ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Joo 19.8. on ollut tyttöjen päivä! Me ollaan näköjään meeruskan kans oltu vieläpä samassa sairaalassakin. Jos täällä muuten on vielä joku joka miettii SeKSin vierihoito-osaston remppaa, niin voin sanoa, että eipä juuri missään näkynyt tuo remontti. Osasto oli aikalailla täynnä mutta hyvin rauhallista oli kuitenkin. Enpä juuri huomannut eroa hoidossa kun vertaa esikoisen aikaan.

Maud ja pikkutypy 5 vrk
 
unikuu108
eipä täällä mitään.en, mä en usko että pissaan housuuni istualtaan siten että alkkarit ja housut kastuu takaa niin etten huomaa sitä itse.
mutta siteeseen ei ole tullut sitten mitään.
huoh..
 
Kiitokset onnitteluista. :) olin jotenki ajatellu et poika syntyis samana päivänä, mut ei nyt sit kumminkaan.

Koko päivän oon ollu huonotuulinen. Jotenki tuskanen olla, vaikken oo niinkään mitään kamalia kipuja huomannu.

tsemiä nyt kaikille!
 
Omppuli, no nyt se on jo tosi lähellä! Tsemppiä! Mulla alkoi heti supistukset 5 min. välein ja tyttö oli siitä maailmassa reilun tunnin kuluttua. Ja muillekin tsemppiä, ei tiedä milloin ja miten äkkiä se lähtö tulekaan! =)
 
Heippa!

Ensin onnea meille kaikille jo jakaantuneille ja voimia muille loppurutistukseen!

Meille syntyi tyttö 8.8.2009, 3980 g ja 50 cm. Supparit alkoivat klo 4 yöllä heti 5 min välein ja voimakkaina. Sairaalaalassa olimme vähän ennen klo 8 ja 20 min päästä menivät lapsivedet. Tyttö syntyi klo 12.44 24 minuutin ponnistuksen jälkeen.

Voiko olla mitään ihanampaa kuin oman vauvan tuhina?

Sini ja tyttönen, 16 vrk
 
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

ONNEA VAUVOISTA :flower:

Toivottavasti tyttönenpääsi onnellisesti jo tosi toimiin ja sai miehensä ajoissa armeijasta. Siellä voi olla joskus nykypäivinä säätöä kiireenkin kanssa...

Tänään neuvola.... huoh... eikä mulla oo mitää havaintoa et miten tästä eteenpäin.... :( ainakaa vielä..
turhautuneisuus jatkuuuuuu... siteeraan taas soneran mainosta...
"ei voi kestääääääää!#"
 
Ja neuvolassa taas käyty :D Ei erityistä edistystä alapäässä, tietenkään :D Yritti ärsyttää vähän tuota kohdunsuuta mut tuskin siitä on apua. Nyt pitää vaan tarkaa taas seurata verenpaineita ja proteiineja ku on vähän taas koholla. Jotai positiivista sentää oli ku paino oli laskenu 200g, jota ei oo mulla kertakaa raskausaikoina tapahtunu :kieh: Viimeksikki oli noussu 2 kg. Nyt yhteensä tullu 20 kg painoa. ekan aikana 31kg, että jospa nyt ei menis samoihin lukemiin.
Jaksamisia kaikille mahan kanssa vielä kamppaileville.

vv06 ja masuasukki 39+2 :heart:
 
Maud

tosiaankin oltiin samaan aikaan synnärillä tyttöjä hakemassa.
remontti ei myöskään mua häirinnyt, kotiin lähdettiinkin kyllä kun vauva oli 36h, joten ei siinä paljo huomannut mitään muutakaan.

täällä ihanaa vauva-arkea, syödään ja nukutaan

meeruska ja neiti
 
Moikka kaikki ja onnea kaikille vauvan saaneille. :flower: Monta pientä nyyttiä onkin taas kannettu sairaalasta kotiin.

