ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

moi

mandulle myös hurjat onnittelut miunkin puolesta :D

meillä eka yö takana ja yhdellä syötöllä selvittiin ja kahdella kakkavaipalla :D . tyttö ei päästänyt itkun itkua ja mieskin sitä ihmetteli et kuinka kiltti se on, sanoin et ku on massu täynnä ja vaippa kuiva niin mitäs sitä sit huutamaan ku ei vatsaakaan väännä :kieh:

 
Tinulille ja Mandylle onnea :heart: :heart:
Mäkin haluan jo, ei tarttis enää pelätä ja panikoida kun ois koko toimitus vaan ohi...

Sairaalaan soittamisesta: Mä en oo koskaan etukäteen soittanut (synnytyksen Tyksissä ja Loimaalla) mutta jotkut sairaalathan haluu että soitetaan. Ja en usko että soittamisesta mitään haittaa ainakaan kellekään on! =)

Mulla on pari päivää ollut ihan kamala olo, oksettaa... Lämmintä ruokaa oon syönyt viimeksi keskiviikkona, ei vaan maistu. Elän tuoremehulla ja mansikoilla ja koko ajan on sellanen olo et tekis mieli työntää sormet kurkkuun. Eipähän ainakaan paino pääse kamalasti nousemaan että jotain positiivista tässäkin, eilen oli neuvola ja viimeisen 5 viikon aikana oli tullut painoa 900g (Sitä edelliset 9 viikkoa tulikin kilo per viikko että ihan hyvä jos tasaantuis :ashamed: )

Hyvää viikonloppua kaikille!

oloonsa tuskastunut kiana 37+1
 
Jälleen hyvin nukuttu yö takana :p Meillä näyttää tämä aamu sen verran harmaalle että taidetaan suunnata jälleen keskustan suuntaan. Meillä vaatteet on 56 ja 68 senttisiä (VAIN 3 ylä- ja alaosaa per koko!) ja kun Kolmonen nyt on niin pieneksi jo 3 kertaa arvioitu niin ehkä yks 50 senttinenkin vaatekerta menis, ettei tarttis pelkkää epämääräistä vaatemyttyä kanniskella ekaa viikkoa. Mä en vaan löydä mistään just mieleistä, kaiken kun pitää olla just eikä melkein täydellisiä, pieniltä yksityiskohdiltaankin :ashamed:


Onnea tinulille ja Mandylle! :heart: :flower:


Alkuperäinen kirjoittaja tinuli71:
meillä eka yö takana ja yhdellä syötöllä selvittiin ja kahdella kakkavaipalla :D . tyttö ei päästänyt itkun itkua ja mieskin sitä ihmetteli et kuinka kiltti se on:
awww :heart:


-iinaZ & The PötZi Kolmonen 37+1 (enää 20 päivää LA:n, mahdolliseen käynnistysyritykseen 23 :p )
 
Mä täällä just mietin että täytyy varmaan yrittää tehdä jotain sen eteen että synnytys joskus käynnistyisi.
Alunperin ajattelin ettei vauva saisi syntyä ennen 9. päivää koska meillä oli silloin viikonlopuksi ( 8-9 ) suunnitelmia, mutta nyt ne sitten peruuntuivat kun miehen mummon hautajaiset ovat tuolloin 8. päivä.
Ajattelinkin tässä sitten että parempi olisi jos vauva syntyisi ennen hautajaisia niin ei ainakaan tarvitsisi miettiä että syntyykö sitten juuri silloin kun mies on hautajaisissa.

Kolmen S:n menetelmästä en pysty käyttämään kun ENINTÄÄN kahta ( siivous ja seksi ) koska saunassa en pysty käymään.
Tai no, saunassa olo on vielä ihan kohtalainen, mutta kun pääsen saunan ovesta ulos niin seuraava mitä tajuan on se että makaan lattialla.
Saunominen ei ole koskaan sopinut mulle.

