ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

Onko teistä kukaan vielä joutunut olemaan töistä pois pahoinvoinnin tms. takia? Kyselen lähinnä siksi, että mulla alkoi tänään etova olo, oksentanut en ole (vielä). Tämän lisäksi ihan mielettömät alavatsakivut, sellaset menkkamaiset kertaa kymmenen. Piti vaan maata sohvalla. Sitten otin yhden särkylääkkeen niin vähän jeesas.
Eikös muuten olekin niin, että paracetamolia saa syödä, mutta ibuprofeenia ei? Vai oonko täysin väärässä..

Niin siis meinasin vaan, että saako pahoinvoinnin/ alavatsakipujen takia miten helposti saikkua? Jos tulee tilanne, ettei yksinkertasesti kykene töihin.

Mulla on huomenna sit se kauan odotettu neuvola, heti klo 8 aamulla.

outiko 6+6
 
Ultrassa käyty ja hyviä uutisia tuli. Siellä se pikkuinen sydän sykki, kyllä oli itelle helpotus et kaikki oli hyvin! Onnekstuli käytyä. Laskettuaika varmistui 4.8 eli laskureilla saatu tulos ei pitänyt paikkaansa. Viikkoja ois siis nyt 6+6. =) Jokohan sitä huomenna soittelis neuvolaankin.

Ostin b-vitamiinia pahoinvointiin ja on kyllä auttanut. Ei oo enää koko aikaa sellanen oksettava olo. Et kannattaa kokeilla jos pahaolo vaivaa!
 
Olipas Irmeli kirjottanu hauskasti synnytyksestään! Oli kiva lukea. :)

Paimentyttö ja P123: Kiva kuulla et on muitakin joilla ei ollenkaan oireita. :hug:

Meillä on sit Alisa taas kipeenä, kauhee yskä tuli eilen ja nyt on kuumetta 38,3 yskän lisäks nuha. Viikkositten oli eka korvatulehdus... Pomo repii peliverkkarinsa kun joutuu TAAS oleen pois töistä... Huomaa kyllä et alotettiin päiväkodissa hoito. :(

Mä voisin kans kertoo synnytyksestäni joka oli todella HELPPO: Oli perjantai ilta 30.11. 07 ja oli päivällä tehnyt kaksi 1,5h lenkkiä koirien kanssa. Siinä illalla Klo:22.00 kattelin telkkua ja vaihdoin asentoa sohvalla kunnes tunsin napsahduksen mahassa,ei sattunu eikä mitään. Menin vessaan ja kappas, lapsivettä lorisee oikeen kunnolla! Siinä sit kädet jännityksestä täristen sanon miehelle et nyt pitäs alkaa valmisteleen lähtöä. Siinä rauhassa syötiin ja lähettiin,oltiin n.klo:23.00 sairaalassa, enkä ollut ollenkaan kipee.Otettiin käyrää ja vähän supisteli mut ei kipeesti,mies passitettiin kotiin. Klo:00.00 alko vähän tiukemmat supparit mutta hyvin pärjäsin kun keinuin pallon päällä,oli kun ois ollu kipeet menkat. Tätä jatku 04.00 asti jollon pääsin saliin ja olin 4cm auki,mies tuli sillon takas. Siellä sit olla möllötettiin kunnes alkokin yllättäen ponnistuttaan,vähän kokeilin ilokaasua,muuta ei kerenny enään,enkä kyl tarvinnukkaan. Klo:06.07 30min ponnistamisen jälkeen synty tyttö! 3220g ja 49cm missään vaiheessa en käyttäny muuta kun vähän ilokaasua ja oisin voinu vaikka lehtee lukee samalla.Pelotti vaan aika paljon kun ajattelin et kohta sattuu,kohta sattuu...jos en ois pelänny sitä niin ponnistaminen ei ois kestäny niin kauaa. Eppari tehtiin ja sen tikkaaminen sattu eniten kun puudutus ei vaikuttanu ihon pinnalla. Eli oikeen hyvä synnytyskokemus täällä! :)
 
Moikka kaikille! Mukana ollaan, kiirettä on pitänyt jouluhösötysten ja esikoisen kanssa. Kuka on keksinyt näin ihanan nimen jellonanpennut. Ei voi muuta sanoo kun ihana ihana, meijän pikkaset... Joo mä oon vähän herkillä tän raskauden kanssa, kaikki tunteet koen 100 kertasina. Poikkeen vaan pikasesti, koitan tässä lueskellä teijän juttuja ja kommentoida myöhemmin. Joten anteeksi itsekkyyteni, kun pyörin oman navan ympärillä. Mulla on muuten hu eka neuvola. Tuun sitten kertoon kuulumiset. Hyvää yötä ja kauniita unia, oman kullan kuvia.

