** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Päksäkkä mä mietin muinoin, että miten ihmeessä osaan rakastaa kaikkia tasapuolisesti ja ensimmäinen koetus tulikin, kun elämään tuli miehen lisäksi hänen bonuslapsensa. Sitten pelko iski, kun odotin poikaa ja nyt kolmannella kerralla ollessani raskaana mietin taas ihan samaa :D
 
meillä on tulossa kolmas lapsi ja en sinänsä mieti mitä esikoinen aattelee...hän täyttää 10v,koska ollaan tavallaan koettu ne mustisjutut jos illo ko kuopus 2v syntyi..Oli mustis kyl...mut enemmän mua huolettaa tuo 2v joka siis olisi elokuussa 2 v 7kk..on niin meidän ja koko suvun vauva ollut että varmasti on vaikeuksia hänen kanssa..mut eikähä siitä selvitä ;)
 
Tännehän on tullut paljon tekstiä! :)

Itse olin tänään sielä verikokeissa, ja oli ihan mukava täti pistämässä onneksi. Kaks viikkoa olis sit tasan aikaa ultraan ! Toivottavasti aika menee nopeaa.

Meille on tulossa toinen lapsi ja toki sitä tulee mietittyä kaikenlaisia asioita, juuri sitä kuinka sitä rakkautta riittää samalla tavoin mitä esikoista rakastaa. Mietin myös että kuinka itse tuun jaksamaan, mä kun en ole sieltä kärsivällisimmistä ihmisistä.. Tällä hetkellä meidän esikko 2v7kk tykkää ja hoitaa niin paljon kuin vain saa ystävien ja sukulaisten vauvoja. Nuket on myös ihania. Varmasti ilahtuu kun kerrotaan että äitin mahassa on vauva! :)

Liikunnasta: Mitä se on ? Ei vaan, myönnän ettei tuu harrastettua liikuntaa paljoa ! Harmittaa ja haluaisin kyllä, mutta en oo sellanen että lähtisin vaik yksin kävelylle. Pitäis olla joku ohjattu missä "olis pakko tehdä", tykkään kyllä harrastaa ja ennen oon harrastanutkin.. Käydään me esikoisenkaa äiti-lapsi jumpassa kerran viikossa, mutta ei sielä hiki tule. Viimestään kun lumet lähtee sulamaan ja illat eivät ole enään niin pimeitä koitan alkaa kävelemään edes.

Joku kirjotti siitä että tutut käyvät lukemassa omia kirjotuksia , niin mä veikkaan että niin käy munkin tutut ihan varmasti lukemassa, jopa mun mies on joskus käynyt.. Ei taida olla hirveästi muutakaan tekemistä jos kerkiää kytätä toisten kirjoittelua ! :D

Pitäis muistaa käydä hakemassa niitä raskaus multi tabseja, mutta aina unohtuu. Ajattelin myös alkaa popsimaan rautaa, hb oli nyt 117, eli aika normaali mulle, mutta oon ollut nyt aika väsynyt päivisin niin jospa tua rauta vähä auttais..

majj & 10+1
 
Ihana kuva Maami! Ja mitä pötyä tuo on alle kouluikäisen hoitoon laittamisesta kun "äiti on kotona"? Ethän sä kotona ole jos olet töissä, eikö se yksityisyrittäjyyskin kuitenkin ihan työksi lasketa??? Mun käsitys on ollut se, että yksityisyrittäjät on niitä, jotka tekee kaikkein eniten töitä... Jos yhtään "lohduttaa" niin meillä molemmat isommat tytöt jatkavat tarhassa vaikka jäänkin kotiin elokuussa, 25-30 tuntia viikossa saavat siellä käydä. En ottaisi pois mistään hinnasta, kummallakin (no, varsinkin 4-vuotiaalla) on siellä kaverinsa, ja täällä kotona ei moisia ole koska kaikki ovat tarhassa, olivat äidit sitten vauvan kanssa kotona tai eivät. Minkä lisäksi siellä on kaikenmaailman kehittävää toimintaa, varsinkin ensi syksystä esikoiselle kun hän pääsee 5-vuotistoimintaan mukaan (siis 0-luokkaa edeltävään toimintaan, mitä se sitten onkaan :p )
 
