ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

Imetyksestä Esikoista imetin vuoden ja kolme kuukautta. Kuusi kuukautta mentiin täysimetyksellä ja sitten vasta kiinteitä... Toivon, että tämänkin vauvan kans sujuis imetys yhtä mukavasti alun hankaluuksien jälkeen. Mulla oli kyllä jotenkin esikoisen aikana sellainen tunne, että koko imetysjuttu piti opetella melkein itse... En kyllä kokenut tosiaankaan saaneenin siihen hommaan mitään erityisen hyvää opastusta sairaalassa. Ja jotenkin olin niin huonossa kunnossa itse etten osannut sitä oikein vaatiakkaan... Itse harjoittelemalla se sitten kotona lähti käyntiin... Sellainen imetysaiheinen kirja on muuten tosi hyvä, olisko Minni Niemelän kirjoittama? Kirjan tarkkaa nimeä en nyt just muista. Hankin esikoisen aikana sen ja siitä oli kyllä apua!

Nimistä Apua! Nyt pitäis jo todenteolla alkaa miettiä vaihtoehtoja. Meillä on miehen kans aika erilainen nimimaku ja esikoisen aikanakin käytiin kyllä pitkiä keskusteluja... Se oli kyllä oikeasti kauhea tunne kun alkoi ristiäispäivä lähestymään eikä sopivaa nimivaihtoehtoa meinannu löytyä... Lopulta päädyttiin kompromissiin molempien kannalta mutta jälkikäteen ajateltuna nimi on ollut pojalle mitä parhain ja sopivin
B)

Maud 32+2
 
Helouta taas miljoonan vuoden jälkeen.. :ashamed:

Seksistä ootte näköjää höpänny ainaski ni tartutaan nyt sit heti siihen...meillä seksiä harrastetaan kyllä..alottaminen on vaan ittellä aina niin saakelin vaikeeta..mut sit ku leikkiin alkaa ni johan maittaa :D liukuvoiteita meilläkin joudutaan käyttämään, mut käytettään yleensä muutenkin ihan vaan nautinnon vuoks ni ei sinänsä eroa..aika kankeeta touhuahan tuo jo nykyään on kun maha edessä kun yrittää asentoa vaihtaa..joten perus takaapäin on toiminut siis parhaiten :LOL:

Synnytyksestäkin on ollu jotain puhetta näköjääns...eli jännittää kyllä joo jo että miten mahtaa mennä..kovasti sitä alatiesynnytystä toivon kun edellisessä mentiin ponnistusvaiheesta leikkaukseen kun neidillä oli pää vinossa ja jäi jumiin häpyluuhun..

Äitipolikäyntiä odotellessa 10.7, synnytystapa-arvioon..jee pääsee vauvia näkemään ultran läpi ? jos vaikka saatas selvyys siitä sukupuolesta vielä ni ois kiva..tyttöähän epäiltiin mutta ois se kiva tietää ihan 100% ni voisin rauhassa ostaa vaaleenpunasia eikä vaa beigejä ja ruskeita yms. :)

Palaillaan..

Starre ja Hippunen 31+6 ?
 
Kiitos onnitteluista :)

Seksistä, sitä ei oo, johtuu aivan minusta. Ei vaan yhtään sytytä. Mutta ei ole ongelmaa tullut. Voimia kaikille, keitä asia vaivaa :hug:

Synnytyksestä, hurja tarina oli ainakin Kimalteella. Vaikka sitä kuinka ajattelisi että ei sillä ole väliä niin ei se kovin hehkeää ole paskantaa pöydälle. Missä vaiheessa se suolentyhjennys voidaan vielä tehdä?

