ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Meidän pitäisi myös muuttaa ennen vauvan syntymää. Asutaan tilavassa 58m2 kerrostalokaksiossa. Tämä on ihana vuokra-asunto ja ollaan asuttu täällä jo 3½ vuotta. Ollaan viihdytty hyvin ja asunto tuntuu jo oikealta kodilta. Harmi vain, asunto sijaitsee kerrostalon kolmannessa kerroksessa, hissiä ei oo eikä omaa parveketta... Vauvaa ei siis saa mihinkään ulos päiväunille, jos ei itse lähde vaunuttelemaan. Eikä vaunuja voi säilyttää rapussa. Ei oikein houkuttele rehata niitä päivittäin rappuja ylös ja alas...

Aion etsiä asuntoa vasta toukokuulla, kun koulutyöt alkaa olla ohi. Luultavasti joudun sitten muuttamaan ison mahan kanssa. Kavereita ja perhettä saa varmaan kanto- ja siivousapuun tarvittaessa. Tänään tuli mieleen kauhukuva siitä, että alan synnyttämään muuton aikana... Se vasta olisi painajainen. Tulla kotiin vauvan kanssa, kun siivoukset on tekemättä kahdessa asunnossa ja kaikki tavarat muuttolaatikoissa. Lisäksi aiotaan hankkia kalusteet, vaunut ym. isommat tavarat vasta muuton jälkeen... Sitten ei olisi niitäkään valmiina... Huh huh... :headwall:

Tunsin sunnuntaina ensimmäistä kertaa vauvan potkut, niin että olin ihan varma niistä. Kiipesin rappuset tänne kolmanteen kerrokseen kauhean tavaramäärän kanssa (paluu talvilomalta). Päästyäni kolmannen kerroksen tasanteelle tunsin neljä kovaa potkua, jotka tulivat tosi nopealla tahdilla. Musiikkia harrastava mieheni sanoi, että lapsesta tulee sitten rumpali. :) Samana iltana tuntui myös siltä kuin joku olisi sormella kutittanut minua vatsan sisältä. :D Olen tuntenut liikettä jo aiemminkin, mutta en niin että olisin ollut varma niistä. Odotan vasta esikoistani, joten on ehkä vähän outoakin tuntea liikkeet jo.

Nimiä olemme miettineet jo vuosia ja vaihtoehtoisia nimiä onkin nyt liuta. Vauvan synnyttyä voimme sitten miettiä keneltä hän näyttää. :) Suosikki etunimet on tällä hetkellä kuitenkin Eemil ja Emilia. :heart:

Illusia & Emppu 16+5
 
Outiko, kiitos vastauksesta. :flower: voin siis rauhassa odotella liikkeitä. Rakenneultra on onneks jo 17.3, niin ei tarvi sitäkään enää kaun odottaa.

Onko muilla tota Bola -korua?
http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=27&products_id=1552 mulla on nyt pari päivää roikkunut jo kaulassa, vaikka siinä lukeekin, että noin 20 viikolta kuulee helinän. Helinä on sen verran vaimea, että sitä ei juuri itse kuule. Mullakin koru on aika alhaalla, vatsan päällä. Musta toi on jotenkin ihana. :)

Luminella ja matkustaja 17+5
 
Nyt tulee liian omanapainen teksti, mutta ette usko mitä eilen tapahtui! Makoilin sängyllä lukemassa lehteä kun tunsin, että nyt alko Elmalla bileet. Edelleenkään en uskonut, että onkohan nuo liikkeitä, KUNNES se mojautti yhden kerran oikein kunnolla. Laitoin käden siihen kohdalle missä liikkeen tunsin ja sain kaksi monotusta lisää niin, että tunsin sen käteen asti!! Tottakai heti kun huusin miehen paikalle niin se loppui.

Nyt jaksaa pitkän päivän kun jäi tuosta niin iloinen mieli!! :heart: Nyt olen vasta ihan varma, että ne on liikkeitä.

Vilma ja Elma 16+6
 
Huomenta kaikille!!

