ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja maria-s:
Unikuulle vielä kysymys:Meeksä Haikaranpesään sit synnyttämään?Luin just tänään siitä Vauva -lehdestä juttua ja oon muutenki kuullu siitä.Sinne mä menisin jos vielä asuisin siellä pk-seudulla.Mut mä muutin aikanaan 90-luvun puolivälissä takas tänne synnyinseudulle,joten nyt täällä olen sit.Voisin kuvitella et Naistenklinikasta et tykkää.Mä olin siellä aikanaan vuonna papu työharjoittelussa lapsivuodeosastolla.Oli sillon aika kolkko paikka.No se siitä.

Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti ja kovia ja tehokkaita supistuksia niitä haluaville,auuuts...
haikaranpesään tälläkertaa joo. esikon synnytin kättärin tavan osastolla vajaa 3vuotta sitten. itse olen syntynyt naistenklinikalla.. en tiedä miks kättäri tuntuu just hyvältä. fiilisten pohjalta. eka synnytys oli ok joten se tuntuu turvalliseslta paikalta.

meilä syödään oikeestaan tosi harvoin kalaa,mut nyt ollaan jostain syystä tehty kaks kertaa tällä viikolla lohta. eka oli perämeren ja nyt tänään norjan.

Ouska, voi miten suloinen, ihan kuin nukke! :heart: :heart:

Tänään mun vanhemmat tulee meille saunomaan ja meitsi on värkännyt illallisen ja kattanut meidän paremmat astiat pöytään.Tulee vähän muutakin ajateltavaa kuin tää pötsi..

Aurora 40+4

UnikuulleMä oon yrittäny saada meidän ruokapöytään kala-aterian vähintään 2 kertaa viikossa.Se on niin hyvää.Kyl me ukon kans molemmat tykätäänkin.Se vaan ku nyt raskauden aikana ei "voi"syödä ihan niin monipuolisesti ku ehkä haluis.Eli meillä ollu valikoimassa tonnikalaa (välillä purkista,välillä tuoretta),lohta ja joitain erilaisia sei -tyyppisiä valmisteta.Silakkaahan ei oikein suositella syötäväks (dioksiini,lyijy) eikä noita järvikalojakaan eikä vaaleita kaloja (hauki,siika,kuha).Et tähän se valikoima on nyt typistyny.

Missäs Päksäkkä ja tyttönen90 luuraavat??Ettei vaan ois jo...??
jeppis84 kyl se tosiaan taitaa olla jo teidän vuoro...

Lapsivedet meni just, valu sohvalle, lattialle ja kaikkialle ja lisää tulee. Ei kivuliaita supistuksia, joten Jorviin vasta aamulla, paitsi jos alkaa ennen sitä supistelee kovasti. Ja aamullakin saattavat vielä lähettää kotiin!!
Pelottaa ihan helvetisti, oon ihan paniikissa!! Mies tulee onneks kotiin saman tien töistä. Itkin vaan kun soitin miehelle ja sairaalaan, onneks siellä oli ihana henkilökunta.
Tuntuu etten oo vielä valmis saamaan sitä lasta, meidänhän piti lähtee anoppilaan saunomaankin tänään jne. APUA!!

maria-s no siis kun mun on vaikea selittää miehelle, kun en oikein itsekään tiedä miksi isäni kosketus/katse ällöttää ja tuntuu "väärältä" ja inhottavalta.
Siis vaikka käyttäytymisessäni kuulemma selvästi onkin huomattavissa samanlaisia piirteitä kuin insestinuhreilla niin mitään tälläistä en kuitenkaan ainakaan muista tapahtuneen.
Eli siis tilanne on siinä mielessä hankala kun en tosiaan itsekään tiedä mikä on vialla enkä siksi oikein osaa perustella miksi en isääni auvan lähelle halua.
Ja niistä kirppareista, ihan meidän lähellä ei ole, mutta keskustassa sitten on ja sinne nyt pääsee bussilla 10 minuutissa.
Mua vaan nekin jotenkin ahdistaa varsinkin näin kesällä kun on kuuma ja ne on aina ihan täynnä porukkaa ja tuntuu että happi loppuu kesken.
Ja kun mäkin joudun välillä pysähtymään ja nojailemaan kaikenmaailman pöytiin ja hyllyihin kun tulee oikein pahoja supistuksia niin on vähän hankalaa siellä ihmis paljoudessa liikkua.

