ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Piritta88 on näköjään sit lähteny.. Onnea hänelle koitokseen ja Illusia85:lle ja kianalle tytöistä!
maria-s Tosi samanlaista tää palautuminen. Mulla oli toissa yönä se mummotautihikoilu ja luulin et oon saanu sikainfluenssan :)
Katetrointi aiheutti mulle eka kerralla (aiemman leikkauksen yhteydessä) kumman jälkiolon sinne virtsaputkeen, mutta se meni nopeesti ohi.
"Luulin vaan et peilistä näkyy joku jäniksenturpa.." :LOL: :LOL:

Luminella se vaan jaksaa painaa pitkin kyliä. Hatun nosto!!

Seksi kiinnostaa taas, niin minua kuin miestäkin. Jippii! Vielä pitää viikko odotella, sillä vaikka vehkeet toimis, niin haava ei kestä mitään "rynkytystä".

Ainiin, paino lähteny hurjaan laskuun. Loppujen lopuksihan sitä tuli 22,2kg. Laitokselle jäi suoraan 9,2kg ja nyt pudonnu lisää 2,6kg. Yhteensä siis viikossa 11,8 kg. Kympin pudotus edessä.. Ei paha. Ainakaan niin paha kun pelkäsin. Enkä kyllä totta puhuen juurikaan asiaa murehdi. Minä, ikuinen painonvahtija tunnen eka kertaa elämässäni itseni laihaksi nyt, kun se maha on poissa. Tosiasiassa en todellakaan oo laiha!! Mutta kiitos vauvalle kun saa minut tuntemaan näin ;)

Kiitos Marialle taas. :) on niin "mukava" lukea noista synnytyksen jälkeisistä ongelmista, koska aika vähän täällä loppujen lopuks on kuullut juttua niistä asioista jotka on ongelmallisia synnytyksen jälkeen. Tietty, ne on yksilöllisiä.

Mulle terkkari sano eilen sf:n mittaamisen jälkeen (joka oli laskenu ) ja sydänäänteen kuuntelun jälkeen että syke on laskenut jonkin verran ja enteilee synnytystä. Tosin meillä ne sykkeet ei oo mitkää hirmu korkeet ollukaan, max 140 ja nyt jotain 127. Mut tietää ei voi...
Viime yönä kävin vessassa ja pytylle ku istahdin niin tuntu oikein ku vauvan pää tippu alapäähän. Kirosin ku ei meinannu mitään saada tulemaan. :D

kyl mä luulen että täällä on vielä muitakin ku minä ja unikuu odottelemassa. :D sissihullu ainaki? :D

niin ja Pirittalle tsemppiä!! ja onnea Illusialle vauvasta. :)

Aniit 40+1

Heipat kaikille pitkästä aikaa!

Nopsaan kirjoittelen, meille syntyi suloinen prinsessa 17.8. (rv 41+2) mitoilla 3940g ja 51cm. Tiukkaa teki mutta palkinto on mitä ihanin :heart: :heart: :heart: Olemme iskän kanssa aivan rakastuneita pieneen nappulaamme, jolle ruoka maittaa. Kaikki on lähtenyt käyntiin oikein mukavasti!

Onnittelut kaikille vauvaantuneille ja tsempit kaikille vielä omaa nyyttiään odottaville! :hug:

Jeppis & "papu" 5vrk

Hurjasti onnea taas kaikille vauvaantuneille!

Niin monta nimeä, ettei ne pysy mun lahossa latvassa.

Tosta herkistymisestä synnytyksen jälkeen, mulla on ollut tosi paljon "rajumpi" nyt kakkoskierroksella. Toki ekan jälkeen tuli itkeskeltyä ja oli tunteet pinnassa, mutta nyt sama on ollut tuplana... Mähän paruin suunnilleen viikon yötä päivää...
Ja arvatkaa, kun vauva ja isosisko menivät päikkäreille ja köllöttivät sängyssä vierekkäin, niin että isosisko piti vauvan sormista kiinni, ulvoinko mä... :ashamed: :D
Mies tuli oikein kattoo, et mikä nyt on.

