ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - helmikuussa

Tulin lauantai-illan kuluksi katselemaan mitä tänne kuuluu..

Mies lähti jo aamupäivällä kaverinsa polttareihin ja tulee vasta huomenna iltapäivästä kotiin.. Poika katsoo nalle puhia ja tyttö meni nukkumaan niin äipällä on luppoaikaa =)

Olo on kaamea.. Tosin ei johdu raskaudesta, vaan taudista.. Nuha iski.. Kurkku on kipeä ja olo yhtä reipas kuin märällä tiskirätillä :( Kuumetta ei oo, päinvastoin.. Jokunen tunti sitten mittasin niin 34.9 näytti mittari.. Hyvin tuo "alilämpökin" vetää mehut pois..

Joku kyseli rasvauksesta.. Mulla ei ainakaan ole kahdessa edellisessä estänyt sitkeäkään rasvaaminen niiden arpien tuloa.. Niitä tulee jos on tullakseen..Jotkut selviää ilman koskematta rasvapurkkiin koko raskausaikana.. Esim. eräs kaverini kuuluu näihin tapauksiin..

Eipä ne mua henk.koht haittaa kun napapaitoja en käytä ja ainoat ketkä ne näkee on minä ja mieheni niin ei jaksa mitään ressiä niistä ottaa..
Olen kuitenkin rasvaillut mahaa ja rintoja, tai oikeastaan joudun rasvaamaan koko kroppaa suihkun jälkeen kun on talvella muuten ihan korppunahka.. Ja kutina on kamala jos yritän asiasta laistaa..

Ensi viikolla pitäisi soittaa ja varata aikaa sokerirasitukseen.. Jos sitten viikolla 8 pääsis niin ehtii vielä määrätyn ajan rajoissa.. Meillä ainakin eka rasitus tehtävä raskausviikoilla 12-16.. Jotenkin vaan tullut sitäkin lykättyä kun on niin tylsää istuskella tk:ssa parituntia..

Nyt ei muuta mielessä

Leppoisaa lauantai-iltaa kaikille :heart:


Minerva

 
Rasvauksesta viime raskaudessa rasvailin mahaa ahkerasti.ja säästyin maha-arvilta.silloin vaan en hölmönä tajunnut reisiä ja tuolta persuksen yläpuolelta rasvailla,niin niihin tuli jokunen arpi,kun levisin vähän niistäkin suunnista. no siitä viisastuneena rasvailen nyt enemmän.
niin ja rasvana oli ihan joku perusnivea ja sitten apteekista saatava ceridal öljy.

paistettiin äskön muuten lettuja..miten niin tekee mieli herkutella :p :whistle:

ajatar&vempula rv14
 
Huh, tätä hormoonimyrskyä.. Esikoista kun odotin niin ei tämmöstä ollut.. Tänäänkin itkenyt 5 tuntia putkeen ilman kunnon syytä ja sitten ollut niiin vihanen.. mahaan oikein sattu kun olin itkenyt ja parkunut niin kauan.. Jospa olis tyttö tulossa kun tämmöstä on :p
Mäkin (nyt tosin unohtunut pari vkon ajan :whistle: ) rasvannut Weledan raskausajan-öljyllä.

Meelaie & Papu 15+1
 
Moikka!

Ilmottautuisin mukaan kirjottelemaan nyt, kun np-ultrassa on käyty.. Eli laskettu aika on näillä näkymin 15.8 ja Kättärille mennään synnyttämään :)
Tämä on meidän toinen mussukka, esikoinen syntyi 09/08 eli 11kk tulee lapsille ikäeroa :)

haikara08 13+0
 
Huomenta!

EjaV, ihana kuulla! Varmasti saatte nyt kaiken avun ja tuen, mitä sitten ikinä tarvitsettekaan :heart:

Haikara, tervetuloa!!! :wave:

Rasvauksesta, ihan perus vartalorasvalla rasvaan aina suihkun jälkeen koko kropan. Voi olla, että otan jossain vaiheessa tuhdimmat voiteet käyttöön kun on niin kuiva iho.

