** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Tuplarattaista: Mä oon ajatellut hankkia edullisesti käytetyt, luulen että käyttö meillä on vaan siihen saakka kun lumet tulee. Sit toi 1v saakin kulkea pulkassa. Haluasin et sais työntösuunnan käännettyä ja hyvin suojaisat, sillä täytyy esikoinen kuljetta eskariin ja takas oli sää mikä hyvänsä. Ja plussaa ois mahollisimman pieneen tilaan menevät.
Siviilisääty: Me ollaan oltu yhdessä kohta 7-vuotta ja naimisissa melkein vuoden.
Ammatti on perhepäivähoitaja ja kuten arvata saattaa hoidan lapset kotona, siis omat ja vieraat.:) Oli meillä esikoinen hoidossa kun kävin koulun loppuun. Toisena ammattina on hevostenhoitajan at,mutta niitä töitä tein vain 8kk valmistumisen jälkeen.

raskaus-multivita on vitamiinina.
Täälläkin maha täyttyy tosi vähästä ja ruokailun jälkeen on pakko istua hetki, ettei tule pahaa oloa.:)

Argentinos :hug:

Oli ollu noista neuvolakäynneistä puhetta, meillä vaikuttas ainakin näin alussa olevan aika tiheetä. seuraava lääkärinneuvola on jo 8 päivä, sitten 12.päivä on np-ultra ja eka neuvola oli 17.1.
Mua niin harmittaa kun meillä vaihtuu terkka.:( Nykyinen lähtee ouluun töihin ja tullee sitten uus tilalle, toivottavasti on edes puoliksi niin mukava kun nykyinen..

Ja vielä rakkauden riittämisestä meillä esikoisen käytöksestä heti huomasi, jos ei saanu tarpeeksi huomiota. alko tekeen kaikkee ilkeyttä ja kauhee märy oli koko ajan, nyt on sitten tasottunu. Pikkasen mua hirvittää et miten 3kans alkaa sujumaan, varsinkin nyt kun olen ihan superväsy ja kuopus valvottanu yöt (korvatulehdus) niin päässä pyörii vaikka mitä ajatuksia tulevasta vauva-arjesta. Sanoinkin jo neuvolassa et ajatukset menee laidasta laitaan, välillä oon ihan pilvissä tän raskauden takia ja välillä pohdin, onko ollenkaan järkevää tehdä lasta nyt kun just alkaa kuopus olla isompi jne. Sano et on ihan normaalia tuntea näin, kuitenkin iso elämänmuutos taas edessä. Meillä mies taitaa olla enenpi innoissaan vauvasta kun minä. Mulla iloitsemista jarruttaa pelko siitä ettei kaikki ole/mene hyvin. Jotenkin tuntuu kun on kaksi tervettä lasta saanut ja raskaudet sujuneet suht hyvin, niin tän kolmannen kohalla ei voi kaikki mennä hyvin.. No sepä selviää sitten tulevaisuudessa. Nyt aamupuuron keittoon.:)

tuulis ja ipana 10+0:heart: (tai 9+1)
 
Millaisia sivilisäätyjä täällä muilla on? Oletteko miehenne kanssa tuteneet pitkään?
-Viola ja papunen 11+6
Naimisissa ja 5. hääpäivä lähestyy pikkuhiljaa. Sitä ennen yhdessä sellaisen vuoden verran. Meillä kuvio mennyt niin hassusti, että väliaikaisesta mun luona punkkaamisesta ollaan tällä tiellä ;) Mies sai tältä seudulta töitä ja sen piti etsiä sille ja omille lapsillensa oma kämppä, mutta asuttiin muutama kk kaikki 5 mun pienessä kaksiossa josta päädyttiin sitten yhteiseen isompaan. -07 elokuussa syntyikin sitten meitin ensimmäinen yhteinen pojuli ja nyt odotetaan toista yhteistä.

(.)

