ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Tultiin just takasin kotiin ja mies läks töihin. Onneks sillä viimenen työviikko, niin pääsee lomaileen mun kanssa =)

Olin saanut tuolta äitiyspolilta kirjeen, että lääkäri on määrännyt mulle uuden kontrolliajan ensi torstaille. Mutta ei siinä ollut mainintaa että miksi! Ilmeisesti jossain jotain häikkää, ehkä niissä verikokeissa. Kun mähän just viime torstaina kävin tuolla äitipolilla ja kaikki muuten ok, mutta noi protskut ja verenpaineet edelleen koholla.
Liekö siitä sitten johtuu.
Siinä kirjeessä oli myös lisämaininta käsin kirjoitettu, että " jos olosi yhtään huononee niin ota yhteys neuvolaan tai äitiyspolille" :eek:
Nyt oon sitten ihan pihalla, että mitenkä? Vois olla ehkä viisasta soittaa tuonne ja kysästä josko saisin vähän lisäinfoa että missä mennään.

Mä heräsin tänä aamuna joskus 7 aikaan kun veti suonta jalasta ihan tuhottomasti! Ei oo koskaan ollut niin kovaa suonenvetoa.

Hitto, kun särkee päätä..pitäs jaksaa purkaa noi kassit yms. mut ei huvita :kieh:

No mut mä käyn soittamassa sinne äippäpolille niin ei tarvi stressata.

outiko 36+5
 
Kestovaipoista, meillä on aikomus kestoilla, mutta ostin kyllä kertiksiäkin. Ajattelin ihan stressittömästi ottaa asian ja katsoa kuinka elo alkaa kotona sujua vauvan kanssa. Kunhan pieni saa vähän lihaa luiden ympärille ja imetys alkaa luistamaan (toivottavasti!!) niin sitten paneudun noihin kestoihin enemmän. Meillä on hyväksi pestyjä imsen flanelletteja, harsoja, pari nalle nöttöstä, pul kuoria, sekä parit villikset. Kestovaippainfon sivuja jaksan hehkuttaa, niistä olen saanut korvaamatonta apua :)

Sairaalakassista, aloin miettiä sisältöä eilen. Säikähdin niin kauheesti noista kivuista ja supistuksista, että pakko oli laittaa kaikki valmiiksi vauvalle. Nyt sitten vaan pitäis se kassi pakata. Pää lyö ihan tyhjää että mitä sinne laittais. Omat alushousut haluan sinne ehdottomasti mukaan, niitä pitäis käydä ostamassa, et olis sitten varmasti tarpeeksi isot ja pehmeät :D Järki ei sano mitään omien kotiintulovaatteiden suhteen. Mietin että pitäiskö käydä ostamassa jotkut olohousut vai miten. Kauhea dilemma :LOL:

Onnea poksuttelijoille :heart:
 
Ihania massuja ja enimmäkseen hyviä kuulumisia, hyvä niin! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Zinnie:
Tietääkö kukaan millaiset vierailuajat perhehuoneessa on? siis sukulaisilla, tutuilla?...tietysti mies siellä koko ajan.
Ainakin niissä sairaaloissa joissa itse olen ollut, on vierailurajoitukset koskeneet myös perhehuoneita ja yhden hlön huoneita, eli vain oma perhe saa vierailla (rajoituksetta "virka-aikaan" ), muita sukulaisia (vanhemmat, siskot tms.) tavataan auloissa tms. vierailuun tarkoitetuissa tiloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tikru70:
Täällä onkin ollut jo juttua sairaalakassin sisällöstä, mutta mielelläni ottaisin näin ensikertalaisena konkarien vinkkejä vastaan. Mitä tarvitaan ihan oikeasti, ettei tule varmuuden vuoksi raahattua hillitöntä arsenaalia mukana.
Itse otan mukaan lähdön koittaessa oman saikkukassin jossa on vain omat juttuni ja mies tuo vauvan hoitolaukun ja kaukalon vasta kotiin hakiessa. Omasta kassistani on löytynyt pitkämatkalaisena (tytöt tehty kotoa 89km:n päässä ):

