ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Se sit katos...

Heips,

Tänne on tullut taas paljon tekstii, olen koittanut kovasti lukea tekstiä mut sit vastaaminen on aina jäänyt. Nyt on tutustuttu synnärille ja käyty ensipäivä-infossa. Nyt alkaa pikku hiljaa tuntuu siltä et se h-hetki on oikeasti lähettyvillä.

Neuvolassa tuli tänään sit taas käytyy:
RV 37+0 POKS!
paino ennallaan eli ei muutosta
turvotus +/-
RR 120/86
Pissa puhdas
Sf 34,5
RT
syke +130
liikkeet ++

Joku oli täällä menkkakivuista keskustellut. Niitä minullakin on aina iltaisin.. useimmiten yhdeksän ja puolen yön välillä. Vitsi ovat kipeitä. Jonkun verran olen havainnut myös supistuksia. Ei kipeitä, mut supistuksia ihan varmasti

Tänään wessassa käydessäni paperiin jäi myös osa limatulpasta. Hei minussa siis oikeasti tapahtuu jotain siihen suuntaan että synnäri kutsuu minuakin ;). Tuntuu et muilla on jo pidemmän aikaa supistellut tai muuta ja minulla ei mitään mut nyt onneksi minussakin tapahtuu jotain. Terkkarikin kehoitteli jos sairaalakassia pakkaamaan. Ehkä se sit olis aika.

Minulla ei ole mitään ihmeellisiä mielihaluja ollut. Tai sit en ole vaan tajunnut niitä.

Ouska ja Väinö rv 37+0 POKS!

 
Mandylle onnittelut kihlajais vuosi päivästä.. :flower:
Ja poksujille :flower: onnittelut myös.. Kohta se on menoa meillä kaikilla! :D

ä-poli ja neuvola kuulumisia bongailtu :wave:

Napsumisesta Täällä havaittu samaa, mutta vaan pari kertaa ja ilman sitä kipua..Hmmm.. mitä lie... Joku joskus sanoi että vauvan nivelet naksuu..?! En tiiä.. Siis silleen ku itselläkin joskus naksuu polvet tai nilkat tai kädet... Kikka89 Kysy tuosta kipuilusta vaikka neuvolassa, meille sanottiin nimittäin juuri eilen ä-polilla kun oltiin tutustumassa että pistävä kipu (yhtäjaksoinen , ei aaltoileva) ei ole supistusta ja että se on syy mennä näytille ja pitää selvittää mistä johtuu.. En halua pelotella mutta jos pistää ikävästi vatsaan ja ei ole supparia niin kannattaa tutkia mistä johtuu!

(.) Omaa napaa... Täällä on siivoiltu, saunottu ja leivottu :LOL:
Eilen oltiin tutustumassa synnärille ja mun ihana juro mieheni oli huojentunut selkeesti kun käynti oli ohi, se ei tykkää yhtään mistään "kierto ajeluista" Mutta nyt tiedetään milloin ja miten sairaalaan mennään ja mitä siellä tapahtuu, tulipahan siis käytyä! :D

Tänään olen leiponut mokkapalakääretortun :LOL: Don't ask! Joo on aika hassun näköinen viritys mutta maku oli taivaallinen!! Ja mun pitäis pysyä kaukana sokerista :ashamed:

huomenna taas neuvolaan, verenpaineita ja pissaa tarkistuttamaan. Ja ens viikolla olis aika sitten taas sinne ä-polille *syvä huokaus* Joka ahdistaa jo valmiiksi!
pitäisi vielä soittaa ja varmistaa että siellä on vuorossa joku eri lääkäri kuin viimeksi, sillä sille en enää mene! Jos vaikka sais tietää mitä ne aikoo, käynnisteleekö? ja jos niin koska? Huih... Jännittää...
PikkuTyyppi on ollut aktiivinen masussa :heart: nyt jos ottais ja lähtis lenkille koiran kanssa kun ulkonakin näyttää ihan siedettävältä, ei ainakaan vettä sada.

Ihmeen hyvän tuulinen Citilda ja aktiivinen PikkuTyyppi rv 36+3
 
Nykyisin aina kun tulee palstalle lukemaan kuulumisia niin jännittää että olisiko joku saanut vauvan! =)

Mitenköhän Meelaien kävi? Onkohan jo vauva sylissä?

