***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

taas ys syntyny :flower: :heart: onnittelut

mä olin törkee ja pistin maate sen jälkeen kun oltiin muru heitetty töihin, mutta oli niin hirveä väsy, välillä nousin antamaan esikoiselle sitä mitä pyysi, ruokaa juotavaa, pupuja pyöriin...
siinä kohtaa kun kuopus tuli mehupullon kanssa vieeen niin molemmat nukahti :eek: nukuin tunnin niin niin sikeesti etten ikinä... heräsin jopa samaan aikaan kuin kuopus :D

tää väsymys kyl johtu varmaan eilis illasta, käytiin murun kans saunas kun lapset nukahti ennen sitä, kuitenkin oli jo suurimman osan päivää supistellut niin saunan jälkeen ne muuttu todella kipeiksi, kpristelin siin sit ja vesi valu silmistä kun sattui, muru hiero mahaa mikä auttoi pahimpien yli...ilmeisesti loppuivat koska nukahdin..

edelleen liikkuminen ja ylhäällä olo aiheuttaa kipeitä supistuksii... muru teki "sopimuksen" mahan kanssa ja sanoi et synnyt sitten vasta ensiviikolla :D saas nähdä miten käy kun tuntuu et paikat aukeilee ja supistuksii tulee koko ajan enemmän ja paremmalla voimalla..

giraffe ja jasu 36+3
 
Onnea Sunshine08 vauvasta! :heart: :flower:

Äitipoli käynti takana ja nyt tosi tarkkaa seurantaa noissa paineissa. Neuvolassa hyppään joka toinen päivä ja kotonakin mittailen paineita. Sitten ens viikon perjantaina uus äitipoli käynti jos nei oo lähtenyt ite syntyyn. Olisivat käynnistelleet jo, mutta kohdunsuulla epäkypsä tilanne. Eristystä onneksi tapahtunut viimme viikosta. :)
Mullahan sektion takia ei yritetä kovin mielellään ruveta tableteilla käynnistelemään. Ettei sitten tule liian kovia supistuksia ja kohtu repeää. Ja levon kannalta pitää yrittää ottaa.

Mulla on kokemusta täysimetyksestä ja osittain imetyksestä. Esikoonen joka sai tissin lisäksi pullosta ruokaa on ollut aika terve, mutta nuoremmalla olleet kauhiat korvatulehdus kierteet vaikka vain tissiä söikin. Muuten kummatkin perusterveitä riiviöitä. :heart:
Ja kaikki äitit tekee niinkuin parhaaksi näkee. :heart: Ei kannata ottaa siitä tressiä, vaikka vaikiaa se välillä on ottamatta, kun ulkopuolelta tuodaan paineita. :/

Elli Ja Öttis 38+5

 
Sunshine onnitteluja sinne :heart: :flower: Nopiaa toimintaa sitte ollut kun on vauhtiin lähtenyt :whistle: Sellaista suht nopiaa sitä itsekin toivois, ettei ihan kauheen kauaa tarviis kärvistellä. :kieh:

alkaa vissiin vähän kaikki olemaan malttamattomia vähitellen. :whistle: Mutta silti sois kyllä jo noille yliaikaisille sen vuoron lähtöön jos suinkin vois siihen vaikuttaa. :hug:

jos sitä lähtis syömään :p
 
äippäpoli käynti takana.. eipä kummia kuulunu! vähä outo lääkäri, hymisteli vaan koko ajan.. en ymmärrä mikä idioottimagneetti oikein oon ku vedän näitä saappaita nyt puoleeni :D muksu vastaa viikkoja 38+ et vähä lisää jääny noista maagisista käyristä johon aina tuijotellaan mut kuitenkin painoarvio 3400g et ei mun mielestä nyt mitenkään hirmusen pieni..
kohdunsuu edelleen sen 2cm auki, kanavaa 1cm jälellä -eipä hirveesti oo saanu mun 4h supparisessiot aikaan. Tosin eihän sitä sit välttämättä tarvii ku pari napakkaa ja muksu syntyy. Tokan aikaan oli 5cm ku mentiin synnärille, mut kanavaa 3cm jälellä et vissii aika yksilöllistä.
Mut nyt sit vaan odotellaan ja odotellaan... hitto, näinköhän oikeesti joudun sunnuntaina osallistuu rippijuhliin. Olin jo melkein toivonu ettei tarvis :LOL:

pikkumökö + elmo 40+0 *poks!!*
 
Huuh, lisää vauvoja, onnea sunshine08 :flower: :flower: :heart:

Mulla ripuli jatkuu, hirveetä kun pitää nyt olla vessan lähettyvillä, vetää nimittäin niin kipeeksi ennenkuin pääsee helpotukselle... :x tämäkin lienee asiaankuuluvaa =)

Tosta raudasta, niin mäkään en ole syöny nyt mitään lisärautoja, viimeks tais olla 134 hemppa kun mitattiin, joten ei ole tarvetta. Esikoiselta söin kun meni reilusti alle sadan...

