ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Illusia85: meillä ihan sama tilanne. Kaikki muut vakuutukset on Ifistä. Emme aio tuota vauva-ja lapsivakuutusta sieltä ottaa. Mielestämme ei ollenkaan asiakasystävällinen, kun pitää alkaa vaihtelemaan kesken kaiken. Ja ymmärtääkseni tuo vauvavakuutus korvaa vain vakavat synnynäiset vammat. Eli ei korvaa lääkäri-ym. hoitokuluja, jotka mielestäni ovat kuitenkin ensisijaiset, kun vakuutusta ylipäänsä mietitään.
Lähetin tänään tarjouspyyntöjä syntymättömän lapsen vakuutuksista eri yhtiöihin. Pyysin myös tarjouksen kotivaakutuksista niiltä yhtiöiltä, jotka sitä vaativat jos meinaa ton lapsivakuutuksen samasta ottaa.
Pohjantähden vakuutus vaikutti kattavimmalta.Tietysti täytyy myös vertailla kotivakuutuksen hintoja sitten, kun tarjoukset saamme. Toisena vaihtoehtona meillä on Nordean Junior Turva. Olemme avainasiakkaita, joten vakuutuksesta saamme hyvät alennukset (voi laskea nordean sivuilla). Myös Tapiolan vakuutus on varteenotettava. Pohjolan vakuutus todella kallis (yli 500?) jos ottaa lapsivakuutuksen ainoana vakuutuksena.
Onneksi on netti olemassa niin asioiden hoito on suhteellisen helppoa verrattuna siihen, että pitäis lähteä jonottamaan johonkin konttoriin..

Heippahei!

En niin paljon täällä kerkeä kirjoittelemaan, mutta silloin tällöin aina sitten muistan. Kun tosiaan on nyt toinen raskaus heti ensimmäisen perään niin ei tule niin huolestuttua kivuista tai oudoista vetisistä valkovuodoista (se on siis normaalia :D ).

Kyllähän mäkin huolehdin ja pelkään aina välillä että mitä jos kaikki ei menekään niinkuin pitää tai mitä jos vauvalla ei ookaan kaikki hyvin, mutta niitä hetkiä on hieman harvemmassa. Suurimmaksi osaksi unohdan olevan raskaana ja tajuan yhtäkkiä että "vau! Mun raskaus on jo näin pitkällä!".

Vauvamasu näkyy jo hienosti.. Itseasiassa mä näytän siltä kuin olisin pidemmälläkin raskaudessa. Tota blädee jäi sen verran edellisestä että vatsaläskit on nyt pakkautuneet ylävatsaan kun vauva on alavatsassa. Eli koko maha on pallo, ihan ylös asti... *huhhui* Odottelen että vauva täyttää koko masun niin ei tarvi miettiä noita masubläskejä sitten enää :D
Jotenkin jännää että edellisen raskauden jättämien kilojen läpi kuitenkin paistaa toi maha. Kun edellisessä raskaudessa vatsasta ei ollut mitään havaintoa ennen viikkoa 20.

Vakuutuksesta: Hyvä kun mainitsitte asian. Ekalle piti ottaa jo r-aikana vakuutus, sitten se jäi. Joten nyt sitten pitäisi ekalle hakea vihdoin se vakuutus, ja samalla varmaan tokallekin tuo r-aikainen vakuutus jo. Olin ihan unohtanut koko jutun... :ashamed:
Tosin mulla ei koskaan ole ollut itselleni mitään vakuutusta, ja ihan hyvin olen pärjännyt, mutta mahdollisten tulevien kommellusten takia tuolle vilkkaalle on hyvä saada oma.

Mä kerkesin jo rikkoa ensimmäiset raskaushousut :saint: Repesivät haaroista kun nostin ipanaa lattialta.. Ostin tosin käytettyinä, joten niiden kunto ei alunperinkään ollut mikään superhyvä. Siistit olivat mutta tietysti pesuissa kuluneet sen verran että yksi holtiton niiaaminen riitti :LOL: Olinpahan vielä ukon siskolla kylässä missä anoppikin oli... Siinä sitten kunnon ritinän kera niiasin ja nappasin haaruksista kiinni "apua, mun housut repes!". Anoppi varmaan mietti pienessä mielessään että "mistä se poika on ton oikein löytänyt" :D

Vauvan varusteista: Meillä on melkein kaikki seuraavaa varten. Tosiaan puuttuu enää kaksosten rattaat ja jotain muuta pikkusälää. Laitokselta tultaessa huomasin että tarpeellisimmiksi tavaroiksi osottautui: Rintakumi, Lansinohin-nännirasva (Bebanthen ei auttanut mitään rikkinäisiin nändeihin), pumpulipuikot, rintapumppu, pari korvikemaitoa kaapissa sekä pari tuttipulloa...

