ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

Tuiskuliina ja miranda-81 Mukava, että tulee välillä hyvä ultrauutisia. Onnea teille! Ja marian Ei vielä heitetä kirvestä kaivoon. Onhan siinä mahdollisuuus. Tsemppiä! :heart:

Täällä kuvottaa. :x Vain murot, karkit ja tuoremehu maistuu.
 
Irmeli09
Täällä on hurjasti huonoja uutisia. Voimallinen :hug: teille kaikille ikäviä uutisia saaneille.

Omassa navassa ei juuri mitään uutta. Raskausoireet aika lieviä, muuten kyllä ollut aika väsynyt olotila.
 
Moikka, taidan siirtyä kahden plussaa näyttäneen testin jälkeen tänne odottajien puolelle :wave: Esikoista odotan, synnäri TYKS, LA 27.8. keskenmeno koettu kahdesti 07/08 ja 10/08. Ikää 27 -vuotta. Olikohan kaikki oleellinen tieto nyt tässä ;) Lisää tulee, kun pääsen hieman teidän juttuihin mukaan.

Halit kaikille menetyksen kokeneille, siitä toipuu kyllä, mutta antakaa itsellenne aikaa :hug: Ei se surematta ohi mene :'(

Lymypiilo 4+1
 
Kylläpä on pinomme saanut synkän sävyn näin joulun kynnyksellä :ashamed:
Oikein iso rutistus Hannelle, AnnaStinalle ja Hempukalle. Yrittäkää jaksaa! Olen todella pahoillani teidän ja miestenne puolesta. Joskus tie kulkee isojen vaikeuksien kautta voittoon.

Tänään oma mieli on vähän tyynempi. Minä yritän uskotella, että eilinen varhaisultran alkionmitta ei ollut vielä lopullinen tuomio ja että tästä vielä noustaan. Ainakin tasan pari viikkoa on tässä alkiolla aikaa näyttää kasvupotentiaalinsa. Toivotaan, että pieni :heart: jaksaa pumpata ja pikkuinen ottaisi kasvupyrähdyksen tai sitten että mittaustulos olisi ollut virheellinen.

Hieman lohduttaa se, että ilmeisesti näistä varhaisultrista tulokset ovat useinkin epämääräisiä. Tuiskuliina, vilmav2 ja marian3 samassa veneessä ollaan joten ei luovuteta ja anneta epätoivolle valtaa, vaan yritetään malttaa odottaa seuraavaan ultraan, siihen asti on ainakin toivoa ja toivottavasti silloin näkymät on jo vallan toiset...

Joku kirjoitteli tuossa ylivilkkaaksi heittäytyneestä vatsasta. Täällä on kyllä täysin päinvastaiset oireet. Pitäisi varmaan nauttia enemmän nesteitä.

Oikein rentouttavaa viikonvaihdetta kaikille jellonaäideille.

Tikru & pikkutikru 7+2
 
Juu hali taaltakin kaikille sureville :'( . Tulee mieleen oma raskaus tuolla kesamammoissa... oli se kylla kova paikka... Mut hei, makin olen taalla taas, joten kylla se onni viela potkaisee toisenkin kerran :)

Ja kylla taa keskenmenon jalkeinen raskaus on vahan erilainen. Eri tavalla pelastyy kaikkia kipuja ja jomotuksia, ja pitaa juosta vessassa katsomassa jos tuntuu etta pikkuhousuihin lorahtaa jotain. Voi kun taa menisi loppuun asti taa raskaus!

Mites muut, onko kipuja, pistelya, menkkamaista jomotusta?
 
Siirrynpä minäkin tänne =) Mitäköhän tuolla alussa kyseltiin... Eli kolmatta tässä yritetään kasvatella tuolla masussa. Synnäri tulee olemaan varmasti Jorvi. la. aika 20.8. 2009.
Minä ja mies 31v.
Itse en oikein ole vielä oikein käsittänyt että raskaana ollaan :heart: Tuntuu vaan että salassa ei tätä kolmatta kauaa pysty pitämään. Sen verran meinaa heti pullahti JO tuo kumpu isommaksi :eek: Nyt vaan toivon että, pikkuinen pysyisi matkassa... Aiemmissa raskauksissa ollut varpaillaan, vaikka mitään tarvetta ei siihen ole ollutkaan. Nyt tämä kolmas raskaus tuntuu niin ihmeeltä.
Koitan lueskella ketjua paremmin, että tiedän kuka täällä pörrää kanssani :wave:
Nyt laittamaan lapsia nukkumaan...
 
