Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Pilvilinna74 eikös sinulla ole nyt saman verran viikkoja kuin minulla eli 5+4? Joten tosiaan varhaiset viikot on vasta menossa ja jos vielä hedelmöittyminen onkin tapahtunut myöhemmin, niin ei varmastikaan mitään hätää, vaikkei sikiötä vielä näkynyt. Onpahan nyt todistettu, että raskaus ainakin on alkanut oikeassa paikassa, mikä on hyvä uutinen! :) Itsellä sama eli vain raskauspussi näkyi ultrassa viikolla 7+3, jolloin lääkärikin pystyi jo melkein varmuudella toteamaan sen tuulimunaksi. Tosin sitten vielä odotettiin keskenmenoa kaksi viikkoa ennen lääkkeellistä keskeytystä. Mutta sinuna yrittäisin nyt suhtautua asiaan mahdollisimman rauhallisesti (varmasti helpommin sanottu kuin tehty) ja saisitkohan neuvolan kautta lähetteen kontrolliultraan vaikka reilun viikon päähän, jolloin pikkuisen pitäisi siellä näkyä ja sykkeen myös? Olen kuullut, että jossain yksityisillä lääkäriasemilla ei edes anneta ultra-aikoja vielä näin varhaisilla viikoilla, ettei tulisi turhaa huolta, jos mitään ei vielä näkyisi. Iso :hug: sinulle ja pidetään peukut pystyssä, että siellä pieni pesää kuitenkin tekee! bd
 
Noin, neuvola aika saatu 8:lle viikolle. Eli 27.12, mutta nyt rupes jo jännittämään..eniten pelottaa jos siellä ei ole mitään. Ja oon vähän lukenu juttuja että ekalla neuvolakerralla ei edes katsota sydänääniä? haluisin niin kovasti kuulla että onko siellä mitään... Itse ajattelin vanhemmille kertoa ekan neuvolan jälkeen. Mutta muille vasta myöhemmin..

Ostin eilen raskaus ja imetys multivita pillereitä.. En syö kovin monipuolisesti, mutta pitäs ruveta yrittämään sitäkin. Ja voi hitto ku tekis mieli jo kaikkea ostella pienokaiselle!! millon te muut meinaatte hankkia jotain?

Hyppy ja pieni 4+5
 
Täällä kyseltiin miten sukulaiset otti uutisen vastaan.. äiti onnitteli heti ja oli iloinen meidän puolesta (tosin ihmetteli että tärppäsipä teillä nopeasti :D) Sisarukset ei vissii oikein vielä tajunneet että meille voi ihan oikeasti tulla vauva (11 ja 16v.) Mun kaveri oli ihan innoissaan uutisesta, itsekin kun on raskaana viikolla 13, nyt ollaan sitte samaan aikaan :) Ja vielä miehen äiti, täpinöissään oli hänkin, lapsenlapsesta on puhunut jo jonkun aikaa.. :) Niin ja työkaverit tietty onnitteli myös.

Eilen tuli tissit vähän kipeäksi (varsinkin nännit on arat) ,ja niissä näkyy paljon haaleita verisuonia, ja välillä on vähän kuvottava olo. Eilen illalla alaselkää jomotti vähän aikaa samalla tavalla kun ennen menkkoja ja pelkäsinkin et ei kai ne nyt ala, ei onneksi, v-vuotoa tuli vähäsen. :) Myös väsymystä on edelleen havaittavissa, ja seksiä ei tee mieli mikä on tosi outoa :D Minäkin ostin eilen multitabs raskaus vitamiineja :)

Nannie ja pirpana 4+1 :heart:
 
Tervetuloa uusille, kovin me nyt lisäännytään :D

Järkky olo, oksettaa ja kyökityttää koko ajan.. En muistanutkaan minkälaista tämä voikaan olla.. huh! Ja neiti tietenkin ihmettelee että mikä äitiä vaivaa :/

Sain varattua ultran yksityiseltä ensiviikon keskiviikoksi eli silloin omien laskujen mukaan 7+0 eli viikko 8 alkaa.. Niin ne suositteli sieltä. Jänittää jo kovasti! Mitä siellä mahtaakaan näkyä :rolleyes: ja pari päivää ennen ultraa, 13.12 on neuvola. Kiva täti, tuttu jo entuudestaan kun esikoisen kanssa ollaan hänellä käyty.

