ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

Hämmästyin kovasti, kun soittelin viime viikon tiistaina neuvolaan! Minun piti mennä eka käynnille jo torstaina. Noh, siellä sitten kävin töröttämässä :) Lääkärineuvolaan tarjosi aikaa jo 15.12. eli TÄLLE PÄIVÄLLE! En ymmärrä mistä moinen hoppu? Mutta koska tänään mulla on muita menoja, niin otin lääkärineuvolan sitten 5.1.

Onkohan näitä neuvolakäyntejä aikaistettu ihan yleisesti vai mikähän lie...? en tullut kysyneeksi siellä neuvolassa... Aikaisemmissa raskauksissa ensimmäinen käynti on ollu rv 9.

Vointini on hyvä. Oireina väsymys. Muutamalle ihmiselle olen kertonut raskaudesta, painottaen alkuvaihetta ja että vielä voi tapahtua vaikka mitä jne... mutta helpottaa kun saa jollekin kertoa iloisen uutisen :) Lapsille ja meidän vanhemmille kerrotaan vasta sitten Uuden vuoden jälkeen... mutta viimeistään sitten Elokuussa :D
 
tuhruttelu sit loppu, siis se oli ihan sellaista et sen juuri ja juuri paperista huomas kun veskissä kävi.. toivottavasti pysyykin poissa tästä lähtien.. mua ihan hirmusti pelottaa noi vuodot koska itellä ne ei ole koska tienny hyvää, tosin vuosin edellisessäkin raskáudessa,, en muista oliko ihan näin alku viikoilla mut ainakin rv11-12 kunnolla..

tänää neuvola,poika saa rokoitteen ja sit kirjoitellaa ne lähetteet jne.. vielä tekevät testinkin siellä, ku täällä ainakin käytäntö et tekevät neukussa testin kaikille vissii.. pitää mainita tuosta vuodosta si samalla, mut tosiaa mulla olis tänää vissii kiertopvä 31 tai 32 et voi olla et ihan menkkojen takia sit vähän tuota tuhrua oli.. menkka kipuja on ainakin vaikka muille jakaa.. molen niiiin aluss avielä.. herkällä testillä ku menin testaa ni ni.. ja mulla edelliset menkat oli ihan kummalliset ei tainu vuotaa ku 1pvän eikä sitäkää kunnolla, ni olisko et tulee jotai ylimäärästä pihalle??!!

mut näilä mennää, katotaa mitä sanovat neuvolassa.. harmi vaan ku tässä vaiheessa noi ongelmat jo, ku ei pystytä millään tarkistaa onko asukilla kaikki kunnossa...

[/b]lenan mulla esikko 1v1kk(muutaman pvän piälle) et meilläki aikalailla melkee 2v ikäero.. meillä tosin ei ollu ihan suunniteltu tää raskaus homma, ko ollaan esikon isän kans erottu ja mulla uusi miäs ollu kuvioissa puolisen vuotta.. mut eipähän tarvii valitella,harmittaa vaan ko lapsilla on eri isät,iso-vanhemmat jne.. :(
 
Tervetuloa maaliskuu ja elokuisen 09 mamma! :flower: Lisäsin teidät listalle.

lenan Kerrohan tosiaan ultrakuulumisia illalla. Tsemppistä!

Mä en oo halunnu ajatella synnytystä vielä ollenkaan. Tämä koko raskaus on jotenkin niin hassua ja uutta tietysti. Oon ajatellu, että menen hetki kerrallaan ja alan miettiä synnytystä vasta sitten myöhemmin. Saas nähä, kuinka onnistun. Oon kuitenkin luonteeltani aika kova jännittäjä. En jotenkin osaa hahmottaa, että ens kesänä vois olla pieni nyytti tuossa sylissä. :) Ehkä se ajatus kirkastuu tässä kevään myötä. Ajattelin alkuun nauttia mahan kasvusta ja äitiysvaatteista.

Reipasta alkanutta viikkoa! Ihanaa, kun ens viikolla on jo joulu!

