ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

amaria79: mä olen kärsinyt kohta kuukauden päivät tuosta sormien tunnottomuudesta (kädet myöskin särkee öisin) ja mulle sanottiin, että kyllä se synnytys sitten parantaa... Ei vissiin sit parannakaan välttämättä, voihan perhana!

Oma napa: ei napaa, ei vauvaa. Pöh.

Onnittelut uusista vauvoista! :flower:

Lymis 39+3
 
kiroan nukkumatin kun unohti mulle ripotella unihiekkaa :'( veetuttaa oikeesti turhaan valvominen,kun ei supistele-mutta wc juoksen pissalla koko ajan..ja sitä pissaa tuntuu vielä jostain ihmeen syystä riittävän-ei tajua.Vauvalla ihme bileet masussa-varmaan juhlii LA pääsyä.No päätin juuri lisätä bileintoa syömällä snickerssin.
Nyt alkoi jo oikeaa käsivarttakin särkeä,mutta kun ei aina siihenkään viitsis panadolia syödä |O
Eka vapaa päivä mulla ois tänää..mies palaa 7vkon (loma&lomautuksia)jälkeen töihin ja tyttö menee tarhaan.Sit neuvola tietty 9.15 niiden sykkeiden takia etten saa ees nukuttua aamulla :/ Muutenkin piti kyllä olla siivouspäivä,jonka inspiraatio pienenee jokaisella kyljen käännöllä..

Menin muuten ottaan sen 15ml levolacia iltapäivällä-meni noin tunti niin maha oli ilmaa täynnä ja heitti sit ripulille oikein kunnolla.Ei tajua onko toi aine niin tehokasta,kun ei noudata ohjetta.Vai mikä ihme sen teki..No söin kyllä jäätelöäkin joten voihan ne yhdessä avata padot:/

Tässä mun vali vali viesti :)

Pompula81 POKS 40+0
 
Onnea Vauvoista!!! Tais tullla muille leijonat nyt me niinkuin tyttönen jo sanoitkin, saadaan ikuiset neitsyet :)

Hahaa, no mulle sen on ainakin turha tulla tulevaisuudes vinkumaan et "äiti miks!!!" :D Voin hyväl omaltunnol sanoon et leijonan pennun tilasin :)
Löysin muuten kivat horoskooppi kuvaukset, nimenomaa lapsista :) voisin ne tänne laittaa :)

Leijonalapsi 23.7.-22.8. Leijona-lapsi on vaativainen ja hallitseva perheenjäsen. Se on odotettavaa ja vanhempana sinun pitää varustautua pitämään puoliasi. Huomaamatta Leijona-lapsi konttaa kapaloista ulos noustakseen keskeiselle paikalle - olohuoneen sohvalle tai muualle - perheessä. Hän antaa kuulua itsestään varhain - ellei suorastaan omaamalla raikuvan äänen - niin tekemällä halunsa ja tahtonsa tiettäväksi muulla tavoin kuin huutamalla muita kovempaa. Leijona-lapsi tietää oman arvonsa, hänen egonsa kehittyy vahvasti ja varhain ja siksi hän ei koe olevansa erityisen lapsellinen lapsi vaan pieni aikuinen, jota pitää kohdella arvokkaasti. Jos tämä vaikuttaa joskus hullunkuriselta, se on vain vanhempien johtopäätös. Leijona-lapsi voi olla vaativa ja osaa tehostaa tarpeitaan sopivasti. Hän ei tyydy muruihin lattialta vaan syö koko täytekakun omilla synttäreillään. Leijona-lapsi on usein vanhempiensa "tuote". Hän on lujasti samanlainen kuin vanhemmat ja voi tuntea suurta perhe- ja sukuylpeyttä. Mitä paremmin perhe menestyy, sitä enemmän myös Leijona-lapsi kukoistaa perheensä jäsenenä. Loisto, menestys, keskipisteenä oleminen, kiitoksen saaminen, nämähän ovat Leijona-lapsen perustarpeita. Suositeltavaa olisi vanhempien pitää yllä jäntevästi omaa tarpeellista auktoriteettiaan lapseen nähden ja olematta liiaksi hänen häikäisevien luonteenpiirteiden lumoissa. Vanhemmat voivat sortua näkemään Leijona-lapsensa liian valoisin värein tai hyväksyvät hänet jonkinlaisena sukunsa ja perheensä mallikappaleena.
Leijona-lapsen kouluaika on usein hyödyllistä aikaa. Hänen roolinsa johtajana tai omapäisenä ja rohkeana omien mielipiteiden esittäjänä nousee esiin. Leijona pärjää usein hallinnollisissa aineissa, opiskelu voi suuntautua myöhemmin hallinnollisiin, johtaviin, "edustustehtäviin", kaupallisiin ammatteihin tai muualle, missä voi tuntea olevansa "jotain". Esiintymisvietti on vahva ja voi tuottaa viihdyttäjän tai lavaesiintyjän ammattiroolin.