- pesuaineet (ne mitä ilman ei voi olla jos ei sairaalan kelpaa, mulla vain hyvältä tuoksuva shampoo kun naaman voi 5:kin päivää pestä sairaalan miedolla, kosteuttavalla käsipesulla)
- harja + muut tukkajutut
- rasvat (hygienia syistä omat; kasvo- ja huulirasva)
- hammasharja- ja tahna, kertismukit "hotellin" puolesta
- kamera latureineen/pattereineen
- känny latureineen
- korvatulpat, tosin ei ole kyllä koskaan kukaan omista tuttavistani pystynyt nukkumaan ihan vaan asioiden kelailun takia
- liivit ja liivinsuojia (itse en käytä ettei maito pakkaannu ja liinavaatevarasto puhtaine vaatteineen vapaassa käytössä )
- nännirasva (punainen Bebanthen tai Lansinoh joita ei tartte pestä pois imetyksen takia ja nää on parhaat vaippa-alueellekin vaikkakin Lansinoh kallista)
- omat alkkarit (itse en ota vaikka sairaalalla vain verkkoalkkareita jotka ei haudo ja mahtuu ne jättivaipatkin sisään)
- kotiutumisvaatteet (vatsa vastaa raskauden puoltaväliä - loppupuoliskoa)
- meikit
- käsitöitä, ristikoita, kirjoja tms. omia addiktion kohteita joihin ei tosin oikein pysty keskittymään pienen ihmeensä takia (oot vähän tööt kaikesta ja hormonit heikentää keskittymiskykyä ja huonontaa muistia)

Miedot tuoksut on ok, mutta raskauden muuttaessa hajuaistia itse en ainakaan toivoisi joutuvani sniffaamaan toisten käyttämiä tuoksuja huoneessani miedon tuoksuisia shampoita, dödöjä tai rasvoja lukuunottamatta. Yleisessä käytävävessassa hiuslakka ja hajuvesi ei niin häiritse kun herkkänenäinen voi vaihtaa vessaa, mutta vauvakaan tuskin niin tyksii voimakkaista tuoksuista.

Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:
Ootteko muut saanut jo lastenhoidon järjestettyä synnytyksen ajaksi?
Ei.. täytyy kysyä neukkulasta asiasta kun mieskin ilmeisesti joutumassa sairaalan hoitoon tässä jossain vaiheessa.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Päksäkkä:
No mikä nyt on paras vastasyntyneelle?
Kyllä se valkaisematon harso ja villikset tarvittaessa snappi-kiinnityksellä taitaa olla. Tällä paketilla pärjää ekat ½ vuotta parhaiten kun harsot on omiaan maitokakalle ja paketti pehmee ja muotoutuva. Meillä on on n. 20kpl Popolinin valkaisemattomia 80x80cm harsoja, 3kpl snappeja ja 3kpl villiksiä per koko (S, M ja L). Kertiksiä ei oo yhtään ja jo esikoisesta on kestottu (n.9v.) ja kestotukihlönä toimittu.

Kuoret pitää sisävaipan kiinni ja paikoillaan, mutta snapeilla/näpsyillä voi tarvittaessa kiinnittää turvallisesti mitä vaan.



-iinaZ & Kolmonen 34+3
 
tuosta kelan äitiyspäivärahasta.. Kun mulla se tulee viimeisen puolen vuoden mukaan niin oon tässä alkanut miettimään että toimittaako työnantaja ne viimesen puolen vuoden palkkatiedot vai pitääkö ne itse toimittaa kelalle? Mullahan alkaa äitiysloma ens viikolla mutta saan sen peruspalkan työnantajalta 3kk ajalta.. Kokemuksia? :)
 
Muratti mulla ainakin kelasta annettiin vaihtoehto, että joko itse pyydän palkanlaskijaa ilmoittamaan mun tulot sinne tai he voivat lähettää pyynnön sinne. No, aattelin nopeuttaa prosessia ja pyysin itse palkanlaskijaa lähettään tiedot sinne. Tosin tosta tulee jo kaks kuukautta eikä mitään päätöstä ole tullut, eikä kelan sivuilta näy, että se siitä nopeuttamisesta. :D Sanoivatkin kyllä että eiköhän se päätös tule lokakuuhun mennessä jolloin kela alkaa maksaa mulle. Mahtavan nopeeta toimintaa.

Nyt päätin silittää pöydällä seisseet vauvanvaatteet, huh. :)

aniit 33+3
 
Moiks!

Tänään oli mulla sit lääkäri. eli:
painoa kertynyt yht. nyt 7kg
turvotus -
RR 110/65
prot ja gluk --
hemppa 130
kohd.pohj kork. 32
tarjonta edelleen RT
liikkeet ++
lapsivesi N.

