ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

adama toivottavasti tuhruilu loppuu. Mulla se alkoi aatonaattona, aattopäivän odotin sen jatkuvan ja tänä aamuna tuhruilun sijaan tuli jo verta. Lisäksi muutama supistus, joten eiköhän tää ollut sitten tässä. Nyt vain odotan, että mitä tapahtuu. Joulumieli on kadonnut kokonaan ja olo on ihan turta. Mut voi jo poistaa listoilta, en usko että tästä nyt enää noustaan.

Tarrasukkia matkaan muille leijonanpennuille!

Zebu rv 8+1
 
miten mä en ole muistanu...nyt luin noita äsken tulleita viestejä.... mä olen nakertanu joululimppua ja graavilohta mielin määrin, isännän synttäreille tehtiin ite ja sieltä asti nyt pari vkoa syönyt,,, hyi nyt lähti lohet kaapista! aurajuustosta olen pidättäytynyt vaikka suurinta herkkua onkin... juotuu muuten ukkokin oleen ilman aurista, laittaa sitä joka paikkaan, kerroin että nyt en enään osta ja sitä ei meiän jääkaapissa enään ole! piste! nyt se on nakertanu sitä viimeistä palaa hyvin säästellen, ennen mennyt pala muutamassa päivässä, nyt se on ollut jo sen 2vkoa eikä lopu milläään :LOL:
 
Zebu :hug: voin arvata miltä sinusta tuntuu. Mulla se yksi km (tuulimuna) esikoisen ja kuopuksen välissä. Kyllä varmaan terveyskeskuksessa ottavat sinut ultraan jotta tilanne selviää. Mulla siis tytöstä vuosi ihan vertakin välillä, mutta kipuja ei ollut. Tosin verenvuoto ja kivut yhdessä ei silti ole varma tuomio. Toivotaan parasta :attn:

Kaikille jotka ovat pinosta tippuneet :hug: Itselläni vähäinen ruskeahko vuoto jatkuu. Kipuja ei nyt ole. Viimeistään maanantaina selviää tilanne kun on se ultra. Pekunalle sinullakin maanantaina ultra. Hyvien uutisten toivossa :wave:

Minäkin olen maistellut itse suolattua graavilohta :headwall: Luulin, että itse tehtynä ok, mut nyt luin netistä ja tältä palstalta tarkemmin, että ei olekkaan. Silloin ku kuopusta odotin -01 ni ei kukaan tai missään graavilohta kielletty tai sit meni ohi. Tosin tietoahan saadaan ajan myötä lisää koko ajan, et ei turhia nuo kiellot ole.

Nyt taas siivous kutsuu :kieh: Ei meinaa tulla mittään mut eipä noita vieraitakaan täällä paljon juokse...


adama ja eloylläri
 
Alkuperäinen kirjoittaja chick-82:
Tänään alkoi huolestuttamaan tosissaan tämä oireettomuus :( 5.1. mulla on neuvola, jossa toivottavasti selviää, onko mikään tai kaikki kunnossa...

Toista leipää syödessäni vasta huomasin siinä olevan kalaa... nyt on siitäkin ihan kauhea paniikki!

chick-82 rv 8+3
No entäs jos valkoisella valheella menet päivystykseen toispuoleisten massukipujen takia niin pääset tarkastusultraan. Sykehän riittää jo. Mä ajattelin olla niin katala jos en ennen rv 12 ultraan pääse :kieh:

Ja muistathan että listerioosi on Suomessa erittäin harvinainen vaikka siitä paljon puhutaankin. Ja graavattua kalaakin sai syödä kunhan se on mahdollisimman tuoretta. Älä hätäile, ajatteles kun ennen vanhaan kaikki oli tönkkösuolattua ja säilytettiin lämpimässä ladossa ja maitokin juotiin suoraan lehmän tissistä! Isovanhempasi kumppaneineen ovat kuitenkin terveitä ;)