Kerroin tänään sitten äidilleni ja siskolleni raskaudesta. Aluksihan oli tarkoitus kertoa jouluna, mutta emme pääsekään käymään vanhempiemme luona jouluna, niin piti kertoa tänään, kun äiti ja sisko tuli käymään.
Itkuhan siinä tuli itse kullekkin, mutta oli se kyllä helpottavaa kun sai kerrotuksi.

Oon nyt yksin kotona, kun mies on pikkujouluissa. Vähän ankeeta.

Mukavaa perjantaita kaikille =)
 
voi kurja kuinka paljon huonoja uutisia.. :( :| k aikilel teille :hug: :hug: :hug:
ja toivotaa et te muutamat saatte vielä hyviä uutisia uusinta ultrasta.. :hug:

itellä ei kummempia täällä,jomottelee mahaa ja selkää mut yritän tässä kovasti muistella et samaa oli esikostakin.. katsotaa viikko kerrallaa, jos se kesken menee niin eihän sen minkään mahda,itse kuitenkaa ei voi vaikuttaa noihina sioihin mitenkää.. :|

oikein hyvää viikonloppua kaikille ja paljon tarrasukkia ja enkeleitä jokaiselle masukille matkaan.. :hug: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

peikko ja asukki taitaa olla tänää tasan 5 rv
 
tänään oli sitten se päivä... kävin sielä "tarkastus" ultrassa! iloisena ja kädet täristen ootin koko päivän aikaa polille ja sittenolivat vielä puol tuntia myöhässä. no pääsinpä sitten lekurille. naislääkäri/gyne, hirveä "kuulustelu" mitä varten olen täälä ymm... no pääsin petille ja tuikkas patun sisään samalla tokais "voi ei.. näin paljon virtsaa ei nää mitään, meneppä pissalle siitä" no kömmin sitten nolona ylös ja kerroin että kysyin just vastaan otossa et pitääkö olla rakko täynnä ja kielsi käymästä pissalla.

no pääsin takaisin ja jännitti vielä enemmän. lääkäri sitten katsoi ja tokaisi että "ei täälä mitään näy!" mun silmissä musteni ja meinasin itkuun pillahtaa siinä samantien tuntui tosi pahalta.. sitten jatkoi hetken päästä.. "niin täälä näkyy vain jokin neste rakkula... ei muuta, tai jos on sitten niin pieni ja alussa että ei vielä näy...!" eipä paljon helpottanut. sitten runnoi sitä patua sisällä ja tuntui että alavatta poksahtaa! yritin selittää miten erilaista nyt ollut ja 2 testiä näytii niin vahvat viivat kuin vain voi olla! no sitten rupes lääkäri hiljaa hoitajalle näyttään ja käänsi monitorin pois, "kyllä tuossa vois olla ruskuaispussi... vai olisko... voi siinä olla... tai ei... en tiiä.. oisko siinä...!??" tätä jatkoi hoitajan kanssa jonkin aikaa jossittelua! sitten sanoi mullekkin että kyllä siinä sivussa näyttää jotain olevan että vois olla ruskuaispussi muttei nyt sano vielä mitään. jos on niin on niin pieni. kyseli vielä mun kierroista kerroin että tosi epäsäännölliset ja pitkät välit, helpotti kun kertoi että on voinut vasta hedelmöityä mutta näkyi sitten heti pian testissä. antoi uuden ajan 29.12 ja pisti verikokeisiin.

käski heti tulla päivystykseen jos alkaa vuotoa tai alavatsa kipuja isompia! kertoi että jos tämä menee "kesken" tai muuten alkaa vuotamaan niin sitten on pakko tutkia minut sekä mieheni. sanoi että haluaa minut sitten sisälle heti jos jotain tapahtuu! jäi huono maku kun painotti vain että jos (kun muodossa) alkaa vuotamaan joulun aikana niin heti takaisin.

no menin sitten heti verikokeisiin eli hcg arvo otettiin. labran täti oli niin innoissaan itse kun kerroin mitä mulle kuuluu että laittoi tuloksen pikana että saisin mahdollisimman pian tietää, taisi itekkin sitten kurkata tulosta oli niin täpinöissä ja toivotti tarrasukkia!
:D :heart: :D ihana labran täti oli!

no kävin vielä kysyyn polilta että saanko itse kuulla tulokset tänään kun lupasivat laittaa pikana. hoitsu kertoi että he menevät kiinni puolen tunnin päästä mutta hän laittaa synnärin puolelle tietoa koneelle ja antoi numeron että voin sieltä kysellä.