Paikat kiinni ja kohdunsuu kiinteä. pit. 3cm. Eli mun kivuliaat supparit eivät ole tehneet tuolla mitään, JEEES =) Pelkäsin todella et paikat jo auenneet yms.... Muutenkin nyt rennompi olo kun sai lääkärillä käydä. Joka on ollut sama mulla jokaisessa raskaudessa. Aivan ihana naislääkäri :)

Täällä odotellaan poikien kanssa miestä kotiutuvaksi. Oli eilisen Ruisrockissa tapaamassa samalla vanhoja kamujaan. Soitti jo 8 aamulla, et on hengissä jne. :D Nyt sitten on lomalla 3vko. IHANAA :heart:

Meillä mun vanhemmat katsoo poikia synnyt. ajan, jos ovat maisemissa. Täytyy siis vielä kysellä joku varahoitopaikka varm. vuoksi. En kyllä mielellään lähtis yksin synnärille :/ Mut pakkohan se on jos ei ole hoitajaa...

sairaalakassia en ole vielä pakannut. Vauvan kotiintulovaatteet kyllä jo pakannut.

Mut nyt ulos vahtimaan noita poitsuja...

T. hellu 33+5
 
Moikkelis!

Joku mainitsi suonenvedot... Siitä tuli vasta mieleen, että mulla ei oo tässä raskaudessa ollut vielä kertaakaan... Pitää vissiin koputtaa puuta! Esikoisen aikana oli muutaman kerran öisin ihan JÄRKYTTÄVIÄ! Mä jo säikahdin, että mikä veritulppa mulla on tullu jalkaan... ennenku tajusin mistä oli kysymys. Ja koko seuraavan päivänki jalka vielä ihan kipeenä.

Huonekavereista Mulle paras vaihtoehto olis yhden hengen huone... Mä tykkään paljon enempi olla huoneessa kahden vauvan kans ja tutustua siihen rauhassa. Muita äitejä ja vauvoja näkee sitten päiväsalissakin... Taitaa tosin olla turha kyllä tällä kertaa edes toivoa moista kun meidän sairaalassa alkaa ens kuussa se vierihoito-osaston remontti... Muutenkin taitaa olla aika täyttä ja kotiutustahti nopeaa (ainakin jos on huhuihin uskominen).

Kestoista Me kestoiltiin esikoisen kanssa. Alkuun meni osittain kertistellessä mutta vähitellen sopivien vaipparatkaisujen löydyttyä siirryttiin täyskestoiluun. Meidän suosikit on sisävaippa+kuori. Ja oikeastaan nimenomaan sisävaippa ja villahousut. Mua huvittaakin kun esikoisen odotusaikana aloin kiinnostumaan kestoilusta js ottamaan asioista selvää. Silloin pidin villahousuja ihan hulluna ratkaisuna ja ajattelin ettei semmoisia ainakaan meillä käytetä. Mutta kun jossain vaiheessa innostuin kuitenkin kokeilemaan niin niihin siirryttiin lähes kokonaan... Mulla on muuten semmoinen kokemus ja oon kuullu muiltakin kestoilijoilta samaa, että taskuvaippoja on hankala saada pitämään ihan vastasyntyneellä vauvalla. Äippäpakkauksen vaipasta mulla ei oo vielä käyttökokemusta mutta luulisin kyllä, että sen imut ei kovin kauaa riitä... Monet tykkää käyttää noita harsoja alussa. Mä en ystävystyny harsojen kans ollenkaan... En vaan saanu niitä pitämään. Mut ehkä vika oli käyttäjässä
:LOL: Mutta jos joku tietty vaippaviritys ei tunnu toimivan niin kannattaa kokeilla muita niin löytyy omalle vauvallekin sopiva...

Keskiviikkona olis neuvola. On joku sijaistäti kun oma neukkutäti lomalla. Onneksi seuraavalaa kerralla se on jo palannu lomalta! Nyt varmaan alkaakin olla tästä eteenpäin neuvolat viikon välein...?



