ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

ONNEA UUSILLE ÄITEILLE JA VAUVOILLE :flower:

Taas yks aamu lisää kun sai herätä raivopäällä etteipä taaskaan yhtikäs mittään...ei supistusta ei kolotusta ei mitään. Maha vaan olla möllöttää tuosa eikä toisella aikomustakaan tulla pois. Limoja bongattu mut minä sanon et p..kat limoista :LOL:
Välillä tuntuu et onkohan toisella joku hätä et ei sen takia osaa rueta syntymään....näitä tosi järkeviä mietteitä. No 5 yötä sektioon ja kovastippa näyttää et leikkuupöydälle päättyy tämä raskaus. 25 PV olis esikolla synttärit niin jospa me miehen kans ollaan oltu niin tarkkoja et molemmat pojat syntyy sit tasan 3v ikäerolla ( toivossa on hyvä elää)

MUKAVAA SUNNUNTAITA ja jaksamisia :heart:

Voi itku mulla loppuu huumori.... heräsin silmät täynnä rähmää, että hyvä kun sain ne auki. Naamaa ja huulia turvottaa jne. Silmät on tosi kipeet, luomet turvoksissa ja rähmii. Mietinkin tässä, että voiko se johtua pelkästään eilisestä itkemisestä vai onko mulla nyt silmätulehdus. Ja flunssa ei parane, vaan edelleen on kurkku kipeä ja nenä vuotaa. Onpa hieno tunne mennä huomenna sinne käynnistykseen. Ehkäpä menen tänään käymään yksityisellä lääkärillä näyttämässä noita silmiä, jos ei mene nyt aamun aikana ohi. Kyllä nyt taas koetellaan, että mihin asti mun positiivisuus riittää....

Ja taas tuli omaa napaa, mut just nyt ei taida oikein muuta mahtua mieleen, kun oma olo ja huominen käynnistys.

Niiskuneiti, mukavaa sunnuntaita! :flower:

Luminella ja matkustaja 42+1

LuminellaÄlä pelkää,sä oot siellä huomenna sit hyvissä käsissä!Mäkin sain kuulla vasta ku lastenlääkäri tutki vauvan toisena päivänä et vauvalla oli ollu happisaturaatiot hiukan alhaalla heti syntymän jälkeen,mutta nousseet sit heti.Mulla oli myös sen synnytyksen aikana se scalp-anturi väuvan päässä mittaamassa vauvan sykkeitä,jotka piirty monitorille eli niitä kätilö sit seuras koko ajan.Ja TYKS:ssa niillä oli jossain siellä omassa kansliassa ne näytöt,mistä ne näki mitä synnytyssalissa tapahtui niiden valvottavien sykkeille,jos olivat pois salista.Mä luin oman synnytyskertomukseni parin päivän päästä osastolla!Pyysin sitä luettavaks ja kätilö toi sen meille ja saimme rauhassa miehen kanssa lukea sen.Siitä kävi KAIKKI ilmi,mitä oli synnytyksen aikana tehty/tapahtunut,kloajat,ym.
Luminella,mulla kans oli käynnistys eli se on siitäkin hyvä et synnytys kyllä siten vääjäämättä etenee koko ajan h-hetkeä kohti.Eli ei se pääse pysähtymään ollenkaan...

ANIIT mulla oli parina iltana ennen viime sunnuntai aamua samanlaista pahaa ja etovaa olotilaa just nimenomaan iltaisin.Ku oli syöny jonki iltapalan ni sit se viimeistään alkoi.Joku täällä sanoikin mulle,et se enteilee jo synnytystä...!Joten odota vaan..Ja sit sulle Aniit siitä TYKS:sta vielä,et meille tuotiin yhtenä päivänä lappu,jossa oli uudet vierailusuositukset sikataudin varalta:eli ei alle kouluikäisiä eikä kouluikäisiä lapsia osastolle ollenkaan vierailemaan!Ja sit se,et yksi vieras vaan kerrallaan huoneeseen!Nää on siis ihan uudet suositukset!Meillä oli just edellisiltana ollu vierailuajalla 4 vierasta meidän perhehuoneessa yhtäaikaa ja aamupäivällä kävi vauvan isoveli vierailulla,joka just aloitti abivuoden lukiossa.Et sillai!