Minäkin olen jo saanut makua tulevasta, kun edellisyönä supisteli noin 1,5 tuntia kymmenen minuutin välein. Ekat kunnon supparit ikinä, mutta loppuivat kyllä sitten kuin seinään. Mies tuossa vitsinä totesi, että pikkunen valmistautuu torstaihin, sillä silloinhan on miehen leikkaus ja ollaan maalailtu piruja seinälle, että silloinhan minä tietenkin synnytän ;) No, ehkä tää tyytyväisen oloinen kaveri pysyy masussa ainakin viikon verran, se on meidän tavoite, jotta mieskin pääsisi osallistumaan koitokseen täysissä voimissa.

Nyt alapääjuttuja: Kysyisin hiukan limatulpasta?? Oletan bonganneeni sen la ja su. Eli tuli useassa erässä paksua, lähes kirkasta limaa ja tipahti kunnon könttikin pytyn reunalle, kun nousin pytyltä. Mutta nyt mulla on eilisen ja tän päivän tullut muutenkin sellaista limaista vuotoa. Ei ihan yhtä paksua kuin viikonloppuinen, mutta kirkasta, venyvää... Lähinnä tulee pyyhittäessä, mutta välillä on pikkareissakin. Liittyyko limatulppaan vai olisko vaan jotain lisääntynyttä valkovuotoa.

Eilen olin väsynyt yön supisteluista ja kauhean kiukkuinen ja pahantuulinen. Onneksi tänään on taas hyvä päivä ja mahakin kulkee tuossa mukana kevyemmin kuin eilen.

Nyt syömään oman kasvimaan tuotoksista syntynyttä kasvissosekeittoa (eilen elin leivällä, kun ei tehnyt mieli kokkailla ja mennä kauppaan) ja miehen kaupasta tuomaa tuoretta leipää. Sitten ulos nauttimaan auringosta.

Haleja kaikille viime metreillä oleville. Kyllä tää aika vuoristorataa alkaa olla tämä odottelu - hyviä ja huonoja päiviä tasaisesti.

Vuokko 39+1
 
Vuokko kyllä toi mun nähdäkseni olis sitä limatulppaa. Vaikken oo itse sitä viä bongannutkaan. :) toivottavasti teillä menee kaikki niinkuin ootte suunnitellu. :hug:

viime yönä ei sitte mitään pahoinvointia eikä mitään. Nyt alkaa jo ärsyttää. Ei millään jaksais kenenkään kyselyihin enää positiivisesti vastata. Mut joo.

Aniit 40+4
 
Hei kaikille!!!

Paljon onnea ensinnä kaikille jotka ovat jo vauvan saaneet kainaloon :flower:
Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa. Mulle tehdään 31.8 suunniteltu sectio jos ei vauva ennen sitä päätä syntyä, tuolloin mulla on viikkoja kasassa 39+4. Kävin äitipolilla synnytystapa-arviossa 37+5 ja painoarvio oli silloin jo 3900g :eek:

Mielellään kuulisin enemmänkin teidän muiden sectio kokemuksia. Minua ei pelota eikä harmita sectio lainkaan vaan meen sinne sillä asenteella että leikkaus menee hyvin ja että toipuminen on nopeaa.

Minäkin alan oleen jo aivan kypsä tähän olo tilaan. Turvotusta on aivan kauhiasti ja tunnen itseni aivan sairaan isoksi valaaksi.

Pakko myös vähän hehkuttaa että tehdään perjantaina talokaupat ja päästään sitte syyskuun aikana muuttamaan uuteen kotiin. Alkaa oleen ahasta tässä 73 neliön rivarikämpäsä nyt ku kolmas lapsi syntyy ja sitte meillä on vielä iso koira. Ostetaan 124 neliön omakotitalo jossa on lapsilla ja koiralla sitte tilaa temmeltää. Oon siis niin onnellinen

Tuunpa sitte seuraavan kerran ilmoittelemaan että minkä kokoinen "monsteri vauva" maanantaina syntyykään.
 
Elikkäs sillon perjantaina tuli lähtö niin kuin vähän enteilinkin. 6.20 heräsin ekoihin suppareihin ja kymmeneltä oltiin sairaalassa. Tyttö syntyi samana iltana eli 21.8 klo 22.45. Synnytys kesti 15 h ja 15 min. Pitkä oli taival, mut kaikki meni hyvin. Kerron tarkemmin, kunhan jaksan kirjoitella.
Eilen päästiin kotiin ja eka yö kotona meni hyvin.