Meillä kaikki tavarat ja vaatteet on valmiiksi jos tyttö tulee.. Ja olishan tuolla poikaakin varten jotain! Mutta tyttöolo taas kovin vahva :D Ja tuleehan sitä silti ostettua uutta vaikka kuinka olisi kaikki valmiina!


-Fanny- ja vaavi 6+0 *poks*
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussista :flower:!

Raitapaitainen Kovasti tsemppiä, mahtava asenne sulla :). Toivotaan, että kaikki hyvin :hug:!

Blanco Kyllähän ne kiire ja stressi kuulemma vaikuttavat, en vaan tiedä kuinka aikaisin...Sinuna kertoisin esimiehellä että olet raskaana ja vaatisin ainakin ne tauot pitämään (raskaana olevilla on vissiin oikeus pitää normaalia enemmän taukoja muutenkin...?). Itse olen ajatellut että sikiö on nyt juuri hauraimmillaan ja yritän ottaa mahdollisimman rennosti ilman kiirettä ja stressiä! Mutta jaksuja sulle kovasti :)!

Pilvilinna74 :hug: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, kyllähän ne lääkärit asiansa osaa, viikkoja vasta niin vähän kasassa. Toivotaan, että pikkuinen on kuitenkin matkassa!

Täällä syödään juu myöskin raskausvitamiineja, muistaakseni luin juuri tuosta foolihapon puutteesta jostain ketjusta että saattaa aiheuttaa keskenmenoja ja kehityshäiriöitä, eli ajattelin ottaa varman päälle :D.

Me tosiaan ollaan kerrottu miehen äidille (jonka luona asutaan oman talon rempan aikana), mun kahdelle työkaverille joista toinen arvasi sekä mun siskolle. Jouluna kerrotaan lopulle mun perheestä ja sitten tieto saakin mun puolesta levitä laajemmallekin :). Tekisi mieli kertoa siitä jokaiselle vastaantulevalle, mutta haluan ensin että omat vanhemmat tietävät. Ne asuu toisella paikkakunnalla ja haluan kasvotusten niille kertoa. Niin ja esimiehelle kerroin eilen kun olo ollut niin huono.

Me saatiin siskolta kassillinen vauvanvaatteita yms. ja itse ostin yhden 56 cm bodyn :heart:. Ilmeisesti noita ihan pieniä 50 tai 56 cm vaatteita ei hirveästi äitiyspakkauksessa ole, niin niitä ehkä pitäisi hankkia...? Kovasti tekisi mieli mennä jo vaunuostoksille, mutta ehkä ei ihan vielä :).

Mulla saikku teki tehtävänsä ja olo koheni hieman, tosin nukuttua en edelleenkään saa ja siksi ihan hurja väsymys päällä koko ajan. Onko muilla nukkumisvaikeuksia? Olo vaihtelee päivittäin, ja tänään taas hieman huonompi päivä kahden hyvän jälkeen :x. Huimaukseen on auttanut se, että juon ihan joka välissä kun vaan mahdollista.

Turvotusta täällä ihan mielettömästi, ja _oikeasti_ näytän siltä kun viikkoja olisi kasassa ainakin 20+. Kaikki housut ahdistaa, ja pakko olikin laittaa jalkaan jo yhdet äitiyshousut :LOL:.

Joskus meinaa unohtua näiden kaikkien oireiden kanssa, että oikeasti _meille_tulee_vauva :heart:!

Ai niin, jonkun laskurin mukaan tänään maidän vauvan sydän alkaa lyömään :heart:!

Vimmu
 
Viimeksi muokattu:
vimmu: Mie olen parina yönä nukkunut tosi levottomasti, ja päivällä kyllä väsyttäis. Kai se on jonkunlainen oire :confused:

Mulla on vaatehuoneessa jo roikkumassa kastemekko, joka on ollut minulla ja sisaruksilla käytössä :) Edellisestä vauva lehden tilauksesta sain lahjaksi kantoliinan, en kyllä tiedä tuleeko sitä käytettyä. Ja nyt kun tilasin sen uudestaaan niin saan lahjaksi bodysetin :) Vielä en viitsi mitään ostaa vaikka pikku vaatteita on tullut jo kaupassa ihasteltua :D Miehen äiti esitteli joku aika sitten kun hän oli saanut työkaveriltaan käytettyjä siistejä lastenvaatteita :D Mummolavaatteita jo valmiina. :D
 
