***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Huomenia!

Huh, nyt ei turvotuksesta tietoakaan, eli kaiketi tämä oli sitten ihan ohimenevä juttu. Ja olokin kohtuu-ok, vaikka yö meni taas vessassa rumpatessa - kolmesti kävin isommalla hädälläkin...

Niin piti vielä mainita N11na, että mä olin meidän seurustelun alkuaikoina aika sopivassa kuosissa, ja sitten vaan erinäisten syiden kautta (työkiireet, opiskelukiireet yms) paino nousi ja pahimmillaan mulla oli ylipainoa yli 20 kg. Omat fiilikset oli kyllä tuolloin ihan pohjamudissa ja meillä mies lakkasi tuolloin aika lailla makkarihommatkin, tai väheni ne tosi paljon.. mut ehkä se enempi johtu musta, kun en voinu kuvitellakaan mitään että tohuttas läskit hyllyen. Nyt sit raskaana ollessa on meillä ihan normaalia, että mitään ei tapahdu - mies ei vaan halua, enkä mäkään ole nyt kyllä ollu kovinkaan jaksavainen. Mutta ymmärrän kyllä, että mieliala on maassa jos toinen ei hyvää sanaa saa sanottua, meillä semmosta viljellään kerran kymmenessä vuodessa :hug:

Imetyksestä ja sen onnistumisesta: mulla on sitten päinvastaisia kokemuksia siitä, kuinka korviketta pitäisi antaa. Siis mun oma äiti on niiiin imetyksen vastainen kun olla ja voi, vähän oli rankkaa kun toinen kommentoi jatkuvasti että lopeta lopeta, ei se oma maito mihinkään riitä eikä ole mistään kotosin, mokomaa luirua.. no, en lopettanu vaikkei helppoa ekat 3 kk ollukaan, mutta siis mun mielestä just toisten kommentit ja puuttuminen asiaan on pahinta - jokainen äiti tietää mikä on paras ratkaisu, ja pääasia että vauva saa ravintoa muodossa missä tahansa, ja että äidilläkin on tuolloin hyvä olla
Ja itekään en nyt yhtään tiedä miten onnistuu imetys, en taatusti stressaa =)

Jaaha, nyt esikoinen tunkee koneelle, joten palaillaan =) --> tulee mielenkiintosta tekstiä jos pääsee räpläämään....

 
Väsynyttä aamua :|

Mikähän lie tuolla tytöllä oli yöllä kun ei millään nukkunu... 3 kertaa kävin viemässä takas sänkyynsä, ja odotin niin kauan että nukahti. Mutta silti kohta änkes meidän makkariin. Istuin tunnin tytön huoneessa ja sit armahdin että voi tulla meidän väliin.. Mutta eipä sekään kelvannut, hirvee huuto alkoi kun ei saanut ottaa vielä nukkeansakin siihen meidän väliin! Ai että otti hermoon :LOL: ei kai se auttanu ku raahata patja tytön sängyn viereen ja siinä nukuin sitten aamuun asti...

Onnea vilivet! sullahan oli sutjakas synnytys :)

Ja supparituulia täältäkin niitä tarvitseville :whistle:

Kylläpä neuvolat antavat eri ohjeita nuista rautatableteista... Taidanpa vielä kysästä terkkarilta tänään kun soittaa, että syönkö niitä nyt vielä vai en.

Menee ihan uskomattoman hitaasti tämä aika! Mut silti tavallaan nopeasti, kohta alkaa viiminen viikko :D Päivät matelee mutta niin ne viikot vaan vaihtuu...
 
Huomenta :flower:

Onnittelut taas vauvan saaneille :heart: (joku tais ainakin olla ketä en ollu kerennyt onnitella)vauvoja tulee niin nopsaan ettei perässä pysy =)

Täällä viimeyö meni levottomasti kun poika heräili varmaan kolmisen kertaa äitää huutelemaan ja minähän sinne huoneeseen heti juoksin tai sit hyssyttelyjä huutelin sängystä ku en enää kyenny nouseen.Aamulla sit heräsin jo kuuden aikaan ku mies lähti töihin ja vei samalla siskonsakkin ouluun joka oli ollut yö kylässä.Nyt sit väsyttää eikä jaksas laittaa paikkoja kuntoon vaik taas ois vieraita tulossa reilun tunnin päästä.Noh kohta mää taas viimetipassa heilun täällä imurin kans ja samalla puetaan päivävaatteita ja tehdään päiväruokaa :LOL: Ensin pitä kuitenkin saada laiskotella tässä koneella.