Nimistä, nimi on ollut alusta asti tytölle aivan selvä, pojalle jouduttiin oikein keksimällä keksimään hätäkastelappuun. Mut kaunis olisi ollut sekin. Nyt sitten tuntuu ihan hassulle miettiä tuota vauvaa sen oikealla nimellä kun tietää että tyttö sieltä tulee :heart:

Outiko, onneksi kivuille löytyi vaaraton syy! Toivotaan nyt ettei sulle myrkytystä kehittyisi :hug: Hyvän kokoinen vauva on sullakin masussa :)
 
Lääkäri sanoi, että liitoskipuihin voi ottaa panadolia ja sitten kuulema tukivyö auttaa joitakin. Mulla on se tukivyö ja voisin ottaakin sen taas käyttöön, jos siitä edes pieni helpotus tähän olotilaan olisi.

Ei oo nimiä vielä täälläkään päätetty..jotenkin tuntuu, että sitten vasta, kun sen vauvan näkee niin osaa paremmin sanoa, että mikä nimi sille sopisi :) Ja tosiaan, ku meillä ei oo aavistustakaan kumpi sieltä ees tulee :)

Outiko 32+6 ( enää 50 päivää jäljellä..hui)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppis84:
Sain eilen kestovaipat pestyä ja tänään silitinkin ne (vaikkei varmaan olisi välttämätöntä) ? Nyt koneessa pyörii vauvan lakanat ym. Vielä äippäpakkauksen vaatteet on pesemättä.
Kestovaippainfo.fi:n keskustelupalstalla on juttua tuosta vaippojen silittämisestä ja siellä on vaihtelevia näkemyksiä esitetty aiheesta. Osan mukaan sitä ei edes suositeltaisia, samaa lukee joidenkin kestovaippamyyjien sivuillakin. Tiedä häntä, siellä myös osa silittää vain harsot ja ovat todenneet, etteivät ole huomanneet eroa imukyvyssä olipa silitetty tai ei. Kannattanee itse vertailla =) Pesuaineistakin olen ko. palstalla oppinut vaikka mitä.

Täällä taas kamppaillaan valtavan väsymyksen kanssa. Tuntuu ettei jaksa yhtään mitään ja voisin vain nukkua :ashamed: . Olen aloittanut ikkunoiden pesun, 1 ikkuna päivässä.. kun ei jaksa muiden puuhien ohella enempää, tässä pitää kuitenkin huolehtia noista lapsukaisistakin. Mutta jos jaksan tällä tahdilla niin ne on tälllä viikolla pesty :)¨

Pikkuinen masussa on alkanut ottaa rauhallisemmin, taitaa olla sen verran kookas jo ettei paljon mahdu myllertämään.

Tällä viikolla neuvola, paino varmaan hujahtaa kolminumeroisen puolelle :snotty: kauhistuttaa kyllä jo valmiiksi. Minulle on vaan aina ollut niin hankalaa tuon painon kanssa kamppailu.. on se tippunut, mutta sitten tasaiseen tahtiin noussut :snotty:

L3nen 32+2

 
Vaavilla kaikki hyvin :heart:

Eli ultrassa käyty rv 31+2, kohtu kuulemma "siro", mutta vauva näyttää kuitenkin oikein hyväkokoiselta, ja minun kokoiselleni oikein sopusuhtaiselta. Esikoinenhan oli tosiaan kuulemma jopa "epätavallisen iso" minunkokoiselleni synnyttäjälle, tämä kuulemma todennäköisesti jää sitten vähän pienemmäksi - käy :D

Painoarvioksi saatiin 1547g, ja neuvolassa voidaan käydä ihan normaalisti tästä eteenpäin. "Tytön näköinen" oli kuulemma edelleen... :whistle: Nyt sitten vain peukut pystyyn että pysyisikin tyttönä, kun keksittiin niin mainio nimikin tulokkaalle! Ei sillä, kyllä mie toisen tuollaisen Röllinpoikasenkin huolisin ilomielin, tytöstä on vaan nyt ihan viime päivinä tullut hirmu konkreettinen nimineen kaikkineen. Joskos tekisin niin että ostan kotiintulovaatteet sekä tytölle että pojalle? :heart:

Toivotaan että seuraavan kerran tarvitsee Jorviin mennä enää sitten ihan oikealla asialla =)

kielletty & pikkuinen ***** 31+2
 
Kotiutumisvaatteista puheenollen, joko täällä on kellään tiedossa ensivaatetusta? Kuvia olis ihana nähdä ensisuunnitelmistakin, samoin kuin kaikesta itsetehdystä, peritystä tai muutoinkin söpöstä :heart:

Meillä ei otettu pakkausta vaikka IHAN kaikki vauvakamat on hävitettykin ja vaatekertoja on varattuna vain 3 (housut+paita) per koko (56cm ja 68cm) koska niillä pärjää tällä pyykkäyksellä mainiosti (yks päällä, toinen koneessa ja kolmas kuivumassa). Housutkin tuppaa meillä korvautumaan kotosalla pitkälahkeisilla kestovilliksillä.

Pihtailun ja mahtailun makuun päästyäni kehunkin Muuramen valkoisen pinniksen muutosta jonka tuunasin 25+ viikolla. Sänky on ainoo jota ei tarvinnut ostaa, se löytyi mummolan yläkerrasta Kakkoselle käytettynä ostettuna.

[img=http://3.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/Sfs90nkzdXI/AAAAAAAAAFs/DgbfRSWft0s/s320/P4230018.JPG][/img]
 
vilmav2 Vaihdettu. Onnea! :heart:

Kimalle84 Hui. Sun kakkakertomus kyllä laittoi miettimään. Pitää varmaan tosiaan ostaa peräruiske kotiin varulta. Saako niitä ihan apteekeistä? Mä oon kyllä aika herkkävatsainen muutenkin, mutta en kyllä halua antaa mahdollisuutta kakka-synnytykselle.

Lymypiilo ja Citilda Täällä on myös aika hiljaista seksin saralla. En ihan pärjää teidän lukemille, mutta 1krt/kk on varmaan meidän tahti. Itse haluaisin enemmän. Miestä ei hirmusti kiinnosta. Yritän suhtautua vielä aika neutraalisti tähän. Ehkä tää tilanne sitten joskus syksyllä/talvellä elpyy.

outiko Hyvä, että menit lääkäriin. Nyt sitten vaan seuraillaan.

Nimistä Meillä on aikalailla päätetty. Kun maaliskuun 4D-ultra antoi poikalupauksen, on tätä masuasukkia kutsuttu jo nimellään. En usko, että se enää muuttuu. Ainut, että mua ärsyttää, että se nimi on 50 suosituimman joukossa. Nooh.. Tytöllekin mulla on jo nimi mietittynä. Sanoinkin miehelle, että tulispa meille myös tyttö aika pian, niin sais antaa sen nimen. Se ei ole suosittu.

Mandy ja nappula 32+1
 
bb onnea!

nimistä ei mitään käsitystä tytön eikä pojan nimestä. Mä oon yrittäny nimikirjaa lukea ja listailla jotain nimiä, mutta miehelle ei tunnu mikään kelpaavan. Ei kuulemma voi tietää ennenkuin näkee vauvan mikä sille sopii nimeksi.. Onneksi sukunimi tosiaan on valmiina :D

peräruiske mulle annettiin synnärillä. Oli siis sellanen vesiperäruiske, mikä tyhjensi suolen. Se oli kyllä tarpeeseen, koska mulla ei supistelu vaikuttanu suolen toimintaan. Aattelin vaan jos meinaatte ostaa jonkun pienoisperäruiskeen, niin se ei kyllä tehokkaasti tyhjennä. Tais mulla kaikesta huolimatta tulla jotain pientä vielä synnytyksessä, mutta sen kätilö hoiti kaikessa hiljaisuudessa.

Yhden kummin oon saanu hankittua! Se homma on pelkästään mun harteilla, kun mies ei kuulu kirkkoon eikä silleen haluu puuttuu asiaan. Ens viikolla aion kysyä toista kummia, toivottavasti suostuu.