Ja sitten tietty unohtui kommentoida kaikkia muita asioita. Liikuntaa ei tule liikoja harrastettua, työt ja kaksi pientä lasta vievät sekä voimat että ajan aika tehokkaasti. Yritän harrastaa hyötyliikuntaa, eli jään metrosta pois vähän kauempana olevalla pysäkillä ja saan aamulla sellaisen 10-15 min kävelylenkin, ja illalla kävelen toiselle, 20 min päässä olevalle pysäkille. Joogassa olen jaksanut käydä kerran viikossa, tekee kyllä tosi hyvää ja se on ihana kun se on sunnuntaina iltapäivällä niin ei väsytä liikaa ja on vapaana. Toisenkin kerran viikossa vois käydä jos jaksais jonain iltana töiden jälkeen sinne raahautua, mutta vaikeaa se on ollut...

Meillekin on tulossa kolmas lapsi, ja oleta, että esikoinen, joka on silloin 4 v 8 kk ottaa uuden vauvan "rutiinilla". 2 v 10 kk:lle voi sitten ollakin kovempi paikka... lasten rakastamisesta en enää jaksa stressata, mietin sitä kakkosta odottaessa jonkun verran, mutta kummasti se rakkaus iski kun vauvan sai syliin. Eli elän toivossa että tälläkin kertaa käy niin. Täytyy sitten yrittää jakaa itseään niin, että riittäisi kohtuu tasaisesti kaikille kolmelle. Varsinkin tuo keskimmäinen vähän huolestuttaa... täytyy yrittää satsata häneen vähän erityisesti syksyllä. Vauvan kanssa kun saa kuitenkin päivät omaa aikaa. Eikä tietty esikoistakaan saa unohtaa :headwall: Ehkä kaksi lasta olisi sittenkin riittänyt... not :LOL:
 
Tervetuloa uusille :wave:

nti mulla oli pariviikkoa sitten vielä, että joka ruuan jälkeen piti mennä pitkälleen 5-20min, tuli niin huono olo, ähky ja tuntu että ruoka puskee muuten takas samaa kautta ulos. Ja iltasin etenkin turvotti mahaa kovasti ja jalkoja hieman.

Liikunnasta tänään pitkästä aikaa olin jumpassa, teki niin hyvää pitkän tauon jälkeen. (Väsymys vieny voiton liikkumisesta) Tarkotus on 1-2krt viikossa käydä jumpalla, pilatesta ja lihaskuntoa. Neuvolastakin kannustivat jatkamaan etenkin tota pilatesta niin pitkälle kuin vain itse pystyy.

Mielialavaihtelut mä oon perusluonteeltani kovin tunteellinen, mutta raskaus triplaa mun tunteet. Eli jos joku asia mua liikuttaa, niin sitä sitten kyynelehditään tovi! Ja saatan alkaa nauraa (hauskasta jutusta, väsymyksestä yms) ja siinä sitten puol tuntiakin saatan nauraa putkeen, ja useimmiten kesken nauramisen saatan alkaa itkemään. Kun mulla alko tässä raskaudessa nämä mielialanvaihtelut, mies naurahti, halas ja tokas "voi rakas, joko nää sun suloiset tunteilut alkaa" ja suukotti poskelle :heart: On se niin ihana, kun jaksaa tukea vaikka mä kuinka kiukuttelisin tai itkisin :heart:

Mutta nyt ois omaa aikaa, telkkua ja :popcorn:

Miikulainen, Tirppa 8kk ja Tirlittantoukka rv 9+6/11+0 *osapoks* :heart:
 
maami86 Ihana kuva pienoisesta! Minäkin niin haluaisin jo noita kuvia, eka ultrassa oli kuulemma kone rikki, ei saatu kuvia kotiin, ja kun se tehtiin "sisältä" niin isukki ei sitten nähnyt pienoista, eikä edes sitten kuvaa :( harmitti kovin.

Mittumaaria Ihan huippu etten ole ainut :D en vaan ymmärrä miks just se, kun en mäkään siellä mäkkärillä hirveesti vieraile :) Lupasin itelleni että 1.2 sen niskaultran jälkeen saan sellasen :D ei malta odottaa..