iinaZ & "Kerttu" 6+6
 
Kyllä mäkin pikkasen oon savustettua kalaa syöny. Tuskinpa nyt kannattaa kauheeta paniikkia ottaa kun nyt ei jokapäivä sitä vetele. :hug: Mä en oo jaksanu tässä raskaudessa ottaa enään niin vakavasti kaikkea,en nyt tahallani mitään vahinkoa hippuselle halua mutta en nyt niin orjallisesti kaikkia kieltoja noudata,et jos mä yt haluan sen palan kalaa niin kyllä mä sen syön. Vähän nää varotukset mun mielestä ampuu yli nykyään... ;) Join mä pariviikkoa sitten yhden siiderinkin *tunnustaa* :ashamed: se olikin sit viimenen ennen loppukesää. :)
 
suzyco: Lämminsavukala onkin lämpökypsennetty eli mahdollinen listeria on tuhoutunut, se on käynyt varmaankin yli 70 asteen lämmössä. Syö pois vaan. Muuten sitten se syötkö ruokalusikallisen vai koko kraavi- tai kylmäsavukalan on ihan sama, sillä jos se sattuu listerian sisältämään saat sen niistä molemmista määristä. Tämä on monella hankala ymmärtää.

Mutta jokatapauksessa pekunallekin, on aika todennäköistä ettei joulukaloista listeriaan sairastu. Harvinaisiahan listeriatartunnat suomessa on!

Meillä on työterveyshuolto yksityisellä lääkäriasemalla. Saisikohan sieltä halvalla askuajan ultran, voisi vähän hömpötellä tässä raskaudessa ja varmistaa että kaikki hyvin. vaikkakin eihän sekään ole varmuudella kovin viisasta, on tutkimuksia joissa on todettu ultraus vahingolliseksi sikiölle. Siksikin suomessa ei ultrata jatkuvasti, ellei jotain hälyyttävää ole. Neuvolloissa harvemmin ultria on - no hintakin sen sanelee.

Sitten 4D ultra onko kukaan menossa? Voisi puolivälissä hömpötellä silläkin. Emme taida tahtoa tietää sukupuolta, arvaillaan vaan itse ultrakuvista. Jää sitten jännitystä siihen syntymähetkeenkin sukupuolen osaltaKIN.


Surku Zebu. Mutta ainahan toivoa vielä voi olla, kunnes toisin todistetaan.


terkuin
Jeela 5+1
 
iinaZ
Niin taidan vähä huijata, koska ei oo epätietosuudessakaan kiva elää.. Itseasiassa oisin päässytkin jo aiemmin ultraan, mutta kieltäydyin, koska ei siinä vaiheessa olisi ollut muuten hyötyä kuin tietää onko tm jne... nyt näkisi jo vähän enemmän. Olis pitänyt vaan mennä... mutta kun oli olevinaan niin hyvät perustelut mennä myöhemmin. DAMN! :whistle:

Jooh, tiedän listerian olevan harvinaista suomessa... 20-50 tapausta vuodessa, mutta kun ei tässä vaan halua tahallaan riskeerata... noh, enhän minä sitä tahallaan tehnytkään! Toivottavasti se ei kostaudu... Tuosta maidosta suoraan lehmän tissistä tuli mieleen, että aiemmissa raskauksissa olen juonut tankkimaitoa hyvällä omallatunnolla tietämättä riskeistä mitään! Ja terveitä nuo lapset ainakin fyysisesti ovat :LOL: mutta nyt on ilmestynyt jääkaappiin purkkimaitoa :D
 
Noista kalaruuista. Mä söin tänään savusiikaa ja vaan yhden siivun graavilohta ja sit vielä lipeäkalaa. Anoppi on terveydenhoitaja ja se sano noista savukaloista et niitä voi sillon tällön syödä kun ei syö joka päivä. Graavilohta uskals syödä kun he olivat syöneet sitä edellisenä päivänä eikä kenellekään ollut tullut mitään. Silliä söin myös ihan vähän. Kaikki hyvin. Huomenna lähdetään risteilylle ja siellä sit kyllä meinaan välttää kaloja, kun ei oo itse tehtyjä eikä tiedä niin tarkkaan sitä alkuperää ja tuoreutta.

Täällä on joulut vietetty ja on tosi huojentunut olo, kun saatiin kerrottua kaikille sukulaisille. Mukit oli ihan hitti ja nyt on koko suku sekasin. Äitikin itki mukin saadessaan, vaikka on jo ultrannautkin Hippulia :) Voiko sitä ihminen onnellisempi olla. Ehkä sitten kun saadaan se vauva syliin. Me lähdetään huomenna Tukholman risteilylle.