Nyt toi pikkumies tossa vaatii huomiota sen verran että parempi jatkaa myöhemmin :D

Muoks. Niin siis T. Kimalle rv 14+5 ja poika n. 6,5 kk.

Pitkästä aikaa täällä. aika menee kyllä nopeasti.
Masu on kasvanut kivasti, niin kuin ihanasti muidenkin ja muuten suht hyvin mennyt. Nyt joudun olemaan sairaslomalla kovien lantionliitos kipujen takia, säteilee pahasti toiseen lonkkaan. Apuvälinelainaamosta sai hyvän alaselkä tuen ilman lähetettä.

vaakuutustaovat tapiolasta meillekin tarjonneet, mietitään.

rv 17 lime 83 ja pikkumyllertäjä

Moi,

Nyt on kotiuduttu kylpylästä. Oli kyllä ihanaa. Kävin joka aamu myös aamu-uinnilla ja saattoi olla, että uidessa tunsin vauvan liikkeet. Mutta en vieläkään ole varma! Jokseenkin alan olla jo epätoivoinen, vaikka tiedän, että ei vielä hätää, vaikkei liikkeitä vielä tunnu :ashamed:

Hiihtämässäkin kävin pitkästä aikaa :)

Uimisen jälkeen mulle tuli pientä ns. repivää alavatsakipuja, mutta onneksi se meni nopeasti ohi.

Nyt pitää jo rientää syömään, kun mies tuolta jo huutelee, että ruoka ois valmista.

Outiko 18+4

Mä kans mietin eilen et oho, ollaanki jo näin ptikällä raskaudessa, kohta tosiaanki puolivälissä :eek: :D

Huomenna neuvola jee :) Pojalla on kans 1v neuvola. Pitää samalla pyytää et tarkastais korvat ku aristellu vasenta korvaa ja lämpöä oli nyt illalla, piti suppo laittaa yöksi ku viikonlopunki aikana heräilly itkemään öisin että varmasti jossain tulehdus ku pe-la yönäki oli 38,3 kuumetta, nyt sit oli lämpöä. Voi ressukkaa :heart:

Mullaki tosiaan ku aika menee siinä et touhuan lasten kanssa ja teen kotitöitä, siinä ei paljo muista välillä ees et odotan vaikka kyllä tällä hetkellä jo muistaa ku tää massu on jo sen verran iso :D

Tulen sitten huomenissa kertoilee neuvolakuulumiset... Ei kummempie tällä kertaa :)

mertsu 15+1 :)

unikuu108
oho teillä on jo isoja mahoja..ihan ku mulla joskus reippaasti puolen välin jälkeen edellisen kanssa. silloinkin päivittelin jonnekin 5-6kk paikkeille että näytän ennemmin läskille kuin raskaana olevalle. mulla on kyllä rengas tuossa vyötäröllä,mutta raskaudesta se ei johdu.
siellä se tirppa vaan muljuilee ja tönii. myös täällä tullut harkkasuppareita kun kohtu kovettuu. hauskaa..

unikuu ja tyyppi x viikot 15+ jotain

Ihania masuja jo monella. Harmittaa vähän kun itsellä se ei oikein näy kun olen jonkin verran ylipainoinen:( Näyttää lähinnä siltä, että olen entistä lihavampi. Kyllä silti huomaa itse hyvin, että masu on kasvanut koska kaikki omat housut kiristää ja varsinkin työhousut. Uusista työhousuista ei ole kuulunut mitään. Saisivat kyllä tulla jo! Aamullakin mietin, että miten saan työhousut kiinni kun oli masu sen verran pallona. Kiristää ikävästi. Ei auta muu kuin odottaa, eiköhän ne tällä viikolla tule.