Mulle kun iski se kauhea kissa-allergia nyt raskauden alussa ja jouduttiin antamaan kissat uuteen kotiin( oli meillä vauvasta lähtien 5 v. varmistin että varmasti hyvä koti, kun niin kauhean rakkaita, ja saan mennä tervehtimään. Avoin adoptio ;)) niin itkuhan se taas eilen KAUPASSA tuli.. nolottaa vähän jälkeen päin, mutta oltiin siinä makkara osastolla ja isäntä otti just niitä makkaroita leivän päälle mitä salaa kissoille syötin :'(

Ja mä en todellakaan ymmärrä sellasten köyhää elämää jotka kyylää toisten kirjoittelua! Huoh, voisin kyllä kuvitella anopistani :D

Kiitos naiset neuvoista ja vastauksista. Pidetään lippu korkealla:heart:
 
lasten hoidosta
ite en yksinkertaisesti viitsisi kuljettaa isompaa lasta hoitoon jos olisin itse vauvan kanssa kotona. Tosin en kyllä ymmärrä miksi niin pitäisi tehdäkkää?(paitsi tosiaan jos tekisin töitä kotona,silloinhan vauvankin tulisi olla hoidossa)
Itse olen lapseni tehnyt ja itse haluan ne hoitaakkin pääsääntöisesti,jos vaan terveenä pysyn jne. Meidän kunta järjestää kerhoja niin yli 3 vuotiaille,kun perhekerhoja vanhemmille ja lapsille ja sitten käydään vielä liekku ry:n tapaamisissa joissa lapset saa ikäistään seuraa..kuin myös on muskaria,liikuntakerhoa jne..ja paljon on lapsiperheitä ystävinä joiden kanssa tavataan. eli vähintään 2 kertaa viikossa ns ryhmätoimintaa ilman päiväkotia mun mielestä riittää vallan hyvin alle kouluikäiselle.

liikuntaa harrastan lenkkeilyn muodossa yleensä joka päivä+ sählyä kerran viikossa. Keväämmällä olen aloittamassa mammajumpan lisäksi. Toivon,että pystyn jatkamaan sählyä mahdollisimman pitkään :) Ylipainoa on reilusti eikä tarviis tulla lisää ollenkaaan.

tuttujen lukemisesta
Olen samaa mieltä,et aika köyhää pitää olla jos kerran toisten juttuja pitää kyttäämällä kytätä. Olen minäkin bongannut tästä ketjusta ihmisen joka on "tuttu" toisilta palstoilta,kuten varmaan hännkin tunnistanut minut,mutta ei mua mitenkään erikoisemmin kiinnosta vahtia hänen kirjoittelemisiaan,eikä mua haittaa vaikka hän minut tunnistaisikin vaikka meillä yhteisiä tuttuja onkin :)
mammy&mato 10+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moroos kaikille ja aurinkoista päivää!

Kestovaippoja alan mielelläni käyttämään. Toivottavasti osaan ommella niitä. Voisitteko kokeneemmat antaa ohjeita ja linkkejä, lähettäkää vaikka yv:llä - KIITOS! Itse en kestä pissa/kakkavaipparoskiksen hajua ja koirat taas sitä rakasta ja kaivavat esim. kylässä roskiksia ja kantavat vaippoja jos siihe tilaisuus tulee.
Liikunta on jäänyt, mutta onneksi se ensi viikolla alkaa, kun muutamme ja koiria on pakko lenkittää hihnassa pitkiä lenkkejä, kun eivät enää pääse juoksemaan vapaina.

(.) Mahani on vaihtelevan pömpöllään. :) Mutta jotain on kyllä havaittavissa. IHanaa. Olen pelko takaraivossa koko ajan, vaikka mitään syytä minulla ei siihen ole (jos ei lasketa 4,5 vuoden tahattoman lapsettomuuden mukanaan tuomaa epäuskoa tähän luomuplussaan). Onneksi ensi viikon tiistaina on ultra ja silloin on jo 11+6. Kun näen pikkuisen siellä liikkumassa, niin voin jo hengähtää: riskiviikot silloin takana. Sinne asti :| mutta yritän nauttia. Kiitos että sain tämän epäuskoisen oloni tänne taas purkaa. Uskon että kun viikot etenevät, loppuvat myös pelokkaat kirjoituksemme pikkuhiljaa.

Tänään poksuu viikot. :)

 
Voi APUA auttakaa!!!!