Tänään on mulla sitten ultra iltapäivästä ja jännittää! Kuopus yski viime yönä aika tavalla ja valvottiin yhdessä. Päiväkotiin lähti reippaana, koska ei voi tulla mukaan ultraan. Tyksistä tulleessa kirjeessä oli maininta ettei otettaisi lapsia sinne. No joo, en mä kyllä gynekologiseen ultraan ottaisi mielelläni muutenkaan. Tämän jälkeen sitten soitan ajan nt-ultraan eli tämä on sellainen toisenlainen ultra josssa katsotaan monta muuta rakanteellista juttua ja katsotaan josko saisin uutta tietoa sisuksistani ja siitä miksi km:t vaivaavat mua. Ja tärkeintä on toki nähdä, että "ötökällä" on kaikki kunossa :)

Jeps, mutta päivittelen vielä listaa ja toivottelen kaikille mukavaa päivää! :kiss:

-Miuski & "ÖÖ" 9+2 ja tänään varmistuu viikota vielä...



ps. HUOM UUSILLE ja mikspä ei kaikille:

PÄIVITYSPYYNNÖT ISOLLA JA KIRKUVAN PUNAISELLA niin saan poimittua viestivirrasta ne parhaiten! :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta naiset! Tää on ihan pannarissa täällä, tillikan sydäänäänet kuulunu dopplerilla jo 3krt ja melkein aina tuolta vasemmalta, eilen sit ei mitään eikä mistään kohti!!! :'( Toivottavasti tillikka vaan piilossa jossain... :heart:
 
nti. varmasti on kaikki hyvin :) ne tekee välillä katoamistemppuja ;) muistan hyvin kuopuksen ajalta sen...joten älä hätäile :)

mie olen jo pähkäilly tota ratas asiaa vaikka aikaa on viel enkä ole todellakaan hankkimassa vielä mitään :D vaunuina meillä menis ihan noi entiset,siis esim vauvaa ulkona nukuttaessa jne,,mutta todennäköisesti tarvitaan viel tuplat vaik keskimmäinen on silloin 2v7kk..mutta liikutaan paljon metsässä,kaupungiss,bussissa jne ja en usko että onnistuis seisomalaudalla pysymään ko haluis vaan juoksennella,,,ja toisalta taas koen sisaristuimen jotenkin hankalana :| onko kenellä sellaisesta tietoa?
 
Työkseni olen tosiaan myös yrittäjä, ja myyn pääsääntöisesti palveluita (vähemmän tuotteita). Veikkaan että toi äitiysloma karsii multa aika paljon asiakkaita, mulla ei ole mitään mahdollisuutta hoitaa kaikkia mutta suurimman osan olen luvannut kyllä :) Ensin suunniteltiin, että mies jäis kotiin heti kun mahdollista, mutta kyllä mun on pakko olla itse sen vauvan kanssa.

Samaa aihetta sivuten,lastenhoito tapahtuu sitten ilmeisesti kotona. Oon tykännyt esikoisen päiväkodista ihan uskomattoman paljon, ja harmittaa, että joudun sen sieltä pois ottamaan. Mutta musta ei vaan olisi viemään toista päiväkotiin, ja viettää päivät pelkästään sen toisen kanssa. Meillä on täällä sellainen hoitotakuu, että esikoinen kyllä pääsee takaisin samaan päiväkotiin myöhemmin, mutta minimissään hoidosta pitää olla pois 4 kk ja ainoastaan elokuussa voi hoidon aloittaa. Ehkä me hyödynnetään sitten vain noita kerho- yms. palveluita :) Esikoisen kanssa olin 1v 3 kk kotona, ja ainakin vuoden haluaisin nytkin olla.

