ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

Pahoittelut kaikille, jotka ovat ikäviä asioita joutunueet kuulemaan tai kokemaan ! :( todella surullista, varsinkin näin joulun alla :(:( Voimia teille kaikille ihan älyttömästi.

Itse pelkään tällä hetkellä kans, että mitenhän tässä käy. Olisvaan jo joulukuun loppu jotta sais varmuutta asiaan.. silloin siis ultra! Jos olis selkeät oireet niin uskois kaiken ehkä olevankin ok, mutta oireista ei ole pariin päivään ollut mitään tietoa :(

Olipas urakka lukea viestejä. Todella ikävää, kun useat ovat saaneet osakseen huonoja uutisia. Iso rutistus kaikille.
Mulla alko jotenkin mietityttää se varhaisultra. Mulla olis ollu aika 23.12, mut siirsin aikaa viikolla eteenpäin. Jotenkin tuntuu, et parempi odottaa kuin hätiköidä turhaan asian kanssa. Viikoista, kun mulla ei ole täyttä varmuutta epäsäännöllisen kierron takia.

Oon ollu positiivisesti yllättynyt itsestäni tän alkuraskauden ajan. Suurimmaksi osaksi mun ajatukset ovat olleet optimistisia enkä ole juurikaan stressanut mistään.
Oireina ovat edelleen kipeät rinnat ja törkee pömppis:) Myös valkovuoto on aika runsasta ja ummetus kiusaa ajoittain. Pahasta olosta en ole onneksi (vielä) kärsinyt. Toivotaan, että pysyykin poissa!

Mukavaa viikonloppua ja joulunodotusta kaikille kanssasisarille.

:xmas:

Rimprenssa ja Leppis (ehkä 6+3)

Nyt on lääkärille soitettu. Hän sanoi, että tällainen tulee yleensä ihan kuukautisina pois eikä vaadi toimenpiteitä. Jos vuoto on rajua, kivut kamalia tai vuoto kestää normaaleja menkkoja pidempään niin sitten gynepolille kaavintaan päivystyksenä. Mutta ei uskonut tuohon vaihtoehtoon näillä viikoilla raskausontelon koon perusteella.

Iso rutistus vilmav2 :hug: Yritä jaksaa, hyvä, että sinulla on tukijoukkoja siellä lähellä.
Toivotaan että uusi vuosi tuo tullessaan myös suuren onnen.
Tsemppiä myös kaikille muille, jotka olette joutuneet kovia kokemaan. Itse yritän pitää pään kylmänä...

vilmav, hempukka, hanne ja muut huonoja uutisia saaneet, olen niin pahoillani teidän puolesta. Kyllä se siitä, tavalla tai toisella, mutta hengissä selvitään :hug:

Kävin eilen ekassa neuvolassa. Tätsy siellä oli mukava ja kannustava, antoi puhua tunteista ja sanoi, että kun on olen nuori ja terve on turha murehtia että jos jotain sattuu. Ison nivaskan sain kaikkia lappuloita mukaan. Fiilis oli ihan hyvä sen jälkeen. Eka lääkräri on 8.1. ja eka ultra pitäisi varata jonnekin niille maille myös. Varaan sen alkuviikosta. LA on tähän hätään 27.7. mutta voi muuttua vielä myöhemmäksi.
Miua ahistaa. En osaa tarkkaan sanoa mikä. Kaikki tää, iso asia. Ja pelottaa. Että jotain tapahtuu ja jos ei tapahdu niin sitten pelottaa äitinä olo. Tunteet on sekavat. Pahoinvointi on lisääntynyt muiden oireiden jäädessä taka-alalle, mutta oksentaa ei ole tarvinnut.
Onko muilla ollut ahdistusta?