Täytyy varmaan miehelle vihjaista siitä että vauva voisi tässä kohta syntyä ja kertoa noista kahdesta muusta S:ästä.
Maanantaina olisi kyllä tarkoitus siivota, mutta se toinen nyt on vielä vähän mysteeri, kun mies tosiaan on sitä mieltä että vauvalle tulee kolo päähän jos harrastamme seksiä.
Mutta jos sanon että neuvolassa käskivät ( enkä edes valehtele ) , niin ehkä sitten....
 
Jahas.. Ei oo kikka vielä mennyt synnyttämään.. Näin viime yönä nimitääin unta että joku tuli mun luokse hehkuttaen että nyt se kikka synnyttää :D

Hmm.. Pitäsköhän vähän vähentää tätä palstailua :LOL:

Viime yö meni taas tosi huonosti, en saanut tossa sängyssä unta, kokeilin maata ja istua ja ties millasia asentoja... Ei, niin ei. Oli niin kauheen hiki ja jotenkin muutenkin tuskanen olo, alaselkää jomotti ja... Menin sitten tohon meidän ihanan viileälle nahkasohvalle ja siihen oon nukahtanut :) Tosin heräsin sitten monta kertaa yön aikana (Lapsi herätti niistä kaks kertaa, sillä pullottaa peräti 4:n hampaan kohdalta ikenet, et ei ihme..), ekan heräämisen jälkeen kömmin tonne ukon viekkuun sänkyyn..

Ainiin, ja unohdin kertoa että toissayönä ukko oli herännyt kaksi kertaa yöllä nukuttamaan pojan :D Just kun mulla kerkes toi pinna kärähtää ja tännekin kitisin kun ukko ei mitään tee :D

Pitäis vähän siivota tänään, kun ukon systeri tulee kylään *huoh* tää on niin sikala tää kämppä että huh huh... Nyt oon pitänyt muutaman päivän taukoa siivoomisesta kun ei oo oikein enää pystynyt, niin tää näyttää heti siltä ettei tällä olis miljoonaan vuoteen laitettu tikkua ristiin :( Saa nyt nähä että paljon saan aikaiseksi, kun tosiaan kauhulla mietin tota pojan pullojen pesemistä, kun joudun seistä tiskatessa :/ Vähän raihnasta...

maria-s : Mee http://aijaa.com/ Sitten painat tosta "selaa" kohdasta, etit sen kuvan koneelta minkä haluut sitä kautta. Sit painat "lataa". Mulla ainakin lataa tovin.. Kun on ladannut, tulee teksti "Kuva ladattu onnistuneesti" ja se kuva siihen alle... Saat pienen kuvan tähän kun kopioit tai leikkaat sen kuvan alla olevista teksteistä sen tokan. (sitä kuvaa klikkaamalla pääsee sitten kattomaan kuvan isompana). Oli varmaan tosi selkeesti selitetty... Mä oon vähän huono näissä...

Mut joo, nyt meen yrittää siivoomista!

Kimalle rv35+4 ja tauski 11kk
 
Onnea Tinulille :flower: Omaa nyyttiä odottelen :)
Eilen yöllä oli lupaavia tuntemuksia mutta ne hävis. Lonkka parat.
Polven kohdalle iski kammottava suonikohju ja hirudoidilla sitä nyt hoitelen.
Mitä vielä?? :eek:
Sairaala kassia olen alkanu pakkaamaan mutta tosi vaikea päättää mitkä vaatteet vauvalle. Mieli muuttuu koko ajan.
Kikka-89 hih, mun mies pelkää samaa. Jää vaan siivous.
 
Vai oon mä Kimalle jo tullut sun uniinkin :LOL:

Murokeksi joo täytyy varmaan alkaa joka päivä imuroimaan ja peseen lattioita.
Harmi vaan kun sitten on koko loppu päivän ( ja joskus seuraavankin ) niin kipeä ettei itään pysty tekemään.
Tai sitten täytyy tuolta jostain käydä hankkimassa joku yhden-yön-juttu, kun onhan niitäkin miehiä jotka saavat jotain kiksejä raskaana olevista. :D
 
Ei ehdi enää koneella istua kun mies aloitti kesäloman B) Nyt sain pinoa luettua, paljon onnea Tinuli 71 ja Mandy :flower:
Meillä oli torstaina lääkärineuvola eli se synnytystapa arvio..
Paino tullut 350g/viikko (yhteensä 5.4kg alusta, onneksi ei enenpää kun lähtö painoa on muutenkin )
Näyteet ok, samoin vs ok
RR 136/68
HB noussut 129 *jes*, virtaa onki kyllä ollut enemmän!