Jonnuli kiitos vinkistä! Missä se baby style on nykyään? Ajeltiin sinne muka yks päivä eikä se ollukkaan enään entisellä paikallaan,ni jäi sit kokonaan käymättä.

Raudasta Inhottavaa kun tosta raudan syönnistä saa niin erilaisia mielipiteitä eri neuvolantädeiltä,ku meillä taas tuo yks täti on ollu sitä mieltä et sitä ei tarviis ruveta syämään jos se ei kovin matalalle laske ja tää sijainenkin joka oli eilen sanoi että katotaan tota hemoglobiinia uudelleen kahen viikon päästä!!!! Minä sit koitin kysellä et eikö tarvis heti alottaa niin tuli jotenkin tosi epävarma vastaus..suunnilleen et ite voit päättää |O Empä kyl tohon neuvolantätiin muutenkaan kauheena luottas ku oli jotenki osaamattoman olonen.Verenpainettaki ku rupes mittaan ni kiinnitti laitteen mut ei käynnistäny sitä.Mää sit käsi pöydällä istuin vaik kuin kauan(ja se vaan välillä jotain kyseli aivan ku ootelleen et mittaustulos vihdoin ois valmis..) ennenku kysyin et pitäskö tota napia painaa ja sit se sano "et hehe heh joo pitää" :eek:

Voi ku sais sen edellisen oman ihanan neuvolantädin takas.Ei haluta vastasyntynyttäkään viiä sellasen luo jonka käsiin ei omaa hoitoakaan luota antaa.

Eilen ostin pienet isosisarusten lahjat lapsille joten pitäs nyt vissiin saada aikaseksi pakkailla se sairaalakassi.Vaikoon kyl varma ettei sillä oo vielä pitkään aikaan kiire.No oispahan pakattuna sit jos tää vauva järjestäis yllätys syntymän ennen laskettua =)

Nyt heilumaan imurin kans :D

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 36+3
 
Huomenia B) Täällä paistaa arska, muutaman sateisen päivän jälkeen.

Tilanne sama, ei supistele, ei.. eikä mitään muitakaan tuntemuksia :kieh: Kolme yötä käynnistykseen että varmaan sinne mennään. Toivottavasti käynnistys nopeaa ettei tarvi taas ootella ja ootella.. Pitää varmaan kovasti ässiä touhuta että sais jotain alakerran kypsymistä valmiiks aikaseksi :LOL: :whistle:
 
rakkaudesta äiti baby style oulussa on nykyään joutsensillan vieressä, missä on se kalevan toimituski ja kirppis, mitäs kaikkea siellä onkaan... Käytiin yks päivä kodin ykkösessä niin satuin näkemään sen siellä enkä itsekään ole vielä kerennyt käydä uudessa liikkeessä.

Mullaki edelleen sairaalakassi pakkaamatta... jospa tänään jaksais jo vähän katella???
 
rakkaudesta äiti - enpä oo yhtään utelias ;) mitäs ostit isommille sisaruksille? Entä onko muut hankkineet jotain?

Itse mietin mitä hankkis ja sitten ostin nämä:
-pojalle uuden ben10 eskarirepun ja sinne ben10 suihkusaippuan, hammasharjan ja hammastahnan (nuo pesuainet vain siks kun tuo ben10 on nyt niin IN)
-tytölle nuken turvakaukalon ja sinne sitten hello kitty pesuaineet (ja ne siks kun isoveli saa ne ben pesuaineet)

Tänään meidän esikoisen syntymästä on kulunut tasan 6v. Äitin iso-pieni poika :heart: :heart: Voi kuinka tuo aika juoksee..
 
Täältä sellaista väsynyttä ja kärttyistä huomenta :kieh: niin jotenkin pinna kireellä tänään...

Ois kyllä tosi moni sellainen, jolle sois jo pääsyn tositoimiin. :hug: Ja toivottavasti pian joku taas pääsis lähtemäänkin. Enkä kyllä yhtään pistä pahitteeks, vaikka se omakin vuoro pian tulis. :whistle: Tän viikonlopun aikana pitäis sitte sintin syntyä, jos meinaa tulla niin kuin kaikki kolme muuta ovat tulleet. jotenkin sellainen olo, että ei tuu niin käymään, vaikka kuinka kovasti toivois. :snotty:

Katjuska ja sintti 38+6 :heart:
 
Minäkin tulin poksumaan, eli POKS 40. Sais vauva jo tulla, viikonlopuksi olisi lastenvahti yms. asiat helppo järjestää.

Onnea kovasti kaikille pikkuisten hakeneille ja kiitos synnytyskertomuksista, niitä on näin loppuvaiheessa mukava lukea.