Tunnistin ite ainaki tosta kuvauksesta pari leijona ystävää ja sen millasia ne on ollu ku ollaa oltuna pieniä :) varsinkin tuo loppu täsmäs molempiin, eli mitä niistä tulee "isona" :)

Nyt sitte tätä neitsyttä, kyllä nekin on Ihania! :) Sieltäki tunnistin piirteitä :) Hassua! :)

Neitsytlapsi 23.8.-22.9. Lapsuus on Neitsyelle asiallista valmistautumista aikuisuuteen. Parasta lapsuudessa on säännöllinen oppimisen ja taitojen hankkimisen riemut. Neitsyt on tunnollinen ja vaatii itseltään paljon ja siten oikaiseekin itseään eikä vanhempien tarvitse usein puuttua tilanteeseen. Neitsyt-lapsi voi olla mielenkiintoinen kasvatettava pienenä koska hänellä on sisäsyntyistä tajua siisteydestä, järjestyksestä ja puhtaudesta. Hän voi varhain oppia säätelemään itseään, ruumiinsa toimintoja ja tulee "sisäsiistiksi" varhain. Myöhemmin hänestä kehittyy järjestelmällinen ja taitava välineiden, tekniikan taituri poikana tai asiallinen, osaava ja taitavasti ongelmia ratkova tyttö. Pieni Neitsyt ei julista olemassaoloaan vaan tekee itsensä hyödylliseksi varhain, puuhastelee leikeissä, joissa on jokin tarkoitus, opetus tai joiden avulla hän oppii uusia taitoja ja tietoja. Hän auttaa vanhempiaan kykyjensä ja voimiensa mukaan eikä juuri tee itsekkäitä vaatimuksia. Hän suuntautuu todellisuuteen, jossa hänellä on oma tehtävänsä. Elämä ei ole siten pelkkää leikkiä vaan valmistelua suuria tehtäviä varten. Tämä tietoisuus voi tehdä Neitsyt-lapsesta hieman totisen tai sitten hän jättäytyy vapaaehtoisesti muiden, valovoimaisempien sisarusten varjoon. Vanhempien voi olla tarpeellista kannustaa ja rohkaista Neitsyt-lastaan ilmaisemaan tarpeitaan ja halujaan.
Neitsyt-lapsi viihtyy koulussa tavallisesti hyvin. Koulu on hyvä paikka oppia uusia asioita, hioa itseä ja omia kykyjä yhä pidemmälle. Koulussa on asiat järjestyksessä, on kuriakin vielä, on selvät työskentelytavat. Tämä kaikki miellyttää pikku-Neitsyttä, jonka sisäisiin varusteisiin kuuluu vaatimus elämän järjestyksestä ja menetelmällisyydestä. Kaiken pitää tapahtua sovitussa järjestyksessä ja alimmalta puolapuulta noustaan ylemmäksi. Neitsyen sisäinen maailma vastaa paljon keskiaikaista oppipoika-kisälli-mestari -hierarkiaa. Neitsyen vahvat alueet koulussa ovat käden taidot, sommittelua vaativat tehtävät, mutta teoriassa hän voi olla myös tasaisen vahva alkaen luonnontieteistä ja päätyen kielen taitoihin, kielioppiin tai muuhun analyyttiseen mielen toimintaan. Järjestelmällisyys ja menetelmien hallinta voi johtaa aikuisena myös moninaisiin virkarooleihin.