Mietin muuten sellaista, että voiko kesäloman pitää äippäloman jälkeen ja hakea sitten hoitovapaata kesäloman jälkeen alkavaksi? Itse tahtoisin pitää kesäloman ennen äippälomaa, mutta mies on sitä mieltä, että se kesälomaraha olis siihen väliin hyvä ja jos tuntuu siltä, että ei jaksa olla töissä ni pitää sit saikkua ennen äippälomaa.

jenzka 14+5

Pitkästä aikaa hei kaikille!

Tekstin määrää ei voi kuin ihmetellä. Ja samaan todeta että puolet varmaan unohtuu kommentoimatta :ashamed:

Vakuutuksista meillä esikoisella lähiväkuutuksesta, jossa meillä kaikki ja just meinasin pyörtyä kun laskun taas avasin, liki 250? vuosimaksu :eek: . on siis otettu ennen syntymää, ja kyllä on käytettykin, mutta järkyt. kallis on.
Oliskin nyt tarkoitus kilpailuttaa vakuutuksia, kun koiralla alkaa olla jo ikää niin paljon, että ajateltiin ettei tarvitse enää olla vakuutuksessa, sitä kun ei voi siirtää enää toiseen iän vuoksi. Kun vain sais aikaiseksi pyytää laput sieltä...

Kävin neuvolassa viime viikolla ja kyllä jäi kaivelemaan... Ensinnäkin oma terkka oli lomalla ja sijainen oli aika vaisu. Sitten mulle oli annettu väärä aika, tai siis mun lappuun oli laitettu eri pvm kun heidän koneelle ja kirjoitti lapun silloin ensin. No, otti vastaan mut, kun kieltäydyin lähtemästä, olin järjestänyt työt ja lapsen hoidot ja sitten olisi pitänyt tulla seur. päivänä uudelleen :kieh: :kieh:
Sydänääniä ei ensin meinannut kuulua, säikähdinkin aika tavalla, onneksi kuitenkin löysi ne! Ja hemoglobiini oli riipun päälle 100... :whistle:
Niin, verenpaineesta tuli korkeimmat lukemat ikinä, mutta saattoi johtua tosta aikasotkusta! :D Ihan normilukemat kuitenkin.

Ja kun kerroin että supistelee jo ihan liikaa, kysyi vain että en sentään pahoinvoinnista kärsi? No en enää. Toivottavasti torstain rakenneultrassa tsekkaavat kohdunsuutakin, että saa mielenrauhan.

Nyt täytyykin jo mennä, esikoinen haluaa jo ulos!

Treelo 19+1

Jenzkalle vielä piti kommentoida, pidä ihmeessä kesäloma äitiysloman jälkeen, saa pari kuukautta palkkaa ja siltä ajalta saa kuitenkin myös kotihoidontuenkin. Itse pidin juuri noin esikoisen kohdalla, olin s-lomalla ennen ä-lomaa, ja sitten kesälomalla kun ä-loma loppui. Toimii! :)

Tuosta kesäloman pitämisestä ennen äippälomaa:
itsekin pähkäilin pitkään että kuinka se kannattaisi tehdä, taloudellisesti ajateltuna tietenkin niin että pitää kesäloman vasta äippäloman perään ja jäädä vaikka sitten sairaslomalle ennen äippäloman alkua. Mutta, itse tulin siihen tulokseen että mitä jos minulla ei ole pienintäkään tarvetta jäädä sairaslomalle? ja kun kuitenkin haluan alkaa lomani jo kesäkuussa (äippäloma alkaa heinäkuun alkupuolella) niin päätin ottaa kesälomani kesäkuuhun ennen äitiyslomaa. JOS käy niin että tulee yllättäviä ongelmia (paljon ennenaikaisia supistuksia, selkäsärkyä tms.) niin pyrin jäämään sitten saikulle ennen kesälomani alkamista. Mutta tosiaan, voihan olla että olen elämäni kunnossa eikä mitään vaivoja ole niin mielummin sitten tosiaan lomailen enkä ole sairaslomalla. Jokainen tietysti tietää ja tuntee itsensä parhaiten, tähänkin asiaan kun on monta vaihtoehtoa ja monta mielipidettä =)

(.) Tänä aamuna totesin että Pikku-Papu ei ole kahvin ystävä, heti töissä aamukahvin jälkeen alkoi tuntua pienen pienet potkut alavatsassa :D