Liikkunut olen aina paljon, mutta nyt ton pahoinvoinnin takia liikkuminen on ollut tosi vähäistä. Oon huomattavasti onnellisempi kuin liikun, että ehkä senkin takia pinnaa kiristää... Lenkille olen nytkin jonkun verran päässyt - meillä on iso koira joka kiipeilisi kyllä seinille ilman sitä. Pahoinvointi kun toivottavasti loppuu, niin sitten takaisin salille. Tosin tossa muutama viikko sitten kun kävin salilla, niin esim. vatsojen tekeminen ei onnistunut ollenkaan - ne vaan muljahteli ja tuntui tosi epämukavalta?! Ja mulla on noi vatsalihakset ollut aina tosi hyvässä kunnossa. No, vauvan jälkeen sitten taas.

Naimisissa ei vielä olla, ja on vähän ristiriitainen tunne että haluanko edes missään vaiheessa. Raskaana ollessa en ainakaan :D Mutta eihän sitä tiedä, vaikka paukautettais naimisiin maistraatissa salaa ja pidettäis isommat juhlat sitten myöhemmin :)
 
Heissan taasen.

Ammattiltani olen kokki ja työskentelen ravintolan keittiös. Jännittääkin jo kuinka kauan pysyy sitten mahan kanssa tahdis mukana :D Onneksi esimies ihana :heart: Sanoi jo nyt (rv 10+6), että "et sitten nostele mitään raskasta, vuorot hoidetaan niin ettei sun tarvi purkaa kuormia ja jos illalla roskikset raskaita niin jätä aamuvuorolle" Ihana, vois meinaan olla aivan toisinkin.

Miehen kanssa on oltu naimisissa puolisen vuotta ja yhteiseloa takana kohta 6 vuotta. Asutaan täällä Nummelan perukoilla metsässä pienes mökissä. Hieman mietityttää kuinka tänne saa kaikki Pikku Myyn tavarat aikanaan sitten mahdutettua (neliöitä n. 50, kaks huonetta keittiö + olkkarimakkari) :confused: Meiningeissä ainakin yrittää asua tässä vielä tulevat pari vuotta ennenkuin isomman etsintään. Lisäksi tää on vielä vapaa-ajan asunto eli meiltä puuttuu vakituinen osoite kokonaan, tiedä sitten mitä mutkia se tuo matkaan. Kelalta tarkistin niin kaikki tuet kuuluu myös meille. :) Jos jollain kokemuksia niin kertokaa!!

Argentinos :hug:

Meillä
olis eka ultra ens viikon perjantaina ja voin kertoa, että JÄNNITTÄÄ... Oon lueskellu täällä noita doppleri-keskusteluita, mistä niitä pystyis itelleen hankkia?? Tietämätön kun olen.. :confused:

Jaahas kait sitä olis aika lähteä koiruuden kanssa reippailemaan tuonne ulos ja sen jälkeen starttailla autoa ja lähteä ajelemaan kohti Etelä-Pohjanmaata. Sieltä siis olen kotoisin, tällä kertaa vierailu kotopuolessa tosin ikävissä merkeissä (isän ja mummon perunkirjotukset) :'( Rakkaan isäni menetin äkillisesti lokakuun lopulla ja mummo (isän äiti) lähti reilu kuukaus isän jälkeen :'( Plussatestin tein 3 pv mummon kuoleman jälkeen, eli voitte vaan kuvitella kuinka vuoristorataa tunteet täällä on menny ja menee edelleen! :| Mutta pakko se on porskuttaa eteenpäin. Ja suureksi osaksi raskauden ansiosta sainkin elämän syrjästä taas paremmin kiinni kun joutui rueta huoletimaan itsestään. Niin ruokavalion kuin liikunnan osalta =)

Piianappula + pikku myy 10+6
 
Dark Red, mulla tuli vuotoja melkeen pari viikkoa, alkaen viikolta 7. Sellaista ruskeata, vähän kuin menkkojen lopussa. Yhtenä päivänä tuli ihan veristäkin vuotoa. Mutta ultrassa näkyi kaikki olevan kunnossa. Lekuri sanoi, että tuota vuotoa voi tulla kohdun limakalvoilta, kun siellä tapahtuu kaikenlaisia muutoksia. Jos kipuja ei ole, niin ei kannata olla huolissaan. =)

Siviilisääty: ollaan kihloissa, oltu yhdessä vajaa 3 vuotta. Häitä ollaan suunniteltu vuoden verran, mutta rahatilanne ei ole antanut periksi hääjuhlille. Tehtiin nyt sitten sellainen päätös, että mennään maistraatissa naimisiin ja sieltä lähdetään heti reissuun. Mä oon ollu jo kerran naimisissa, joten en kaipaa toisia kirkkohäitä.

