Elokuiset 2010 tammikuussa !

rakkaudesta äiti joo neuvolan täti sanoi että seuraava neuvola käynti on lääkärikäynti noin viikolla 14-16 ja sitten siitä seuraava pelkkä neuvola on joskus 18 viikon jälkeen ja sitten aletaan kuunnella sydänääniä :eek: mutta kyllähän ne sydänäänet kuulee np-ultrassa että ei se silleen huoleta, aijemmissa raskauksissa on vaan kuunneltu joko ekalla tai tokalla käynnillä.

Neuvola mulla on seuraavaksi vasta rakenneultran jälkeen,joskus rv 23!!! :eek: Että näin uudelleensynnyttäjien kohdalla säästetään ainakin meidän kunnassa....
Onneksi on np ja rakenne ultra siin välissä ja neuvolan tätsy sanoi et saa tulla kuuntelee :heart: -ääniä koska vaan haluaa jos tarvetta.

Pakko ryhdistäytyä ja edes merkki listaan taas pistää...oon yrittänyt kahlata tekstipläjää läpi mutta huhhuh-oottepa olleet sika-ahkeria!!! :LOL:

Ite palailin töihin maanantaina ja täytyy myöntää että niin tiltissä jahka kotiin pääsee ja pakolliset hommat hoitaa, että illalla kun miettii koneelle menoa niin sänky vetää väkipakolla. Oikein huutaa nimeäni!! :eek:
On pitänyt kommentoida päivähoitoasiaan sekä seulontoihin + keskeytyspäätöksiin, joista mulla kaikista aika napakat mielipiteet, mutta säästytte nyt niiltä koska en kerkiä kirjoittamaan. Ollaan lähdössä miehen (no joo, tulee tuo esikoinenkin matkaan!) kanssa just hääpäivän kunniaksi Latviaan pariksi päiväksi. Taitaa romantiikka jäädä kakkoseksi, voisin vaan nukkua ja napostella koko loman. :)

Mutta onnea kovasti kaikille ultrasta hyviä & helpottavia uutisia kuulleille!! Melko iso osa porukasta jo siellä vissiin käynytkin. Meillä vasta helmikuun alussa, siihen asti jännitellään hurjana.

Lumista viikonloppua!

caribbee ja nappi 8 tasan *poks*

täällä ei sit säästytty kolmatta raskautta hiivalta.. :kieh: elämäni ensimmäinen. oisin kyl pärjänny ihan hyvin ilmanki :LOL:
päivähoidosta mulla on aika selkeitä mielipiteitä, jokainen tekee itse päätöksen onko isommat lapset hoidossa mut mulla ei oo.. mä oon ite ollu töissä päiväkodissa 4v ja mulla ei oo mitään sitä vastaan että näitä "isompia lapsia" on hoidossa vaikka äiti vauvan kanssa kotona mutta jos se menee siihen että näiden lasten takia joudutaan tekemään ylitöitä niinkun kerran eräs äiti tuli reilu 1/2h pkn sulkemisen jälkeen hakemaan lastaan ku kaupassa oli ollu ruuhkaa ni voin sanoo et pikkasen teki mieli kysyy et eikö ollu aikaa käydä siellä kaupassa vähä aiemmin ku tää sun lapsi on kuitenkin tullu hoitoon jo ensimmäisten joukossa aamulla.. että juu.. mutta nää siis vaan mun mielipiteitä :)
asiasta kukkaruukkuun, aika jännä homma et ekan aikaan osas noi raskausviikot ja päivät unissaankin, tokan aikaan ne muisti silleen suurinpiirtein ja nyt ei sit oo hajuakaan :LOL:

Voikohan olla mahollista, että eka ultra ois vasta maaliskuun lopussa? :kieh:
oisin ainaki 20 viikolla jo sitte. eihän se mikää alkuraskauden ultra
enää siinä vaiheessa oo, vaikka sellanen mulle piti varata.

voi huoh, ei oo ollu ku eka neuvola vasta ja sielläkää ei ehitty muutaku puhua, eli eka neuvolakerta jatkuu
vielä verikokeilla ja muulla ens viikolla.