Oikein hyviä välipäiviä kaikille. Voi kun löytys jotain ihania vauvajuttuja Tukholmasta. :heart:

Mansikkatee ja Hippuli 7 plus 4
 
Joulut on sitten juhlittu! Mä tulin eilen itkusilmässä vanhempieni luota kotiin jossa oltiin siis viettämäs joulua... Kerrottiin vauvauutiset ihan loppusuoralla, kun arvasin et äitini tuskin onnittellee :( NO, tokashan se vaan, et SEKIN VIELÄ :'( Mulle tuli niin pahamieli :'( :'( Muiden vanhemmat onnittelee, mut EI meidän mutsi. Ei ole koskaan onnitellut :/ Ja kun meillä asiat perheessä hyvin, töissäkäydään jne. Ja aiemmat 2 lastakin tekemällä tehty :heart: EN ymmärrä EN :snotty:
Mieskin oli ihan hiilenä koko loppuilllan, ja pettynyt sekin.
Noh, pitäis vaan olla välittämättä, mutta kun en voi.

heli ja pömperö 6+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellu77:
Joulut on sitten juhlittu! Mä tulin eilen itkusilmässä vanhempieni luota kotiin jossa oltiin siis viettämäs joulua... Kerrottiin vauvauutiset ihan loppusuoralla, kun arvasin et äitini tuskin onnittellee :( NO, tokashan se vaan, et SEKIN VIELÄ :'( Mulle tuli niin pahamieli :'( :'( Muiden vanhemmat onnittelee, mut EI meidän mutsi. Ei ole koskaan onnitellut :/ Ja kun meillä asiat perheessä hyvin, töissäkäydään jne. Ja aiemmat 2 lastakin tekemällä tehty :heart: EN ymmärrä EN :snotty:
Mieskin oli ihan hiilenä koko loppuilllan, ja pettynyt sekin.
Noh, pitäis vaan olla välittämättä, mutta kun en voi.

heli ja pömperö 6+0
Tiedän tunteen!!! Meillähän on olleet eka ja toinenkin lapsi suunnilleen katastrofeja varsinkin äitini mielestä, ja siitä lähtien on hokenutkin että älkää vaan tehkö kolmatta jne. Ei tule kertominen olemaan meille helppoa koska se on aina kuin pommin pudottaisi. Noh, tällä kertaa en äitin mielipiteestä välitä kun ei kummoisissa väleissä olla, mutta isälle kertominen jännittää. Isän naisystäväkin on vähän vihjaillut että "tällaiseen maailmaan ei kannata tehdä ainuttakaan lasta lisää" ja kaikki odottaa että tehdään kolmas lapsi aikaisintaan sitten kun esikoinen aloittaa koulun, kun olen joskus sellaista puhunut. Olen nyt jo aikamoisessa stressissä tämän kertomis asian suhteen.....
 
Joidenkin vanhempien reakointi vauvauutisiin on aina vähän yllättävää. Eiväthän he lapsia ole saamassa eikä heitä hoitamassa. Toki voihan se olla joskus niinkin että pienten lasten vanhemmat turvautuvat hoitoavun saamisessa paljon isovanhempiin ja he eivät välttämättä rohkene kieltäytyä siitä vaikka jaksamista ei niin aina olisikaan.

Itse olen aikoinani loukkaantunut isäni sanoista. Hän muutaman kerran on sanonut että "kaksi lasta on hyvä, älkää enempää tehkö". Tuli tunne että olinko nyt ihan kamala ja ei toivottu perheen 4. lapsena... Mut ota noista nyt selvää, vanhukset on varmaan itse just niin väsyneitä, etteivät jaksa niin pieniä lapsia. Meillä jaksamiset on vain vierailujen aikana, eli minun vanhemmilta ei tulisi mieleenkään kysyä lapsille hoitoapua, ikää on ollut niin paljon ja terveyttä vähemmän. Nyt isäni on ollut kuoleena ja reippaan vuoden. Niin ja lasten kanssa asutaan ihan toisella puolen suomea, vaikka ei se muuttaisi mitään.

mansikkatee: mitkä mukit? annoitteko uusimmasta tulokkaasta ultrakuva mukit? ihanaa.