Mandy ja nappula 7+1
 
Onnitelut kaikille uusille :flower: Paljon pikku jellonia tulossa :D

Pikkupeikko85 Onneksi tuhruttelu loppui :hug: Ehkä se saattoi olla jotain menkan jäänteitä, kun kerroit että viime menkoissa ei juuri vuotoa ollut.
Minulla ja miehelläni oli esikoisen kanssa vastaavanlainen tilanne kuin sinulla nyt. Oltiin tunnettu vasta parisen kuukautta kun vaavi sai alkunsa. Aateltiin katsoa kuinka homma lähtee toimimaan, nyt 5½vuotta yhdessä ja kolmas tulossa. Ihan hyvin kävi siis.

Niin ja kiitos Mandylle uudesta pinosta :heart:

Soitin juuri äsken neuvolaan, ultraan 12.1 varmistelemaan koska olisi laskettuaika ja eka neuvola 19.1. Molempiin on kyllä liian piiiiitkä aika. Ei milllään jaksais odotella mutta kait se on pakko :(
Onkin tuo ultranaika viimoinen vanhempainvapaan päivä myös. Sitten pitäis töihin palata, kunhan vaan nyt sais töitä jostain. Kotiin ei oikein rahallisesti voi jäädä kun mies opiskelee niin on tuo budjetti aika tiukilla koko ajan.

Mahtavaa maanantaipäivää kaikille leijonien emoille =)
 
Tuli vielä mieleen..

Tuolla ketjun alussa oli puhetta synnytyskokemuksista, ja joku kertoi kuulleensa kauhutarinoita :/
Jokainen synnytys on kuitenkin omanlaisensa eikä muiden juttuja kannata liikaa kuunnella.

Itsellä ei ole kummastaan synnytyksestä pahaa sanottavaa, ilman kipu lääkitystä meni kummatkin ja ajattelin kolmoisenkin niin yrittää.
Pysyin kävelemässä niin kauan kun alkoi ponnistuttaa ja supistusten aikan keskityin hengittämään ns. vatsaan asti eli keuhkot niin täyteen ilmaa kuin meni ja kunnon uloshengitys. Se rentouttaa ja elimistö saa tarpeeksi happea. Jo sekin että keskittyy muuhun kuin siihen kivun ajatteluun auttaa.
Kävely myös helpotti oloa kun sai liikkua supistusten aikana, sängyssä maaten tuskin olisin ilman kipulääkitystä kestänytkään. Pojan (1.) synnytys kesti 9tuntia 2min ja tytön (2.) 4tuntia 40min.
Tuleva synnytys ei sinänsä jännitä, en sitä aio suunnitella sen ihmeemmin, otan sen vastaan niinkuin päättää tulla.
 
minerva81 Kiva kuulla myös positiivisia synnytyskokemuksia :)

En tiedä onko se sitten yleensä niin, että niitä ikäviä kokemuksia kerrotaan enemmän, kun niitä hyviä. Ainakin joskus siltä tuntuu.

Mulla on tänään ollut etova olo koko päivän. Kävin äsken syömässä työpaikkaruokalassa ja siellä ällötti melkein kaikki ruoka. Keittoa pystyin syömään, ja ruisleipää. Tuntui, että hajuaisti oli todella herkkä. Meinasin oksentaa, kun haistoin tonnikalan ja sienisalaatin. Pakotin kuitenkin itseni syömään edes vähän.
 
Mahtuisko tänne tämmöinen äippä joka juuri täytti 36 v ja odottaa 8:tta lastaan syntyväksi elokuussa 19 pv (näillä näkymillä) ja sairaala oli sitten nkl :)

Mukavaa joulun odottelua kaikille.


Ja jos saanen sanasen sanoa tuosta synnytksestä niin olen oikeasti semmoinen pelko potilas jokaista synnytystä olen pelännyt aivan kamalasti mutta loppuen lopuksi aivan turhaan.
Kipu on jokaiselle omanlaisensa ja siihen on lievitys keksitty, kannattaa ottaa ei se kenestäkään huononpaa äitiä tee ei todellakaan ( vaikka välillä täällä noilla muilla sivuilla saa semmoisen kuvan).
Jokainen synnytykseni on lyhentynnyt ja helpottunnut entisestään. Mutta ei minulle mitään pahoja/kamalia kokemuksia ole ensimmäisestä tai toisestakaan synnytyksestä ole.

Ainostaan synntys nro 4 oli peottava. Syöksy synntys juuri ja juuri sairaalaan pääseenä omat vaatteet päällä jossain gyniksen pöydällä niin että lapsi oli jo puoliksi pihalla ja siinä sitä sitten tyttö ponnistettiin maailmaan. Ainostaan se että kerkeenkö sairaalaan ja saanko apua oli pelottavaa :eek: Mutta loppu hyvin ja kaikki hyvin.