Meillä oli viime yönä kerran joku "rintaraivari"-kohtaus!!Äiti siinä hermostui enemmän ku vauva,koska meillä ei tähän mennessä ole ollut mitään ongelmia vielä imetyksessä eikä imuotteissa ja vauvan imuote on ollut jo synnytyssalista saakka ihan priimaluokkaa!Mua rupes itkettään ja hermostuttaa ja kun saatiin vauva takas nukkumaan,ni oli pakko keittää vielä kahvit keskellä yötä ja jutella miehen kanssa asioista ja kaivaa imetystukilistan nettiosoitekin esille vastaisuuden varalle...Tämmöstä nyt sit täällä.Muuten yö meni hyvin.Perhepedissä on niin helppoa ja ihanaa tommosen pikkusen kanssa ku yölläki on ite väsynyt,ni voi sit makuulla antaa tissia,ku vauva on nukkunu ihan vieressä.Oon nukkunu ihan tarpeeks joka yö nyt täällä kotona,ku sairaalassa nukuin semmosta koiranunta siellä kovalla patjalla..

T:maria-s ja lauri 6 pv

Maria-s, kiitti tsempistä. :hug: en mä epäile henkilökunnan ammattitaitoa. Silti jotenkin se tuntematon pelottaa. Ja jotenkin eniten pelkään, että mä en selviä siitä. No yritän tän päivän aikana rauhoittua ja mennä sit huomenna tuulta päin.

Olo on kyllä aika karsee ja taidan käydä tänään lääkärissä tän flunssan ja silmätulehduksen kanssa.

Luminella,jos sulla on silmätulehdus,ni kannatta mennä lääkäriin sen kans.Saat avun siihen jo tänään,et huomenna sit sulla on siihen jo hoito käynnisssä.Samaten se flunssa kannattaa käydä jossain arvioimassa tilannetta,ku sulla huomenna tärkeä päivä!!

Huomenta!

Ensimmäinen yö takana, kotona siis. Lapset nukahtivat hyvin, paitsi tuo meidän nuorin joka nukkui ensimmäisen yön isossa sängyssä meidän huoneessa. Sieltä kun pääsee helposti pois niin aika monta kertaa karkasi ovelle et missäs äiti ja iskä on :) Vauva nyt nukahti hyvin, mutta heräs sitten kun alettiin itse nukkua. Varmasti 2-3 tuntia siinä valvottiin kaikki meidän huoneessa kun nuorin ei saanut nukuttua vauvan itkiessä ja halusi äitin viereen. Joskus 2 jälkeen sitten taisi koko huone olla hiljainen :) Ja 7 jälkeen vaavi sai maitoa. Nyt tuolla vielä nukkuvat, isäntä kans.

Tässäpä kuvaa meidän prinsessasta http://www.aijaa.com/v.php?i=4731320.jpg

Outoa olla ilman tätä mahaa, vaikka nyt on sitten muita "vaivoja" sen tilalla. Rinnat kipeenä ja sitten muutama tikki kun jouduttiin laittaan niin tämä istuminen ei ole mitään herkkua. Vaikka kipeempi olin kyllä esikoisen sektion ja aikaisempien alatiesynnytysten jälkeen. Sormet edelleen puutuu, milloinkohan ne normalisoituu??

Tsempit masukkaille, on vielä tuoreessa muistissa tuo olotila.

amaria ja neiti 2vrk

Amaria, voi mikä söpöliini. :heart: :)

Maris-s, joo varaan varmaan ajan yksityiselle. Jotenkin ei nyt jaksa mitään päivystystä... mun silmät tosin on rauhoittunut aamusta. Liekö ottamallani allergialääkkeellä ollut vaikutusta. Ei enää rähmi samalla tavalla. Ja flunssasta oli puhetta äippäpolilla jo torstaina kun olin yliaikaiskontrollissa. Mutta kattelen vielä hetken, että mihin suuntaan tää on menossa. Kiitos. :flower:

päänsärky sen kun ylty taas ja paineet 154/95. käskivät mennä näytille nyt aamupäivän aikana. jokohan tulis valmista tästäkin... panadoli ei enää auta ja muutenkin olo on huono ja mieli matalalla. oon vaan niiiiin kypsä näihin katkonaisiin öihin ja oloihin, joita vähätellään...

sissi 40+2

Merkkailen vain,et jutut taas luettu.