Mutta... täällä jatketaan siis myös odottelua.... Tsemppiä muille masuttelijoille!
Ihanaa lukea vauvaantuneidenkin kuulumisia ja minä ainakin nuorena äitinä tykkäisin jatkaa täällä. Se Facebook, on kuitenkin facebook :) siellä vaikeempi tälläsii keskustelui pitää :)
täällä ei merkkiäkää mistää ja päivät kans kuluu... :/ Tahtoisi vaan niin kovasti jo pienokaista syliin, nään jo niin hassuja uniakin :)

Sonja ja Nala 40+4
 
unikuu108
mäkin synnytin viime yönä sänkyyn. sieltä se verinen pää vaan näkyi ja sit mies veti sen ulos ja leikkas napanuoran ja kutsui ambulanssin. oli nopee,kivuton ja helppo synnytys. olispa.. päivät vaan vierii.. 40+5 on täällä.keskiviikkona on vika neuvola ja sit perjantaina kättärille pitää soittaa yliaikakontrolliaikaa..
 
Vihdoinkin pääsin ajan tasalle päivittämisessä... Tarkistakaa omat tietonne etusivulta, että ovat varmasti oikein.

Sonjuska Tuntuu jo nyt, että tuo leijonalapsen kuvaus pitää hyvin paikkansa, vaikka tyttö onkin vasta 6 vrk. :LOL:

(Meinasin laittaa kuvan todisteeksi, mutta en pääse aijaa.com:in sivulle...)

"Hän antaa kuulua itsestään varhain - ellei suorastaan omaamalla raikuvan äänen - niin tekemällä halunsa ja tahtonsa tiettäväksi muulla tavoin kuin huutamalla muita kovempaa."

Tyttöjä on kyllä syntynyt hurjan paljon... Missä kaikki pojat ovat? :)

Illusia & Manta 6 vrk
 
mulla oli taas sitä samaa kipuilua ja pahaa oloa ku edellisyönäkin. tällä kertaa en vaan oksentanu ja kipu oli lievempää. Mut saas nähdä onko taas ens yönä. Kaurapussin lämmitin ja sen kans sain nukuttua.

Illusia mulle on ainaki poika tulossa kunhan ymmärtää tulla ulos. :) ja jos viitsit päivittää mun iäksi 25. Tänään olis ollu hyvä päivä syntyä ni oltas aina molemmat saatu synttärikakkua samana päivänä. :)

Aniit 40+3
 
unikuu108
taas limabongausta.. kuinkahan mones kerta??? mun limatulppa tulee palasina ulos vähän kerrallaan..

söpöö,poika kattoo ruotsiksi viirua ja pesosta nyt kolmatta kertaa putkeen. oli eilen kuumetta joten ei mennä ulos tänään..
 
Unikuu108 joo mullakin on millo synnytys unia ja milloin "painajaisia" siitä että lapsi on syntyessään 62 cm painaa reilusti yli 5 kiloa ja kasvoi hetkessä jättiläiseksi, Poikakin vielä. Itellä ei oo edes limatulppaa huomannut... Se yks oli sillo jotenkin epämääränen mut ei mun mielest vastannu kyl kuvauksia :D Onks se sit ihan "pakollinen" irrota...
Kaveri just kerto et ekan kanssa kävi niin et limatulppa irtos yöllä, päivää ennen laskettua ja sit seuraavana päivänä oli kahteen mennessä syntynyt lapsi.

