Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Taas uusia! Tervetuloa joukkoomme =)

Raitikselle tsemppiä ja peukkuja!

Niin mitäs siellä varhaisultrassa tehdään ja tutkitaankaan? Ja mitä siellä jo niillä viikoilla näkee? Sisäkautta luultavasti tehdään?

Onko kukaan jo niin pitkälle suunnitellut ja unelmoinut että onko ajatuksissa 4d-ultraan mennä? Mä en esikoisesta ollut vaikka mieli tekikin, nyt ajattelin mennä jos sinne saakka päästään =) Mutta sitä suositellaan kai vasta sitten joooskus 26 viikoilla..

Täällä kans tunteet pinnassa; itku tulee tosi herkästi, toisaalta räjähdänki ihan sekunnin sadasosassa. Kiukuttelen ja hermostun aivan täysin turhista asioista, sitten harmittaa.. Noh, välillä kyllä aiheestakin :D

Hain noille meidän koiruuksille eilen ruokaa, yksin, ja vanhasta tottumuksesta repäsin tietenkin kaksi 15kg säkkiä samaan aikaan ylös ja autoon! Sitten vihlaisi mahasta ja pirusti! Jokohan sitä tarvitsisi noita raskaimpia hommia välttää? :ashamed:

Ootteko alkanu ottamaan jo jotain raskausvitamiineja tai muita valmisteita? Meillä popsitaan vaan noita d-vitskuja tällä hetkellä, tarkotus olis jotain raskaus-multitabseja tms hakea sais vähä lisävirtaa :D Suositteleeko joku jotain?


-Fanny- ja vaavi 5+3
 
blanco: Niinpä olitkin ! :) Toivotaan että kummallakin niinkuin kaikilla muillakin nyt pikkunen jaksaa mukana loppuun asti ! :)

Täällä oli myös jonkun verran "tuttuja" tuolta vauvapuolelta, pikkukakkosta toivovista! :)
 
Porukka kasvaa kyllä mukavasti! Kaikille uusille taas tervetuloa mukaan :wave:

Kiitos kaikille kannustuksesta! Ootte ihania :heart: Uskon, että hcg on jonkun verran noussut, koska torstai aamuna sorruin tekemään vielä yhden testin ja siihen tuli tummempi testiviiva, kuin maanantaina. Viivat olivat jo tosi lähellä samanvahvuisia, mutta sehän ei takaa vielä mitään mistään. Tiistaina on sitten viisaampi. Neamma toivon sullekin ensi viikolle oikein hyviä uutisia ja jaksamista piinalliseen odotteluun :hug:

Tänään pääsee onneksi pois kotoa ja saa samalla ajatuksia muualle. Lähdetään miehen kanssa mun entiseen kotikaupunkiin kaveriporukan luo viettämään viikonloppua. Tosi kivaa nähdä hyviä ystäviä pitkästä aikaa =)

Blanco onnea vahvoista viivoista!!

vitamiineista oon popsinu jo kohta vuoden verran Multivitan perusmonivitamiinia. Mietin, että pitäiskö josaain vaiheessa vaihtaa raskausvitamiineihin....mutta kai se on pääasia, etä jotain edes syö. Se foolihappohan on kai ainakin tärkeää näin alussa.

Nyt vähän siivoamaan ja sitten reissuun!

Sanmar & pikkupapu 5+4
 
Heipsis!

Onnittelut kaikille plussanneille! Minäkin ilmoittaudun jo teidän suureen joukkoonne, vaikka r-testissä ei viivaa vielä ollutkaan. Menkat vaan ei ole esikoisen jälkeen olleet päivääkään myöhässä (pikemminkin päivän ajoissa), joten suht varma olen raskaudestani. Toivotaan, etten joudu jättämään tätä ketjua :)

Hemarille (ja muillekin tietysti) tiedoksi: la on raskauslaskurin mukaan 13.8., ikää meitsiltä löytyy 29 v., toinen lapsi tulossa ja TAYS:in asiakkaita ollaan (valitettavasti).

Huomenna koitan testailla uudelleen. Toivottavasti sitten löytyis jo toistakin viivaa.