Rattaita ei ole tullut vielä edes ajateltua. Ehkä jotku yhdistelmät?
 
Heips!

Siviilisääty Tänä vuonna ollaan oltu 8 vuotta naimisissa ja reilu 9 vuotta yhdessä.

Ammatiltani Mä olen metsätalousteknikko sekä lähihoitaja. Nyt olen ollut kotona lasten kanssa viimeiset melkein 4 vuotta. Ja kotona aioin ollakkin niin kauan kunnes nuorin täyttää sen 3 vuotta. :heart:

rattaat meillä on tuplarattaat kun tokan ja kolmannen välillä on se 1v6kk ikäeroa ja myös yksilömalli löytyy. Mut luulen että syksyllä silloin tuo 2½v istuu mielellään tuplien kyydissä ja toiselle puolen vauva.4v ajelee jo pyörällä.

Rintareppu mä olen kans miettiny että ehkä vois semmosen jostain ostaa, kantoliina meillä on, mut mun mielestä se on hankala sitoa varsinkin jos on kiire johonkin.
 
Työkseni teen tällä hetkellä palveluneuvojan töitä, normi virastohommaa. Ammatiltani tosin olen kokki, mutta monen mutkan kautta tähän päädyin, asiakaspalvelu eniten mun juttu :) Töitä tullu tehtyä jo 15 vuotiaasta. Siviilisääty kihloissa olen, yhdessä oltu kohta 2 vuotta. Ja loppuelämä se taitaa isukin kanssa mennä, sen verran sitä rakkautta löytyy, vaikka välillä hankalaa(ainakin nyt, ku minusta tullu itkupilli) :heart: Rintarepun haluaisin minäkin vaikka monta kysymysta siitä. Meneekö selkä? Jotkut puhuu että lapsen lonkat olis jotenki väärässä asenossa? Rattaat mietin vasta sitten kun tiedän kumpi tulee :)
Ja tämä viikko on tälle mammalle ollu kyllä yks sattumusten suma. Kissat vietiin uuteen kotiin, niitä oon kaipaillu hurjasti koko viikon, isukin kanssa kaamea riita(sain sitten suklaalevyn ja kukkia) :), JA NYT OKSENNUSTAUTI :( Kohta töistä kotiin.Ja sitten niitä sydänääniä ei eilen kuulunu Tosi stressi viikko ollu :/

Terkuin nti. keltanokka
 
Moi!

Darkred, hyvä kun ei ole kipuja! Toivotaan, että vuotelu loppuu!

nti., toivotaan, se kaveri on vaan piilossa! Ja toivottavasti mahatauti ei kestä kauaa!

Siviilisääty, naimisissa ollaan ja viides hääpäivä häämöttää kesän alussa. Yhdessä ollaan kyllä jo oltu ensi syksynä 11 vuotta!! :O Kuulostaapa siltä, että oon jo vanha!! :whistle:

Ammatiltani olen perhetyöntekijä ja opiskelen nyt ylempää sosiaalialan ammattikorkeakoulu-tutkintoa työn ohessa, keväällä olis tarkotus valmistua!

Rattaina meillä saa varmaankin toimia esikoisen aikaiset, kun on sitten jo yli neljä kesällä. (jos en jotain ekstrakivoja löydä meidän lastentarvikekirppikseltä kohtuu hinnalla!)