Ja alapään kunnosta, nyt kun olen saanut juosta lekurissa näiden ongelmien vuoksi ronkittavana, sanoi viimeisin lääkäri, et oletko sä synnyttänytkään? että sairaan paljon nopeempaa toi alakerta parani, siis ihan parissa päivässä oli ihan normi olo ja istua olen voinut heti. Esikoisesta kesti kauemmin toipua.
Nyt sitten jännätään maanantaita ja TYKS-keikkaa, vähän kyllä sellainen fiilis, ettei noi lääkkeet ole tehoneet ja kaavintaan joudun... :/
Mut onneks noi lääkkeet loppuu huomenna, ihan peestä olo, kun niitä syö.

Nyt kahville kun likat nukkuu!

Treelo ja neiti 3vko

Onnittelut vauvoista taas niille jotka ovat ne jo saaneet! :flower: :flower:

Täällä vielä odotellaan, että koska tulis edes niitä supistuksia tai jotain tunnetta!
Kun minkäänlaisia merkkejä ei ole ollut, huoh.. Aamuisin on aina maha pinkeenä mutta siihen se on aina jäänytkin. Mun tuurilla mä oon täällä vielä ens kesänäkin odottelemassa :D

Jos sitä tänään laittais peiton ja imurin heilumaan :D Samoin kuin rappusia vois juosta tänään... Jännittää tuo ens viikko kun mies lähtee 120km päähän leirille kun on armeijassa, että ihan varmasti sillon tulee lähtö kun mies on kaukana.... :/ Pitää vain soittaa aikasin sinne että nyt tuli lähtö että lähtekääs tuomaan sitä ja lujaa :D

tyttönen ja Sintti 41+5

Ens perjantaina äitiyspolille jos mitään ei tapahdu, toivottavasti käynnistävät sillon. Ajattelin kyllä ainakin ottaa sairaala kassin mukaan ja vaikka anoa sitten käynnistystä :D

Onnea hirmuisesti kaikille tyttöjä ja poikia saaneille!! :heart: :heart: :flower: Neydanilletosta seksistä,et me ei olla harrastettu sitä viimeks ku joskus heinäkuun lopulla.Nyt tänään ku vauva nukkui päikkäreitä tässä sohvalla me halattiin ekan kerran oikein kunnolla.Oli ihanaa pitkästä aikaa ku pääsi oikein lähelle hoikentuneen keskivartalon ansiosta.
Mies ja minä ollaan tänään(kin) itketty taas kumpikin...ku katotaan vauvaa ja sen ilmeitä..
ulos en pystynyt tänään lähtemään ollenkaan.En uskalla nyt kävellä ollenkaan ku on koko ajan kauhea paineentunee tuolla alapäässä.Pidetään vaan partsin ovea auki,et saadaan vähän happea tähän huusholliin.Ulkona on ihan lämmintä ja aurinkoista.Sääli.

Tsemppiä teille, jotka vielä odotatte sitä h-hetkeä! :hug: :hug: olen täällä hengessä mukana ja käyn lukemassa kirjoituksianne ja fiiliäksiänne.Niitä on minusta kiva lukea!Kirjoitelkaa tänne!

T:maria-s ja lauri-vauva 5 vrk

Vielä Treelotoivotaan ettet joudu ma siihen kaavintaan!Tsemppiä siihen polikäyntiin.