Maud 36+1
 
muratti88 Meillä palkanlaskenta ilmoitti suoraan Kelalle ne mun palkkatiedot. Niin se menee kaikista "kivuttomammin".
Ja päätöksen olen saanut asiasta jo joskus kuukaus sitten :)

Hitsit, mä en oo jaksanut syödä tänään mitään. *huoh* muutenkin jotenkin kauheen laiska olo.
Onneksi mun pikkusisko 14vee tulee huomenna meille, niin on ainakin jotain seuraa.
Se saa sitten myös auttaa mua siivoamaan täällä :D

outiko 36+5
 
Kiitos kaikille vastauksista kestoihin liittyen. Ja tosissaan muiden kokemuksia on kivaa lukea kun omaa ei ole. =)

Neuvolassa käyty:
34+6
Paino: +733/vko
RR: 126/76
Hb: 134
Sf-mitta: 30
syke: 143-150
liikkeet:++
pissa:puhdas

No mulla tosissaan oli sijainen terkkarina ja mä en ole kauhean vakuuttunut. Ekaksi sai sf-mitaksi 29, sitten myöhemmin päätti että se ei riitä näillä viikoilla ja sai mitaksi 30. Edelleen mennään keskikäyrän alapuolella. Vauva on ilmeisesti pääalaspäin, sitä kokeiltiin oikein urakalla, omakin terkka kävi kokeilemassa. No pääasia on että kaikki tuntuisi olevan hyvin! Olo on ainakin ollut tosi hyvä! =)

Mulla on tänään viimeinen kesälomapäivä ja huomenna alkaa äippäloma!

Päksäkkä 34+6 :heart:
 
Terqui neukkulasta..

RV 34+3
Painon muutos/vko: +300g (yht. 8,3kg)
Turvotus: +
RR: 128/78
U-prot.: -
U-gluk.: -
B-Hb: -
Sf-mitta: 31cm
Syke: ka.158 (liike)
Liikkeet: ++
Tarjonta: Rt


-iinaZ & Kolmonen 34+3
 
Voi vitsi mulla taas kiehuu !!!

Mies sitten päätti lähteä kaverinsa kanssa saunomaan ja uimaan.
No ei siinä muuten mitään, mutta ärsyttää vaan toi tyyli miten se toimii.
Ensin lupaa kaverillensa että lähtee, ja sitten vasta kysyy että sopiiko mulle.
Jos sanon että ei sovi, vaan olisi kiva että olisi mun kanssani kotona ja tehtäisiin jotain yhdessä, niin sitten soittaa kaverillensa että minä kielsin lähtemästä----> ja siis miehen kaverit pitää mua ihan natsina.
Näin on käynyt muutaman kerran, ja sitten kun mies on aikansa murjottanut ja paiskonut tavaroita, niin sitten on kuitenkin lähtenyt.
Siis kun ongelmana tässä on se että mun mielestä mies voisi kysyä minulta ennenkun lupaa lähteä, tai sitten jos kiellän lähtemästä niin ei nyt soittaisi kaverille ja sanoisi " en mä voi lähtee kun toi muija taas kielsi lähtemästä"
Ja tosiaan niinkun ennenkin olen sanonut, niin miehen kaverien mielestä perhe ei saa vaikuttaa "omaan aikaan" vaan täytyy saada mennä ihan niinkuin olisi sinkku, ja mikäli minä kiellän lähtemästä niin sitten minä olen natsi ja mies on tossun alla. :headwall:

Raskauden suhteen täällä ei ole mitään erityistä, samaa kun koko ajan.
Supistelee, jalkoja, ja selkää särkee, ja viime yönä taas närästi niin pahasti että en saanut nukuttua kun vaan muutaman tunnin, ja senkin istuma-asennossa ( sekin voi tietysti osaltaan vaikuttaa tähän kiukkuisuuteen )
 
Meillä kirjotettii eilen lappu jääkaapin oveen mitä kaikkea pitää muistaa kun synnytys alkaa , mitä kassiin jossei jo pakattuna ja miehelle mitä siltä haluan synnytyksessä :D

Outiko juu mulla sillon 37+0 tasan. Toivottavasti ei tuu yhtää aiemmin :D Tai just tasan sillon :D

Kestoista: Meillä koitetaa kestoilla tosin meillä jättimäärä noit harsoi kun onhan meillä noit imsevimseiki mut ne kuulemma aivan sairaan huonoja niin katotaa miten ne lähtee toimii...Koitan noit Nalle nöttösii jostain kovin bongailla kun ne kuulemma hyviä...