Mulla ei ole vielä mikään kiire synnyttämään. Mä toivon että vauva syntyisi vasta siellä lasketunajan tienoilla. Hävettää oikein sanoa että olo on hyvä ja nukun aika hyvin (viime yönäkin 9 tuntia) niin vielä en ainakaan haluaisi vauvan tulevan. Mä en muutenkaan vielä oikein tajua että meille tulee vauva!?! Ja ihan kohta! :eek:

Mulla on jotenkin pahamieli. Mä en tajua miksi. Kai ne on taas nää hormoonit! :(

Päksäkkä 37+1 :heart:
 
Heipsan,

Kävin tänään sitten neuvolassa ja jäi todella epävarma olo koko käynnistä :(
Mulla oli tänään oikean terveydenhoitajani sijainen, joka ei mielestäni oo ees kauheen pätevä, vaikka siis on kätilö jne. mutta siis asiaan..

Vauvan sydänäänissä oli todella suuri vaihtuvuus ja se terkka oli jo vähän sitä mieltä että ehkä pitäs mennä äitipolille.

Eli sydänäänet oli alimmillaan 109! Ja korkeimmillaan yli 200! Pääsääntöisesti ne oli kuitenkin noin 115- 125 luokkaa, mutta sekin oli normaaliin nähden alakantilla. Kun tavallisesti ollut noin 130-150.


Se tutki jostain kirjoista (!!) että miten pitäs tämmösessä tapauksessa toimia jne.
Sitten pyysi jotain toista terkkaa sinne myös kuuntelemaan niitä ja loppujen lopuksi arvelivat että tuo matala syke johtui mun asennosta ja että ei kai pitäisi huolestua..kai?! Neuvolakorttiin merkkas sykkeiksi 125, koska siinä se jonkun aikaa pysyi.

Mä oon nyt ihan paniikissa, kun en saanut oikeen mitään selkeetä vastausta siihen, onko kaikki ok vaiko ei!

Mitä ootte mieltä pitäskö soittaa äitipolille varmuuden vuoksi ja kysyä sieltä mielipidettä.
Ahistaa!

Muuten kaikki oli kunnossa ja ne sydänäänet oli kyllä tosi vahvat ja muutoin ok.

outiko 39+0
 
neuvolalääkärinkuulumiset

paineet ok, pissa ok, hb ei otettu, ne maksajututkin oli ok, epäili että tää kutina on joku allergiaoire jostain...rasvausta ja zyrteckiä... paino taas 1050 g / vko...hups. turvotus + ja suolasta pitäs välttää nyssit etiäpäin. sykkeet 140-160 ja ipanalla oli vauhti päällä!!!

sain lähetteen äippäpolille KOKSiin, koska tuntui olevat edelleen pt. ihan varma ei ollut, mutta varmistamme sen sitten. :) vähän kiva, näkee sit viel kerran tyypin ennen ulostuloa! kaulaa jälellä 3 cm, mut suu oli jo sormelle auki ( mitä se sitten taas tarkottikaan... )

ihan jees, kerrankin jäi hyvä mieli :D

sissi ja papana 35+5
 
Jaahas. Ihme vitutus/alakuloisuus vaivannut koko päivän. Lieneekö väsymystä vai mikähän riivaa, mutta selvästi huomaa oikein kunnon romahduksen. Ihan suorastaan itkettää, ja minä itken TODELLA harvoin, miehenikin varmaan useammin...

Paiskasin sitten IPodin korville ja Leevin vaunuun ja työntelin hirveää kyytiä aina aika ajoittain kaatosateessakin, mutta ei kyllä yhtään haitannut. Pikku-ukollakin taitaa olla jotain hampaankolossa kun napisee jatkuvasti. Alkoi sitten jo vaunuissakin suhteellisen levottomaksi ja huuteli "eiiii, eiiiii". Otin pois vaunuista ja pistin kävelemään ja kävelikin sitten reippaasti vaunujen vieressä melkein Myyrmäestä Louhelaan asti (=reittioppaan mukaan 1.3 km) :D Aika hyvin tuollaiselta vuoden ikäiseltä tiiperöiseltä, ruoka ainakin maistui hiton hyvin kun tultiin kotiin :LOL:

Tää vois ottaa kyllä nyt vastaan jotain oikein kunnon hulinaa, edes jotain kelvollista kipua, mikä johtaisi johonkin, mutta lähinnä tuntuu jotain pääntyöntelyä tuonne alakertaan ja harjoitussuppareita, mitkä ei nekään tunnu oikeastaan kivuliailta.