Varasin tänään nyt sitten ensimmäisen neuvola-ajan. On sitten 4.1 uudella paikkakunnallamme. Synnytyssairaala tosiaan tulee vaihtumaan... Mä en vaan ymmärrä että pitääkö mun mennä SatKS:n synnyttämän, vaikka Vammala olisi lähempänä, mutta eri kunnassa? Tuonne Poriin on matkaa yli 90km, ja pelkään kyllä kuollakseni että kerkeenkö perille :D Ja muutenkin automatka supistusten kanssa on ihan kamalaa kidutusta =( No kyllähän nuo asiat selviää ekassa neuvolassa, mutta kyllä mietityttää...

Kävin eilen sormen kanssa lääkärissä ja sain siihen antibioottikuurin, toivottavasti nyt rupee helpottamaan. Huomenna olis sitten hammaslääkäri, jatkoa tuolle viime viikkoiselle. Kamalin hammaskipu loppui sunnuntaina, ja nyt tosiaan huomenna tuohon laitetaan se paikka.

Hmm... vauvalle tavaroiden hommaamisesta.... Kaikki perustarpeet, pinnis, hoitopöytä, sitteri jne meiltä löytyy jo. Jos tulee tyttö niin löytyy vaatteetkin, eikä varmasti tuu paljon uutta ostettua, koska vaatteita on aika paljon. Mutta jos tulee poika, niin sitten se on mentävä ostamaan sinisiä vaatteita. Mutta sen tietää sitten toivottavasti rakenneultran jälkeen. Mutta mä oon sellanen, että kattellaan sitten kesä-heinäkuussa mitä tarvitaan ja lisää sitten vauvan syntymän jälkeen sitä mukaan mitä tarttee.
Lähinnä jänskättää se, kun tytsy pitäis kesällä siirtää pinniksestä sitten omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen.

Pilvilinna Ompas sulle aikasin annettu ultra. Toi on kyllä nyt tosi typerää, koska nyt ei varmasti helpota yhtään oloa, vaikka onkin täysin normaalia, ettei vielä sikiötä eikä sykettä näykkään. Viikon päästä varmaan jo näkyiskin... Kannattaa kyllä soittaa neuvolaan ja kysästä josko saisit esim. viikon päähän ultra-ajan, koska kävit yksityisellä ja mitään ei vielä näkyny. Tosin paha sanoa että antaako ne.

Saara09 + Nuuttiasukki 5+5
 
KIITOS teille kaikille kannustuksesta :heart: sitä tässä kovin nyt tarvitaan :) Kun tuntuu että meni pohja koko raskaudesta ja vedettiin matto alta kertakaikkiaan :'(
Vaikka tiedän ettei peliä vielä ole menetetty täysin on vaikea saada otetta mistään positiivisesta....viime yönä sain vissiin tunnin nukuttua :ashamed: tää asia pyörii nyt kyllä vain ja ainoastaan mielessä :|
 
Tänään sitten vihdoin sain aikaiseksi mennä apteekkiin ja laitoin 7 euroa rahaa todetakseni sen jonka olen sisäisesti ja oksetusti tiennyt ;) 2 tumman punaista viivaa tuli heti testiin päivävirtsasta eli kyllä nyt kelpaa hymyillä :D
Vähän epätodellinen olo vaikka olen viikon päivät voinut huonosti enemmän ja vähemmän ja väsyttää niin maan kamalasti. pari iltavuoroa takana päin ja olen joutunut nukkumaan tunnin päiväunet ennen töihin menoa. en muuten selviäisi klo 22 asti töissä.

En muista kuka oli käynyt hyvin aikaisilla viikoilla ultrassa mutta en huolestuisi vielä ettei sykettä näkynyt. Varasin itse edellisen odotuksen aikana yksityiselle ajan ja sanoi että vasta viikon 7 jälkeen kannattaa tulla, tarkistin äsken että olin käynyt 7+4 ja silloin näkyi pienen pieni syke.
Joten pidähän toivoa vaan yllä :heart:

Kävin tänään kainalon 2 luomen poistossa, muutenkin oli huono olo ennen sinne menoa ja tämä piikkikammoinen äiti meinasi ihan pyörtyä siihen laverille.. eikä komeahkon mieslääkärin rintatutkimus auttanut asiaa ollenkaan :LOL::confused: mulla siis toisessa kainalossa pinei kyhmy, joten halusi tissit myös tarkastaa ja pyöritteli niitä kuin pullataikinaa..:whistle:

Eilen töissä sattui ihan hullu juttu. menin tosiaan iltavuoroon ja kun astuin työntekijöiden toimistoon niin 4 silmäparia tuijotti mua ja yksi työkavereista sanoi että etkai sä ole raskaaksi tulossa kun me muut meinattiin että ruvetaan vauvoja tekemään niin on joku vakkari talossa sitten opettamassa uusia :O
En saanut sanaa suustani ja onneksi työkaverit jatkoivat vauvakuumeilu juttua ja pääsin pälkähästä. pieni pala nousi kurkkuun että miten just nyt multa tivataan raskautumisesta kun olen paksuna eikä kukaan työkavereista tiedä asiasta mitään.. kuulin myöhemmin että olivat toiseltakin työntekijältä kysyneet eli jonkinlainen vitsi oli. tosin mulle tämä on totisinta totta :LOL: ihana pieni salaisuus ainakin pe pikkujouluihin asti :xmas::heart:

Sellaista tällä kertaa, paksuna ollaan ja ihana niin.
- tulevan neljännen äiti-
 
Tervetuloa taas uusille :wave:

Pilvilinna älä yhtään huolestu, toi ultrahan oli ihan liian aikasin. Hassua että ne noin aikaisen ajan antoikin... Eihän sykkeen edes vielä kuulu näkyä noin aikaisin!

Minttumaaria mulle just nimenomaan EI uppoa mikään makea :x Tekis ihan hirveesti mieli spriteä ja ranskalaisia :p Esikoisen odotusaikana söinkin puolivälissä raskautta joskus jopa 2 hamppariateriaa päivässä :ashamed: Ihme et kilot pysy kurissa...

Täällä myös kamat jo valmiina jos tulee tyttö :) Tosin kyllä mä jotain söpöjä vaatteita aion silti ostaa, en nyt ehkä ihan vielä kuitenkaan. Ekan ultran jälkeen vois kyllä jo alkaa vaunuja kattelemaan, kun pitäis jotkut näppärät sisarusrattaat saada. Esikoinen kun on vasta 1v10kk kun tää kakkonen syntyy.

Nannie tosi kivasti otettiin sun uutinen vastaan! Tollaista sitä toivois itsekin... Mut tiedän että meidän äiti tulee katsomaan vähän pitkään. Esikoisestakin sanoi että "enpä olis uskonu että ihan näin heti hankitte lapsia". Mitäs siihen sanoo, kiitos? No, nyt tiedän et äitini olisi halunnut että saatan ensin opiskelut loppuun ennen kuin tulee lisää lapsia. Ihan sama, eipä ole hänen elämänsä, vaan ihan omani :) Miehen vanhempien kanssa ei voida olla tekemisissä eli heiltä en tule saamaan mitään kommenttia koskaan. Tai jos saan niin se on pelkästään negatiivista.

Kerroin tänään just yhdelle kaverille raskaudesta joka itsekin on yli puolivälin raskaana :) Hän oli tosi iloinen, se oli ihanaa :) Saadaan yhdessä olla raskaina jonkin aikaa. Mies taisi tänään kertoa veljelleen, en ole kyllä ihan varma. Muille yritän olla kertomatta ennen ultraa, mutta voi olla että joudun jouluna kertomaan vanhemmille ja veljen perheelle ja isovanhemmille, kun oon niin huonovointinen...

vimmu nukahtamisvaikeuksia on, ja sitten heräilen yöllä huonoon oloon. Eli oon tosi väsynyt kyllä, mut pakko on jaksaa kun on toi pikkuinen tyttö huollettavana.

).( tää pahoinvointi on kyllä jotain niin kamalaa... Kyllä mä esikoisestakin voin huonosti, mutta en nyt sentään ihan näin huonosti! Pahinta on kun yöllä herää huonoon oloon... Ja joku kertoi että ei voi pitää mitään korkeita kauluksia tms niin täällä ihan sama, heti alan yökkiä kun pistän esim kaulahuivin kaulaan :x Välillä mietin että onkohan kaikki ihan kunnossa kun on näin kamala olo... Mikään ei auta, ei yhtään mikään! Ei ulkoilma, ei syöminen, ei syömättömyys, ei nukkuminen, ei mikään! Miksei äitiydestä voi saada sairaslomaa...
 