Aiiijai ku ollu alapää kipee tänään. HAaruksia ja koko lantiota särkee hulluna :(
 
kikka89 Miehesi kuulostaa suoraan sanoen tosi lapselliselta. Mun mielestä parisuhteessa pitää aina kysyä ja huomioida toisen osapuolen mielipide. Ja ilmeisesti ne miehesi kaverit on samanlaisia, kun eivät ymmärrä sitä, että tottakai perhe muuttaa asioita.
Viimeistään sitten, kun vauva syntyy, miehesi kyllä täytyisi tajuta, että ei enää voi mennä niinkun haluaa vaan pitää huomioida sinut ja vauva.
Ja sekin on tosi ikävää, että miehesi ns. haukkuu sua kavereilleen, tai siis antaa ymmärtää että sinä kiellät kaiken tms.
Meillä mies kysyy aina ensin mun mielipidettä jos on lähdössä vaikka terassille töitten jälkeen tms. Ja sitten jos kiellän, niin hän kyllä ymmärtää asian, eikä sano kavereilleen että
" vaimo ei päästä." Ja kaverit kyllä ymmärtävät tämän, koska mä oon raskaana jne.

Toivottavasti saatte tuon asian kuntoon vielä ennen vauvan tuloa..tai toivotaan, että vauvan synnyttyä miehesi ei enää malta lähteä vaan on mieluummin teidän kanssa =)
Tsemppiä, ei varmasti tunnu kyllä kivalta :hug:

bb:
Aiiijai ku ollu alapää kipee tänään. HAaruksia ja koko lantiota särkee hullun
Ilmeisesti liitoskipuja? Ne on kyllä niin inhottavia, kun olla ja voi! Koita jaksaa niiden kanssa!

Meitsi sitten nukkui sohvalla parin tunnin päiväunet. Nyt koitan kiireesti tehä ees jotain pientä, että mies ei luule että oon vaan maannu koko päivän :D Se onneks pääsee vasta kaheksalta, niin ehdin ihan hyvin. Tai no siis en mä varmaan mitään kummempaa tee, kun vien roskapussin tms. mut jotaki kuitenkin :D

outiko 36+5
 
No voi helvata. Kävin kirjoittamassa tänne pitkän litanian ja kommentoimassakin yms. Teksti lähti ja tuli tuohon, mutta nyt ajattelin pikasesti vilkaista, mitä sen jälkeen oli jo ehditty kirjoittaa, niin eihän sitä tekstiä täällä ole. Voihan nyt.. :/

:flower: ja :hug: kaikille!!

Kasvu-ultrassa kaikki ok. Reisiluu hieman pienempi viikkoihin nähden, muuten vartalo ja pää ok. Verenpaineita pitää seurailla kotona (alapaine oli nytkin 90), mutta pissa puhdas. painoarvio(34+2) nyt 2,2kg, syntymäpainoarvio n.3,1kg. Ei mikään iso, mutta tytöthän on aina vähän pienempiä. Ulkosuu sormelle auki, kanavaa vielä oli, sisäsuu kiinni, mutta puolipehmeä tms. Saakohan vielä uida? Unohtui kysyä lekurilta..

Suonenvedoista täällä oli, mulla ei meinaa enää auttaa magnesiumitkaan.. Pitää aina illalla ottaa, että se yön ajan vaikuttais.

Kaikki kivut, paineentunteet, vihlonnat jne. on aivan normaalia (kunhan kipeitä supistuksia ei oo). Näin sanoi lääkäri, ja toivotteli hyvää loppuraskautta. :D Ja täällä siis ollaan niiiiiin ärtyisiä, kun aina sattuu jotenkin. Ainoastaan hyvässä asennossa sängyssä tai sohvalla ei tule kipeää.