Esikoista imetin vuoden verran ja tarkotus ois taas ainakin puoli vuotta, mutta sitten sen näkee. Meillä esikoinen maitoallerginen, joten olin sitten itekin maidottomalla dieetillä, mutta on se toisaalta helpompaa kun on maidot koko ajan mukana :D

Huomenna mulla on aika kätilöopistolle. Pelkopolille pyysin, joten kai se sellanen aika sitten on. Paperissa lukee vaan aika lääkärille. Uskaltaiskohan sitä kysellä sitten sukupuoltakin..

misu75 rv 32+1
 
Kävin sitten kuitenkin tänään shoppailemassa..
Loput itsenäistymisvarat meni sitten siinä, ostin rintarepun ja vaatteita vauvalle.
Täytyy nyt vaan toivoa että käy se vaatekuitti sossulle....
Tosin vaatteisiin ei mennyt kuin 28 e.

Seksistä ollut puhetta täällä nyt taas..
Siis meilläkin tilanne on se että mulla kyllä olisi haluja vaikka monta kertaa päivässä, mutta mies pihtaa.
Nyt muuton jälkeen ollaan harrastettu seksiä ehkä 3 kertaa täällä uudessa kodissa ( ja siis täällä on asuttu huhtikuun alusta asti )
Mutta no, jos sitten vaikka taas joskus kun vauva on syntynyt niin miestäkin taas alkaisi kiinnostaa..toivottavasti...
Itse en vain osaa oikein ottaa asiaa puheeksi, ja eipä se miestä niinkään tunnu haittaavan tämä tilanne.
Minä vaan kyllä olen huomannut että hermothan tässä kiristyy ja välillä olen todella kiukkuinen ( aiemmin se oli mies joka kiukutteli jos ei saanut )

Ja sitten piti kertoa että kun tosiaan tuossa aiemmin kyselin niistä "hankalista anopeista" .
No, ilmeisesti mies oli tänään puhunut äitinsä kanssa ja kertonut sitten että mä kaaduin tossa sunnuntaina.
No tämä äiti oli sitten alkanut huutamaan siellä puhelimessa että "voisit kyllä sanoa sille että pitää vähän enemmän varoa"
Että siis eihän mulle ollut mitään väliä, mutta anoppi ilmeisesti pelästyi että olin jotenkin onnistunut vauvaa satuttamaan.
Kyllä niin alkoi ärsyttämään !!
 
..rv 29+0!

Paino: +6kg (+250g/vko)
SF: 31cm (kaksosraskaudelle tyypillisesti vähän käyrän yläpuolella)
Hb: 130 (noussut "itsestään" kuukaudessa 10:llä!)
RR: 110/72
Pissa: Puhdas
Turvotus: Ei
Sykkeet: n.130 ja 135x/min

Toivottelen taas kaikille oikein hyviä vointeja ja aurinkoista kesän jatkoa!!



 
Heips,

Tänään minä sain kovasti odotetun äitiyspakkauksen ja voi että oli mieleinen. =) Kaikki juuri niin ihania kun kuvissa näyttivät.

Seksistä olette täällä keskustelleet. Kerran olemme harrastaneet raskauden aikana. Sekin oli joskus noin 15 viikkoo sit. Ei vaan ole tehnyt meikäläisellä yhtään mieli ja mies rukka on tainnut tyytyä kohtaloonsa.

Vitsi tänään tuli sellainen olo, et haluaisin kovasti nähdä tuon masuasukin taas ultrassa. Ei siksi et epäilisin et onko kaikki ok vaan ihan silkasta uteliaisuudesta. Kuullostaa ehkä hassulta.

Rakenneultrassa kun meille poikaa luvattiin, tuli pojalle luonteva nimi keksitty ihan noin vaan. Siis koko nimi tiedossa. Mutta jos nyt jostain kumman syystä olisikin tyttö, on meillä hänelle vaan etunimi ja sukunimi.