ON, huomenna neuvola... Pelottaa. Toivottavasti kaikki olisi hyvin :ashamed:

Vilma ja Elma 13+2
 
Piti tulla ihan kyselemään, et onko muillakin tällaisia kipuja kun itelle on nyt tullu. Varmaan nyt viimeisen viikon verran on alavatsaa vihlonu aina välillä. Kävely on välillä hankalaa kun tuntuu sellasta paineen tunnetta alavatsassa. Mieti vaan et onko nää ihan normaaleja kipuja, kun maha kasvaa vai voisko olla joku tulehdus tms. kyseessä. Vessassa saa kans juosta koko ajan ja välillä kun käy pissillä niin vihlasee masusta. En muista et esikoista odottaessa ois ollu tällasta. Vai voiskohan johtua siitä kun esikoinen synty sektiolla??
Muuten on kyllä kaikki hyvin, liikeet tuntuu jo ja pahaolokin on jo hävinny. =)

piuli 15+4
 
Sunnuntaita :wave:
Pääsiskös tänne mukaan?
Oisin tämmönen tapaus jotta mulla on 1 poika,syntynyt 17/06.
Ja nyt odottelisin toista ja viimeista.LA on 18.8.
Ja synnärisairaala olisi K-HKS.
Hämeenlinnassa asustellaan,minä,ukko,poika ja 2 kissan rontikkaa.
Ikää multa löytyy 30 vuotta.
Hirveen ahkera kirjottelia en aina oo,mutta silloin tällöin kylläkin.
Oon kirjotellu tonne missä on odottajia ja synnyttäneitä ja haaveita parin vuoden ajalta syksyt,talvet kesät....On sielä toki mukavaista porukkaa,enkä heittiä oo jättämässä,mutta täälä taasen oisi porukkaa niinkuin samassa veneessä =)
Tätä kakkoista yritettiin saada alkuun 2 vuotta.Eka tärppäs ihan kun vaan ajatteli että hmm..raskaus...Ja tadaa,2 viivaa pissattu :D
Nyt sai tosiaan oottaa pisemmän tovin,mutta hyvää kannattaa odottaa...
Nyt on vaan koko ajan kauhee pelko että jotain tapahtuu.

Tämmösiä.

Ninnurainen ja Minimini 12+5 :xmas:
 
Tervetuloa minunkin puolestani uusille :wave:

piuli Minulla esikoinen syntyi sektiolla ja itelläki oli viime raskauksien aikaan välillä vihlomisia ja ku pissalla kävin niin saatto joskus vihlasta myös silloin ja varsinki jos kova pissahätä on/oli. Ja ite myös mietin, että johtuiskohan just siitä sektiosta vai onko vain kohdun kasvukipuja...

huh, sain siivottua vihdoinki tän huushollin, eihän tuohon mennykään ku eilinen päivä ja vähän tätä päivää ;) Nyt saapi vähän aikaa olla siivoamatta, tosin reilun parin viikon päästä on nuorimmaisen 1-vuotissynttärit, joten ennen sitä on siivottava.
Mulla on alkanu taas selkä vähän temppuilemaan välillä, loppu raskaudesta se voi olla taas kipeämpi ku toi iskias vai mikä se on niin v*****lee... Mutta onneks ei vielä niin kipeesti..

Torstaihin pitäsi malttaa oottaa että pääsee np-ultraan... Koskakohan ne verikokeen tulokset sit tullenee... Viime to kävin niissä. Ku mitä te muut ootte kirjotellu ni on tullu jo viikon sisällä..vai muistankohan väärin? No eiköhän ne sieltä tule joku päivä =)

Eepä tässä muuta...

mertsu 12+1 :heart:
 
Moi taas :wave:

Ninnurainen ja haikara08 Tervetuloa mukaan :flower:

Vatsan rasvauksesta oli juttua; mä olen joka raskauden aikana rasvaillut ihan tavallisella perusvoiteella (esim. Novalan) iltaisin. Esikoisen aikana mulla tuli arpia jonkin verran, kun meni pari viikkoa yli ajan. Suurin osa arvista tuli vasta kun laskettu aika oli mennyt. Toisen aikana ei arpia tullut enää lisää. Toivon tietysti, ettei tulisi nytkään, kun nuo vanhat arvet on vihdoinkin haalistuneet lähes näkymättömiin :)

Ehkäisyä ei ole meillä ollut käytössä lainkaan. Nämä kaikki kolme lasta ovat saaneet tulla perätysten, sitten kun ovat sattuneet tulemaan :) Me ollaan ajateltu että 3 tai 4 lasta meidän perheeseen, joten en ole vielä varma otetaanko ehkäisyä käyttöön tämänkään raskauden jälkeen. Mulle ei hormoniehkäisyvälineet sovi, joten jos jotain otetaan käyttöön, niin kondomit varmaankin..

Mä oon tän viikon aikana tuntenut ekoja liikkeitä jo :heart: Usein esim. iltaisin makuulle mennessä tuntuu sellaista pientä liikehdintää, kun vauva pyörähtelee vasten kohdun seinämiä. Oon joka raskaudessa tuntenut aika ajoissa liikkeet, ekasta rv 17, tokasta rv 13 ja nyt rv 12+ :)

Sain tällä viikolla sen H&M paketinkin, kun tilasin niitä masutuubeja :D Nyt vaan odottelen, että masu alkais kasvamaan, kun ei musta vielä oikeastaan huomaa ollenkaan, että odotan. Välillä hieman alavatsaa turvottaa vain.

Mä taidan tästä lähteä lasten kanssa touhailemaan nyt jotain! Hyviä vointeja kaikille teille!!

RangaTanga 13+0 :heart:
 
Moi taas kaikille :)
Tultiin just mun vanhempien luota, oli kiva viikonloppu, mut kiva tulla myös takasin kotiin. Matkalla pysähdyttiin kirpparille, josta taas tarttui mukaan vauvanvaatteita ( yllätys yllätys)
Siellä ois ollut myös kivoja äitiysvaatteita, mut oli niin kovat hinnat myyjä laittanut, etä jätin hyllyyn. Mun mielestä kirpparilla pitäs kuitenki olla joku tolkku tossa hinnottelussa. Jos äityshameesta pyytää 15 euroa niin se on jo aivan liikaa.

Rasvauksesta
Mä rasvailen Ceralan nimisellä perusvoiteella. Melko paksua rasvaa. Luulen, että tuo riittänee.. ei niissä rasvoissa varmaan niin suurta eroa ole. Pääasia, että rasvaa, niin pysyy iho joustavana.

Mutta raskausarpia enemmän mua pelottaa suonikohdut! Mun äitille tuli ekat suonikohdut 18-vuotiaana, kun odotti mun isoveljeä. Mä en todellakaan tahtois niitä itselleni. Ja periytyviähän noi ainakin osittain on. Ostin jo sellaset tukisukatkin, jos ne vähän estäis. Muita vinkkejä millä välttää suonikohjut???

Täällä voidaan muuten oikein hyvin, en ees tajua olevani raskaana, kun ei oo mitään "oireita" :D

Outiko 15+4
 
Hihii, hienoo ku tulee uutta väkeä. :D On niin monta jääny joukosta pois. :'(
Rasvauksesta Millanen rasva on hyvää tai siis et millasta on hyvä käyttää?? On ollu puhetta jopa öljystä?? Ite en ole rasvaillut, mut vissiin olis ihan aiheellista.. :p

Kendi ja vaavi 11+2
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Rasvauksesta: Olen rasvannut joka kerta suihkun jälkeen ja oon ihan tavallista kosteusvoidetta käyttänyt. Muutenkin tulee rasvattua säännöllisesti ku on niin kuiva iho varsinkin talvella.

(.) Tunsin eilen illalla ensimmäistä kertaa masuasukin liikkeet ja kyllä tuntuu olevan aika vilkas tapaus =) :heart:

Nyt tällä kertaa tuli vähän liikaa omanapaisuutta....

nasu + masuasukki 14+5
 
Heippa!

