ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Äitiyspakkauksen peitosta: Mä huomasin kanssa saman että peitto oli liian iso. Jos jaksan niin ompelen siihen pienemmän peiton lopusta vanusta mikä mulle jäi laatikon pehmusteiden ompelusta. Mandy, minkä kokonen se huutiksen peitto oli? Nyt laitoin laatikkoon peitoksi tavallisen tyynyliinan ja sen sisälle pienen fleeceviltin. Jos tuntuu liian pieneltä, niin sit vaik viltti vaan pinniksen pussilakanan sisään..
 
Lastentarvikekuvia :)

Pinnasänky, jossa äitiyspakkauksen laatikko, mihin ompelin pehmusteet vanhasta pussilakanasta. Pinniksen pehmusteet on ostettu valmiina.. Meillä on tosi moderni ja valkoinen koti, joten halusin yksinkertaiset pehmusteet ilman röyhelöitä. Pinnis tulee sitten meidän makuuhuoneeseen. Mies sai valita pinnasängyn, joten se on vihreä.. =)



P.S Onnistuukohan kuvien liitäntä..?
 
Pääasiassa hankinnat noudattelee turkoosi/vihreää linjaa, mun lempivärit. :) Tuleva lastenhuone on vielä ihan vaiheessa, mutta tässä näkyy verhokangas ja tapetti. Aika eläinaiheista, ei niin vauvamaista.. Lelukoiran mä oon saanu 1v lahjaksi..



Vaunuina Brion Joyfulit, vaunulelut saatu perintönä vauvelin vanhimmalta serkulta, aika söpö..

 
Tässä vielä kotiinhakuvaatteet:

-valkonen kietasubody
-kuviolliset puolipotkarit
-hattu (kuvassa viel kaksi vaihtista ku en tiedä kumpi ois sopivan kokonen)
-sukat+äitiyspakkauksen "käsineet"
-ohut neuletakki tarvittaessa
-vanuhaalari



Niin ja matkaa autolla n.5min et eiköhän noilla pärjätä.. :LOL:
 
Moi :wave:

Täällä rupee jännittämään kovasti, öitä ei saa enää nukuttua juuri ollenkaan. JAlat aivan turvoksissa sit iltaisin, ku viimeistä viikkoa viedään eikä jaksa maata kotona jalata pystyssä, vaan piää juosta tie sonnalla joka paikkaan. Tänään oon vähän siivoillu ja äiti lupas tulla sit siivoomaan ennen kuin kotiudun vauveliinin kans.

Mies on ollu aivan ihana, oon kans ajatellu jos sille sit kävis vielä hakemassa sen isä pakkauksen ja laittaisin sen piiloon komeroon ja sit ku maanataina kotiin tulee, kovan päivän jälkeen nii sais avata sen. :heart: . Kyl kait sitä kehtaa pikkupullon hakea alkosta vaikka on isolla mahalla :kieh: . ja sikareita tykkää tuprutella. Tänään on iltatori sinne ajattelin myös mennä ja sieltä voisin katsoa niitä t-paitoja missä lukee teksti. Ja jotain pientä vielä.

Mulla siis enää 5 päivää ja sit sais nyytin maailmaan =)

Huomenna vielä neuvola ja sit perjanantaina synnärille aika, jutteleen tulevasta maanantaista, et mitä siellä sit tapahtuu ja mitä tehään.

Ihania kuvia ootte laittanu, sängyistä ja kaikista. :p

Nyt vielä jatkaan siivoomista. Tuo pojan huone tarvii raivauskonetta. Sillä ku just otettiin vasta pois tikit ja ei vielä ite pysty tekemään mitään. kavereilla kyllä luuhataan yötä myöten, mut kotona täytyy sit passata =)

Tinuli71 + Morttiina 38+ poks ( ja 38+5 Räjähtää :D )
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja OnSiisKevät:
Hej!

Rupesin miettimään pikkuvauvan nukkumista. Alkuun ajattelin tehdä pedin äitiyspakkauksen laatikkoon ja eilen sitä mallailin. Mutta se pakkauksen mukana tullut peitto on siihen tosi iso. Vauvahan hukkuu siihen. Mitä te muut meinaistte laittaa vauvojen päälle ihan aluksi? Ei ollenkaan peittoa, ehkä joku kapalo? Tykkäisköhän vauva kapalosta... vai mikä olisi hyvä ja sopivan lämmin?

