ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

outiko mulle sanottiin myös, että makaa vasemmalla kyljellä (tai oikeallakin käy). Ja jotain tosi makeaa mehua ensin nassuun. Ei mulla ainakaan kokoaikaa vauva liiku, taitaa näin iltasella alkaakin möyriä vasta, kun pääsen sänkyyn maata. :)

permis jos tarkoitat tuota oranssia HD-haalaria, se on tullut lahjana jenkeistä. Ylläri ylläri, Suomessa yleensä aika huonot valikoimat vauvojen HD-vaatteita. :) sen alla oleva valkoinen haalari on Lindexiltä.
 
Iltaa!!

Aivan ihania kotiintulovaatteita teillä.. :heart: Ja upeita masuja..:)

ArvistaMulla on kanssa tullut alavatsaan arpia, mutta ei ne mua haittaa, nehän on vaan muistona mun pikkuisesta. :) Enemmän mua harmittaa nää kilot!! |O

Tämänpäiväisestä kokoarviosta Kävin siis Hesassa yksityisellä kokoarviossa, kun en Lahesta aikaa saanut. Mulla oli aivan ihana symppis lääkäri. Sellanen vanhempi herra ja tosi pätevä, eikä pitänyt mitään kiirettä vaikka olikin n.40min myöhässä aikataulusta. Kaikki oli vauvalla hyvin, kokoarvio ultralla 3220g (rv 37+2) eli laskettuna aikana ois sellanen nelikoinen. Kuulemma joka viides Suomessa syntynyt lapsi on yli nelikiloinen ja vasta 4,5kg tai suuremmat lasketaan isoksi lapseksi. Sanoi useaan kertaan että ei mun pidä stressata mun mahan kokoa, sillä rakenne ja vatsanpeitteiden malli vaikuttaa niin paljon siihen miltä maha näyttää ulospäin. Muutenkin jäi tosi hyvä mieli käynnistä. Kohdunkaulaa (oliko oikee termi) oli jäljellä 2cm ja paikat tosi pehmeät sekä kohdunsuu auki 1,5cm.

Mies yrittää repiä konetta käsistä joten öitä kaikille..

Aurora 37+2

 
plääh! kyllä on taas ollu vaikea päivä! supistellu koko päivän, hikivalunu, vetelällä maha ja sitten sitä p*skaa valuu pitkin päivää housuihin |O :headwall: vaikka kuin kävis vessassa ja koittas pyyhkiä jostain sitä vain valuu.. on ollu tuon rektumin kanssa vaikeuksia ennenki vaan päinvastoin, on joku synnynnäinen nahkapussi suulla ja sen taakse jää usein ulostetta joka sitten ärsyttää suolenpään ja tulee pukamia, onneks nyt ollu koko raskauden maha löysällä, ennemmin näin kuin pukamat ja älytön kipu!

neuvolaan huomena! tänään siis suppaillu oikein kunnolla ja eilen ja tänään tullut paperiin pinoisia veripisaroita sellaisia pinkkejä, mutta ei limaa, valkovuotoa kyllä ihan reippaasti joka on kellertävää! :x

kätilöt sarjan katoin eka kerran kun sattumalta käänsin kanavaa, itkua tihrustin koko ajan määki haluun jo vauvelin sylliin! eilen kävin kyläilemässä yhes paikkaa jossa 4kk ikäinen ihana neitokainen, on vain ollut koliikki vauva joten heillä ei ole oikein hyvin mennyt alku nyt alkaa onneksi helpottaan.

meillä oli tänään hääpäivä! 9v. tuli täyteen! käytiin isännän töistä päästyä kaikki ravintolassa syömässä! kyllä oli hyvää pitkästä aikaa! ja sitten saikin juosta vessassa ja supisteli kun liikaa söi, ei kumminkaan ähky tullut! ristikkoperunoita :p possunfilepiffi :p ja aurakastiketta vaikkei ois saanukkaan! :p :p :D siinäpä meidän hääpäivä jutut!

nyt pehkuihin! alkaa tuo yks taas meukkaahan siihen malliin et pitäis päästä rauhottuun! heräs varmaa viileeseen suihkuun!

äsh! poitsun synttärit vietetään sunnuntaina, taas on tenavia ja porukkaa tiedos! ja siivous, pitää huomen aamulla alotella!

pekunalle ja tuikkis 36+3
 
No daa! ...Tosin, tais ollakkin reissu molemmille enemmän kun hyväks ;)
Eh, niin olisi kai pitänyt mainita että poika ihan omasta vapaasta tahdostaan käveli, eikä suostunut enää menemään rattaisiin :D Vaikka silminnähden nautti saamastaan vapaudesta, vähän väliä silti kuului vaimea "ei. eii. eiii!" Ja äiti perässä "joo, kyllä, joo!" :LOL:

Olin katsovinani että joku hampaantynkä taitaa tuolta suusta pilkistää, eli tosiaankin, hampaankolossa jotain :D

Permis Mie yritän lohduttaa itseäni että se on vain se äidin ja lapsen välinen hyvä symbioosi... :whistle:
 
Joo, no ehkä mun ei pidä stressata noista liikkeistä liikaa.
Mutta tosiaan kun se terkkari sanoi että pitäs 10krt/ h liikkua niin on se mun mielestä jo aika paljon näille viikoille. Kun eihän sillä vauvalla oo ees kauheesti tilaa liikkua enää :eek:

Mutta kyllä mä oon jo vähän neuroottinen nyt kun kokoajan tarkkailen liikkeitä :ashamed:
Joku ihme paniikki ollut ton neuvolan jälkeen.

outiko 39+1
 
Heippa taas!

Outiko, terkkari vähän sanoi väärin sulle.. Yleistä vissiin :D meinaan, oma neuvolatäti sanoi, että ne hetket joina vauva liikkuu sinulla yleisemmin, tarkkaile niitä aikoja, ja silloin lapsen tulisi liikkua n. 10 liikettä per tunti. Että turha tuosta stressata. Huonosti selitetty kyllä monelle tuo... :/ ei voi olettaakaan että lapsi koko ajan liikkuu..

Olin tänään neuvolassa, äiti oli mukana.(kun olen nyt ollut äidin luona melkein viikon verran, niin lähdettiin yhdessä täältä käymään neuvolassa, en viitsi enää itse ajaa..) Kun hän kuuli että pitäisi tarkkailla, että lapsen pitäisi liikkua kymmenen liikettä päivässä hän vähän ihmetteli. Ei kuulemma tuollaisia silloin ollut koskaan. Äiti myös samanikäinen ollut kun minä kun sai minut 21v. Niin ne vain muuttuu ajan myötä kaikki :D Onneksi tuo oma neuvolatäti on tosi mukava ja selittää asiat hyvin ja tuossa ne äidinkin kanssa juttelivat ja vertasivat hänen raskauttaan minun raskauteen. Sanoivat, että kohta voi tullakin.. 4kg vauvaa kovasti povasi minulle :D (no sanoipahan vaan, että helpompi käsitellä kun isompi :D) Terkka sanoi myös, että nyt sitten alat kunnolla saunomaan ja siivoilemaan, niin kohta se sieltä tulee, kun vähän jo vaikuttaa siltä. :)

Närästyksestä joku kyseli. Sitä itsellänikin on ollut. rennietä vetelen, mutta hyviä keinoja kuulemma närästyksen välttämiseksi on maito ja myös mantelit.

Voisin yrittää nukkua tai tehdä jotain :)

Zinnie 38+6
 
unikuu108
merkkaus ennen huomista lääkärineuvolaa..
kiva tietää aamulla mitä tolla alapäälle oikein tapahtuu kun se vaan turpoo ja turpoo.. :LOL:
paine on ilmeisesti aikamoinen mutta ei koske yhtään..
 
vaavitarkos se nyt kyseli että mitä makeisten tilalle.. Mä kans napostelin paljon karkkia ja muuta.. piti sitten keksiä jotain uutta naposteltavaa niin marjat on hyviä :)
Otan pakkasesta ihan mustaherukoitakin jäisenä ja niitä popsin kuin karkkia :D Samoin kuin mansikat maistuu hyvin.

Liikkeistä mun käskettiin myös tarkkailla ja laskea liikkeitä.. ja neuvolan lapussa oli että normaalisti 10-15 liikettä per tunti..
Muutamana päivänä sitten laskin liikkeitä illalla 8-9 maissa niin liikkeitä tunsin jopa 35! ja varmasti jäi laskemattakin muutana, kun torkahdin muutamaksi minuutiksi :D
Neuvolassa sanottiin sitten että ei tarvi enää laskea.. Ja illalla kyllä on sellaiset bileet mahassa että huh huh :D

Neuvolassa sanottiin vielä että jos ei tunnu liikkuvan niin syö vähän jotain ja liiku.. sitten koittaa uudelleen..

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,570,646,807,1135,3909,3942,6346 tuossa on hyvä linkki missä on hyvää tietoa laskemisesta.. :)

http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskaus/Se-potkii-jo/ tuossa myös toinen linkki..
 
täällä mä olen taas. Nukuin päivällä niin paljo et nyt ei sit tietty saa nukuttua. :D en millään viittis enää leipookkaa tähän aikaan, ku mulla on huomenna meikkikutsut. Pakko vaan herätä ajoisa huomena.

mulla vauva on koko ajan ollu sellanen et päivällä ei liiku juur yhtään, mut illlalla se hulluus alkaa. Mua ei oo ikinä närästäny joten en oikein tiiä millasta sekään on. Tällä hetkellä vointi on yllättävän hyvä. Jollei näitä käsiä oteta huomioon. Aattelin puhua tästä kuitenki äippäpolilla pe, ja jollei mitään ihmeellistä oo, niin otan hierojaan yhteyttä joka lymfaa jos se vaikka osais mua auttaa.

Kätilöitä kattelin määkin itkusilmässä. :) ihan uskomatonta et mulla on kohta lapsi. Ennen tätä raskautta elin jotenki siihen tyyliin etten ikinä saa lasta. ja välillä vieläki on suru siitä lapsettomuudesta kunnes ymmärtää miten asiat on. Ehkä mä sitte pikkuhiljaa ymmärrän tän kaiken ku poika on maailmassa. :)
 
Heräsin pissalle ja samalla paperiin ja pönttöön tuli verta. Vauvelikin liikkui kovasti ja taisin kokea ensimmäiset kivuliaat supistukset. Tämä veri taitaa liittyä siihen eilisiltaiseen limatulppaan. Jään kuulostelemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
No daa! ...Tosin, tais ollakkin reissu molemmille enemmän kun hyväks ;)
Eh, niin olisi kai pitänyt mainita että poika ihan omasta vapaasta tahdostaan käveli, eikä suostunut enää menemään rattaisiin :D
Kyllä mä ihan just tätä tarkotin, ja itse olisin kans pistäny kävelemään vähintään patistelun kera. Hyvää teki molemmille, kun pojallekkin ruoka maistui ja äiti oli siitä mielissään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mutta tosiaan kun se terkkari sanoi että pitäs 10krt/ h liikkua
Niin, 10 liikettä tunnissa vilkkaimpana aikanaan, eli useimmilla ilta/yö/aamu. Ei joka tunti 10 liikettä, sillon on kyllä jtn vialla!

Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Heräsin pissalle ja samalla paperiin ja pönttöön tuli verta. Vauvelikin liikkui kovasti ja taisin kokea ensimmäiset kivuliaat supistukset. Tämä veri taitaa liittyä siihen eilisiltaiseen limatulppaan. Jään kuulostelemaan.
Oi! Ihanaa! Jokohan nää kärväät kivuissa kotona tai jopa salilla? Vai antoiko vaan esimakua ja pääsit vielä takasin nukkumaan? :p


-iinaZ & Kolmonen 36+6 (kera HELKKARIN kipeän selän! :/ )
 
iinaZ Kyllä täällä kotona ollaan ja lasketaan supistuksia. Heittelee näköjään vielä aikalailla 7-13 min välein tulee. Mua vaan ihmetyttää tuo verisen liman määrä. Mutta kait se on normaalia, että sitä tulee.

Tänään on muuten eka leijona-päivä. =) Oisko meidän jätkä näin hätäinen...

Mandy ja Aksu 38+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
iinaZ Kyllä täällä kotona ollaan ja lasketaan supistuksia. Heittelee näköjään vielä aikalailla 7-13 min välein tulee. Mua vaan ihmetyttää tuo verisen liman määrä. Mutta kait se on normaalia, että sitä tulee.
JEE!!!!!!!!!!!!!! *bojoing*

Verinen lima tarkoittaa kohdunsuun avautumista. Onko supistukset kivuliaita, tai ainakin kipeytyvät koko ajan? Harkkasuppareita saattaa tulla montakin tuntia putkeen säännöllisesti, mutta ne ei ole niitä "the real one", koska oikeet synnytyssupistukset ei lopu levossa ja voimistuvat koko ajan.

Mä olisin kotosalla siihen saakka kun kivun TAI pelon/jännityksen kanssa pärjää. Lämmin suihku sinne mihin sattuu auttaa paljon. Alapäätä kannataa kans suihkutella, vedestä saa muutakin apua kuin kivunhoitoa (suojaa paikkoja) ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
iinaZ JOO, kyllä on kivuliaita. Heti siitä ensimmäisestä lähtien. Taidan mennä kohta saunaan, kun on kerta tuo ainavalmis-kiuaskin...
Hyvähyvä, Aksun syntymäpäivä ON TÄNÄÄN ;)

Saunassa miedossa löydyssä, lämmin märkä pyyhe vatsan ympärille kiedottuna laimeen mehun/juoman kera kuullostaa fiksulle. Teillä ei ollu pitkä matka synnärillekään, mutta joku vois vähän tsekkaa supistusten välejäkin ja laita lähtökamat vaatteineen valmiiks, voi tulla pikanopee lähtö jos pystyt rentoutumaan ja nauttimaan supistuksista (nopeuttaa tosi paljon avautumista).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Päksäkkä:
Oi, onkohan se kohta menoa Mandylla! =)

Ihanaa Iinaz kun jaksat tsempata! :heart: Mä varaan sut kanssa sit kun mun synnytys alkaa!
Mandyllä alkaa olla oikeesti kipeet oltavat jos vaan ei oo supistukset tauonneet (sillon otetaan avuks saikkulassa esim. rappuset tai oksitosiini-tippa). Ne tuli kuitenkin jo 7-13 minsan välein kivuliaina ja suu tuntui aukeevan vuodosta päätellen hyvin. :)

Joo, täällä ollaan.. ainakin tukena, turvana :wave: :heart:


-iinaZ & Kolmonen 36+6
 

Yhteistyössä