Luminella Siitä ei ole vielä mitään varmuutta että koska päästään muuttamaan.
Tänään käyn palauttamassa asunnon avaimen ja eilen siellä sanottiin että perjantaina pitäisi ilmottaa otammeko asunnon.
Luulisin että jo tässä ihan lähiaikoina maksetaan takuuvuokra, tai mikä vakuus nyt onkaan, ja varmaan jo ens kuussa päästään muuttamaan.
Siellä ei oltu vielä eilen tehty sitä poismuutto tarkastusta, ja huomasimme sitten että vessan oveen oli ilmeisesti potkaistu reikä niin se ovi varmaan ainakin vaihdetaan ennenkun päästään muuttamaan.
Olen kyllä ajatellut että kyllä sinne heti muutetaan kun vaan avaimet saadaan, vaikka tässä nyt vielä saisi asua tämän ja ensi kuun.
Me kun ei takuuvuokraa tästä saada ollenkaan takaisin vaan se menee sitten viimeisen kuun vuokraan.
Mutta toivottavasti nyt mahdollisimman pian päästäis muuttamaan..
Voin sitten kertoa tarkemmin mitä huomenna sanotaan muutosta ja muusta..

 
Tervehdys!

Tulin tänne imurointi urakkaa karkuun :kieh:
Siellä se nurkassa odottaa käynnistäjäänsä :headwall:

Tää on kyllä todella aktiivinen palsta.. Tekstiä tulee aina kamalasti vaikka yritän päivittäin edes lukasta läpi vaikkei kirjuuttelemaan ehtisikään..

Kielletty Sinäkös se pohdit pitäisikö uudelleensynnyttäjän jo tuntea selkeästi liikkeitä? No mä tosiaan odotan kolmatta ja en mielestäni voi olla ihan 100% varma että olisin liikkeitä tuntenut.. Välillä tuntuu jotain muljahduksia, mutta voi ne olla pieruliikkeitäkin =)
Luotan siihen että muutaman viikon sisään tuntuu jo varmoja liikkeitä..

Väsymys täällä edelleen vaivana, tosin luulen että niinkään johdu raskaudesta vaan tuosta kuopuksen yöheräilystä, ja kissasta joka on päättänyt meitä alkaa öisin oikein urakalla häiriköimään :headwall:

No nyt ei voi lykätä imurointia enempää, kaveri tulee puoliltapäivin kahville ja täällä kuin pommituksen jäljiltä joten pakko tarttua toimeen..

Minerva

 
Moikka pitkästä aikaa!

Päivät kuluu nopeaa ja ei oikein mitään ehdi tekemään.
Tähän pinoon tulee tekstiä hurjaa vauhtia, uskollisesti luen en vaan ehdi pahemmin kirjoitella.
kielletty mulla tuo eteisistukka ja osittain kohdunsuun päällä ja tosiaan haittaa liikkeiden tuntemista. Juttelin asiasta neuvolassa ja sanoi, että näillä viikoilla vauva yleensä vasta alkaa kunnon potkuja antaa eli sekin voi olla syynä ettei kunnolla tunnu. Nelosesta en loppuaikanakaan aina tuntenut liikkeitä jollei ollut kunnon potkuja, joten älä huoli :)
Rakenneultra olis ensiviikon perjantaina ja pelottaa jo valmiiks todella paljon :/
Masu on jo iso ja kohtu selvästi jo navassa vähän ylikin, tuntuu todella hyvin.
pekunalle täällä supistelee myös, joka raskaudessa alkaa vaan aikasemmin.
Vaunuja ollaan kateltu, mutta ei kumpikaan uskalla vielä ostaa. Meillä mies haluaa emmaljungan edget ja minä teutonian prestiget, saa nähdä kummat tulee.
Nyt kauppaan ja ruuan laittoon...

heitu 18+5
 
Huomenta

Ihana kuulla kikka, että asunto oli miellyttävä. Tuli itsellekkin hirveä sisustusvimma ja muutosvimma. Pidän muuttamisesta, mutta vielä meillä on riittävän kokoinen huussholli. Tai no ainahan voisi olla isompikin, varsinkin säilytystilan kannalta. Alue on kuitenkin niin ihana, että ihan hevillä ei tuolta muuteta, lisäksi on oma ja tällä hetkellä ei oikein ees kannata myydä. Että sisutusta vaan, tänään saadaankin pojalle uusi sänky ja sen myötä olen ajatellut alkaa laittaan lastenhuonetta uusiksi.