Niin ja muuten mulla ois ollu sinne TYKS:n äitipolille aikanaan jälkitarkastusaika varattuna.nyt kuitenkin aion perua sen heti maanantaina ja meen omalle gynelle.Se ei ois ess maksanu mulle mitään ku oon semmosessa tutkimuksessa mukana.Syynä tähän on se,että eilisiltana ku itkin täällä illalla ku pissaaminen ei onnistu ja kirvelee koko ajan ni soitin osastolle ja puhuin siellä lääkärin kanssa ni arvatkaapa mitä hän sanoi???!!!Mene sinne terveyskeskuksen päivystykseen,ni saat sieltä läheteen tänne.Ajatelkaa yhdeksän aikaan perjantai-iltana päivystykseen pienen vauvan kanssa istumaan kahdeks-kolmeks tunniks sinne juoppojen ja narkkarien sekaan...Voi jumalauta!!!!Ajatelkaa!!Tämmöstä tääl turuus!!

Onnittelut minunkin puolestani kaikille tasapuolisesti. Tuntui, että tyttöjä tullut paljon! :flower: :heart: Ihan kaikkea en vielä jaksanut lukea, mutta kerron et meillekin syntyi

TYTTÖ 19.8.2009, KLO:2.41, 3970G JA 51 CM (Laskettuaika olisi siis ollut 24.8. Palio isompi kuin isosisko syntyessään.) Sairaalassa ei ehditty olemaan kuin vajaa tunti. Ekasta sentään 1,5 tuntia. Kätilö sanoikin, että kolmas tulis sitten jo alle puolen tunnin...Kätilön kommentti: "Nopea, upea, luomullinen synnytys." Upeasta en tiiä...Päästiin eilen kotiin, mut huomenna uudestaan verikokeisiin, koska keltainen neiti. Lapsivesikin oli vihreä ja siitä oli sitten omat kokeensa.

Jaksamisia vauva-arkeen ja masujen kanssa vielä kulkeville! =)

synnytyksen jälkeisistä jutuista: esikoisen kanssa alapää oli kipeenä pari viikkoa (ompeleiden (olikohan 3 tikkiä ) välistä oli alkanut "pursua" kudotusta, se poistettiin sitten 3 vkoa synnytyksen jälkeen). eka kakka oli yhtä tuskaa.
nyt sitten alapää oli vaa pari päivää hieman hellänä (1 tikki) ja muutaman päivän vaa kirveli ku kävi pissalla. olin syönyt valmiiks luumusosetta ja levolacia niin eka kakka ei sattunut ollenkaan. :p
Itse synnytyskipu oli ihan kauheet (molemmilla kerroilla saanut cytotec-murusia, jotka aiheutti mulle tosi nopeat ja kipeet synnytykset). mut jotenkin se kipu unohtuu ja sit haluaa vaa lisää vauvoja :p
mieliala: esikoisen kanssa mulla oli ihan hyvä fiilis. nyt sit mä itkin parin tunnin välein osastolla ja ekat päivät kotona, oikein kunnon baby blues. Jälkisupistukset oli aika kovat, sekin sai kyl itkun päälle.
imetys: Molemmilla kerroilla kun maito nousi niin nousi päiväks kuume ja kauhee päänsärky.

Meelaie & Papu 1kk

ONNEA TAAS KAIKILLE UUSILLE MAMMOILLE NYYTEISTÄ! :heart: :hug:
Täällä erittäin väsynyt ja katkeroitunut odottaja, masennus alkaa näin etukäteen ku tuntuu ettei vaa enään jaksa, ni mite ihmeessä jaksaa sitte synnytyksen.

