ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Paljon onnea Mezzzy :flower: :flower: :heart:

Aamulla klo 8.00 äippäpolille ja mahd. käynnistetään. Kaikki on valmiiks pakattuna ja vauvaa varten laitettuna toivottavasti saan edes vähän nukuttua.


Hudjuke ja kajsa 38+5
 
unikuu108



täällä olis tällanen maha..
esikoisesta ihan samanlainen ja kiva rimpulakinttu sieltä syntyi.

unikuu ja se taitaa ola 37 sit tää viikko..
mitäs luulette kumpi mahan perusteella olis?
 
poika tulee unikuulle:)

mä kirosin päivällä housuun kuseskelua mutta mutta.. tossa kympin maissa illalla sit moppailin poikien huoneen lattiaa ja tajusin moppaavani lammikkoa joka valui mun reittä pitkin. eli , joko vauva makaa suoraan mun rakon päällä enkä tunne et mullon kusihätä taikka.. mulla valuu vedet. voiko neljäs tulla näin paljon aikasin? muut syntyny 40, 40+3 ja 40+6, viimenen siis käynnistyksellä. kakkosen synnytys alkoi vesien menolla, jota en tajunnu kun pitkin päivää vaan ihmettelin housuun kuseskelua ja kuivia pikkareita vaihdoin ja sit yöllä alkoi silloin hurja verenvuoto ja tajuttoman kipeet supparit yks kaks, ja siitä 7h poika olikin syntynyt...

päätä on särkeny yht, vrk:n, äsken oli pakko ottaa kaks panadolia, enää ei kestä ilman kipulääkettä..
vauva junttailee alhaalla kipeesti, suppareita tulee, muttei kipeitä, mut aina liike alhaalla saa aikaan sen et jotain tippoja valahtelee..

epätietoinen omppuli.. joka koettaa nukkua..
ai niin, tänään sit tasan öttiäisen rv36
 
Hudjuke Tsemppiä ja voimia huomiseen koitokseen, jos päättävät käynnistellä :) Koita saada nukutuksi, vaikka on varmasti vaikeeta.

unikuu108 Sulla on kyllä sievä pieni masu ja minäkin kyllä poikaa veikkaisin :)

aurora81:

Tuosta Hellun kyssäristä tuli mieleen että siis tuleeko jo kaikilla muilla maitoa
Mulla tulee sillon tällöin. Viime yönä oli ihan lakana kastunut ku oli rinnat vuotanut :D

Tänään on sitten laskettuaika ja malttamattomana odotan mahdollisia merkkejä.. mutta vielä melko rauhallisin mielin ja ihmeen kärsivällisenä. Antaa vaavin olla masussa niin kauan, kun hän tahtoo. Hyvähän siellä on sen kölliä.

Meillä vaan toi mies alkaa olla jo aika kärsimätön. Tuossa äsken se alko jo laskemaan minuutteja vuorokauden vaihtumiseen, hassu!

outiko 40+0 poks! ( vihdoin ja viimein!)
 
Omppuli74 eikö lapsivettä tunnista hajusta? Valmennuksessa sanottiin, että se haisee vähän samalta, ku sperma....

Unikuu onpas siro masu. :)

Käytiin tänään kävellen kaupungilla. On aika hiljaiseksi muuttunut mun kävelyvauhti. :) Lonkissa tuntui liitoskipuja kävellessä ja harkkasuppareita tais olla myös, kun maha tuntui välillä ihan kovalta. Harkkasuppareitakin on viimeksi ollut joskus raskauden puolivälissä, joten olin niistäkin jo iloinen. :LOL:

Vauva varmasti viihtyy masussa vielä pitkään, mutta ei mullakaan nyt vielä mitään kiirettä oo sitä ulos saada. :D

Mandy mukava synnytyskertomus. :) Toivon itsekin, että pärjäisin mahdollisimman pitkälle ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Mulla on aika korkea kipukynnys muutenki. Saa nyt sitten nähdä millaisena ne supistukset sitten tuntuu....