Ja sitten vähän masentavampaa...Olen ollut jotenkin todella väsynyt. Eilen meinasin nukahtaa iltapäivällä työpöydän ääreen ja ilta menikin nukkuessa. Lisäksi kahtena iltana on masua särkenyt ja supistellutkin. En ole sitten uskaltanut koko viikkona ulkoilla ja sekin varmasti väsyttää. Pelottaa, että jos nyt jo alkaa nuo supparit, eikä pääse liikkumaan. Ensi viikolla on neuvola ja pääsee turisemaan onko tämä nyt ihan normaalia jo tässä vaiheessa. Esikoisesta ei tämmöstä ollut, liikunnasta kyllä supisteli ja sen jouduinkin aika minimiin jättämään, kunnes taas 30 viikosta eteenpäin uskalsi mennä kunnon lenkkejä. Tää päiväkin oikein jo pelottaa, iskeekö väsy ja masusäryt. Nostan kyllä hattua kaikille, ketkä teette fyysistä työtä, meikä istuu päivät pitkät ja silti alkaa työnteko oleen raskasta. Tai sit jäi vaan toi mun loma päälle ja palautuminen työntekoon heijastuu näin :) . Lomalla kun oli ihan hyvä olo! No tulipas valitettua, sorry.

Potkuista...vihdoin ehkä olen ollut jotain tuntevinani. Tuli kanssa semmonen rytmikäs kolmen sarja vähän tonne sivuun :) . Toisaalta mulla on niin paljon ilmaa masussa, että voi olla niitäkin. Tää istuminen ei tee hyvää ruoansulatukselle ;) .

Vaunuina meillä on tosiaan noo Gesslein Higligtit, tosi näppärät vehkeet, ainoona miinuksena pieni vaununalustila. Neljä vuotta nyt siis ollut käytössä ja ihan priimat ovat vielä, kun nyt pestiin ja vaihdettiin takaisin rattaista vaunuiksi. Ja istuimena Römer baby safe plus, mikä kanssa ollut hyvä, joskin painava. Ostettu siis esikolle ja sillä mennään uudenkin tulokkaan kanssa. Pinnasänky on itseasiassa ollut jo aikoinaan mulla, vähän vaan maalattiin sitä :) . Hoitopöytä pitäs käydä ostamassa. Esikosta oli pyykinpesukoneen päällä hoitoalausta ja toimi kaksiossa tosi hyvin. Nytkin laitan kodinhoitohuoneeseen alakartaan näin, mutta yläkertaan meinataan ostaa tuo pöytä, ni saa yövaihdot ja pukemiset hoitaa siinä. Kylppärikin on yläkerrassa.

Kuulosti muuten ihanalta tuo kirjan lukeminen yhdessä. Muistelin muuten, että aikalailla näillä viikoilla aloin esikoisesta kerään miehelle isyyspakkausta, mihin ostin paljon kaikkee tarpeellista vauvalle käyttöohjeineen ;) ja muuta hauskaa tulevaa isyyttä varten. Tuleva isä oli innoissaan, kun kaikki oli niin uutta.

Mutta nyt työntouhuun.

Permis ja Erkki 16+3
 
Onnea kaikille liikkeiden tuntijoille! Ja muutenkin kaikille, jotka ovat monenlaisia hyviä uutisia saaneet, eri tahoilta! =) Paljon oli mukavia ja positiivisia viestejä täällä. :)

Neuvolauutisia: Sydän sykki, syke noin 155, kun sikiö piti herättää, että saatiin syke. Mutta pelkkä sykkeen kuuluminen rauhoitti, ja nyt on kevyt olo kuin perhosella!
Nyt siis lapsivesipunktiosta 3 päivää, joten koko ajan mennään paremmalla mielellä. Parin viikon päähän varasin sydänäänten kuuntelun.. Saa jonkinlaisen rauhan, jos ne kuuluvat.
Hemoglobiini 140, ikinä ei ole ollut noin korkea. Epäilisin, että niiden kone oli rikki. Kuukausi sitten 122. Verenpaineet 116/75 muistaakseni, eikä mitään ihmeellistä. Hieman leukosyyttejä(?) pissassa, luultavasti johtuu valkovuodosta. Paino noussut 1,1kg, ja 1,5kg on koko nousu raskauden aikana. Kuulemma hyvin, jos rinnat ovat kaksi kokoa suuremmat ja kohtu/istukkakin vetää jo 500g.

