Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Heipä heii

Huh onneks on joulu ohi, kyllä se on stressaavaa aikaa.. oon ollu ihan tajuttoman väsyny. Tissit on kippeet jne.. no, pahoinvointia ei toistaseks oo ollu ehkä hiukan vaan etomista.. Mutta HUOMENNA on neuvola!!! =) hirveetä ku pelottaa. Ja joudun menee yksin ku mies on töissä eikä pääse.

Mut eniten ehkä pelottaa jos siellä on tuttuja :eek: mitähän mää niille sanon jos törmään joihinki, apua...

Mut tuun huomenna kirjottelee paremmin nyt tää menee petiin makoilee ku väsyttää. zzz...

Hyppy ja pikkunen 7+2
 
LEO81, mä tein ekan testin oletettuna menkkojen alkamispäivänä, jolloin näytti negaa ja viikko sen jälkeen eli 5 vkoa menkoista sain tosi tosi haalean plussan ja siitä parin päivän päästä yhtä haalean ja vielä kolmantena yhtä haalean. Jotta olisin saanut mielen rauhan tein vielä viimeisimmästä haaleasta plussasta kahden päivän jälkeen testin, jossa oli tosi vahva plussa.

En tiiä ihan että liittyiks tää sun juttuun, mutta itse siis panikoin sitä että en ookaa raskaana ku niin haalea plussa. Ekassa raskaudessa en uskonut olevani raskaana ja tein ekan testin viikkoa myöhemmin kuin nyt plussasin ja sillon viiva oli tietty tummempi. Mitä tästä opimmekaan eli tee yksi testi ja odottele, onko masussa elämää kun asialle ei mitään voi tehdä. Mulla ei ees mitään pahoja oloja tms. mutta en nyt enää panikoi ku sitä joko on tai ei ole raskaana tai asiat joko on tai ei ole hyvin. Positiivista ajattelua kaikille!
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta! Mä en ole kummastakaan aikaisemmasta testaillut näin paljon. Mennyt kyllä ihan yli, mutta kyllä ne testit nyt oli tässä. :D Pitää vain nauttia nyt tästä olotilasta, vaikka voiko jatkuvasta krapulan ja väsyn tunteesta edes nauttia. :p

Hyppy: Mukavaa neuvola käyntiä!!! :wave: Ultrataanko teillä neuvolassa? Meillä aikaisemmassa kotikunnassa ultrattiin, mutta nyt en tiedä mikä meininki täällä on.
 
Moi pitkästä aikaa!
Huh kun on joulu ohi! Meillä jäi mummu vielä pariksi päiväksi kylään, onneksi, tarkoituksena oli, että hänkin olisi lähtenyt tänään kotiin. Mutta nyt on sitten lapsenvahti vielä huomenna ja tiistaina joskos me päästäisiin vaikka miehen kanssa kahdestaan alennusmyynteihin... :D Ja joskos vaikka saisin miehen tiistaina mukaan neuvolankin, saas nähdä :O

Joulun syömisistä, niin mä söin kaikkea. Myös vakuumipakattua graavi- ja kylmäsavustettua lohta. En tiedä, en jaksa stressata, jos saan jonkun kauhutaudin niin sille ei sitten voi mitään. En ole ikinä ennen mitään saanut, ja kemistinä töitä tekevä kaverini kertoi joskus että listerian voi saada vaan jos rupeaa pureskelemaan tiskirättiä, mutta se nauroi räkäisesti kun sanoin, että sen voi mm. saada lohesta. No, en tiedä mitä hän itse söi raskaana ollessaan, mutta kun mieli teki ja rasvainen kala on hyvästä sikiön aivojen kehitykselle niin söin sitten tämän kerran.

Huono olo on taas tullu takaisin. Taitaa johtua väsymyksestä, oli tosiaan aika rankka joulu kun täällä olivat mun vanhemmat ja veli vaimoineen. Pakkohan heille oli sitten jouluaattona asianlaidasta myös kertoa, olisivat muuten kuitenkin kyselleet kun en normaalisti kuitenkaan jätä hyviä viinejä juomatta.
 
miuski: Mulla on kans koko ajan ihan hirvee jano ja nälkä. mukavaa oli anoppilassa olla, kun anoppi vahtaa joka suupalan ja mun ois tehny koko ajan mieli syödä jotain..Mandariineja kuluu tooosi paljo.