Joku täällä toivoo että aloite yhdestä kummista menisi läpi. Me ollaan ainakin jo saatu kasaan neljä kummia jotka kaikki haluamme lapsellemme. Joku voi tietenkin olla sitä mieltä et liika on liikaa, mut meistä se on vaan ihan ok määrä. On tietenkin eri asia jos on jo monta lasta niin alkaa olla "kulutettu" kaikki sopivat kummit. Meillä kuitenkin on vasta ensimmäinen kyseessä.

Vielä yksi yök kysymys, että normaalia raskauteen kuuluvaa herätä verenmaku suussa? Nukuin tuossa päiväunet ja herätessäni maistoin veren maun suussa. Voihan minulla olla ikenet niin herkällä että vuotavat omia aikojaan koska sylkiessä tuli hiukan punertavaa räkää. Tai sitten minulla on voinut nuhan takia vuotaa nenästä hiukan verta joka on vaan jäänyt kurkkuun pyörimään. Olinpa taas vaikea selkoinen.

Tulipa pitkä sepustus.

Ouska ja Väinö rv 30+6
 
Nimistä, tytölle meillä on kaksi nimivaihtoehtoa . Pojalle yksi nimi. Pojalta tosin puuttuu vielä toinen nimi. Tytölle sekin on mietitty. :) mutta meillä ei aiheutakaan päänvaivaa nämä etunimet, vaan sukunimi. onko kellään muulla samaa tilannetta? Mä haluaisin, että lapsi saisi mun sukunimen ja ollaan paljon pohdittu asiaa ja keskusteltu ihan hyvässä hengessä. Päätöksiä suuntaan tai toiseen ei olla tehty. Me ollaan siis naimisissa, mutta mä pidin oman sukunimeni, koska se on harvinainen ja miehen sukunimi taas on hyvin tavanomainen. Missä sinänsä ei ole mitään vikaa, kiva sukunimi sekin. Mutta kyllä tää on jotenkin vaikeaa saada päätöstä...

Luminella ja matkustaja 31+4
 
unikuu108
imetyksestä:

mä imetin poikaa 5½kk täys ja sit siitä osittain vuoden ikään asti. suosittelen vähän perehtymään etukäteen esim näihin sivustoihin:

http://maitolaituri.imetys.fi/

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=section&id=9&Itemid=165

http://www.imetys.fi/

jotta edes vähän tietää mistä kysymys.

mä uskoisin että suurimmalla osalla imetyksen "epäonnistuminen" johtuu tiedon ja avun puutteesta. neuvoloissa tädeillä ei ole imetystietoutta, eikä sitten osata etsiä tietoa muualta.. varsinkin jos ystäväpiirissä äidit eivät ole imettäneet niin vertaistukea on vaikea saada.
myös harva on tietoinen siitä miten imetys, ainakin alussa kun kaikki muutenkin on uutta ja hormoonit jyllää, on sitovaa touhua. alussa vauva voi haluta olla rinnalla lähes koko ajan ja yhtäkkinen uraäidistä lehmäksi-muutos voi järkyttää.. vastasyntyneen mahalaukun koko on tulitikkuaskin luokkaa joten aika useasti se pitää vuorokaudessa täyttää. lisäksi riippuu vauvan imuotteesta, suun muodosta,rinnan muodosta jne monista tekijöistä miten imetys lähtee käyntiin. pieninännisellä äidillä ja vaikka lyhytkielisellä vauvalla voi olla suurempi tekeminen kuin naisella jonka nanneista saa helposti otteen..

maidon riittävyyteen sanoisin vain sen että rinnat on luotu maidontuotantoon. tuotanto kuitenkin häiriintyy helposti. esim stressi, juomattomuus, kipeänä olo jne.. voivat hetkellisesti vähentää herumista/hidastaa maidon tuloa.(tottahan siihen vaikuttaa myös esim vauvan osaaminen,suun muoto ja imuote..)
paras keino, alkupäivinä varsinkin, imettää mahdollisimman paljon. vielä kolmen kuukaudenkaan ikäinen ei käytä äitiä tuttina vaan hakee imettäessä samalla myös hellyyttä ja huomiota mutta ennenkaikkea ravintoa.