Pikku3nen: Minulla on myös univaikeuksia, olen normaalisti sikeä uninen ja tarvitsen unta 8 tuntia/vrk. Viimeisen kk olen sinnitellyt n. 4-5 tunnin unilla ja päivisin olen toooosi väsynyt. Illalla kun menen nukkumaan, ni nukahdan heti. Herään noin 3-4 tunnin kuluttua ja valvon aamuun, aamulla nukun/torkun noin tunnin ja sitten alaan laittaa aamiaista lapselle ja itselleni. Toivottavasti tuleva vauva omais yhtä hyvät unenlahjat, kuin esikko, muuten joudun järjestelemään hoitojuttuja miehen ja äidin avulla, jotta pääsen eroon näistä univeloista :(

Mies aloitti tiistaina työt ja sen myötä minunkin "kesälomailut" on lomailtu, eli ei enää mökkireissuja yms. Vauvalle on valmiina kaikki ja sairaalakassikin on pakattu, eli vähän on tekemisen puutetta ja turhautumistakin ilmassa. Tänään suunnittelin yrittäväni 3ässää, eli ainakin imuroin ja pesen lattiat, illalla saunaa ja seksiä. Meillä mies on onneksi mielellään mukana kun yritän näitä käynnstysjuttuja:)
Esikosta mulla meni vedet pitkän ja hieman liian raskaan kävelylenkin jälkeen. Huomenna on siis piiiitkä kävelylenkki ohjelmassa, jos/kun nämä tämän päivän konstit eivät tehoa.

Jaksuja kaikille tuoreille ja tuleville äideille!

Mymmeli10
 
Onpas vauvoja syntynyt viime käynnin jälkeen! :heart: Hurja tahti.
Onnea kaikille vauvan saaneille ja voimia vielä odottaville! :hug:

Meille syntyi poika 2.8. :heart: Käynnistettiin 38+0.
Synnytys meni tosi hyvin. paikat oli noin 3 cm auki, mutta vauva vielä ylhäällä. Lääkäri puhkaisi kalvot, ei mitään tehoa mihinkään. Sitten laitettiin oksitosiinitippa pienimmillään menemään. Supistukset alkoivat, puolessa tunnissa paikat auki ja ponnistamaan. Synnytyksen kesto 52 min. Tarjontana avotarjonta. Mitat 47 cm ha 3060 g. Kotona ollaan oltu keskiviikosta saakka ja hyvin on sujunut.

Tässä näin lyhyesti.
 
Tänne ei uutta, epätoivo vaan syvenee :( ei oireen oiretta..oon alkanu miettiin että mikä minussa/tässä on vikana kun ei tää lähe syntymään..koskaan kun ei oo yli menneet..tekis mieli peiton alla tihrustaa vaikkei mtn hätää olekaan. Kouluun lähdöt lähenee ja ois ollu niin kiva tehdä vauva ja kotiutua ennenku tytöt kouluun lähtee kun sekin on aina niin jännittävää, vaikka onnistuuhan ne kouluun lähdöt isinkin kanssa mutta..

jonnuli ja herttajumitus 40+5
 
Huomenta-päivää!

Täällä tuli taas valvottua jonnekin kahden kieppeille. Ei vaan väsyttänyt. Onneks aamuisin sentään vielä uni maistuu ja mulla on mahis nukkua.

Pitää vielä tuota rauta-asiaa kommentoida. Vaikka Helsingissä on maanantaisen terkkarin mukaan tiukat ukaasit siitä, et rv 20 jälkeen tulee rautaa syödä, ei mun aiempi neuvolantäti ole asiaan juuri puuttunut. KYllä hän joskus "alkuvaiheessa" asiasta mainitsi, mutta esim. Hb oli mitattu viimeeksi joskus toukokuussa ja silloinkin mun pyynnöstä. Itse ajattelin, et ei kai 120 luokkaa oleva arvo ole liian matala. Kuten joku totesikin, niin tosi rasittavaa, kun eri tädit antaa erilaisia ohjeita ihan samassakin neuvolassa. Ja eri kunnissa on vielä erilaisia ohjeistuksia esim. sen suhteen, mitä voi raskausaikana syödä.

Menipä vähän paasaamisen puolelle... :LOL: Onhan sitä toki hyvä omaa järkeäkin käyttää. Esimerkkinä se, et "jäin kiinni" sokerirasituksessa liian korkeasta paastoarvosta. Terkkari piti heti kunnon esityksen siitä, et nyt tulee noudattaa rd-ruokavaliota (tyyliin energiaa päivässä max 1800 kcal). Kotona tekemissäni mittauksissa sokrut on pysyneet ihan ok lukemissa heti alusta lähtien ja olen noudattanut ihan tavallista ruokavaliota ja kesän mittaan herkutellut jätskillä jne. Mietin vain, et olisko vauva kasvanut kunnolla jollain kitudieetillä, sillä nytkin viikolla 36 painoarvio oli vain 2600g...