Jouluruuista, mä söin kaikkea muuta paitsi graavilohta,jota en syö muutenkaan. musta vaan tuntu et kaikki tuputtaa koko ajan jotain alkoholipitoista ja sitten koitin keksiä syitä miks en ota nyt.

Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä kellekkään muulle kun yhdelle mun pikkusiskolle(oli meillä yö kylässä ja ihmetteli kun oksensin) ja eilen laitoin äitille viestiä,niin soitti aamulla et vai semmosta teille kuuluu. eikä kuulostanu ollenkaan ilahtuneelle saatikka onnitellu.:(
saa nähdä muuttuuko mieli kun raskaus etenee..
Mulla myös hirveä väsymys, eikä nää 11h työpäivät oikeen innostas vaan ei kait se auta, tällä syönnillä pakko tienatakki jotain.:D

Miten suurimmalla osalla on noin aikasilla viikoilla neuvola? Mulla oli edellisessä raskaudessa eka neuvola 10+ viikolla ja nyt on rv9+4.
meinaatteko te mennä np-ultraan? ja muutenkin osallistua "sikiösyyniin"? Mulla on vähän harkinassa tuohon np-ultraan osallistuminen, meinasin et jos vaan otattas sen verikokeen, niinkun toisessakin raskaudessa. sillon tosin ei saanut ultraa jos riski oli verikokeiden perusteella pieni..
Josko sitä söis ennenkun tullee ekat muksut.;)
 
Tuulis: :hug: Eiköhän sun äitin mieli vielä muutu ! Mua myös vähän mietittyy miten omat- ja miehen vanhemmat ottavat raskauden kun kerrotaan, joko ovat todella iloisia tai sitten vähemmän iloisia, taloudellisen tilanteen takia. Mutta mä oon sitä mieltä että kyllä kaikki järjestyy ! :)

Mä en ole edes vielä varannut neuvolaa kun tosiaan meilläkin otetaan vasta rv 8--> ekan kerran neuvolaan! Ehkä tän tai ens viikon aikana vois. Np-ultraan varmasti mennään ! :)

majj & 7+0 ( taas poksuu viikot :heart: )
 
Heipä hei kaikille!
Tässä varmaan viimeisten joukossa olisin pinoon mukaan tulossa. Reilun vuoden yrittämisen jälkeen ja jo lapsettomuushoitojen aloitustutkimusten jälkeen pumpsahti raskaustestiin viime keskiviikkona yllätysplussa, liekö aukiolotutkimus sitten putsannut putket samalla niin, että näin onnellisesti pääsi käymään?! Hedelmöitysajankohdan mukaan laskettu aika olisi 31.8 eli juuri ja juuri elokuisiin mahtuisin :)
Meillä on ensimmäinen tulossa ja ikää on 28v. Olo on ollut ihan epätödellinen, mutta äärettömän onnellinen ja ilonkyyneleitä on perheen kanssa vuodatettu koko joulun. Joululahjana oli pakko heille kertoa, kun ovat tienneet meidän tilanteen ja alkoholia olisi kuitenkin tarjottu. Sittenhän sen näkee, kuinka meidän käy, toivon mukaan kaikki menee nyt hyvin.

Oireita ei vielä kauheasti ole ollut. Tissit on pinkeät, mutteivät kipeät ja juilintaa ja nippailuja tuntuu aika-ajoin. Kauhean nuha-flunssan sain pari päivää ennen plussaa, erityisesti yö-aamuaikaan on ihan nokka tukossa ja saa niistää koko ajan. Turvotusta ei ole, eikä tee makeaakaan yhtään mieli, mikä on hyvin poikkeuksellista mulle :D Se saa kyllä hyvin pysyä koko raskauden ajan. Illasta alkaa hyvissä ajoin väsyttää, muttei välttämättä uni tule kumminkaan. Suolaista tekee säännöllisin väliajoin mieli ja janottaa... Aamulla ennen syömistä saattaa olla vähän heikko olo, muttei kumminkaan oksettava.