Eile tuolla valtterin kirppiksellä kävin ja ostelin vaatteita. Hurjasti löytyi ja rahaa meni vaivaiset 6 euroa vaatteisiin. Sit ihana muumimatto lasten huoneeseen eurolla ja sitterin sain tingittyä 13 euroon, laadukas peli ja hieno, paljon hienompi kuin prismasta tuli terä lähemäs 70 euroon. Sit pari lautapeliä, heh en tiiä uskalletaanko pelata: parisuhde -peli mis tarkotus on testata kuinka hyvin tuntee kumppaninsa :D ja sit semmonen totuus peli :) Sit oon metsästänyt kavereilta tutuilta yms pehmoleluja et sais lisää lastenhuonetta somistettua :) omat oon joskus typeryyksissäni myynyt,heittänyt roskiin/ antanut jollekkin.

Aniit Puhuit tuolla kakkusten syönnistä niin taitaapi olla onnittelut paikallaan :)
:flower: ONNEA, ONNEA! Vielä melkeinpä "pyöreitä" :) :flower:
Huoh, itellä on huomenna neuvola, saas nähä mitä täti sanoo ku tuun sittenki paikalle... Millonka sitä yliaikais kontrollia sitte aletaa miettimään? Kun en ajatellu yhtää et voisi mennä yli :D heh, ni en oo edes tajunnu kysyy tollasia :)

Taas mietiskellää nimiä... Mä vaan niin haluisin sen Juulian mut en saa miestä lämpeemään sille... :'(
 
aamulla oli vauvan syke 120-128(viimeksi 116-124),mutta normaalisti siis 140-145 ollut.Pe taas uusi aika-no parempihan se on siellä juosta kuin murehtia jos ei liikukaan niin paljoa.Terkka oli pe oikein synnärille soittanut,kun huolestu noista sykkeistä.Sielläkin vaan sanoneet et juuri oikeat liikkeiden seurantaohjeet olet antanut.
Nyt sitten laitto jo lähetteen taysiin..ja sanoi et mainitsee et nytkin alhaisempi oli.
Pää oli terkan mielestä alempana,mutta sf mitta pysyy 34..kait siellä 60cm lapsi on =)

Meillä ei ole mitään hajua vielä nimestä-tai siis yhteisymmärrystä :LOL: Mun nimiehdotukset teilataan ja omiaan ukko ei varmaan ole edes miettinyt.Sanoin et hätäkasteen takia haluan et nimi ois tiedossa.

Onnea Aniit :flower:

pompula81 poks 40
 
Aniit: Synttärionnittelut :flower: Mulla on kanssa tota ihan samaa pahaa oloa ja kipuilua joka yö. Viime yönä kuljeskelin kaksi tuntia ja melkein oksensin (yhden kerran olen oikeesti oksentanut, muuten vain melkein). Ripulin sain aikaiseksi joka tapauksessa ja aattelin, että oliskohan se menoa nyt, mutta ei... Supistukset tuntuvat nostavan vatsahappoja kurkkuun niin paljon, että oksennus on todella lähellä. Mutta sitten ne kivut ja supistukset laantuivat pikku hiljaa pois ja nukuin taas. Tylsää =( Tätä on jatkunut nyt noin viikon verran, eikä limatulppaa näy eikä kuulu. Viikko sitten kohdunsuu oli sormelle auki ja kohdunkaula lyhentynyt 1,5 senttiin. Lääkäri arveli näiden perusteella, ettei enää mene kauaa, koska olen ensisynnyttäjä ja tilanne on jo noin hyvin kehittynyt. Mutta mutta, ei vieläkään mitään ole tapahtunut, tosin LA on vasta torstaina.

Jos ensi yönä oon hereillä, niin kirjoittelen tänne... :wave:

Lymypiilo 39+4
 
Hmm.. Taitaa tihkua lapsi vettä housuihin!! Tänäänkö se päivä vihdoin voisi olla?!

Soitin TAYSsiin ja käskivät tulla käymään niin tekevät testin onko lapsivettä ja sitte suunnitellaan mitä tehdään :D

Nyt siis OIKEESTI JÄNNITTÄÄ!