Nyt pitäis vissiin ruveta päivän hommiin ja tekemään Puuhapete-marsipaanimaalausta kummipojan kakkuun. Jaksamista kaikille! :heart:

Lion73 ja Ekso 37+6

Ai niin UpsyDaisyn ehdottama vaunuttelujen kirjaaminen kuulostaa hyvältä! Mä liityn joukkoon mieluusti. Odotan jo kovasti, et pääsen taas kävelemään reipasta vauhtia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
... mitäs ostit isommille sisaruksille? Entä onko muut hankkineet jotain?
Meillä tuleva eskarilainen on saanut remonttia ja sisustelua "ison siskon" huoneeseen mm. uuden kirjoitus-/peilipöydän.
Teetin sille raskauden alussa sellasen Minusta tulee isosisko-paidan. Luulenpa, että saattais tykätä myös isosisko-paidasta. Tarvii kattoo, jos MLL:llä olis joku sopiva..

Esikoinen ois vissiin tyytyväisin rahallisesta huomiosta ja osallistumisesta omiin kuluihin (mopon osat, punttisalikortti, teinin vaativa vaatetus... jne)
isoveljenä oleminen kun ei oo enää uus juttu ja rahaa on käytetty sekä varustelua tehty pääasiassa nyt näille pienemmille tässä kesän aikana.
Jos joku helmi idea tulee mieleen, ni mikä jottei ja jos teillä tulee, ni antaa kuulua :D

Sunshine onnea :flower: :flower: :heart:

 
Onnittelut sunshine pienen vauvan johdosta!! :heart:

jonnuli Täällä on niiin samanlaiset tuntemukset. Taas sai herätä siihen, ettei mitään ollut yön aikana tapahtunut. Kumpa päästäis jo pian tositoimiin ja loppuis tämä loputon odottelu.

Nyt neuvolaan!

Mukavaa päivää kaikille!

ansuli ja kullanmuru 40+5
 
Onnittelut Sunshine! :flower: :heart:

Täällä tuli eilen illalla jo tosi napakoita supistuksia, mutta ihan liian hetken aikaa, ja sit ne loppuki. Mulla olis tavoitteena lähtee sunnuntai yönä synnyttämään, niin ei tarttis maanantain neuvola-aikaa enää käyttää.. ;) :whistle: jep jep, onhan se hyvä laittaa tavoitteita..voikun vois itse niihin vaikuttaakkin jotenkin.

Onko kukaan muutes kokeillut vyöhyketerapiaa nyt loppumetreillä? Mä sillon muutamia viikkoja sitten suunnittelin, et kävisin lähempänä la:ta sit muutaman kerran, mutta se sitten unohtuikin.. Nyt tekis mieli varailla aikaa, maanantaina kuitenkin tulee jo rv 39 täyteen. Onkohan se kovin kallista touhua? Haluiskohan mies mulle kustantaa pari käyntikertaa :whistle:

Klo 12 olis se ylimääränen neuvolakäynti näiden paineitten takia. Melkein jo toivois, että olis sen verran korkeet paineet et pääsisin ä-polille ja pääsisin käynnistykseen, mutta se on ihan utopistinen haave, että tällä kertaa käynnisteltäis, kun esikoisenkaan aikaan ei edistyny. Ja enhän mä nyt oikeesti toivois edes että olis niin korkeet paineet, mutta alkaa vaan olemaan jo niin epätoivonen olo kun paineet kuiteski ollu jo jonki aikaa kohollaan ja nyt ne vaan kohoaa entisestään.. ja olo ei ole ollenkaan hyvä.
Ja sitäpaitsi, mä kyllä eniten toivon, että tämä käynnistyis itsestään joko supistuksilla tai vesien menolla, mutta seki tuntuu jotenkin tosi uskomattomalta ja kaukaiselta..