MissLuupää ja jellonanpentu
 
Alkuperäinen kirjoittaja lenan:
Kaikki hyvin ultrassa :heart:

Asukki 7.58mm ja vastasi viikkoja 6+5 eli melkein oikein... Itse pitäisin tuon 6+6. Sydän pamppaili kovasti! Nyt voi jo vähän hengähtää! =)
Paljon onnea lenan! Kiva kuulla pikkuhiljaa varmistuvia positiivisia kommentteja :)
Ja kiva kun merkkasit noi millimetrit. Osaa sitten itse arvioida. ja tosi kiva kuulla, että sydän pamppaili. Varmasti mahtava kokemus.... omaa odotellassa... :)
 
Tervetuloa SpookyMama ja HelinäKeiju75! :flower: Mahtava lapsiluku, SpookyMama. Vau! Hienoa Helinäkeiju, että hoidot ovat tehonneet! Mukavaa kun porukka vaan kasvaa. :)

OnSiisKevät Kävitkö laskemassa Levillä? Ite oon menossa sinne pariinkin otteeseen nyt keväällä. Enpa taida pystyä enää sitten kurvailemaan.

vilmav2
Ihmeellinen neuvolantäti sulle onkin sattunut. Noh, älä anna sen latistaa tätä onnea. :)

Sini74 Mä kärsin myös migreenistä. Eli tiedän, miltä susta tuntuu. Kaverini sanoi, että sillä ei oo ollu migreeniä sen jälkeen kun jätti hormonaalisen ehkäisyn pois. Toivon todella, että mulle kävis samalla tavalla.

lenan ja piuli Onnea positiivisesta varhaisultrakäynnistä!

Otawa :hug:

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville!

Mä sain tänään hyviä uutisia. Mun hyvä työkaveri teki tänään plussatestin! Me vitsailtiin ja haaveiltiinkin loppukesästä, että oispa mukava olla yhtä aikaa mammiksella. Nyt meidän laskettujen aikojen eroksi näyttää tulevan 20 päivää. :) Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti! Voi mun pomo-raasua.. Tänä vuonna siis jääny meiltä töistä 4 naista äitiyslomalle, joista 2 on tuon mun pomon alaisia.

Mandy ja nappula 7+1
 
Mandy81. Iso kiitos sinulle kun jaksat meitä paimentaa!

Olen ollut niin väsynyt, että hyvä kun jaksan koneelle iltaisin vääntäytyä. Mutta pakkohan tänne on tulla katsomaan miten kaikki voivat :hug:

Ja onnea kaikille uusille leijoniin liittyneille! Mietin tuossa yksi ilta, että jos kaikki jossain vaiheessa tehtäsiin yhteistilaus tukkurilta tai jostain saksasta esim. rattaista, niin saataisiin mukavat tukkualennukset jo tällä porukalla! Varmasti vastaisi jonkun liikkeen vuosimyyntiä!

Ainakin ne, jotka olisivat mahdollisesti kiinnostuneita tällaisesta, niin voisin alkaa tutkia asiaa.
Tai Ruotsistakin saa edullisesti hienoja rattaita. Eikun koko kööri ruottin laivalle ja ja hytit täyteen rattaita :) Tiedän, että tämä on hiukan aikaista, mutta itse ainakin mietin kaikin tavoin eri säästämiskeinoja jo nyt. Joten jos jollain samanlaisia ajatuksia, niin voisi tuossa tammikuussa alkaa selvittämään asiaa?


Voimaa alkuraskauteen.


 
Varovaisesti ilmottautuisin tähän pinoon :)

Olen 30v. ja olemme olleet mieheni kanssa OYS:ssa IVF/ICSI-hoidoissa ja eka PAS:sista tuli sitten plussa. Olemme olleet lapsettomia jo kymmenen vuotta ja siihen aikaan kuuluu lukuisia keskenmenoja ja tämä on ainut joka on mennyt näin pitkälle. Eilen kävimme varhaisultrassa ja kyynel vierähti poskelle kun näin pienen ihmisalun sydämen sykkivän. Alkio oli 7.9mm ja tänään on viikkoja kasassa 7+0.