OnSiisKevät ja beibe 36+2
mä laitan vauvan kapaloon pinnikseen. helppo imettää, siirtää sänkyyn nukkumaan ilman että herää lämpötilaeroon, ei raavi itseään eikä herää/säikähdä sätkimisiään jne..

mullon erilaisia ohuita puuvillaisia ja silkkisiä liinoja/peittoja esikoisen jäljiltä ja ostettuna. ne on hyviä. samoin unipussit oli pojalla käytössä, nyt en ole ostanut pienelle vielä mutta ostan kyllä kapaloajan päätyttyä.

 
Moi :wave:

Olittepa te taas ahkeroinut eilisen aikana, oli taas niin paljon lukemista :D

Mä sain tehtyä vähän pikkuhankintojakin jo valmiiksi, sairaalakassiin ostin kosmetiikkatarvikkeita. Itselleni ostin jo synnytyksen jälkeiselle ajalle läjän isoja siteitä, ja liivinsuojia jne...

Eilen pakkailin sairaalakassin valmiiksi kun on alannut jo tulemaan oireita siitä että synnytys lähenee. Eipähän tarvitse kassin pakkaustakaan enää miettiä, saa vain napata mukaan sitten kun lähtö tulee. Pakkasin itselleni puhtaita vaatteita muutamalle päivälle, vauvalle kotiintulovaatteet, siteitä, liivinsuojia, imetysliivejä, kosmetiikkatarvikkeet... Vielä rintapumpun ja jotain lukemista/ristikoita aion pakata mukaan :)

Vauvan nukkumisesta Meillä pieni tulee mun viereen nukkumaan heti alusta alkaen. Samoin on toimittu isompien sisarustenkin kanssa. Saan yöimetykset ja heräilyt hoidettua parhaiten, kun vauva on vieressä eikä tarvitse jatkuvasti nousta keskellä yötä.

Mullakin on alannut olemaan iltaisin päänsärkyä. Alkuraskaudesta kans kärsin siitä, mutta nyt näköjään palannu takas tuo vaiva. Ärsyttävää, hermot meinaa iltasin kiristyä niin herkästi, kun on kuuma ja hiostaa ja päätä särkee :whistle: Mä oon kyllä muutenkin ollut aika "räjähdysaltis" tän raskauden aikana, esikoistytön aikana oli sama vaiva myös. Pojan aikana olin paljon parempi tuulinen, eli tää vaiva viittais siihen että vois tyttö olla tulossa :D No, osa vaivoista on ollut samoja kun pojastakin, että saa nähdä sitten...

Sikainfluenssa on muakin vähän mietityttänyt. Toivottavasti ei aivan pieni vauva siihen sairastuisi :| Suomihan suunnittelee sitä joukkorokotustakin, mutta en mä tiiä uskaltaako sellasta rokotettakaan ottaa, jos se rokote on niin nopeasti kehitelty ja tuskin oo kovin tarkkaan ehditty testaileen mitään sivuvaikutuksia... Meistä nyt onneksi kukaan ei käy päiväkodeissa tai koulussa vielä, joten se saattaa ainakin vähän vähentää meidän perheen tartuntavaaraa :) Raskaanaolevillehan se taisi olla vähän vaarallisempi, mutta ei tämä meidän raskausaika enää kauaa kestä. Varmaan suuri osa tästä porukasta ehtii synnyttää jo ennen kun se mahdollinen joukkosairastuminen tulis tänne. Onneksi kuitenkin se kuolleisuusmääräkin on niin pieni, että suurella todennäköisyydellä siitä selviää, vaikka sairastuiskin..

No joo, nyt täytyy taas mennä ruuanlaittoon!

RangaTanga 35+3 :heart:
 
Huh, onpas tullu taas paljon tekstiä, vaikka eilen kävin lukemassa. Mies lähti tänään työreissuun ja tulee sitten huomenillalla kotiin. Ehtii tulla kyllä ikävä siinä ajassa, vaikka oon niin tottunut, kun joka viikkohan se on noilla reissuilla. Hmh, ollaan oltu nyt viikon verran niinkuin jotkut vasta rakastuneet, koko ajan pitää kiehnätä toisen lähellä :) En tiiä johtuneeko näistä hormoneista vai mistä, mutta ihana tunne kuitenkin :)

Sairaalakassia en oo vielä pakannu, en itelle enkä vauvalle. Itelle ehdin kyllä pakata vaikka sairaalaan lähtiessä, mutta herkut pitää muistaa ostaa kuitenkin etukäteen.