Ei oo sydänääniä kuunneltu vielä ja viikkoja on 10 kasassa. Tuntuu ettei oo ollenkaan raskaana ku ei oo jumpsutusta päässy kuunteleen eikä ultraan katteleen :s

Kitkerää palautetta neuvolaan sitte ens viikolla :kieh:

epplu + mykyrä

jonnuli: Kiitos! Tuo jo helpotti, että joku muukin tästä ärsyttävästä vaivasta kärsii!!Että pitää pienen asian olla rasittava. Aina saa pelätä, että millon alkaa kihelmöidä..:( Ei oo tullu ku tyyliin kerran vuodessa, nyt tietysti pääsee täyteen kukoistukseensa raskauden myötä..
Oliko meillä muuten np-ultra samana päivänä, eli 19.1 vai oliko se joku muu?

Linea negra: Minulla ei ole aiempia raskauksia, mutta tosi hento viiva mahalla näkyi jo aiemmin. Nyt se on hieman alkanut tummua, saa nähdä tuleeko kunnolla vahvaksi jossain vaiheessa...:)

Matilda84: Voisitko luovuttaa minulle hieman tuota liikuntainnostustasi!? :D Itse en saa mitään aikaiseksi, muuta kun pienet lenkkeilyt koiran kanssa...Ja nää ainaiset pakkaset tekee niistäkin todella lyhyitä...:/

Todella aikaisin te olette kyllä alkaneet liikkeitä tuntea! Olen varautunut, että voi mennä tuonne 20 viikolle hyvinkin. Nyt kun näin pienen heittävän lähes kuperkeikkaa ultrassa, niin olen jotenkin eri tavalla oppinut kuulostelemaan mahan tuntemuksia...Ihan kun siellä tosiaan tapahtuisi jotain muuta kuin vaan kuplisi suolistossa... :D :heart:

Edda ja pienoinen 10+5

Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:
Minä pöljä se en osaa tuota tickeriä laittaa... :ashamed:
Osaathan kumminkin sen luoda, eikö?
Lilypiellä homma toimii seuraavalla tavalla
Kun olet luonut tickerin, tulee sivu, jossa eri vaihtoehtoja.
"For Websites:" -kohdasta valitse: "Image URL " ja kopioi laatikkoon tuleva osoite. Minulla esim. http://lmtf.lilypie.com/fFRNp2.png
kirjoittaessasi tänne viestiä, liitä tuo osoite rivi, maalaa se ja paina hymiöiden yläpuolelta kuva-painiketta, pitäisi tulla tällaisena:

Onnistuuko?

Lineanegraa ei ole ollut aiemmin, eikä ainakaan vielä näy.

Mahallaan en ole nukkunut varmaan kolmeen vuoteen, ensin ei nyk. kuopusta odottaessa kyenny, sit oli rinnat täynnä maitoa ja nyt ei taaskaan pysty. Eipä sitä noin pitkän tauon jälkeen toisaalta enää kaipaakkaan, aiemmin nukuin lähes aina vatsallani.

Päivähoidosta mullakin on työn tuomat mielipiteet, aika jyrkätkin sellaiset. Noi asiat tosin on NIIN perhekohtaisia, ettei mun mielestä kannata sanoa, että aina olisi kotona olevien vanhempien lapset turhaan hoidiossa tms, joskus voi olla oikeasti lapselle vaan perempi käydä pk:ssa.. Pahimpia ääripäitä mun mielestä on reilusti alle 3v, jolla sisar kotona ja hoitopäivät klo 7-16.30 :headwall:

Tää tahtois nyt kovasti pizzaa, mutten tiiä kannattaako sellasta tilata, jospa ei teekään mieli enää sitten, kun ruoka nenän edessä? Etova olo ja väsymys vaan jatkuu, eikä loppua näy. Vahvasti alan kallistumaan tytön odotukselle, ei pojista ollu tällasta kuvotusta..

Liikkeistä.. Esikoisesta tuntu muistaaksen rv 18 ja kuopuksesta vähän aiemmin. Tänään tuntu masussa muljautuksia, mutta lähinnä saman tapaisia, kuin haamupotkut odotuksen päätyttyä (liittyiskö jotenkin siihen, kun suolisto hakee taas paikkaansa, kun kohtu vie tilaa). Eli ihan vielä en edes odota tuntevani, kiva yllärihän se toki olis, jos jo kohta liikkeet tuntus.

Kai sitä pitäs saunanlämmittämistä harkita. Tai no, sähkösauna kun lämpee melkein itestään eli ainoa vaikea asia on päätös, saunoakko vaiko eikö?