Tyttönen ja Sintti 41+3

ps. Onneksi miehen ei tarvinnutkaan lähteä armeijassa kauemmas leirille (120km päähän) Vaan sai jäädä kasarmille 20km päähän! Huh huh!
 
Ihan kamala olotila ollut tänään.. tuntuu että alkaa oleen henkisesti NIIIIN puhki tämän odotuksen kanssa.. ja tuntuu että olen ainoa jolla yli menee ja reippaasti (vaikka tiedän että suurimmalla osalla esikoistaan odottavilla menee ja olen muka varautunut tähän jo alusta asti). Heti aamusta asti on ollut jotenkin paska fiilis, eikä ole muuksi muuttunut.. pahenee vaan.. eikä "järkevää" syytä ees ole. Ei huvita tehdä yhtään mitään.

Neuvolassa kävin taas.. ja paino ja verenpaineet nousee vaan nousemistaan.. ihan kamalaa, että kymmenen päivän aikana voi tulla 3kg lisää!!! :headwall: ja v****s vaan nousee... Mutta nyt on keskiviikoksi yliaikaiskontrolliaika varattu. Toivottavasti nyt tapahtus jotain, tuun ihan hulluksi! :headwall:

Anteeksi täydellinen omanapaisuus... :ashamed: :'(

Marizzza ja jättiläinen 41+3
 
unikuu108
mulla kans muuten lirahti jotain housuun. tai siis huomasin et oli alkkarit ja housut märät kun nousin penkiltä. enkä tuntenut pissaavani ainakaan.
haju ei ollut pissan,mut laitoin nyt taas kerran siteen ja katsotaan tuleeko sieltä jotain vielä.
:headwall:
 
unikuu108
ja omanapaisuudet sallittakoon täysin näillä viikoilla oleville. eipä muakaan hirveesti (näin suoraan sanottuna) kiinnosta kovin moni asia.. ei varsinkaan synnyttäneiden jutut.. :kieh: :kieh:
ompelen vaan hulluna ettei tarviis muuta ajatella. mun terapia.
 
unikuu108 Mulla on side housussa ja inhottavaa kun nousee seisomaan niin aina lorahtaa :D Onneksi ei oo sairaalaan kun 7km :D
Appiukko heittää puolen tunnin päästä...

Äsken kirjottelin että ei oo mitää kipuja/supistuksia... Niin muutama minuutti sitte alkoi alaselkää särkemään :)
Mä oon niin odottanu tätä päivää että koska saa lähteä, mutta nyt kun tietää että se lähtö ei kaukana oo niin on todellakin alannu jännittään!
Vieläkun miehelle soitan vasta sitte kun se lapsivesi testi on tehty ja päätetty että mitä tehdään niin soitan että saa lähtee tuleen sairaalaan päin sieltä armeijasta. Kyllä sekin varmasti siellä jännittää!
 
Tyttö syntyi 21.8 klo 10.48 :heart: Strategiset mitat 3765g ja 52cm. Rv 39+3

To-pe välisenä yönä herätin miehen neljän jälkeen ja sanoin että lähtö on lähellä sekä soitin lastenvahdeille. 5.35 oltiin TYKSissä, 5cm auki ja kaulaa 1cm jäljellä ja ihan "höttöä" kätilön mukaan. Tää on semmonen pommi, että se saattaa pamahtaa koska tahansa totes kätilö. ;) Ei kun saliin odottelemaan. Koko ajan supisteli n. 5 min välein, kaurapussin voimalla mentiin. yheksän aikaan olin 7cm auki, kaulaa ei enää jäljellä. Koko ajan supisteli 5 min välein ja ihan siedettävästi kaurapussin ja kiikkustuolin voimalla mentiin edelleen. Kymmenen jälkeen kätilö käski sänkyyn makaamaan, että saadaan kunnon käyrää. Hetken siinä makoilin ja puolelta totesin, että kohta syntyy. Kätilö totesi, että olin 10cm auki, sitten kun alkaa ponnistuttamaan, saa ponnistaa. N. 10.40 meni vedet, pari supistusta odoteltiin ja sitten alkoi vauva puskemaan. Kolme supistusta ja kolme ponnistusta ja prinsessa oli syntynyt. :)