Rimprenssa ja Leppis 4 vrk
 
Hei kaikki!

Tulin pikaisesti ilmoittamaan että meille syntyi poikavauva19.8 klo 18.46. Imukupilla avustettiin maailmaan. Painoa pojalla oli 3690g, pituus 51cm ja pipo 35,5cm.Tänään vasta kotiuduttiin vauvan keltaisuuden vuoksi. Tällä hetkellä kaikki on kuitenkin hyvin. Tulen kirjoittelemaan paremmalla ajalla!

Päksäkkä ja poitsu 6 vrk
 
Onnittelut Rimprenssa ja Päksäkkä :flower: :flower:

Äiti-84, Tuolta Synnytys-osiosta ainakin löytyy paljon kokemuksia sektiosta. Ootko käynyt sieltä katsomassa?

Vuokko-75, Tosta limatulpasta; mulla se oli sellainen keltainen paksu möykky, jossa oli mukana vaal.punaisia verisiä viiruja :x Varmaan pian on sullakin lähtö edessä, jos on jo supistellutkin noin paljon :)
 
Terve!

Heti kärkeen hirmuisesti onnea jo vauvan saanneille!!!

En ole tosi pitkään aikaan kirjoitellut mitään, mutta olen kuitenkin käynyt lueskelemassa teidän juttuja. Raskaus on mennyt hienosti, hieman turvotusta ja joitain särkyjä, mutta eipä muuta. Painoakaan ei ole hirvittävän paljoa tullut, olisko jotain 13kg.

Mulla on kohdunpohjankorkeus mennyt yläkäyrän yläpuolella rv 32 lähtien. Silloin kun tehtiin painoarvio vauvasta rv 36 niin sanottiin täällä raumalla, että vauva painaa sillä hetkellä 3,4kg ja syntymäpaino olis 4-4,2kg, mutta mut lähetettiin kuitenkin poriin uuteen arviointiin ja olis siellä rv 38+6, jolloin sanottiin että vauvan sen hetkinen paino olis 4,3kg :eek: Lääkäri kuitenkin sanoi, että ei ole mitään syytä käynnistää vaan odotetaan, että vauva tulee itse ulos. Muutenkaan siellä ei oikeastaan kerrottu meille mitään muutakuin vauvan paino ja lääkäri totes, että sulla on ihan normaali lantio, että voit synnyttää alateitse (mainitsi vielä, että kun et ole mikään pienikokoinenkaan. En siis ole mitenkään lihava, mutta en koskaan ole ollut mitenkään laihakaan vaan ihan normaali vartaloinen). Mulle ei siis annettu vaihtoehtoa vaan päätettiin vaan mun puolesta, että synnytät alakautta. Lantioita ei siis ole kuvattu vaan ihan käsikopelolla totesi sen olevan normaali. Jotenkin tuntuu tyhmälle, että synnyttävällä äidillä ei ole mitään sanavaltaa synnytystavasta. Lapsi on kuitenkin näillä näkymin aika iso ja vähän hirvittää synnyttää sen kokoista lasta alateitse, mutta ei mua silti kuunnella. Vähän kiukuttaa se asia ja ikävää, että pitää mennä synnyttämään paha maku suussa. No täytyy nyt vaan katsoa mitä tuleman pitää.

jenzka 39+6 ja huomenna on la :)
 
unikuu108
tulen tänne ihmettelemään pikaista synnytystä.
meille syntyi viime yönä tyttö 4.21.
synnytys lähti käyntiin pienillä supistuksilla yhtäkkiä noin 1.20/30?? sellasilla ei edes kipeillä vielä.sitten hulahti kosteetä pöksyyn ja menin vessaan katsomaan että mitäs. arvasin kyllä. soitin haikaranpesään ja ne sanoivat että viimestään puolenpäivän aikaan tulla jos ei aikasemmin.että oman olon mukaan.
herätin miehen joka oli kerinnyt mennä nukkumaan(minä en,perinteisesti)ja rupesin pakkailemaan sairaalakassia.se olikin hyvää tekemistä siinä supistusten välissä jotka voimeni yllättävän nopeasti. välit eivät olleet missään vaiheessa pitempiä kuin 5min.sama kuin esikosta.