Heinäneito + Milli (4+5)
 
Tuuulis: Mun äidin reaktio muinoin esikkoon oli: pitkä hiljaisuus......"vai niin..:"..."justiinsa niin"..."pitihän se arvata"...."No kyllä sä sitten muutaman kuukauden päästä tiedät mihin olet pääs pannu" ja se siitä... Juu, toka sai aikaan itkun ja tämän kolmannen kohdalla kerroin päivänä jona haukkui mut aivan totaalisesti...ei ole pyytänyt sitä edes anteeksi....
No sepäs sai hetkellisen shokin aikaan ja iloitkun hällä, mutta eipä ole ottanut esille sen jälkeen.... Mahtaako oikeasti olla iloinen... :(

Mä muuten vedän kans mandariineja ihan tolkuttoman paljon. Niihin ON himo!!! Banaanin söin yöllä, kun alkoi heikottamaan, mutta oli liian makea :x

).( (huomatkaa, en tunnusta pyöristymistä vielä ;) )

Tänään on taas Kaasua Komissaario Palmu- fiilis..... siis mistä tätä ilmaa riittää????

majj: Meillä saadaan neuvolasta lähete toisaalle np-ultraan, on siis ostopalveluna ja sitten pitää itse se aika varata.
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä joulu meni nopeasti, kun ylimääräisiä vapaapäiviä oli se minimi eli itse tässä töissä parhaillaan jo yritän olla. Siis yritän sillä olo on aika huono eli etoo, sydän pomppailee omia aikojaan, päätä särkee ja väsyttää... Ei millään jaksaisi täällä toimistolla nuokkua, mutta onneksi puhelimet eivät ole soineet eli ovatkohan kaikki asiakkaat sitten lomalla..? Hyvä niin.

Jouluna tuli syötyä siskon valmiista herkkupöydästä liki kaikkea paitsi mätiä ja sienisalaattia. Graavilohtakin maistelin vähäsen hyvällä ruokahalulla, sillä se oli tuoreesta kalasta itse graavattua eli ei vakuumia ollut nähnytkään. :D Joulupukki toi lapsille paaaljon lahjoja eli ovat vissiin aika kilttejä olleet! Itse sain mieheltä uuden kännykän, joka onkin niin hieno etten osannut edes puhelua sillä lopettaa, vaan otin uudelleensoiton. :LOL: Pitäisi varmaan lukaista käyttöohjeita...

Olitte puhuneet täällä himosta mandariineihin ja nyt alkoi munkin tehdä niitä mieli! Pitänee soittaa miehelle, että ostaa niitä pussillisen kotiin.

Niin ja tervetuloa taas uusille - kiva että joukko vielä kasvaa, vaikka näyttää syyskuisten pinokin jo tuolla olevan eli viikot on vierineet kuitenkin joutuisaan!

Pitäisiköhän yrittää niitä töitäkin tehdä..? :ashamed: Onneksi on taas lyhyt viikko, kun pidetään uudenvuoden aatto toimisto kiinni. Ja vuotta vaihdetaan perheen kanssa kylpylässä, joten on tässä mukavaa odotettavaa loppuviikoksi!

Blanco + Öttiäinen 7+3 (8+3 neuvolan mukaan)
 
(.) No, nyt on varattu myös varhaisultra yksityiselle. Sattui vielä niin, että sain sen pari tuntia ennen neuvolan aikaa :) Molemmat on 10.1. No, jos sieltä paljastuu tm, kkm tms niin eipähän tarvi turhaan mennä neuvolaan hakemaan niitä lippuja ja lappuja, eli hyvä näin! :) 2 viikkoa menee nopeesti, kun muutenkin nämä päivät sulaa ohi. Nyt vaan päivä kerrallaan.

Mitäs vitamiineja käytätte? Oletteko kauan käyttänyt? :)

Multi-tabs Monivitamiini Olen noita noin 3viikkoa popsinut 2tabl. päivässä :)

majj, meillä ainakin neuvolasta lähtee lähete ja sitten sieltä tulee aika np-ultraan.

Tuulis ja Miuski00, tosi kurjat "vastaanotot" :hug:

Äitini on varmaan enemmän, kuin onnellinen, kun kerron raskaudesta, mutta en uskalla turhaan ennen varhaisultraa.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen neuvola takana! oon niin helpottunu! :heart:

Ultrattiin ja sydän näkyi sykkivän hienosti! Vauvan koko oli hieman pieni viikkoja nähden, mutta laskettua aikaa ei muutettu siltikään. Iso kivi vierähti sydämmeltä. Ensiks terkka oli näkevinään kaksoset mutta sitten hoksasi että se olikin sydämen kaiku mikä heijasti, kyllä meinasin pyörtyä En osaa nyt sanoa muuta kun helpotti aivan kamalasti.