jeela ja manteli 5+1

 
ai lehmänmaitokaan ei terveellistä :eek: :headwall: no eipä tietenkään, tankista haettiin naapurista puuromaidot jouluksi ja sitä nyt kitattu :kieh: no tuskin on mitään tullut sen enempää fisuista ku maidoistakaan.

noista vanhempien reagoinneista... siis mun vanhemmat tietää, pelkäsin äitini reaktiota no onneksi sai tietää näin aikaisin että vielä ei varmaa, mutta olisin odottanut pahempaa reaktiota kuten "no sekin vielä" tai " no se vielä puuttuikin" mutta ihan hyvin otti asian ja koko ajan varottelee kaikesta tekemisistä ymm... mutta äänen sävy on hieman negatiivinen.. välillä oli jo ihan onneissaan ja itkuun pillahti mut hetken päästä sitten taas että "miten aiot selvitä kahden kanssa kun et yhtäkään saa hoidettua" (en siis hänen mielestään hoida poitsua tarpeeksi hyvin,kun pitäisi pumpulissa kasvattaa ja on mun syy kun poika ei ole koskaan syönyt kunnolla (on ihanne painoinen ja pituinen) ja aina on kalpea ja mustat silmän alukset... ) ja anoppi ei vielä tiedä, reaktio; onnittelee, ehkä hieman täpinöissään sisimmässään mutta ulospäin ei anna mitään! sukulaisten lapset on aina etusijalla ei omat lastenlapset!
 
nyt on syöty ja oltu vaan, lahjoja tul paljon eli kilttejä on oltu näköjää.. :D
(.) turvottaaaaaa, ni pirusti.. siis mä oon oikesti ku 5kuulla raskaana jo.. :whistle: ihan mahdotonta.. mulla on kivoja juilimisia tuonne vasemmalle puolee alas, innolla ootan jatkuuko ne, mulla meinaa oli sama homma esikosta ja se kesti koko raskaus ajan.. :ashamed: ei kivaa..

en nyt kerkiä sen ihmeemmin kirjoittelee,mut pitää tulla vaiks illasta katsoo jos kerkeis enempi..

peikko ja masukki 6+0 :heart: (se olis jo 7.raskausviikko lähteny käyntii tänää)
 
Kurjuus kuinka monen vauvauutiset saa aikaa negoja tunteita lähipiirissä :'( Järkyttävää! Mutta ei se mitään, tärkeintähän on että perhe jonka vauva saa, ottaa hänet lämmöllä ja rakkaudella vastaan :heart:

Luulen että meitin "Kerttu" tulee myös melkoisilla tunteilla tervetulleeksi toivotettua sitten viikon 12 (olen oppinut läksyni aiemmista km:sta) jälkeen, koska esikoisella ja minulla on adhd, opiskelen uutta alaa toista vuotta päästäkseni töihin ja olen vannonut että "kiitti nyt riitti" :D Isäpuoleni ottanee asian ilouutisena, äitini maalaa piruja seiniin ja loput nauravat partaansa että "siitä vaan jos jaksaa hoitaa". Jos nyt joku positiivinen asia adhd:ssa on, niin ei ainakaan virta ja sinni lopu! :LOL:

Sinnistä mieleen, onko kukaan lämmennyt kestoille? Itse tulen alusta loppuun jälleen kestoilemaan kolmannen kanssa ja ihania uutuuksia onkin ilmetynyt taas markkinoille! Alkutaival edetään ihan vaan valkaisemattomilla harsoilla ja Loft-villiksillä kun ne on niin simppelit pienelle :p

Hyvällä lykyllä ei olis enää kun 33 viikkoo päästäkseen vaippapyykkiin käsiks!!! :LOL:

iinaZ & "Kerttu" 7+0

edit;
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupeikko85:
mulla on kivoja juilimisia tuonne vasemmalle puolee alas

peikko ja masukki 6+0 :heart: (se olis jo 7.raskausviikko lähteny käyntii tänää)
Täällä kans. Eiks ne oo ne ligamentit jotka rutisee kohdun kasvaessa?!
 