siinä varttia vajaa 3 soitin uudestaan synnärille että me kyllä lähdemme tästä tulemaan kun näissä alkaa olla jo ytyä näissä suppareissa.
pojan nukkuvahti saapui melkein saman tien ja olimme siinä 3aikaan kättärillä.
odottelin kätilöä käytävässä jolloin supistukset jo tuntui aikamoiselta.
kätilö kurkkasi tilanteen ja olin 8cm auki ja sain ilokaasua vähän hengitellä ja käskyn pidättää parin supistuksen ajan. sitten pääsinkin jo ponnistaa.
olin ihan naatti ja huusin kurkkuni käheeksi jakkaralla. sain oksitosiinia vielä suoneen antamaan ytyä kun supistuksissa ei ollut tarpeeksi voimaa.
sitten vielä mies ja kätilö nostivat mut sängyllä ja siinä parin supistuksen jälkeen tyttö syntyi mitoilla 3570g 51cm ja 37cm.
että lukuunottamatta ilokaasua luomuna meni ja nopeasti. koko kesto oli sen kolmisen tuntia.
sitä ennen ei ollut mitään kipeetä supistusta tai olotilaa. leikkelin lattialla vihaisena sisävaippojen kankaita koossa s.. :D :D
olin vihainen miehelle koska se ei suostunut harrastamaan makuuhuonepainia mun kaa.

että sellasta.
tytsy on rauhallinen nyt jo. maito maistuu ja hyvin menee. pyysin että jos me päästäis huomenna pois. ei repeytymiä tai tikejä ja vauvalla kaikki hyvin.
mullon miniläppäri täällä mukana.. :D
 
Hei,

Meillä tytsy tulee illalla 7vrk ja nyt vasta eka hyvinnukuttu, normaali vauvayö takana. Hirveät vatsavaivat varmaankin, ja suolisto ei ollut vielä kunnolla kehittynyt. Ei se nytkään nuku kuin hetken pätkiä, mutta viime yönä jo 2-3tunnin unia! pitää nyt toivoa, että vatsakivut alkais helpottamaan, ja kun saisi siltä vielä pierua tulemaan, niin varmasti alkaisi elämä hymyillä!

Lueskelen jutut, kun tämä tästä alkaa tasaantua, nyt kaikki energia ja aika menee tuon nyytin hoitoon. Onnea kaikille tässä välissä nyytin saaneille, ja tsemppiä vielä odottaville!

Nopea kertomus synnytyksestä,
Su-maanantaina alkoi jo supistukset, epäsäännöllisinä, mutta kipeinä.
Ma illasta sitten tasaantuivat, taisivat tulla jo klo19 noin 6-7min välein, puoleen yöhön mennessä oli tullut pari tuntia jo 3-5min välein, ja kestot noin 40s.-1.20min.
Puolen yön jälkeen mentiin sairaalaan, 4cm auki, mutta synnytyskanava ei ollut tullut eteen. Sitä sitten odoteltiin 20tuntia tulevaksi eteen, kipulääkkeet eivät auttaneet, kylpy ei auttanut, lämpimästä suihkusta sain vähän apua. Todella kivuliaita supistuksia tuli siis klo 19 asti illalla, jonka jälkeen sain mennä synnytyssaliin, kanava oli tullut eteen. Siellä sain ilokaasua, ei apua siitäkään, epiduraali vei sitten kivun pois ja nukahdin siitä huolimatta että tunsin supistukset vahvasti.
Joskus klo 20.30 maissa sain alkaa ponnistamaan (loppuajan aikataulu vähän hakusessa), ja klo 21.37 tuli tyttö maailmaan. Synnytettiin hitaasti ponnistamalla, eli kun oli epiduraali, niin vähän kerrallaan tyttöä ulos, että paikat pysyi mukana. Vain loppuosa oli kamalaa kipua ja tuskaa, yritin ainakin pidätellä kun sanottiin, mutta en enää muista. Huusin vain että en enää jaksa, ja nyyhkytin. Kaksi tikkiä tuonne alas häpyhuulien paikkeille, ja muutama tukiommel niille.