OnSiisKevät ja beibi 8+4

vilmav osanotto menetyksestä! Varmasti toisaalta helpottunut olo, kun ei tarvi kokoajan jännätä/pelätä et mien käy. Ihana kun jaksat ajatella noin positiivisesti ja katsoa tylevaisuuteen. Kaikesta huolimatta onnellista joulunaikaa!
OnSiisKevät mä muistan ton tunteen tän esikon odotus ajalta.. mul meni tytön synnyttyäkin aikaa, että osasin sanoa/ajatella itseä äidiksi vaikka lasta ylikaiken rakastinkin. Joskus jopa tytön synnyttyä mietin, et jos joku veis tytön pois, niin osaisinko sitä edes kaivata. Äidiksi kasvaminen vie aikaa ja on sopeutumista, koska onhan se elämän isoin muutos! Ei kannata säikähtää nuita tunteita, ne kuuluu äidiksi kasvamiseen ja ovat täysin luonnollisia! Toiset meistä sopeutuu mutoksiin nopeammin..
Päivällä tuli niin joulufiilis, kun isännän veli oli meillä asentamassa wc-kalusteita, laitomma pirpanan nukkumaan ja lähimme kaksin hakemaan metästä joulukuuset itelle ja kummmankin anoppilaan..
isäntä on navetassa, ni nyt lähemme pirpanan kans tontunasialle

Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Aiotteko osallistua seulontatutkimukseen?

Ainakin täällä Keski-Suomen alueella on mahdollista mennä tällaiseen verikokeeseen rv 15-16. Selvitellään, että onko kromosomivaurioiden riskiä eli mahdollista vammaisuutta. Me ajateltiin miehen kanssa, ettei tähän mennä.
Me ollaan kanssa päätetty jo kauan aikaa sitten, että ei mennä siihen tutkimukseen.

Moikka!!

Ihanan rauhallista täällä kotona, isäntä lähti tonttu-juhliin ja me poitsun kans vietetään laatuaikaa, toisin sanoen minä istun koneella ja poika kattoo elokuvaa, illemmalla saunaan!! Tosin isäntä osaa olla todella raskas aina kotiin palattuaan, se sit miljoonaan otteeseen kertoo illan tapahtumat, jotka ei todellakaan kiinnosta mua klo 4 yöllä :kieh:

Mulla neuvola aika vasta 13.1, niin pitkä aika, ja neuvola-täti sanoi että ei välttämättä sydänääniä saada silloin vielä kuuluviin, kun viikkoja vasta silloin 9+3 :ashamed: Eikös se np-ultra kuitenki oo siinä viikoilla 10-12?! Ois se vaan niin suunnattoman helpottavaa kuulla pikkuisen :heart: äänet!!

Muuten mulla on kyllä ihan eri olo tästä raskaudesta, kuin siitä km-raskaudesta, silloinhan kaikki oireet hävis kuin tuhka tuuleen ja alusta asti oli sellainen olo, että ei pikkuista syliin saada.....nyt on sellainen varma olo!! Vaikka kyllä se pelko siellä taustalla kummittelee....Tänään viikot 6+0, viimeksi viikolla 6+6, keskenmeno todettiin ultralla, vuoto tosin alkoi 6+4!! :'(

Iltaa kaikille.

Onnea kaikille uusille tulokkaille ja laitan vielä paremmalla ajalla uuden meilin, kunhan ehdin lukea kaikkien kirjoitukset läpi.

Onnea Mansikkatee :hug: ja Tikru! :hug:
Kaikki oli loppupeleissä hyvin.

Itselläni on ollut niin voimakasta pahoinvointia, että en ole päässyt koneelle.
Tänään aamulla ehkä pahin päivä.... En meinaa myöskään pysyä hereillä millään.

Ensi viikon neuvolaa ja ultraa odotellassa.

Kumpu hieman kasvanut ja tullut kiinteämmäksi.

Mikään ruoka ei maistu miltään. Yritän syödä ja tulee välittömästi paha olo - lähes kaikesta.
Onko kellään hyviä neuvoja?

Voimaa kaikille!