Tuntuu ettei nyt oikein mikään viittaa sinne että tähän huusholliin olisi mitään vauvaa tulossakaan, ei ole pientä somaa sänkyä valmiiksi pedattuna, ei sairaalakassia pakattuna... no vaatteet nyt on kaapissa olleet jo jonkin aikaa, mutta muuten elämä on ainakin toistaiseksi vielä ihan samanlaista kuin ennenkin. Aika tylsää. Plaa.

kielletty 37+3
 
outiko minullakin viime neuvolassa sykkeet heitteli tuota luokkaa ja oma terkka vakuutti että sillä ei ole merkitystä. Vauva on ollut joka kerta todella liikkuvainen ja hän sanoi sen syyksi vaihteleviin sykkeisiin.
Mutta voithan oman mielenrauhan takia soittaa! Sitä varten siellä on henkilökuntaa. Turhia soittoja ei olekaan:hug:
 
Heips taas!

Ihmettelen täällä kans, että kun ei oo kivuliaita supistuksia, eikä menkkamaisia kipuja tms. Liitoskipuja on vieläkin, ja välillä ihan törkeää vihlontaa, mutta muuten odottelen limatulppia yms. :) Hävettää kans kirjoittaa, kun nukun yöni yleensä hyvin (1-2 kertaa pitää käydä pissalla), mutta muuten saa suht hyvin nukuttua. Menee varmaankin yliaikaiseksi. :D

Vähän tänään siivoilun jälkeen tuli supistuksia (ei kivuliaita), mutta nekin on vähentynyt siitä mitä oli viikoilla 32-33. Silloin stressas, että voikun ei supistelisi, ja nyt sais kyllä jo vähä supistella. :) Ei siis auttanut sänkyjen alla imurointi ja lattioiden pesukaan, vaikka se oli kyllä ahtaan tuntuista itselle. :D
Raskausarpia on mahassa, jonka vuoksi ei tee mieli kuvailla sitä aivan hirveästi.

Mandylle onnea kihlapäivästä ja oli söpöt vaatteet!

Ja onnea poksuville!

Vaavitar + tintta 36+4
 
Ezmeralda Joo, meillä tosiaan tuo terkka on vaan ite niin epävarma omista taidoistaan ja tiedoistaan, että saa kyllä sellasen paniikin aikaseksi, kun siellä miettii ääneen että mikä on vialla yms.

Mutta siis soitin tuosta asiasta äitipolille oman mielenrauhan takia ja siellä sanottiin, että on vaan positiivista tollanen sykkeen vaihtelu. Kuulema terveen vauvan merkki eikä tarvi olla peloissaan.
Antoi vähän ymmärtää, että neuvolassa turhaan "peloteltu" eikä oo oikeen tiedetty asioista.
No shit!

Mutta täällä siis jo taas rauhotuttu..vähän kerkesi iskeä jo paniikki!
 
Meillä on leivottu "laiskasti", mansikkatorttu vispikermalla valmispohjalle. Kahvi tippuu jo ja tortun jämälle ei tartte jääkaappiin tilaa siivota.. :D

Siivottu on tänään koko poppoon voimin ja jahka saan tytskit nukkumaan kasin jälkeen niin pesen vielä lattiat ja levittelen matot paikoilleen. Sen jälkeen vois kokeilla toistakin ässää, enkä nyt tarkota saunaa :p


Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Mitä ootte mieltä pitäskö soittaa äitipolille varmuuden vuoksi ja kysyä sieltä mielipidettä.
Ahistaa!
No mielipidettä voi jo ahdistuksen takia kysyä ja käyrillähän voit ainakin käydä. ½tunnissa pääset pois jos on ok, muutoin saat maata tunnin tai jäädä osastolle.

Liikkuminen aiheuttaa kyllä just tollasta sahausta, mutta kuten sanottu, mielipide ja käyrä ei oo koskaan turhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
kävelikin sitten reippaasti vaunujen vieressä melkein Myyrmäestä Louhelaan asti
No daa! ...Tosin, tais ollakkin reissu molemmille enemmän kun hyväks ;)




edit: hyvä outiko, että asia kunnossa! :hug:
 
Tervehdys kaikki :wave: Onnea Mandylle :flower: ja onnea myös kaikille neuvola- ja äippäpolikuulumisista. Pääosin näyttää siltä, että kaikkien olo ja raskaus on melko mallillaan. Kuten yksi ystäväni sanoo, niin tässä vaiheessa raskautta olo on asiaan kuuluva eli kaikenlainen pieni vaiva kuuluu asiaan.

Olen käynyt joka ilta lukemassa kuulumisia, mutta niitä tulee kyllä niin paljon, etten millään ole pysynyt vauhdissa mukana ja ehtinyt kommentoida ja kirjoitella. :)

Meillä on lastenhuoneen romontti meneillään (tulee kyllä ihana) ja samalla olen ommellut meidän makkariin verhoja, tehnyt pihatöitä ja yrittänyt säilöä satoa talteen. Tänään olen pakastanut reilun 5 kg mansikkaa, viime viikolla pakastin jo 10 kg. Nyt on myös mansikkahillo porisemassa kattilassa ja kohta pitäis mennä purkittamaan se.

Olen myös intoutunut viime päivinä leipomaan mm. korvapuusteja ja raparperipiirakkaa ja kaikki herkut kyllä maistuukin mulle turhan hyvin. Mansikat ja leivonnaiset taitavat olla mun mielihaluni tässä raskaudessa. Äsken tuli kyllä kauhea himo suolakekseihin, mutta se johtuu varmaan siitä, etten ole oikein kunnon ruokaa syönyt tänään. Odottelen, että tuo mies saa tapetointiurakan valmiiksi, niin sitten paistan perunoita ja kaivan kääreestä hiillostettua lohta seuraksi.

Huomaan, että tämä pesänrakennusvimma ja tehokas touhuaminen saa mut väsyneeksi, joten eilen pidin hiukan taukoa ja löhöilin säkkituolissa välillä kirjaa lukien ja välillä dvd-leffaa katsoen. Teki kyllä hyvää ja tänään onkin sitten taas ollut durasel-pupuolo.

Tänään oli neuvola: paino +750, turvotus +-, paineet 130/64, pissi puhdas, Hb 126, Sf 35, sykkeet 130, RT ja liikkeet ++. Kaikki siis ok. Neuvolalääkäri on vajaan parin viikon päästä.

Närästys on alkanut olemaan jatkuva vaiva, etenkin nukkumaan mennessä se äityy pahaksi. Olen yrittänyt olla syömättä pari kolme tuntia ennen nukkumaan menoa, kun pelkästään Rennie ei meinaa millään auttaa. Jos on niksejä siihen, miten selättää närästys, niin otan vinkkejä vastaan. Muuten olo on pääosin ok, paitsi yöt on tosi katkonaisia kun närästys, vessahätä, kuumuus yms herättelee öisin, mutta ehkäpä on hyvä harjotella jo nyt etukäteen yöheräämisiä :)

Vuokko 34+2
 
Tänään poksuu täälläkin 37+0 !

Mulla ollu tänään todella reipas päivä..yökkärin riisuin just, kun pitäis käydä kaupassa. Maannu vaan koko päivän sisällä lukien kirjaa ja nukkuen 3 tunnin päikkärit. Ei sit tartte vissiin tänä yönä nukkua..Yleensä mä nukun ihan hyvin. Tosin heräämisaikataulu vaihtelee 6-11 välillä. Pari kertaa käyn pissalla yleensä.

Mielihaluista ainakin ollut puhetta. Mulla ei oo mitään erityista halua ollut Kaikki hyvä menee niin kuin ennenkin. En ainakaan hoksaa, et olis joku uus maku tai haju mikä viehättää erityisesti :)

Jännää kyllä ootella taas seuraavia vauvauutisia. Toivottavasti tinulilla ja mahdollisesti muillakin osittuneilla mennyt kaikki hyvin!

Omaa oloa: Kivuttomia supisteluja on ihan koko ajan. Tais olla vilmalla ja jollain muullakin koko ajan maha kovana. Mulla supistellut jo monta viikkoa noita kivuttomia. Viimeisessä lekurineuvolassa (2 viikkoa sitten) kaula oli vähän pehmentynyt ja pituutta 2cm, mut kiinni. Parina päivänä ollu tuo alakerta aikas kipeä. Etenkin oikealle puolelle häpyluuhun on sattunu ihan niin, et on pitäny voivotella ääneen. Toivotaan, että jotain tapahtuis parin viikon aikana :)

Mandylle onnea kihlajaispäivästä ja kiitos resepteistä!

Nyt kauppaan ja mokkapalojen tekoon, NAM ja SLURPS!

Rimprenssa ja Leppis 37+0
 
outiko : Joo, arvaa vaan kun mulla esikoisen aikaan täti tutki ultralla ja sanoi että vauvan aivoista puuttuu jotain (joskus ihan loppuvaiheessa). Kuskas mut kauheella kiireellä jonkun spesialistin luokse, ja tää spesialisti sitten katto ultralla ja mulkasi sitä ääliötätiä tuimasti ja sanoi että ei mitään vikaa löydy... Se täti oli just sellanen että "voi voi, ihan kuin täällä olis... En kyllä oo varma.. mitenköhän tää nyt..." Ja mä kerkesin jo alkaa pillittämään siinä..
 
unikuu108
mun maha on laskeutunut.. en saa viikko sitten jalassa hyvin olleita housuja joissa silloin vielä aika löysästi vyötäröä, kiinni kunnolla.
tai saan mut on liian tiukka ja ei tää koko mahassa ole muuttunut. alaspäin on vaan valahtanut..

josta vielä että alapään muoto on muuttunut kans. sisältä tursuilee tavaraa ja se on pehmee ja levinneen oloinen toi värkki josta mieskin mainitsi että näyttää ihan erilaiselta.. jopa ihan ulkopuolelta.

voi jeebus.eli sieltä ne limat tursut.. siis siitä paineesta kun vauva tuli alaspäin.

viikoista joku haju 36+

ja huomenna lääkärineuvola.
 
Mandy-81, ihan ekas onnea vuosipäivän johdosta! Mulla on toi sama huppari turkoosina ja pinkkinä kotiintulovaatteissa. Pojalle vihreät housut ja tytölle ne ruskea-pinkkiraidallliset, jotka kuului ton hupparin kanssa samaan settiin. Kun en vieläkään uskalla olla varma, että tyttö tulossa. :) musta noi Lindexin vauvanvaatteet on aivan ihania ja olenkin sieltä aika paljon ostellut.

Tänään löysin itelle ulkoilupuvun Top Sportista -60 % alennuksella. Hintaa jäi koko puvulle vaan 47 euroa ja on sateen ja tuulen pitävä yms. Nyt on syksyksi tuiskuun ja tuuleen sopiva vaate myös itselle. :) Housut obn mustat ja takki sellain hopean/jäänsininen.

Mullakin on ollut kivuttomia supistuksia ihan hirveesti. Ei tarvi paljonkaan tehdä tai asentoa vaihtaa, niin on vatsa ihan pinkeenä. Täytynee sanoa perjantaina siitä neuvolassa, vaikka normaaliahan tuo taitaa olla. Mutta tuntuu hassulta, että vatsa on pinkeä välillä lähes tauotta. Ehkä munkin täytyy nyt rauhoittua ja lopettaa toi kaupungilla juoksentelu. :D

Outiko, soita äippäpolille ja kysy asiasta. Niin mä tekisin, ettei tarvitsis miettiä. :)

Luminella ja matkustaja 37+4
 
Kivannäköisiä kotiintulovaatteita ootte pakkaillut vauvalle!!

Outiko: hyvä että kaikki kuitenkin kuulostais olevan hyvin, mutta tosi inhottavaa että on ollut noin epävarma neuvolatäti :|

Mä tein sitä porkkanakakkua minkä ohjeen joku tänne palstalle jokin aika sitten laittoi, nami että oli/on hyvää :p Eikös se niin ole että sitä voi pakastaa ihan sellaisenaan ja pysyy hyvänä kun ottaa pakkasesta pois? En meinaan ihan 24:ää palaa sentään ajatellut syödä :whistle:

Elokuuvauva09 ja masukki rv36+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja elokuuvauva09:
Eikös se niin ole että sitä voi pakastaa ihan sellaisenaan ja pysyy hyvänä kun ottaa pakkasesta pois? En meinaan ihan 24:ää palaa sentään ajatellut syödä :whistle:
Näin mä ainakin tein. =)

Kiitos kaikille onnitteluista!

Ja onnea multa poksuilijoille! :heart:

Mandy ja Aksu 38+2
 
Piti tulla heti kertomaan ja vähän kysymäänkin. Tänään mulla on tullut vähiten valkovuotoa varmaan viimeiseen 5 vuoteen. Sit äsken vessassa paperiin jäi mieletön väritön lima. Semmonen räkämääinen klöntti. Ei verta. Voikohan olla limatulppa? Hui, alkoi jännittää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Piti tulla heti kertomaan ja vähän kysymäänkin. Tänään mulla on tullut vähiten valkovuotoa varmaan viimeiseen 5 vuoteen. Sit äsken vessassa paperiin jäi mieletön väritön lima. Semmonen räkämääinen klöntti. Ei verta. Voikohan olla limatulppa? Hui, alkoi jännittää...
Sille kuullostaa ;)

Yleensä irtoaa noin 10 päivää ennen synnytystä, voi irrota paljon enemminkin. Eikä tarkoita synnytyksen alkavan, vaan kertoo että elimistö alkaa vasta valmistautua synnytykseen. Tosin, voihan olla niinkin että hyvällä lykyllä lähtisit muutoinkin ens yönä salille, viikkojahan on jo riittävästi.
 
katselin tuos H&M:n uutta kuvastoa. Harmittelin, kun siinä oli ihan nättejä odotus-paitoja ja farkkuja. Eipä vaan oo ollu niillä nettikaupassa, kun itse olis tarvinnu vähä edullisempia vaatteita. :) Enää ei viitti ostaa. Ja oli sielä ihania vauvan vaatteitakin. Ihastuin siihen syys-takkiin, vähä semmoinen hupparin oloinen, violetti/musta. Ei varmaan aivan kauhean käytännöllinen ole, mutta söpö. :D

Elokuuvauva mäkin pakastin ne porkkanaleivokset. Ja oon vastaavia pakastanut ennemminkin. Ne vain vetää "pakastimen maun" helposti itseensä, joten tiiviiseen pussiin tai laatikkoon kannattaa laittaa.

Mandy toivottavasti oli limatulppa. :) Saa jännittää täällä teidän puolestanne, mitään ei tosiaan vielä tunnu itsellä, että joskus synnytettäis. Juuri tulin koiran kanssa noin 6km lenkiltä, yritin reippaasti kävellä, niin vähä vain vihloi alapäästä ja taisi kerran supistaa. Kivuttomasti. :) Meillä ollaan vatsassa vielä joulunakin! :D Mutta onneksi tämä ainakin mellestää tuolla mahassa aina kun istuu, joten voi olla, että se pönkää itte ittensä pihalle, jos ei ala supistella.

Nyt tarvittais vinkkejä, mitä syödä makeisten tilalla. Syön aivan törkeästi karkkia, ja varsinkin iltaisin alkaa tehdä mieli. Paino nousee 800g/vko. Nyt oon yrittänyt syödä ananasta, ja mansikoitakin. Mutta silti sellainen makuunin pussi vie voiton kaikista hedelmistä. :) Myöskin jogurttia oon syönyt ja syön kyllä kunnon aamupalan, lounaan ja päivällisenkin vielä.. :D Kätilö yritti sanoa, että nyt jo varmaan vähän tuntuu, ettei mahdu enää ruokaa niin paljon, kun sikiö painaa vatsalaukkua aikalailla.. Noooo, syön yhtä paljon kuin aina ennenkin. :LOL: :LOL: Että se siitä loppuraskauden "vähästä ruoasta".