Kutosta kun odtetiin niin pikkuisen mietitytti että millainen synnytys ja kerkiinkö sairaalaan. Kaikki varottelivat että varo ettei synny vessaan... Mutta hyvin syntyi sairaalassa.

Ja kyllä se kipu unohtuu kun vaavin saa syliin jos kaikki muuten sujuu hyvin ja on kunnossa.
 
Irmeli09
Moikka maaliskuu: Täälläkin törmäillään, tervetuloa :wave: . Oliko muita uusia, kaikki mahtuu mukaan.

Soitin tänään neuvolaan. Ihanaa kun siellä tartuttiin niin rivakasti toimeen. Ensimmäinen neuvolakäynti sovittiin 29.12, silloin jotain 7+ viikolla. Kunta kustantaa myös varhaisraskauden ultran (peruutin juuri 23.12. varaamani ajan yksityiseltä). Tuo ultra on nyt 2.1. rv 8+0. Pari vuotta sitten ei kunta tarjonnut niskaturvotusultraa (tavallinen ultra tuolloin ja joku veriseulonta). Nyt on tehty diili Terveystalon kanssa ja sinne pääsee niskaturvotusultraan ja veriseulontaan (?). Omassa terveyskeskuksessa tehdään sitten tuo rakenneultra. Muistaakseni pikkukakkosesta ultrattiin myös 36 viikolla, kun oli viimeinen lääkärintarkastus. Hyvillä mielin kuuntelin tuota neuvolantätiä, oikein mukavan kuuloinen ja olen minä tainnut hänet joskus tavatakin. Se neuvolantäti joka minulla oli pikkukakkosesta on tainnut jäädä jo eläkkeelle.

Irmeli + Armas-Armi 5+4

 
SpookyMama Hurjan kuulonen on ollut tuo sun yks synnytykses :)

Mua kyllä jännittää ihan kauheesti tuleva synnytys vaikka siihen on aikaa niiiiin kauan ja kaikkea voi vielä tapahtua matkanvarrella, mutta niin..esikoisesta mentiin 13h45min jälkeen sektioon suoraan ponnistusvaiheesta (joka oli tuon 45min), koska lääkäri huomasi neidin kehittävän sivupahkaa ja saumat eivät tuntuneet päässä..siinä sitten mentiin kun räsynukke leikkuriin..siis olihan tuo sinänsä mun parhaaks ja vauvan koska vauvaa ei ois uskaltanu ottaa esim.pihdeillä ulos koska niskat ois voinu mennä, mutta kyl siitä vaan jäi niin karvas maku suuhun et olin niin lähellä ja sit se "ekahetki" vauvan kanssa vietiin multa pois..toivon että tämä synnytys olisi alakautta..mutta pahoin sitä pelkään että tämäkin menee jotenkin mönkään..
Kuulostaa varmaan hassulta kun kaikki meni lopulta hyvin ja paranin suht nopeesti sectiosta ja neiti kasvo yms yms yms..mut silti multa jäi uupumaan ne ekat hetket mun tyttären kanssa..ne 2h mitkä vietin heräämössä odottaen että puudutus laksis ja pääsisin osastolle näkemään tyttöni.. :'( Noh..pidetään peukkuja et kaikki menee hyvin... Muuten mä en stressaa sitä synnytystä.. =) Kuulostaapa hassulta..
 
SpookyMama Wau! Kahdeksas vaavi matkalla. Onnittelut =) Hurjaa! Itseä mietyttää miten sitä sitten kolmen kanssa pärjää. Saako udella minkäikäisiä teidän lapsukaiset on?

Synnytyksestä vielä.. Se on aivan totta mitä SpookyMama jo sanoikin että kun vauvan saa syliin/tai mahan päälle se kaikki kipu unohtuu siihen paikkaan :D Ja ne kaikki ponnistus yms. kivut ainakin mun kohdalla loppui heti kun vauva oli ulkona.