Kepsukka ja masukki 13+1

p.s, ei ihan vielä kaikille ajankohtaista, mutta http://www.adressit.com/kotihoidontuki jossa vaaditaan kotihoidontukeen korotusta! eli nimeä alle ja linkkiä levitykseen..

Tänään on ollut energia päivä .. tuli oikein urakalla siivottua huushollia ja käytyä kaupassa yms. mutta sitten romahti , nuoriimmainen on edelleenkin kipeänä ja nyt se kaikki väsymys purkautu ja kun mies sanoi ihan väärin niin se oli sitten siinä .. kaikki tunteet pihalle ... ei ollut mukavaa katsottavaa eikä kuultavaa :ashamed:

neitim

Edda, ei mullakaan tule kovin usein muuten tuota ällöherpestä, mutta nyt sitten oikein urakalla puskee..aattelinki että oonko mä nyt raskaana joku tautimagneetti |O Onneks se sikapiikki on otettuna, jos siltä säästyis nyt...Ja joo samana päivänä on np-ultra eli 19.pv, eikä millään kulu aika nopeempaa jotta pääsis, 10 päivää vielä!!!!!! :wave: :wave:

Chavanne, tenttasin lääkäriä mittaustuloksista ja sanoi että la aikaa ei voi vielä mittaa ku on niin vaikeaa saada tarkat äärirajat vauvasta joten voi tässä vaiheessa raskautta vaikutta la aikaan joten mulle riittää nyt että tiedän että mulla on normaali alkuraskaus ja kaikki näyttää hyvältä ja kasi viikko alkaa tai sitte ysi viikko,, kertovat sen mulle 18.1. kolme lääkäriä sanonu mulle että tarkkaa tulosta ei voi vielä saada. kävin parhaassa yksityislääkärissäkin mitä täältä löytyy...onhan niissä lääkäreissä toki eroja, mutta nautitaan raskauksistamme :saint:

Hitto kun on ollu taas kylmä päivä... :/ Uskaltauduttiin aamupäivällä silti hetkeks ulos tytön kaa testaamaan joulupukin tuomia suksia =) Hetken tyttö jaksoi niillä "hiihtää" sitten piti ottaa pois jalasta ja mennä muihin touhuihin. Ihanaa kun on vapaata, tuntuu että jaksaa ihan erilailla kun ei tarvi töissä olla.

Voi kun jotkut on jo aikasten alkanu pikkuisen liikkeitä tuntemaan =) Toivottavasti itselläkin alkais pian tuntumaan. Ne on vaan niin ihania ne pikkupotkut .... Yhden laskurin mukaan meidän pikkuvelin pitäis alkaa liikkumaan 11.1, eli maanantaina :D

Mulle kans kelpais pieni lisäinnostus tohon liikkumiseen.. Pitäs saada taas sen verran itsestään irti, että alkais taas 2-3krt. viikossa käymään uimahallissa vesijuoksemassa. Lähteminen vaan on niin älyttömän vaikeeta, vaikka tietää että sen jälkeen olo on mitä parhain. Ehkä ens viikolla sitten... :saint:

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!!

jonna ja pikkuveli 8+4

Hei!!
Ilmoittelin jo joskus aikaisemmin tietojani mutta niitä ei oltukkaan laitettu tuonne listaan joten jos vaan joku ystävällinen päivittäisi.

Katriina77- 15.8.2010-ensimmäinen(kaksoset)- 32 vuotta- K-HKS

Katriina77+ Jaki ja Nuka rv 8+5 :heart: :heart:

Edda, en oo kyllä kuullu, että herpes vois aiheuttaa keskenmenon! Voisikohan kuitenkin olla kyse genitaaliherpeksestä? Joka tapauksessahan se herpes on veressä silloinkin, kun se ei ole aktivoituneena huulessa. Niin jotenkin tuntuisi hassulta, että se siitä huulesta jotenkin sikiöön vaikuttaisi? Itsellä samaa vaivaa oli kakkosesta ja nyt tässä raskaudessa, onneksi tosin aika lievänä. Laitoin viime raskaudessa siihen Zoviraxia ja sitten olin kauhuissani, että olisiko sitä saanut laittaa raskaana ollessa, kun tuoteseloste ei ottanut siihen oikein kantaa. Soitin sitten teratologiseen tietopalveluun ja sieltä sanottiin, että Zoviraxia voi käyttää. Joten tässä raskaudessakin laitoin sitä kohtuullisen huoletta.