No itse lääkäri tapaaminen sitten. Tiesinkin jo etukäteen että neuvolalääkärimme on kesälomalla ja että tk lääkäri tulee tekemään arvion niin en ihmeitä odottanutkaan... Aikansa kun väänteli tuota alapäätä niin totes että mahtuu tulemaan jos ei jättivauva ole.. Ja sanoi että paikai kiinni mutta pehmeät, korttiin merkkasi kuitenkin että kiinteä.. pituutta 3cm
No siinä sitten ku alettiin ultraamaan niin mulle tuli aivan järkyttävä olo, korvissa vain humisi ja kylmä hiki nousi iholle. Sinnittelin aikani mutta sitten kun lääkärin puhe muuttui mongerrukseski pyysin päästä istumaan. No lääkäri setä pisti mut vaan takas pitkälleen ja olo paheni heti :ashamed: No loppu ultra meni aivan sumussa, sukupuolta ei vieläkään näkynyt.. Itse en nähnyt pientä kun näyttö oli musta pois päin ja mieskin sanoi ettei hän saanut tällä kertaa mitään selvää, yleensä on aina selitetty missä on mitäkin jne... No loppujen lopuksi kun pääsin pois siitä pöydältä ja istuin vähän aikaa niin olo helpottui.
Sanoi että painoarviota ei osaa tehdä, että olisko joku alle 2 kiloinen nyt, synnytyksessä ehkä 3½-4kg.. Voiko vauva olla tosiaan vielä noin pieni että alle kaksi kiloa rv 36? rv 28 arvioitu paino oli 1165g...
RT pieni on edelleenkin, onneksi :) Arveltiin ku ens viikolla on neuvola että pyydetään voitaisko ultrata kun jäi harmittaan tuo käynti.. ei kyllä itselle saanut oikein mitään :/

Sitten käytiin eilen ostamassa uusi pinnasänky, viedään se mikä saatiin anoppilasta takaisin.. Laitan kuvia sitten kunhan saadaan se koottua, vanha sänky pitää kuitenkin viedä sitä ennen pois ku loppuu neliöt kesken =)
Tänään piti olla siivouspäivä niin vettä tulee, hienoa :kieh:
Hyvää viikonloppua kaikille :heart:
Muratti ja maha-asukki 36+2
 
Täälläkin odotellaan Mandyn synnytyskertomusta =)

Mulla oli viime yönä ekat kivuliaat supistukset, mutta ne meni sitten aamuyöstä ohi, pöh! Ehdin jo elätellä toiveita, mutta mitä vielä. Sitten mulla oli ihan ihmeellisesti koko yön maha ihan pinkeenä, ihanku ois ollu sellanen "kestosupistus" :D Vaikee selittää, mutta tuntui oudolta.

Täällä sataa taivaan täydeltä vettä ja mä nautin :) Jotenkin kivaa kun vaihteeksi tämmönen sää, niin voi luvan kanssa vaan olla ja möllöttää sisällä :D

Kävin eilen siellä Kimperin liikkeessä kattelemassa niitä trikoisia kantoliinoja. Siellä ei ollut hyllyssä yhtään sellasta mikä ois miellyttänyt mun silmää, mutta tekevät sitten mieleisen mulle mittatilaustyönä =) Siinä menee korkeintaan pari viikkoa, joten eiköhän sen ajan malta odottaa. Mutta mun mielestä hirmuisen hyvää palvelua, kun saa ite valita liinan värin ja sitten sen taskun värin mikä siihen tulee.

Mä oon harrastanut seksiä miehen kanssa viime päivät hyvinkin aktiivisesti, mutta eipä oo auttanut synnytyksen käynnistymisen suhteen mitenkään.
Tuo kolmen S:n meneteltä on varmaan ihan jotain huuhaata, minkä joku mies on seksin ja siivomisen toiveissa keksinyt :LOL:

Mut nyt meen makoileen sohvalle. Ajattelin että käyn kohta kaupasta hakemassa kaikkia mahdollisia herkkuja ja niitten & telkkarin parissa vietän tän päivän.

outiko 39+3

muoks

muratti88:

Sanoi että painoarviota ei osaa tehdä, että olisko joku alle 2 kiloinen nyt, synnytyksessä ehkä 3½-4kg.. Voiko vauva olla tosiaan vielä noin pieni että alle kaksi kiloa rv 36?
No kieltämättä aika pieneltä kuulostaa. Mulla oli noilla viikoilla noin 3kg. Mutta kaipa tuokin on niin yksilöllistä..
 
MOI

ONNEA MANDYn perheelle!!

AUTTAKAA tyhmää... Miten mä saan itseni sinne facebook-ryhmään? oon mielestäni pistäny hakemuksen-vai-mikä-se-nyt-oli, mutta mitään ei oo kuulunu saati tapahtunu. Pitääkö mun aktivoida itseni jotenki vai saanko kutsun vai häh. Oon ihan ulalla. Ja siis kuitenkin olen siellä kirjoilla :)

Miiwa ja Salama 36+3
 
Kovasti onnea Tinulin ja Mandyn koko perheille!!! :flower: :heart:

Tänne ei nyt kummempia. Mies v-lopun pois, tytön kanssa kyläilään ja olla öllötetään kotona, kun vettä sataa. Vähä tylsääkin. Enkä ole edelleenkään mitään tulevan vauvan juttuja laitellut, mutta kuukausi vielä laskettuunaikaan...Tosin esikoinenhan syntyi kaksi viikkoa etukäteen. Mutta vaikka vauva on odotettu niin jotenkin ei vaan saa aikaiseksi, kun on ihan tarpeeksi tätä ihan normaalia arjen pyöritystä. Leppoisaa viikonloppua! =)

Nipsu 35+5
 
"Huomenta" :wave:

Mä yritin eilen illalla tulla tänne, mutta en päässyt jostain syystä kirjautumaan. Oliko kellään muulla eilen ongelmia kirjautumisessa? Moni ainakin on näköjään kirjoitellut kuitenkin...

Heräsin viime yönä pari kertaa kipeään supistukseen, mutta ne oli taas jotain yksittäisiä vaan. On alkanut olemaan aika katkonaisia öitä, kun supistelee ja pissattaa ja liitoskivut vaivaa jne. Alkaa vaan enemmän ja enemmän odottamaan sitä synnytystä :whistle:

Murokeksi Tervetuloa sinullekin =) :flower:

Ja Mandylle Suuret onnittelut täältäkin:flower:

Outiko Mäkin oon todennut, että tuo 3S:n menetelmä taitaa olla ihan huuhaata. Meillä siitä ei ole mitään apua ollut kahdessa edellisessäkään raskaudessa, eikä tunnu olevan nytkään mitään vaikutusta. Mä uskon, että jos jollakin näistä on "apua", niin sit olis varmaan synnytys käynnistynyt muutenkin samoihin aikoihin :)

Sitä piti kysyä, että onko muilla alannut vatsanahka kutiamaan ja kiristelemään entistä enemmän? Mä rasvailen tuota massua vähintään kolme kertaa päivässä, ettei olis niin kireän tuntuinen nahka koko ajan. Täytyy toivoa, ettei alkais arpia tulemaan.

Laitetaanko Vatsanympärysmittagalluppia pitkästä aikaa?
Täällä meni just metri halki, eilen illalla mittasin ja tasan 100cm oli =)

RangaTanga 36+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miiwa:
MOI

ONNEA MANDYn perheelle!!

AUTTAKAA tyhmää... Miten mä saan itseni sinne facebook-ryhmään? oon mielestäni pistäny hakemuksen-vai-mikä-se-nyt-oli, mutta mitään ei oo kuulunu saati tapahtunu. Pitääkö mun aktivoida itseni jotenki vai saanko kutsun vai häh. Oon ihan ulalla. Ja siis kuitenkin olen siellä kirjoilla :)

Miiwa ja Salama 36+3
Moi!