Ainoa ero on et huomasin eilen illalla pissalla käynnin yhteydessä,et jäi kirkasta limaa paperiin..Mutta kuten joku sanoi,mitäpä iloa niistä limoista on :whistle:
Vauvan liikkeitä sentään on tullut kiitettävästi-et en niistä ole huolissani ollut.Huomenna sitten terkan luo..Mitähän se tekee jos taas syke 116-124 pintaan-jotkut terkathan ei hätäänny sykkeen laskusta,mutta tuo meidän terkka kyllä.

Minäkin mieluusti luen kaksplussan sivuilta tarinoitanne.facebookissa käyn muissa asioissa.

Jospa jotakin meistä onnistais tänään supistelujen suhteen =)

pompula rv 39+6

Onnittelut kaikille taas vauvoista! :flower:

Täällä toissapäivänä ja eilen ollut kipeitä supistuksia, eilen jopa pari tuntia kymmenen minuutin välein. Mutta mutta, kun poitsua tuli isomummi kaitsemaan tänne niin supparit laantuivat ja hävisivät parissa tunnissa. Kivuttomia supistuksiahan mulla on ollut ties kuinka kauan ja niitä tulee ihan koko ajan :/

Njoo... minä siis edelleen yhtenä palana.

Kimalle rv.39+5

Muoks. niin ja niitä limoja on tosiaan tullut useemman päivän, kohdunsuuhan oli jo maanantaina 3 cm auki ja kohdunkaula lyhentynyt.... Mä ihmettelen tosissaan että sittenkö mä pääsen laitokselle kun pää tulee jalkojen välistä? Nää eiliset supparit esim oli niin kovia että ne varmasti on asiaa taas edistänyt :( Mua pelottaa se että synnytys on liian nopea..

Viime yönä jo luulin et joko olis jotain aluillaan, sen verran alhaalla tuntui kaikki nuo vauvan liikahdukset.. huomenna vasta la, ei vaan malttanut mennä eilenkään nukkumaan. Ei pitäis liikaa tuijottaa siihen, kuinka aiempien kahden kanssa meni; toinen päivän etuajassa, toinen tasan laskettuna päivänä. Kai se tästä.

ja mä oon kans edelleen täällä. Olo meni ohi. :kieh: selkää jomottaa hiukan, mut se nyt ei mitään tarkota.

kiitos maria-s taas infosta. että mua harmittaa edes mennä sinne tyksiin synnyttään. Tää kun on eka vuosi ku Loimaalta on synnytykset pois. siellä olis ollu niin paljo kodinomasempaa koko touhu. no, ei voi mitään. Possuflunssa sekottaa pakkaa viä enemmän.

Aniit 40+2

Soitin äippäpolille tästä mun olosta ja se on menoa nyt. Käski mun tulla tänään osastolle ja aloittelevat käynnistämisen. Siksi että, jos mun olo/flunssa huonenee tästä, niin on kurja synnyttää. Aloittavat samantien antibiootitkin.

Apua...

Tyttö tuli!

Meidän pikkutypy syntyi 19.8.09 klo 2.50. Paino 3620g, pituus 51 cm ja pipo 36 cm.

Munhan piti silloin tiistaina mennä Cytoteceille vaan sitä varten, että saatais kohdunsuun tilannetta kypsemmäksi keskiviikon käynnistysbalongin laittoa varten... No sille tielle sitten yllätyksekseni jäin. Parin tabletin puolikkaan jälkeen supistukset alkoivat kolmen aikaan iltapäivällä ja tuntia myöhemmin meni vedet. Synnytys meni hyvin. En voi vieläkään uskoa todeksi, että sain näin hienon kokemuksen! Kun olin jo ihan varma, että sektioon mennään taas. Perjantaina jo kotiuduttiin ja on omakin vointi niin eri luokkaa kun viimeksi. On tää vaan niin ihanaa! Palaan myöhemmin lukemaan mitä täällä on tällä välin tapahtunut...

Maud ja pikkutypy 4 vrk

unikuu108
mä oon täällä edellen ihan :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: ja niin edelleen..

