Moikkis
En oo kerenny käydä täällä sitten viime sunnuntain jälkeen. Ollu niin kiirettä. Ja olikin kyllä lukemista, kun tänne nyt pölähdin
Kivoja neuvola- ja ultrakuulumisia kaikilla
Ja tervetuloa uusille :wave:
Maanantaiaamuna mies joutui lähtemään Kuopioon töihin, tulee huomenna takas. Tämä viikko oli vaan pakollinen ku piti reissuhommiin lähtee mut ens viikolla ei pitäs olla reissuhommia tiedossa. Alkoipa minulla sitten hienosti viikko yksin lasten kanssa ku ensinnäki poika heräili koko viikonlopun öisin huutamaan ja sitä kestiki sit muutaman tunnin ennenku sain nukkuu uudelleen. Viime pe-la välisenä yönä kuumetta pojalla oli 38,3 astetta ja sillä on ollu flunssaa tammikuusta asti, välillä rauhottunu mut yskä sit paheni su-ma välisenä yönä. Mulla kans siis edelleenki flunssaa, nuhaa ja yskää :/
Noh, sit ma-aamuna tai huomasin jo viikonlopun aikana miten toinen hipelöi kumpaaki korvaansa koko ajan, eka vaan toista korvaa mut myöhemmin jo molempia ja kumpiaki aristeli ku kokeilin et reagoiko korviin mitenkän et antaako koskee, no just ja just.
No mentiin sit maanantaina neuvolaan ku pojalla oli 1v neuvola ja mulla neuvola samalla kertaa. Neuvolaan ku päästiin ni täti sano et turhaan kai me nyt ees mitään tehdään pojalle kun on noin kipeä
Et ku rokoteki ois ni sama siirtää neuvola-aikaa ens kertaan. No mut sit otettiin siinä ja kuunneltiin vauvan sydänäänet ym.. Ja vaikee oli siinä mitään tehä ku poika huus koko ajan
Mun piti ottaa poika viereen siihen sängylleki ku rupes kuuntelee ääniä. Ja siinäki vaan huus. Just saatiin kuunneltua äänet.
Vaavin syke 148 :heart: Multa ei otettu sillä kertaa hemppaa vaan otetaan ens kerralla sitten. Verenpaine oli normaali. Ja pissa puhdas.
Oli vähän hätänen käynti neuvolassa ku poika kipeä
Mut tän kuun lopussa uus neuvola-aika pojalla ja mulla samalla myös neuvola, jospa sillon olis poikakin jo terve!
No neuvolassa täti vilkas kuitenki pojan korvat ja totes et kumpiki punottaa ja et pojan ois vaikee hengittääki ton yskän takia et keuhkotki pitäs ehottomasti kuunnella, no mentiin sit teekoohon ja luukulla akka sit sano et pitäs tulla iltapäivystykseen, sanoin et mulla on nytki pikakyyti et hyvä ku pääsin neuvolaan. Itellä ku ei mulla oo vielä ajokorttia ja mun molemmat vanhemat iltavuorossa. Ja tytön sain mun siskolle hoitoon ku sillä on hiihtoloma.
No sit sano se akka luukulla et käyhän istuu oottaa pojan kans ni sairaanhoitaja kutsuu meidät myöhemmin tutkittavaks et lääkäriki voi siinä samalla kahtoo korvat ja kuunnella keuhkot. No tovi me odoteltiin ja pojalla alko olla väsy ja syöntiaika. Vihdoin me sit päästiin ja turha reissuhan se oli ku se sairaanhoitaja ei ruvennu millekään, ja sano ettei tässä nyt lääkäriä ole. Vilkas vaan pikasesti korvat ja sano että ei tossa toisessa oo ku vähän vaikkua ja toinen pikkasen punottaa. Just.
Sano et käy oottelee lääkäriä tonne aulaan et se on kyl vähän myöhässä mut jospa te ekaks pääsisitte. No mä lähin vetää sieltä pojan kans kotia. Ja sinne teekoohon alko tulla nii paljo porukkaa ettei me oltas kyl ekoina päästy, oli meinaa lapsiaki. No mentiin kotiin ja Joona nukku siinä päikkärit ja mä tein ruuan, mun sisko tuli meille yöksi. Sain vielä myöhemmin kyydin mun enolta iltapäivystykseen kuhan oltiin kaikki syöty. Mun sisko jäi kahtoo tyttöä meille ja mä lähin taas pojan kans päivystykseen istuu. Tunteroinen piti ootella ja sit vihdoin lääkäri kutsu meidät, pojalla molemmissa korvissa tulehdus, huomas kuulema heti. Nii että siinä senki sairaanhoitajan vähäset vaikut tai pienet punotukset :kieh:
Ja keuhkot oli kuulema siistit, vähän vaan jossain pääputkessa rohinaa mut muuten siistit et siellä ei mitään tulehdusta. Saatiin ensiavusta pojalle sille iltaa ja seuraavalle aamulle lääkkeet et päästään seuraavana aamuna sit apteekkiin ku just kerkes kiinni mennä apteekki ku päästiin lääkäriltä. Noh olipas se päivä :/
Nyt on poika nukkunu rauhallisesti yöt ku oon nyt ekoiksi öiksi laittanu supon et alkaa vaikuttaa noi antibiootit. Voi ressukkaa ku on ollu niin pipi
Mut jospa toi tulehdus nyt sit lähtis.
Että semmonen kiire ollu... Täähän aihe ei nyt varsinaisesti tänne kuulunu mut piti nyt vaan kertoo
Ku just mulle aina tulee tämmöset vaikeet ajat ku jos yksin joudun lasten kans olee. Aina tulee jotain. Ja varsinki se kyytiongelma on AINA. Miehen kans puhuttiin jo viime viikolla et ku se tulee huomenna kotiin ni sillä on perjantaiki vapaa, käyään perjantaina autokoululla et ilmottaudun sinne, mie tarviin kortin :kieh:
Tänään meillä on 5v kihlapäivä ja mies on ihan muualla missä ei nyt pitäs olla
Mut me ajateltiin juhlistaa tätä päivää sit perjantaina ja käydään jossain syömässä kaksistaan, saadaan ehkä lastenvahtiki meille
Millonkohan viimeks me on saatu ees kahenkeskistä aikaa....
No jospa se korjaantus pian
Nimistä Meillä on jo tytölle päätetty nimi, pojalle ei olla vielä ees mietitty
Jotenki sitä ei ees tuu mietittyä ku on niin vahva tyttö olo
Kahtoo sit rakenneultran jälkeen tarviikokaan miettiä pojalle nimeä, jos vaan tää asukki suostuu paljastaa sukupuolensa
Värjäyksestä Minä oon joka raskaudessa värjäilly hiuksiani ja ei siitä oo mitään vaaraa. Onhan jotkut odottajatki partureita ja neki on värjäysaineiden kans tekemisissä joka päivä.
Ja ihana masu Kikallakin :heart:
Nyt en kerkee tän enempää pölpättää, en kyl tiiä oliko tässä jo kaikki ja pitikö muuta kommentoida
Mut ens kerralla lisää ja yritän käydä täällä päivittäin!
Ainaki ku täällä käyn ni kaikki tulee luettua ja yleensä myös heti kirjottelenki
Nyt vaan ollu niin kiirettä tää viikko ku mies reissuhommissa, no onneks huomenna tulee kotiin :heart:
Nyt ulkoilee lasten kans :wave:
mertsu 15+4 :heart: