ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

Hei iinaz!
Ompas mukava, että sain seuraa KYSiin :)
Olemme näemmä lähes samassa tilanteessa... minä olen vm -82 ja lapset on T-01 ja P-03! Minäkin olin kakkosen jälkeen lähes varma ettei enää ikunakikuna, mutta mies puhui ja puhui liki vuoden päivät, kunnes lämpesin ajatukselle vielä yhdestä lapsesta.... ja että nyt on aika :) ja tässä sitä ollaan rv 7+6.

maritta1
Hei!

Täällä taas yksi (potentiaalinen) leijonapentuäiti. La laskurin mukaan 16.8. Lapsia ennestään kaksi, 7/05 (eli leijonapentu hänkin) ja 11/07. Ikää on 36 (olenko siis ikälopuu, mitä?).

On siis kevät puhui ahdistuksesta ja muista raskaista tunteista, niitä on välillä täälläkin. Uskon sen johtuvan ihan hormoneistakin ja tietysti ison elämänmuutoksen edessä isot tunteet ovat muutoinkin normaaleja. Näin yritän ajatella. Päivä kerrallaan´. Minua huolettaa ehkä eniten ikäni ja siihen liittyvät riskit. Keskenmeno pelottaa tietysti myös. Kaikki tunteet ovat sallittuja ja murehtimisen keskellä on kuitenkin suuri ilo ja onni myös!!! Ja sellaistahan se äidin elämä on, ilon ja onnen keskellä aina välillä pieni huoli tulevasta!

Asun ulkomailla, kadehdin teitä kun teillä on se neuvolajärjestelmä. Täällä käydään vain yksityisillä gyneillä, ei niillä ole aikaa jutellla mistään, tekevät nopeasti tutkimukset ja sitten vain seuraava potilas sisään!

Iloista odotusta kaikille, todella kiva lukea muiden juttuja ja tuntemuksia, siitä on paljon iloa ja tukea!

Sunnuntaita! On totisesti ollut vuoden pimein päivä, tuntui, ettei päivä valjennut ollenkaan. Muistatteko muuten, koska aurinko on viimeksi paistanut...? Ei siis ihme, että nukuttaa ja olo on kuin zombiella. Voisin nukkua vaikka kellon ympäri. Onneksi naapuri sai houkuteltua vesijuoksemaan, nyt on vähän pirteämpi olo.

Tervetuloa uusille :wave:

Täälläkin on bongattu pohjaton nälkä. Tuntuu, että kokoajan on laittamassa pientä välipalaa. Voileipiä ja appelsiineja on mennyt viikonlopun aikana jo kilotolkulla. Pahus se makean öklötyskin on mennyt ohi, joten suklaakonvehtit maistuvat. Ja siltä kyllä näyttää naamakin! Kamalassa kunnossa!! Onko muilla ilmestynyt näppyjä??

Kissojen omistajien, johon myös itse lukeudun, kannattaa tosiaan olla vähän varovaisia. Kissojen ulosteessa kun voi olla toksoplasmainfektion aiheuttajia. Suositellaan, että raskaana oleva välttää kissanhiekan käsittelyä, tai käytää käsineitä ja pese kädet jälkeenpäin. Parasta on kai mieluiten antaa jonkun toisen vaihtaa kissanhiekat. Meillä mies on melko laiska ryhtymään tähän touhuun, joten ostin kertakäyttökäsineitä ja käsien desifioimisainetta apteekista, varmuuden vuoksi.

Ei voi olla totta, taas on nälkä, vaikka juuri tuhosin kaksi isoa voileipää. Nyt taitaisi sitten olla vuorossa taas hedelmät.

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille ja muistakaa, että tontut kurkkii ikkunoista :xmas:

Tikru & pikkutikru 7+4

Voi kun on tullut paljon huonoja uutisia niin monelle. En osaa oikein sanoa mitään lohduttavaa muuta kuin :hug:

Täysin oireeton tuntuu tämä raskaus olevan. Olen ollut tosi väsynyt, mutta en oikein tiedä johtuuko väsymys raskaudesta vai muusta touhottamisesta. Laitettiin asunto alkuviikosta myyntiin ja tänään oli eka näyttö, jossa kävi yllättäen viisi ostajaehdoksasta, joista kaksi oli tosi kiinnostuneita. Ollaan jo tehty ehdollinen tarjous yhdestä asunnosta ja nyt toivotaan, että saatais meidän asunto myytyä. Onko muilla asunnonvaihtoa tai autonvaihtoa edessä? Meillä oli kolmio, jossa olis kahden lapsen kanssa asunut vielä jonkin aikaa, mutta tuli niin ihana talo vastaan, että oli pakko tehdä tarjous. Nyt vaan toivotaan, että saatais se.

Nyt ollaan sit puunattu asuntoa koko viikko kun alkuviikosta otettiin kuvat ja tänään oli se näyttö. Lisäksi välittäjä saattaa tuoda nyt alkuviikosta eräät uudelleen katsomaan asuntoa. No ompahan jouluksi ainakin siistiä :LOL: Tuppaa meidän taloudessa olemaan melkoisen harvinaista tuo siisteys kun nappula ja koira sotkevat jatkuvasti. Ihanaa kyllä tulla kotiin kun kaikki tavarat on paikoillaan...

Tulipas taas sepustettua! Mut tiistaina menen pojan kans neuvolaan ja juttelen sit omasta raskaudestani ja yritän anella sen ultran, että saatais tuo laskettuaika tietoon. Kamala ku en välillä niin epätietoinen olo siitä onko tuolla masussa ketään. No ei auta ku odottaa.

Rauhallista sunnuntaita ja huomisesta eteenpäin mennään kohti kesää ja kasvavia masuja! Ihanaa =)

hoohhoijakkaaa... oli tosi rankka päivä töissä... tuntuu ettei jaksa laittaa Joulua yhtään :( Saisi edes pienen osan tuosta lasten energiasta itselleen!! Toivottavasti se heidän riemu tarttuu vielä ennen aattoa ja saisi jotain laitettua.. imee kyllä tuo työ viimeisetkin mehut.

Ja porukka senkun kasvaa. Laskin tuossa, että viime kerran jälkeen uusia on tullut:

Illusia85
Lime 89
Tuu-tikki
Belle70
M86
PojanÄiti
Tinu
Lymypiilo
Hellu77
IInaZ
Kielletty
Sinderella
Maritta1

Joten ihana saada teidät joukkoon!
:flower:

H-a-n-n-e-n ja Vilmav2
- otan osaa teidän suruunne. paljon voimaa jatkoon ja voimaa jaksamiseen.

Voimaa suzyco! Mansikkateellekin kävi ihan hyvin :) joten toivotaan parasta sinunkin kohdalla.

Unico - voimaa.

pekunalle - voimaa ja ajattele positiivisesti.

Nasu29 - koita kestää. Siskolleni sattui samanlainen neuvolatäti tapaus.
Se taisi ollakin sen raskauden pahin kohta. Ilkeä ja ymmärtämätön neuvolan
täti. En tiedä, mutta jos heti alussa tuntui pahalta, niin koita vaihtaa.
Sisko kärsi hänen neuvolantädistä koko raskauden.

nibber - Kiitos hauskista masukuvista. Pitäisiköhän itsekin laittaa kuvia :)

AnnaStiina82 - voimaa pahoinvointiin. Tiedän miltä tuntuu :) Sulla muutenkin samanlaisia
oireita kun mulla.

Outiko - kerro mitkä kirjat oli hyviä, niin voisi itsekin mennä lainaamaan!

Treelo - kiitos kun kerroit tuon sokerirasituksen rajan. Taidan itsekin joutua siihen.
Neuvola ensi viikolla.

Surppi - onnea pos. ultrasta!

Tikru70 - tuosta huolehtimisesti ja miettimisestä. Siskoni kommentoi minulle: Sitä se
sitten on. Huolehtimista ensin, että lapsi syntyy ok ja terveenä. Sitten huolehditaan,
että se pysyy terveenä ja kasvaa. Sitten huolehditaan, että siitä tulee fiksu ja
se ei satuta itseään. Se on äitiyttä se! Ja olet hyvä äiti jos huolehdit ja murehdit,
mutta sen kanssa pitää oppia elämään. Se on nyt uusi tunne mutta huolehtiminen
ja huolissaan olo ei koskaan katoa.

MAndy81 - miten sinulle kerrottiin tuosta sikiöseulonnasta. Neuvolassa?

Mooka - millä indeksillä joutuu tohon sokerirasitukseen?

Pikkupeikko85 - voimia väsymykseen. Täällä sama. Eilen mies katsoi vieressä
jotain räiskintä leffaa
ja minä nukuin kuin jossain nukutuksessa! Mikä on ASA -hoito?

La Vida - sullakin niin samat oireet kun mulla. En voi kauppaan mennä ja jos mies
puhuukin jouluruuista niin minä juoksen sitten vessaan... ja nuo hajut!

Paimentyttö - kiitos vinkeistä. Joulun toivomuslistalle Se-band -ranneke ja huomenna
mansikoita ostamaan!

Tuu-tikki. Onnea vielä ja voimaa jaksamiseen lasten kanssa.

Maritta1 - kerro ihmeessä millasta on äitiys ulkomailla. Oletko kaukanakin suomesta?
Itseäni kovasti kiinnostaa, koska miehen kanssa joskus mietittiin muuttoa ulkomaille.
Joten jos tulevaisuudessa tulisi tilanne, että asuu ulkomailla ja tulisi joskus raskaus eteen :)

Oksentelusta - niin moni tuntuu voivan huonosti oksentelevan. Minäkö luulin olevani yksin!
Niin ihana jakaa tällaisiakin asioita täällä :) hassua.

Neuvolasta
- onko hyvä jos mies tulee ensimmäiseen neuvolaan mukaan? Mitä kokemuksia?
Saako se tulla? En tajunnut kysyä silloin kun varasin aikaa...

Edellisistä viesteistä kaikille niille :hug: jotka sitä nyt tarvitsevat.

Itsellä mietityttää eniten nyt tuo jouluaatto... Mennään viettämään sitä vanhemmilleni. Kolmatta kun odotan niin minun mahani on ihan käsittämättömän iso jo :eek: Kuin olisi 5kk tai jotain.... ihan hirvee kumpu(tai siis tietty ihana ;) ) Ensin ajattelimme että tälläkertaa emme paljastaisi raskautta kellekään ihan kuin vasta alkaa näkyä. Mutta ei taida saada tuota kumpua piilotettua millään :D
Ehdotinkin miehelle jospa nyt kumminkin kerrottaisiin vanhemmilleni, että yksi joululahja sitten saapuu vähän jälkijunassa :whistle: "Avataan vasta 9 kk. päästä" :xmas:
Toisaalta en haluaisi kertoakaan jouluna, kun tiedän että vanhempani "järkyttyvät" kumminkin asiasta :/
Muuten olo suht mainio, tissit kipeenä, väsyttää niin vietävästi, eipä juuri muuta.

Nyt tahtoisin vain joulurauhaa ja lepoa :heart: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja chick-82:
Hei iinaz!
Ompas mukava, että sain seuraa KYSiin :)
Näin on! ...Vois kait sitä seuraa saada jo ennen sitä KYSiä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja chick-82:
hoohhoijakkaaa... oli tosi rankka päivä töissä...
Saako kysyä että missä päin tämä työ on?

Alkuperäinen kirjoittaja Tikru70:
Ja siltä kyllä näyttää naamakin! Kamalassa kunnossa!! Onko muilla ilmestynyt näppyjä??
On! Yleensä en kärsi näpyistä, mutta nyt on kaula, niska ja päänahkakin ihan syheröllä! :/