Hyppy ja kirppu 7+3 (6+4) :wave:
 
Tervetuloa uusille!:wave:

Ihana joululahja heinäneidolla.:heart:

Oireet mulla on aika samanlaiset kuin viimeksikin pojasta. Väsyttää, nenä tukkoinen nyt oli hieman pahaaoloa ja tällä kertaa on tullut tissit vähän araksi vasta nyt kun aikaisemmin heti. Johtuiskohan siitä kun imetyksen lopetuksesta on kuitenkin vasta puoli vuotta. Lonkat myös kipuilee, sitä mulla oli viimeksikin alussa. Näiden oireiden perusteella voisin veikata vaikka poikaa. Syödä voisin mitä vaan.

Np-ultrassa meinataan käydä. Se onkin jo 7.1 ja samalla otetaan verikoe. Np-ultra varataan meillä itse sairaalasta ekan neuvolakäynnin jälkeen.

Joulupöydässä söin kaikkea muuta paitsi kylmäsavua ja mätiä. Maksalaatikkoa ja sienisalaattia meillä ei olekaan. Graavilohi oli mun isän itse tekemää joten sitä uskalsin syödä. Samoin olisi myös kylmäsavu ollut mutta sitä en uskaltanut ottaa kun se oli ollut vakuumissa ja pakasteessa. Terkka sanoi neuvolakäynnillä että listeriaa on ollut tänä vuonna paljon liikkeellä joten ei suositellut ottamaan riskiä. Mä kyllä tein kakun jossa oli liivatetta. Eikö sitä saisi käyttää? Mä en ole koskaan kuullut.:|

Vitamiineista otan vain d-vitamiinia.

Mulla alkaa tää turvotus kyllä olemaan niin mahtavaa että kohtahan tän jo kaikki huomaa. Omat vaatteet menee kyllä päälle mutta joissakin housuissa napit kiristää.

Päksäkkä 9+3:heart:
 
Ihania ultrakuulumisia Hypyllä!!

Mä kans kotiuduin just Taysista kontrolliultrasta. Meillähän oli se tilanne vajaa pari viikkoa sitten, että näkyi kaksi sikiöpussia, joista vain toisessa syke. Ja nyt oli sitten kontrolli, et jos se toinen sieltä vaikka olis lähteny kasvamaan.

Lääkäri ultrasi ensin alakautta ja sai sykkeen näkymään. Sanoi, että kohtu on tosi reilusti kallellaan eteenpäin, että ei tarvi kauan kuulemma raskautta piilotella (mä tosin näytän aina siltä kuin oisin 27 viikolla raskaana, kun olen mallia tikkujalkainen pallomaha).
Sanoi sitten, että ultraa vielä vatsanpeitteiden päältä ja kas.. Siitähän näkymä olikin selkeämpi ja sieltähän löytyi toinenkin syke! :D

Nyt sitä sitten odotetaankin kaksosia, kun kerran kohdusta näkyi kaksi tasavahvaa sykettä ruudulla samaan aikaan. Hupsista..

Ja yhtään en aio stressata tätä ennenkuin on jotain stressattavaa. Huomenna on neuvola ja kohta jo np-ultra. Nythän niitä ultria tulee sitten enempikin. :)

Raitis ja Pete & Pate rv8+0.
 
Monni: syötkö sitä raskaus multitabsia vai sitä tavallista multitabsia. Mä ostin vahingossa aluksi sitä tavallista multitabsia kun tätä raskautta alettiin suunnitella, mutta siinä onkin a-vitamiinia joka ilmeisesti on kiellettyjen listalla jossain määrin. Ostin sitten multivitaa jossa sitä ei ole. nyt pitäis siirtyä tuohon odotusajan vitamiiniin. Niitä popsin edellisissäkin odotuksissa. Mä en edes tiedä miten paljon se a-vitamiini juttu nykyään enää pätee, mutta aikaisemmin muitan sen olleen kiellettyjen listalla.
 
hei,

hyppään minäkin viimeisten mukana joukkoon onnellisten. Ihanan joululahjan sain plussaamalla aattoaamuna. La 31.8. Esikoinen on jo 6-v. ja toinen siis tulossa. Mahtavaa:heart: Malttamattoman soittelin jo tänään neuvolaan, ensimmäinen käynti menee tammikuun loppupuolelle. Olette ehtineet kirjoittaa kamalasti, osan ehdin jo lukemaan. Jatkan tässä hissukseen töiden lomassa :whistle: hassua olla viimeisten joukossa ja osalla raskaus jo "pitkällä":D