Tässä meidän kotiintulovaatteet. Eli kietaisubody (koko 50cm, myös koko 56 pakattu mukaan), potkarit, kypärämyssy (ja pipokin joukossa, jos on oikein kuuma), sekä fleece-haalari, ja sukat ja tumput. Ja varmuudeksi vielä vähän paksumpi haalarikin, jos on vaikka pakkasta. :LOL: Ja yläkulmassa ihanan pehmoinen peitto vauvalle kapalointiin tai suojaksi turvakaukaloon. Pakkasin myös pikkupyyhkeen, harson sekä 2xvaipan joukkoon. Jos pitää imettää matkalla kotiin tai pestä jossakin pylly tms. Kun en tiedä kuinka paljon vastasyntyneet pissii/kakkii/syö. :D Jos se muhun on tullut, se syö ja kakkii koko ajan. :LOL:

Vaavitar + tinttaliisa
 
Joo, niinkun tuos jo kirjotin niin soitin sinne äippäpolille ja ne oli sitä mieltä että ei mitään hätää.

Neuvolassa muuten sanottiin, että pitäs vauvan liikkeitä tarkistella. Tunnissa pitäs tuntee kymmenen liikettä..makoilin tuossa puol tuntii enkä tuntenut yhtään :ashamed:
Vähän ahistaa, mut pitää varmaan vaan kuulostella..tuntuu jotenkin vaan että nyt kun oikeen koittaa tuntee liikkeitä niin ei tunnu mitään :(
Kun aiemmin tuntunut ihan normaalisti ainakin mun mielestä.

Mut äsken kyllä repesin ihan totaalisesti mun miehelle. Se oli kattonut Kätilöitä telkkarista ja siinä sitten puhkastiin kalvot joltakin tytöltä. Siinä oli myös selitetty että se väline näyttää vähän virkkuukoukulta jne.
No mun mies on jo tuskastunut täällä odottaan, että millon vauva syntyy, niin äsken vaan tokasi että
" minä etin jostain meidän virkkuukoukun ja puhkon ne kalvot sinulta" :D :D

Voi voi miehiä :D

outiko 39+0
 

Vaavitar...joo ei oo vähentynyt ruoan määrä...just kotiuduttiiin El Torosta, jossa vetäsin kunnon ronskin härän pihvin valkosipuliperunoilla ja voi juku, että oi hyvää. Jädelllä käytiin jälkkäriksi ja nyt menee panttereita, lakua ja sipsiä...ja huomenna neuvola, voih sitä painon nousua :ashamed: Ja ihana tuo haalari, mistä oot hankkinut, saako udella??

Jos nuo sykkeet muuten ihmetyttää neuvolassa, niin kannattaa pyytää mittaan ne kyjellään makoillen, monet vauvat stressaantuu tosta selkämakuusta, ainakaan ite kun en enää selälläni ollenkaan ole.

Täälä siivousurakka takana ja tuloksena vain harkkasupparit, eilen tuli sentis kipeitäkin. Taidankin asian kanssa rauhottua ja ottaa levon kannata, pianhan mulla on kaksi vipeltäjää ja huomion hakijaa tuossa. Nyt voi lukea vielä parit kirjat ihan rauhassa.

Kielletty...miten mustakin tuntuu, että tuo esikko oikein haistaa, kun mamma on huonola tuulella ja laittaa sit vaan pökköä kunnolla pesään. Mies sanookin että me oikein haastetaan toisiamme ja toinen meistä siis 4...no mut toinen raskaana
:LOL:

Sit kirjan pariin...mies pelaa pleikkaa :/ Joskin oon "luvan antanut", sillä eholla että jos vauva on levoton herää sen kanssa taas ja menee pelaileen. Sain esikon vauva-aikana ite nukuttua aamuisin pidempään, kun mies nousi vauvan kanssa, jotain siis 5 ja pelasivat pleikkaa, vauva köllötteli tyytyväisenä isänsä vieressä. Meillä siis pieni nukku tosi huonosti, mutta ei juurikaan itkeskellyt Ja koko perhe oli tyytyväinen. :)

Permis ja Veikko 36+2
 
outiko : Kokeile juoda tai syödä vähän makeaa.. Tää tyttö ainakin pistää tohinaksi jos saa limpparia tai irtareita.. Esikon kohdalla se ei kyllä toiminut, mutta toi poika olikin joku vastarannankiiski muutenkin, ei koskaan liikkunut kun joku kokeili tms. Terkkarikin kysyi että "liikkuuko tää ikinä?" kun kertaakaan ei vastaanotolla liikehtinyt..

 

Yhteistyössä