Huhhuh pitäisi varmaan taas linnottautua tonne suihkuun seuraavaksi puoleksi tunniksi ( vähintään ) kun alkaa taas supistukset olemaan sitä luokkaa ettei oikein pärjää.
Se auttaa taas ainakin hetkeksi..

Neydan tsemppiä! Vauva on viimeistään huomenna siis maailmassa! En usko että aamusta enää kotiinlaittavat, täällä saa olla kotona enintään 12tuntia vesien menon jälkeen.

Oma olo on hieman lahna. Käpy. Laama. Luumu. Rusina.. Hyvin hyvin hyvin nuutunut. Koko päivän vähän supistellut, noin kerran tunnissa/30min, erittäin napakoita harjoitussupistuksia, ja menkkajomotussupistuksia. Mutta nyt vähän iltaa myöden harventuneet.. Eipä tässä nyt kiire ole. :)

Piti kommentoida, mutta kaikki meni ohi. Ja katson suurinta pudottajaa. Ittellä nyt samanlainen olo. Tai en ole kyllä puoliakaan noin energinen, kuin nuo pudottajat!

Vaavitar + tintta 39+6, huomenna poksuu.. Olisikohan meidän vauva säntillinen?

Kikka onpa kumma, etteivät sitten laittaneet oksitosiinitippaa vahvistamaan supistuksia. Näin meillä sanoi kätilö, että kun viikot ovat täynnä ja jos supistelee sen 5min/2h, muttei ole vahvoja, saattavat synnärillä laittaa tipan vahvistamaan. Tiedä sitten, ärsyttävää tuollainenkin, ettei pysty olemaan kotona. Saahan sitä mennä sairaalaan, kun ei enää pysty olemaan kotona kipujen tms. takia. Ei kannata olla kotona, jos tuntuu ettei pysty. He joutuvat ottamaan sinut osastolle ja antamaan kivunlievitystä.

Vaavitar mä luulen että johtui aika paljon siitäkin toi kotiin laittaminen kun kuulemma TAYSissa on nyt kauhea ruuhka.
Ei siellä synnytysvastaanotossa kyllä ollut juuri ketään kun sinne mentiin, ja ne vähäisetkin ihmiset siitä lähtivät kotiin tai saliin ja me sitten jostain kahdesta kuuteen oltiin miehen kanssa kaksin siellä ( kätilötkin vaan nukkui )
Ja mitä kuulin siinä käyrillä ollessani niin eivät sinne ketään oikein halunneet ottaakaan kun puhelimeen melkein aina sanoivat vaan "ettei sun varmaan nyt kyllä kannata tänne tulla "
Kävi oikein yhtä äitiä sääliksi kun sain ianakin sellaisen käsityksen että vauva on perätilassa ja aamuksi oli sovittu sectio, ja soitti sitten sen takia kun vauva oli perätilassa ja hänellä tuli supistuksia jotain viiden minuutin välein, ja puhelimeen vastannut kätilö vaan sanoi "Jaa tulee sulla supistuksia 5:n minuutin välein, jaa vai että perätilassa, no tuskin se tässä ennen aamua lähtee syntymään että ihan hyvin riittää kun odotat siihen aamuun asti niin pääset siihen sectioon"
Siis mun mielestä on outoa että jos on sanottu että vauva pitää perätilan takia leikata ulos ja alkaa supistelemaan niin miksi ei saa tulla sinne päivystykseen saamaan vaikka supistuksia estävää lääkettä???