Sikainfluenssaa en osaa oikein pelätä, sehän tulee jos tulee.

Kikalle :hug:

Aurora81, ihania nuo teidän vauvan jutut :)

Meillä juhlitaan lauantaina esikon 1vuotis synttäreitä, oikea päivä ens tiistaina. Täälläkin koetellaan äitin hermoja, vielä kun on taas vaihteeksi tulossa lisää hampaita, niin ah. Illat on itkuisia ja yöt repaleisia. Illalla nukkumaan mennessä tietää kyllä olevansa äiti.

Muutamalle meiän kavereista on tulossa alkuvuodesta vauva, jänskättää ihan kuinka omalle vauvakuumeelle sitten käy :) Tai onko sitten sellasta? Ehkä mulle nämä kaks pientä riittää vähäksi aikaa.

Tinuli71, onnea tulevaan koitokseen!

Helmiir ja Kerttu 35
 
Kommenttia asioihin, joita muistan jonkun kyselleen:

Painoarviota mulle ei ole varsinaisesti tehty, mutta terkka kyllä joka kerta tunnustelee suuntaa-antavasti. Tähän mennessä ollut sitä mieltä, ettei vauva kovin iso ole. Saa nähdä, tekeekö lääkäri huomenna mitään tarkempaa arviota. Meillä ei kuitenkaan neuvolassa ole mitään ultraa käytössä, joten arviot perustuu kuitenkin vain näppituntumaan.
Viime raskaudessa mulle tehtiin ihan kunnollinen painoarvio synnärillä, kun olin sinne lapsiveden mentyä raahautunut. Osui muuten täsmälleen oikeaan tuo lääkärin ultralla tekemä arvio: arvioi painoksi 3,5 kiloa ja seuraavana päivänä kun vauveli syntyi, painoi hän kymmenen grammaa yli ;) Synnytyssalissa ekassa vuorossa ollut kätilö oli kyllä sitä mieltä, että vauva on huomattavasti lääkärin arviota suurempi. Toka kätilö taas oli samoilla linjoilla lääkärin kanssa. Että eniten luottaisin tuohon ultralla tehtyyn arvioon.

Sairaalakassin taidan pakata vasta, kun lähdönhetki tuntuu tulleen. En usko tämänkään synnytyksen kovin nopeasti etenevän itsestään, joten eiköhän siinä raapaise kaiken tarvittavan mukaansa, ja jos ei ehdi, niin ainahan joku voi mulle tuoda hammasharjan ja dödön. Paljon muuta en tarvitse, koska meinaan tukeutua sairaalan tarjoamiin vaatteisiin ja ruokiin! Imetysliivit tietty on plussaa, hiukka inhottava käyskennellä ympäriinsä painavien tissien kanssa ilman liivejä.

Kotiintulovaatteiksi kelpaa itselleni samat, jotka mennessä oli päällä, ellei sitten taas vedet kastele housuja :LOL: Viimeks mies joutu pyykkäämään mun vaatteet ja tuomaan ne sitten takaisin. Nuo odotusajan housut on kyllä ihan ehdottomat laitokselta lähtiessä; ei tulisi mieleenkään laittaa mitään puristavaa päälleen. Paitana menee melkein mikä vaan, kuhan on riittävän lämmintä, ettei heti iske rintatulehdus!
Vauvalle laitan jonkun 50 senttisen bodyn ja potkarit sekä tarvittaessa gollegeasun. Ei kai elokuun lopussa vielä vanupukua tarvi, eihän?! Ei saa olla niin kylmää...

Vauva nukkuu aluksi joko perintökopassa tai mun viekussa. Esikoinen on varannut pinniksen ja saa siinä nukkuakin kunnes meillä on tilaa KAHDELLE pinnikselle tai lastensängylle. Omassa sängyssään vauva saa olla kapalossa, mutta mun vieressä ei juuri muuta tarvii kuin unipussin. Tykkäsin kovasti pikkuvauvalla semmoisista hihallisista unipusseista, peitot ei pysy päällä edes tolla kohta kaksvuotiaalla.

Tuossa pari viikkoa sitten sain pidellä tutun 4 kuukauden ikäistä ja 6 kilon painoista poikavauvaa sylkissä ja kylläpä hän oli pieni! Miten ihmeessä sitä taas osaa käsitellä semmoista kolmekiloista rääpälettä. Ja vauvan tuoksu on aivan mahtava! Oisin nuuhkinut tuota pikkupoikaakin vaikka miten kauan...