Huuli(tai genitaali-)herpes voi kuitenkin olla vastasyntyneelle vaarallinen. Jos herpesvirus tarttuu vastasyntyneeseen, niin se voi aiheuttaa jotain vahinkoa aivoissa ja siten kehitysvammaisuutta. Tästä mulla varma tieto, koska mulle puhkes huuliherpes pian ekan lapsen syntymän jälkeen ja siitä syntyi aika soppa, kun oli epäilys, että se olisi tarttunut vauvaankin. Ei onneksi sitten ollut... Mutta tämä tiedoksi, kun itsellä ei ollut tällaista tietoa ekan kanssa, enkä osannut ollenkaan varoa sen herpekseni kanssa. :eek: :( Suurimmalla osallahan on herpes veressä, siitä ei ole vastasyntyneelle vaaraa, kun ei se tartu kuin märkivässä vaiheessa ulkopuolisiin. Mutta jos on esim. genitaaliherpes aktiivisena synnytyksen alkaessa, niin tehdään sektio, jotta vauva ei saisi tartuntaa synnytyskanavasta.

En sit tiedä, että kuinka kauan se herpes on vaarallinen vauvoille, esim. vain muutamat ekat viikot? Voiko tässä jo huokaista helpotuksesta, kun kuopus on jo 2,5v., että mahdollinen tartunta ei olisi hänelle vaarallinen? Jotenkin niin säikäytti kokemukset ekan kanssa. Jouduin hoitamaan häntä maski päällä ja kertakäyttökäsineet kädessä... :eek: :( :headwall:

Wanamo & pikkukolmonen 8 + 3 (jänniä aikoja eletään, viimeksi km ilmoitti vuodolla 8 + 4)

Huomenta!

Ihanaa kun mittari näyttää -5 astetta, lähtään kyllä tytön kanssa heti ulos kun valostuu :)

Täällä vähän kiirettä pukannu, kaks päivää juossu asioilla, just niillä kovimmilla pakkasilla. Ei ollu kivaa ei :| Ens viikollekin joka päivälle jotain menoa... Keskiviikkona olis se neuvola, en nyt älyttömästi oota sitä jos ne ei edes sydänääniä kuuntele. Muutenkaan tykkää niistä verikokeista ja verenpaineen mittauksista. Jotenki aina jännitän niitä, vaikkei niissä oo mitään jännittämistä. Edellisessäki raskaudessa verenpaine huiteli ties missä, mulla jännitys aina nostaa sitä.. synnärille mennessä tais olla jotain 140/90 :LOL:

Voimia pahoinvoiville! :hug: Mulla se pahoinvointi on loppunut jos vaan muistaa syödä.. eli tyhjällä vatsalla tulee sellanen etova olo. Muuten ei ole enää mitään. Turvotus laskenu, mutta tissit vielä arat... Joskus vihlasee mahasta kun nostelee tyttöä..

Ostin aivan ihanat verhot olkkariin, pitäis vaan jaksaa lyhentää ne.. en ole mikään himo ompelija :whistle: Jospa ne sais tänään tai huomenna ikkunaan... Nyt syömään jotain aamupalan tynkää että pääsee ulos! :heart:

Poks 11+0 Täällä jotai masennusta ilmassa.. en tiiä mistä johtuu, itkettää koko ajan joku. :'( siis oon niin onnellinen tulevasta vauvasta mut silti.. olis niin kiva ku olis joku juttukaveri jonka kans jakaa kaikki asiat.. siis onhan mulla kavreita mut suurinosa aika eri elämäntilanteessa ja muutenki ku en oo vielä kertonu tästä raskaudesta niin ei ole ketään jolle puhua.. siis miehelle voin puhua mut se on eri asia ku puhua naisen kanssa.. Huoh.. Ehkä tää tästä ku raskaus vähän etenis ja sais jaettua tän ilon jonku kans.. Vielä 5 yötä np-ultraan.. huomenna jatkuu taas opinnot joten ehkä seki auttaa ku pääse taas ihmisten ilmoille ja kiinni arkeen. Esikoiselta koin myös masennuksen oireita synnytyksen jälkeen.. tosin silloin oli vähän eri tilanne ku nyt, joten toivon ettei nyt tulisi sellaista oloa...
Anteeksi että tuli näin omanapa tekstiä nyt, huono päivä...

-Jonetta & Peukku 11+0-

Katariina77 tervetuloa, meillä sama sairaala... Onnea sulle kaksosista..olisi ihanaa.. :heart:

Hiiva on vaivannu muakin raskausaikoina ja tän raskauden eka oire oli hiiva mutta onneksi mennyt ohitse..