Illusia & Emppu 37+5

muoks: Maidontulosta Maitoa ei mulla ainakaan vielä tuu, joskus puolivälissä oli yöllä tullu yöpaitaan pari tippaa maitoa. Eikä rinnat oo juurikaan kasvanu raskausaikana...
 
Illusia:mie oon jo unohtanu mille sperma tuoksuu... :LOL: :D ..nyt olo helppaa muuten paitsi päätä särkee edelleen tolkuttomasti.
koetan uneksia muutaman tunnin enne aamua...

kauniita unia kaikille muille paitsi lähtijöille..kovia ja tehokkaita suppareita:)
 
unikuu108
mulla oli esikoisesta että maitoa tuli jostain 22-24 viikoista lähtien, nyt tuskin tulee tippaa edes puristamalla.
muita eroja on ettei ole viivaa mahassa.ekasta tuli rintojen väliin asti. nyt myös paineet on hyvät, kilojakin vähemmän. fundus sentin isompi kuin ekasta. ja henkisesti paljon helpompi ja fyysisesti yhtä helppo.
tässä just mies tuli töistä ja kelattiin vähän yhdessä miten tehdään kun tulee lähtö. mun pitää tehdä lista synnärille otettavista kamoista ja pojan reissukassista oveen jotta mieskin voi ne pakata.
 
Voi kun ihana synnytystarina ja leijonanpentu Mandylla :flower:

Minulla kans kaikki tuntemukset siitä että oisin ees raskaana kadonneet jonnekkin taivaan tuuliin.. ei merkkiäkään, vaikka eilen 5h "shoppailin" Helsingissä.. käteen jäi tasan yksi vauvan body :D Sellanen olo on että vaikka juoksulenkille lähtis... ainoa mikä muistuttaa raskaudesta (liikkuvan ja aktiivisen vauvan lisäksi) on hikoilu joka on aivan sietämätöntä! Tulee välillä oikeen sellasia kuumia aaltoja. Ja tuo valkovuoto on sietämätöntä... vetistä on kovin, mutta valkovuodoksi sen kyllä silti tulkitsen - en lapsivedeksi.

Maidon tulosta ei ole ollut tietoakaan koko aikana.. jotenkin pelkään että tulee olemaan ongelmia imetyksen suhteen, kun sama vika on ollut myös äidillä ja äidinäidillä. Ne pienet supistukseen viittaavat kivutkin on täysin kadonneet.. ei mitään jomotuksia edes. Niskat on kipeet mutta nekin koneella istumisesta :|

Ihana vatsa unikuulla.. veikkauksia en heitä kun ei ole minkäänlaista intuitiota =) Ja ONNITTELUT vielä kaikille nyytin saaneille ja niitä hakemaan lähteneille.

Vauvakuume vaan lisääntyy päivä päivältä.. myös pari tuttuani on saanut ihanat prinsessat parin viikon sisällä ja olen tietty vihreä kateudesta ;) No positiivista on se ettei tarvii enää kenenkään montaa viikkoa odotella.. vielä kun kaikki vain menisi hyvin. Tänään neuvolaan...

Marizzza ja myllertävä pienokainen 37+5
 
Mulla nää aamut on kyllä yhtä stanan valvomista! Tänäänkin heräsin viideltä kun ei vaan enää nukuttanu ja sitten tiputin lasin lattialle yrittääkseni herättää muutkin vaikka kuinka yritin olla hiljaa. Sänkyyn soon vaan munkin vielä palattava ja nostettava jalat seinille. Turvotus ja kuumotus on ihan taas ihan sairasta!


Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Ihan aluksi suuri kiitos iinaZille! :heart: Ihana, kun tsemppasit mua torstaiaamuna.
:heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja pippuri81:
Eivät sitten tänään käynnistäneet
Ei tainnu tarvita, eikä taida kyllä kasvaa painoarviokaan enää ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Onkohan iinaZ lähtenyt synnärille?!
Nou way hanitsku! :D Ei mun kroppa taida tajuta näin kolmannellakaan kerralla synnytystä itse käynnistää, vaikka nyt saankin nauttia (!) ennakoivista oireista :p

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mandy81:
Onkohan iinaZ lähtenyt synnärille?!
Luulempa, että jos olisi niin kyllä varmaan ois meitä infonnut asiasta :)
Juu, ohjeet palstalle kommentointiin jeezusteipillä seinässä kiinni. MieZ ilmoittaa heti kotiuduttuaan ainakin strategiset mitat, jos nyt lähtö jääkin epäselväksi ;)

Hudjukelle tsemppiä ja poksuville & vauvautuneille onnea! :flower: :heart:

unikuun maha on niin timmi, että on vaikee veikata. Mutulla kallistun pojan suuntaan, mutta toisaalta vaikkei maha näykkään sivuilta/takaa, niin pallomaisen pyöreä se silti on. Poika, mutten ihmettelis jos tyttökin olis :)


-iinaZ & The PötZi Kolmonen 37+5


p.s. mieZ kerkes ennen nukkumattia mutta ei siitä mtn hyötyä ollu, loppu vaan ne viimesetkin ennakko-oireet ja paikat entistäkin aremmat :LOL:
 
Huomenta!

Täällä taas vaihteeksi herätty jo hyvissäajoin. Unta ois varmaan riittänyt, mut oli niin kauhee vessahätä että oli annettava periksi. Siihen sitten mieskin heräsi ja sen jälkeen oli ihan turha koittaa nukkua.

Mutta nyt aamupalalle =>

outiko 40+0
 
omppuli74: Jos sitä noin paljon lorahtelee niin vesiä mä veikkaisin. Veden haju on sellanen makea, ja jos laitat siteen pöksyihin niin näyttää sellaselta hailakan vaaleanpunaiselta... Jos et siis ole jo synnyttämässä :D Kelasin jo tossa aiemmin kun kirosit tota housuunkuseskelua että "oliskohan vaan vedet.."

Mä taas myöhemmin tuun lisää...
 
Huomenta! Monen monituista sivua luettu, ja suurinpiirtein ymmärrettykin :D

Onnea kaikille ihanille vauvautuneille leijonaemoille :flower:

Täällä pitelee hiljaista... on toki jotain tuntemuksia, mutta mitään radikaalia. 11 olisi neuvola, saas nähdä mitä siellä sanotaan. Periaatteessa vauva saisi kyllä jo tulla, mutta toisaalta olisihan tässä vielä tekemistä... :D

Myöhemmin neuvolakuulumisia, nyt aamupuuhiin joutumaan :wave:

kielletty 38+3
 
Listalla tänään aamupalaksi kunnon kulaus Ratiopharmin shaibasiirappia ja myöhemmin päivällä reipas lenkki lammen ympäri. En jaksa seistä/istua puistossakaan paikallani ja mulla on kohta keskustan kauppoihin pääsykielto, kun käyn niissä päivittäin enkä osta mtn (oma syy, mitäs eivät osta sisään mtn ostettavaa). Maitokaupassakin pitänee käydä, tarjoudun mielelläni kantamaan kassit :D

p.s. Kolmosella on tänään napsuttelupäivä.
 
Valtaisat onnittelut jo vauvaantuneille! :heart:
Ja tsempitykset vauvaa hakemaan lähteville!

Olo on niiiiin kypsä |O Eilen oli viimeinen lääkärineuvola eikä siellä mitään ihmeellistä ollut. Pikemminkin paikat on kuroutuneet takaisin kiinni ja tiukentuneet kiinteiksi :LOL: No joo, tää on tätä. Nyt sitten vaan odotellaan koska sitä tultaisiin ulos. Seuraava neuvola on 10.8 ja totisesti toivon että sinne ei tarvitse enää mennä. Mutta, mutta... onhan tuohon LA vielä neljä viikkoa, että siltä pohjalta :whistle: Nyt on vaan niin kypsä olo, että sais jo tulla. Selkää ja massua polttelee enemmän ja vähemmän, maha on kovana vähän väliä, jalat ja kädet turvoksissa (=kädet puutuu jatkuvasti) ja olo on muutenkin kuin ryhävalaalla. *valivali*