Mä olen tuon FB-ryhmän ylläpitäjänä ja olen kyllä kaikki tulleet "hakemukset" hyväksynyt, koita laittaa uudestaan jos ei ole jostain syystä tullut perille =)
Huhuilen nyt tätäkin kautta josko joku muukin haluis ryhmän ylläpitäjäksi :wave:
 
huomenta täältäkin! Yö nukuttiin täällä pyörien kun lonkkakivut kiusaa, kylkeä saa kääntää koko ajan. Ja odottelin eilen että olis tullut ukkonen että tää painostava ilma vähän hellittäis mutta ei.. yhtä hiostavaa on edelleen.
Meillä autoon tullut joku mystinen vika, ja mies lupasi viedä mut moottoripyörällä synnyttämään jos lähtö nyt tulisi! :D Olisi sekin näky! Ja kun kysyin että kuikna mä tän suuren vatsani kanssa mahdun sinne taakse istumaan, niin tokaisi että jos ei muuten niin väärin päin :D Joo no oikeesti me ehkä sitten soitettaisi taxi. Vaikka olisi siinä kertomista kavereille.

Mandylle onnittelut tätäkin kautta! :flower: :heart: :flower:

Vatsanympärys Kehtaako tuota edes laittaa :LOL: hmmm... taitaa huidella siinä 130cm hujakoilla..! Eli kyllä tää on aika iso.. :D

Kiana78 Kyllähän mä voin alkaa sun kanssa ylläpitäjäksi, kun siellä roikun koko ajan kuitenkin :D

Mitähän sitä keksis tälle lauantaille? ukko lähtee varmaan ajelemaan moottoripyörällä joten me jäädään koiran kanssa kotiin ihmettelemään. Ja siivottu on niin ettei enää kyllä jaksa :D

Citilda ja PikkuTyyppi 36+6
 
Kiittikimalle84mä yritän tota konstia illemmalla sit ku tulee sopiva väli jaksujen ja kotihommien kans.Nyt mulla pyörii taas lakanapyykkiä,ku mua "ällöttää"noi pussilakanat ja tyynyliinat viikon jälkeen.Hikoilen nykyään öisin päästäkin jo.Ihme juttu.Tukka on aina ihan takussa ja liimaantunu aamuisin tonne niskaan. :kieh: Muutenkin mulla on sen verran pitkä toi letti,et oon pitäny sitä jollain nutturalla koko kesän aina päivät.Ehkä vois ton synnytyksen jälkeen miettiä jotain uutta kampausta ja lyhyempää lookia tähän lama-ajan pitkälettityyliin.Mut en tykkää kuitenkaan ihan semmosesta lyhyestä kananpersemallista,et jotain siltä väliltä.Onks joku polkkatukka jo ihan out?
Nyt täytyy mennä kaffelle ja jätskille ja mansikoille!

T:maria-s ja uinuva vauveli
 
Paljon ONNEA Tinuli ja Mandy!

Jee, mä sain eilen illalla vihdoin pakattua sairaalakassin!

Tänään sitten ohjelmassa taas siivoilua ja ehkä leipomistakin, yllätys? Haettiin tänään vielä yksi laatikko lisää mansikoitakin eli niidenkin kans riittää hommaa.

Outiko Saanko udella minkälaisen liinan tilasit? Mä oon nimittäin kans tilaamassa Kimperin trikooliinaa... Tällä hetkellä näyttäis, että voiton vie suklaanruskea liina johon tulis semmoinen vihreä satumaa kuosinen tasku.

Gallup Mulla mahan ympärys tänään 103 cm!


Maud 38+6
 
Joo toi mun vatsanympärys on 117 cm!Mahtaakohan toi tiistainen ä-polin vauvan painoarvio heittää kovastikin (3060 g)?
OutikoMulla on ollu jo koko tän viikon melkein jatkuvasti,varsinkin öisin maha ihan kivikovana.Kai ne on niitä harjoitussuppareita (Braxton-Hicks)

 

Yhteistyössä