Mies korjaamassa autoa isäni kanssa, kestää kestämistää ku isä niin helv.... ärsyttävässä humalassa. Se on aiva varma että se ei sairaalaa tossa kunnossa tule, häpeisin silmät päästäni... No mut enempi se humalas on ku selvä...
huoh... Ihana päivä, mut sekää ei enää jaksa piristää.. Joka paikkaa vaa särkee ja mitää ei tapahdu... Eilen tuli valkoinen iso klöntti vähän ku valkovuotoa mut jotenkin Kirkaampaa... eka epäilin limatulppaa, mut.... en sit tiiä...
Samoin eilen mulle moni sanoi et kaks viikkoo joudut tyttö kulta vielä ainaki odottaa ku ei sulla oo toi sun POIKAMAHA edes laskeutunut.... huoh...
Kaikki jotenki nyt potkii päähä.... Äijä leikkii jälleen ton tupakan polton lopettamisen kanssa ja mulla menee tosiaa siihenki hermot...
Tänääki oon tehnyt: käyny lenkillä, kiivennyt portaita ja jyrkkiä mäkiä, kyykkinyt ja syönyt kotitekoista chili-paprika kana kastiketta... Tuntuu et vauva vaa jotenki hiljasempi..
huoh, no taas tuli kivaa valivalii tekstiä.
Leijonan pentu ei ookkaa enää leijonan pentu, huomisesta alkaen odotellaa neitsyttä. Se on sit iha turha tullla valittaa myöhemmin et "ikuinen neitsyt" Tilasin leijonan mut ei neitin/herran kelpaa :D

Niin mites tääl on mammoilla pitänyt paikkansa maholliset arvaukset sukupuolesta?

Sonja +Nala 40+2 (tänää kuukautisten laskettu aika 40+0)

unikuu108
sonjuska-

mä oon kans ihan tosi tosi kypsä. että samalla viivalla siinä suhteessa. esikko oli jo tässä vaiheessa syntynyt. 40+3 klo 10.40 eli en ikinä ole ollut näin pitkään raskaana.

unikuu 40+3

TYTTÖ TULI!!

Eli silloin torstaina tuli lähtö synnärille, joskus siinä 15.30. Siinä vaiheessa n. 3-4 cm auki, ja supisteli n. 10-15 min välein. Halusin spinaalin, mutta anestesialääkäri kiinni jossain leikkauksessa joten sain "vaan" kohdunkaulanpuudutuksen". Se ei kuitenkaan vaikuttanut mitenkään, muuta kun vasempaan jalkaan (ja siellähän ne supparit tuntuikin :LOL: ). Ilokaasulla mentiin ja kipeän, mutta nopean (5min) ponnistuksen jälkeen syntyi meidän kolmas prinsessa. 3960g ja 50½cm. Tänään kotiuduttu ja nyt totutellaan arkeen neljän pienen kanssa. Huhhuh!! :)

Täytyy paremmalla ajalla lukea muiden kuulumiset. Onnittelut muillekkin vauvansa saaneille :heart:

amaria ja neiti 2vrk

Taas kerran onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Täällä yhä edelleen odotellaan sitä omaa nyyttiä... Tänään sanoin äidille, kun kysyi, että koskas aion synnyttää, että 09.09.09 olisi aikasta hyvä päivä syntyä :D Sitten olisi viikot 41+6, joten ei mitenkään mahdotonta. Ainakin nyt tuntuu siltä :kieh:
Naapurustoonkin on ilmaantunut yhdet uudet lastenvaunut, joita sitten hyvin kateellisena katselin ja valitin miehelle, et miksi ei meilläkin, kun kerran naapureillakin :LOL: Kuullostaa hyvin aikuismaiselta, mutta kun alkaa olla niin täynnä tätä mahaa ja odotusta...

Mies sattuu olemaan nyt flunssassa, joten jos tulisi tässä lähipäivinä, niin saisin ilmeisesti yksin lähteä synnyttämään, kun ei sitä varmaankaan päästettäisi mukaan. Joten saa nyt toistaiseksi pysyäkin sisällä, ettei tarvi yksin sitten kärvistellä.

Joku aikaisemmin kyseli siitä, että mitä mukaan sairaalaan, niin suosittelen ottamaan jotain kirjoja, lehtiä tai ristikoita yms. Voi joskus olla aika pitkiä tunteja, varsinkin jos joutuu olemaan vuodelevossa alussa... Itse ajattelin ottaa vielä mp3 soittimen mukaan, että voi kuunnella musiikkiakin.