Onnea vauvoista taas Springsummer ja Maud ja ihana tyttönen Amaria!!LuminellaÄlä pelkää,kaikki menee ok,kohta sulla vauva sylissä..!!! :heart: :heart: :heart:
Unikuu :hug: :hug: :heart:
Aniit :hug: :heart: Loimaalle mäki oisin menny,jos ei ois tullu sitä sulkua.Mulle tuli se km reilu vuosi sit,ni siitä raskaudesta olis viel nippa nappa ehtiny marraskuussa...Ei voi mitään.Mies on Loimaalta kotosin :heart: Sinne me mennään kyläilemään koko porukka junan kans ku vauva hiukan viel kasvaa ja äiti jaksaa.

Vielä muistin yhen jutun mitä piti kommentoida.Olikse Outiko ku käväs täällä palstalla yks päivä ja ehdotti et josko perustettais joku vauvat 0-12 kk ryhmä tänne plussalle?Ni se ois minustaki kiva ajatus.Sieltä me voitais saada jokainen sitä kuuluisaa vertaistukea toisiltamme sit ku kaikki ois niiden nyyttien kans kotona ja pohtis jotain imetykseen,vauvan hoitoon yms liittyviä kysymyksiä.Mullakaan ei oo tän ikäni vuoksi sukulaisissa eikä tuttavapiirissä yhtään vauvaperhettä tällä hetkellä.Joutuis odottamaan niin kauan et tilanne ois meillä jo ohikin.
Se ois ihana ehdotus,KANNATETAAN!!!

Täälläkin vielä ollaan yhdessä kasassa... |O Ei meidän vauva tuu ikinä tälle puolelle maailmaa :D
Eilenkin peitto heilui muutamaankin otteeseen, sitten siivoilin aika vauhdilla... Mutta ei niin mitää! Nyt mä luovutan ja odotan suosiolla sitä äippäpolin aikaa joka on perjantaina.

Tietääkö kukaan että laittavatko helposti vielä kotiin polilta kun mulla on viikkoja tuolloin tasasn 42? Menen siis TAYS:ssiin.

Tyttönen ja Sintti 41+2

Tyttönen mut laitettiin Päijäthämeessä kotiin tasan 42, koska siellä oli ruuhkaa. Riippuu tosin kuulemma lääkäristäkin.

Onnea kaikille vauvoista. Stemppiä unikuulle.

Heippa!

Meille syntyi tyttö keskiviikkona 19.8. klo 18.56. 3395g ja 50cm pitkä.

Synnytystä:Käynnistettiin keskiviikko aamuna oksitosiinitipalla 9 aikoihin ja supparit tuntu vaan selässä. 13.30 puhkaistiin kalvot ja siirryttiin saliin. Seuraavaks supsitukset koveni pikkuhiljaa ja yhtäkkiä olinkin tosi kipeä ja sain (pyysin)epiduraalin vähän liian myöhään. Autuus tuli ja sitten vaan odoteltiin avautumista ja ponnistuksen tarvetta.
Ponnistaminen tuntui ihan hassulta ja epätodelliselta uskoin synnyttäneeni vasta kun kätilö sano et on jo otsaa myöten ulkona. En siis tuntenut kun vaan supistukset/ponnistamisen tarpeen. En edes haavan leikkausta. Sitten tyttö jo olikin maailmassa. Pahimmalta tuntu kun ommeltiin :)

Tyttö on aivan ihana. On jo tosi terhakka ja määrätietoinen kun meni vähän yli. Itkee vaan kun ei saa heti tissiä suuhun tai tarvii tukea paukutteluun. On hereillä pitkiäkin aikoja. Eilen oli jopa 5h hereillä kun oli lähtötarkastus ja kotimatka.

Kaikki siis tosi hyvin ja voisin synnyttää vaikka heti huomenna jos haavaan ei sattuisi.

Mansikkatee ja tyttö

Onnittelut vauvoista taas kaikille :flower: :heart:
Paljon tyttöjä näköjään syntynyt lähipäivinä =)

Luminellakin pääsi lopuksi käynnistykseen, toivottavasti kaikki menee hyvin ja nopeasti. Mä itse sairastin flunssaa meidän pojan synnytyksen jälkeen, ja oli kyllä aika väsynyt olo synnytyksen jälkeen.

RangaTanga ja tyttönen 9vrk

Yhteistyössä