-Springrose & KK-baby 4+0
 
-Fanny- ainakin minun tapauksessani varhaisultrassa selvitetään onko raskaus alkanut oikeassa paikassa ja onko siellä mitään. Toiveena siis olisi, että kohdussa näkyisi pikku papunen, jolla myös olisi syke! :heart: Raskausviikkoja mulla on silloin 6+3, tosin ovulaatio oli pari päivää myöhemmin eli omien laskujen mukaan olisi 6+1, mutta neuvolassa menevät tuolla 28 päivän kierrolla. Ja sisäkautta tässä vaiheessa on parhaimmat näkymät eli sitä kautta ultrataan.

Vitamiineista eli itse ostin heti plussattuani LadyVitan Mamaa, vaikka sitä joutuukin ottamaan päivässä 3 tablettia ja on vissiin vähän kalliimpi kuin muut. Mutta kaupan hyllyltä piti vain napata joku paketti mukaan, kun tuli vähän kiire poistua siitä paikalta, kun tuttuja tuli vastaan. Enkä nyt halunnut heidän vielä näkevän mua mammavitamiineja tutkailemassa. :LOL:

Mutta nyt täytyy jo alkaa valmistautumaan illan pikkujouluihin eli suihkuun ja paplarit päähän! Kunhan tää etova olo tästä vähän illaksi helpottaisi...

Blanco + Öttiäinen 5+1
 
Sanmarille vielä pakko vastata, kun en äsken huomannut. Kannattaa vaihtaa raskausmonivitamiineihin, koska normimonivitamiineissa on A-vitamiinia. En muista, miksi A-vitamiinia ei saisi syödä, mutta sen välttämistä suositellaan.
 
Heippa kaikille.. Mulla alkoi eilen vuoto ruskeana ja eka ei tullut kun välillä pyyhkiessä ja sit kävin tänään yksityisellä ultrassa ja senn jälkeen onkin tulllut vähän enemmän ja punaista vuotoa..
Pieni vastas rv5+6 ja sykettä ei viellä näkynyt.. seuraavat pari kolmepäivää on tärkeimmät jos pieni sydän alkaa lyödä sekä pieni alkaa kasvamaan niin kaikki voikin mennä hyvin.
En vain jaksa uskoa että niin tapahtuis enään..
:(
 
Voi kultakimpale! :hug: Toi on niin mahdottoman ikävää ja hermoja raastavaa aikaa kun ei tiedä varmaksi onko kaikki hyvin! Koska pääset uusiksi ultraan, että asia varmistuu? Toivotaan että vuoto olisi harmitonta, ja pikkuisen sydän sykkisi seuraavassa ultrassa :heart: Voimia sulle kovasti !

Springrose tervetuloa tähän nopeasti kasvavaan joukkoomme!

-Fanny- ja vaavi 5+3, menisi nyt nämä viikotkin jo pian pian eteenpäin! :heart:
 
Kultakimpale: Noilla viikoilla tuskin koskaan näkyy sykettä, vaikka kaikki olisi hyvin ja raskaus normaali. Kun mä kävin yksityisellä ultrassa vk 5+6, sanoi jo ennen ultraa että on 99% varma ettei sykettä vielä näy. Eli älä siitä huolestu! :hug: Toivottavasti vuoto pian loppuu! Kovasti tsemppiä ja jaksamista seuraavaan ultraan! Samassa veneessä ollaan. Kamalaa tää epätietoisuus.
Neamma taustalta...
 
Kultakimpale: toivottavasti se olis ihan harmitonta vuotoa, jotkut vuotaa kuulemma paljonkin ja silti syntyy terve vauva. Sydän alkaa lyömään kai vasta rv 6 muistan jostain lukeneeni.
Muille epätietoisuuden kanssa eläville myös iso halaus ja voimia. Toivon sydämestäni, että saatte hyviä uutisia ja pikkuiset pitäis kynsinhampain kiinni.
 
Kultakimpaleelle :hug: toivottavasti seuraavassa ultrassa kuitenkin kaikki on niinkuin pitääkin!

Moni on maininnut lyhytpinnaisuudesta. Se on meikäläistäkin vaivannut jo varmaan viikon verran. Meidän lapsi raukat jotka saa äidiltä tuikean kommentin tämän tästäkin : / No, kun asian tajusin niin yritin vähän rauhoittua, ja ehkä tämä tästä. Tai sitten meillä on kaksi oikein hyvin kasvatettua ja äidin hermoja rasittamatonta lasta kun vaavi syntyy :LOL:

Muuten ei kyllä tapahdu yhtään mitään tänään. Ihanaa kun on viikonloppu niin saa vähän relata. Ei sen puolen, laskeskelin eilen että mulla on enää 13 työpäivää ennen joulua, ja tuplasti tarvitsisi tehdä (vähintään), mutta tehdään sitten ensi vuoden puolella. Jouluna on (vain) kaksi viikkoa lomaa, viime vuonna sain ruhtinaalliset kolme vikkoa, mutta parempi sekin kuin ei mitään :)
 
Aaargh, tää on jo toinen ilta kun näin klo 10-paikkeilla alkaa tulla sairas nälkä ja ihan oikean (suolaisen) ruoan himo. Eilen teki mieli kananmunaa ja pyttipannua (mitä sitten tänään syötiikin päivällä), nyt mieliteko ei ole ihan selkeä... Illalla kun oli iltaruoka normaaliin aikaan kuudelta niin ei ollut nälkä ollenkaan - no söin silti ja kyllä se hyvää oli. Esikkoa odottaessa painoa tuli lisää 24 kg ja toista odottaessa 26 kg, nyt vannoin että jää kyllä 12 kg:hen kun edellisestä on vielä 3-4 kg ylipainoa jäljellä : / Eli täytyy taistella tätä himoa vastaan :(
 
kultakimpale: Toivotaan että olis harmitonta vuotoa ! :hug:

Täällä taas testattu ja taas tuli punasempi viiva mitä eilen ! :heart: Huomenna vielä yksi testi, ja jos sekin on selvä plussa niin sitten uskon että raskaana ollaan ! :)

mulla tuli esikoisen aikana painoa 19kg : / Ja toivon todella että ei tulis niin paljoa nyt, oon nyt muutenkin n. 5kg painavampi mitä esikoista alkaessa odottamaan.. : /

majj & 3+6
 
Viimeksi muokattu:
Kultakimpaleelle paljon jaksuja, toivotaan, että kaikki on hyvin! :hug:

Siobhan, muistathan, että sun mielihyvä on myös vauvan mielihyvää!! :heart: Tietysti ymmärrän kyllä ettei hurja määrä painoakaan ole hyväks, mutta toisille painoa tulee paljon raskaudessa, kun toisille taas ei, ihan luonnostaan..
Itelle ei tainnut tulla esikoisesta kun 9kg tai 10kg, jos oikein muistan, tokasta raskaudesta, joka sitten päättyi rv 22 lopussa niin ei ollut tullut painoa vielä yhtään!! Nyt on lähtöpaino ainakin 3 kiloa alempi tässä raskaudessa.. :)
Mulla ei muuten tota iltasyömisongelmaa ole kun oon iltasin niiiiiiin väsyny et viimeistää ysiltä oon kaatunu sänkyyn! :ashamed:

Majj, tosi hyvältä vaikuttaa!! =)

Itellä täällä erilaisen aamun kokeilu... Kolmena aamuna on ollu niin paha olo, että nyt päätin vaan yrittää ottaa tosi rauhallisesti ja makoilla.. Herätty on jo klo 6.30 mikä on tosi ärsyttävää kun sais nukkua.. Paha olo kyllä selvästi taas hiipii tännepäin, mutta jos pysyis aisoissa, kun ei liiku! :heart:

Tiitu ja kyytiläinen 5+2 (tekonimi on jo keksitty, otetaan sitte ar-ultran jälkeen käyttöön, jos siellä joku lymyilee)
 
Minä ilmottaudun myös joukkoonne. Eilen plussasin kieropäivänä 24/26. Ja tänään cb digillä vielä uudestaan, ruutuun tuli raskaana 2-3 :) Ens viikolla teen vielä yhden testin. Nyt taitaa olla viikkoja vasta 3+5, toivotaan että pieni ihmisen alku tarraa tiukasti kiinni. Ja paljon onnea muillekin odottajille! :heart:
 
Tervetuloa uusille :heart:

Siobhan, mä niin tiedän mitä sä tarkoitat tolla iltasyömisellä :D Mulle kans iskee juurikin ilta-aikaan ihan mieletön suolaisen himo eli sillon tarvii saada oikein kunnon ruokaa mikään pieni iltapala ei riitä :D Mä kans söisin, söisin ja söisin sit illalla kun pahoinvointi helpottaa...huono olo mulla siis aamusta iltaan ja sit kun ois vähän parempi olla siis ni sit pitäis syödä ku hullu koko loppu ilta ja sänkyyn kaatuu kuitenkin väsyn vuoksi jo ennen 11 :)

Mullekkin ihan kiitettävästi tullu panoa edellisissä odotuksissa mutta tämän viimeisen odotuksen jälkeen en saanut kaikkea pois:| niinpä siis lähtöpaino on nyt jo sillä lailla korkea ettei olisi kovin paljoa lisäkiloja varaa tulla :ashamed: ...no mutta en ota niistä paineita, pääasia että kaikki menisi hyvin odotuksen loppuun saakka :heart:

Mä jo niiiiiin jännitän tiistaita kun pääsee kurkistelemaan masuun :heart:

Pilvilinna ja Murunen 5+2 :heart:

 
Heippa!