Mä varasin sinne alkuraskauden ultraan ajan :) se on 21.12. ja viikkoja olis sillon kasassa 7+2. Viime vuonna kun ootin ensimmäistä kävin kanssa alkuraskauden ultrassa viikolla 7+4 ja siellä se pikkuinen oli ja sydän löi. Nyt se nukkuu tuolla päiväunia omassa sängyssään ;)

pörrykkä ja myy2
 
Hankinnat: tytön jäljiltä löytyy vaatteita ( tosin oon vaan säästänyt kaikki hienot ja hyväkuntoisimmat vaan, muut myynyt ), pinnis jne. Yhdistelmävaunut myytiin pois koska en tykännyt niistä sekä turvakaukalo oli mun siskolta lainassa. Joten suurempia ostoksia mitä pitää hankkia on juuri vaunut ja kaukalo, mutta ne varmaan hankitaan loppukevällä/kesällä vasta.. :)
Ihan pieniä vauvan vaatteita on ihana hypistellä mutta koitan vielä pitää sormet erossa.. :D

Mulla on ollut tänään kunnon turvotus päivä! Luojan kiitos laitoin tänään löysän paidan, ettei ketään huomannut mitään ! Muita oireita ei edelleenkään ole.. Ruokakin maistuu samalla lailla, suklaata oon yrittänyt vähä välttää, kun sitä uppoo muutenki ihan kiitettävästi :D

Vitamiineista: Ajattelin kans käydä hakemassa noita raskaus multvitamiineja, kunhan tästä pääsen vaan joku päivä apteekkiin.

Hemari: Kyllä meidän neuvolassa kirjoitetaan saikkua jos on oikeasti niin huono-olo että ei pysty tekemään mitään.. :confused:

vimmu: Ne äitiyspakkauksen vaatteet on oikeasti _isoja_ oli meillä varmaan käytössä vasta joskus 3-7kk iässä.. :D

majj & 4+2
 
Heips!

Hankinnoista ollut puhetta...meillä löytyy paljon vauvan vaatteita, vaikka olen antanut paljon jo poiskin. Kaikki hyvät oon säästäny, mut kaikki on jotain sinistä, vihreetä ym poikamaisia värejä, 60 cm sinen toppahaalarikin on. Muuten meillä kaikki tarvittava löytyy. Paitsi sitteri pitää ostaa, alko tuolla kolmosella jo raudat paistamaan.
Äitiyspakkaus luultavasti otetaan, kuhan sit kattoo tarkemmin ku ilmestyy se 2011 versio.

Mä oon harkinnu talviunille siirtymistä, niin hirmuista on tämä väsytys |O Ja mun maha on myös jotenkin " jumissa " luumuja oon syöny kourallisen päivässä että pääsee joskus veskiinkin :ashamed: Liekko tästä raskaudesta johtuvaa?!?
Mun tekee mieli näkkileipää ja 4 viljan puuroa, puuroa en ole koskaan tykänny oikein syödä, outoa.

Tervetuloa uusille :wave:
 
karvatonkoira onpa hassua, kuinka erilaisia odottajat on :) Mulla nimittäin on sittaas maha niin löysällä että saan koko ajan ravata vessassa, eikä puuroa tee yhtään mieli vaikka sitä normaalisti syön joka aamu :D

majj tarkoitin siis, että koti-äiti ei voi saada saikkua :) Kotona siis oon tytsyn kanssa ja aika rankkaa on kun tekee pahaa nousta ylös sohvalta. Makuu-asennossa vointi on jotenkin ok, mutta heti kun yritän nousta ylös niin meinaa laatta lentää :x
 
Moikka moi kaikille!