Johonkin piti jotain kommentoidakin, mutta tää muisti on todella surkea nykyään :ashamed: Unikuulla on ihana maha. Omaa rötjäkettä ei oo tullu kuvailtua, se on valtava ;)
Maidon tulosta Itsellä ei ole maitoa yhdestäkään tullut ennen kuin pari päivää synnytyksen jälkeen...onneksi. Sen jälkeen sitä onkin riittänyt. :D Tähän olotilaan vielä maitoa heruttavat tissit niin v***tus ois huipussaan :/

Eipä kai tässä muuta nyt tähän hätään. Tulee tässä päivän mittaan kuitenkin muutamaan kertaan kuulumiset katottua.... :LOL:

Ritsanampuja rv 36+1
 
SpringSummer esim. tämmönen on kevyttoppapuku

http://www.vauvapalsta.net/pakkaus2005/isot_kuvat/11373_04I.jpg

Niitä saa kaupoistakin, mut kirppareilta löytyy tosi hyvin äitiyspakkauksen kevyttoppiksia jotka on hyvässä kunnossa.

Äitiyspakkauksen toppis on aika iso. Tulevaks talveks voi ostaa pienemmän puvun jos haluaa, mut kyllä sillä äitiyspakkauksenki haalarilla pärjää jos ei moiti sitä et se on aikas tilava aluks.

Välttämättä 50/56 kokoa ei tarvi ollenkaan varsinkaan jos vauva on iso syntyessään ja jos ostaa kaiken uutena niin ei varmaan kannata kauheen monta vaatekertaa ostaa niin pientä, koska ne ei kummiskaan mahdu kovinkaan kauaa. Mulla on varmaan arviolta n. 15 vaatekertaa kokoa 50/56, mut oon ostanu ne kirpparilta ja saanu lainaan kavereilta, niin en oo niihin montaakaan euroo tuhlannu. Se paljonko vaatteita pitäs olla on aika lailla makuasia, joku pärjää 3 setillä ja toinen haluaa 20 settiä. Ite mä tykkään et on vähintään 8-10 settiä joka kokoa niin ei lopu heti kesken :)

Täällä ollaan edelleen yhdessä palassa. Ei oo kohdunkaula ollenkaan kypsä käynnistykselle ens viikolla katsellaan uudelleen.


Hudjuke ja kajsa 38+5
 
Kimalle84 Hyvin nukuttu yö takana mutta nlaan soitin äsken kun alaselän jomotus jatkuu, päänsärky toistaiseksi ohi. Kuiteskin paineita tahtovat mitata vaikka oleeet tosi hyvät tähän asti ja pyys et menissin näytile kun veikkas kans et jos vedet menis ellei mulla jotkut isot hermot taas jumissa ja pääsis totaalisesti rakkoa tunnottomaks viemään.. :(

Hudjuke ootellaan sit yhdessä sitkeesti, tiedä vaikka tulis käynnistämättäkin... :hug:


tsemppiä täysaikasille et pääsisitte lähtemään..

mä täällä poksun..ja neuvolan jälkeen jatkan sitä siivousta..

omppuli ja öttiäinen tasan 36

aamupalalle..
 
Moi :wave:

Sainpas kerrankin yön nukuttua sikeästi ja rauhassa. Mä sanoinkin illalla miehelle, että jos tänä yönä lähtö tulis, niin en tajua miten jaksaisin synnyttää. Olin niin väsynyt edellisen yön valvomisesta.