Paljonko sellainen kotidobbler maksaa, ja mistä sen tilasitte? Nyt olisi ehkä hyvä syy sellainen hankkia, sekä mun että miehen hermojen vuoksi. Jos mä hermoilen, puran sen tietenkin siihen lähimpään. Eli mieheen. Joka ei saisi tehdä mitään muuta, kuin halata mua sohvalla. :D

Vaavitar + tintta ja noin huomenna POKS
 
Huomenta kaikille!

Ihana kuulla että moni on jo tuntenut liikkeitä :heart:

Permis Mäkin olen suunnitellut "isyyspakkauksen" keräämistä, olisko sulla antaa hyviä vinkkejä mitä kaikkea sinne voisi laittaa?

Tänään pitäisi mennä katsomaan uutta ulkoilupukua itselle, siis isompaa kokoa kun tällä hetkellä toppahousut on ainoat mitkä mahtuu päälle eikä ne päällä enää kovin pitkään viitsisi lenkkeillä jos nämä plussakelit jatkuu =)

Supistuksista melkein päivittäin saattaa tuntua varsinkin auton kyydissä pieniä supistuksia, toivon mukaan eivät pahene... :/

Jeppis & Pikku-Papu 17+5
 
Kotidopplerista Itse ostin käytettynä ja maksoin 35e+ postikulut.
Esim huutonetissä myydään niitä aika usein ja yleensä käytetystä pyydetään noin 45e.
Tosin kun tuolta huutonetista katselin niin siellä joku myi erän uusia kotidopplereita ja hinta oli 45e + postikulut.
Uusien hintoja en kauheasti katsellut, mutta sen verran yhdeltä sivulta katsoin että uusi maksaa 70-80e ja tietysti siihen tulee taas ne postikulut kun lähettävät.
Mulla ainakin tuo käytetty toiminut tosi hyvin, että mielestäni voi ihan hyvin käytettynäkin ostaa..

Kohta pitäisi lähteä palauttamaan sen toivottavasti meidän uuden asunnon avaimia (onneksi on melkein täysin varmaa että saadaan se, mutta ei nyt kuitenkaan uskalla ihan varmana pitää ).
Ja sitten pitäisi soittaa sossuun kun olen jälkihuollossa ja siellä on vielä mun rahojani niiden tilillä, että jos antaisivat ne mulle sitä takuuvuokraa varten.
Ärsyttää vaan jo valmiiksi kun tietää että saa koko tunnin taas yritää saada sossua kiinni, niillä kun on vaan tunnin puhelin aika
:headwall:
 
Jeppis...Kokosin isyyspakkauksen tavarat ammeeseen, eli tuli sekin samalla ostettua :) . Vaavin tavaroita oli mm. niistäjä, suppoja...apue ei muista. Sit oli sisua miehelle, nännirasvaa rintojen hierontaa ;) , pyykkipoika nenuun vaipanvaihtoa varten...kaikissa oli sit joku hauska käyttäohje. Tavaraa oli kyllä aika paljon, pitää pistää mietintämyssy päähän ja muistella mitä kaikkea. Periaate oli, että semmoset ois kummiskin tarvinnut ostaa, mitään hirmukallista vain miestä varten ei ollut, opsikelija budjetilla mentiin. Netistä löytyy kaikkea hauskaa, mm. mitä miehet on sutkauttanut synnytyksessä ja miten vauva-arkeen voi orientoitua, hauskoja.
 
Arvatkaa mikä tämä on: shhdadamssshhdadamssshhdadamssshhdadam...