ja tenkkapoon iskiessä kannattaa ennemmin ottaa yhteys paikalliseen imetysneuvojaan/tukihenkilöön tai soittaa imetystukipuhelimeen 041 528 5582 ,kuin ihmetellä neuvolantädille että mikähän meidän vauvalla on kun se tekee näin ja näin..
jos siis haluaa imettää.
 
Nimistä meillä on puhuttu asiasta että varmaankin 3 nimeä tulee + sukunimi. Toinen toisista nimestä on selvä, samoin kun sukunimi. Mutta etunimi ja toinen toinen nimi onkin sitten haaste. Tai ainakin tuo etunimi jos nyt 3 nimeä tulee.. :D On meillä tosin suunnat jo että lyhyt, uus ja harvinainen nimi :)

Kummit kummit on päätetty jo aikoja sitten :) 3 Kummia.

Kotiutumis vaatteet ajattelin että jos on vähän viileämpää niin tulee päälle puolipotkarit, pitkähihainen body ja siihen päälle hupparin tyylinen takki ja pitkät housut.
Jos on taas lämpöinen päivä niin ihan puolipotkarit, kevyet housut, lyhyt hihainen body ja "takki".


Meilläkin viimein neuvola torstaina.. :) Tuntuu että on viimeiset 3 viikkoa mennyt niin hitaasti kun oli neuvolassa..


 
Nimet päätettiin jo alkumetreillä, ne tulee molempien suvusta ja kaikella on ihana historiansa. Tosi kiva niin ja mies oli ihan samoilla linjoilla heti alusta!

Seksi
tosiaan kalvaa mun mieltä ehkä suhteettoman paljon, kiitos kaikille myötätunnosta. Ja siis ihan "mukava" huomata, etten ole ongelmani kanssa yksin. Seksin puute voi siis vissiin johtua myös miehestä, vaikka siitä ei juuri puhuta. Aina vaan puhutaan siitä, kuinka nainen pihtaa. Ehkä se on jotenkin nolompaa miehille tunnustaa, ettei kiinnosta...

Äitiyspakkausta ootellaan täällä kuumeisesti. Vein hakemuksen postiin ehkä n. 3 viikkoa sitten, eikä mitään ole vieläkään kuulunut. Kuinka kauan teillä on mennyt toimituksen kanssa? Muistan jostain lukeneeni, että se voi tulla parissa viikossa.

IinaZ Vautsi, mikä pinnasänky, mäkin haluun tollasen! Maalasitko siis itse nuo pinnat? Todella hienon näköinen! Mulla on paljon Muuramea kotona ja olen nyt metsästänyt sellasta hoitotasoa, jonka sais kolmoismodulin päälle, mutta huuto.netissä on ainakin vielä mennyt kaikki hoitotasot sivu suun... Vielä on kesää jäljellä! Taidan huutaa myös tuollaisen pinniksen ja matkia sua ton tuunaamisen kanssa, vitsi miten hieno! Miten teit tuon käytännössä? Mitä maalia käytit? Hioitko vanhan maalin ensin pois?

Lymis 28+5
 
Tsuppidui!

Mietiskelin että ostanko apteekista ihan sellaista lääkettä kuin metalax, joka on siis tehokas suolentyhjentäjä.. Mutta päädyin siihen että ihan jotain "laimeempaa" peräruisketta mieluummin. Toi metalax tekee ihan pirun kipeeks, se lapsihan syntyy siinä samalla sitten jos erehdyn ottamaan tollasta :D Mulle on pääasia että saisin edes suurimmat ulos ennen synnytystä..

