**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

:flower: Ihanaa äitienpäivää kaikille! :flower:

Papunen84: Meillä on tyttönimi ollut valmiina jo ennen 8v. poikaamme ja on siis säilynyt suosikkina tähän asti, onneksi edelleen on harvinaisempi nimi. Kakkosemme kanssa jouduttiin ottamaan kompromissa nimi, Joona, kun kummallekaan ei kelvannut toisen ehdotukset ja on ollut "huono valinta" nimen yleisyyden johdosta. Esikoisemme on Jetro ja sellaisia kun ei montaa suomesta löydy niin elämä on helpompaa. Nytkin Joonan päiväkotiryhmässä on kaksi Joonaa ja kaksi Joonasta, eli sekaisen menee :((
On ihanaa jos ja kun päästään se tyttönimi käyttämään... ja ne kaikki tyttövaatteet mitä innoissani olen shopannut :)) On kirpparipaikan pito edessä jos kaikista ultrista huolimatta tuleekin poika.

Välillä olen ihan täpinöissäni tästä tyttölupauksesta ja ihmeissäni, että meille ei ole tulossa kolmatta poikaa. Kahdella ystävällänikin on kolmen pojan sarja. Enne lapsia jotenkin kuvittelin että minusta tulisi tyttöjen äiti ja nyt 8 v. kokemuksella poikien maailmasta niin onhan se tosi jännää. Vaikka meidän pojat ovatkin kovia leipomaan, askartelemaan jne. niin jotenkin tuntuu että enemmän tulee olemaan yhteisiä tyttöjen juttuja sitten tulevan vauvan kanssa. Isä taas nauttii tottakai kun jakaa maailmansa esim. scifikiinnostuksen, legohulluuden jne. poikien kanssa, minä olen siitä niin ulkona. Mutta pääasia että kummallakin omat juttunsa mitä tykkää tehdä lasten kanssa ;) Miten teillä muilla? Kadehdin aina ystävääni, joka kolmen poikansa kanssa on niin jääkiekko huumassaan ja mukana siinä korviaan myöten. Minusta vaan ei olisi sellaiseen :( mutta ei meidän pojat onneksi jääkiekosta olekaan kiinnostuneet.

Näillä miettein äitienpäivässä :)

Äiti Orkidea ja Kerttu 27 + 4

 
Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Ihana masu Papunen :heart:

Huomasinpa tossa kun mulla on yöpaita päällä, et onpa tuosta tissien kohdalta märkänä. Eli näyttääpä tulevan tuota jotain esi maitoa...

Maijamehi ja Toukka rv 28+0
Kiitos Murske ja Maijamehi. =)
Hurjan isolta tuo masu ainakin tuntuu ja vielä ois se 3kk aikaa sitä kasvattaa.
:D Mulla on kans tuota maitoa alkanu tihkuun jo jonkun aikaa sit, välillä tulee enempi ja välillä vähempi.

Unohtui muuten tuosta aiemmasta viestistä, et meidän tyttö arvioitiin ultrassa nyt n. 917g painoiseksi, melkein 1kg jo. :heart:
 
Sartsa83
Todella kaunis massu Papunen!!! :heart:

Täällä alko nyt kans flunssa. Menin ja sain eilen kylmää kun istuttiin kaveripariskunnan kanssa iltaa meillä. Oli ikkuna auki kun kämppä oli yksi pätsi. Onnistuin oleen jotenkin liian lähellä ikkunasta tulevaa kylmää viimaa, niin johan oli yöllä kurkku kipeänä. Normaalistihan kestää hetki kun on saanut kylmää, alkaako flunssa vai ei, mutta mulla tää on aina sama homma. Jos onnistun saamaan kylmää, olen flunssassa samantien. Tänään sitten ollukin kurkku karheena ja nokka tukossa. Nenästä tulee pelkkää vettä. Täytynee varmaan huomenissa hakea apteekista panadolhottia kun sitä nyt onneks saa flunssalääkkeenä vedellä raskaanakin. Toivottavasti menisi ohi.. tää on kyllä aikalailla sama homma joka kevät kun on petollista aikaa.