Oikein arvattu! Oli toka neuvola ja saatiin sydänäänet kuuluviin. Oikein reipasta menoa :heart:

Olo on mitä mainioin, siis kerta kaikkiaan, etenkin kun sain vielä kuulla että vauvakin on elossa ja voi hyvin (siis mähän olen tässä jo ehtinyt panikoida kun kaikki raskausoireet on tipotiessään eikä mitään liikkeitäkään tunne eikä masu ole kasvanut melkein yhtään). Painoa on tullut jotain kilo puolitoista lisää, eli just sopivasti (huijasin kyllä vähän kun neuvola oli niin aikaisin aamulla etten ehtinyt syödä ;) ) ja verenpaine ja hemppa on loistolukemissa.

Ja neuvolantäti lohdutteli että liikkeitä ei ehkä tunnu kuin vasta kuukauden kuluttua!

Rv 16+2 :wave:
 
Mukava kuulla hyviä uutisia monelta. Olen ihan kade niille jotka tuntee jo liikkeitä. No kyllä täältä perässä tullaan:)

Onko kellään kokemusta vauvakutsuista? Onko kellään ollut itsellä tai ollut järjestämässä jollekin kaverille vauvakutsuja?
Kaverilleni ollaan järjestämässä kutsuja ja haluaisin tietää enemmän mitä ohjelmaa ja tarjottvaa ym. on kutsuilla ollut. Itse en kyllä taida päästä suunnittelemaan kaverin vauvakutsuja koska kaverin kaveri niitä suunnittelee enkä tule hänen kanssaan yhtään toimeen. En usko, että hän hyväksyisi minua mukaan suunnitteluun:(
Niin ja onko lahjaideoita? Ajattelin, että jotain kivaa sekä äidille että vauvalle.

jenzka 15+0
 
Heissulivei!

kikka89: Meillä on kanssa tässä meidän asunnossa virallisesti vain yksi huone, mutta oikeasti olo-ja makuuhuone tupakeittiöllä.. Sanoitko että Yh-asunnoilta saitte, nykyinen avara siis? Meinaan kun tää asunto on Avaran kämppä niin onkohan niillä joku ihan oma huoneiden laskutapa :LOL: Mä en ymmärrä tuota logiikkaa mutta ehkä tämän muuttaa yksiöksi tuo huoneiden välinen liukuovi??

Me vielä odotellaan uutta asuntoa, mutta ihan kaupungilta. Samaan taloon haluttais jäädä mutta noissa tämän talon kolmioissa vuokra nousee ihan pilviin kun neliövuokrahinta on jotain 14 ? niin 70 neliötäkin tulisi maksamaan sen melkein tonnin (!!) kuussa. Eikä me tosiaan niin rikkaita olla että tuollainen vuokra pystyttäisiin kustantamaan.. Korkeintaan 800-850 ?:n vuokra.. Stadilta tuohon hintaan saa varmaan jo viisi huonetta.. Toiveissa tosin vain kolme tai neljä.. Kunhan vaan neliöt nousisivat sinne 70 paremmalle puolelle, ja stadin kämpissä ei noita saunoja onneksi niin oo, toi meidän sauna on sarjaa : turha. Hyvä säilytystila ja that's it, ei sähkösauna kuitenkaan oo "oikea" sauna..

Hiusten värjäyksestä:
Normaalistikaan en kovin usein tätä puuhkaa värjää, pari-kolme kertaa vuodessa, niin tuskin vauvalle on mitään haittaa niistä kerroista...

Liikkeet tosiaan tunnen jo, pieniä muljahduksia navan alla :D Ekasta tunsin vasta joskus viikon 20 lähellä, hänellä olikin eteis-ja etuseinäistukka.. Eniten harmitti tossa edessä olevassa istukassa se, että en nähnyt niitä kuuluisia kyynerpäitä tai polvia vatsan "läpi", mitä odotin :/ No mutta onhan tossa ihan tarpeeksi kyynerpäätä ja polvea nyt kun on ulkona :heart:

Ainiinjoo...

Kimalle, Taavi 6,5 kk ja tahmatassu rv. 15+2 (?)
 
Neuvolakuuluumisia. Mulla oli neuvolalääkäri sillon tiistaina ja kaikki oli hyvin. Painoa tullut nyt yhteensä puoli kiloa. Pikkuinen kasvaa hyvin ja siellähän se heiluskeli :) Seuraavaksi onkin sitten se rakenneultra, kolmen viikon päästä.