Maitotippoja on mulla tullut muutamia, mutta se varsinainen maidontulo on mulla aina alannut vasta pari-kolme päivää synnytyksen jälkeen. Sit sitä onkin alkuun tullut niin paljon, että sillä sais varmaan monta vauvaa ruokittua :LOL:

Vauvan vaatteista kokoa 50 meillä ei ole lainkaan, 56 vain pari settiä bodyjä + potkareita, 62:sta onkin sitten tosi paljon. Esikoinen oli niin iso (4kg), että käytettiin alusta alkaen tuota 62:a. Toka painoi syntyessään 3,5kg ja ekat pari viikkoa sopi koko 56.
Mä tykkään käyttää vauvoilla hieman väljiä vaatteita, ettei kiristä mistään.
Toppahaalari meillä on sellainen beigen värinen Lenne-haalari, koko 62, sillä ajattelin pärjätä vauvan kanssa alkutalven. Lopputalvesta varmaankin sopii se ä-pakkauksen haalari paremmin. Aluksi se olisi kyllä tosi ison kokoinen...

Mä lähden nyt hiusten leikkuuseen =) Ehdin vielä käymään ennen synnytystä, sitten synnytyksen jälkeen ei kuitenkaan heti jaksaisi mennä.

RangaTanga 37+3 :heart:
 
Kiitos mandylle synnytyskertomuksesta! :heart: Itkin samalla lailla ku ois kätilöitä kattonut TV:stä.Tulee muuten tänään?!Toi synnytys on mullakin tilattuna:luin Bebes.infon -sivut tossa keväällä jo...En halua mäkään muuta ku sen ilokaasun,kuhan ei tulis paha olo siitä.Niin ja ammekin ois kiva tosa avautumisvaiheessa (TYKS:ssa yks)!Lisäksi noi mandyn omat musatkin alkoi kiinnostaa.Ne biisivalinnatkin rupes itkettämään.Mun täytyy siellä vaan varmaan tyytyä ihan peruskeskusradioon,ku nyt raskauden aikana musiikkielämyksetkin on saanut mut vollottamaan.Jopa ysäri -diskohitit itkettää joskus tuolta you.tubesta..

[/b]Hudjuke,rohkeutta tulevaan!
Onnittelut prinsessasta,mezzzzie!! :heart: :heart: :heart: Loppu hyvin,kaikki hyvin!

Oltiin eilen miehen kans kylässä perheessä,jossa oli 2 alle 3 v. poikaa.Kova meno niillä oli molemmilla päällä koko ajan,mopoilla ajettiin ympäri huushollia ja isompi tietty yritti "kouluttaa"pienempää aina ku aikuisten silmä vältti.Kolareiltakaan ei siinä menossa vältytty.Koira vielä juoksenteli seassa.Huh huh!Poikien äiti odotti jo ens viikkoa ku pääsee töihin "lepäämään".Saatiin heiltä sitten joitakin nuoremmalta pieneksi jääneitä poikavaatteita,moottoroitu mobile,ym.

Viime yö oli täällä aika tuskaisa!Ensiks ei tullu uni millään.Sit taas heräsin ekan tunnin jälkeen pissalle,unta taas 2 tuntia ja pissalle uudestaan,jääkaapille ja söin jogurtin.Noo siitäkös toi pikkumylläri innostui (söin sokerijogurtin) ja mylläsi n. tunnin yhtä soittoa eikä millään uniasennolla mitä yritin ähkiä ton vatsani kanssa rauhoittunut.Tais tulla joku sokeripiikki vauvalle.Syöttekö muut öisin jotakin?Ku mulla se dieettihoitoinen raskausdiabetes ni en yleensä syö mitään sokeripitoisia jukurtteja vaan oon ostanut noita aspartaamijuttuja.
Täytyy kertoa täällä vielä sekin et ed.päivänä ku mies joi sen 5 tölkin Fosters -annoksensa söin mä samalla ison Geisha -levyn ja kauppareissulla vielä yhen Da-capon (mun lempisuklaa).Voi,voi minkä synnin oon tehny :LOL: En enää jaksa olla niin pilkuntarkka ton dieetin kanssa koko ajan,ku ei toi vauva nyt mikään jättiläinen oo.3,7 kg on syntymäpainoarvio.

Nyt täytyy mennä tohon pyykkirumbaan mukaan ja viedä niitä ulos kuivumaan,ku mies otti ne jo koneesta ja huokailee tuolla kylppärissä..

Maria-s ja "tärisevä massu" 37+5
 

Yhteistyössä