Halauksia tippuneille. On tosi harmillista kun vielä tässä vaiheessa joku putoaa.
Ejalle toivoa, että kaikki kääntyisi vielä parhain päin.

Rasvauksesta. Mä oon rasvannut ihan perus Erisanilla ja sitä rasvaa kyllä kuluukin. Sitten mulla oli sellasta ihottumaa mahassa pakkasten aikaan, mutta sekin sitten hävis parin sibicort kerran jälkeen.

Ehkäisystä olitte myös puhuneet. Me ollaan meinattu käyttää kondomia. 2010 ois tarkotus tanssia häitä ja sitten sen jälkeen annetaan pikku kakkoselle lupa tulla. Voi olla että mieli muuttuu, mutta nyt ois ajatuksena et en ois meijän häissä raskaana.

Kivuista. Joku kyseli että onko muilla ollut. Mulla on ollut ihan alusta asti sellasia repäsykipuja, ne kuulemma johtuu taaksepäin kallistuneesta kohdusta. Sen lisäksi mua sattu nyt loppuviikosta vatsalihaksiin aika paljon, joka osittain johtu peittojenkin heiluttelusta. Maha kuitenkin on nyt ihan humahtaen kasvanut parin päivän sisään. Joten uskosin et ne oli kasvukipuja. Hassua että maha on jo tässä vaiheessa sellanen pysty. Jos vanhaa kansaa ois uskominen ni senkin puolesta ois poika tulossa.

Mansikkatee ja Hippuli 15 tasan.
 
Rasvauksesta Mä olen aina suihkun jälkeen rasvannut Body Shopin pähkinä-vartalovoiteella, se on oikein kunnon tököttiä =) Katsotaan josko se niihin arpiin auttaisi!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Jeppis & Pikku-Papu 14+2
 
Neuvolasta:

Tärkein juttu ensin, eli sydänäänet kuultiin tänään ekaa kertaa! Löytyi helposti ja vahvasti jumputti :) Suuren suuri helpotus! Voiko enää enempää leijua? :D

Paino: -1kg

Hemppa: 130

RR: Oli neuvolassa korkea, mutta kotimittauksella lukemat on hyvät, eli ei huolta.

Sain myös lapun fysioterapiaan, jossa harjoitellaan lihasten käyttöä muiden mammojen kanssa. Osallistuttiin myös sellaiseen liikunta ja ravitsemus projektiin, joka jatkuu koko odotusajan ja sitten lapsenkin kanssa :)

Tervetuloa Ninnurainen ja onnea Nasulle liikkeiden bongauksesta! :heart:

Terveisin iloistakin iloisempi Vilma ja Elma 13+3
 
Pitkästä aikaa pääsen plussailemaan tänne. Oltiin koko perhe viimeviikko oksennustaudissa ensin alko neiti ja sit perään minä ja mies mun jälkeen..ei kiva.. Vieläkin ihan vetopois olo kaikesta siitä oksentelusta ja kuumeilusta.

Masuasukille kuuluu hyvää(ainakin luullakseni) vahvat sydänäänet ja paljon potkimista kuuluu dopplerilla :heart: Ensviikolla ois eka neuvolalääkäri jännittää että miten nuo paikat tuolla on..todenäkösesti ei oo mitään kummosia, mutta mua on aika paljon jo supistellu mahaa..tai siis kohtua..että tuntee ihan selkeesti kun menee kovaksi. :( No ehkäpä sekin on johtunu vaan siitä oksutaudista.

Tervetuloa uusille munkin puolesta..kiva kun joukko kasvaa..kun täältä on valitettavasti niin moni tippunutkin.

Tällänen pika kertaus tänne ja nyt töihin takasin..palataan paremmalla tauolla :)

-Starre ja Hippunen 14+5 :heart: -
 
Ilmottaudun joukkoon iloiseen!

Ikää on 25 vuotta ja ensimmäistä lasta odotan. La on 29.8 ja paikka NKL.