Mulla tosiaan oli toi eka synnytys... miten sen nyt sanois.. Melko vaikea (?) En millään tavalla nauttinut koko hommasta ja kun lapsikin oli syntynyt ja laittoivat sen rinnalle niin tuli sellanen olo että "enks mä just tehny tarpeeks duunia, tätäkö pitää vielä hoitaa?" samalla tunsin jossain tuolla sydämen sopukoissa että "joo-o, tätä mun nyt sit täytyy hoitaa, ja teen kaikkeni sen vuoksi, aina". Mitä tahansa synnytyksessä tapahtuikin, miten rankkaa se olikin jne. niin en mä sitä kokonaisuudessaan pahalla muistele, odotan vaan kovasti jo seuraavaa synnytystä ja toivon että pystyisin olemaan siinä enemmän läsnä ja osaisin ponnistaa oikein :D

Nimistä: Ollaan tätä pikkutirppaa sanottu alusta asti Viiviksi kun veli on jo Taavi, saattaakin olla että se jää nimeksi. Ollaan mietitty vaihtoehtoina myös Milaa ja Liinua, mutta tiedä sitten... Alkaa olee jo niin pinttynyt toi Viivi..

Kummit: Ollaan alustavasti mietitty josko nyt otettais mun sisko ja ukon isosisko kummeiksi. Pojan kummeina on ukon pikkusisko, mun lapsuudenystävä (joka kovasti himoitsi kummiksi, mutta ei ole poikaa käynyt juurikaan katsomassa :/ ) ja ukon kaveri.

 
unikuu108 Kiitos linkkivinkeistä =) Mä toivon, että imetys onnistuisi, koska onhan se lapsen kannalta kaikkein parasta jos pystyisi imettämään mahd. pitkään :)

Aika jännä juttu muuten, kun tänään lääkäri mittas kohdunpohjan korkeuden niin tulos oli 33cm. Viikko sitten kun terkkari mittas niin oli 31cm.
Rupesi lääkäri sitten vähän ihmettelemään, kun oli viikossa muka noin paljon muuttunut. Sen takia tehtiin tuo painoarvio, kun lääkäri epäili isoa vauvaa.
No onneksi oli ihan normikokonen näille viikoille se 1996g.

Pystyykö verenpainetta käydä mittaamassa muualla kun terveyskeskuksessa? Onkohan esim apteekeissa mahdollista käydä?
Mä en millään jaksais päivittäin raahautua tuonne terveyskeskukseen tekeen sitä mittausta, niin mietin et jos jossain muualla pystyis..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lymypiilo:
IinaZ Vautsi, mikä pinnasänky, mäkin haluun tollasen! Maalasitko siis itse nuo pinnat? Todella hienon näköinen! Mulla on paljon Muuramea kotona ja olen nyt metsästänyt sellasta hoitotasoa, jonka sais kolmoismodulin päälle, mutta huuto.netissä on ainakin vielä mennyt kaikki hoitotasot sivu suun... Vielä on kesää jäljellä! Taidan huutaa myös tuollaisen pinniksen ja matkia sua ton tuunaamisen kanssa, vitsi miten hieno! Miten teit tuon käytännössä? Mitä maalia käytit? Hioitko vanhan maalin ensin pois?

Lymis 28+5
Kiitos Lymis :)

Käytännössä vaan pesin maalipesulla (poistaa vaan rasvan) ohjeen mukaan, ostin pöntön sävytettyä Helmi täyskiiltävää kalustemaalia ja 3cm leveän kunnollisen pensselin (4?:lla saa jo ammattilaisen vehkeen). Sänkyä ei purettu ja kyllä se piti maalata 3 kertaa että sai tasaisen ja peittävän lopputuloksen.