Alkuperäinen kirjoittaja hellu77:
Kolmatta kun odotan niin minun mahani on ihan käsittämättömän iso jo :eek: Kuin olisi 5kk tai jotain.... ihan hirvee kumpu(tai siis tietty ihana ;) ) Ensin ajattelimme että tälläkertaa emme paljastaisi raskautta kellekään ihan kuin vasta alkaa näkyä. Mutta ei taida saada tuota kumpua piilotettua millään :D
Ehdotinkin miehelle jospa nyt kumminkin kerrottaisiin vanhemmilleni, että yksi joululahja sitten saapuu vähän jälkijunassa :whistle: "Avataan vasta 9 kk. päästä" :xmas:
Aivan. Samat ajatukset täällä. Raskaus on vaikea piilottaa ja terästetystä glögistäkin on vaikea selvitä valheella - etteikö muka haluaisi rentoutua?! En kuitenkaan haluaisi kertoa/jäädä kiinni ennen rv12 ihan vaan km:a peläten. :/

Maritta1 Tervetuloa joukkoon!!
Oli pakko kommentoida sulle, että meillä on samana päivänä laskettu aika nyt, ja mullakin on yksi leijonanpentu ennestään, syntynyt 8/05 ja toinen lapsi 11/07, kuten sinulla! Aivan samanikäisiä lapsia meillä, mukava sattuma =)

Hei!

Mahtuuko vielä mukaan? Uskallan kirjoittaa nyt kun 6 viikkoa lähestyy ja asia on jo sisäistetty =)
Eli -82 syntynyt neljännen (toinen yhteinen lapsi) odottaja,sairaalana PS. La kuukautisten mukaan 17.8. Uusperheessä elän ja omat lapset vierailevat isänsä luona kerran kuukaudessa ja mieheni poika asuu meillä nyt. Eli hulinaa ja vilinää riittää. Meillä on myös kaksi isoa koiraa huolehtimassa emännän kunnosta.
Tilanpuutetta ei toistaiseksi ole,asumme maalla isossa vanhassa talossa.
Olo on toistaiseksi loistava,ei pahoinvointia. Kova nälkä vain kokoajan.
Töitä teen keikkaillen eri puolella eteläsuomea,autoilen paljon. Raskautta en aio paljastaa töissä ennen kun se näkyy. Miehinen ala ja paskaa saattaa tulla niskaan.

Kaksi keskenmenoa kokeneena hieman huolettaa mutta koetan elää normaalisti.
Lasta on yritetty elokuusta,yksi keskenmeno välissä.

Taisi olla vauvakuumepuolelta muutama tuttu täällä =)

Täällä on myös havaittu finnejä. Selässä ja vähän naamassakin.

Me kerrotaan jouluna isovanhemmille. Ollaan ostettu mummi ja ukki mukeja. Musta se on hauska tapa kertoa. Ei tarvi sit enää keksiä selityksiä. Mä en muutenkaan juo kamalasti alkoholia. Pari kertaa oon saunasiideristä kieltäytynyt sillä verukkeella et en voi juoda kun ollaan autolla, vaikka kerran ei kyllä ees oltu ;) Kaverin valmistujaisissa join yhen hörpyn skumppaa ja annoin loput miehelle. Join omia alkoholittomia siidereitäni ja kukaan ei huomannut että en juonut ollenkaan boolia.

Siitä kalansyömisestä vielä kun joku sano et ei haittaa jos vähän syö. Mutta mistä tietää et se listeria ei sit just oo siinä yhdessä kalassa minkä syö? Tietääkö joku saako silliä syödä?

Tervetuloa Ezmeralda! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vintage:
MAndy81 - miten sinulle kerrottiin tuosta sikiöseulonnasta. Neuvolassa?

Neuvolasta [/b]- onko hyvä jos mies tulee ensimmäiseen neuvolaan mukaan? Mitä kokemuksia?
Saako se tulla? En tajunnut kysyä silloin kun varasin aikaa...
Jep. Neuvolassa eka käynnillä kerrottiin tästä sikiöseulonnasta. Ja saatiin vielä paperin mukaan, jossa siitä kerrottiin tarkemmin.

Mä kysyin neuvola-aikaa varatessani, että saako ottaa miehen mukaan. Se täti oli ihan innoissaan. Sanoi, että ilman muuta mies on tervetullut. Ja hyvä, että olikin matkassa, kun meinasin pyörtyä kaks kertaa. Sai sitten pidellä mun jalkoja, kun makoilin siinä petillä.