Mahottomasti jännittää, miten esikoinen suhtautuu sisarukseen.

Nyt tuolla makkarissa huudellaan, että on päikkärit nukuttu =)

Tigrita + pentu
 
Aurinkoista päivää kaikille B) Jospas minä vihdoinki kerkeisin tänne kirjotella, piti tuossa välissä vielä poitsu laittaa päikkäreille.. ollu taas niin kiireinen aamu ettei oo kerenny istahtaa hetkeksikään. Jospa siis nyt saisin hetken edes istahtaa :)

Sykkeistä Nuohan ei oo meillä ainakaan paikkaansa pitäny, siis jokaisen lapsen kohalla ollu suunnilleen samoja sykkeitä, 130-145... Ja ennestään on siis tyttö ja poika plus sit enkelityttömme. Ja minäkään en oikein noihin sykkeisiin, masun muotoihin ym usko, mutta kiva niitä on vertailla ja katella :)

Neuvola- ja lääkärikuulumisetkin luettu tarkkaan :)

Meillä on nimi päätetty jo tytölle kauan aikaa sitten :) Pojalle ei koskaan edes keretty miettiä ja olin koko ajan sitä mieltä, että tyttö meille on tulossa, ennenku se ees varmistui :)

iinaZ Meillä on just samanlainen sitteri :) Ostettiin se viime vuonna, kun poikamme syntyi. Se on ihanan tilava ja semmonen kangas et saa hyvin liat pois :)

Synnytysasennosta Tota olen minäki miettiny sen verran, että enköhän mä tämänki aikaan ponnistele puoli-istuma-asennossa, niinku edellisissäki synnytyksissä.

Piti oikein itekki ruveta kattoo neuvolakorttia et kuinka monesti on tullu neuvolassa ja ultrissa käytyä... 6 kertaa oon tähän mennessä käyny neuvolassa, ultrissa sitten 6 kertaa näköjään myös, yks käynti noista on äitipolilla käyty ja yks vielä tulossa, se synnytystapa-arvio.

iinaZ Hyvä idea ostaa lapsille jotain pientä sen lisäksi että saavat pienen sisaruksen :) Ajattelin, että pitäsköhän itsekin ostaa jotain mitä ovat toivoneet, saavat tosiaan kivat yllätykset lisäksi, kun tulevat sairaalaan :)

Mandy Tosi nätti body :)

Mulla muutes kans jotenki painaa noi kaarituelliset liivit, tai en tiiä, ainaki tuntuu ihanan kevyeltä olo, kun saa liivit pois päältä :)

Painoarviosta Viimeks saatu painoarvio pikkusesta rv 33+6 on 2036g. Seuraava painoarviohan saadaan sit parin viikon päästä :)

Sairaalakassia en ole minäkään vielä pakannu, mutta miettiny oon mitä sitä ottas mukaan. Paljonhan en tarvii, ku tuskin tulee yli paria päivää siellä vietettyä, ainakin jos menee yhtä hyvin ku viimeksi. Mutta ne perustarvikkeet ainaki... Pitää tässä ruveta vaikka kirjottelee listaa valmiiksi...

Aurora Ihana sänky pikkusella :) Ja muitaki ihania hankintoja.


Huhhhuh.. Olipa semmonen aamu, että ois voinu suosiolla hypätä sen yli... Itkuntäyteinen ku tuntu et kaikki kaatuu niskaan, mikään ei onnistunu ja nyt sitten kaiken lisäksi päätti ruveta supistelee aika napakasti pitkästä aikaa. :/

Mä näin viime yönä unta, että olin menossa synnyttää, lääkäri muka puhkas kalvot, mut ei siinä mitään lapsivesiä tullu vaan lähin vaan kävelee huonetta pitkin ja ei ees supistellu :D

Jos rupeis kohta ruuan laittoon. Pitää kyl vähän seurailla eka näitä suppareita, kuhan ei vaan nyt tällä viikolla vielä lähtö tulis..

mertsu & pikku prinsessa 34+4
 
Luettu! :wave:

Salainen cityreissu reissuttu, miehen ja lasten ollessa pikkukakkosen puistossa. Ostin miehen "synnytyksestä selviytymispakkaukseen" seuraavaa:

- Leijona pastilli shot (vrt. horoskooppiin!)
- Leijona lakritsi- ja Sisu salmiakki askit (huom. merkit!)
- mustat "Love machine"-boxerit pinkein painatuksin (on sit ainaki yhdet puhtaat jos mun saikkulointi vaikka vähän venähtaiskin)
- 2 korkeaa tuoppia (uusin viime muutossa kaikki astiat ja nää on jääny ostamatta, mies kun nauttii maltaiset vain tietynlaisista laseista)
- käsintehty 200g:n lakupiippu

Jotain muutakin aion pakettiin vielä hommata, mutta tässä ainakin alkua. Ajattelin että ehkä "pipojakin" ois hyvä paketillinen varata, siinä missä buranaa ja korvatulpatkin.

Saisinkohan vielä tehtyä jalkahoitoa kun säätkin suosis partsilla istumista B)
 
Neuvolassa taas käyty. Oli vähän ihme ja hätäinen reissu. Ensin menin terkalle yli 20 min myöhässä ja sit se juoksutti mut lääkärille, koska sekin aika tietysti meni vähän pitkäksi.

- paino +600 g/vko (12,2 kg tullut alusta)
- turvotus +
- paineet 137/86 (Aiemmin olleet ihan kurissa. Ahistaa...)
- pissa ok
- hb 141 (korkein ikinä. terkka sanoi, että saa synnyttää :) )
- sf 32 (jota epäilen, viime viikolla 29. nyt eri terkka)

Sain uuden ajan heti ens viikoksi, koska paineet nousseet ja päätä särkenyt + turvotusta. Jos vielä pissassa olisi ollut jotain, niin se kait olisi jo viitannut raskausmyrkytyksen oireisiin... Lääkäri tunnusteli mun häntäluun peban kautta. Sanoi, että mun häntäluu on oikein liikkuva (?). Normaalisti kait ei olis noin. Ihmetteli, että ihan kuin mulla olisi siellä ylimääräinen nivel. Joten ei mitään estettä alatiesynnytykselle. Vauvan kokoarviota täällä ei saa. Lääkäri sanoi, että jos vaihtoehdot on pieni, keskikokoinen ja suuri, niin tämä masuasukki on keskikokoinen

Alkuperäinen kirjoittaja aurora81:
Mandy, minkä kokonen se huutiksen peitto oli?
75 x 57 cm. Mulla on muuten tuo sama Brion pinnasängyn reinapehmuste kuin sullakin. Löysin senkin huuto.netistä. :) Ihanan pirteä tuo teidän vihreä pinnasänky!

tinuli Voi hitsi, saat pienokaisen ens viikolla jo syliin. =)

iinaz Hauskan paketin olet miehellesi kasannut.

Vauva-lehden sivulla oli tällanen lista, mitä vois pakata synnärille: http://vauva.fi/artikkeli/raskaus_ja_synnytys/22/mita_mukaan_synnytyssairaalaan

Mandy ja Aksu 37+2
 
Mua harmittaa ettei meillä oo rahaa.. :( Nyt tulee esikoisen yksivuotispäivä elokuun 14 päivä ja systerin synttärit olis huomenna... Siskolle olis niin kiva pystyy tehä sen toivoma suklaakakku, mutta kun rahaa on ihan tasan 0 euroa niin eihän mistään tule mitään.. Vauvaa varten joudutaan tosiaan hankkimaan ihan kaikki tarvittava vasta kun tulee ensimmäinen äippäraha... Ei mitään puhettakaan siitä että voisin mitään isyyspakkausta vääntää, kun nollabudjetilla sellanen on vähän heikkoa..

Eniten varmaan nyppii se, että meidän isovelijellonan yksvuotispäivästä en saa sellaista kuin haluaisin, tuskin edes voidaan sitä viettää :'(

Pakko sanoa että jos olisin vielä se ihminen joka joskus olin, enkä olisi raskaana, niin tämän hetkinen stressi todennäköisesti ajaisi vetämään perseet.

Mutta olenhan nyt hip hei, onnellinen perheenäiti jonka mies ei anna arvostusta millekään mitä teen... Koska siis tämä asuntohan siivoaa itse itsensä joka päivä, lapsi todennäköisesti syöttää itsensä ja vaihtaa itselleen vaipat ym. koska miehen mukaan minä istun vain koneella päivät pitkät. Ja on se kumma kun minä en jaksa ja minä olen kipeä, kun eihän "naapurin maijakaan" ollut, vaikka sekin oli juuri äskettäin raskaana, se ei valittanut ollenkaan niin paljon kuin minä... On niin raskasta kuunnella kun mä vaan valitan koko ajan..