Ja jokainen tietää parhaiten oman kipukynnyksensä ja käyttää tai on käyttämättä lääkitystä sen mukaan. Ei siitä synnytyksestä mitään "pelkokerrointa" tarvitse itselleen tehdä.
 
pikkasen aristellen tulen tänne. ikää minulla on 33v ja miehellä 43v. esikoista odotetaan 3. IVF 1. PASin tuloksena. aikaisemmin ollut yksi tuulimuna 3. inseminaatiosta. nytkin pelottaa niin saamaristi tuo tuulimuna, kun i juurikaan ole oireita. kamalaa palelua aamuisin ja iltaisin, hetkittäin tulee semmoinen outo öklö-olo ja väsymys. rinnat hiukan turpeammat kun normisti, mutta ei juurikaan kipeät.
keskiviikkona olisi varhaisultra.
tänään kauppareissulla sorruin ostamaan testin ja heti kotiin päästyäni sen tein, arvata saattaa mitä näytti... sitä vaan kuvittelee sen kadonneen.
niin synnärinä KOKS.... jos sinne päästään. neuvolaa en ole vielä varannut, mutta keskiviikkona sen teen, jos uä:ssä kaikki ok, miehen kanssa päätettiin, että mennään yksityiselle.

rv 6+2 (pimpuka ja pampula) koska ei tiedä monta on, kaksi kun siirrettiin. te ketkä olette käyneet HCG:n testauttamassa, niin paljonko teillä oli? millä päivillä? itselläni oli pp14/34? 712
 
Irmeli09
VAROITUS: JÄRISYTTÄVÄN PITKÄ SYNNYSKERTOMUS TAI PARI EDESSÄ!

Pakko kirjoittaa vielä noista synnytyskokemuksista. Kaksi synnytystä takana ja hyvin on mennyt. Varsinkin esikoisesta mietin etukäteen ehkä eniten sitä kuinka tällaisesti pikkunaisesta kuin minäkin (152 cm) saa tuollaisen vauvan ponnistettua ulos. Pääsinkin synnytystapaarviointiin ja siellä katsottiin ettei mitään hätää pitäisi olla. Molemmat pojat ovat olleet mukavan kokoisia 3300 g. Esikoisen synnytys kesti mukavat n. 16 tuntia. Eipä tuossa mitään makoilin siinä epiduraaleissa (taidettiin lisäillä 3 kertaa :LOL: ) ja jutskailin miehen kanssa. Äitinikin soitti synnytyssaliin ja siinä hetken juteltuamme hän kysyi, että no kumpi sieltä nyt sitten tuli :eek: . Hetken kakisteltuani tokaisin, että mistä minä sen tiedän kun tuolla se mahassa vielä on. Eipä ollut äiti tajunnut että hänen puhelunsa oli totta tosiaan yhdistetty kesken synnytyksen :LOL: . Vähän alkoi jännittää kun kätilö pohti pitäisikö alkaa piirteleen leikkausviivoja mahaani kun ei se vauva sieltä mukamas alkanut lainkaan laskeutumaan (mikäs kiire toisella tänne kylmään maailmaan). Eipä tarvittu leikkausta ihan alateitse tuli aikas helpostikin. Kyllä se oli hieno tunne kun tajusi kuinka sitä oikeasti piti ponnistaa ja tunsi kuinka se vauva sieltä tuli eteenpäin. Taisi se esikon matka olla kuitenkin aika rankka kun pää oli aivan puikulana :LOL: ja joutui sitten tarkkiksella ensimmäiseksi yöksi kun happiarvot olivat hieman alhaiset. Mitään sen pahempaa ei kuitenkaan onneksi ollut vaan seuraavana päivänä pääsi äitinsa ja isänsä kanssa nukkumaan perhehuoneeseen.