Sartsa ja pähkinä 26+5 :heart:
 
Hyvää äitienpäivää !!!! :flower: :heart:

Jospa nyt koittaisi saada masukuvaa kehiin .. kylläkin "kalsarit päällä " ja otettu jo reilu viikko sitten .... Eli otettu n. rv 26 (nyt 27+1)



Päätin ottaa irtioton pakkaamisesta ja reilun viikon väsäilin vaippoja , jotka nyt vihdoin sain valmiiksi ja voin taas lakaa pakkailemaan :)
Nyt olen tyytyväinen , tein vauvalle 6 vaippaa (kokoa S , alussa käytän äippäpakkauksen vaippoja) ja isommalle 1v5kk , jos kesällä oppisi edes osittain kuivaksi , niin tein 10kpl M-L kokoa , siis koko on hieman reilu M , mutta ei ihan pelkkä L kokokaan :D
Huomasi kyllä että on hieman aikaa edellisestä vaippojen tekemisestä , kun yksi etutarra meni hieman vinoon ja muuten jotain pientä .. ,mutta eipä mitään mikä haittaisi käytössä ! :)



Ja sitten lukemaan teidän kuulumisia :)

neitim + tytsy 27+1
 
Ihania masuja =) minun mielestäni kaikki raskaana olevat naiset näyttävät aina hehkeiltä =)

olipas mukava äitienpäivä, pojat oli tehneet kerhossa hienot korut toinen kaulakorun ja toinen rannekorun niissä lukee :heart:äiti niina:heart: ja sellaisia puuhelmiä on mukana paljon, kivan näköiset ja ihanat. Mieheltä sain yhden lisä palan nominationiini ja suuren kotimaisen ruukkuruusun.
ruuat kyllä olen tehnyt itse kun olen sitä mieltä että helpompi olla lasten kanssa kotona syömässä paremmin kuin lähteä johonkin missä ne ei malta olla aloillaan :LOL:

Huomenna olisi sokerirasitus saas nähä miten käy.. vähän jännittää..

täällä on muitakin joille on tullut tyttölupaus parin pojan jälkeen näin myös meillä, minustakin se on hurjan ihanaa.

Tänään meni multiin viimeiset siemenet jotka kasvatan itse eli maissit, kurpitsat ja huonekurkut.. vanhempi pojista jo kysyi että milloin päästään sitten sitä maissia syömään :LOL: sitten kun vauva on syntynyt :D

Suppis 25+1
 
Äitienpäivä huomenet koettiin vaihtelevissa tunnelmissa ... Nuorimmainen heräsi ylös n. 5:30 ja huuto ei meinannut loppua millään ,mutta silmät sikkurassa oli pakko vaan toisen herätä ... no isommat sitten laittoivat alhaalla äidille "palaa sänkyyn" . Tultiin laulaen ja tuoden teetä sekä pala jäätelöä ja keksi ... Oli ihanat kortit rakkaimmasta äidistä yms. ja vielä molemmat isommat (12v ja 9v) olivat ostaneet omilla rahoillaan mulle kukat poika (12v) oli ostanut orvokin ja tyttö (9v) miniruusun . oih ... :heart: Ja 9v oli tehnyt vielä 4v:n kanssa kortin , kun ei tuo nuorempi ole missään tarhassa yms. niin ei olisi muuten tehnyt .

neitim
 
Papunen Tosi siro masu sulla mun mielestä ainakin on :) Itellä taas aivan järkyttävän kokonen ja nyt jo on sen verran tiellä että ei enään voi oikein kasassa istua, heti rupee tuntuun tosi ikävältä. Pitää silleen takakenossa istuu niin on hyvä :D
 