Kielletty, täällä myös yks uudelleensynnyttäjä, jolla ei vielä liikket tunnu. Tai ainakaan en osaa varmaksi sanoa.

Outiko, mulle sanottiin esikkoa odottaessani neuvolassa, että maksan syömisestä ei oo niin paljon haittaa, jos sitä ei syö ihan mielin määrin. Kuulemma kerran viikossakin voi syödä esim. maksamakkaraa leivän päällä eikä siitä ole haittaa. Hyvä, kun terkkari sillon mainitsi noista kielletyistä ruuista, esikon alkuraskaudessa, ennen ekaa neuvolaa, mulla oli himo maksamakkaraan, meni monta pötköä viikossa :LOL:

Nyt täytyy mennä, poika heräs ja on tässä sylissä niin ei voi oikein kirjoittaa =)

Helmiir ja KerttuIlmari 17+2
 
Vaavitar (muistaakseni) kyseli dopplerista. Me tilattiin täältä.

http://www.nettitilaus.fi/tiedotteet.php?osCsid=da5fd7708138708015ea9d694bd1283e

halvin, minkä löysin. Eli jos myyvät käytettyjä huuto.netissä samalla hinnalla niin kandee kyllä sitten ostaa ihan uus samalla rahalla:) Postikuluja tuli 6? eli yht. hintaa 51?. Perjantaina tilasin ja keskiviikkona jo tipahti lappu luukusta.
Hyvin oon saanu äänet kuuluviin. Geelin tai rasvan avulla saa äänet vielä helpommin kuuluviin. Laitoin eilen liukuvoidetta ja se toimi oikein hyvin :)
Mulla ei vielä liikkeet varmuudella tunnu, joten saan kuuntelemalla mielenrauhan sen suhteen.

Möhkis ja Leppis 17+1
 
Kimalle84 joo just sieltä nykyiseltä avaralta.
Voi tosiaan olla että niillä on vähän joku oma laskutapa :D
Ja siis jos siinä meidän asunnossa olisi keittiön ja olohuoneen välissä seinä, niin silloinhan se olisi kolmio, mutta hyvä näin...
Ja siis tosiaan juuri tulin asunnon avaimia palauttamassa ja se ihminen joka tätä meidän asiaa hoitaa oli siinä juuri sopivasti vapaana, niin saatin sitten sovittua että asunto otetaan ja muuttamaankin päästään jo ensi kuun alussa.
Sanoi lähettävänsä paperit allekirjoitettavaksi meille vielä tämän viikon aikana, ja vakuus pitää olla maksettu silloin kun avaimet haetaan.
Eli tämän kuun aikana se pitää sitten maksaa.
Ja oli muutenkin tosi reilu ihminen, sanoi kirjoittavansa tietoihin että asunto on nyt meille varattu ja jos haluamme mennä käymään esim. mittailemassa tai jostain muusta syystä, niin avaimen voi vaan käydä hakemassa sieltä tiskiltä ja palauttaa seuraavan päivänä.
Nyt täytyykin sitten pikkuhiljaa alkaa pakkailemaan ja tehdä osoitteenmuutos jo viikon tai parin päästä, laittaa vaan alkamis päiväksi 1.4..
On kyllä kiva että se nyt varmistui, eikä tarvitse enää stressata että täytyykö sitten vielä kesällä alkaa ison mahan kanssa muuttamaan..
Tosin en mä nytkään saa kuulemma mitään muuttolaatikoita kantaa, että mulle jää vaan se pakkaaminen ja sitten siellä tavaroiden purkaminen :)
 
Ihan mahdottomasti pukkaa tekstiä! :D Ahkeria kirjoittajia todellakin tässä ketjussa!

Outiko taisi kysellä jauhemaksapihvien syönnistä.. neuvolassa ainakin mulle sanottiin, että esim. maksamakkaraa voi syödä vähän, koska siinä on sen verran vähän itse maksaa. Eikös pihveissäkin se maksa ole sekoitettu muiden aineiden kanssa? Ja toisaalta, jos tosiaan vain kerran söit niin en usko, että siitä olisi pikkuiselle haittaa :heart: Aiemminhan siinä oli jokin erilainen rajoitus niin, että maksaa sai syödä, mutta rajoitetusti.