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Jeppis & Pikku-Papu 17+2

No luultavasti siis teen juuri niin, että pidän kesäloman äippäloma jälkeen, jos se vaan työnantajan puolesta on ok, mutta miksipä ei olis. Voihan sitä saikkua sit tosiaa ottaa, jos siltä tuntuu.

jenzka 14+5

neuvolassa käyty. kaikki hyvin.
sykkeet 150+ ja heti löytyi =)
painoa tullut nyt yhteensä 2kg koko raskauden aikana ja hemppa oli vähän laskenut.121 oli nyt.

myöhemmin paremmalla ajalla lisää :wave:

ajatar&vempula 17+2

Vakuutuksista: On ajateltu myös ottaa lapselle vakuutus nyt jo raskausaikana. Todennäköisesti Nordeasta, josta meillä asuntolaina. Just miehen laitoin asialle että alkaa selvittämään. :)

Vaunuista: oon ajatellut ostaa emmaljungan mondial duo combit ja väri white croc. Rungoksi olen ajatellut Sport Cryptonite jossa olis se heittoaisa ja kankainen tavarakori sekä hoitolaukuksi ehdottomasti deluxen valkoisen, joka on tyylikäs. Ihastuin noihin yhdessä liikkeessä ja sanoin myyyjälle, että olen varmaan hullu, jos ostan valkoiset vaunut/rattaat. En kuulemma ole, kun materiaali on todella helposti puhtaana pidettävää. Kostella rätillä, johon tilkka esim. fairya. On vähän keinonahan tyyppinen kangas. Mieskin oli suostuvainen ja sanoi, että jos rouva tahtoo valkoiset vaunut, niin rouva sellaiset saa. :heart: Saatan joskus katua valintaani, mutta opinpahan sitten taas, kuinka olisi järkevää ajatella edes jossain asioissa käytännön kannalta... :D

Tuossa linkki vaunuihin: http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/00111-0828_lim_full.jpg

Laukku: http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/00146-0903_lim_full.jpg

Turvakaukaloista: Osaisko joku suositella jotain? Haluaisn sellaisen jossa ns. telakka ja kaukalon voi vain napsauttaa siihen kiinni eikä tarttis aina vöihin vääntää. Emmaljungan setti oli aika hintava noin 400 euroa ja Gracon setti maksoi noin 200 euroa (vähän alle). Onko erot suuret? Emmaljungan kaukalon saisi adapterin avulla kyllä vaunujen runkoon kiinni, joten toimisi myös matkarattaina. Kamalan vaikeeta tää valitseminen...

Mulla on tänään muuten tokaa päivää mammahousut jalassa. Omat farkut kävi jo hiukan ahtaaksi, joten luovutin ja vedin mammat jalkaan. On nää niin mukavat päällä... :D pitkälle pääsinkin omilla housuilla. Nyt pitäis käydä kevääks ostaa toiset farkut. Kesähousuja ja hameita mulla on, mutta vaan parit pitkät housut nyt kevääksi.

Luminella ja matkustaja 17+2

Lomat on nyt vietetty ja kova on yritys työvireen löytämiseen...

Ihanaa olikin olla lomalla yhtä pyörtymistä lukuunottamatta. Onneksi en kaatunut, vaan ehdin istumaan. Soittelin neuvolaan ja pyysivät käymään mittaamassa verenpaineen. Paineet oli alhaiset, mutta ei liian, joskin sykekkin oli 105...pikkasen taisin jännätä. No mutta jotain hyvääkin, kun sain kuulla pikkusen sydänäänet, siellä se urheili ja sykkeet oli sellasta 150 :) . Ensi viikolla neuvola ni katsotaan tilannetta, mutta eipä tässä varmasti muuta tehä kuin ollaan varovaisia, esim. noustessa aina huimaa paljon. Viime raskaudessakin verenpaine oli aika alhanen ja lääkäri sanoikin, että lakuja saa syödä hyvillä mielin.

Me pyydetään vakuutustarjousta tapiolasta, kun kaikki muutkin vakuutukset on sieltä.