no kysyin sitten iltasella tietoja ja tuloksia! nooh normaali arvohan on alle 1. mulla oli 2850 hcg. :D :heart: että toivotaan nyt sitten parasta että on se pikkuinen siellä aluillaan kuitenkin ja että oli vielä täteiltä piilossa!

meillä oli marian3 kanssa aika samat ultra käynnit vai mitä... tsemppiä sinnekkin! tarrasukkia meille molemmille!

eipä paljon tämä käynti helpottanut! päin vastoin, kahta kauhiammin pelkään nyt! ja epätietoisuutta vielä toista viikkoa! :headwall: :snotty: |O :'(
 
Voimia ja :hug: kaikille ikäviä uutisia saaneille.. Olo on varmasti surullinen :ashamed: Suru tulee itsellekin puseroon kun lukee huonoja uutisia... ISOT :hug: vielä teille.....

Kovasti jännittää omakin ultra.. Kun on kerran saanut ultrassa huonoja uutisia niitä pelkää taas saavansa... Onneksi mies kuitenkin rauhoittelee....

Oman navan kuulumisia... Tänään olo ollut ok, mutta eilen oli todella paha olo, ei ollut okseli kaukana.. Joku valitteli että on mennyt vatsan toiminta vähän turhan vilkkaaksi.. Täällä vähän samanlaista vaivaa.. Pahoinvointi päättyy aina siihen että pakko mennä weskiin istumaan :whistle:

Vielä ei olla raskausuutista, paria hyvää ystävääni lukuunottamatta, kerrottu.. Tonne ekaan ultraan asti pitäisi olla hiljaa.. Ei oikein viitsi hehkuttaa jos jotain onkin taas vialla...

Niin ja tervetuloa uusille :heart:

minerva ja masuasukki (raskausviikot tuntematon)
 
pekunalle huh ihan henkeä pidätellen luin tuota sun kirjotusta! Mul oli esikkoa odotellessa kans et kävin kovien alavattakipujen takia neuvolalääkärillä ultrassa, ei nähnyt mitään, muuta kuin keltarauhas rakkulan toisessa munasarjassa ja paksuuntuneen kohdunseinämän (+endometrioosia)... kävin kans muutamaan otteeseen hcg-kontrolilssa ja tuossa lattialla se meijän pieni alku nytkin leikkii.. ovis oli ollu odotettua myöhempään ja ne kivut oli ilm. kiinnittymiskipuja! Toivottavasti kaikki menee loistavasti loppuun asti! Onneksi on joulu välissä, niin ei ihan koko ajan kerkeä miettimiään mitä masuun kuuluu!
Muaki alko mietityttämään, et pitäsköhän mun varata samalle kerralle neuvola aika, ku on neitin 10kk neuvola (eli16.1), ku alun perin olen aatellu vasta sillä käynnillä varata itelle aikaa.. mut jos kerta nykyään on käytäntönä et toissynnyttäjätki käy eka käynnin varhaisessa vaiheessa..
 
Jaksamisia H-a-n-n-elle ! <3

Mua pelottaa kamalasti! On jotenkin sellanen olo, ettei kaikki oo ehkä hyvin, vaikkei mitään merkkejä olekkaan ollut.... Eka neuvola on vasta 5.1 ja en saa mielen rauhaa. Ajattelen vähän väliä pahinta ja en malttais odottaa varmistusta siitä, että pienellä on kaikki hyvin :whistle:
 
Ihan ekaksi kaikille niille joille ikäviä sattunut isoja lämpimiä ajatuksia :hug: :hug: :hug:
Siis miun on pakko sanoa et miulle tuli henk.koht. teidän puolesta niin pahamieli et paloja nielin kun luin :(

Zebu kyllä! Täältä löytyy kohtalotoveri :wave: Tuolla olenkin jo siitä kertonut mutta tää on niin pitkä ketju ettei kaikkia tule vrmasti luettua. Niin ja miunkin puolesta mielummin tää vaiva kuin se et on pää puoliks pöntössä puolet päivästä. Joten pistett tälle :D

Tänne on hirveästi tullut tekstiä kun on ollut yhden päivän poissa :D
Ja mitään muutoksia olossa ei ole kuin et työpäivät on yhtä tuskaa kun joutuu seisomaan sen koko päivän. Välillä pitää tosiaan vetäytyä syrjempään ja venytellä! Muuten ei pystyis eikä jaksais. Ja vessassa saa juosta oikeesti kerran tunnissa :ashamed:
Eipä sitä kotona niinkään huomaa käyvänsä usein vessassa koska voit ihan vaan mennä raportoimatta siitä kellekkään.