Anteeksi omanapasuuteni, mutta nyt tarvisisin apua/tukea... Eli minulla oli tänään ensimmäinen ultra ja olen 10 viikolla raskaana, mutta ultraaja ei löytänyt vauvalta sykettä ja vastasi kooltaan 6viikkoa. raskausoireita on ja ei ole kipuja, niin onko normaalia jos koko on tässä vaihessa noin pieni???Pelkään että raskaus on keskeytynyt:(
Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta ja silti kaikki on mennyt hyvin?
Ensviikolla lääkäri ultraa ja katsoo tilanteen uudelleen...
Inhottavaa kun ei tiedä mikä tilanne on...
 
Pikaisesti vain omaa napaa, muuhun ei nyt kykene.. Mulla iski tän kaiken päälle kamala kuume ja ilmeisesti vatsatauti ku en mä tähän tapaan oo oksennellu aikasemmin ettei mikään pysy sisällä.. Mahtava olo!
 
Jeps jep... mä sain nyt sitten olotilan, että olen kamala äiti :( Poju joutui mun koulun takia hoitoon marraskuusta alkaen ja ei olla irtisanottu paikkaa vaikka mä olen taas kotona ja työttömänä... Enkä siis ajatellut poikaa sieltä pois ottaakaan, koska en mä pysty tarjoamaan samaa mitä ne ikätoverit siellä vaikka ravaisin jokaisessa perhekerhossa tai avoimessa päiväkodissa.... eilen työkkäristä sain "tuomion", kun kuuli että olen raskaana.... ei toivoa työpaikan saamisen suhteen ja kontrollisoittoaikakin vasta toukokuulle, kun totesi, että mähän olen jo kesä-heinäkuussa poissa pelistä kuitenkin.... jep... taidan olla itsekeskeinen ja omahyväinen, kun nautin hetkistä yksin... tänään tosin pojulla vapaapäivä, kun en mä koko viikkoa halua sitä päiväkodissa pitää...

MUOKS:

Siis voihan jehna! Huomenna on ultra ja mua alkoi hermostuttamaan se. Mä en tajua miten yhtäkkiä olen näin peloissani ihan normi toimenpiteestä. No toki saattaa vaikuttaa se, että se tehdään polilla mone muun asian takia ja sitten nt-uä onkin toisena ajankohtana toisessa paikassa. Kivahan se on, että saa extrakertoja moikata masukkia, mutta jokin nyt vaan saa mut ihme tilaan :( Onko muut käyneet läpi tällaista, että tekisi mieli vaan juosta karkuun?! Mä en tiedä edes mitä pelkään. Ehkä sitä, että siellä ei olekaan mitään ja pallo on vaan yksin kehittynyt tohon...tai että kaikki ei ole ok.... tai jos siellä onkin 2?? APUA! Paniikki meinaa totisesti iskeä! Joo mä olen pöjkä, tiedän, sitä ei tarvitse tulla kertomaan :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Ensin kysymys vauvankantorepuista (vai miksi niitä sanotaan) jos jollakulla on kokemusta sellaisista: muistaako/tietääkö kukaan minkä merkkisiä on sellaisia, joissa vauvalla on aika leveä istuma alusta? Olen nimittäin nähnyt sellaisia ennenkaikkea suomalaisilla äideillä, ja olen joskus kysellyt merkkiäkin, muttakun olen hatarapäinen ja tyhmä kun en laittanut sitä muistiin niin unohtunuthan se on :ashamed: En siis tarkoita kantoliinaa, sellainen meillä jo on enkä saa sitä sidottua niin, että se pysyisi mulla päällä hyvin, enkä Baby Björniä, sellainenkin meillä on, mutta siinä on se vauvan pepun alta menevä osa niin kapea, että mun käsittääkseni se ei ole vauvalle kovin hyvä. EIkä myöskään mun omille olkapäille/hartioille : / Jos joku tietää minkälaista kantoreppua tarkoitan niin olisin myös kovin kiitollinen tiedosta mistä niitä voi ostaa, netistä, Helsingistä tai Tampereelta (muualla Suomessa tulee sen verran harvoin (=ei koskaan) käytyä ettei niistä ostopaikoista ole paljoa iloa :) )