Pikkukakkosen synnytys sujui jo sitten huomattavasti nopeammin, enää aikaa meni vain n. 12 tuntia :LOL: . Eipä tuossa juuri muu ärsyttänyt kuin se että ei se synnytys sitten tahtonut lähteä käyntiin sitten millään. Olin ollut TAYS:ssä sisällä jo vaikka kuinka ja kauan ja aina olin auki 1 cm :kieh: . Loppujen lopuksi seisoin suihkussa noin kaksi tuntia ja nautin siitä että kuumaa vettä riitti tosi pitkään suihkuun toisin kuin kotona jossa pitää olla pikainen jos ei nauti kylmästä kylvystä :LOL: . Sieltä sitten raahauduin ulos ja ilmoitin, että nyt voisi kyllä olla jo jonkin kivunlievityksen paikka. Pääsin synnytyssaliin ja siinä vaiheessa meni kyllä aika huonosti. Mies on kauniisti (kuten hänellä saattaa aina silloin tällöin olla tapana) ilmaissut, että aivan kuin oli sikaa teuraalle viety :LOL: . No epiduuralin laitostahan aina sanotaan että se on tosi epämiellyttävää ja sattuukin, eikä mitä. Kun siinä karjuin sairaalavuoteessa en edes huomannut että lääkäri laittoi sen piikin selkään. Ihmettelin vain että miksi hän ei sitä piikkiä nyt pikaisesti pistä ja kyselee tuntuuko tämä supistus vähemmän kuin edellinen :eek: , hän olikin sen jo laittanut. Tämän jälkeen hiljenin huomattavasti ja lohdutin jo kätilöäkin joka pelokkaasti lähestyi minua peläten raivoisaa olemustani, että ei nyt enää tarvitse pelätä olen taas aikas normaali :LOL: . Loppusynnytys meni ihan mukavasti ja huomattavasti nopeammin kuin esikosta, mitä nyt pikkukakkonen tuli nenä edellä maailmaan mikä sai aikaan pientä turvotusta äitinsä alapäässä synnytyksen jälkeen. No nytpä tiedän miltä noista miehistä tuntuu noiden kivestensä kanssa, tuntui nimittäin että pari sellaista tuolla alapäässä roikkui, no ei roiku enää siitäkin selvittiin.

Loppuksii sanoisin, että jos vain mahdollista niin ei kannata sitä synnystä etukäteen niin hirvittävästi pohtia ja pelätä. Ottaa vastaan sen mitä tulee. Lisäksi minulle ainakin sopii se että en etukäteen pohdi että haluan juuri tällaista ja tällaista kivunlievitystä juuri tässä ja tässä vaiheessa ja ponnistan sitten näin yms. Liian tarkat suunnitelmat eivät kuitenkaan tule toteutumaan ja sitten voi tulla jonkinasteinen pettymys synnytykseen. Tietysti asioista kannattaa ottaa selvää että tietää vaihtoehdot se on selvä se.
 
Me olemme tällinen uusioperhe lapset ovat T-92, P-95, T-97, T-00, P-04, P-07 ja T-08. Nämä kolme nuorimmaista sitten tulikin näköjään vuoden välein... :)
Mutta mikäs siinä antaa tulla vaan.
Miehelläni on 3 lasta edellisestä liitostaan muuta he eivät meillä käy ollenkaan siihen on syynsä mutta ei meissä.. (toivottavasti).
 
Tervetuloa uudet taas ja onnittelut plussista teillekin :flower:

Täällä alkaa pahoinvointi yltymään. Kävin äsken lasten kanssa ulkoilemassa ja leikkikentällä oli sellainen olo, että ryntäiskö lähimpään puskaan oksentamaan :x

Mä en aio ihan vielä varailla neuvola-aikaa. Odottelen rauhassa ja katson miten tämä raskaus etenee. Kuitenkin sen ekan ajan saa vasta johonkin rv 8 paikkeille.

Sitä oon miettinyt, että pitäisiköhän varata yksityiselle aika varhaisultraan. Yksi keskenmenokin kun on takana, niin olis helpottavaa tietää löytyykö vauva ja sykkiikö sydän :heart: Viime raskaudessa kävin rv 7 paikkeilla ultrassa ja kyllä se helpotti odotusta, kun näkin että kaikki oli siihen asti ainakin kunnossa :)

Synnytystä ei kannata paljon etukäteen miettiä, jokainen etenee sitten omaan tahtiinsa. Mulla esikoisen synnytys kesti 16 tuntia ja oli vaikea synnytys. Kakkosen synnytystä pelkäsin, kun ajattelin että on yhtä tuskaa, mutta se tulikin sitten kolmessa tunnissa ja kovia kipuja kesti alle puoli tuntia. Se oli helppo synnytys ja ilman kivunlievitystä tuli. Ekasta sain epiduraalin. Kyllä ne kätilötkin sitten opastavat, mitä kannattaa tehdä ja mitä kivunlievitystä suosittelevat jne.. Kavereiden kokemuksiin ei ainakaan kannata verrata, jokaisella on kivunsietokykykin erilainen.