Heips ja hyvää äitienpäivää täältäkin. Mä pääsen ens perjantaina kampaajalle ja siinä on mun lahja =) Tosin oli mies ostanu myös yhden CD:n ja sitten kaupassa kun käytiin, osti vielä kukkakimpunkin. Ne oli kuulemma tytöltä :D

Mutta juuh, ostin tänään huutiksesta tuplarattaat, punaiset tosin, mutta kun en tiiä miten kauan niitä tulee käytettyä niin ajattelin, ettei värillä ole väliä. Ja istuuhan niissä tuo meidän esikkotyttökin :D Pääasia että sain sen heittoaisan ja on neljä ilmagummia ja kapeat noin muuten, eikä mitkään järkyt hyökkäysvaunut. Pitäis vielä metsästää kaposempi pehmeä kantokoppa niihin, kun ilmeisesti tuo meidän nykyinen ei niihin mahdu, vaikka brion merkkiset on nuo nykysetkin rattaat/vaunut.

Mutta yksi homma siis vähemmän tehtävänä, pitää vain käydä hakemassa ne kiesit pois jossain välissä. Vakuutuspaprutkin hoidettiin jo alkuviikosta ja ne pitäis olla kunnossa, tosin päätöstä vielä ei ole kuulunut. Saatiin hyvä koko paketti lähivakuutuksesta, eli siirsin meidän kaikki vakuutukset sinne sitten.

Jänskää, että ollaan jo kohta toukokuun puolessa välissä! Sitkeä nuha vaivaa täälläkin, ja selkä kiukuttelee välillä - tai nuo pakarat lähinnä. Tänään ulkoillessa ja siivoillessa ihan koski tuonne masuun, mutta nyt kun istuskelin tässä rauhassa niin ei enää koske, kunhan polskii poju tuolla masussa niin että vatta tärisee.

Ens viikolla täytyy kattoa uskaltaisko jo laitella niitä papruja menemään (kelan siis), vai vieläkö pidän työpöydän kulmalla... sit se sairaalatutustuminenkin pitäis varmaan sopia jossain välissä ja keskiviikkona onkin se sokrurasitustesti. Kun vaan tiistai-iltana muistasin, että pitää alkaa paastoamaan! Viimeksi se meni ihan kohtuuok, siis ei tullu huono olo ja sain litkittyä sen litkunkin jotakuinkin.

Mutta jep, nyt mä hilaan persaukseni tuonne töllön äärelle ja sitten rupeen yöunille, huomenna alkaa taas uusi työviikko =)

runttis ja sytkylä 26+ :heart:
 
Ihan vaan omaa napaa,jännittää huominen 4D ultra :eek:
Katselin taas noita aiempia nla kortteja ja luin tietoja näistä aiemmista 4D käynneistä.Viitosesta olin rv 26+3 ja painoarvio tuolloin oli 1080g(syntyessä 3780g),pa meni käyrällä 4,2 kg:n syntymäpainossa
Kuutosesta olin viikolla 25+ ja painoarvio oli 900g(syntyessä 3700g) ja seiskasta rv 26+2 ja painoarvio oli 811g(syntyessä 3410g)Kulki käyrällä jossa la:na pa 3,3-3,5kg
Mua jännittää tän masuasukin koko,mulla on olo että on paljon isompi nyt masussa kun aiemmat....Se on jännä miten mä jännään vauvan kokoa,vaikka yhden yli 4kg oon vaivatta synnyttänyt ja oikeastaan ei mua just se synnytys jännitäkkään vaan loppuraskaus jos vauva kovasti suuri :ashamed:

Ihan ihania masuja taas :heart:
 