Joulu meni fiilistellessä ja nopeasti. Söin lähes kaikkea joulupöydän antimia. Vielä ei olla kerrottu raskaudesta kellekään, mutta ehkäpä jotkut hoksasivat kun en viiniä ottanut jouluruoan kanssa ;)

hillatar ja "nimetön"
 
Viimeksi muokattu:
innoissani unohdin muutamia tietoja eli ikä 30v. ja synnäri EKKS. Ai niin, ihanan nimen olette pinolle antaneet, elohiiret :heart: Esikoinen on syntynyt elokuussa 04 ja on aina ollut elohiiri ja tulee varmasti aina sitä olemaan! nyt takaisin töiden pariin:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Hei!! Täälläpäs olis yks elokuinen mukaan,jos vain mahtuu ;)
LA olis neuvolan mukaan 12.8,mutta mun mielestä se on hiukan myöhemmin.. Selviää sitten kun ultrataan tarkemmin. ja viikkoja se 6+4 ja neuvolan mukaan 7+3.
(sen takia en usko noihin neuvolan viikkoihin ja la:han kun tää raskaus on alkanut clomeilla ja niihin tikutin oviksen joten tiedän melko tarkkaan sen,että milloin hedelmöitys on tapahtunut ja neuvolassa laskettiin vain menkoista,jotka mulla ei kovin luotettavat oo koskaan ollu.. )

Osaako joku sanoo,millon tää nenän tukkoisuus lakkaa? Kun tuntuu,että aina on röörit tukossa.. Ja hengästyttää :)

Viel lisäilen,että ikää olis 23 ja synnyttää pitäis K-PKS kait. Näkee sit kun pääsee niin pitkälle ;)
 
Viimeksi muokattu:
Moips kaikille ja tervetuloa uusille, onpas tässä Joulun aikana tullut paljon tekstiä :O Mä olen viettäny koko Joulun ilman konetta, tänään vasta tän avasin. Tarviikin vielä lueskella noita sivuja taaksepäin vähän tarkemmin! =)

Mä sain tänään ekaa kertaa sydänäänet kuuluville tolla dopplerilla :heart: Ah, kylläpä helpotti vaikka oli kyllä työn ja tuskan takana että ne vihdoin löyty! Se on niin pienestä kiinni :D

Ihan järkky olo täällä, oksu lentää.. :(

Joulupöydässä tuli syötyä kaikkea muuta paitsi herneitä, graavia(itsetehtyä), mätiä, maksalaatikkoa.. Kylmäsavu oli itse tehty joten sitä uskalsin ottaa. Silakkaa söin ihan hulluna.. :ashamed: eikö olisi saanut??


-Fanny- ja vaavi 9+1
 
Tervetuloa uusille!
RAITIS: Tuplaonnittelut!!! IHANAA!!!! :heart:
Tää on kipeä.... Kuumetta 39 ja risat, keuhkot sattuu ja nuha. Mikään ruoka ei ole maittanut 2 päivään, sitä ennenkin ruokahalut ihan nollassa tän pahoinvoinnin takia. Eli nyt voidaan tosi pahoin ja sairastetaan flunssaa... Painun takaisin sängynpohjalle, palann asiaan kun kuume vähän laskenut. :wave:
Neamma ja muru 9+5
 
Täällä vietetty joulua ilman tietokonetta ja olipas tullut tekstiä! Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Ja ihania uutisia on tullut ainakin Raitikselle ja monet oli kuullu sykkeitä ja muuta ihanaa :)

Joulupöydästä söin kaikkea. En vaan pysynyt erossa kaloista enkä mädistä, juustojakin söin huoletta, paitsi homejuustoa ihan vaan pikkusen piparin päällä. Makeat ei tehny kauppaansa ollenkaan.

Pahoinvointi ei ota helpottaakseen. Rannekkeet auttaa kyllä hiukan, vain kerran joudun joulupyhien aikaan oksentamaan. Kamala olo on kyllä koko ajan.

NP-ultra on mulla 12.1. Kutsu tuli sairaalasta. Pieni ongelma aiheutuu kyllä siitä, kun ei lapsia saisi ottaa mukaan tutkimushuoneesees... Ei mulla kyllä ole ketään ketä voisi esikoista hoitaa tuona päivänä ja kyllähän isän täytyy päästä näkemään ultrakuvaa eikö niin?

Jahas, paneudun nyt tuohon listan päivittämiseen.

hemari 9+1
 

Yhteistyössä