Itsekkin meinaan pitää kesäloman ennen äippälomaa, ajattelin asiaa samoin kuin jeppis. Saan energiaa siitä, että tiiän pääseväni lomalle hetki kesäkuun alkuvaiheessa. Esikoisesta olin elämäni kunnossa ihan loppuun asti, toivottavasti nytkin. Vaikka taloudellisesti tietty toiste päin ois fiksumpi. Tuntuu kyllä tosi kivalta oottaa lasta viimisillään kesällä, vaikka se turvotus voi saada mut toisiin aatoksiin. Esikoisesta oli hirveet paukkupakkaset, enkä liukkauden takia uskaltautunut lähteä neljän seinän sisältä mihkään, mutta eipä ollut turvotusta :) .

Ja enpä vieläkään tiiä niistä potkuista, jotain sykkimistä ja pieniä hipasun tunteita on, mutta en jotenkin uskalla vielä äänen sanoa niitä potkuiksi :/ . Muistan esikoisesta vain kunnon täräykset tai jalan kuvan nahan läpi...en mitään näin pientä. Esikoista tuntu kyllä vasta reilusti yli 20 viikon. Istukka on takaseinässä, että senkään ei pitäis vaimentaa. Neuvolassa sanoi kyllä viime viikolla, että vasta parin viikon päästä voit tuntea, mutta luulen, että vaan rauhotteli mua.

Permis ja Erkki 16+0

Pakko oli heti tänne tulla kertomaan, kun minäkin nyt vihdoin ja viimein tunsin vauvan liikkeet sillei, että tajusin ne! Tuntui ihan siltä, kun joku ois räpiköinyt vedessä pääsemättä eteenpäin :D Sellanen kupliva tunne. Kiva piristys kesken työpäivän. Ja varsinkin, kun oon ollut ihan paniikissa ton asian suhteen.

Mutta nyt en ehdi enempää kirjoitella..

Outiko 18+5

Hei kaikille! Paljon on taas tullut tekstiä, eikä muuta enää kerkeä kuin lueskella näitä läpi. =)

Nyt vähän omaa napaa, mutta kun näistä ei helposti tule edes läheisille puhuttua, kun alkaa niin itkettää. Täällä ei mitään tuntemuksia vielä ole ollut, tänään oli lapsivesipunktio, ja siellä se vauva kuitenkin ainakin reilusti liikkui. Ja lapsivesipunktiota en kyllä suosittele kenellekään.
Niin kipeää tuli, että melkein teki mieli itkeä. Mieskin oli mukana enkä oo niin kalpeana sitä vielä nähnyt. Sanoikin, että sille tuli jo huono olo. Kaksi kertaa joutui lääkäri pistämään, kun ei ensimmäisellä kerralla mitään saanut. Kuulemma kroppa ei anna mitään pois. :) Sydän sykki kuitenkin hyvin pistoksen jälkeen, ja onneksi on loppuviikolla vielä neuvola. Nyt sitten jännätään 2-3 viikkoa ennen tuloksia. Ja kuulemma keskenmenot tulevat yleensä enintään 2-3 viikon kuluttua tästä pistoksesta. Sanoi, että muuten hyvin meni kaikki, erittäin harvinaista olisi, että kesken nyt menisi. Ja joku vielä käy näissä vapaaehtoisesti, vain sukupuolen takia. En olisi enää edes töihin pystynyt mennä, vieläkin välillä vihloo, kylläkin eri paikoista kuin pistos kohdasta. Lääkäri joutui pistämään jonkun hermon läpi ja teki mieli lyödä lääkäriä turpaan. Näin kauniisti sanottuna. Sellainen reaktio tuli selkärangasta. :ashamed: Mutta en lyönyt. :p

Kiitos kun sai taas purkaa itseään. :)

Ja vielä painosta. Alkupaino noin 69-70kg, nyt aamulla 71,5kg. Mutta oon syöny herkkuja koko viikonlopun. Pituus 165cm, eli painoindexi just 25. Ei tehty sokerirasitusta.