Ilmoittaudun kanssa mukaan elokuisiin vaikka la on hukassa varmaan ultraan asti. Kierrot on olleet niin sekaisin, ettei neuvolan tätikään osannut arvioida muuta kuin, että 6 viikkoa vois olla tällä hetkellä koossa. Elokuun alkuun osuisi tällä tietoa la. Eka neuvola on 14.12., eli silloin olis n 7 viikkoa koossa.
Kaksi poikaa ennestään, 6- ja 9- vuotiaat. Nyt uuden avion kanssa odotellaan yhteistä kullanmurua. Synnyttään mennään Taysiin.
Pomo ja muutama kaveri jo tietää, kun oon niin lörppä, etten saa pidettyä suutani kiinni! :D
Oireita on, naama kukkii, tissit turpoo kaiken aikaa ja aristaa, väsyttää, palelee... Pahoinvointia ei ole onneks vielä tullut, kyllähän se tietty vielä ehtii jos toi 6 vkoa ei pidäkään paikkaansa.
Ihanaa kun meitä on monta. Onnen halitukset kaikille!:heart:
 
Hankinnoista joku kyseli! Meillä on kaikki tallessa,koska kuopus on vasta vuoden ikäinen. Tosin jos tyttö tulisi (mitä ehkä hieman toivon :heart: ) niin pitäisi ostaa vaaleanpunaisia vaatteita.

Mua kiinnostais että pääsenkö mä neuvolan kautta ultraan katsomaan viikkojen määrän? Mua harmittaa kun en tiedä onko nyt 4 vai 6 viikkoa :O Elokuussa kuitenkin la on,luultavasti. Mulla on kierrot olleet hieman sekaisin edellisen raskauden jäljiltä ja viimeeksi menkat kesti muistaakseni 13 päivää|O

Omaan napaan ei mitään. Väsymys taitaa olla lähes ainoa oire? Pelkään että on kohdun ulkoinen tms. kun ei oikeen noita oireita pahemmin ole :(
 
Heippa! täällä ilmoittautuu taas yksi. kolmatta ootellaan pojat syntyny -06 ja -09 la ois 11.8 ja synnärinä TAYS, ikää on 25v.
jännä kyllä mut oireita ei pahemmin o ku jatkuva pissa hätä ja mies sanoo et tissit kasvanu vaik ite en mitään huomaa.. mut molemmista aikasemmista ollu selvät oireet jo ennen menkkoja et saa nähä kui käy ku testiinkin tullu viiva oli vaalee vaik menkat jo pari päivä myöhässä.

anooj ja toivottavasti sitkeesti masussa pysyvä pähkinä 4+6
 
Teinpä sitten iltapissasta vielä postissa tulleen Clearbluen digitaalisen raskaustestin viikkonäytöllä :ashamed: ja Raskaana 3+ sieltä tuli lyhyessä ajassa eli ihan oikeata näyttää, kun viikkoja on nyt 5+5. =) Uskaltaisikohan sitä nyt hengähtää ultraan eli ensi maanantaihin saakka..? On se jännä, miten aiemmissa raskauksissa olen tehnyt yhden tai maksimissaan kaksi testiä per raskaus ja tämä taisi nyt olla jo kuudes testi tässä raskaudessa... Jospa tämä nyt oli sitten se elämäni viimeinen testi, kun ei ole tämän jälkeen enää tarkoitus lisää lapsia yrittää, joten suotakoon tämä onnenhetki! ;)

Tervetuloa uusille :wave: - kivasti meillä porukka kasvaa koko ajan ja toivottavasti me kaikki täällä myös pysyttäisiin!

Blanco + Öttiäinen 5+5
 
Tuossa päivällä kun kirjotin niin olo oli vielä mitä mainioin. Sitten iski kauhea väsy, onneks tytsy oli päikkäreillä ja olin tehny tänään tallin nopee. Sain nukkua kaks tuntia :) tosin kun menin makuulleen niin iski ihan sairas pahaolo, mutta onneks ei tarvinnu nousta oksentamaan. Heräämisen jälkeen olo oli pari tuntia ihan hyvä ja taas rupes oksettaa. Onneks se meni tunnissa ohi, mutta saunan jälkeen rupes taas oksettamaan ja sama olo jatkuu :( Asia mitä vihaan koko maailmassa eniten on pahaolo ja nytkö se sitten taas alko... Ja huomenna muka pitäis selviytyä hammaslääkäriin... Saas nähdä miten käy...
 