Pahoinvointia on aamusta iltaan johon auttaa vähän hedelmät ja kivennäisvesi. Mielelläni kärsin tästä pahasta olosta koska tää on niin toivottu pienoikainen. Tietenkin rinnat on ihan sikakipeänä ja kohta pitää lähteä ostamaan isommat liivit =)

Otawa: iso lohtu :hug: . Tällä hetkellä ei varmasti mitkään sanat lohduta vaan se aika on kaikkein paras lääke. Paljon voimia toipumiseen!

nasu + masuasukki 7+0
 
Tervetuloa Nasu ja onnittelut pitkään odotetusta plussasta!! :)

Otawalle iso lohdutushali. :hug:

Lenan ja Piuli onnittelut ihanista ultrakuulumisista. Oispa jo maanantai ja pääsis itsekin..

Kiitos kaikille raskauskertomuksen laittaneille! Ihana toi että Suzycon "ois vaikka voinu lukea lehteä samalla" :LOL: Ja ei kait se niin kauheeta oo jos SpookyMama on menossa kokemaan sen vapaaehtoisesti kahdeksatta kertaa!! :D

Vintaage
, juu on meitä täällä melkonen porukka että varmasti hyvät paljousalennukset saataisiiin. Ite en tosiaan vielä pysty hankintoja miettimään, mutta varmaan mieli muuttuu sit ultran jälkeen jos uskaltais ees vähän aikaa hengähtää..

ON: Rinnat kipeet, maha turvoksissa ja satunnainen ällö olo jatkuu..Eilen oli neuvola ja nyt maanatanista varhaisultraa odotetaan jännityksellä/ilolla/pelolla..

Aurora asukkeineen 5+6
 
meillä esikon yö ihan pyllystä.. :| heräili vähän väliä,on räkänen,yskii jne.. kökkö, just oltii viikko sit vasta vauva rokossa ja nyt taas sit kipeänä.. mua väsyttää itseeni ihan sikana, joten oikein mukavaa tää valvominen.. :(

edellisestä synnytyksestä mulla oli rankka raskaus, ä-polilla juostii vähän väliä maha kipujen takia ja supistelujen takia..keskiviikkona tarkistus taas oli, todettii et vauva on pieni kasvuinen,eli viikkoihin nähden liian pieni,kontrolli aika maanantaiks (12.11) torstai-perjantai välisenä yönä jouduin lähtee polille liike vähyyden takia ja totesivat ultrassa et on napanuorassa blokki ja istukan vajaa toimintaa, blokkie i ollu paha joten lähdin kotia nukkumaan ja pe aamuna käyrälle 9 aikaa ja ultraa sit, todetaa edellee blokki ja et vauva tosiaan on pieni (rv tuolloin 31+0 ja vauva vastaa 27-28viikkoista) kahden ultran jälkeen päädytään sektioon, joka tarkoitus tehdä lauantaina (10.11) ja mamma jää osastolle..

ottavat käyriä 3krt päivän aikana, saan kortisoonit iltapäivällä.. mies lähtee kotia 8 aikaa illalla, sovitaa et tulee aamulla heti 20.00 maissa takas, koska sektio aika ei ole varma mihin aikaa päästään saliin.. 22.00 illan viimeinen käyrä, sikiöllä sykkeen laskuja käyrässä, päätetääns iirtää s-saliin jatkuvalle käyrälle, soitan miehen takaisin.. siinä sit ukko nukkuu synnytyspöydällä minä vieressä omalla sängyllä, hälyyttelen kätilöä vähän väliä paikalle,, kun kuueln vauvan sykkeiden selkeästi laskevan.. töykeä kätilö tokasee mulle et "älä sä tee nyt meidän työtä täällä,et kyl me nähdää valvomossa jos on niitä laskuja!"

joskus 24.00 aikoihin tunnen pakotusta lantiossa,reisissä ja pohkeissa.. yritän silti nukkua vielä.. laitan viestiä mummon ja äitini kans et ollaa s-saliss aja selitän hiukka tilanne pikaisesti heille.. 01.00 maissa kätilö tulee paikalle ja kysyy että tunnenko supistuksia? sanon etten tunne,et ainoastaa pakottaa lantiota ja koipia.. lähtee hakemaan lääkäriä.. lääkäri tulee paikalle ja tekee sisätutkimuksen ja toteaa et paikat on parille sormelle auki ja kohdunkaula hävinny melkein kokonaan.. (meikäläinen on ihan ihmeissää,koska odotin suurempaa kipua avautumisesta?) lääkäri ilmoittaa ettei vauva kestä supistuksia,et se on nyt sieltä tulossa.. päädytään kiireelliseen sektioon.. tökin miestä hereille joka vaan kääntää kylkeä ja joutuu ärähtää sille et "nyt ylös ja vaihtaa vaatteet,et lähdetää leikkaus saliin"