Nakkasin aamulla petivaatteet ulos ja pistin miehen siivoomaan, ennenkuin painelee ulos tekemään kaivolle katosta. Sit lähdettiin tytön kanssa ruokakauppaan yms, ja nyt pitäis sitten alkaa tyhjentämään keittiöstä paria hyllyä tuttipulloja, pumppua yms tarvikkeita varten. Jospa saisin ne tänään keitettyä, ja sit kaukaloon pitäis valkata ne kotiintulovaatteet vauvalle valmiiksi ja ottaa muutamia pieniä mukaan myös sairaalakassiin (siltä varalta että tämä on yhtä kirppu kuin siskonsa). Sit jos vielä jaksais silitellä pyykkiä ja illalla hurauttaa pari koneellista pesuun, niin olis kyllä ihan lottovoittaja fiilis :D No, katellaan, nyt kuitenkin alan tyhjentämään tuota keittiön kaappia =)

Suppareita erityisesti kaikille 40+ menijöille ja kaikille muillekin jotka niitä vain toivoo =)
Mä jätän vielä reiluksi viikoksi toiveet semmosista, alan rutisemaan kun 40 paukahtaa täyteen :D
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille :flower:

Uusille tervetuloa! =)

Äitipoli käynti takana ja poitsu oli rt:ssä pysynyt. Painoarvio nyt 3130g Vauva oli vielä tosi ylhäällä ja kohdunsuukin suljettu :headwall: Kanavaa jäljellä n.2cm. Laskettuna päivänä 16.8 uusi aika ja sit jos paikat kypsät voi olla että käynnistetään tai sitten mietitään sektion mahdollisuutta jos vauva ei mahdu laskeutumaan eikä tulemaan alakautta. Lääkäri toivoi ett ä luonto hoitaisi hommansa ja poitsu syntyisi ennen tuota 16.8 =) Että sellasta tänne...

Nyt vähä lepäileen ja sitten hakeen tyttö hoidosta.

jonna ja pikkuveli 38+4
 
Olen päättänyt, että tän viikonlopun aikaan tää vauva näkee päivänvalon :LOL: . Supistuksia tulee edelleen; liikkeessä tiuhemmin ja voimakkaampina ja levossa harvakseltaan, mutta kumminkin. Lisäks niukkaa rusehtavaa vuotoa.
Vielä ei todellakaan ole hetki lähtee, mut jännittää se, et jos kärvistelenkin liian pitkään täällä kotona...sairaalaan kun on meiltä ainakin tunnin ajomatka... ja kun en ole hirveän kipuherkkä, niin en ihan pienistä tai suurestakaan välttämättä hetkahda :eek:

Pikkumökö: meilläkin olis su rippijuhlat, mutta tän olon perusteella ei tarvi mennä :LOL:
 
Onnittelut vauvoista Sunshine ja Vilivet!!! :flower: :flower:

Mä päätin nyt toden teolla alkaa hoputtaa tätä vauvaa... Äsken kävin tosi reippaalla kävelylenkilä, ihan hiki päässä taapersin tuolla ympäriinsä, ja nyt meinaan alkaa suursiivouksen, vaikkei kyllä edes olis tarvetta. :LOL: Meillä ei varmaan ikinä oo koti ollut yhtä siisti ku nykyisin, vähän väliä pitää jotain puunata ihan vaan puunaamisen vuoksi! :whistle: Ainoo vaan, ettei nää mun riehumiset tunnu aiheuttavan muuta ku hirveet nivus- ja jalkasäryt. Mutta silti, toivossa on hyvä elää.. Ja jos sais miehen houkuteltua ässän pariinkin jossain vaihees, se vaan ei nykyään oo kamalan innokas ollu. :p

Hassua muuten, muut tuntuu kärsivän ripulista, täällä ihan päinvastoin.. Uuh, luumuja kuluu ja silti käyn p****lla jotain kolmen päivän välein. Aargh! :kieh: :LOL:

Jaksamista loppusuoralle koko porukalle! :hug:

kohta epätoivonen Ituhippi ja mahamylläri 40+2
 
Täällä tänään havaittu rusehtavaa limaa :eek: Aika vähän, mutta kaipa se vois olla limatulppaa?
Eilen yöllä järkyttäviä supistuksia, käytiin näytillä x) Kanavaakin vielä jäljellä, sormelle auki.. :S Eli en sitte tiiä :D

Huoh,
Rebekka ja vauva 40+5 :heart:
 
Sunshine: Onnittelut :flower: :flower:

Täällä menkkajomotellut alaselkää koko päivän enemmän ja vähemmän. Myös muutamia supistuksia tullut. Eivät kuitenkaan ole olleet kipeitä.