Kävin tossa äsken kävelemässä rappusia 1. kerrroksesta 5. kerrokseen.
Piti kävellä pidempään, mutta kunto loppui ( joko on tosi huono kunto, tai sitten vaan aloitin liian vauhdikkaasti )
Nyt taas supistaa vähän napakammin.
Kohta voisi koiran kanssa lähteä ulos ja ottaa sitten uusiksi vaikka ton rappujen kiipeämisen.
Onneksi ketään ei liikkunut missään, niin ei tarbinnut kenellekään selittää miksi puuskutan naama punaisena tuolla käytävässä
:D

unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Neydan:
Lapsivedet meni just, valu sohvalle, lattialle ja kaikkialle ja lisää tulee. Ei kivuliaita supistuksia, joten Jorviin vasta aamulla, paitsi jos alkaa ennen sitä supistelee kovasti. Ja aamullakin saattavat vielä lähettää kotiin!!
Pelottaa ihan helvetisti, oon ihan paniikissa!! Mies tulee onneks kotiin saman tien töistä. Itkin vaan kun soitin miehelle ja sairaalaan, onneks siellä oli ihana henkilökunta.
Tuntuu etten oo vielä valmis saamaan sitä lasta, meidänhän piti lähtee anoppilaan saunomaankin tänään jne. APUA!!
tsemiä!! täältä tullaan perässä. kyllä sä siihen pystyt ja keho tietää mitä sen pitää tehdä.

iitulle :heart: :heart: :flower: onnea pojasta!
Neydan,älä pelkää,kyllä luonto hoitaa :heart: :eek:
Tää on helppo nyt sanoa sulle täältä kotisohvalta,ku itellä ei mitään tuntemuksia et tarttis lähtee mihinkään.Kyllä mullaki varmaan ekakertalaisena sit tulee se pelko perseeseen ku tajuaa et tää on sitä nyt sit!Varmaan tuntuu aika lopulliselta jo sulla!Harmittaako sua enemmän et se saunomisreissu jäi vai viekö pelko tulevaa synnytystä kohtaan voiton?Huh,ku mä kyselen tyhmiä :snotty: Ei mut oikeesti.Kovasti tsemppiä sulle huomiseen!Tukeudu siihen miehees ku se sieltä kotiutuu ja koita vielä hiukan nukkuakin ennen koitosta,jos ei oo vielä niitä kipujakaan!Sä tarviit sen levon vielä enne koitosta!

Neydan[/b Ihanaa! tsemppiä matkaan, katotaan josko mä pääsisin perästä huomenna...
kaikki menee hyvin..

kikka hienoo, sä siis toteutit naapurien kyyläämisen..heh :D

onnea uusista vauvoista... :flower: :heart: :flower:

mä meen nyt saunomaan...

Täällä!! :wave:

Mä olen tänään taas yrittänyt siivoilla ja sit meillä oli ruokavieraita jotka just lähti joten päivä on mennyt touhuillessa.

Iitu onnea paljon! :heart:

Neydan tsemppiä! Mulle iskee ihan varmasti samanlainen paniikki.

Mulla itseasiassa vähän paikkoja särkee ja olo on sellanen että voisko tän kuitenkin vielä perua?!?

Hyvää yötä kaikille!

Päksäkkä 40+3 :heart:

Paljon onnea vauvautuneille :flower: :flower:

Alkaa itselläkin olla jo sellanen olo, että voisi tulla jo!!! Tänään lupaavasti tullut jo supistuksiakin, mutta ei vielä mitään hälyyttäviä :(

Esikoinenkin on alkanut vihdoin nukkumaan yönsä suht hyvin ja nyt olen saanut jo monena päivänä päiväunillekin, joten univelka alkaa kohta olla nukuttu pois. Jos sitä sitten vaikka jaksaisi paremmin synnytyksessä.

Sairaala vierailuista: Mulla ainakin edellisellä kerralla oli niin tylsää sairaalassa, että olisin toivonut enemmän vieraita käymään. Silloin olin yksin huoneessa melkein koko ajan, joten se varmasti vaikuttaa asiaan. Mulle ainakin saa tulla kaikki halukkaat käymään sairaalassa, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta... Tosin jos KOKS on tiukka noissa vieraissa, niin sitten ainakin lähimmät sukulaiset pakotan vierailulle :D Voihan se tietty olla, että mieli muuttuu...