Ei nyt sovi äitienpäivän tunnelmaan , mutta ...
tänään oli satakunnankansassa kuolinilmoitus , jossa oli äiti 19v ja lapsi .. äiti oli kuollut päivänä jona lapsi oli syntynyt ja lapsi 3 päivää myöhemmin ... Itkin siinä aamulla silmät punaisena , että onkohan tullut synnytyksessä jotain ... Kyllähän sen tietää ettei synnytys ole kaikkineen mikään läpihuutojuttu ja noita ikäviä sattuu harvakseltaan enään , mutta .. huoh ... täytyy vain luottaa tulevaan ja toivoa että kaikki menee ok .

neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Ei nyt sovi äitienpäivän tunnelmaan , mutta ...
tänään oli satakunnankansassa kuolinilmoitus , jossa oli äiti 19v ja lapsi .. äiti oli kuollut päivänä jona lapsi oli syntynyt ja lapsi 3 päivää myöhemmin ... Itkin siinä aamulla silmät punaisena , että onkohan tullut synnytyksessä jotain ... Kyllähän sen tietää ettei synnytys ole kaikkineen mikään läpihuutojuttu ja noita ikäviä sattuu harvakseltaan enään , mutta .. huoh ... täytyy vain luottaa tulevaan ja toivoa että kaikki menee ok .

neitim
mun isän haudan vieressä on pitkä rivi lasten hautakiviä, ja kyllä ne saa surulliseksi mielen vaikka ihan tuntemattomia ovatkin, mutta nyt raskausaikana mulla on pari kertaa tullu ihan itku,kun oon ohi mennessä katsellu niitä hautakivien kirjoituksia, ihan muutaman päivän ikäisiäkin :'(

Joo ei se itsestäänselvyys ole, että synnytyksessäkään kaikki menis hyvin :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Marlin Mullakin nousee maha jo niin ylös ,että on hakalaa olla , on tossa pallean alla ...
ahdistaa ja tuntuu pahalle , samoin jos syö oikein paljon jotain ....

neitim
Eikä puhettakaan että vois jalat yhessä istua jos on selkä suorana ja istuu vaikka sohvan reunalla :D Mulla liikkeetki tuntuu välillä tuolla kylkiluitten korkeudella, saas nähä saako nyt kantapäätä kylkeen. Esikoinen ei onneks kertaakaan sitä tehny, mutta pyllyllä kyllä sitten tyyräs senki eestä :D
 
On kyllä niin ihania masuja kaikilla :heart:

Tässä viel vois kattoo ton x-factoryn äänestyshomman ja sit koettais mennä nukkumaan. Jos sitä jännitykseltä kykenee vaan nukkumaan. :whistle: Kyl se ultra vaan jännittää, kun on kuitenkin ihan uus kokemus tuokin. Mutta ihana kyllä ajatella, että huomenna näkee sitte millainen sintti tuolla mahassa mellestää. :heart: :D

Katjuska ja sintti 26+1 :heart:
 
kamala kuolinilmoitus. mä en oikeastaan lue lehtiä niin en noista mitään tiedä. :'( - kyllä sitä itsekin miettii, että mitä jos jotain kamalaa sattuukin... no, ei auta etukäteisitkut markkinoilla.

(.) POKSUU rv28
 
Eipä tullut nukkumisesta mittään, kun tuli vaan hyörittyä ja pyörittyä sängyssä. :xmas: No nyt koetellaan vaan tää päivä jaksaa sitte vähän vähemmillä unilla. :whistle: Eiköhän se jännitys hereillä pidä sitte päivälläkin. :D

Täällä taas normiaamu muuten, että pojat tappelee ihan koko ajan ja joka asiassa pitää pistää hanttiin. :kieh: Ihanaa :xmas:

Katjuska ja sintti 26+2 :heart: (ja tänään se kauan odotettu ultra illalla)
 
Mun lonkka napsahti ilkeesti eilen illalla ja nyt on sitten sen mukainen olo:( selkää särkee taas vähän enemmän sekä tuo lonkka särkee.

Esikoinen viety eskariin ja nyt sitten itse käyn aamupalalle ja luen päivän lehden.

Maijamehi ja Toukka rv 28+1
 

Yhteistyössä