Ihanaa, kun ens viikolla on joulu! =) :xmas:

minäki ajettelin nyt uskaltautua tulla joukkoon kun oon tässä pari päivää näitä teidän keskusteluja lueskellut.. Perjantaina tein testin ja plussaa näytti, eikä meinannu millää uskoa.. LA 21.8 luultavasti.. Olen siis 20-vuotias ja ensimmäinen vauveli olisi tulossa... :heart:
ja synnytys sitten PHKS..

Paljon halauksia otawalle, vilmav2:lle ja h-a-n-n-e:lle. :hug: :hug:

Tervetuloa Piritta88 ja muut uudet!:flower:

Mulla on huomenna ultra ja jännittää paljon, että onko mulla matkustajaa mukana vai ei. Mulla on vuosi sitten ollut tuulimunaraskaus inseminaation jäljiltä, että siks varmaan tää jännityskin on näin voimakasta.

Seuloihin ei olla ajateltu mennä. Tätä lasta on tehty kuin Iisakin kirkkoa (vaikka luomuna sitten lopulta tärppäsikin), joten on erittäin tervetullut, jos vain loppuun asti jaksaa pieni sinnitellä mun kyydissä.

Väsymys on aivan tajuton. Välillä ihan humisee päässä, kun väsyttää niin paljon. Sääli, kun ei ole kehitetty mitään väsymysmittaria, jolla vois mitata väsymyksen määrän ja tietyn rajan ylitettyä sais sairaslomaa. :D mä olisin saanut jo heittämällä!! :headwall:

Niin ja aikaa neuvolaan en ole vielä varannut. Jos ultrassa kaikki ok, niin tiistaina soittelen neuvolaan.

Tuun ilmoittelemaan, mitä ultrassa näkyi. :wave:

Luminella & matkustaja 7+0

Tinu Meillä myös asunnon vaihto edessä, asumme nyt omakotitalossa ja saimme talomme myytyä, alkuvuodesta muutamme kerrostalo kaksioon, minä, mies, esikko ja 40 kg koira :eek: nooh, sopu tilaa antaa....keväällä aloitamme uuden talon rakentamisen, joten eiköhän me kestetä tuolla pikku kaksiossa jonkun aikaa, uusi koti pitäisi kuitenkin jo loppusyksystä olla valmis!!

Tervetuloa kaikki uudet!!

- voimia väsymykseen. Täällä sama. Eilen mies katsoi vieressä
jotain räiskintä leffaa
ja minä nukuin kuin jossain nukutuksessa! Mikä on ASA -hoito?

ASA hoito on suoraa suomeks sanottuna et vetelen 100mg pvässä lasten disperiiniä ehkäsemää veritukoksia.. :D ultran jälkee voidaa vasta aloittaa se varsinaine hoito eli Klexan niminen lääke joka pistetää raskauden lloppuun asti navan ympäri päivittäin...

Ainiin, listan ylläpitäjälle tiedoksi että näillä näkymin Jorvissa taas kajahtaa :LOL:

Ihan hullua, silloin kun olin tuon vähintäänkin epätodellisen puhelun soittanut terveyskeskukseen, soitin samantien neuvolaan ja ilmoitin uutiset. No heti kysytään että
"no sinne jorviinko taas mennään synnyttelemään?" Hyvänen aika, en minä noin kauas osaa vielä tässä vaiheessa ajatella :LOL:

Kauppareissut, yäh! Ne on pahimpia, kalatiskit muuten kannattaa välttää, kun tämä hajuaisti tosiaan pelaa vähän turhankin hyvin... ja tuoreessa muistissa vielä tämä: Varatkaa hyvät naiset sinne jääkaappiin ihan kaikkea mahdollista naposteltavaa, mikä on helppo syödä! Mehujäät on aika jees, mutta ei huonoja vaihtoehtoja ole nakkipaketit, tai ihan mikä vaan, mikä nyt voi vahingossakaan maittaa. Niin ihmeellistä kuin se onkin, ja vaikkei tulisi mieleenkään, niin syöminen helpottaa huonoa oloa.