huomenta:) parissa päivässä tullu taas paljon tekstiä, jotka pitää keretä lukee vielä.
nyt on kerrottu kotona vauvasta :) isä pimahti ja alko toistamaan "nyt mun pitää tehä kehto, nyt mun pitää tehä kirstu, mitä muuta te tarvitte, kirstu, kehto.." :D

äiti itki ja täris, ja pikkuveli oli ensin iloinen ja sitte huolisaan ettenkö mä enää välitä siitä sitte ku vauva tulee. höntti :D

Iinaz mä koitin tuota samaa kysyä aijemmin mut en huomannu että oisko kukaan vastannu. meillä tullaan kyllä kestoilemaan ihan alusta asti ja koitetaan kokonaan välttää kerttisten käyttöä. vaikka varmasti tulee seki hetki ku se on vaan parempi laittaa kerttis.
harsot ja villikset tulee varmaan meilläki ekaks, mutta mulla on kans pari äippäpakkauksen imsejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
Iinaz mä koitin tuota samaa kysyä aijemmin mut en huomannu että oisko kukaan vastannu. meillä tullaan kyllä kestoilemaan ihan alusta asti ja koitetaan kokonaan välttää kerttisten käyttöä. vaikka varmasti tulee seki hetki ku se on vaan parempi laittaa kerttis.
harsot ja villikset tulee varmaan meilläki ekaks, mutta mulla on kans pari äippäpakkauksen imsejä.
Kiva, saan hörhöö edes yhden kans! :D Vähän se ottaa - paljon se antaa :p
 
Tuu-tikki Me annattiin tuleville isovanhemmille mummi ja ukki mukeja. :) Sellasia sinisiä käsintehtyjä mitä on joka marketissa.

Meillä tullaan kans kestoilemaan ja mä on jo ommellut meille ison kasan kestoja ja sit löytänyt kirppikseltä. Meillä on myös niitä cittarin halpoja popolinin AIO-vaippoja. Harsotkin on lähes kaikki. Löydettiin vielä siskon kanssa äidin kätköistä meijän vanhoja harsoja. kestovaippainfossa on kehuttu just 80-luvun harsoja.

Mutta nyt kohti Tukholmaa :heart:
 
Mut voi poistaa listalta, eilen tuhrutteli taas ja tänään aamulla sit alko vuotaan kunnolla ja mahaan sattuu... :'( Noh,mähä arvasin tän jo alusta asti. Huomenna sit lääkäriin saamaan piikki kun mun veriryhmä O- ja tarkistaan et kaikki on tullut ulos...nyt ei ainuttakaan hyytymää ole vielä tullu,täytyy mennä pikku lenkille et lähtis tulemaan.

Sit :hug: kaikille joiden vanhemmat on ilkeitä...kummallista et voikin suhtautua niin huonosti kun saa lapsenlapsia!! :eek: Meillä oli kaikki ihan onnesta soikeena kun esikosta kerrottiin. :heart:

Sit kaikenlisäks Alisa on TAAS kipeenä!! En tajua miks toi sen kuume nousee ja laskee,pari päivää on ok ja sit tulee taas kuumetta. Tota on ollu jo kolmatta viikkoa korvatulehduksen jälkeen. Lääkärissäkin käyty mut eipä se mitään osannu sanoo. Täytyy mennä oikeen kunnon lastenlääkärille huomenna tai sunnuntaina vaikka.

Nyt mä poistun,käy välillä kurkkiin kuulumisianne! Hyvää jatkoa kaikille ja oli kiva olla mukana,sen mitä tämä nyt kesti. :wave: :flower:
 
:hug: suzyco ja muut huonoja uutisia saaneet. Kyllä se siitä...kuitenkin :)

Miul ois semmosta, että sain eilen sähköiskun verkkovirrasta kun olin irrottamassa lamppua katosta. Kyllä se aika kovaa näppäs ja sattuikin vaikka mitään jälkiä ei jäänyt. Voiko se tehdä mitään tuolle vauvan alulle? Viikkoja nyt 7-9+3. Lääkäri ei ole paikalla näin pyhinä. Sanokaa jotain?! Miua huolestuttaa nyt.
 