Täällä paketoitiin eilen illalla joululahjoja. Lahjapaperi loppui vähän kesken, joten pitäs kauppaan ehtiä jossain välissä! Ihanaa, kun joulu on tulossa ja tää tuleva vauva jotenkin vaan tekee ihanammaksi tämän joulunodotuksen :xmas:

RangaTanga rv 5+1 :heart: (Sain jopa viikotkin laskettua lopuksi =) )
 
:wave: Noniin, nyt on neukku aika varattuna. Olisin saanut jo tälle viikolle keskiviikoksi vaikka viikkoja vasta 4+3. Mutta on tää sen verta tuoreessa muistissa että en nähnyt eikä neukkutätikään nähnyt tarpeelliseksi tulla ihan vielä. Ja kaikki kuitenkin hyvin normaaleja vaivoja lukuunottamatta.
Eka käynti onkin sitten 7.1. Mitenhän maltan odottaa :D

Ja onnittelut kaikille uusille plussanneille
:flower:

La vida & Öntykkä :heart:
 
Kiitos lisäyksestä:) Hienot sivut tosiaan olet tehnyt. :):) mun tietoihin voi lisätä iäks 25v. ja esikoista vartumme mieheni kanssa! <3 nettilaskurien mukaan laskettu aika olisi 17.8 mutta varmempaa tietoa varmasti saan lääkäriltä tämän kuun lopussa kun on alkuraskauden ultra :)
 
Helou :)
Meillä meni viikonloppu Levillä. Ihanaa kun siellä on oikea talvi, tylsää tulla tänne etelään takaisin :/

En ole vielä käynyt neuvolassa. Viikkoja on joko 7+6 tai 5+2. Jos miulta kysytään niin tuo 7+6 on oikea. Tällä viikolla vois soitella. Tässä kun muutetaan 21.12. niin on mennyt vähän oudosti tää nyt.
Olo on ihan jees, ällötys-olo melkein koko ajan, mutta ei tarvetta oksentaa.

Levillä sain ihan kauheen himon, että haluan sushia. Oltiin menossa, mutta ei sitten kerettykänä. Kotona vasta tajusin, että en kai saisi syödä sitä. Onko se ihan oikeasti niin? Mikä siinä on riskinä, mitä voi tapahtua? Hitto, haluan sushia niin paljon...
 
Heippa hei.
Tulin juuri neuvolasta ja 14.8 olisi laskettu aika. 5+3 on viikot. Siellä oli joku tökerö sijainen, joka kertoi hyvin moneen kertaan ja tarkasti kuinka yleisiä keskenmenot näillä viikoilla on jne. Ihmetteli myös miksi sain ajan niin aikaisin, eikä ymmärtänyt kun sanoin vaan soittaneeni neuvolaan plussan jälkeen, kun ekasta on kyse, et mitäs nyt tehdään. Antoi ajan kuukauden päähän ja käski vaan toivoa parasta ja mennä viikko kerrallaan.

Kyllä tiedän riskit ja tiedän myös sen, että ne pitää kertoa, mutta se tapa jolla se tehdään ei ollut ehkä se kaikista oikein.... No joo, mä taidan nyt kuitenkin pikkuisen siirtyä takavasemmalle täältä ja lueskelen ja kommentoin kun sille tuntuu. Yritän pysyä koko netistä pois kun saan vaan itseni entistä enemmän paniikkiin.

Palataan pian :wave:
 
Noista neuvola- ajoista, th kertoi sen verran, että,

Nykyään antavat mielellään aikaisin ekan ajan, jotta saadaan paperit tehtyä ja koska nt ultraa on aikaistettu aikaisemmasta, että sen ajan kerkiää varata, tai ainakin näin meillä kun pitää kaupunkiin mennä ja kun se on nykyään ajallisesti myös tarkempaa se ajoitus.

Th kertoi myös mielenkiintoisen asian ultrista, tähän asti on ilmeisesti ollut ainakin viime vuosina hyvin vapaata miten kunta tarjoaa ultra mahdollisuuksia mutta nyt vuonna 2010 tulee sekä nt, että rakenneultra lakisääteisiksi uudestaan. Joka on omasta mielestäni oikein hyvä ja oikein. No älkää hirttäkö jos tuli väärää tietoa jos olen jotain ymmärtänyt väärin.