Nyt lepäilemään
Heidi-79 + nyytti 38+0 POKS

Täällä taas.

Maria-s mun on koko ajan menny sf yläkäyrällä ja nyt viime ajat siellä yläkäyrän päällä. oon mä sitä kokoo miettiny, mut ultrissa vauva on ollu normaalikokoa ja en oo sit hirveesti sitä miettinyt. Meidän suvussa on kyl isoja vauvoja...

ouskalla ihana vavva. :heart:

unohdin aamulla kertoo et olin tavallaan ihan muuten vaan väsymyksen takia labrassa tänään. (otettiin ex-tempore kilpirauhaskokeet ku valitin väsymystä. Joskus aiemmin kilpirauhanen on ollu lievästi laiska) no, terkka soitti iltapvällä et mulla on kilpirauhsen vajaatoimintaa ja lääkäri alotti Thyroxinin. Parempi kai myöhään ku ei milloinkaan? Olin niin järkyttyny etten oikein tajunnu mitään. Tää kyl selvittäs monta asiaa mun voinnista ja jaksamisesta. :/

Aniit 39+0

Hienoa Päksäkkä,että oot vielä jaksanu vieraitaki kestitellä!Luulin jo,että oot tositoimissa!Ja samaten tyttönen90
Joo mä pistän vieläkin nokkani tänne palstalle,ku ei nukuta vielä.Mieheltä loppui kaljat äsken ja nyt keitteli vielä kahvia.Mäkin lupasin sit juoda yhen kupin.Olin muuten ennen raskautta kova kahvinjuoja.Mites te muut?Mä sit raskauduttuani vähensin sitä kaffen kittaamista siihen kolmeen muumimukiin päivässä,n. Sekin on kait jonkun mielestä paljon päivää päälle.Mä en kärsiny alkuraskaudessa siitä kuuluisasta aamupahoinvoinnista,mulla oli iltapahoinvointi.Eikä mulla hajut tehny pahaa,niinku joillain.Mut tästä raskaudesta olin 100% varma ennen ku tein testin.Mä olin reilu viikkoa ennen testin tekoa naapurin kans lähiökapakassa parilla ku "putosin"yhtäkkiä polvilleni ilman mitään syytä.No kaverit nosti mut ylös,sillon rupesin sit epäilemään ja lähdinkin melkein siitä paikasta kotiin.Mies oli kotona kauhuissaan ku kuuli tästä.Mulla ei yleensä ole ollut mitenkään tapana käydä missään baarissa yksin ilman miestä.Kui just sillon näin kävi ku varmaan toisen kerran viime vuonna olin yksin jossain...Mä joskus silloin nuorempana kävin niin paljon kapakoissa, aina joka viikonloppu ja välillä viikollakin et oon saanu sitä ihan tarpeeks.Koti on maailman paras paikka!
Ulkona on ihan kiva käydä syömässä joskus.Siihen se ravintolassa käynti nykyään sit jää.Terassit on nyt kesällä ihan eri asia.Ku kaupungilla pyöritään miehen kans välillä,ni ollaan poikettu johonki terassille,et mä pääsen iänikuseen vessaan ja istua jossain hetken ja lepuutella kinttuja.Ellei sit poiketa johki haukkaamaan jotain tai ihan kahville.

Huh,ku pikkumylläri aloitti iltajumpan vielä masussa.Mä oon sitä "härnäilly"tässä illalla taas syömällä ekaks lakupatukan ja sit päälle tosta sairaalakassista pihistämäni suklaalevyn.Hohhoijaa,sokerit liitelee taas pilvissä...