Mammy, on kiva että teidän kunnassa on toimintaa alle kouluikäisille niin että riittää. Itse hoitotädeillä pelkkä pikkuveli ja kerran viikossa seurakunnan kerho seuranani kasvaneena en halua samaa tylsyyttä ja totaalista virikkeiden, kavereiden (päiväsaikaan) ja pedagogiksen toiminnan puutetta omille lapsilleni. Ja täältä ei tosiaan löydy minkään sortin virikkeellistä toimintaa niin paljoa, että se riittäisi sosiaaliselle 4-vuotiaalle, jolle ne omat kaverit kuitenkin ovat jo aikas tärkeitä. Ja tällä hetkellähän mä olen 40 tuntia viikossa töissä, niinkuin mieskin, eli ei olis edes mahiksia pitää lapsia kotona... vauvan syntymästä tulee taas niin iso muutos muutenkin että se riittää meidän perheessä, en rupea tarharutiineita muuttamaan muuten kuin että tuntimäärä laskee sieltä reilusta 45 tunnista enintään 30 tuntiin viikossa. Enkä koe itseäni edes itsekkääksi tässä asiassa. Jos olen jonkun mielestä huono äiti niin olen sitten.
 
Manduca on yksi merkki ja toinen minkä tiedän on cybex 2 go.

Babystyle myy cybexiä ja muksutalli myy manducaa ... aikas hintavia, mutta mäkin täällä harkitsen ostavani tuota cybexiä.. mielestäni manducassa ei ole tarpeeksi tukea niskalle ja päälle.

Omistaako joku jo kyseiset merkit? Plussat ja miinukset kehiin! :)

Manzu 12+6
 
Toiveilija Onko mahdollista että ovulaatio on ollut myöhemmin? Vai onko sulla ollu tosi säännöllinen kierto? Valitettavasti sehän voi olla kummin vaan, hedelmöittyny myöhemmin taikka sitten on keskeytyny jo. Mutta valitettavaa on odottaa aina viikko eteenpäin. Itellä kävi vielä km:n aikana niin että kasvo kyllä viikossa, mutta hcg vaan laski... Toivotan sulle parasta :heart:

Kestovaippoja ei tulla kyllä käyttämään... Ei vaan aika eikä into riitä siihen.

Mun liikunta harrastus on tällä hetkellä tallin siivoominen päivittäin :D Se saa riittää, 4 karsinaa siivottavana ja toki sitten on heppojen ulos ja sisään viennit ja 4x päivässä ruokinta.

Me saatiin ultrassa vaan yks ultrakuva. Oisin kyllä halunnu enemmän kuvia, mutta onhan tuo yks parempi kun ei mitään. Kai se ajatteli, ettei toissynnyttäjä enää tartte niin hirmusti.

Mutta nyt tytsy on nukkumassa, niin mun on lähdettävä siivoomaan sitä tallia.

Saara09 + Nuuttiasukki 11+5
 
ei kai kenenkään tarvi olla huono äiti jos tekee toisella tavalla kuin toinen? jos näin on niin silloinhan minäkin olen huono äiti kun en vie lastani hoitoon,kun itse olen kotona!!!!lapseni jää vaille virikkeitä ja pedagogista toimintaa...mikä meitä äitejä vaivaa,kun alamme heti puhua huonosta äitiydestä,kun huomaamme että toimimme eri tavalla kuin joku toinen äiti?

Tottakai minäkin kaipaan omaa aikaa ja nautin iltaisin kun saan harrastaa yksin jne,,,mutta mies tekee työn kodin ulkopuolella ja koen että minä teen sen työn sitten lasten kanssa kotona ja pidän sitä itse tärkeänä kuin myös mieheni arvostaa sitä. Tämä on meidän tapamme toimia..ehkä olemme sitten huonoja vanhempia tms...

Jokaiselle äidille kourallinen itsevarmuutta,että jaksaisimme olla ylpeitä omista valinnoistamme ja siitä että joka tapauksessa ajattelemme lapsemme/lapsiemme parasta!!
 
Viimeksi muokattu:
Jipii!! Np ultra kahen viikon päästä! :) johan alko jännittämään..

Kysymys teille jotka käyny PKKS:ssä aijemminkin... Eli muutama odottaja täällä oli jotka synnyttää myös PKKS:ssä, tiedättekö millaiset laitteet siellä on? siis ultra? 2d, 3d? Ja kerrotaanko siellä mielellään sukupuolta sitten myöhemmin? kun joissakin sairaaloissa tietoa ei haluta kertoa...
 