Kätilö oli aivan mahtava psyykkaaja ja synnytys oli helppo. Helpoin kaikista neljästä. Tänään tultiin kotiin, prinsessalla ongelmia syömisen kanssa, mutta kyllä se tästä. ;) Täytyy jonkun silläkin saralla aiheuttaa kikkailua.

onnittelut muillekin vauvautuneille ja tsemppiä sitä odottaville. :flower: Täytyy tässä lueskella viikonlopun tapahtumat :D
 
Täällähän on jännät paikat ainaki unikuulla ja tyttösellä =) Toivotaan että asiat etenee nyt hyvin... Ja taas kerran onnittelut kaikille nyytin hakeneille. Voishan tuota jo itekki käydä omansa hakeen, mutta sa nyt nähä millon pääsee tositoimiin. Viikko sitte tosiaan tuli jo limatulppaa ja nyt jatkuivasti bongailen limoja. Huomenna ois sitten neuvola ja toiveikkaaan että jos ois vaikka viimeinen :LOL: mutta jospa tuota lähtis jotaki touhuileen että sais aikaa kulumaan....

vv06 ja masuasukki 39+1
 
pikainfoa nyt ennen suihkua...

tänään aamulla vein pojan kävellen eskariin, sit viel prisman kävelyä ja alakerran imurointi, moppaus ja pölyjen pyyhintä.. nyt tuloksena viimeinen reilun puol tuntia supistuksia jotka on HELVETIN kipeitä. välit heittää n.5-7minsaa.. katotaan kauanko täs kykenee kotona olemaan enää.. vai loppuuko nää aina vaan..

ai niin, eilen toimi vatsa ensin normisti 4krt. ja yöllä sit istuin lisäks puol tuntia yhtäjaksosella ripulilla, suoli lienee siis tyhjentynyt...aamulla viel limahöttöä vähä.
oisko nää nyt jo niitä itseään...


omppuli 39+5

 
Hello! Meillä onkin nyt useammalla 19.8 syntynyt tyttö! :heart: Maudilla vieläpä lähes samaan aikaan. Huvittavaa ajatella, että molemmat on ollut samaa hommaa tekemässä. Maudilla oli syntynyt 2.50 ja meillä 2.41. =)

Ja mitä parhaimmat onnittelut uusille syntyneille!!! :flower: :heart: ja Aniitillakohan oli itselläänkin syntymäpäivä, onnea!

Meillä ei oo vielä ihan normaalia koti-arkea päästy viettään, kun käydään kontrolleissa sairaalassa tuon keltaisuuden vuoksi. Onneksi asutaan ihan tässä lähellä. Ei jaksaisi enää osastolle jäädä, vaikkakin siitäkin on varoiteltu ja aina käsketty pakata laukku varulta matkaan. Mutta isosisko on ylpeä pikkusiskostaan ja paljon paremmin on kaikki lähtenyt sujumaan kuin esikoisen kanssa mm. imetys ja se, että pystyy ja osaa itekin nukkua! Nyt vaan kuumeisesti mietitään nimeä...Miehen kanssa tuntuu olevan vähä erimielisyyttä! Esikoiselle oli ihan helppo keksiä! Meillä neiti nukkuu vielä tosi paljon. Keltaisuuskinhan kyllä väsyttää. Kiinnitinkin heti huomiota (anteeksi nyt en muista kuka) kun joku kertoi, että vauva oli valvonut jo viisi tuntia! Uskomatonta!

Niin ja hei, ne horoskoopit oli kivoja! Meillä onkin täällä skorpiooni ja leijona tytöt, hui... =) Aurinkoista viikkoa!
 

Yhteistyössä