Vieraista siellä sairaalassa sen verran et meitä saa tulla sinne katsomaan vaan vauvan isoveli (ens vuoden tuleva abi) ja mun mutsi.Ei muita.Miehellä ei sukulaisia täällä Turussa ookaan.Muut saa tulla sit kotiin joskus ku mä jaksan vastaanottaa vieraita.En vaan tykkää ajatuksesta et sinne sairaalaan tulee porukkaa enempää.
Tänäänkin mulla on ollu kännykkä äänettömäl koko päivän ja sama saa jatkua huomennakin.En jaksa selvittää kellekään eilistä polikäyntiä.Mutsille kerroin jo eilen.Se saa riittää. :kieh:

Et näin epäsosiaalisiks täällä on heittäydytty!Isoveli tulee kyl varmaan sunnuntaina meidän kans syömään tortilloja...
hyvää yötä kaikille mammoille!Taas tuli tämmöinen päiväkirja tästä!Mistä tätä juttua riittää...

Aniit :hug: :heart: onneks sulla älyttiin tosa vaihees toi labra sit ottaa!!Selvis sekin.Vaikkei tommonen mahd.loppuiän lääkitys ookaan kiva juttu,kyl toi tieto varmaan sua helpottaa,kuten itsekin totesit et selviää vaivojen syyt ku vaan järkytyksestä toivut!Tsemppiä sulle kovasti!!

Onnea Iitulle pojasta!! :hug: :flower: :heart:

Neydan, tsemppiä ja voimia! Ymmärrän hyvin sun fiilikset. Hyvin se menee -luota itseesi ja kehoosi, mäkin yritän, kun aika tulee ja siihen ei ihan hirveesti ole... :hug: :hug:

Luminella ja matkustaja ihan just 41+0

Aniit täällä kans mentiin ihan yläkäyrien päällä reilusti.. Kävin sitten ultrassa jossa katsottiin vauvan paino ja muut mitat. Kaikki oli normaalit.. ei osattu oikein sanoa mistä johtu sitte se sf-mitan nousu.. Vettä kuulemma oli aika reilusti mutta silti normaalin rajoilla.

Maria-skö sitä kyseli että missä sitä ollaan.. :D niin täällä vieläkin yhtenä kappaleena..
Tänään ei vain oikein ole kerennyt kirjottelemaan kun kävin miehen sotilasvalassa ja sen jälkeen sain sen lomille :) Ja nyt ollaan vietetty aikaa yhdessä.

Niin ja oltiin tuossa kattomas yhtä kaveria ja seisoskeltiin siinä.. niin ihan niinkuin olisi tullut jopa muutama kipeämpi supistus! Tuntui enemmänkin tuolla sisäreisissä ja alapäässä.. Toivottavasti nämä nyt tästä voimistuis enemmän ja sais lähteä sairaalaanpäin.

Tyttönen ja Sintti 40+1

Huomenta !!

Täällä edelleen ollaan :wave:

Illalla jo elättelin toiveita että oltaisiin yöllä päästy sairaalaan lähtemään, mutta se jäi sitten siihen muutaminn kipeisiin supistuksiin mihin heräsin yön aikana.
Nyt taas supistelee vähän enemmän ja kohta varmaan toi suihku taas kutsuu niin pääsee jatkamaan hetken aikaa taas.

Koitin miehelle eilen selittää sitä mun "isä-tilannettani" , mutta kun selitin että ahdistaa niin mies vaan sanoi että "jaa no höh" eikä sitten kommentoinut mitenkään enempää.
Ota tostakin nyt sitten selvää....

Mieskin vaikutti eilen illalla ihmeen ymmärtäväiseltä kun kerroin mun pikku rappujen kävely hankkeestani, kai sekin on jo kyllästynyt tähän odotteluun, ja siihen kun jatkuvasti puren hammasta yhteen ja puuskutan kun supistaa.
Nyt miehellä olisi taas tämä ja huominen päivä vapaata, eli olisi nyt hyvä ajankohta lähteä synyttämään...
Olen kyllä jo jotenkin luopunut toivosta että tuo tuolta ollenkaan tulee ulos, enkä varsinkaan tee mitään suunnitelmia koska olisi hyvä synnyttämään lähteä, joutuu vaan pettymään joka kerta.

Kikka ja pikkuinen 40+3

Yhteistyössä