Väri tulee sisustuksesta ja onhan vauvaa rauhoittavat väritkin kohdusta tutut; tummat punaiset. Kaksi päivää sänky seisoi keskellä olkkarin lattiaa kun en ergonomisista syistä jaksanut sitä ekan päivän iltana kolmatta kertaa enää maalata. Ja jos todella innostut niin maali ei haise, eikä ole kuivuttuaan myrkyllistä pienen nuoltunakaan sängyn laidasta ;)

Väliaikaturvatarkastuksessa piipahdan neukkulääkärillä tänään minäkin, pitää otattaa testejä (supistelu ja kohdunsuun nipistely --> bakteerit) ja tarkastuttaa kohdunsuun tilanne. Jos jossain vähättelen niin oireissa kun pitäisi raahautua tutkittavaksi ja nyt on sen verran huolta ilmassa tulevista viikoista (sisässä pysyminen ainakin 36 viikolle) että neiti 8v jää kotihengettäreksi kun lyllerrän aamusta Kakkosen kera näytille..
 
Huomenta kaikille! Herään nykyään itsekseni siinä kuuden aikaan, ja nousen sit sängystä
kun en viitsi makoilla =) olen kyl aina ollut aamunvirkku, et ei välttämättä raskaudesta johtuvaa
hulluutta!

Olin eilen sit kuntosalilla piiiitkästä aikaa, ja teki sit niin gutaa! Lähinnä stepperillä ja kuntopyörällä huristelin menemään ja olo oli sen jälkeen aivan ihana :) :) kävelykin on ihan hyvä liikuntamuoto tässä vaiheessa, mutta matkan varrella pitäisi olla vessa kun kävely aiheuttaa valtavan hädän! Olen jopa joutunut metsätiellä kävellessäni käymään puskissa asioilla kun on hätä iskenyt... :LOL: :LOL:

Iinaz Meillä ei tuota strepto-koetta oteta automaattisesti. Minulta halusivat ottaa, kun on ollut supistuksia.
kielletty onnea ultrakuulumisista ja tyttö-lupauksesta!
nimistä meillä nimet ovat kummallekkin jo päätetty. Keksin nopeasti nimet hätäkaste-
lappuihin ja ne kuulostivatkin minun ja miehen korvissa juuri täydellisiltä =)
Meille tosiaan ultrassa lupailtiin poikaa, mutta emme vielä kutsu vauvaa oikealla nimellä, ettei esikoinen kuule. Hän nimittäin kertoisi sen kaikille!
Esikoinen on muutenkin aivan innoissaan tulevasta isosiskon roolista, puhuu
ja silittelee vatsaani :heart: :heart: :heart:

Jees taidan hiipiä tästä keittiöön kahvin keitolle!
hilla ja muru 29+3
 
Huomenta !!

Olen nyt parina viime yönä nukkunut noin 3 tuntia yössä.
Päätettiin miehen kanssa että nyt täytyy alkaa opettamaan koiraa ettei tule meidän sänkyyn yöllä kun on se sitten vähän hankalaa ( ja vaarallistakin ) jos on vauva ja koira samassa sängyssä.
Siis ei aiota vauvaa pitää sängyssä aina, mutta aika varmasti aina välillä otan vauvan viereeni nukkumaan jos on kovin itkuinen tai muuta..
No, nykyään sitten laitetaan yöksi makuuhuoneen ovi kiinni ettei koira pääse sinne, koska muuten koira kyllä hyppää yöllä sänkyyn.
Taas viime yönä heräilin vähänväliä kun koira raapi ovea, ja kävin sitten nostamassa sen takaisin olohuoneeseen omalle paikallensa nukkumaan.
Nyt sitten parin huonosti nukutun yön jälkeen olen todella väsynyt ja huonolla tuulella ja varmaan juuri siitä syystä mieskin alkoi heti aamulla ärsyttämään..

Kohta pitäisi lähteä koiran kanssa ulos, mutta täytyy tässä nyt vielä yrittää keräillä hermojaan kasaan ja syödä vähän jotain kun en sitten taas halua alkaa ulkona koiralle kiukkuamaan kun tuntuu että päästä alkaa kohta nousemaan savua.
 

Yhteistyössä