On tää niin ihanaa koko fuckin' elämä.

Kimalle rv34+1 ja taavi 11 kk ja 1 pvä :)
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Vauvan nukkumisesta Meillä pieni tulee mun viereen nukkumaan heti alusta alkaen. Samoin on toimittu isompien sisarustenkin kanssa. Saan yöimetykset ja heräilyt hoidettua parhaiten, kun vauva on vieressä eikä tarvitse jatkuvasti nousta keskellä yötä.


RangaTanga 35+3 :heart:

siis täytyy täsmentää omaa kommenttiani vauvan nukkumisesta että varmaan vauva nukkuu siis mun vieressä öisin koska niin on vaan helpoin imettää. tissi suuhun ja unet jatkuu.
varsinkin kun me nukutaan vauvan kaa olkkarissa jotta mies ja poika saa nukkua yöt.
 
Täällä kotiuduttiin juuri kaupunkireissulta.
Rahaa meni vähän yli 60 e ja vielä jäi joitain asioita ostamatta.
Ostin siis 2 tuttia, tuttipullojen "tutteja", rintakumit, liivinsuojat, kylpyöljyn, ja muuta pientä.
Aivan käsittämätöntä tämä rahanmeno...
Niin ja sitten ostin vielä vauvan sänkyyn 2 lakanaa ja pussilakanasetin.
Nyt alkaisi sitten olla kaikki tarpeellinen ostettu, vielä kun löydän jostain halvalla imetystyynyn, ja sitten tietysti vaippoja varmaan täytyy ostaa 1 paketti valmiiksi ja luultavasti pari purkkia korviketta jos ei imetys lähde sujumaan heti.

Nyt siis olisi vielä edessä kirppari kierros jos löytäisi sen imetystyynyn.
Tänään alkoi jo jalkoja särkemään niin paljon etten kyllä jaksanut enää kirppareille lähteä.
Täällä Tampereella on sellainen lastentarvike kirppis mistä tutut olivat ostaneet imetystyynyn ja ajattelin käydä sieltä kysymässä ennenkun lähden noita isompia paikkoja kiertämään.

Ajattelin tossa ensiviikolla pakata sairaala kassin valmiiksi ja katsoa vauvalle kotiintulo vaatteet.
Tänään olisi tasan kuukausi laskettuunaikaan, eli ei enää kyllä tiedä että koska tulee lähtö synnyttämään.
Ja mies sanoi ettei ala sitten vauvalle mitään vaatteita miettimään vaan mun pitää ne valmiiksi katsoa.
Vähän vaan harmittaa kun en millään pysty luottamaan siihen että meille tyttö tulee, niin en uskalla mitään kovin tyttömäisiä kotiintulo vaatteita sitten valita.
Olisi ihanaa tuoda tyttö kotiin sitten vaaleanpunaisiin puettuna, mutta jos tuleekin poika niin musta ainakin tuntuisi aika kamalalta siellä sairaalassa pukea vaaleanpunaisiin pikkuinen.
Ajattelinkin sitten että neutraalit ruskeat vaatteeit laitan valmiiksi niin ei sitten näytä kummankaan päällä oudolta.
Ja ehtiihän sitä sitten kun on kotiin päästy pukea pienen joko tyttö/poikamaisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen90:
Vauvan nukkumisesta meillä pieni pääsee heti pinnasänkyyn, ihan mun viereen.. En uskaltaisi varmaan nukkua ihan pienen kanssa, pelkäisin että kääntyisin sen päälle tai muuta..
Musta tuntuu, että mulle on jotenkin äidiksi tultua kehittynyt sellainen "vaisto", että mä läpi unenkin koko ajan tunnen sen vauvan olevan mun vieressä, enkä käänny päälle. Kuulen myös kaikki pienetkin inahdukset ja herään aina samantien kun vauva tarvitsee jotain.
Joskus on jopa viereisessä huoneessakin itselle tullut sellainen olo, että nyt vauva heräsi päiväunilta, vaikka ei vielä ole kuulunut ääntäkään. Sitten kun menee katsomaan, niin onkin vauvalla silmät auki:) Mies on joskus ihmetellyt miten se voi olla mahdollista, mutta kai se on jotain herkkää äidinvaistoa sitten:D