Hei kaikille pitkästä aikaa =) tänne on tullut paljon uusia ja pino on muutenkin tosi aktiivinen. Oli kova työ lukea kaikkien kirjoitukset :D

Paljon voima :hug: ja huoltapitäviä enkeleitä kaikille suru-uutisen kohdanneille :'(

Onnea kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille :flower: :heart:

Oman masun kävin eilen näyttämässä neuvolan tätille. Sain sieltä ison nipun kaiken maailman lippuja ja lappuja =) Laskettuaika aikaistui 1 päivällä eli se on nyt 6.8. Huonovointisuus jatkuu, muttei onneksi enää niin voimakkaana. Aloitin maitohappobakteerit ja niistä on ollut kyllä apua.

Aijon mennä veriseulaan ja sain jo ampullit verta varten mukaan kotiin. Toivottavasti en hukkaan niitä ennen laboratorioon menoa :whistle:
Mullakin on iltaisin ihan järkyn iso turvotusmaha ja se on kipeä, ilma kiertää suolissa ja olo on tukala. Ihan sama mitä syö niin ilmavaivat koittaa illalla :LOL: maha pyöreenä ja pahan hajuisena linnottaudun yleensä sohvan nurkkaan ei oikeen huvita mennä minnekkään :LOL:

Hudjuke 7+2

Vintage, sun pahoinvointi kuulostaa samalta kuin mulla viime raskaudessa, tosin oksensin myös koko ajan. Kokeile jäisiä marjoja, pillimehuja ja suolakeksejä. Apteekista saa myös sea-band -rannekkeita, joiden pitäisi lievittää pahoinvointia, itse en ole kokeillut, mutta monille on kuulemma tehonnut. Kaikki kylmä ruoka alkoi vähitellen minulla upota, mutta mitään poppaskonstia tuohon ei ole, täytyy vain odottaa että ohi menee.

Maanantaina olis eka neuvola ja illalla sit ultra. Voi elämä, kun jännittää jo nyt ihan mielettömästi. Olo on ollut ok, paitsi väsyttää ja olen varmaan jossain hormonihuuruissa kun mielialat menee ihan vuoristorataa. Raivostun ihan mitättömistä asioista jne. Jotenkin niin vaikea uskoa, että tämä raskaus olisi totta.

Viikonloppua! Hurjasti jaksamista menetyksen kokeneille. :hug:

Irmeli09
Vilmav2: Ikäviä uutisia, totta tosiaan. Suuren suuret voimahalit :hug: ja paremmalla onnella sitten seuraavaan yritykseen. :heart:

Minulle tuli tänään todella huono omatunto kun päädyin nukkumaan parin tunnin päikkärit tuon pikkukakkosen kanssa. Mies oli nimittäin sinä aikana pessyt koko saunan ja pesuhuoneen. Olikohan minulla oikeasti niin kova väsy vai kuvittelinko vain että täytyyhän minulla olla kun raskaanakin tässä ollaan. Minulla on säännöllisesti sellainen tunne, että ei saisi valittaa vaan pitäisi jaksaa höyrytä eteenpäin junan lailla. Täällä monella on tosi pahoja pahoinvointeja yms. ja minä olen päässy ainakin tähän asti tosi vähällä. Onko kenelläkään muulla sellainen tunne, että ei oikein kehtaisi valitella omia tuntemuksiaan, kun asiat voisivat olla paljon huonomminkin?