Mie oon niin ihmeissäni siitä ettei tästä oo väsymystä. :eek: :eek: siis mie tänäkin aamuna heräsin ihan ite kuuden aikoihin ja ei väsyttäny yhtään ja edelleen virtaa vaan vaikka muille jakaa :eek:

Esikossa oisin voinut nukkua 24/7. Ja nukuinkin välillä. Siis heräsin aamulla yöunien jälkeen syömään. Söin. Ja takaisin nukkumaan. Illalla söin ja yöunille. :D Että joo.

Niin ne raskaudet on vaan erilaisia. Tällä hetkellä erot on kuin yöllä ja päivällä.

Edelleen vain peukutan että se oksentaminen pysyisi poissa.


Mutta oikein hyvää päivänjatkoa kaikille :wave:


La vida & Öntykkä :heart:
 
Milloin teillä on ollut ensimmäinen neuvola? Itelläni kyseessä tosiaan ensimmäinen raskaus ja ensimmäinen neuvola on vasta 19.1. elikkäs viikoilla 9+3. Tuntuu jotenkin pitkältä ajalta odotella vielä kuukauden päivät ennen kuin saa mitään tietoa masuasukin olemassa olosta, siksi varasinkin varhaisultran 7.1. muuten en sinne olis välttämättä mennytkään..

tokka 5+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja tokka:
Milloin teillä on ollut ensimmäinen neuvola? Itelläni kyseessä tosiaan ensimmäinen raskaus ja ensimmäinen neuvola on vasta 19.1. elikkäs viikoilla 9+3. Tuntuu jotenkin pitkältä ajalta odotella vielä kuukauden päivät ennen kuin saa mitään tietoa masuasukin olemassa olosta, siksi varasinkin varhaisultran 7.1. muuten en sinne olis välttämättä mennytkään..

tokka 5+1
Tulin pikaseen kurkkaan onko tullut kirjoituksia.

Miulla esikosta eka oli vasta noin viikoilla 13 ja tässä tokassa on kun viikkoja n. 8.

Odottavan aika on pitkä, mutta kyllä se sieltä vielä tulee :hug:
 
Voi ei, miten paljon ikäviä uutisia.. :'( :hug: Voiko tää olla totta..

Toivottavasti osa selviää ultrakuulumisista säikähdyksellä.. Toki inhottavaa olla epätietoisuudessa joulun yli..

Nyt mua tosiaan alko niin pelottaa oma ultrakäynti (maanantai) ettei oikeen jaksa ees muuta kirjotella. Ainoot oireet on edelleen erittäin kipeät rinnat, välillä mahasta nippailu ja välillä ällötysolo (erityisesti jos ei ole syönyt)..
 
Mies lähti juuri kissojen kanssa mökille 500 km päähän, vietetään siellä perinteisesti joulua. Itse ajelen 23.12. työpäivän jälkeen perästä. Samana päivänä on sitten se ensimmäinen neuvolakin.

Täällä huomaan kokoajan alitajuntaisesti seuraavanani oireitani. Jos rintoihin ei satu yhtäpaljon kun yleensä, jos ei ole pahaolo ja ei väsytä&palele, niin heti huoli nostaa päätään. Mutta sitten kun nämä "ihanat" oireet taas tuntuu voimakkaampina, niin pääsee helpotuksen huokaus. Pikkuinen jaksaa ilmeisesti sinnitellä.

On tämä kyllä yhtä. Ensin jännää hoitoja; onko munasoluja, lähtevätkö jakautumaan, onko siirtopäivänä kyytyiläisiä? Sitten piinaile raskaustestiin asti. Sitten jännität onko alkiota ja näkyykö sydänääniä. Jos jotain poikkeavaa on odotat uusintaan taas pari viikkoa. Jos ne löytyy uudessa ultrassa alkaa varmaan niskapoimu-ultran odotus ja sitten lapsivesinäyte, rakenneultra jne. :headwall: Ja raskausajan pitäisi olla stressitöntä, rauhallista odottamista. Juu odottamista riittää, mutta stressittömyys on kyllä kaukana :LOL:

Itse ajattelen, ettei tuosta varhaisultrasta kyllä kannata säikähtää. Näköjään tulokset on ihan laidasta laitaan ja usein lopulta kaikki on kuitenkin hyvin. Tässä alkuvaiheessa vain se mittaaminen on niin hankalaa, kun toinen on suunnilleen hyttysen kokoinen. Ehkäpä juuri tästä syystä kunnallisella puolella nämä varhaisultrat eivät ole rutiinia, vaan odotellaan rauhassa pari viikkoa lisää, jolloin tuloksetkin ovat luotettavampia.