Kikka89 tsemppiä kipujen kanssa. Kyllä näistä pian päästään eroon. :) Kivut vaihtuvat n.3kilon nyyttiin. Ja meillä mies kans sitä mieltä, että hänen pitää saada tehdä kuinka haluaa. Aamullakin tapeltiin siitä, että pitääkö hänen lähteä ultraan vai ei. Sanoin, että jos pitää kysyä, niin ei todellakaan tarvitse tulla. Stressiä nämä kaikki tutkimukset ja ylimääräiset ongelmat aiheuttaa myös mulle, ei vain miehelle. Joskus tekis m ieli hakea pesäpallomaila ja vähä vedellä järkeä päähän. :D :D :LOL:

Piti vielä sanoa Tapiolan vakuutuksista.. Onko jollekin jo "luvattu" tämä vakuutus? Vieläkin odotellaan tietoa, että saako sitä vai ei, ja maaliskuussa on jo haettu vakuutusta. Todella ärsyttävää. Tapiola oli pyytänyt sairaalasta selvitystä lapsivesipunktiosta, ja sairaalasta oli tullut kuulemma ilmoitus, että kasvu-kontrollit olisivat sydän-rakenteiden tutkimista!?!?!?! Sanoin tänään siitä lääkärille polilla, ja se sanoi, että heillä on varmastikin tullut moka. Onneksi vakuutusyhtiö uskoi mua, ja lähetti uuden selvityspyynnön sairaalaan. Ja nyt vielä oikein ottaa päähän, kun ei ole mitään vikaa, ja kohtahan tässä synnytetään eikä oo vakuutustakaan. MUR kaikille vakuutusyhtiöille ja sairaaloille. :)

Vaavitar + tintta
 
Mukavia neuvola ja lääkärikuulumisia :heart:

IinaZ, kiitos sairaalakassi listasta :) Kävin juuri ostamassa superpehmeitä alkkareita kassiin laitettavaksi :D

Kikka, koitahan jaksella siellä :hug: Meillä on miehen kanssa puhuttu, että aikuisina ihmisinä meidän ei tarvitse toisiltamme lupaa kysyä, mutta olisi hyvä ottaa toisen mielipide huomioon. Tämä on vain meidän tapa toimia ja luonnollisesti ei varmasti miksikään yleispäteväksi ohjeeksi käy. Toivottavasti miehesi oppii kunnioittamaan sinua :hug:

BB, mulla on alamaha ollut tulessa kirjaimellisesti koko päivän.. Meitä kipuisia siis riittää :D
 
Merkkailen!

Vaavitar, mulla tosissaan ulkosuu sormelle auki ja sisäsuu kii. Kysyin neuvolassa, että saanko silti uida, lääkäri sanoi ettei todellakaan enää suosittele sitä tulehdusvaaran vuoksi. Anelin kyllä siinä "saanko edes pulahtaa nopeasti", niin tämä sanoi, että tuskin siitä mitään heti tulee, mutta mielellään ei edes sitä. En mennyt kun oli vähän viileät ilmat, mutta jos olisi ollut lämpimämpää olisin äkkiä pulahtanut ja tullut pois.. Mutta parempi kai olla riskeeraamatta..

Zinnie 36+3
 
Zinnie kiitos! Ei taida sitten enää viittiä lähteä edes uimahalliin vesijuoksemaan. Harmillista sinänsä, että se on ainoa harrastus mikä ei satu jalkoväliin. :) Mutta kyllä varmasti käyn pulahtamassa järvessä tms. jos oikein kuumaksi vielä ilmat tulevat. Ja kävin kyllä vielä viime perjantaina pulahtamassa, paikat on varmasti ollut auki jo silloin. :)

Aivan kauheita pahoinvointi-kohtauksia tulee, jos syö yhtään "liikaa". Nytki söin leipää, olis pitäny lopettaa heti yhden leivän jälkeen, eikä ottaa toista. Sitten istuin sohvalle makaavaan asentoon ja meinas laatta lentää samantien. Pitää keventää ruokavaliota ja syödä vain pieniä annoksia..

Vaavitar + tintta
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaavitar:
Aivan kauheita pahoinvointi-kohtauksia tulee, jos syö yhtään "liikaa". Nytki söin leipää, olis pitäny lopettaa heti yhden leivän jälkeen, eikä ottaa toista. Sitten istuin sohvalle makaavaan asentoon ja meinas laatta lentää samantien. Pitää keventää ruokavaliota ja syödä vain pieniä annoksia..
Ihan sama juttu täällä. Tuntuu, että polttaa ja närästää entistä kauheammin. Hengittäminenkin tuntuu vaikealle.. Pitää varmaan yrittää opetalla syömään pikkusen vähemmän.