Alku on ollut meillä hankalaa, vatsavaivoja, suolisto ei ole ehkä kehittynyt vielä, itkuisia ja maruisia öitä siis. Viime yö oli ensimmäinen ns.normaali vauvayö, nukuttiin pari tuntia, imetettiin, vaipatettiin välillä ja taas nukuttiin pari tuntia. Toivottavasti ens yökin olisi samanlainen! Oon ollut niin energinen, kun vauva ei oikeastaan itkenyt paljon ollenkaan! :) Tuli hyvä äiti fiilis, vaikka nyt on sitten seuraava ongelma napatyngän kanssa, se irtosi ja paljon tuli "mähmää" jne. Onneksi neuvolatäti tulee huomenna kotitarkastukselle.

Mutta tsemppiä kaikille vauvautuneille ja tsemppiä kaikille koetukseen meneville!!

Vaavitar + Kultakutri, pian 7 vrk
 
Onnea hirveästi unikuu, päksäkkä ja rimprenssa :flower:

Minen kestä enää kun KAIKKI muut jotka täällä on kärsimättöminä k**** ottassa minun kanssani odottaneet on tainneet kaikki jo nyyttinsä saada tai ainakin haku matkalla.. kuten ilmeisesti myös tyttönen90... ja minä täällä vaan porskutan.. siivoon juoksen jumppaan ja riehun mutta ei supistuksen supistusta. Mikä mussa on vikana :eek: No huomen aamulla yliaikaiskontrolliin jossa varmaan toteavat että painu kotia siitä :kieh:

Muuten onkin tänää ollut parempi mieli taas kun eilen. Mutta oottelen innolla etenkin päksäkän kuulumisia synnytyksestä, kun muistaakseni Hyvinkäällä kävi nyyttinsä hakemassa!?! =)

Marizzza ja tätä menoa kohta jo teini-ikäinen tyyppi vatsassa 41+4 :kieh:
 
Onnittelut Rimprenssa tytöstä!! :heart: :flower: Päksäkkä,paljon onnea pienestä pojasta :heart: :flower:
UnikuuParempi myöhään,kuin ei....Onnea tytöstä :heart: :heart: Nyt sulla täydellinen perhe! =) Ihanan kuuloinen synnytys :heart: Paljon onnea koko perheelle!

Onnea myös muille vauvautuneille (nimimerkki oli vaikea..) :heart: :flower:

Täällä äiti tänään illalla lähi-Siwassa vaunulenkillä isin ja vauvan kanssa,vaikka täällä mennäänkin vielä para-tabsin voimalla ku paikat vielä kipeenä.Jäätelöautokin osui vielä naapuripihaan samalla aikaa,joten sorruin siitäkin törsäämään hyvää kahvin kanssa.Onko muilla mennyt karkkia paljon synnytyksen jälkeen?Siwasta tarttui nimittäin Laku-mix -pussi mukaan.Sunnuntaina vedin yksin ison salmiakkipussin naamariin.Salmiakki ollu aina mun suurta herkkua ja kärvistelin alussa kovin,kun en saanut sitä syödä raskaana ollessa.No otin sit kerralla vahingon takaisin :LOL:

Uskokaa tai älkää,mutta mulla hävinnyt johonki painoa 10 kg!!Ja sitä tuli raskauden aikana 15 kg!Eli 5 kg olis vielä pudotettavaa.Mut en ota siitä mitään paineita.Nyt vaan imetän vauvaa ja kun pääsen liikkumaan taas kuten ennen,ne kilot kyllä lähtee.Miten muilla synnyttäneillä?Oletteko jo olleet puntarilla toteamassa asian?Kertokaapa.

Nyt vauva ääntelee tuolla vaunukopassa jo.Täytyy olla tissin kanssa valmiusasemissa!

Myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut ANIITille :heart: :flower: Paras lahja sulla on vielä edessä,ellet ole jo hakemassa sitä...Tsemppiä sinne jokimaisemiin!!
 

Yhteistyössä