Anna333 Onpa söpö sänky teidän vauvalle! Ihana :heart:

kikka89 Mäkin pakkasin sellaiset neutraalin väriset kotiintulovaatteet vauvalle (keltaista ja valkoista). Meillä ei ole edes vielä tiedossa kumpi voisi olla tulossa, mutta kyllä sitä kotona sitten ehtii pukea vaaleanpunaista tai vaaleansinistä päälle ihan tarpeeksi:)

RangaTanga 35+3
 
Nopsaan kikalle...käväsin tänään radiokirppiksellä laukontorilla ja siellä aiankin oli imetystyynyjä...en kyllä katsonut hintoja. Käytiin myös tossa lastentarvikkeita pelkästään myyvässä, on vaan jotenkin niin hirmu ahas, nyt en muista oliko siellä. Ostin sieltä 68cm toppahaalarin ja marimekon paidan. Siinä pelastusarmeijan kirppiksellä, mikä on ton lastentarvikkeita myyvän lähellä pongasin pari sitteriä noin 15?, mut jäin vielä miettiin, että onko meillä tarvetta ja mitähän maksavat uusina. Poika löysi rekan eurolla ja oli ihan täpinöissään siitä, pitää pojullekkin vähän opettaa, että kaikkee ei tarvi aina ostaa uutena, joskin äitinsäkin sitä vasta opettelee, en oo oikein ees aiemmin tajunnut kuinka hyvä kuntosta tavaraa noilla kirppiksillä on :ashamed:
Niin ja laita ihmeessa vaaleanpunainen vaatekasa kotiin valmiiksi, jonka miehesi voi ottaa, kuietnkion varmaan sen kolme päivää siellä sairaalassa esikoisen saaneet ehtii viettää, ni siinä ehtii hakeen nuo kotookin. :)
 
Moikka kaikille =)

Aurora aivan ihana vihree pinnis, verhot on tosi kivat ja pinnasuojat kans, oon kattellu samanlaisia niin ja tapetit on tosi hyvännäköset. Mä tykkään just tommosesta selkeestä ja raikkaasta en niinkään pöyhelöistä ja lässynlässystä :)

Vauvan nukkumisesta mulla on pinniksen maalaus kesken siitä tulee musta. Laitan sit kuvia ku kaikki on valmista. Vauveli nukkuu ylhäällä omassa pinniksessään ja alhaalla vaunukopassa tai äippälaatikossa, näkee sit käytännössä kumpi on parempi.




Hudjuke ja Kajsa 36+6
 
Kiitoksia permikselle .
Suunnitelmissa oli tänään käydä just siellä radiokirppiksellä kun siinä lähellä olin, mutta sitten lähdinkin Anttilaan, minkä jälkeen ei enää jaksanut kävellä yhtään, joten äkkiä vaan bussipysäkille ja kotiin.
Huomenna periaatteessa ehtisin siellä vielä käymään kun sitten lähdetään perjantaina miehen siskolle, eli seuraavan kerran shoppailemaan pääsen vasta maanantaina.
Tekisi kyllä nyt mieli käydä huomenna siellä kun tuskin vielä huomiseen mennessä ovat sieltä ne tyynyt kadonneet.
Ja olisi kyllä niin mun tuuria että jos vasta maanantaina menen niin kaikki on mennyt silloin jo.

Niin ja muuten asiasta ihan joulukuuseen tuli tässä mieleen että onko jollain kokemusta miten matkustaa pienen vauvan kanssa bussilla ??
Siis niinkuin pidempiä matkoja ( eli siis vaunut menee sinne bussin tavaratilaan, eli vauvaa ei voi pitää vaunuissa )
Kun miehen perhe asuu toisessa kaupungissa ( matkaa jotain 200 km bussilla menee 2 h ) , ja meillä kun ei autoa, eikä ajokorttia ole kummallakaan.
Eli siis miten sitten on järkevintä matkustaa vauvan kanssa jos vaikka mummolaan mennään tai isoveljeä katsomaan ?
Pidänkö sitten vauvaa vaan sylissä, vai pitäisikö ottaa esim. kaukalo niin voisi vauva ainakin osan matkasta olla turvakaukalossa penkillä.
Rintareppukin meillä on ( kantoliinaa ei ) mutta mietin että se voi olla hankala istuessa kun olen itse tosi lyhyt, ja tietysti on myös lyhyt selkä.
 

Yhteistyössä