MÄ jätän nämä keskustelut sikseen... :(
Käytiin maanantaina ultrassa ja viimeksi ollaan käyty 30.12 ja rvk oli silloin 6+0
Nyt sitten selvisi että alkio oli 6+2 jotenka keskeytynyt...
Nyt ootellaan vuotoa seuraavan kahen viikon aikana ja jos ei ala niin silloin haetaan sitten lääkkeet.

ONNEA TEILLE KAIKILLE!!!!
 
Heippa!
Liikunnasta:Noitten koirien kanssa tulee liikuttua ihan riittävästi, tosin kovin liukkailla en lenkille uskaltaudu, etten vaan vauvalle aiheuta kaatumisella vahinkoa. Ylipainoa kun ei ole, niin en pahemmin stressaa raskauskiloista. Edellisistä tullut n. 10kg, mutta lähtenyt muutamassa kuukaudessa. Imetys on mulla tehokas laihdutus. :D
Lasten hoidosta: Meillä käy mun mamma, eli lasten isomamma hoitamassa kotona tyttöjä kun olen töissä. :heart: Piti tytöt laittaa hoitoon, mutta mamma ilmoitti että ei, vaan hän haluaa tulla heitä hoitamaan. Ja on kyllä maailman paras lastenhoitaja, tytöt rakastaa häntä ja hän hoitaa heitä tosi hyvin ja lisäksi huolehtii kotitöistä. Olen tosi onnekas. Eli kun vauva syntyy, niin tytöt eivät mene hoitoon tai jatka hoitopaikassa. Esikoinen aloittaa eskarin ja tuo silloin 3.5 v käy kahdesti viikossa srk: kerhossa, kerran viikossa muskarissa, liikkarissa ja tanssissa. Lisäksi käymme ahkerasti MLL: kahviloissa ja tapaamisissa. Siinä on mielestäni tarpeeksi toimintaa. :D Mä myös koen, että mielelläni pidän lapset kotona niin kauan kun mahdollista ja hoidan heitä mielelläni. Mutta ketään en tuomitse! Kaikilla eri tilanne. meillä on niin mahtava tilanne, että on monta mammaa, jotka mielellään lapsia ottavat yöksi... Eli silloin saan kahdenkeskistä aikaa vauvan kanssa ja mieskin saa siinä sivussa huomiota. ;) Jos ei ole paljon mammoja ym lähettyvillä, ymmärrän oikein hyvin miksi mielellään laittaa lapset päivähoitoon, että saa levättyä ym. Tulipa sekava selostus... :LOL:
Miuski:Mua jännitti myös se ultra ihan sikana! Meinasin seota! Mutta kun näki että siellä oli kaikki hyvin, niin tuntuipa hyvältä. Nyt jo osaa olla vähän luottavaisempi tän raskauden suhteen, huom VÄHÄN! :LOL: Joka päivä edelleen miettii km mahdollisuutta..... tai muita kauhukuvia pyörii päässä. No, kyllä se kai tästä.
Vaipoista: Kertiksiä ollaan käytetty, mutta kestoilu kiinnostaa. Ehkä tällä kertaa sais aikaiseksi hakee tietoa ja opetella....
Toiveilija Voi, toivottavasti kaikki on hyvin.
Neamma ja masukki POKS! 13! :heart:
 
hyppy hyvät laitteet on...jopa nappia painamalla saa nökyviin 4D kuvaa...tosin ei ne sitä käytä juurikaan :( mulla lääkärit tehny kaikki ultrat ja kaikki ovat arvailleet sukupuolta mielellään...mut se on tosi lääkärikohtaista sekin...:)
 
Minut pois listalta... olin maanantaina ultrassa minkä olis pitäny vastata 8+4(?)
mutta alkio vastasikin 6+2 ja sykettä ei enää ollut..
viimeksi tuota ennen kun kävin ultrassa niin alkio vastasi 6+0 (30.12)
Vuotoa ei ole ollut ja sitä ootellaan seuraavan kahen viikon sisällä alkavaksi jos ei ala itestään niin sitten lekurista hakemaan pillereitä...
Vauva olisi ollu niin toivottu.. mutta niin se minun tuurilla viiään pois...
 

Yhteistyössä