Niin, meillä tosiaan tuo tuulimunan ja kohdunulkoisen raskauden mahdollisuudet on jo poissuljettu vähän turhankin aikaisessa ultrassa, joten ei sydänääniä saatu, mutta ainakin on normaalisti lähtenyt etenemään, ja tuolla sängyssä tuhisee yksi todistuskappale siitä että ainakin todennäköistä on että asioiden pitäisi sujua oikein hyvin :) Tuolla ultrassa käytiin siis siksi kun ei noista menkoista osannut oikein sanoa juuta eikä jaata kun eivät olleet edellisen synnytyksen jälkeen vielä säännöllistyneet.

Jääkaapille! :wave:

Siitä kalansyömisestä vielä kun joku sano et ei haittaa jos vähän syö. Mutta mistä tietää et se listeria ei sit just oo siinä yhdessä kalassa minkä syö? Tietääkö joku saako silliä syödä?
Tuo on muuten hyvä kysymys. Eihän sitä voikaan tietää, ja sehän on jokaisessa itsessään kiinni loppupeleissä että riskeeraako vai ei. Kyllä minä itse silliä uskallan syödä, ei siellä suolassa minkään pitäisi elää, mutta en myöskään voi vannoa mitään. Sen sijaan esimerkiksi graavilohen jätän suosiolla väliin, vaikka onkin suurta herkkuani.

Kuumennettuna/paistettuna/kypsennettynähän voi oikeastaan syödä aikalailla mitä vain, esimerkiksi vaikkapa aurajuustoa, jos sellaista tekee mieli :)

Tervehdys!

Tähän pinoon sitten minäkin hyppään. Elikkä laskettu aika olis netin laskureitten mukaan 26.8 ja pitää kutinsa aika tarkkaan. Ikää olisi 32v., synnärinä TYKS ja neljäs olisi tulossa. Ennestään täällä kirmailee -03,-05,-06 vuosimallia olevat pirpanat, joten vauhtia ei tule puuttumaan. Neuvolaa meinasin varailla tuossa vuodenvaihteen jälkeen. Mikäs kiire sinne vielä, kun aika on kuitenkin vasta tammikuun lopulla.

Joulu tässä vähän itseäkin mietityttää. Varsinkin kun mennään anoppilaan syömään niin siellä on aina viinilasi valmiiksi täytettynä pöydässä...Ja sama tämä kalahomma, anopilla on erilaisia kaloja pöydässä vaikka millä mitalla ja me niitä yleensä kahdestaan sitten syömme. :/ Lisäksi kahvi on ruvennut tökkimään, mikä on huono homma, koska yleensä olen melkoinen kahvisieppo ja jos minä lopetan kahvin juonnin niin käry käy heti. :LOL: Eli melkoista tasapainoilua on taas tämäkin. Kyllä siinä menee meinaan kahvit väärään kurkkuun yhdeltä jos toiselta, jos paljastutaan. :LOL: No onhan se ennemmin tai myöhemmin edessä.

(.) Turvotus on melkoista, ihmettelen kyllä miten tämän saa ikinä pysymään salassa rv12 asti. :ashamed: Tissit on turvoksissa ja täyteläiset, tuntuu ettei mitkään liivit riitä. Maha pömpöttää kun olisi rantapallon niellyt. Onneksi tämä kohta rauhoittuu hieman, ainakin ennen on rauhoittunut, kunnes maha on lopullisesti pompsahtanut esiin. Melkoista jomotusta ja juilintaa on tuossa vasemmalla puolella alavatsalla. Mutta tämmöistä tämä alku on aina ollut, etten huolissani ole asiasta. :)

Hyvää joulua vaan kaikille! :heart:

*muoks* Ja ne rv:t oli nyt sitten 4+4

Voih, tervetuloa mum84! =) Onnea kovasti! Mahdut mukaan ilman muuta! Mä oon jo sua tänne odotellutkin. Kävinkin jo päivällä vilkuilemassa teidän vauvakuumeilu-ryhmää. Eikös se niin, että kolmonen tulossa? :heart:

Yhteistyössä