Huomenna olisi vuorossa jo kolmas ultra. :p Kävin varhaisultrassa n. kuukausi takaperin, kun minulla on niin pitkä kuukautiskierto ja halusin tietää monenella viikolla sitä oikeasti mennään. Ensimmäinen ultra poliklinikalla oli 2 viikkoa sitten, mutta vauvi oli liian pieni turvotuksen mittaamiseen, joten huomenna olisi uusi aika. Miehen kanssa naureskeltiin että vauvasta on kuvia vaikka kuinka paljon ja toinen ei edes ole syntynyt vielä. :D

Kovasti vaan rupeaa aina hermostuttamaan ennen ultraa, että mitä sieltä oikein löytyy ja jos kaikki on hyvin.

Mocca83 & vauvi 11+2
 
Hmm... en sit teidä oonko vaa vainoharhanen.. mutta mulla ei vielä näy masua ollenkaan. kun makaan illalla sängyssä niin ihan litteä on, ei löydä kohtua. Voi kyllä vaa olla että mulla on sen verran ylimäärästä ettei se sieltä läskien alta näy/tunnu. Ja ehkä mä oon vaa liikaa kattellu toisten masukuvia joilla näkyy jo rv12 kunnon masu :D :D Onneks kuitenkin kotidopplerilla kuuluu kunnon syke :) En kyl ollenkaan muista millä viikolla esikoisen kanssa raskaus alkoi näkyä, liikkeet tunsin vasta kunnon potkuina rv21-23.
Muuten ollu ihan ok olo, mitä nyt itkukohtauksia tulee parin tunnin välein ja väsyy todella helposti. :p

Meelaie & Papu 15+3
 
Fiia
Heippa elokuiset!

Olen itsekin elokuinen odottaja, viikoilla 14+ mennään. Minulla olisi joutavana tuolta Espritiltä tilatut odotusfarkut + housut, ovat mulle liian isoja. Koko on 36 mutta ovat reilua kokoa ja siis ihan upouudet. Jos jotakuta kiinnostaa niin laittakaa yv:tä.

Mukavaa odotusta kaikille! :)
 
Huomenna olis eka ultra. Vähän jännittää. Olen koittanut jo pitkään valmistautua, jos tulee jotain huonoja uutisia, ettei olis sit niin kova isku. Mies sanoi, että on todella pettynyt, jos sanotaankin, ettei siellä mitään elämää ole. Toivotaan nyt kovasti kuitenkin, että kaikki hyvin.
Huomista osotellessa.

Jenzka 11+4?
 
heipsan

nyt on pomolle kerrottu, mut en onnistunu edes pilaamaan sen päivää, vaiks se pilas mun oman heti aamulla, kun käski mun muuttaa omasta huoneesta pois vanhalle paikalle, kun harjottelija lähti pois viimeviikol. ei auttanu ku roudata kone ja kaikki mapit ja tilpehöörit taas. huhtikuussa tulee seur harjottelija, ni eikun sama roudaus taas...

noh, kovasti onnitteli ja halusi avautua omista kokemuksistaan raskaana ollessaan (EVVK) ja perään tokasi, että eihän sun tarvi sitte kesälomaa pitää ollenkaan, et pidä äippälomanperään, niin hän ainakin tekis... kyllä mä meinasin vapaasta kesästä nauttia täysin siemauksin ja nyt kun laskin, että äippäloma alkais viim 10.7, ni siitä sitten täys kesis taaksepäin, eli 5.6 ois vika työpäivä :) Huimaa...

Pitkään harkittuani sain äsken tilattua missymom:stakin vaatteita. saa kunnon esiintymisvaatteet :) hyvä niin. koska keikka äipän mustissa housuissa oli kaikkea muuta kuin mukava... ja eipä nekään housut kohta mahdu enää päälle kuitenskaan.

ruokahalu on kauhea koko ajan, yritän noita hedelmiä vetää mahd paljon...

hauskaa päivänjatkoa

sissi ja papana 12+3
 

Yhteistyössä