Kävin neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet, kun vauveli ollut todella laiska liikkumaan. Eilen piti hiljaiseloa ja illalla sain laskettua 10 liikettä tunnin ajalta ja tänään en saanut niitä kymmentäkään. Syke oli hyvä ja nousi liikkeiden myötä kun terkkari vähän härnäsi toista. Nyt laskin vielä tunnin ja sain tarvittavan määrän laskettua. Olisiko tyyntä myrskyn edellä? Mene ja tiedä sitten...

Terkkari oli sitä mieltä, että pää oli jo todella alhaalla lantiossa ja voisipa hyvinkin tämä pienokainen olla lähipäivinä ulostautumassakin. No, toivossa on hyvä elää :saint: Ne supparit vaan puuttuu!

Sipsunen & nalle 39+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ituhippi:
Hassua muuten, muut tuntuu kärsivän ripulista, täällä ihan päinvastoin.. Uuh, luumuja kuluu ja silti käyn p****lla jotain kolmen päivän välein. Aargh! :kieh: :LOL:
Mulla oli eilen joku ihme tyhjennyspäivä, muuten toi kolmen päivän välein on ollut normi tahti täälläkin. plääh.
Aloitin Levolacinkin pari viikkoo sitten, toivoen että olis avuks..nooo, sitä odotellessa
 
Kauheena tullu taas tekstiä vaik vähän väliä täällä käyn :whistle:

Copper kiitokset tiedosta! Täytyypä käydä siellä kattoon.Jasminissakin oli mutta siellä ne oli tarjoushintaan 27?n oli vielä kouluun lähtijälle ostettavaa niin en raskinut tuota myssyä ostaa ja en tiiä kuin kauan tarjous lienee voimassa.Täytyy koittaa saada mies ostaan tuo vauvan myssy.

UpsyDaisy Rahatilanne kun on nyt tosi huono ja kun on ollut kouluun lähtevälle niin paljon ostettavaa niin ostin vaan tosi pikku jutut(mut eipä ne lapset hintaa kato =) ) sellaset pienet Barbapapa pehmot(jokaiselle erilaiset).Esikoinen oli nuita jo kaupungilla ihaillutkin joten ajattelin et ne varmasti on mieluisat ainakin tytöille.Pojasta en sit tiiä,mut luulisin et kelpaa.
Vauvallekki pitäs vielä joku pehmo ostaa mut laitan miehen ostaan senki jos vauva syntyy ennenku mulle tulee rahaa..

Sunshine08 Onnea oikein paljon pikku poika vauvasta :heart:

Tuntuu välillä ihan epätodellislta ajatella että meilläkin on pian vauva.Hirveesti sitä vauvaa ootan mutta toisin kuin esim esikoisesta en osaa yhtään kuvitella minkä/kenen näköinen vauva boisi olla tai onko hiuksia ym.Kai mää oon hoksannu ettei ne vauvat syntyessään kuitenkaan oo sen näkösiä mitä kuvittelen.Esikoisesta aattelin tulevan saman äköinen kuin minä vauvana ja jolla jo syntyessään paljon tummaa tukkaa,ku mullakin oli.No esikoinen syntyikin kaljuna ja oli hiukseton pitkään =) Muuten kyllä on lapsista eniten minun näköiseni.Moni sanonutkin että justiin saman näköinen kun minä pienenä.
Se on jännä kun rakastaa jo nyt tätä vauvaa aivan kauheasti ja silti ei jotenkin osaa valmistautua siihen että se kohta ilmestyy tänne meidän kotia.Tai paikkoja laitan kyllä kuntoon ja vauvaa varten valmiiksi mutta silti tuntuu vaan oudolle että kohta saan taas imettää ja nuuskia omaa vastasyntynyttä.Muistan kyllä kolmannestakin että välillä tuntu iha epätodelliselta että meille todella tulee vauva.Mut sitten kun vauva synty niin tuli heti sellainen olo että hän kuuluu perheeseen ja on meidän ikioma rakas :heart: Ehkä sitä ei vaan voi käsittää että näin suuri onni on meille suostu että jo neljättä lasta odotellaan...höh varmaan aika sekavat sepustukset tuli :x

jonnuli voimia yliaikapäiviin.Ne ei oo helppoja..muistan :ashamed:
entä jos sulla on nyt hedelmöitys tapahtunut vähän myöhemmin ku muista ja siks ei oo vielä syntyny? Tai sitten siihen ei oo mitään syytä.Joskushan synnytykset menee eri kaavan mukaan eri lapsilta.Ite oon valmistautunu(yrittäny ainakin)henkisesti yliaikapäiviin,mutta silti koko ajan toivon että tää vauva tekis poikkeuksen ja syntys aijemmin.