(.) Oon kyllä aika väsyny. Nyt oon ollu saitsulla/vapaalla opinnäytetyötä varten. Eilen alotin taas päivän jo klo 6.55 ja painoin iltaan asti eri toimissa. Eilen sitten sammuinkin ennen klo 22 ja heräsin klo 9.30 jälkeen! Pää on taas ihan jumissa!! Ens viikolla pitäis taas mennä töihin taas, mitenköhän sit tytön käy??? Oon yrittänny aatella et muutaman kuukauden kun jaksais painaa ni sit varmaan helpottais!!

Tiitu ja tippiäinen 12+0!!! :D :D
 
Hello!

Ihanan paljon keskustelua taas,saa näin vapaapäivien kunniaks roikkua täällä :D No ei vaineskaa, jos sais jotain jopa tehtyäkin..

Mä oon ammatiltani perhepäivähoitaja.. Hoidan siis lasten kotona, omaan kotiin en ottais erinäisten syiden vuoksi.. Yks pahimmista on se,että OSA vanhemmista luulee sitten,että mun työaika on 24/5.. Mut se siitä. Toinen ammatti on parturi-kampaaja. Siihen meinaankin palata takasin sitten kun palaan töihin äippäloman jälkeen.. En enää aatellu jatkaa lastenhoitoo. Tai sitten koulun penkille jos pääsis kätilöksi opiskelemaan :)

Mäki haluaisin tuon rintarepun mutta valitettavasti ei oo ketään kaveria,jolla olis kokemusta,tai en tunne ketään,niin en tiedä oikeesti,että miten hyviä/huonoja ne on..

Siviilisääty: Me ollaan ukkelin kans oltu 5v yhessä, josta puoli vuotta kihloissa. Välillä vain ei tunnu,että kenenkään kans seurustelis,kun viimoset kaks vuotta ukko oli aina viikon pois ja vk-loput kotona, ja nyt kun työmatka piteni 700km niin sit se on pois kaks viikkoo ja aina pyrkii olemaan viikon kotona,mutta siihenkin on yleensä tullu jotain esteitä,että on pitäny lähtee aiemmin.. Eli nähään NOIN 7pv kk.. Kyl sen kestää,kun tottuu :)
 
Heiip!

Paljon taas tekstiä, mutta hyvi niin :)

Ammatista.. Täällä on älyttömän paljon lähihoitajia :eek: No, mieki oon Lh.. ja keikka/pätkätyötä tehny enimmäkseen..

Siviilisääty.. Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 5 vuotta ja rapiat päälle.. Kihloissa sitten vuosija rapiat.. naimisiin joo, mut en raskaana ollessa :D

Taiska Mieki oon haaveillu kätilön ammatista! ensin vaan pitäs olla käyty sh opinnot ja siitä sit alkaa erikoistua terbeydenhoitajaks ja sitten kätilöks.. joten, taitaa omalta kohalta jäädä jähihin ainaki hetkeks :)

Mut mie oon haaveillu et palaisin koulunpenkille takas, mutta rahatilanne ei varmaan salli sitä.. edellinenki opintolaina maksamatta vielä.. pitäs alkaa kohta jo makselee..

Hyppy ja kirppu 10+6 (10+1)
 
Heipsan, täällä aletaan toipua pahimmasta taudista, huh huh..

Ammatista, terveydenhoitaja, valmistuin äippäloman/hoitovapaan aikana, töitä oon tehny aina silloin tällöin mut hoitovapaalla olen..

Happy, täällä ainakin opiskellaan suoraan sh:sta kätilöksi eikä th-opintoja ole välissä.. Eli alussa kaikki samassa sh:t, th:t ja kätilöt, sitten jossain vaiheessa saikkarit lähtee suuntautumaan, terkkarit omaan suuntaansa ja kätilöt omaansa.. Jos nyt asiat ei vuodessa ole muuttuneet.. Enpä usko!

Siviilisääty, naimisissa yli 5v, yhdessä yli 10v, nuorena aloitettiin ;)

Rattaista
, tuplat tulee varmaan hankittua mut niitä asioita kahtellaan sitten myöhemmin..

Rintareppu meiltä löytyy ja melko paljon sitä tuli esikoisen aikana käytettyä ja varmaan tulevanki tapauksen kanssa jos siinä viihtyy.. Kaupungillakin olin monta kertaa lapsi kyydissä kun ei enää vaunuissa jatkuvasti nukkunut.. Viihty paremmin kun näki ympärilleen..

nti., täälläkin toivutaan juuri mahataudista, jaksuja sinne! Ei oo kyllä häävi tauti missään vaiheessa mut saati nyt kun muutenkin on saanut oksentaa ja nyt heikotus iski paljon normaalia nopeammin kun muutenkin ollut vähän heikossa hapessa viime aikoina..

Hipsukka ja toukka rv8-9 paikkeilla..
 
Huikkis Aijaa :D meilläpäin menee silleen että ensin opiskellaan sh:ksi tai th:ksi.. ja kun on sen käynyt, voi valita että haluaako esim sh jatkaa th:ksi, niin se kestää puol vuottaj a th:sta kätilksi, koulutus on puolvuotta. Mutta on myös että jos suoraan haluaa opiskella th:ksi niin on mahdollisuus sen jälkeen opiskella puol vuotta niin saa kätilön tutkinnon. Ihan sillä tiedän kun itse olin kiinnostunut koulusta, ja varmistelin ky. koulusta tätä, ja näin he kertoi mulle...
Varmaan eri käytännöt eri kaupungeissa sitten?
 
Nyt on PAKKO tulla hehkuttamaan!!!!!!

Sain sykemittarilla tippiäisen sykkeen näkyviin!!!! :heart: :heart: :heart:
Kauan siinä kesti kun vaan sydämenkuva (sykkeen nopeus) läpätti lujaa, mut vihdoin tuli lukema 161! (Auttoiko asiaan kun painoin tarkasti mieleen np-ultrassa mistä kohtaa mahan päältä ultrasi ja kun on eteenpäin kallistunut kohtu..?)
Itku tuli.

Tiitu ja tippiäinen 12+0
 
DarkRed, toivottavasti kaikki hyvin :heart:

Ammattista sen verran että palvelualalla työskentelen ja samaisen firman palveluksessa jo reilun 7 vuotta :heart: , nyt siis kotona hoitamassa tuota nuorimmaista ja tämän uuden vauvelin laksettu aika osuu niinkin lähelle neidin 3v päivää että en ehdi töissä käymään tässä välissä ennen äitiysloman alkua. Kotona siis hoidan sitten ensi syksynä kaksi nuorimmaista ja kaksi vanhimmaista ovat jo koulussa...vanhin lähtee yläasteelle :D

Sivilisääty, naimisissa tuli juurikin viime syksynä kaksi vuotta ja yhdessä oloa 20 vuotta :)

Rattaista, tuplat täytyy hankkia koska neiti 3 kun vauva syntyy...ei kyllä jaksa kovin pitkiä matkoja vielä seisomalaudalla seistä. Rattaiden merkistä ja mallista ei mitään hajua, mutta haluaisin kyllä niin että vauvan kasvot olisivat työntäjään päin. Eli otan mielelläni tuplarattaista kokemuksia vastaan, niin josko se helpottaisi ostopäätöstä :flower:

Rintareppu meiltäkin löytyy ja kantoreppuna Ergo Baby Carrier lonkallakin kannettava malli joka käy ihan muutaman kuukauden ikäisestä alkaen. Ihan ehdoton juttu tykkään mielettömästi. Toisena reppuna meillä Patapum, mutta se ei mielestäni niin hyvä kuin Ergo. Monessa paikassa kyllä hyvä tuo reppu kun ei rattailla joka paikkaan pääse. Tyttö (2v 6kk ) viihtyy repussa vieläkin =)

(.) Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin...verenpaine vaan nousussa en tiedä josko jännityksestä vai jostain muusta :( Kaksi kertaa mitattiin ja molemmilla kerroilla tulos: 140/95. Seurantaan siis menee :|
Kuunneltiin Murusen sydänäänet ja oih siellä se taasen tuksutti....on se vaan maailman paras ääni ei voi mitään :heart:

Mukavaa talvipäivän jatkoa kaikille tasapuolisesti...ensi keskiviikkona ultra, sitä odotellessa :heart:

 
Viimeksi muokattu:
kantorepuista mielestäni manduca tai tulireppu on parhaat :) ja niissä ei lapsen lonkat ole huonossa asennossa kummassakaan koska yltää pienellä polvitaipeisiin asti ja asento on "sammakkoasento". Ihan pienellä vauvalla tykkään kuitenkin eniten trikooliinasta :)
 
Mä olen ollut jo jonkin päivän ollut tuntevinani mahassa jännää kuplintaa, mutta eilen illalla tunsin ihan oikean selkeän potkaisun, siitä ei voinut erehtyä :heart:
Muissakin raskauksissa aikaisin tuntuneet liikkeet, mut ei ihan vielä näin aikaisin.

Tänään kävin hammastarkastuksessa kun se on odottajille ja isille täälläpäin ilmainen, hyvä saada hampaat kuntoon ennen vauvan syntymää.

rv 12+6 nt ultran mukaan
 
Moikka!

Ammatiltani olen lähihoitaja ja dementoituneita hoidan. Poika on vuoropäiväkodissa nyt hoidossa ja siellä ei saa lasta pitää jos ei ole töissä, joten vauvan synnyttyä esikoinenkin on kotona. Siviilisääty, kihloissa ollaan, yhdessä vuoden verran:heart:

(.) Mies huomautti eilen, että on jo masu vähän kasvanu, ihanaa :) Olo alkaa olla jo suht normaali, väsyttää vaan vielä. 2 viikkoa vielä jännitystä ja sitten ultra:heart:
 
Hirmusti tekstiä tulee päivässä :D

argentinos :hug:

Nyt oon ollu kohta kaks vuotta jo kotona, mutta töissä oon myyjänä kodinkone/viihde-elekroniikkamyymälässä.

Mä syön raskaus ja imetys multivitaa.

Siviilisääty: Naimisissa nyt puoltoista vuotta.

Täällä ei päivään kuulu sen kummepia. Tytsy on päikkäreillä ja oon ite tässä hetken istunu koneella.

Joku kysy että kertooko np-ultrassa sukupuolta ni ei se siinä vielä näy niin että siitä vois mitään sanoa. Kyllä se on odotettava sinne rakenneultraan saakka.

Kauheen nopeesti menee tää aika (toisilla varmaan ei), mutta just katoin kalenteria ni puoltoista viikkoa ni on jo neuvolalääkäri, eli kuukaus on menny tosi nopeesti. Vähän sais hitaammin kyllä mennä tää aika :D Kohtahan se on jo elokuu :D

MULLE VOI LAITTAA POIKAOLO.
Saas sitten nähdä rakenneultrassa (jos näkyy) että oonko oikeessa. Mutta niin on erillainen tää odotus kun edellinen.

Saara09 + Nuuttiasukki 11+6
 
Päivää naiset! :)
Ihana päivä! Mun nuorimmainen täyttää tänään 3 vuotta! :heart: Kolme vuotta sitten tähän aikaan tutustuttiin toisiimme laitoksella. =) Tunteet pinnassa... :'( Koko ajan pitää tippaa tirauttaa kun tuo tyttönen on vaan niin rakas murunen, samoin kun esikoinenkin... Ihania, täydellisiä tyttöjä... Hormoonit, hormoonit.... :LOL:
Siviilisääty: Naimisissa kohta seitsemän vuotta. :heart: Ihanan miehen kanssa!
Vitamiineista: Syön multivitan raskaus ja imetys. Lisäksi kalkkitabletit käytössä. Alussa söin vielä lisäksi erikseen foolihappoa, ja vieläkin kerran pari viikossa. Neuvolan mukaan hyvä, koska se on niin tärkeä vitamiini. D-vitamiinia myös välillä vielä erikseen popsin.
Kantoreppu löytyy... Esikoinen siinä viihtyi, tuo nuorimmainen ei. Saas nähdä kuinka tämä pikkuinen.
Meillä on Cragon peräkkäinistuttavat tuplarattaat. Ihan ok, mutta ei mitkään huippuhyvät. Kaupungissa pärjää, huonommilla teillä ei. Suunniteltu sisaruksille, ei käy kaksosille. Siihen takaosaan saa vauvan kantokopassa hyvin. Siten on kasvot työntäjään päin. ja myöhemmin vaikka makuupussissa makaamaan ja sitten joskus istumaan. Vanhempi lapsi saa istua rauhassa edessä. Kääntyvät pyörät ja aika kevyet. Ne otan taas käyttöön vauvan synnyttyä. Vaikka tuo keskimmäinen onkin sitten jo 3.5v. Teemme kuitenkin pitkiä lenkkejä, niin saa sitten istua kun väsähtää...
Jotain muutakin piti kommentoida, mutta en muista mitä...
Nyt jatkaan siivousta, kohta tulee vieraita.
Neamma ja masukki 13+1:heart:
 
Happy, aikas erikoista.. En oo kyllä ennen kuullutkaan et kätilöt ois "väkisin" myös terveydenhoitajia, no opinpahan uutta :) Mistäs päin sä olitkaan jos saa kysyä? Ihan kiinnostaa missä tuolla tavoin koulutetaan..
Muoks, niin ja täällä siis kaikista tulee aina saikkareita ois sit th tai kätilö, eli mullaki kaksoistutkinto..
 
Viimeksi muokattu:
Täälläpäin esim Terveydenhoitajat on myös sairaanhoitajia.. :D

Ja olen pohjois-karjalasta, mutta tuo koulutus mihin oisin kiinnostunut ja missä näin oli niin on joensuun ammattikorkeakoulu.. vai mikä se nyt onkaan oikelta nimeltään.. :D

Ilmasin itseni vähän väärin, eli tarkotin että jos on sairaanhoitaja niin voi lähteä opiskelemaan siitä myös kätilöksi jolloin ei tietenkään ole th:n tutkintoa. Mutta jos on th ja lähtee opiskelemaan kätilöksi, niin sitten on th:n tutkinto. Eli ei kaikilla kätilöillä automaattisesti oli th:n tutkintoa. :D
 
Ok, nyt vähän selkeni, mä jo ajattelin et kovin kummoista on jos niin menee niinkuin aluksi käsitin :D Mutta tosiaan ymmärtääkseni tosiaan lähes kaikki th:t on myös saikkareita, jos ei jotain "poikkeuskoulua" oo käyny.. Mä ainaki oon hyvä sairaanhoitaja ku vihaan sairaaloita ylitse kaiken :LOL:

Mut siis mites jos ihan "nollasta" lähtee opiskelemaan terkkariks/sairaanhoitajaks? Sit se menee varmaan samoin ku meillä??
 
No jos lähtee esim lähihoitajasta, niin pääsee suoraan sh tai th koulutukseen.
Mutta jos peruskoulusta niin pitää olla käytynä lukio tai lähihoitajan koulutus.. Tai jos on vaikka joku muu ammatti ku lukiopohja tai lähihoitaja esim. lastenhoitaja tjsp, pitää käydä tuo lähäri tai lukio... ainakin täälläpäin :D

Joo, ei itelläkään hirvee motivaatio oo lähihoitajan työtä tehä ja silti tän ammatin valinnut :D Jospa joskus sais jotain työtä mitä haluaa tehdä :D
 

Yhteistyössä