Hei
Heräsin, kun kissa raapi makkarin ovea ja päätin käyttää tilaisuuden hyväksi ja tulla koneelle.
Kävin täällä jo eilen illalla, mutta olin niin väsynyt etten jaksanut edes oikein lukea ja menin sitten nukkumaan.
Tässä siis eilisiä neuvolakuulumisia:
rv 36+3
painonnousu +450g/vko (mökkiviikonlopun grillaukset näkyy!!!)
turvotus: +
verenpaine: 114/60
hb:115 (ei oo enää noussut obsidanista huolimatta)
kohdunpohjan korkeus: 32
tarjonta: RT
kohdunsuu: kiinni ja pehmeä, pituus 2,5 (pituus edelleen sama kuin keskuraskauden lääkärineuvolassa)
Lääkäri oli kesälomasijainen, mutta asiansa osaava naistentautien erikoislääkäri (ehkä jopa parempi kuin neuvolan oikea lääkäri!).
Kysyin kokoarviota ja vatsan päältä kokeilemalla lääkäri arvioi vauvan keskikokoiseksi. Nyt vähän alle kolmikiloinen, lasketun ajan paikkeilla 3,5 kg jos kasvaa samaa tahtia kuin nyt.
Kohdunsuun tilanteen puolesta
lääkäri veikkasi, että syntyy aikaisintaan viikolla 39. Eli onneksi on vielä aikaa laittaa asioita valmiiksi vauvaa varten!!
Lääkäri oli ehkä vähän ärsyttävä, kun oli niin "filosofi". Mihinkään ei saanut lyhyttä ja ytimekästä vastausta vaan jaaritteli asioista tosi kauan ja ohi aiheenkin. Tuli sellainen olo, että ok tajusin jo, voidaanko siirtyä seuraavaan asiaan ??? Ehti varoitella mua auringossa palamisestakin, kun mulla on niin vaalea iho sekä kertoa siitä että huippu-urheilijat saattavat tehdä 7 km juoksulenkkejä vielä 36 viikolla... (Kysyin, että voinko mennä uimaan...)
No, en ainakaan tuntenut itseäni liukuhihnapotilaaksi!
Pesänrakennusvietti on melkoinen (aina muutenkin), mutta en ole oikein ehtinyt vielä siivota kaappeja ja laittaa vauvanjuttuja. Ohjelmaa riittää muutenkin aamusta iltaan. En ole vielä oikein ehtinyt edes tajuta, että olen "lomalla".
Nyt taidan mennä jatkamaan unia, että jaksan aamulla touhuta kummitytön kanssa, joka on meillä lomailemassa. :heart:
Illusia & Emppu 36+5
Muoks: Niin ja vauva oli kuulemma jo laskeutunut...