aikoja ei enää tajuakaa sit tän jälkee, leikkaus saliin mentii aika vauhtia, saan spiinalipuudutteen selkään, tipan käteen, (tipan laittos attuu muute sata kerta enempi ku se selkäydinpuudutteen laitto!!!!!) samoin puudutteen jälkeen laittavat pissa katetrin.. itkua väännetää koko aika vaan.. asettelevat mua siihen pöydälle, tunmtuu et toine jalka jää koukkuu vaikka suorana oli, oli ihan kamala tunen ku tunsi kun koskivat muhun ja huusinkin siellä salissa et "ette kyllä rupea leikkaamaa et mä tunenn kaiken!!!" anestesia lääkäri ja hoitaja testailevat tunnenko oikeesti kipua ja et toimiiko puudute.. yrittävät rauhoitella mua siinä ja kyselevät koko aika et milel nyt tuntuu jne.. sit tokasevat mulle vaan et kyl se puudute toimii,et ollaan jo melkein kohdussa asti leikkaamassa.. :LOL:

joutuvat painamaan todella voimakkaasti kylkiluiden kohdalta tuosta rinnan alta mun tulee huono olo ja oksennus lentää salissa.. :( leikkaus tuntuu muutenkin sille et nykivät ja repivät mua mahanahkoista jonenkin ja yrittävät repiä mun kylkiluita irti.. kuuluu erittäin kova parkaisu ja ilmoitetaan et pienen pieni poika syntyy.. (klo:02.33) :heart: vilauttavat nopeasti sellaista peitto kääröä ja poika lähtee isän kanssa VSO:lle.. ite jään parsittavaks ja siirryn sit heräämöön odottamaan puudutteen loppumista.. kylmä oli koko aika ku puudute rupes häviää ja rupes raajat tärisee.. :D

06.00 maissa pääsen lähtee osastolle takaisin.mennään VSO:n kautta ja käydään katsoo poikaa.. poika oli hengittäny itse alusta asti mutta hengitys oli muuttunut raskaaksi ja ponnistavaksi, olivat joutuneet laittaa hänet nasaaliylipaineeseen.. näky on lohduton, niin pieni ihmisen alku siellä kaapissa,enkä juuri ylettäny kuin jalkaa vähän silittää minkä itkultani pystyin.. osastolle jatkettii matkaa ja nukuin kipulääkkeiden ansiosta noin 3tuntia..

9 maissa mies tulee osastolle takas äitinsä kanssa, joka itkee vaan.. minua harmittaa kovasti kun kaikki vaan on surullisia,vaikka kaikki oli suht hyvin.. :eek: kovin olen kipeä mut miehen äiti kun lähtee (mies läks saattaa) kampean itseni väkisin ylös,kun ei tunnu hyvälle maata ja kävelen huoneesta käytävälle miestä vastaan.. poikaa mennään katsoo 11 aikaa jne.. heti lähdin liikkumaan ja se todella auttoi paranemaan nopeastipyysin vaan ni paljon särkylääkettä et pysty liikkuu.. itse pääsen maanantaina kotia, poika jää VSO:lle 6viikoksi ja 5pväiksi, lisähappea tarvitsi yhteensä 7päivää, nasalissa oli 4pvää tuosta.. poika mitoiltaan 1210g ja 38,5cm pisteitä sai 9/9 :heart: sitkeä sissi, opetteli syömää ja keräs painoa 2305g/pituutta 44,5cm ja niillä mitoilla siis päästiin kotia..

siinäpä mun tarina kaikkinee päivinee.. =) loppu hyvin kaikki hyvin.. mulla todetaa n.3kk pojan syntymän jälkeen sidekudossairaus nimeltään MCTD joka aiheuttaa kaiken tän, enenn aikaisuuden,pienen koon jne..

otawa paljon :hug: ja jaksuja.. itellä 5km takana ja ja tiedän ettei helppoa ole.. :hug: :hug:

ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista,meillä vielä par viikkoa odotellaa et ultraa päästää..

meillä eile käytiis iellä neuvolassa,tehtii lähete ä-polille, täyteltii neuvolakortti jne.. verikokeet ja paperit hoidetaa sit seuraavalla käynnillä, joka on 13.1.09.. r-testin teki vielä ja todella vahvasti oltii raskaana.. :LOL:

ni ja la on 21.08.09, et jos vois sen tuonne listaa päivitellä...