Lueskelin myös englanninkielisiltä sivuilta esmes Ison-Britannian raskaana olevien ruokasuosituksista.. siellä esimerkiksi painottavat homejuustojen välttämistä, mutta ei niinkään kalan (sanovat, ettei siinä ole niin korkea riski). Jännä kun nää vaihtelee.

Nimistä - nimiä on mielessä ja joistakin ollaan yhtä mieltä. Tytölle tuntuu löytyvän helpommin nimiä :LOL: mutta pojallekin on.


Asunto
- Mahdumme kyllä nykyiseen asuntoon, joka on siis kolmio. Mutta kun tää masuasukki on kolmas lapsi ja lastenhuone on aika pieni, niin kyllä me ollaan katseltu isompaa - ja mahdollisesti omakotitaloon muuttoa. Mutta vielä ei olla sopivaa löydetty ja onneksi tässä ei sinänsä ole hoppukaan tämän asian suhteen.

Hankinnoista - pitäisi hankkia vaunut, turvaistuin, pinnasänky (ei niin kiireellinen).. ja kantoliinan ehdottomasti haluan!!! :heart: Mulla oli kakkosen kanssa sellainen ja se oli aivan mainio ja ehdoton varuste. Mitään ei olla vielä hankittu eikä tuo mies ole innostunut hankkimaan kuin vasta loppumetreillä (ehkä sitten kun mennään 30 viikkojen puolella :eek: ) Noh, kunhan hankitaan ajoissa - tykkäisin vaan jo näprätä kaikkia pieniä vaatteita! :heart:

Rakenneultraan on vajaa kaksi viikkoa, sitä odotellessa.

L3nen (18+4)
 
Mieheltä vielä kysäsin, että mitä muistelee isyyspakkauksessa olleen.
Ekana kuulemma tuli mieleen konjakkipullo, korvatulpat, kumihanskat ja vauvanhoitotarvikkeita.

Ootteko muuten huomanneet, että Body Shopilla on ihania vauvanhoitotuotteita. Ostin harjan ja sellasia pyyhkeitä, olivat niin sulosia. Bodyshopistakin saisit sekä äidille, että vauvalle ihania hemmottelutuotteita Jenzka.

Permis + Erkki 16+3
 
Kimalle84 Kuulostaa kyllä kovilta hinnoilta nuo vuokrat! Asutteko jossain hesan lähellä siis? Itse en maksaisi tuota 800? kerrostalon vuokrakämpästä. Samalla hinnallahan voi maksaa lainaa. Mutta jokainen tietysti tekee niinkuin itse haluaa. Me asuttiin vuokralla hiukan vajaa kaks vuotta. Kaksio missä neliöitä 60 ja vuokra oli 377,70? ja siihen sisältyi siis vesi. Ei paha! Kämppä oli vähän sivumalla kaupungilla, mut ei ollu ongelmaa ku meillä on molemmilla autot. Sit päätettiin ostaa oma talo ja maksaa mielummin itselle päin eikä vuokraa kaupungille. Maksetaan 740? kuussa lainaa. Eikä laina aikaa ole enää ku 24 vuotta jäljellä:D Vois olla enemmänki. Siellä taitaa olla muutenkin kovemmant vuokra hinnat.
 
Tänään oli kolmas neuvola. Painoa oli tullu 100g ekasta neuvolakerrasta (laski siinä välillä 1,4 kg). Ei onneksi siis paljon. :D Mulla myös maha kasvaa, mutta muualta oon laihtunut. Laihtumisen huomaa parhaiten kylkien kiinteytymisestä ja kasvojen kaventumisesta. Ei haittaa yhtään, koska BMI on 26,8. Verenpaine oli samaa luokkaa kuin aiemminkin, eli 102/50. Virtsanäytekin oli puhdas.

Alaselkä on viimeaikoina vähän oireillut ja vihloo välillä oikealla jalalla astuessa lonkkaan (iskias??). Sain terkkarilta onneksi jumppaohjeita selälle.

Sydänääniäkin kuunneltiin. Vauvan sykettä sai ensin hieman etsiä, mutta se saatiin sitten hyvin kuuluviin. Oli aika mahtipontiset sydänäänet. :) "kabumkabumkabum" terkkari sanoi, että vahvat ja hyvät sydänäänet. Vaikkakin ne katosivat pariin otteeseen, kun vauva liikkui niin ahkerasti. syke oli 146-150. :heart:

Kaikki siis hyvin, toistaiseksi.