Tirlittan1968
Ilmoittaudun tähän pinoon minäkin. Viimeiset menkat 16.11 ja tänään + raskaustestiin. Sain keskenmenon huhtikuussa 2010 viikolla 10 joten nyt on aika pelonsekaiset tunteet. Laskettu aika 23.8 ja Jorvi, toinen lapsi nyt siis aluillaan
 
Kirjoitin tuossa pari päivää sitten oikein pitkän jutun, ja eikös se sitten ollut joku ihme häiriö ja kaikki katosi :(

Oon kyllä jotenkin enemmän hermona kuin edellisissä raskauksissa, vaikka hyvät hyssykät jo neljäs on matkassa. Kovasti pelottaa kaikki, että jos tämä onkin vain tuulimuna tmv. Pitää varmaan sitä neuvola-aikaa soitella niin saa hermonsa kuriin, vaikkakin se varmaan vasta on ens vuoden puolella. Ei varmaan ole pää tajunnut raskautta, kun sitä niin kauan yritettiin. :) Menin vaan erehdyksissä lukemaan jostain, että ellei ole raskausoireita ei ole alkiotakaan. Sitä täällä nyt hermoilen. En ymmärrä miksi annan tuommoisten vaikuttaa, raskaudet on niin erilaisia ettei niitä voi vertailla kuin pääpiirteittäin.

Täällä kirjotellaan niin kovaa vauhtia, että parin päivän tauon jälkeen ei pysy enää kärryillä :) Tosi hienoa, että meitä on näin monta. Hankinnoista sen verran, että kyllähän sitä ekalle tuli hommattua jos jonkinlaista jo ihan alussa. Hyvä, että oli saanut positiivisen testin tehtyä. :) Toisella ne vauvajutut oli jo suurinpiirtein kaikki valmiina, ei tarvinnut kuin kaapista laittaa päälle. No kolmannen kanssa kävikin sitten niin, että jouduin kuukautta ennen laskettua aikaa sairaalaan ja KAIKKI JÄI LAITTAMATTA. Ei edes pinnasänky ollut paikallaan. Yleensä olen sen koonnut melko aikaisin ja sinne hommaillut tavaroita säilytykseen. Saa nähdä miten nyt käy!!

Eikä mitään oireita!! Sehän tässä pelottaa. Vaikka ihanaahan se olisi jos ei niitä tulisikaan, kun edellisestä oksensin 9 kk. :x

johnu ja nelkku 6+0 *poks*
 
Huomenta! :)

Vein tyttöä tarhaan, ja tässä meistä korttelin päässä on kondiktoria voin kertoa että iski kamala pullan himo kun koko kortteli tuoksui pullalta ! Olin jo sinne päin menossakin, kunnes yhtäkkiä ei enään tehnytkään mieli ! :LOL: -Hyvä niin ?! :D

Mittumaaria: voithan sä koittaa soittaa neuvolaan ja kysyä tosta ultrasta :)

Tervetuloa taas uusille !
 
Heippa,minä hyppäsin tuolta Maaliskuisista tänne kun aikani kuluksi aina lueskelen näitä muittenkin pinoja. Kommentoin vaan nopsaan pilvilinnalle :

Itse kävin tässä raskaudessa yksityisellä kun oletetut viikot olivat jotain 4-5+ ja kohtu oli tyhjä. Siellä ei näkynyt mitään. Oletettiin sitten että olis tuulimuna mutta kas kummmaa,seuraavan kerran 8+ viikoilla näkyi jo ihan selvä syke ja pieni papunen:heart: Ei kannata ennen 7 viikkoa mennä ja niilläkin viikoilla siellä voi näkyä vain ruskuaispussi. Uskon että sinulla on kaikki hyvin ja kyytiläinen matkassa:heart:

-Naurukohtaus ja Ylläri 26+4-
 
Uusille tervetuloa, joukkoon mahtuu vielä hyvin! :flower:

Blanco, en osaa sanoa tarkemmin miten sykemittari-asia toimii ja millainen olisi paras... :O Täytyy vaan testata saako toimimaan sitten myöhemmin.. :heart:
Taitaa täällä tulla huominenkin vielä kotipäiväksi kun pojalla on kolmas korvatulehdus putkeen ja iltapäivällä lääkäri..

majj, pullan välttäminen on aina hyvästä! :D Tein eilen sellasen virheen, että menin syömään pullan pojan joulujuhlassa, ja se oli virhe.... :x Eipähän tuu ainakaan tällä hetkellä syötyä hyvää!! Ja kahvinkin olen joutunut jättämään, hyvä niin! Eikä tullut edes päänsärkyä!! :p

Hankinnoista, pojan vaatteet ym. oon säilyttänny, muuten ei varmaan tule hankittua paljonkaan mitään vielä piiiitkäääään aikaan!

Tiitu + kyytiläinen 5+5
 

Yhteistyössä