Suzycolle voimahalit :hug:

kyllä tästä nyt tosiaan huomaa kuinka yleisiä elkuajan keskenmenot on kun olen tällä kertaa liittynyt heti alussa odottajien kuukausipinoon, paljon on tippujoita. :(

Onsiiskevät: En nopeasti löytänyt mitään varoittavaa googlettamalla sähkäreitä ja raskaudesta. Tai olis siellä joku valtava sähkäri ja keksosten menetys, mutta ihan varmasti isompi tärsky mitä kuusenkynttiöistä. Niin ja jossain selitettiin että sähkövirta ei ollenkaan välttämättä kulje mahan kautta,vaan vaikka sormesta ja ulos toisesta sormesta. En usko että hätää on! vaikken varmasti mitään osaa sanoakaan.

kestot: Olen kestoillut molempien poikien kanssa ja tokan kanssa ihan heti alusta kun sairaalasta päästiin. Kävin läpi ainakin sen 20 erilaista vaippamerkkiä ja parhaimmiksi osottautuivat kalliimmat fuzzit ja happy heiney`s vaipat. Tykkään pitää ihon kuivana joten harsoista en pidä ja muistakaan sisävaipoista + päällisitä. Liikaa askarreltavaakin. :) kesävauvalle en saattaisi alkuun villiksiä käyttää, sanotaan n iistä mitä hyväänsä. En tykkää itse iholla villasta kesähelteillä. Muuten villiksiä on niin älyttömän kivoja että päällyhousuina syksystä tulee varmana pidettyä. Ihana päästä hamstraamaan ja tilaamaan vaippoja Englannista ja kuikkimaan käytettyjä netistä. Muutenkin katselen ja mietin vaunuja ja kaikkea...On tämä mukavaa!! :)

Mä olen aina nauttinut raskausajasta! Eihän mulla pahoja ongelmia edellisissä ollutkaan. Hajukuvotusta, loppuajan närästystä ja turvotusta ja verenpainetta joka itsessään ei tunnu kuin pienenä kivistyksenä otsalla. On niin ihana kun vatsa alkaa kasvaa ja loppuodotus on kesällä, saa olla vilpoisissa vaatteissa ja sandaaleissa, ei tarttee vetää sukkahousua jalkaan jne. Pojat meillä syntynyneet loka ja tammikuun lopulla...

Jeela ja manteli 5+2
 
Hei, ilmoittautuisin minäkin todella varovasti mukaan.. Olen 28 vuotias pienen pojan äiti, pojalla on nyt ikää 1,5 vuotta. Asutaan Turun lähistöllä, eli synnyttään mennään kyllä Tyks; iin sitten kun sen aika tulee..

Plussasin verestä tehdyn verikokeen perusteella tiistaina, just ennen joulua.. mutta nyt yhtäkkiä kauheen epätodellinen tunne :saint: Olen kai sit kuitenkin raskaana, kun kerran on todistettu.. ja pahoinvointia on kyllä, mutta joinain päivinä vain vähän.
Pojasta oksensin tosi rajusti 6 kk; tta ja se oli hirveää..siksi nytkin tuntuu niin hullulta kun ei kunnolla oksennus lennä.

Ajattelin maanantaina soitella jotain varhaisultraa, jotta tästä tulisi todellisempaa
:LOL: Siksi ajattelinkin kysyä teiltä TURUN seutulaiset, että missä te oikein olette käyneet? Vai ihanko terveyskeskuksen kautta mennään?

Olen ollut ulkomailla koko viime raskauden ajan ja siksi suomen kaikki käytännöt on hieman hukassa tämmösissä asioissa.

Mutta ei muuta, kuin ihanaa viikonloppua kaikille pienten jellonapentujen odottajille!!

Moonlight ja vielä nimetön asukki, jotain 5+5 ehkä..
 
:hug: kaikille huonoja uutisia saaneille.
tää mun turvotus on aivan kauheeta, kaikki asiakkaat töissä kyselee ihan joka päivä et oonko raskaana :eek:
minä siihen aina vastaan etten oo, ku lihonnu vaan...
miten ihmeessä tän pystyy pitämään salassa ku nyt jo näkee ihan selvästi!?
eihän tää sinänsä mikään salaisuus ole, mut en nyt haluis vielä tässä vaiheessa julkistaa, mitä vaan voi vielä tapahtua...

pikku tassu&pöppiänen 6+1 :heart:
 

Yhteistyössä