Mandy ja Aksu 36+0
 
heips!
pikaisesti... kipee ollut tänään ja supistellut=selänpuolelta oikein reippaasti!

sairaalakassin sisältöön ehdottomasti lanshinol nännivoide :D bepanthen ei mulle auttanu mitään, pakko oli hakea apteekista kotia päästessä aitoa lanshinolia ja auttoi heti! mutta tänään törmäsin ainakin prismassa ainun PureLan 100 voiteeseen, pieni putkilo aitoa 100% lansinolia eli samaa kuin tuo apteekin sika kallis putkilo, hintaa vain 5,90e ja ihan samanlaista on vertasin vanhaan lanshinol voiteeseen! suosittelen!

pekunalle ja tuikkis 34+1
 
mulle on tullu nyt 4 vauva - lehteä ja olen kyllä tykännyt! Laitoin just tänään kaverille kiertoon luettavaksi :) siin on mukavasti pitkäksi aikaa lukemista ( noh, mie oon hidas lukija ja aina maatemennes vaan lueskelen ) ja joitain pikkunippelitietojuttujakin

täällä alkaa olla anopin kanssa hermot aikas kireellä, samoin miehellä. piakkoin joutuu varmaan vähän toppuuttelemaan tännetunkemisen ym neuvomisen kans. se on mun miehen aikanaan jättäny 15-16 ikäsenä yksinään asumaan omakotitaloon kun niille tuli miehen kanssa asumusero ja nyt se sitten selittää kuinka hänen poikansa on kasvatettu niin ja näin ja kuinka se on "ainut oikea" tapa. jännittää oikein itteänikin, että kuinka pahasti sen suututan joku päivä jos en saa sanojani hillittyä--- heh :LOL: mies on niistä päivistä asti huolehtinut ite itestään ja tehny töitä eikä ole saanut rahallista tukeakaan vanhemmiltaan sen koommin, että sitä sopii miettiä mikä on sen saanut sellaseksi mitä se tänä päivänä on.

itteäni hetkittäin melkein nolottaa kun mun vanhemmat on rahallisesti tukeneet mua ja mun kolmea veljeä paljon pidempään. 2-3 vuoteen en ole enää ottanut vastaan mitään, kuin yksittäistapauksissa, mutta veljet 21 v ja 23 v ovat osin vielä riippuvaisia kun ei ole vakitöissä ja lomautuksia yms alla...

mul olis vaatepesu-urakka takana ja suurin osa silitettynäkin ja lajiteltuna eri kokosiin ja nyt suojassa laatikossa ettei elukoiden karvat hyökkää ;) pitäs enää keksiä niille paikka, johon ne laittas... oma vaatekaappi on niin täys ja epäkäytännöllinen lastenvaatteille, että ehkä tässä pääsee viel kaappiostoksille tms ... mikäs sen mukavampaa! :p

sissi ja papana 33+3
 
Mullekin tulee Vauva-lehti, niinkun jo aiemmin kirjoitin ja tykkään kyllä kovasti. Vauva lehdessä on odottajalle ja pienen vauvan vanhemmillem un mielestä enempi luettavaa kun esim. Kaks plussassa.

Mulla on ollut koko päivän sitte pohje ihan hemmetin kipee sen aamuisen suonenvedon takia.
En tiiä pitäskö ruveta vielä syömään sitä magnesiumiakin.

Muillakin tuntuu kipuja löytyvän. Täälläkin on ollut kovia menkkamaisia kipuja ja iskiaskipua yms. Keskiviikkonahan vauva on jo "täysiaikainen" eli voisi jo syntyä huoleti, mutta en mie vielä tahdo synnyttämään lähteä..sitten aikasintaan ens viikolla, kun on miehellä se loma :D

Loppuun vielä linkki youtubeen, missä on tollanen 3D animaatio synnytyksestä.
Löysin sieltä myös muutakin mielenkiintoista katottavaa.


[/url]http://www.youtube.com/watch?v=Xath6kOf0NE&feature=fvst
 
Onko kukaan alkanut käyttämään Weledan öljyä? Mä ostin pullon viikonloppuna ja ajattelin käyttää säännöllisesti synnytykseen asti. Tällainen: http://www.weleda.fi/tuotteet/raskaus-ja-imetysaika/raskausaika/foerberedelseolja-synnytykseen-valmistautumisoeljy/

Mulle on tullut sekä Kaksplus- että Vauva-lehti melkein plussauksesta lähtien. :D

Nyt iltapalalle ja nukkumaan.. toivottavasti paremmalla onnella kuin viime yönä.

Mandy ja Aksu 36+0
 

Yhteistyössä