Vaavitar + tintta 16+risat

vaavitar, kyllä se istukkanäytekin oli kamala, mut onneks mua ei jouduttu pistämään ku kerran. Mut ei kai kukaan sentään mene tuollaseen näytteeseen pelkästään sukupuolen kysymisen takia? Meillä ainakin löytyi se asia miksi sinne näytteelle mentiin, mutta onneks niin lievänä ettei se vaikuta meidän poikaan ku vasta EHKÄ aikuisiällä. Mä ainakin kysyin sen sukupuolen ihan siks että voin nyt alkaa rauhassa hakea pojan vaatteita, rahaa kun ei liikaa ole. MUTTA, hyvä että se on sullakin nyt ohitse. :)

Mä sain torstaiksi lääkäriajan ja katsotaan silloin onko tää mun sairastelu nyt pelkästään huonoa tuuria vai liittyykö siihen jotain.

ai niin, mä luulen että meidän on turha edes hakea mitään vauvavakuutusta, tuon vauvalta löytyneen geenivirheen vuoksi, vaikkei se edes vaikuta oikeastaan mihinkään. Mut luulen että vakuutusyhtiöt ei nää sitä niin.

Aniit ja taneli 15+3

Kivoja neuvolakuulumisia täällä :)

Outiko, paljon onnea liikkeiden tuntemisesta :heart: Täällä on ollut nyt hiljaisempaa hetken aikaa, mut en huolestu, koska en ole ollenkaan varma olenko tuntenut mitään "oikeaa" :D

Vaavitar, hyvä, että punktio on nyt ohi. Kurjan kuuloinen toimenpide :/ Saanko udella, että minkä vuoksi se sinusta otettiin?

Kikalla ihana masu :heart:

ON, aloitin tänään yhdeksän viikon hallinnon harjoittelun. Huh, rankka kevät tiedossa kun oparikin painaa päälle. Onneksi päätin jättää suosiolla ensi kesältä työt väliin. Kesäkuun nostan opintotukea, kun teen kouluhommia ja heinäkuulla alkaa sitten äippäloma, ihanaa :heart:

Vilma ja Elma 16+3

Moi vaan,
mulla on la 8.8. tää on mun kolmas lapsukainen. Aikaisemmat on 4 v ja 6 v. Hienoa huomata, että elokuussa on vilskettä!

Itse olen saikulla taas pari pv selkävaivojen takia. Liitoskivut tulivat taas hyvissä ajoin näiden normaalien selkäoireiden lisäksi. :(
Mutta.. aikaisemmat synnytykset on olleet helppoja.. mikäs on tullessa kun jo viikolla 17 alkaa paikat petraantua :D

Tervetuloa Arttuli! :) Tää on kyllä kivan aktiivinen ketju, aina löytyy uusia juttuja kun tulee lueskelemaan..

Kikka, ihanan söpö maha.. =)

Jenzka Mulla on siis sama että kun on ylipainoa vähän ennestään, niin maha (siis vauvamaha, mähä mulla kyllä näkyy,heh) ei näy niin selvästi. Ainahan mulla on pömppis ollu.. Mutta ite huomaan selvästi vaatteista ettei puhettakaan että menis vanhat housut tai vähänki tiukemmat paidat päälle, rintavarustuskin kun on kasvanut aika hurjasti..

Jeppis Täällä siis samat mietteet äippäloma suhteen. Taloudellisuudesta viis, mä haluan jo kesäkuussa lomalle ja nauttimaan viimeisistä masukuukausista ilman työstressiä... =)

Vaavitar
Kuulostaapa inhottavalta, onneksi se on nyt ohi. Nyt sitten vain odotellaan hyviä tuloksia.. :)

Aurora 17+0, POKS POKS! :)

Ai niin ja Outikolle onnittelut ekoista liikkeistä. Vauveli päätti pitää sua sitten vähän pidempään jännityksessä. :) Noh, täällä ei oo mitään tunteita liikkeistä. Olitko muuten heti varma kun tunsit liikkeet että näitä ne nyt on?

heipsan!
täälä voidaan hyvin, poitsun kanssa päästy hyvään rytmiin heräämisen ja nukkumaanmenon kanssa. itellä iltaisin hirveä väsymys jos pään pistää tyynyyn niin nukahan heti, ennen en saanu unta ennen tunnin pyörimistä.