Illusia + Emppu 16+6
 
3.3.2009 klo 20.44 syntyi ensimmäinen lapsemme
3.3.2009 klo 20.47 oli toinenkin enkelimme maailmassa

Raskausviikkoja oli 20+5, joten pieniä ei voitu pelastaa.
Edellisenä päivänä oli juuri käyty Helsingissä sikiöntutkimusosastolla ja sanottiin kaiken olevan hyvin. Jaksoin iloita siitä. Saimme tietää kahdesta pojasta. Ilomme muuttui kuitenkin suruksi seuraavana yönä, jolloin menivät lapsivedet. Soitimme hädissämme sairaalaan ja lähdimme sinne. Sairaalassa ultrattiin ja lapsivettä ei löydetty, mutta pikkusten sydämet löivät edelleen. Jäimme sairaalaan odottamaan aamuvuoroon tulevia lääkäreitä, jolloin osattaisiin sanoa jotain varmaa. Supistuksia ei ollut.
Päivällä pääsimme vasta lääkärin tutkimukseen ja päätettiin aloittaa supistuksia tekevän lääkkeen antaminen. Sydämet löivät edelleen. Minut siirrettiin toiselle osastolle.
Osastolla oli synnytystä odottavia äitejä, jotka puhuivat siitä kuinka vauvat potkivat ja synnytys jännittää. Teki pahaa. Teki pahaa ajatella sitä mitä minä koen, yritin tolkuttaa itselleni että mitään ei ole tehtävissä. Mitään pelastuskeinoa ei ole.
Osastolla hoitajani antoi ensimmäiset lääkkeet. Supistukset alkoivat pikkuhiljaa.
Toisen lääkkeen antamisen jälkeen alkoi tapahtua, jouduttiin antamaan supistuksia lisää antava lääke kanyylin kautta ja se tepsi. Ensimmäinen lapseni oli maailmassa. Pian perässä oli toinen.
Päätimme mieheni kanssa, että menemme katsomaan heitä viimeisen kerran.
Kuvittelin näkemisen olevan paljon pahempi. Kuitenkin pienet poikamme makasivat vierekkäin. Vauvat olivat pieniä ja täydellisiä. Makasivat siinä ilman kipua ja tuskaa. Itkimme pitkään yhdessä mieheni kanssa.
Fyysiset kivut menivät ohi, mutta henkiset kärsimykset jatkuivat ja jatkuvat aina.
Seuraavana päivänä pääsimme sairaalasta pois. Osa minua jäi sairaalaan.
Pienet vietiin Patologin tutkittavaksi, että saataisiin jokin syy tähän kaikkeen.
Nyt alkaa hautajaisten suunnittelu, jaksan uskoa että lastemme vieminen loppuun asti auttaa meitä mieheni kanssa. Ajatus siitä, että pienet pääsevät rauhaan helpottaa. On vaan ajateltava, että pienet halusivat näin tapahtuvan. He halusivat syntyä ja päästää meidät pois kaikesta epävarmuudesta mitä koko raskaus on tuottanut, ikinä ei voinut tietää mitä seuraava päivä toi tullessaan.
Sisälläni on tyhjää. Kohtuni on tyhjä. En tunne enää potkuja, vaikka kuinka yrittäisin niitä kuvitellakkin tuntevani. En tunne pienten sydänten lyöntejä. En tunne sitä raskauden tuomaa iloa. En saanut viedä tätä loppuun asti, niinkuin olisin halunnut.
Ei lasteni uneen yllä mikään, he saavat enkeleinä lentää ja pitää huolta meistä.

Voitko taivaan isä äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille taivaan isä,
ettemme olleet valmiita syntymään maailmaan.
Kerro että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Rakkaille enkelipojillemme
-äiti ja isä-

Kiitos kaikille teille tuesta ja avusta, jota olen saanut alkuraskaudestani lähtien ja onnea teille kaikille hirmuisesti raskauteen
:heart:
 

Yhteistyössä