Tänään tuli sitten vastaan ensimmäinen ALKOHOLIongelma. Käytiin sisarellani viemässä joulutervehdyksemme ja siellä oli sitten tarjolla glögiä. Lasit oli jo kaadettu ja maistettukin kun mies kysyi, että onko tämä terästettyä. No olihan sinne punaviiniä joukkoon lorautettu. Emme tietenkään ole vielä kertoneet tästä raskaudesta emmekä halua sitä ihan vielä paljastakaan. No päädyin siihen tulokseen (kurkittuani punaviinipullon vajetta olkani yli) että ei siinä glögissä sitä punaviiniä kovin paljon per lasi ollut. Mieskin oli autolla ja joi sen lasillisen. Niin minäkin sen sitten kulautin kurkkuuni, mutta santsikupillisesti ystävällisesti kieltäytyin. Sinällään asialla ei ollut väliä koska en usko että pienet määrät alkoholia sikiötä mitenkään vahingoittaisi, mutta muistuttipa tapaus taas siitä, että jouluna voi näitä ongelmatilanteita tulla useampia eteen. Täytyy pohtia strategisia suunnitelmia, hmm...

Iltaa :wave:

Mä sain lapset vihdoin nukkumaan ja ehdin tännekin piipahtamaan. Te ootte ollut niin ahkeria kirjoittamaan taas, että ei meinaa edes riittää aikaa lukea kaikkien kirjoituksia. Harmi kun on niin vähän aikaa keskittyä tähän, kun tekisi mieli useamminkin vastailla jotain.

Meillä on ollut kiire päivä tänään, joulukuusi saatiin koristettua jo ja on siivoiltu kämppää:xmas:
Onneksi olo on ollut vähän siedettävämpi kuin eilen.

Irmeli09 Mun mielestä sellaisia järkeviä tekosyitä alkoholista kieltäytymiseen voisi olla esim. lääkekuuri tai autolla ajo (sanoa, ettei juo tippaakaan, jos täytyy ajaa vielä ).
Itselläni ei onneksi tuon kanssa ole ongelmia, kun en yleensä juo, niin ei tarvii selitellä mitään. Porukat on tottunut mun juomattomuuteen.
Mulla on vaikeampi ongelma se, kuinka selvitä parilta joululounaalta pahoinvoimatta :/

Meitä pyydettiin tänään, että lähdettäis pohjoiseen laskettelureissulle tuossa vuoden vaihteessa. En tiedä uskaltaako sitä lähteä rinteisiin vai ei? Mitä luulette voikohan siitä olla jotain haittaa raskaudelle, jos sattuu kaatumaan kovassakin vauhdissa?
Olis kyllä ihana mennä, kun en oo aikoihin päässyt laskettelemaan!
Tiedä sitten, mitä siitä reissusta pahoinvoinnin kanssa muutenkaan tulisi..

Mietin tänään sitäkin, että tulikos jossain välissä sellainen laki, että joka kunnan pitäisi tarjota kaksi ultraa? Np ja rakenne, vai onko vieläkin niin, että vain toinen riittää? Meillä on täällä aiempina vuosina ainakin ollut vain rakenneultra rv 18 paikkeilla.

Okei... mä lähden paketoimaan pari lahjaa vielä. Äijä oli ostanut lapsille vielä lahjoja, eikä kuulemma viitsi itse paketoida :kieh:

Niin joo, tervetulotoivotukset Uusille plussaajille vielä :flower:

RangaTanga rv 5+6 :heart:

Sainpas loput lahjat paketoitua :)

Piti vielä tulla kysymään, että onko muilla vaivana jatkuva nälkä? Musta tuntuu, että lähes joka kerta viimeistään parin tunnin päästä edellisestä ruuasta on aivan järkyttävän iso nälkä!!
En viitsi kuitenkaan syödä ihan jatkuvasti, ettei tulisi paljoa laihdutettavaa raskauden jälkeiselle ajalle... Onneksi ei oo tullut mitään epäterveellisiä ruokahimoja, että ihan tavallinen terveellinen ruoka riittää hyvin :)

Jospa nyt tekisin vielä pikku iltapalan, ja sitten unille! :wave:

Irmeli09
RangaTanga: Juu noita alkoholiselittylyitä pitäisi kehittää. Tuo autolla ajo on ihan hyvä sinänsä, koska minä en tykkää ottaa yhtään jos vielä pitäisi auton rattiin nousta. Huono puoli tuossa on se, että minä en koskaan aja autoa jos mies mukana :saint: . Eli minä en ole mitenkään erityisen ihastunut tuohon ajamiseen, joten mies hoitaa sen aina kun on mukana. Eli ihmetystä herättää kyllä jos minä olen ajamassa. Tietysti jos mies ottaa niin sitten minä ajan.... Täytynee pistää tuo mies juomaan kahden edestä (tai paremminkin kolmen) :LOL: .

Nälästä: Minä olen nyt tässä jo yli viikon päivät syönyt koko ajan :LOL: . Minusta tuntuu, että koko ajan on nälkä. Mieskin tuossa illalla sanoi kun näki että tein kolmatta voileipää että kylläpä sinä mätät hirveästi ruokaa :saint: (hän on hienovarainen sanoissaan). Minulla ei yleensä ole koskaan nälkä vaan nyt on ollut useasti että olen aamulla syönyt normisti aamupalan ja ennen kello yhtätoista minulla on jo aivan huutava nälkä. Siitä on sitten hyvä jatkaa mässytystä kohti iltaa. On ollut myös joku yö kun olen herännyt enkä saanut unta niin löysin itseni keittiöstä syömästä :eek: . Minä en kyllä harrasta yösyöppöilyä :whistle: . Saa nähdä kuinka paljon noita kiloja kertyy jos tätä vauhtia jatkan tätä mässäilyä. Siskolla tänään jo pohdustin turvonnutta olemustani ;) , sanomalla että on näitä joulunaluskiloja tässä tullut muutama. No eipä tarvitse sitten ihmetellä johtuuko turpea olemukseni muusta kuin jouluherkuista :D .

Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Piti vielä tulla kysymään, että onko muilla vaivana jatkuva nälkä?
Jes, sama juttu täällä. Mä syön aamupalan työaamuna yleensä klo 8-8.30 ja lounaan sit vasta klo 12. Tällä viikolla mun on ollu pakko lähteä lounaalle jo puoli yhentoista aikaan tai ihan viimeistään yheltätoista. Sit iltapäivällä jugurttia ja hedelmää välipalaksi. Työpäivän päättymisen aikoihin (klo 17) onkin sit taas kiljuva nälkä. Saatan siinäkin vielä ottaa palasta ennen ku lähen kotiin. Sit syödään kotona kunnon ruoka ja illalla taas iltapalaa. Ja aina on nälkä. Ihmeellistä!

Kävin laulamassa kurkkuni käheäksi kirkossa. :) Mukavaa oli ja kauneimmat joululaulut on taas muistissa.

Nyt pehkuihin. Huomiseen!

:hug: :hug: Kaikille jotka niitä tarvitsee...

En nyt kerkee enempiä kommentoida muuta kun meillä on toistaseks tuhru loppunu mut juilii mahaa kyllä ikävästi eikä ole oireita...pahaa pelkään... edelleen. :/

Täällä on vähän leivottu ja laitettu joulua, kello on jo jonkun verran... ;)

Mun tietoihin voisi lisätä IKÄ 36 v. ja Sairaala: kät tai kät/H

Ruoka maistuu täälläkin ja kuvotuksia ei juurikaan ole. Mies ei edelleenkään tidä raskaudesta, paitsi että tänään kyseli että joko sulla on hajuaisti terävöitynyt? Kun jotain hajua kommentoin. No kieretelin ja kieltelin. Seuraavassa kohtaa sitten totesi että eikö meillä heti tärpännytkään? Eli jotain vaistoaa tai muuten vaan hörisee kun yritys oli juuri alkanut. Meillä siis tärppäsi ekasta yk:sta.

Joulun herkut jää aikalailla syömättä, tylsää. Nyt vain haluan olla tarkkana noiden listerioiden jne. kanssa. Olisi ihan hirveää itsesyytöstä jos jotain sattuisi ja itse olisi syypää herkutteluillaan. Tämä koulutus ja edellisten raskauksien pikkuyllärit saa mut aika jyrkäksi omalla kohtaa. Punaviiniä saatan vähän maistella, mut satunnais sauhuttelu on nyt jäänyt.
Mutta sniif, niin ihanat lohet, muut kalat, mädit, juustot saa odottaa ensi jouluun ennen kuin mun mahaan uppoaa. Onneksi voi syödä hyvin paistettua kinkkua ja laatikoita, rosollia ja onhan niitä. pirskatti paljastuu vain tää juttu jo ruokapöydässä, ennen lahjojen avausta. En varmaan saa rantuiluani peitettyä. Täytyy koittaa jotenkin, vaikka niin että otan lautaselle mädit sun muut, mutten syökkään niitä.

Hiiva tai joku hirveä tulehdus jyllää. Ei ole koskaan tarttunut mieheen, mutta nyt kävi niin. Tämä raskauaikahan voi hyvin nostattaa tulehduksia. Tosi ärhäkkä on ja iho rikki, pissauskin kirvelee. Canesten kombi nyt käytössä, jos menisi sillä, muuten lapu lapu lääkäriin. Mehlle tuo voide ainakin kuulemma alkoi tepsimään, mulla on vain niin raju, mut lievenee kyllä jo. Onko muita? Virtsatientulehduskin saattaa olla, mut lievä. Tuo kirvely ehkä on kuitenkin tuosta hiivasta johtuvaa ja limakalvojen haavaumista. Onko kohtalotovereita?

Aika oireetonta on raskaus täällä. Hajut herkistyneet, parina päivänä vähän kevyesti etonut. Tänään närästi. Vatsassa nipistelee välillä. Ei muuta.

Jokohan nukkumaan, että jaksaa amulla lähteä lasten kanssa uimaan ennen kymmentä. Valvoi noi nappulatkin tänään aika pitkään, joten nukkuvat pitkään myös aamulla. Ihanaa kun päiväkotia ei meillä ole 2 viikkoon, itse olen kyllä töissä pyhiä ja viikonloppuja mukaan laskematta ja mieskin, mut vuorotellaan.

jeela ja manteli 4+4

Joulun ruokatarjoilut muakin on jo etukäteen mietityttäny. Maksalaatikko ja graavilohi jää ainakin väliin. Terästetystä glögistä oon ennenki kieltäytyny ilman sen kummempia syitä, joten se ei ainakaan joulun suhteen tuu ongelmaksi. Muutenkaan alkoholi ei omaan jouluun oo sen kummemmin koskaan kuulunu. Joulu on lasten juhla. :)

Yhdelle ystävälle jouduin kuitenkin kertomaan jo valkoisen valheen antibioottikuurista... :)

Omasta raskaudesta alkaa jo varovaisesti iloita, kun raskausoireet tuntuvat jo niin selkeinä. Kaikki hajut on kuvottanu ja mulla oli tänään jopa aamupahoinvointia! :) Viime raskaudessa, joka meni kesken rv 6+5 raskausoireet hävis jo ennen ku kuudes viikko tuli täyteen. Nyt mulla alkaa olla jo se 6 viikkoa ja oireet vaan pahenee. Ihanaa. Toivottavasti saamme tämän pitää...

Mullakin tuntuu olevan jatkuvasti nälkä, kun pystyy syödäkin vain niin vähän kerrallaan. Pitääkin varmaan seuraavaksi mennä jääkaapin kautta nukkumaan. :)

Voimia keskenmenon kokeneille.

-Yökukkujat rv noin 6+0

Tulin kurkkimaan kuulumisia ja voi ei, miten paljon oli tullut huonoja uutisia sitten viime käynnin. :'( VOIMIA teille kaikille surunne keskellä! Parempaa onnea uuteen vuoteen!

