** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

hei! Pikana tää, ootteko käyny ultrassa yksityisellä? Kun me käytiin rv 8 sillon varhaisultrassa eikä saatu kuvaa mukaan, ku vekotin ei toiminu ja niskaturvotus ultra vasta 1.2 ja haluaisin jotain tietoa onko siellä mahassa kaikki ok. Voiko yksityiselle mennä ihan vaan tarkistuttamaan että siellä on kaikki ok? Haluisin pienestä muistokuvan ihan pienenäkin.
 
Löysin pienen viuh,viuh,viuhhin vasemmalta puolelta hieman navan alapuolelta oman sykkeen vierestä :heart: kuinka helpottikaan...tällä jaksan viikon päästä olevaan neuvolaan :) se on vaan niiin ihana ääni,että itkuhan siitä tuli taas :)

mammy&mato 10+0
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas!
Saara09 kierto on ollut säännöllinen ja raskaustestin tein heti oletettuina menkkapäivinä ja plussa tuli. Pitää mennä päivä kerrallaan ja varatua kuitenkin pahimpaan.Neuvola täti sano että viikossakin kasvua voi tulla paljon ja sykekin näkyä sitten. Ensviikolla tiistaina näkee onko vauveli kunnossa.

Mutta iloa ja valoa muille odotukseen :)
 
Höh, no mä kun kattelin noita niin kaikissa lukee et tarttee olla lääkärin lähete? :O mammy- ootko sinä käynyt? mitä sinne sanotaan? "Hei haluaisin ultraäänitutkimuksen.. Ihan itkupotkuraivari jos ei pääse ilman lähetettä :(
 
nti:Mä kävin ihan alussa yksityisellä vuodon takia, soitin vaan kysyin pääseekö tarkistukseen ja pääsi. Olin Salon mehiläisessä. Ja tuosta edellisestäkin lapsesta menin "muuten vaan" rv 8 tarkistamaan, että kaikki on ok. Eli soita ja kysy! Olen varma että pääset!
 
en ole käny mut olisin menny jos ei lapsettomuuspolin kautta olis alkuraskauden ultraa ollu...täällä saa varattua ajaihan tarkistusta varten...sanot vaikka että oireet kadonnu tai jotain,jos ei ns ilman syytä pääse ;)
 
Argentinokselle suuri halaus ja voimia <3

Kiitos mammy tiedosta!

ps. Näkysköhän rv 12+6 (12+1) np-ultrassa siis joensuussa sukupuolta... :ashamed: oon malttamaton :D Oispa ihana kätilö tekemässä sen tutkimuksen..
 
argentinos, paljon voimia sinulle :hug:

KYSSÄRI DOPPLERISTA, elikäs teillä joilla sellainen on ja olette käyttäneet sekä vauvan sykkeen löytäneet...mistä kohtaa suurinpiirtein vois tuon vauvelin sykkee löytää???

Mä kokeilin tänään ekaa kertaa kyseistä laitetta ja sain kuulumaan sykkeen ihan ihan alhaalta vasemmalta melkein siitä "luun juuresta" ...onkohan se mun vai vauvan syke?? Voiko oma syke kuulua niin alhaalta??
Viikkoja nyt siis mulla 11+6.

 
Jos sitä saisi vaikka kirjoiteltuakin pitkästä aikaa enemmän.
Saatiin vihdoin väliaikainen vuokra-asunto. Muutetaan ensi viikolla 31,5 neliöiseen yksiöön. Tiukkaa tulee ja suurimman osan tavaroista pistämme varastoon. Toivottavasti löydetään pian uusi asunto.

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Mä olen kovin pahoillani jos olen aiheuttanut huolta negatiivisilla kirjoitteluillani. Huoli vaan on niin kova kun ei tiedä miten asiat on. Mulla kun on aika vähän ollut oireita ja sitten kun ne vähätkin hellittää niin heti tulee mietittyä että onkohan kaikki hyvin. Varsinkin kun sen km:n on kokenut niin se mulla ainakin mielessä kummittelee. Jännittää mua rakenneultrakin, eihän sitä koskaan tiedä mitä siellä ilmenee. Siksi osallistuimme seulaankin että saadaan kaikki mahdollinen tieto mahdollisimman aikaisin. Mä olen vielä niin hölmö että raskauden loppupuolella kohtukuolemakin kummittelee mielessä. Edellisessä pinossa näin kävi eräälle perheelle ja muistan sen illan kun uutisen luin ja se kyllä pysäytti taas miettimään asioita. Mutta positiivisin mielin yritän kuitenkin olla. Onhan tämä raskaus kuitenkin ihanaa aikaa.:heart:

Saatiin muuten veriseerumiseulan tulokset ja vastaus oli normaali.

nti. mä olen niin taikauskoinen hupsu etten uskaltaisi huijata oireiden loppumisella..:)

Liikunta on jäänyt nyt liian vähälle ja tänään alkaakin raskaudenajan jumppa. Joka päivä tulee esikoisen kanssa liikuttua ja ulkoiltua mutta kunnon lenkille en ole päässyt taas kohta kahteen viikkoon. Mun mies tekee tosi pitkiä päiviä ja kuusi päivää viikossa koko kuun töitä, muutto painaa päälle js esikoinen ei oikein jaksa enää pitkiä aikoja istua rattaissa. No huomenna taas onneksi tulee reilun tunnin lenkki kun kävelee muskariin ja takaisin. Paino ei ole vielä onneksi alkanut nousemaan ja nyt pitääkin ottaa itseään niskasta kiinni. On taas meinannut jäädä herkuttelu päälle.

Mä olen muuten myös huomannaut että maha täyttyy tosi nopeesti. Perjantaina tein tortilloja ja mun tortillat on yleensä aika kasvispanotteisia ja vajaita ja kahden syöminen teki tiukkaa.

Mulla on ensi viikolla lääkärineuvola. Niitä meidän kaupungissa on kolme. Muuten niitä terkan käyntejä taisi olla neljä vähemmän kuin ekaa odottaessa mutta terkka sanoi että voi heti soittaa jos tuntuu siltä. Harmi vaan kun meidän neuvola muutti tosta vierestä keskustaan. Ei sinne ihan heti tule lähdettyä mutta muutetaanhan mekin tästä kohta. Nykyinen terkka vaan lupasi että saan käydä hänen luonaan kunnes löytyy oma koti. Ei tarvitse jatkuvasti vaihdella.

maami millä alalla oot yrittäjänä?

Esikoinen meillä jää kotiin hoitoon kun vauva syntyy kun on ollut tähänkin asti. Käydään puistossa, kerhossa, muskarissa kylässä muilla lapsilla joten ohjelmaa on. Ja tämä aika mikä on antaa kokopäiväisesti lapselle on musta niin pieni aika että haluan pitää laspet kotona niin pitkään kun on mahdollista. Mutta ymmärrän kyllä että sellaiset lapset jotka ovat päiväkotiin ja kavereihin siellä ovat varmasti iloisia että saavat jatkaa ainakin osan viikkoa tarhassa.

Lievää mahan kasvua on havaittavissa. :)

Päksäkkä 12+5:heart:
 
argentinos, paljon voimia sinulle :hug:

KYSSÄRI DOPPLERISTA, elikäs teillä joilla sellainen on ja olette käyttäneet sekä vauvan sykkeen löytäneet...mistä kohtaa suurinpiirtein vois tuon vauvelin sykkee löytää???

Mä kokeilin tänään ekaa kertaa kyseistä laitetta ja sain kuulumaan sykkeen ihan ihan alhaalta vasemmalta melkein siitä "luun juuresta" ...onkohan se mun vai vauvan syke?? Voiko oma syke kuulua niin alhaalta??
Viikkoja nyt siis mulla 11+6.

Sieltä nivusen tai "luun juuresta" löytyy sinun oma suoni, tai niin viisaammat mulle sanoi että se joskus huijaa, multa löyty pikkusen navasta alas vasemmalle. Tai löyty ja löyty kuului sen pienen hetken ja sit kaveri lähti litomaan, ja kohta taas kävi siinä ja taas lähti...tais tillikkaa suututtaa :D
 
Dopplerista: Vauvan syke löytyy tosi alhaalta, häpykarvoituksen "rajalta" vähän navasta vasemmalle. Sieltä nivusista löytyy oma syke. Vauvan sykkeen kyllä erottaa, on tosi nopea! Nyt tosin kohtu noussut, joten sykekin löytyy ylempää. Viikkoja nyt 13. Noilla 11+ viikoilla löysin sen ihan alhaalta.
 