Ja kiitokset hemarille uudesta, hienosta pinosta!

Sanmar82, Neamma ja Kultakimpale :hug: Toivottavasti menee kaikki hyvin!

Täällä oli pakko hakea eiliselle saikkua... Olo on ollut aivan kauhea, ja uutena tullut ihan mieletön huimaus, ei meinaa pystyssä pysyä kun maailma vaan pyörii. Lääkäri sanoi sen kuulostavan muiden oireiden kanssa nestevajeelta, ja muistutteli juomaan. Vaikka tuntuu että olen koko ajan muutenkin litkimässä jotain kun janottaa. Pahoinvointi on myös vaan koko ajan vahvistunut, tänään samantien kun heräsin niin meinasin jo juosta vessaan, onneksi tuoremehu kuitenkin auttoi. Ja väsymys on aivan pohjatonta...

Ai niin, meilläkin neuvola varattuna ja saatiin valita aika jo onneksi ennen joulua 20.12 :). Eli ultrataanko jo ekassa neuvolassa? Ja neuvolantäti oli TOSI mukava, kyseli paljon mun vointia ja oli tosi huolehtiva, ihanaa :heart:!

Tällä hetkellä meidän raskaudesta tietää kaksi mun työkaveria, toinen arvasi, mun sisko sekä miehen äiti. Ensi viikolla on pakko kertoa esimiehelle, koska vointi on mitä on enkä aio pitää töissä mitään kiirettä :D. Meillä saattaa asiakaspalvelu työ olla joskus tosi hektistä ja stressaavaa, enkä halua ottaa mitään riskejä (taidan muutenkin olla vähän hysteerinen ensiodottaja :rolleyes:). Omille vanhemmille, jotka asuvat toisella paikkakunnalla, kerron sitten jouluna! Kaikki nämä tyypit ovat sellaisia joille kertoisin myös keskenmenosta, joten miksi en sitten myös raskaudesta!

Vimmu 5+1
 
Minä taidan poistua täältä odottajista.
Kauheat kivut alkoivat aamuyöllä ja vuoto runsastui sekä illalla tuli iso hyytymä pois.. :(
Ihanaa odotus aikaa teille kaikille ja muistakaa nauttia kaikista päivistä ,elätte ainutlaatuista aikaa <3
 
kultakimpale: :'( jaksamista...

Oli pakko kertoa eilisissä pikkujouluissa vauvauutisia, kun yksi tuttu niin suoraan kysyi. Tarkotti ihan vitsiksi, kun heitti, että ollaankos teillä raskaana, kun ei glögi maistu. Pakkohan mun oli sanoa, että joo. Olisi ollut vähän hölmöä valehdella. Yksi ystävä sanoi siihen, että hullun hommaahan tuo on, mutta NIIN ihanaa. Meillä kun jo neljäs on tulossa!! Mutta ei sinänsä harmita, että tuli kerrottua eiköhän tuo vielä lopulta kylältä salassa pysy. Vannoivat ainakin. :) Jouluna ajateltiin kertoa sukulaisille. Siinähän sitä päivittelyä sitten riittää. Minä työtön, isäntä pätkätöissä ja kolme melko vilkasta poikaa entuudestaan. On niin kivaa nähdä kaikkien ilmeet!!! :LOL:

Taidan neuvola-aikaa soitella vasta ensi vuodelle. Mitäpä tässä kiirehtimään. Vaikkakin on jo neljäs raskaus niin silti siitä on yhtä onnellinen ja iloinen. Jännä juttu, miten ne kaikki jutut tavallaan unohtaa kuitenkin. Ja niitä ensipotkuja on niin ikävä!!! Okei, tuli aivan kyynel jo silmään...

P.S Aivan olen unohtanut: ikää minulla on 30 ja sairaalaksi saa laittaa SEKS:in (lyhenteenä aivan pöhkö, jos minulta kysytään)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä