~Elokuiset 2020~

Joo, vaikkei se testi sen enempää kerro, eikä kerro suuntaan tai toiseen onko huolta vai ei. Mut kyl se omaa mieltä jotenkin kevensi (y) Tänään alko taas pahoinvointi ja vatsan nipistelyt. Kovin vaihtelevia nää olot.
 
Täällä joulu meni mukavasti kotona. Mun vanhemmat, sisarukset ja siskonlapset tuli meille viettämään joulua. Kerrottiin sit ruokapöydässä viimeisille, jotka ei vielä tiennyt :love: En jotenkaan osaa läheisimmiltä pitää salassa :LOL:

Varattiin aika Tampereella Vauvantaille 2.1., en millään malttaisi odottaa :love: Vieläkin jotenkin niin epäuskoinen olo, että voinko oikeasti olla raskaana. Niin kauan tätä on toivottu. Onneks oireet kyllä kertoo, että raskaana ollaan :sick::ROFLMAO:

PS. Ilmoitin aluksi väärän lasketun ajan, 21.8. on lähempänä todellisuutta, flown arvioidusta kuukautisten alkamispäivästä :) Tarkentunee kyllä vielä myöhemminkin, kierto kuitenkin ollut jonkun verran epäsäännöllinen.
 
Moikka! Mä nyt uutena uskaltaudun tänne. Viikko sitten plussasin ja tämä olis meille kolmas lapsi. Lasketusta ajasta en osaa sanoa muuta kuin että on elokuun loppupuolella. Mulla ei kerennyt käynnistyä normaali kierto ollenkaan ehkäisykapselin poiston jälkeen.kahta edellistä kerettiin yrittää melko pitkäänkin. Neuvolaa en oo vielä varannut mutta täällä saa ajan onneksi nopeasti ja myös edellisissä sain ajan pelkästään pikaista ultraa varten että näkee mikä on tilanne.
 
Täällä joulu mennyt ihan ok. Ruokaa ei juurikaan tee mieli, mutta ei ole varsinaista pahoinvointiakaan. Meillä oli ensimmäinen neuvola maanantaina. Ei siellä muuta tehty, kun juteltiin taustoista, mitattiin paino, verenpaine ja hemoglobiini. Muutamia esitteitä ja kirjasia saatiin mukaan. Seuraava neuvola tammikuun lopulla rv13 ja silloin se onkin lääkärin vastaanotto. Sitä ennen pitäisi olla nt-ultra. Meilläpäin tulee postissa aika, ei jaksais millään odottaa.. Edelleen mietin, että kävisinkö ennen sitä vielä yksityisellä ultrassa tsekkaamassa, että pienellä edelleen sydän hakkaisi..
 
Täällä joulu mennyt ihan ok. Ruokaa ei juurikaan tee mieli, mutta ei ole varsinaista pahoinvointiakaan. Meillä oli ensimmäinen neuvola maanantaina. Ei siellä muuta tehty, kun juteltiin taustoista, mitattiin paino, verenpaine ja hemoglobiini. Muutamia esitteitä ja kirjasia saatiin mukaan. Seuraava neuvola tammikuun lopulla rv13 ja silloin se onkin lääkärin vastaanotto. Sitä ennen pitäisi olla nt-ultra. Meilläpäin tulee postissa aika, ei jaksais millään odottaa.. Edelleen mietin, että kävisinkö ennen sitä vielä yksityisellä ultrassa tsekkaamassa, että pienellä edelleen sydän hakkaisi..
Meilläkin tähän asti ultrakutsu tullut postissa, ja sen odottelu on ärsyttävää... Tietääkö kukaan, onko Helsingissä mitään modernimpaa käytäntöä nykyään ultrien varaukseen? Viime raskaudessa meni eka neuvola vähän myöhään, kun en keskenmenon pelossa halunnut soittaa aiemmin, ja kaikki muukin meni vähän myöhään sen seurauksena.
 
Täällä on etonut ja oksenneltu nyt kaksi päivää putkeen. Joulu meni aika kivasti niin ottaa nyt sit kaiken vissiin takaisin päin... En voi kuvitellakaan avaavani jääkaappia tai tekeväni ruokaa. Onneksi mies vuoden loppuun asti lomalla.

Myös vatsa kovalla ja rinnat älyttömän kipeät.
 
Joulu meni kivasti perheen kanssa väsyttää kovasti yritä siinä sukulaisille selittää kyllä 30 jälkeen on elämää ei ne oikeen tahtoneet uskoa kun olin ihan puoli kuollut:sleep::sleep::sleep: Ei siis olla puhuttu raskaudesta kellekään
Rinnat on kipeet vähän kun mies hipaisee ohi mennessää tekee mieti tirvasta :devil:
Alamahassa vihlasuja jaaina vessaan mennessä jännittää koska alkaa tulee verta pyyhkiessä :(
 
Tuttuja juttuja... Mullakin menee reissussa paremmin, mutta kotiuduttua huono olo iskee moninkertaisena. Tosin nyt vanhemmilla joulukylässä tuli alkuun pahoin pahoinvointi tähän mennessä johtuen tietyistä ruoankäryistä.

Jääkaappihomma on ollut mulla aiemmissa raskauksissa ihan mahdoton. Tällä kertaa ei, ainakaan vielä. Mietin, johtuuko se siitä, ettei meillä ole siellä enää mitään eläinperäistä...? Liha tökkinyt pahasti aiemmissa raskauksissa.

Tänään viikkoja kasassa 8. Toisaalta tuntuu, että aika menee nopeasti ja enää 32 viikkoa (jos sitäkään, meillä kaikki tulleet hyvissä ajoin). Toisaalta aika tuntuu loputtoman hitaalta, kun raskaus ei sillä tavalla kunnolla näy, eikä tiedä, onko siellä varmasti joku, eikä siitä voi puhua muiden kuin miehen kanssa. Yhdelle kaverille olen kertonut, sillä tiedän, että hän ymmärtää alun tuskan eikä taatusti ole kateellinen, pahantahtoinen tms. Mutta en nyt häntäkään viitsi näillä pähkäilyillä ylenmäärin taakoittaa.
 
Joko olette nimiä pohtineet? Täällä kova mietintä päällä, kun kaikki meistä parhaat nimet on jo käytössä, joko omilla tai sisarusten lapsilla. Ja jotenkin pitäisi sopia tähänastiseen sarjaan.
 
Nimiä ollaan mietitty tytölle on muutama nimi vaihto ehto mutta pojalle en osaa sanoa vielä pitäis sopia Esikoisen kanssa :)
Esikoisen raskaus aikana meillä oli vaan pojalle nimi ja se tuli tulikin kokonaisuudessa käyttöön :)
 
Tytölle olisi pari hyvää nimivaihtoehtoa mut pojalle en keksi mitään (n) Mua vähän jännittää kun lapsille syntyi just tyttöserkku ja toinen syntymässä keväällä ja jos sekin on tyttö että jos heille annetaankin just se nimi mitä minä oon pyöritellyt päässäni tai joku samantyylinen etten vois käyttää omaani. Ollaan niin paljon tekemisissä ja samat sukunimet niin ei tulis kuuloonkaan antaa samaa nimeä :ROFLMAO:
 
Tytölle olisi pari hyvää nimivaihtoehtoa mut pojalle en keksi mitään (n) Mua vähän jännittää kun lapsille syntyi just tyttöserkku ja toinen syntymässä keväällä ja jos sekin on tyttö että jos heille annetaankin just se nimi mitä minä oon pyöritellyt päässäni tai joku samantyylinen etten vois käyttää omaani. Ollaan niin paljon tekemisissä ja samat sukunimet niin ei tulis kuuloonkaan antaa samaa nimeä :ROFLMAO:
No meilläpä on käynyt juuri näin. Eli veljeni ovat antaneet suunnilleen samanikäisille pojilleen saman nimen, ja heillä on sama sukunimi. Ja se nimi oli sama, jota myös me olimme ajatelleet esikoiselle, jos olisi ollut poika. Ja edelleen olisi mieluinen vaihtoehto, mutta eipä sitä voi nyt ajatellakaan... Eikä muuten ole aiemmin edes ollut suvussa kyseistä nimeä!
 
Mä voin niin pahoin. Ensin ihmettelin, kun ei ole oireita ja nyt älyttömän huono olo kokoajan. Lomaillaan esikoisen kanssa ja mulla ei kyllä riitä energia eikä vointi 3 vuotiaan kanssa touhaamiseen, kun haluaisin vain maata pimeässä huoneessa.

Varasin ultran ensi viikolle, en malttaisi odottaa ❤
 
Meillä on koko nimi ainakin tytölle tiedossa ja todella toivoisin, että sen saisin käyttää :love: Sukupuolella ei muuten niin väliä. Pojalle on semi-varma etunimi ainakin olemassa.

Mulla aamut alkaa pahalla ololla mutta muuten olo tasoittunut.
 
Täällä eka neuvola on 13.1 eli ei kaukana mutta silti tuntuu hirveän pitkältä ajalta. samalla katsotaan ultralla mikä on tilanne. Välillä on niin "normaali" olo että onkohan sitä edes raskaana mutta muistan kyllä tämän saman tunteen kahdesta edellisestäkin raskaudesta. Kuitenkaan ihan hirveästi en uskalla ajatella vauvajuttuja ennenkuin näen itse että mun sisällä todella kasvaa joku.
 