Synnytyksiä on niin erilaisia, ei niitä kannata murehtia etukäteen.
Paras mennä avoimin mielin ( ja toivoa, että kemiat on kätilön kanssa kohdillaan) kuunnella mitä kätilö sanoo, hän on kuitenkin siellä sinua ja vauvaa varten ja kertoa omista tuntemuksistaan hänelle, tai pyytää miestä ( tai jotakuta muuta tulkiksi ). Mun mielestä synnytyksen liika suunnittelu on pahasta, siinä voi tulla niin monta yllätystä, tärkeintä on kuunnella itseään ja kätilöä.
Itse jälleen kerran kammoan sitä myöskin, että kerkiänkö sairaalaan, viimeeksi lähdettiin ekasta supparista ja kerkisin olla ½ tuntia kun poika syntyi. Onneksi voi toivoa, että olisi kuiva ajokeli, viime vuonna keskenmenneestä raskaudestani oli la jouluaattona, arvatkaa miten paljon näin painajaisia sairaalaan lähdöstä ja kerkiämisestä?

Itse pääsen alkuraskauden ultraan torstaina, josko sieltä saisi ainakin toviksi mielenrauhan itselleni, onneksi pääsin sairaalaan eikä tarvinnut lähteä yksityiselle. Mutta kyllä mä pelkään näitä ultria... toisaalta olisi niin, helppoa jos olisi keskenmennäkseen, että olisi jo nyt mutta mikäs sen säätelee :attn:
Toisaalta kaikki voi mennä aivan hyvin, mutta seuraavaksi jännään nt ultraa ja liikkuuko vauva silloin ja sitten toivottavasti saan ultran rv 18 jolloin viimeeksi vihdoin huomattiin, että sydän ei enää lyönyt. Mä itse nimittäin kovasti viimeeksi ihmettelin nt ultrassa kun vauva ei liikkunut ollenkaan, lääkärin mielestä se oli silti ihan okei, en sitten koskaan nähnyt vauvan liikkuvan vaikka sydän sykki, kasvu oli jäänyt raskausviikolle 13+, siellä se raukka kitui kun istukka petti hiljalleen :'(

No kerron taas torstaina kuulumisia, toivottavasti hyviä, vaikka itseni onkin sitä kovin vaikea uskoa.

Tervetuloa kaikki uudet ja :hug: ihan jokaiselle
 
No jopas vilmav2:lla ollut neuvolatäti, huh huh.. faktojahan ne tietty ovat, mutta ei niitä nyt mainostaa sentään tarvitse.

Itsellä oli koko viikonlopun kamala migreeni, ei paljoa naurattanut. Toivottavasti ei nyt useasti meinaa iskeä päälle.

Muuten lähes oireeton, rinnat kosketusarat, joskus ihan vähän oksuttaa, mutta muuten ei mitään. Saas nähdä kuinka tässä käy. En jotenkaan osaa edes kuvitella, että ensi syksynä olisi nyytti kainalossa. Kun edellinen raskaus päättyi keskenmenoon, niin jotenkaan en osaa edes kuvitella, että tässä olisi sen kummempi lopputulos. Vähän surkumieli tuon suhteen, mutta en oikein osaa muutenkaan tätä ajatella.
 
Kiitos Mandy aivan upeasta uudesta pinosta, ihana tuo Simban kuva! Hyvin valittu teemaan.

Jännittää jo kovasti, torstaina on vihdoin se varhaisultra Naistenklinikalla. Odotan kovasti, että selviää, onko kyydissä oikeasti joku. Helpottaa, kun vihdoin saa puhdasta faktatietoa kaiken tämän mutuilun jälkeen.

Oireita totisesti piisaa. Päällimmäisenä hillitön horkka ja väsymys. Pahaa oloa on enemmän iltaisin kun aamuisin, ei onneksi sentään vielä oksu-meininkiä. Ruokahalu on palannut, nyt tekisi kokoajan mieli mutustella jotakin. Viime yönä heräsin siihen, että rinnat tuntuivat kummalliselta, särki, kuumotti ja kipuili. Vessassa saa käydä yölläkin pari kertaa. Alavatsa pömpöttää. Sekä selkää että vatsaa jomottaa. Herkkyyskynnyt on melkoinen, eilen itkin joka tv ohjelmaa, jopa Idols Finaalia ja se on kyllä jo selvä merkki se!! :LOL:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille jellona emoille!
 

Yhteistyössä