eipähäns it varmaa muuta tälläkertaa.. piiiiitkiä kirjoituksia tuli nyt.. =)

peikko ja masukki 4+4 (huimat viikot jo hhehe)
 
otawa hirveesti jaksamisia sinulle ja miehelles! :hug: :hug: :hug:

Ja pikkupeikko85 meillä on sama la eli saadaan "kilpailla" kumpi poksahtaa eka :D

Täällä maha edelleen ihan kuralla ja se sama aamuinen vessakäynti suoraan sängystä. Mielummin kyllä pitäisinkin tämän kuin oksentelisin pitkin päivää :x

Tissit on niin kipeet että ei koskea kärsi. Mutta on ne saaneet taas enemmän kokoa :p

Aamukahvia nautin, päivänjatkoja :wave:

ps. Nyt minuu vähän harmittaa kun en ottanu sitä neukku aikaa viel vaan päätin odottaa. Mut toisaalta kun ei siel mitään nähty eikä mitään uutta tullut. Neukkutätikin sanoi ettei uudelleen synnyttäjän tarvitse vielä tulla ellei itse halua.

Ainut vaan että tuntuu et ois pissatulehdus.. pitää varmaan soittaa jonnekkin.

La vida & Öntykkä :heart:
 
Huomenta,

Mulla oli se neuvola tänään, hyvin kyllä meni :) Olin muuten laskenu ite väärin tuon lasketun ajan, joten jos viitit mandy81 korjailla, mulle uudeksi la:ksi 4.8 eikä 5.8.

Hitsit, kun mä järkytyin miten paljon mä painan, kun kävin neuvolan vaa'assa :D Kun en oo viime aikoina itteäni pahemmin punninut, niin olin ihan järkyttyny miten oon lihonut . Nyt ei voi ees mitään laiharia aloittaa.

Oon tän päivän (ainakin) poissa töistä, kun oon tosi heikossa kunnossa. Oksennellu koko aamun ja siellä neuvolassaki oksensin. Ei yhtään kivaa. Mulla on vaan ihan kauhee syyllisyydentuska nyt, kun istun kotona enkö töissä. Sain työterveyteenkin ajan vasta 13.30 ja pelottaa mitä ne siellä sanoo. Joo, tiiän, panikoin turhaan :D
 
Huomenia.

Ihanaa käydä lukemassa täällä kun ihmiset on nii mukavasti kirjoitelleet. Synnytyskokemuksia on myös ollut kiva lukea. suzyco - ihan kateeksi käy kun lueskelen sinun synnytyskertomustasi! Kuulostaa ihanalta! Itse en valitettavasti kuulu samaan sarjaan ja tämäkin vaavi syntyy sektiolla kun en enään saa synnyttää :(

Joku kyseli noista Sushi:n "vaaroista" - eilen neuvolasta saamani ophjeen mukaan tyhjiöpakattuja graavi ja kylmäsavu tuotteita, mätiä ja pateita pitäisi välttää. Samoin haukea, silakoita ja itämeren lohta , viimeisintä ei suurina annoksina. Niiin ja merilevää jonka jodimäärää ei tunneta, tulisi välttää. Minä aion syödä jatkossakin sushia kasvisversioina (en ikinä syö raakaa kalaa) kohtuullisissa määrin.

Olin tosiaan eilen neuvolassa. Neuvolakäyntiä todellakin aikaistettu syystä että ekaa ultraa on aikaistettu. Ennenhän se oli n. 12-13 ja nyt se on 10-12. Hoitsu halusi siis paperit sisään pikaisesti. Kun se minun raskautumiseni oli niin omituinen (pitkä kierto ja menkat välissä ennen plussaa) , laittoin terkka minut lääkärille joka määrittelee raskauden keston (Ihanaa!) ja tuo ultra on siis tänään. Minua pelottaa ihan hirveästi (kohdun ulkoisuus), joten kaikki positiiviset ajatukset ovat tervetulleitsa tänne. Ilmoittelen sitten miten kävi..

Terveluloa kaikille uusille mukaan - Nasu ihanaa että teillä on vihdoin tärpännyt pitkän odottelun jälkeen. Pikkuiselle oikein pitävät tarrasukat jalkaan! Jollakin muullakin oli hoitojen tulos amsussa - onneaaaaa!!!

Terkuin jännittelevä P123
 

Yhteistyössä