:hug: taas kaikille joilla jonkulaista murhetta tai epätoivoa ilmassa. Onneksi meillä kaikilla kuitenkin ihan pian on ne nyytit sylissä, vaikkei siltä nyt tuntuiskaan.... :heart:

mmiilia ja hubbis-typy 38+4
 
En enää muista, mihin kaikkeen on pitänyt jotain kommentoida, kun on niiiin paljon tekstiä. :LOL: Ainakin tosta lisäraudasta tuli mieleeni, että suositus on aloittaa rauta ainakin silloin, jos Hb on alle 110. Mutta ei siitä haittaa ole, jos raskausaikana pientä lisää syö muutenkin. Ihan alkuraskaudessa sitä ei suositella, mutta loppua kohti voi kyllä mielestäni turvallisesti ottaa. Tässä on rautainfon sivuille linkki raskaus- ja imetysasioista. :) http://www.rautainfo.fi/index.php?k=6748

Ja lämpimät onnittelut kaikille, jotka ovat aarteensa jo saaneet syliinsä!! :) :heart: :hug:
Monilla näyttää olleen aika rankkoja ja yllättäviä ja pelottavia kokemuksia, mutta onneks suurimmalla osalla kaikki sitten lopulta ollut hyvin. :) Täytyy siitä kyllä silti vaan kiittää tätä suomalaista osaamista ja hyvää hoitoa.

Ja hei tähän väliin kysymys tosta vadelmateestä . Mulle tuo on ihan uus juttu, mutta moni näyttäis sitä juovan... Millasta vadelmateetä sen pitäis olla? Käykö siis ihan kaupan vadelmatee....? Vai onko se ihan eri asia....? :ashamed: Ja meillä itelläkin vadelmaa kasvaa pihassa, niin mitenkäs niistä lehdistä sitä nopeimmin kuivais...? Oon ihan urpo näissä asioissa. Ja onko teillä ollut jotain vaikutuksia sitten nähtävissä? :)

Mulla on täällä nyt parina iltana ja yönä ollut jo aika mojovia supisteluita, mutta ei sitten loppujen lopuks oo kauaa sitä iloa kestänyt.... Polttelua, kunnon supistuksia ja sellasta "puukon heilutusta lantiossa" on ollut havaittavissa ihan irvistelylle asti. Ja jännästi nyt eilenkin ne supistukset alkoi sillä, että oli ensin vaikea hengittää, kun alkoi YLÄVATSALTA sellainen kiristys, mikä sitten levisi alavatsaan polttaen ja aiheutti sitä terävääkin kipua tonne alapäähän. Jotenkin se mun omasta mielestä tuntuu aika lupaavalta. ;) :whistle: Mut en sitten tiiä. Mitäs mieltä muut on? :D

Ja hassua, kun sain edellispäivänä tehtyä kotona vaikka mitä! Siivosin, ompelin verhot ja pesin ainakin sata koneellista pyykkiä ja silitin.... Sitten taas eilen haukottelin koko päivän ja oli työn takana saada mitään aikaiseksi. :/ Tänään on siskonpoika kylässä ja hänestä on onneksi ihanasti seuraa tolle meen 3v esikoiselle, ja saa ite keskittyä muuhun. :)

Hyviä vointeja kaikille!!!
Ja vielä N11nalle iiiso hali!! :hug: Tuttu tunne täälläkin, että kokee olevansa ihan mitäänsanomaton... :( Ei kiva tunne... Mutta ei ne miehetkään aina tarkota, mitä sanoo, eikä sano, mitä tarkottaa... ;) Mutta oikein mielelläni ottaisin vastaan myös edes JOSKUS jotain positiivisia ja kehuvia sanoja. Ne on aika harvassa. Ei ne miehetkään aina vaan tajua, mitä nainen tarvis, vaikka rautalangasta vääntäis.

Ja kiitos päivityksistä ja vielä tervetuloa minuakin uudemmille. :D

Tiinuz ja vaavi 36+5
 
AnQ
Paljon onnea Sunshine :flower: :flower: :heart:

Täällä on nukuttu melkein kellon ympäri ja olo on nyt ihan höntti. Näinköhän saa yhtään mitään aikaan koko päivänä..

AnQ + tyyppi 38+2
 
Paljon onnea Sunshin! :heart:

Vattuteestä, mun mielestä se on vaan ihan kuivattuja vatun lehtiä, eli voi tehä itekki. Kuivattaa lehdet esim. uunissa. Mä ostin omani luontaistuotekaupasta.

omaa napaa Ahistaa kun taas tuli näin kuuma! Ja mun pitäs tänään leipoa synttäreitä varten. Muutenkin tänään ollut ihme ketutus-fiilis koko ajan. Oon varma että tää menee kaks viikkoa yli ja mies ei kerkeä olla ku viikon isyyslomalla vauvan aikana, ei välttämättä sitäkään jos menee kauan sairaalassa. Nää kivutkin vaan kiusaa mua, eikä tuolla alhaalla tapahdu mitään :/

-Sande & kolmas toukka 38+5 (omaa kiertoa 39+1)
 

Yhteistyössä