Peppi78 ja minä oon täällä myös :D Saatan olla vielä syyskuun puolellakin :eek: Joten et sää yksin jää =)

mmiilia minä oon käyny toisesta lapsesta ja kolmannesta vyöhyketerapiassa meidän ttulla ja sen jälkeen lapset on tainnu muistaakseni kahen päivän päästä syntyä.Toisesta muistaakseni heti samana iltana alko tulla limatulppaa ja supisteluja tuli paljon muta sit oli se päivä tai kaks hiljasta ja sit alko "rytinä".Nyt pitäs soittaa sille tutulle ja varailla se aika taas mut nyt aijon varata ennen laskettua jos ei nyt kovin kallista oo.Ennen oon saanu ainakin jonkin verran alennutsa,mut tarkkaa summaa en muista.

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 36+3
 
juuh... taitaa multa jäädä noi tytön pyöräilylenkit nyt loppuajaksi tekemättä.. Ei oo tosi kuinka kuuma tuolla pihalla oli vaikka paljon viileempäähän nyt on kun niillä kovilla helteillä. Hiki valu vaikka melko hidas tahti oli ja tää maha on niin uskomaton ettei tekis mieli tehä enää muuta kun maata kylellään. :'( Yritäppä nyt raahata tuommosta pientä pyörääki jotenki hyvässä asennossa, ei onnistu sitten mitenkään. Pakkohan se oli koko pyörä kaapata syliin kun siskon luona mentiin käymään..

Nyt vaan tuntuu ettei jaksais enää tätä :ashamed: koko ajan kipua, särkyä ja vihlontaa... asiaan kuuluvat ja inhottava valittaa pienestä mutta.....
 
Hips, niistä lahjoista isommille, niin mä ostin semmoset halvat sateenvarjorattaat (olikohan anttilassa jotain 6 euroa) ja niihin nuken tytölle. Annetaan sit kun tullaan kotiin vauvan kanssa, että saa tyttökin "oman vauvan". Laitokselle ajattelin niitä ainu ensipupuja molemmille, jos vaan ehdin ja muistan ne ostamaan.

Buh, nyt on pullot, tutit, rintakumit, maidonkerääjät, pumppu ja hilavitkuttimet ja korkit yms keitelty. Uudet pesin ja sit noi pullo-osat meillä oliki vasta pari kk sit käytössä vielä ja ne oli jo pestyinä. Mam:n tuttipullot pistin vielä kaapin perukoille, ne on pesty mut ei keitetty + niihin pitäis hankkia sit uudet tuttiosat. Oletan että noilla aventeilla päästään alkuun, jos tarvii. Ja jos tarvii enempi, käyn sit hankkimassa niitä lisää. Jännä, et noi uudet aventin pullot on ihan ruskeasävysiä, kun niissä ei ole sitä bpa:ta tai mitä lie...
Nyt olis sit kaikki tommonen tehty, nanniakin on kolme pientä purkkia kaapissa varuiksi, vielä ne vaatteet valkkaan ja sit se silkkimyssy - ei kai tässä auta muu kuin ostaa se hampaita kiristellen.. mrrh. Rahanmenoa on kyllä muutenkin, tilasin meille hiekkalaatikkohiekkaa kun mies teki sen laatikon, siihenkin menee yli sata euroa... ja sit vielä jossain vaiheessa pitäis se manducakin investoida + varmaan se liina kans... bääh, mut noi vasta sitten kun vauva on syntyny.

Täällä kans tämä nappula liikkuu hyvin pienesti ja vain kun jään kuulostelemaan, tunnen liikkeet. Olisko jo parkkeerannu ittensä asemiin???
 
tuli noista liikkeistä mieleen , että meidän vaavi alkoi liikkua todella paljon laiskemmin kun laskeutui kunnolla asemiin ja sitten terkkari sanoikin että on jo aika hyvin kiinnittynyt .. Mutta ennen lopullista synnärille lähtöä oli vauva todella levoton ja liikkuvainen päivän pari !

neitim
 

Yhteistyössä