mulla on hirveä vaunukuume olen ajatellut että hankin emmaljungan edge duot soft pinkit, harmi vain kun uutena ei enään saa mistään, yhessä liikkeessä oli vielä smart duot tuolla värillä, toinen väri ois sitten jungle pink... tai no pitää kahtoo vielä on aikaa. laitoin osto ilmoituksia vaunuista, tulikin yhet smartit haluamallani väreillä ja kävin niitä katsomassa. petyin, myyjä kehui ne maasta taivaisiin, häiritsi vain kun hoitolaukku oli pahasti huonossa kunnossa, vaunun koppa oli kuin uusi mutta kuomun pinkeissä osissa oli todella paljon likaa samoin istuin osan pinkeissä... harmitti.. ja sitten näytti kuin renkaat ois olleet väärässä... joten jätin ostamatta. toivon että ne oikeat tulee vastaan vielä! 300e pyysi ja kumminkin uudet samat vaunut sai viime vuoden kuosilla 490e.

närästää, viluttaa, päätä taas särkee vaikka kuuri loppui jo.

niin ja haluaisin hankkia sellaisen fisher pricen vauva keinun, harmittelin kun niitä tuli kauppoihin silloin kun poitsu oli just vuoden täyttänyt eikä enään voinut sellaiseen mennä. nyt haluun sellaisen tuohon keittiöön että saa hommiakin tehtyä!

Ihanaa, kun odottajat lisääntyy!! :LOL:

Aniit istukkanäyte oli varmasti yhtä kauhea kokemus. Vihloiko sulla mahaa sen jälkeen? Kun musta tuntui, että ei viitsinyt edes kyykkyyn mennä, kun vihloi. Ja huono olo tuli, kun lähdettiin lääkäriltä. Kauanko meni sen jälkeen, että uskalsit tehdä mitään normaalisti (nostella raskaita, elää normaalia elämää?) Mutta nyt ei auta ku jännäillä itse synnytystä, että pyörtyykö sinne. Kipukynnys näyttää olevan aika pieni, =) Ja niin, tiedän montakin tapausta, jotka ovat menneet tähän toimenpiteeseen ollakseen varmoja sukupuolesta. Samalla tietenkin tarkastetaan kromosomipoikkeavuudet, mutta perimmäinen syy on tuo sukupuoli. Lapsivesipunktio on yllättävän yleistä yksityisellä puolella (hinta noin 300-600e). Vaikka siinä on kasvanut keskenmenon riski(0,5-1%). Lääkärikin sanoi pistäessään, että liikaa käydään vain sukupuolen vuoksi. Mutta meille tämä maksoi vain poliklinikka-maksun, kun se tuli lääkärin suosituksesta.

Vilmav2 meillä oli riski Downin syndroomaan ja muihunkin harvinaisempiin trisomioihin. Niskaturvotus ei ollut liian suuri, (en muista, olin yksin np-testeissä, ja kun kätilö sanoi, että riski on, niin menin ihan sekaisin. Se on kauhein tunne tähän mennessä, kun sanotaan, että omalla lapsella voi olla joku hätä. Mutta turvotusta ei yli 2,5mm ollut). Ja lisäksi oli alhainen kasvuhormoni veressä, joten sen vaikutuksesta ei tiennyt. Mutta hyvin vastasi nyt päänkoko viikkoja, joten voi olla että kasvuhormonia kuitenkin löytyy. Lisäultraan kasvusta menossa (nyt siis ultrattu jo 1xneuvola, 2xniskapoimu ja 1xpunktio, ja vielä rakenne- ja kasvu-ultrat ainakin tulossa).

Vaavitar + tintta (joka toivottavasti on yhtä sitkeää tekoa kuin äitinsä. Eikä hevillä luovuta, vaikka vähä lääkäri kävi häiritsemässä. Lääkärin mukaan sikiö liikkui pistoksen aikana aikalailla, eikä olisi halunnut tulla häirittävän. Fiksu sikiö. =) )

voi tehä hei niin että ottaa kotivakuutuksen ylimääräisenä jostain mistä haluu sen vauvavakuutuksen. tai me tehtii sillee että ekassa raskaudessa oli syntymättömän lapsen vakuutus muualla missä kaikki muut ku ifillä ei silloin ollu raskausvakuutusta. eli me sit irtisanottiin se vakuutus ku lapsi oli vanhempi ku synnytyksessä ei käynyt mitään vammaa. oli niinkuin varuiksi..
viikkoja nytte 17+1 ja liikkeet tuntuu välillä (ekaa oottaessa ne tuntui vast vk 21 koska istukka oli mahan puolella)

paino oli noussut alusta 1.7kg ja hb laskenut 135->124
vauvan syke 140

Yhteistyössä