Joudun lähteen töihin...

Liikuntainnosta.. eipä juuri innosta näillä pakkasilla olla ulkona ja sisäliikunta ei nappaa, raitis ulkoilma on parasta...tarvii vaan kattoo mitä syö ettei toi paino nousisi ekan kolmanneksen aikana ku se on sitte vaikee saada pois. 15 kg tippuu heti mutta kaikki muu on kiven alla. Mulla olis tavotteena etten painaisi 70 kg enempää ku lähen synnyttään.. mutta turvotuksellehan ei mahda mitään.
Painoa tärkeämpää on kuitenkin itse tulokas, liika rehkiminen aiheutti viimeksi synnytyksen jälkeen kevyen psykoosin josta nyt vasta toipunut terapian avulla. Ei siis kannata ajaa elimistöä loppuun ku lopputulos voi olla kamala.. liikunta 3 krt viikossa on ihan ok.

Onnellinen ja tirpukka 7+

Jonetta :hug: Tiedän tuon tunteen,kamppailen samassa itsekkin.Mulla ei myöskään ole nyt ystävää jonka kanssa jakaa odotuksen iloja ja suruja.Kaikilla ystävilläni on jo isommat lapset,ei pikkulapsia eikä odotusta.Ja en myöskään ole odotuksesta kertonut.Miehelle voin jutella mutta se ei tosiaan ole sama kuin ystävättärelle puhuminen :D Siksi sitten roikunkin täällä palstalla :whistle: Vertaistukea hakemassa...
Koitetaan pitää mieli hyvänä ja iloita pienistä ihmeistä vatsassamme :hug: :heart:

Painosta,ja sen noususta.Aina sama tuska vaikka kilot onkin karisseet :ashamed: Mä yritän myös katsoa syömisiä ettei turhia nousisi mutta sorrun kuitenkin :ashamed: Ja sitten kiukuttelen itselleni.Mutta niinkuin onnellinenx5 sanoi;tärkeämpi on kasvava vauva kuin oma paino.Silti toivon voivani pitää painon nousun kurissa.Kun varsi on lyhyt,kaikki + kilot tuntuu...

Wanamo: Niinhän se herpes voi olla vastasyntyneelle vaarallinen. Vastasyntyneeksi lasketaan kuukauden ikään asti. Mutta luulen että tässä yhteydessä herpes voisi olla haitallinen hieman pidempäänkin. Herpeshän voi aiheuttaa vakavia tulehduksia minkä ikäisellä ihmisellä tahansa, mutta harvoin. Luin jostain, että hyvä käsihygienia riittää vauvan hoidossa herpeksen ollessa päällä. Mutta kyllähän se helposti tarttuva virus on, että varmaan siksi katsottu parhaaksi ottaa käyttöön kohdallasi nuo suojaukset.

No, mutta se siitä...Pitäisi unohtaa nyt koko murehtiminen tästä asiasta vähäksi aikaa.

Eipä kauaa kestänyt se olo että kaikki kunnossa kun tänään aamulla kun kävin vessassa tuli oikein sellanen viiltävä kipu mahaan. Kesti jonkin aikaa ja hetken olin jo aivan tuskanen. Meni kyllä sit ohi nyt ei tunnu kuin ihan pientä jomotusta enää. En tiedä mitä sitten oli. Perjantaina kaikki oli kuitenkin ultrassa oikein hyvin eikä mitään merkkejä mistään ongelmista että voiko ne sitte näin yhtäkkiä alkaa.

Tosin koitan tässä itselleni muistutella että kyllä mulla joskus on ollut samanlaisia viiltäviä mahakipuja juurikin vessassa käydessä jo ennen kuin olin edes raskaana. Että voipi se olla jotain siihenkin liittyvää. Mutta kyllä tuollainen pelästyttää..

Nyt pitäs lähtee hevoset liikuttamaan mut vähän jänskättää jos tulee uudestaan.

Mulla on alkanu oireet selkeesti vähenemään :/ Se aina vähän pelästyttää. Kuvotusta on vielä jonkun verran mutta rintoja ei artista enää juur lainkaan :( Vähän väliä mielessä käy että onko siellä ketään elossa kun nää oireet aaltoilee ja pikku hiljaa häviää..

n11na ja pikkume 10+2

Yhteistyössä