Musta edelleen tuntuu kovin epätodelliselta ajatus, että olisin raskaana vaikka eka ultrakin näytti että vauva siellä kohdussa on kasvamassa. Nyt olen flunssan kourissa ja väsyttää kovasti, mieskin on flunssainen ja meidän joulun laitto on pahasti jäljessä. Jaksoin vähän siivota eilen, mutta suurin osa hommista jäi tälle päivälle. Onneksi meille ei ole tulossa ketään joulun viettoon, vaan mennään itse valmiisiin joulupöytiin, joten jos hommat jää rempalleen niin sitten jää.

Flunssan takia heräsin jo seiskalta, ei vaan nukuttanut enää yhtään, vaikka esikoinenkin nukkuu vielä. Olen tässä sitten viettänyt laatuaikaa itseni kanssa sohvalla aamupalaa syöden ja tätä viestiketjua kahlaten. Joululoma alkoi ja päätin, että kiire loppui nyt.

Mä rakastan yli kaiken kanssa joulun kalaherkkuja, paitsi lipeäkalaa, ja tiedän että tekee tiukkaa kieltäytyä niistä. Anoppi varsinkin kunnostautuu näissä kalaruuissa, mutta se jo tietää mahdollisesta perheenlisäksestä joten voin rauhassa jättää kalat ja viinit nauttimatta. Jätin duuninloppubileet eiliseltä väliin vedoten joulukiireisiin ja loppujen lopuksi väliin olisivat jääneet muutenkin kun tulin kipeeksi. Meillä noi juhlat on niin kosteita että alkoholista kieltäytyminen herättää aina kummastusta. Enkä tässä vaiheessa viitsi vielä töissä asiaa paljastaa.

Jaahas, pikkumies heräsi, täytyy ryhtyä aamupalan laittoon.

Zebu ja sintti 7+4

Heipsan! Liityn noviisina mukaan kun plussa tärähti ruutuun 10.12.08 ja LA 14.08.2009. Kolmatta odotellaan (tytöt 01 ja 03) vannoen Kakkosen jälkeen että ei varrrrmasti enää i-k-i-n-ä! :D

Vuosimalli -81 eli 27v., hyvin huollettu ja katsastuskin läpäisty. Puoliskona melkein ensirakkaus ja sairaalana toimii KYS, tosin siellä nähdään vasta 42+0 käynnistyksessä - ei kahta ilman kolmatta... :headwall:

T: iinaZ ja "Kerttu" 6+2

iina tervetuloa ja onnea plussasta!
tuu-tikki ootko kokeillu maustamatonta jogurttia/rahkaa/viiliä/piimää.. helpottamaan oireita. Mä edellisessä raskaudessa turvauduin useamman kerran tuohon rahkaan, kun alko hiiva vaivaamaan. Ihanasti viilentää ja hillittee kutinaa, sekä hävittää bakterikantaa! Jos alkaa olla toistuvia hiivatulehuksia, ni sitten emättimeen laitettavat maitohappobakretit on suositeltavia + vähä hiivainen/sokerinen ruokavalio! Mikäli pissan mukana on tippaakaan verta, ni heti pissakokeeseen..
joulunruista ja muutenki en ollu esikoisen kans hirmu tarkka (enkä ole tämänkään kans), kaikkea voi syödä, kun syö kohtuudella esim. yhelle leivälle saatan laittaa ihan huoletta kalasiivun tai syödä (todella harvon) pienen annoksen maksalaatikkoa, mätiä/lipeää tms. meillä ei nykyisin enään joulupöydässä ole! Alkoa en käytä muutenkaan, ni se ei tule ongelmaksi. Enempi voi tulla "ongelmaa" siitä, ku olen puhunut, et lopetan imetyksen sitten kun neiti lähempänä vuotta. No nyt olen sit alkanu antaa päivisin pullosta ja lähinnä aamulla + reissunpäälä saa tisumaitoa! On saanu tähänki asti aina ajottan pullosta, mut ihmetystä voi tuoda se et todennäkösesti jouluna tulee annettua enempi pullosta (ei tarvi ettiä hiljaista nurkkaa).

Yhteistyössä