Hyppy: Meillä esikoisesta ultraaja vahingossa kertoi sukupuolen noilla viikoilla, ei oltais haluttu tietää. Poikaa veikkas ja oli kuulemma 99% varma veikkauksestaan. Mutta tyttö sieltä syntyi! :D Eli ei taida olla kovin luotettava tuo veikkaus noilla viikoilla.
 
Heippa kaikille :wave:

Eilen oli se kauan odotettu ja pelätty ulta. Kätilö oli tosi mukava, ja tuntui jotenkin tosi kivalle kun hän ensimmäisen kuvan tullessa ruutuun onnitteli. Sieltä se pötkylä löytyi, pää-perämitta 6.0 vastasi viikkoja 12+3. Mitta ei liene ihan tarkka, koska otus oli koko ajan venyneenä ihan pitkulaiseksi. :heart:. Mennään siis edelleen neuvolan viikoilla, eli eilen 12+1 ja la 1.8. Niskaturvotus 0.9mm. Sydänäänet kuulu selvästi, voi mikä ihana ääni se onkaan. Liikkeistä tuli yksi +, toinen tulee kuulemma sitten kun alan itse tuntemaan liikkeet. Jalkapohjat yhdessä kaveri siellä kölli, muuten ei paljon itseään esitellyt. :D. Veriseulat otettiin nyt samalla, kun niihin päätettiin osallistua. Kävin siellä myös puntarissa ja painoin kilon vähemmän kuin kotona =) Niin ja kuvia saatiin kaksi kappaletta mukaan. Seuraava ulta maaliskuun loppupuolella.

Eilen myös kerroin työpaikalla lähimmälle esimiehelle, jotta voi sitten hyvissä ajoin alkaa järjestelemään sijaisuuksia sun muuta. Työkavereille en vielä sen kummemmin paljastellut, tulkoot ilmi sitten omalla painollaan. Entiselle työpaikalle ilmoitin myös, sinne kun jäi tosi läheisiä ystäviä, ihan liikutuin kuinka vilpittömän onnellisia kaikki oli. Voi kun itsekin uskaltaisi jo iloita samalla tavalla.

Täällä ollut puhetta varhaisultrien hinnasta, itse kävin tosiaan silloin rv7 yksityisellä. Koko setti maksoi 138.39. Varsinainen ultra maksettiin erikseen ja vastaanottokäynti + lääkärinpalkkio erikseen. Kelakorvauksia taisi tulla joku parikymppiä, ovat siis pois jo tuosta loppusummasta. Ajan varasin netin kautta sen kummempia selittemättä. Kyseinen firma tosin mainostaa että ensimmäisen ultran voi tehdä jo viikko sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa...Lääkärivaihtoehtoja oli useampia, ehkä tuo palkkio on jokaisella vähän erilainen.

Liikunta mulla on pelkästään koiran kanssa lenkkeilyä. Neuvolan mukaan se on ihan hyvä sekin, tarkoitus olisi kyllä saada itseään niskasta kiinni tekemään jotain muutakin. Uintia olen harkinnut ja jos jonkun mukavan äitiysjumpan vaikka löytäisi. Mulla nyt on muutenkin niin paljon kaikkea "pitäisi ja pitäisi"-juttuja, jotka kuitenkin jää tekemättä :rolleyes:
 
Joo eli terveystalo olis vieny 158 € ja mehiläinen sen 200 € miten se voi olla niin kallista ? :( Ja minä kun vaan olisin halunnu nähä sen tillikan ja näyttää ensimmäistä kertaa isillekkin, voihan piru vie :( Tosi tympeetä.
 
mä sanoin et mä haluan perus ultran siis tarkastuksen, kerroin viikot ja sanovat hinnan ja et se on emätin ultra :O Huomenna tutkin asiaa tarkemmin...KAMALA ÄHKY :( Söin aamupalaksi mandariinin, n.klo 10 pasteijan (joo tiedän rasvaröllykkä) klo 13.30 lounaan, kalaa ja perunaa ja nyt en voi liikkua :D En ymmärrä miten ne ei täällä töissä tajua tätä ku alkaa muistuttaa ulkomuoto jo tukiaisen johannaa :D Kylläpä nyt huumori kukkii kun aiemmin piti taas kyynel vieräyttää kun isäntä ei usko mitään sitten millään! :headwall:
 

Yhteistyössä