Täällä on vähän leivottu ja laitettu joulua, kello on jo jonkun verran...
Mun tietoihin voisi lisätä IKÄ 36 v. ja Sairaala: kät tai kät/H
Ruoka maistuu täälläkin ja kuvotuksia ei juurikaan ole. Mies ei edelleenkään tidä raskaudesta, paitsi että tänään kyseli että joko sulla on hajuaisti terävöitynyt? Kun jotain hajua kommentoin. No kieretelin ja kieltelin. Seuraavassa kohtaa sitten totesi että eikö meillä heti tärpännytkään? Eli jotain vaistoaa tai muuten vaan hörisee kun yritys oli juuri alkanut. Meillä siis tärppäsi ekasta yk:sta.
Joulun herkut jää aikalailla syömättä, tylsää. Nyt vain haluan olla tarkkana noiden listerioiden jne. kanssa. Olisi ihan hirveää itsesyytöstä jos jotain sattuisi ja itse olisi syypää herkutteluillaan. Tämä koulutus ja edellisten raskauksien pikkuyllärit saa mut aika jyrkäksi omalla kohtaa. Punaviiniä saatan vähän maistella, mut satunnais sauhuttelu on nyt jäänyt.
Mutta sniif, niin ihanat lohet, muut kalat, mädit, juustot saa odottaa ensi jouluun ennen kuin mun mahaan uppoaa. Onneksi voi syödä hyvin paistettua kinkkua ja laatikoita, rosollia ja onhan niitä. pirskatti paljastuu vain tää juttu jo ruokapöydässä, ennen lahjojen avausta. En varmaan saa rantuiluani peitettyä. Täytyy koittaa jotenkin, vaikka niin että otan lautaselle mädit sun muut, mutten syökkään niitä.
Hiiva tai joku hirveä tulehdus jyllää. Ei ole koskaan tarttunut mieheen, mutta nyt kävi niin. Tämä raskauaikahan voi hyvin nostattaa tulehduksia. Tosi ärhäkkä on ja iho rikki, pissauskin kirvelee. Canesten kombi nyt käytössä, jos menisi sillä, muuten lapu lapu lääkäriin. Mehlle tuo voide ainakin kuulemma alkoi tepsimään, mulla on vain niin raju, mut lievenee kyllä jo. Onko muita? Virtsatientulehduskin saattaa olla, mut lievä. Tuo kirvely ehkä on kuitenkin tuosta hiivasta johtuvaa ja limakalvojen haavaumista. Onko kohtalotovereita?
Aika oireetonta on raskaus täällä. Hajut herkistyneet, parina päivänä vähän kevyesti etonut. Tänään närästi. Vatsassa nipistelee välillä. Ei muuta.
Jokohan nukkumaan, että jaksaa amulla lähteä lasten kanssa uimaan ennen kymmentä. Valvoi noi nappulatkin tänään aika pitkään, joten nukkuvat pitkään myös aamulla. Ihanaa kun päiväkotia ei meillä ole 2 viikkoon, itse olen kyllä töissä pyhiä ja viikonloppuja mukaan laskematta ja mieskin, mut vuorotellaan.
jeela ja manteli 4+4