Heidi-79 + nyytti 39+1

Jeppis, Kiana, Nipsu ja amaria onnea sylin täydeltä!! :hug: :flower:

Just kotiuduin. Oltiin mun miehen kanssa mun vanhemmilla viime yö (noin 40 km:n päässä ). Huominen varmaan ollaan kotinurkissa tai sit lähetään käymään anoppilassa. :)

Mulla tuli itku tänään kun lähdin mun vanhemmilta. Jotenkin haikeeta, kun tietää et seuraavan kerran nähdään, niin et vauva on jo syntynyt. Ja joku muukin tunneryöppy siinä tuli. Mua pelottaa myös, että jos mulle käy jotain synnytyksessä. Emmä tiedä, miksi mä pelkään. Mä en niinkään pelkää, että lapselle kävis jotain, vaan sitä, että mä en nää lasta... ja järjellä yritän tunteitani kumota, mutta on tää vaikeeta. Mä oon ihan varma, että kun maanantaina kävelen synnärin ovista sisään, niin itku tulee. Tää on musta kamalaa, kun tietää, milloin tapahtuu. Mä olisin niin halunnut, että se olis tullut yllätyksenä ja siinä olis voinut mennä meiningillä go with the flow. Nyt mä oon ehtinyt miettii kaikki mahdoliset, missä voi mennä vikaan. Voi itku... :'( mies on ihana. Se tsemppaa ja lohduttaa. Vakuuttelee mulle, että kaikki menee hyvin (niin kuin varmasti meneekin) ja oon osaavissa käsissä. Mä en varmaan nuku ennen maanantaita. Pakko höyrytä ja keksiä tekemistä huomiselle. Muuten menee vaan miettimiseks, panikoimiseks ja itkemiseks. Nyt mä lopetan tän vuodatuksen...

Luminella ja niin rakas matkustaja 42+0

unikuu108
mä täällä tapan aikaa miettimällä mitä nyt tekis. olen tehnyt niin paljon pikkuvaippoja että riittäis jo.. samoin isommalle pojalle yövaippoja surauttelin tuossa vielä kolmet..ja tilausvaippojakin kerkesin tehdä. mikäs tässä kun ei mitään muutakaan tekemistä ole :headwall:

unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Hopsula:
Ihan kun jotain alkais tapahtua.. Nukkumaan ei malta mennä, vatsa kovettuu palloksi koko ajan ja sit.. ihan kuin.. Saa nähdä tuleeko lähtö tänä yönä :D
jos sun vatsa kovettuu palloksi mutta ei satu muuten niin..
mä en ole ainakaan noteerannut niitä tai muitakaan vihlomisia yhtään mitenkään.
sit kun alkaa kouristaa mahaa samalla niin sit mä voisin jo toivoja elätellä..

unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Oksensin ja tais mennä olo ohi. Aloin jo uskoo että oikeesti synnytän joskus.
jes. mä oksensin viime vai oliko se toissa viikon maanantaina aamusta.. se kyllä helpotti. piti mennä nukkumaan mut tulin sammuttaa toista tietsaa niin pakko kertoa että sain taas :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: sitkeet limat sormille vessassa käydessäni. yritän lohduttautua että siellä paikat avautuu pikkuhiljaa..mut kipeitä suppareita,niitä synnytyssuppareita ei vaan kuulu ei näy.

merkkailua vain.. olo alkaa hieman helpottaa flunssan suhteen.
tänään illalla muutamia 10min välein tukalia suppareita muttei kovin kipeän kipeitä.. ennen synnyttäneet tietänee mitä tarkoitan.. nyt kuitenkin nukkuu koska välit harvenee...

Ai niin, hurjasti onnea kaikille uusille vauvoille ja äideille..:flower:

omppuli ja öttiäinen 39+4

Yhteistyössä