Mulla on ruokahalu palannut, nyt täytyy poiketa välipalalle...

Tikru & pikkutikru 7+3
 
Huhhu..täytyy vissiin hieman useammin käydä täällä pyörähtämässä,kun tekstiä on tullut vaikka millä mitalla!!!! :LOL:

Itsekkin tässä olen ollut sitä mieltä,että kerrottaisiin "onnen potkusta" vasta kun lääkäri antaa varmaa tietoa...!Mutta,meidän "hölösuu" mies onkin sitten jo muutamalle kerinnyt mainitsemaan asiasta....Ja eilen taas kertoi yhdelle,kun tämä meidän tuttumme kummeksui sitä,että jätin kapakka illan TAAS väliin... Äh,joo ymmärrän kyllä,että tekosyiden keksiminen saattaa olla joillekkin hankalaa,mutta itselleni tämä ei olisi tuottanut hankaluuksi,koska kun päätän jotain niin helposti ei saa päätäni käännettyä... :D
Kai sitä tänään pitää soittaa tälle henkilölle ja hieman selitellä tilannetta...

Omat olo tilat ovat olleet aika "ällöt"...Tässä ollaan nyt jo kolmatta viikkoa kestetty päivittäistä oksettavaa oloa,vielä ei kuitenkaan ole tarvinnut sentään pytylle mennä... :LOL: Vatta sen sijaan käy turbo vaihteella,noh,eipähän tarvitse kärsiä huonosta aineenvaihdunnasta...On tarvinnut öisinkin ruveta heräämään pissalle,mikä ennen oli todella harvinaista.
Maha tuntuu olevan turpeena vähän väliä ja ainoa mikä pyöritys siellä on niin se on ehtaa läskiä...sais jo ihan sitä oikeaa pyöreyttä tulla..,Rinnat,tai paremminkin nännit ovat olleet arat jo melkein alusta asti...pikku "turvotus" on kyllä niihin ihan tervetullutta... :LOL:


 
Aiotteko osallistua seulontatutkimukseen?

Ainakin täällä Keski-Suomen alueella on mahdollista mennä tällaiseen verikokeeseen rv 15-16. Selvitellään, että onko kromosomivaurioiden riskiä eli mahdollista vammaisuutta. Me ajateltiin miehen kanssa, ettei tähän mennä.
 
Hei kaikki.

Minut voi nyt poistaa listoilta. Eilen alkoi kipu ja tänään vuoto, jonka en usko olevan normaalia. Juttelin äidin kanssa (onneksi on tukijoukot lähellä kun kotona jo ollaan joulun vietossa), että koska kivut on kohtuuden rajoissa niin annan tämän päivän vuotaa ja otan rauhassa, huomenna sitten soitetaan tutulle lääkärille, joka saa sanoa, että mitä tehdään. Niin alussa oli tämä homma, että tuskin kaavintaa tarvitaan vaan lääkkellä onnistuu.

Mieli on surullinen, mutta myös helpottunut. Ei tarvinnut luulla odottavansa lasta tämän kauempaa. Ja kun sitä lasta ei edes ollut, kun se tuulimuna taitaa olla kyseessä. Emme jaksa uskoa, että suunta tästä olisi ylöspäin, vaan veikkaan, että kohtu tyhjentyy...

Kiitos teille kaikille myötäelämisestä :hug: Mukavaa odotusaikaa ja parempaa onnea. Me nuolemme nyt ensin haavamme ja toivumme tästä kunnolla, sitten on aika miettiä uutta yritystä. Mahdollisuus varmasti on, siihen uskon, koska nuoria ollaan ja kaikki oli minulla gynen mukaan reilassa.

Ihanaa joulunaikaa :heart:
 
Voimia vilmav2:lle. Uutta yritystä vaan, kun olette tästä toipuneet :hug:

maaliskuu: heippa hei! Kivaa tavata tuttujakin, samassa veneessä ollaan taas B)

ON: alavatsassa tuntuu koko ajan menkkamaisia kipuja. Toivottavasti on normaalia...

Lymis 4+2
 

Yhteistyössä