Mä voin niin pahoin. Ensin ihmettelin, kun ei ole oireita ja nyt älyttömän huono olo kokoajan. Lomaillaan esikoisen kanssa ja mulla ei kyllä riitä energia eikä vointi 3 vuotiaan kanssa touhaamiseen, kun haluaisin vain maata pimeässä huoneessa.
Just sama fiilis täällä. Onneksi nuo isosisarukset on lomilla ja voivat touhuta kuopuksen kanssa. Mutta... lapsiahan hekin ovat, ja heti kun pääsen edes hetkeksi pitkäkseni, niin taatusti sieltä joku säntää paikalle jotain asiaa toimittamaan. Ja omatunto kolkuttaa, kun en jaksaisi keskittyä asioihinsa. Nyt yritän voittaa väsymyksen ja huonon olon ja vääntäytyä täältä hämärästä makkarista katsomaan Pekka Töpöhäntä -videota kanssaan...
 
Hmm, onkohan kaikki menneet facebookiin, kun täällä on niin hiljaista...? Miten te pahoinvoivat, joilla on jo isompia lapsia, selitätte huonon olon lapsille? Täällä lapset ihmettelevät, kun äidille ei maistu edes tee eikä suklaa... :sick:
 
Hmm, onkohan kaikki menneet facebookiin, kun täällä on niin hiljaista...? Miten te pahoinvoivat, joilla on jo isompia lapsia, selitätte huonon olon lapsille? Täällä lapset ihmettelevät, kun äidille ei maistu edes tee eikä suklaa... :sick:
Mä luulen, että nää joulunpyhät sotki vähän. Itsekin oon täällä käynyt lukemassa, mutta kommentointi jäänyt vähemmälle.

Meillä esikoinen on niin pieni (alle 3v), että vähän vaan ihmettelee, kun yökin aamuisin pönttöön. Onneksi pahoinvointi tässä raskaudessa on huomattavasti lievempää kuin ekassa. Lähinnä etovaa oloa eikä mitään kaaressa oksentamista. Vähän sillälailla jännittää, että onko kaikki ok, kun oireet on näin lieviä, mutta koitan nyt vaan tsempata ja mennä sillä ajatuksella, että iloitsen nyt ja suren sitten, jos sille tulee aihetta.
 
Tosi huono olo täälläkin ja salassa joutuu oksentelemaan. Se jos mikä on hankalaa. Noi meidän pari teiniä on kyllä aika fiksuja mut toivon että eivät aavistelis nyt mitään vielä. Sit pitää todeta että oon kipeenä:whistle: vaikka siltä se kyllä tuntuukin! Pienemmille ei niin tarvii selitellä, ku en usko että ainakaan jäävät sen kummemmin miettimään asioita. Väsymys on jäätävää ja huimaus ja jatkuva vellova paha olo ja se oksennus mikä voi tulla ihan ykskaks. Toisesta silmästä verisuonia katkennut oksentamisen takia, oon niin hirveen näkönen:sick: ja mulla myös toi sama kuin @merin että ees suklaa ei maistu. Normaalisti se on mun ykkösherkku.

Mä en lähde ainakaan faceen, joten toivotaan että täällä muitakin pysyy:)
Neuvola ois 7.1. ja sitä tietty odotan vaikkei mitään kummempaa siellä tehdäkään. Ehkä just se että saa ne lähetteet labroihin ja ultraan, niin pääsee odottelemaan lähinnä sitä ultraa:geek:

KeepGoing 7+2
 
Mulla ollut nyt pari päivää aika lievät oireet ja hieman huolestuttaa :unsure: Nännit on edelleen kipeät, mut ei oo ollu vihlaisuja mahassa, ei palella enää niin paljon. Jos ei oo syöny niin etoo vähän mut ei edelleenkään pahoinvointia. Jouluaattoiltana oksensin muutaman kerran mut veikkaan jouluähkyä! Eilen 7+4 kokeilun doppleria mut omat sydänäänet vain kuului mut en siitä huolestu kun aika ihme olis jos nyt jo kuuluisa vauvan sydänäänet. Kahtelin jo varhaisultra hintoja taas ja 180e löysin mut ei ois kyllä siihenkään nyt varaa (n) Tulevana perjantaina on eka neuvola mutta eipä sielläkään sen viisaammaksi tule kun ei ultrata. Toivon että tulis kunnon oireita ;)
 
Täälläkin panikoin oireiden kanssa. Maha kipuja epäilen koko ajan, että nää on jotain huonoa merkkiä vaan. Alun vessassa ravaaminen on nyt jäänyt ja rinnat ei oo enää niin kipeet. Nyt oon huomannu että töissä kun joudun seisomaan ja kävelemään koko päivän, vatsa on jotenkin "kireen" oloinen. Tai tuntuu sillein kummallisesti ihan kun kiristelis hirveesti. Ja se alkaa tyyliin heti kun oon seisaalla. Tuntuu et hengitystäkin ahistais. Onkohan tämmönen normaalia tai onko muilla ollu vastaavia tunteita?

Muuten oon säästynyt pahoinvoinneilta yms, välillä vaan huono olo iskee mutta oksentelua ei oo ollu.
 

Yhteistyössä