***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Onnea NeitiKat!! :flower: :heart:

Ihania vaavin kuvia taas :heart: kamala vauvankaipuuuuuu...

Käväisin tänään siellä ylimääräsessä neuvolassa, paineet tosi korkeella, pisussa oli nyt proteiinitki plussalla, ja painoo oli tullu tiistaisesta neuvolasta tähän päivään mennessä KILO :headwall: Lisäksi päänsärky ja valopilkut, että aika selvä peli, etten säästyny tässäkää raskaudes myrkytykseltä. Nyt tarkkailen oloa ja vauvan liikkeitä ja jos olo huononee viikonlopun aikana niin täytyy mennä synnärille, mut muuten sitte maanantaina taas neuvolaan.. Mä en jaksa uskoa, että ne alkais käynnisteleen jos menisin nyt vlopun aikana synnärille, vaikka olo on ihan kamala :'( Tulee nyt kyllä niin viimeraskaus mieleen.. sillon ne kyllä heti alko käynnistelemään kun menin sinne valittamaan huonontunutta oloa. Tosin mullahan se synnytys ei sit edennyt pojan tarjontavirheen takia, vaan päädyttiin sektioon..voiskohan se olla et ne nyt olis käynnistelemättä sen takia, kun ei viimeksikään auttanu??

Voi kumpa tää pieni nyt tajuais syntyä itsestään.

mmiilia ja hubbis-typy 38+4
 
Mmilialle tsemppihalit :hug: on varmasti kurja olo, mä jo eilen säikähdin pelkästä turvotuksesta ja vähän huonosta olosta (joka ehkä johtu sit kuitenkin saunasta ja siellä alkaneesta nenän verenvuodosta tms..), sulla on oikeesti varmasti kurjaa olla. Toivottavasti paikat kypsyis ja lähtis tulemaan itsestään vauva ulos.

Nyt pitänee alkaa silittelemään pyykkivuorta ja nakata koneellinen pesuun... jos jaksais valvoa pari koneellista, niin hyvä juttu =)

Muutoin, öitä arvon naiset, palataan linjoille aamulla =)
runttis ja sytkylä 38+3
 
Heippa! vieläkö mahtuisi mukaan näin viimehetkillä? =)
Olen jo pitkää seuraillut palstaa,mutta jotenki en ole saanut itseäni niskasta kiinni kirjoitettua mitään ja tehtyä tunnusta :D

Eli olen 19 vuotta ja esikoista odotan. LA olis 16.8 ja Tays olis synnytys paikkana. Poikaa ultrassa lupailtu :)
Raskaus on sujunut ihan hyvin täällä, mutta tällä hetkellä kärsivällisyyteni alkaa loppumaan :D vaikka olen "vasta" rv 38+4 niin olisin jo niin valmis synnyttämään ja näkemään pikkuisen!
Synnytys pyörii joka päivä ja yö mielessä toivoen että kohta jotain tapahtuisi! :)


-Jensspa
 
AnQ
Paljon onnea, NeitiKat :flower: :flower: :heart:

Ja oli kyllä aivan ihania kuvia pienistä nappuloista, en malttais odottaa että pääsee tapaamaan oman pienen! :heart:

Olinkohan mie viime raskaudessa yhtä kärsimätön? En kai vielä tässä vaiheessa miettinyt, miksei vois jo syntyä |O Argh, tsemppiä kaikille teille, joilla laskettu aika on jo ylitetty - tiedän, että se on yhtä tuskaa! :hug:

AnQ + tyyppi 38+2
 
sunshine: Oikein Paljon Onnea! :hug:

Itsekin voisin miettiä tuota vaunuilun ylösmerkintää, mutta tuskin ihan hirveitä matkoja tulee päivittäin tehtyä.. Joskus saattaa olla välipäiviäkin. Pitäisi jostain hankkia jotkut tuplavaunut tai toisessa olisi kantokoppa ja toinen olisi ihan ratasosa, ku ei vielä kuopus jaksa pitkiä matkoja kävellä ja se olisi niin hidastakin vielä.

neitim: Ihana kuva! <3

tin: Hyvä, että tykkäsit. Pelkäsin, että miten käy :)

Neitikat: Oih, Onnea!! :flower: :heart:

huisi: Ihana kuva sielläkin! <3

jensspa & kr83: Tervetuloa! :flower:

--

Tänne ei mitää ihmeempiä. Vointi mitä mahtavin, ei valittamista. Odottelen ensi viikon keskiviikon nla.

Tänään tein päivän hyvän työn ja käytin pikkuveljeä päivystyksessä, ku toinen oli eilen saanut lasinsirpaleen jalkapohjaansa. Eihän tuota jonotettu ku jotain yli 3h. Sitten mentiin mökille & keräsin 10L punaviinimarjoja.

Mutta nyt jatkamaan.

RD & Pörriäinen 38+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Voi källi! Neitim, jos haluat ne kestot vielä, niin laita yyveetä, osote siis lähinnä - olin ihan unohtanu ne kokonaan!! Siis siten kuin ehdotit, on ok =)

Hemmetti mun pää ei muista enää mitään.....

Juu, voi kun noita kuvia kattoo, niin tulee semmonen olo että ai kun meilläkin olis jo tuossa tilanteessa, kotona ja tuhnukka sylissä
:heart: Ihana pieni tyttö teillä, olikos teillä poikia aiemmat vai mitenkä?? dementia vaivaa tässäkin suhteessa....Mutta toisaalta, mulla on niin paljon tekemistä ens viikolle, että hyvä vaan jos pysyttelee tuolla masussa vielä.

Olis muuten kiva kuulla jo synnyttäneiltä, jäikö laitokselle mimmoset määrät kiloja? Mulle on nyt tullu 14 kg painoa ja ei varmasti kaikki sinne jää... :whistle:

Mulla on 1 poika ja nyt 4 tyttöä .. nykyisen miehen kanssa nää 2 viimeistä . Eli yhteisiä molemmat nuoremmat tytöt ...

Synnärille jäi n.7-8kg , toivottavasti ei tuu heti takas ...

neitim
 
Neitikat: Suurensuuret onnittelut!! :heart:

neitim ja huisi: ihanat kuvat pikkuisista. :)

Tänään siivoiltu kämppää ja käyty parikin kertaa kävelyllä, joten pientä yritystä saada jo synnytys käyntiin. Saas nyt sitten nähdä miten käy, vai pitääkö vielä viikko odottaa ennen kuin pääsee äitipolille käymään. Voi, kumpa ei tarvitsisi niin kauaa enää.

Neuvolassa oli kaikki ok ja terkka kehotti vaan nauttimaan nyt... Helpommin sanottu kuin tehty. Tuntuu, että kesän aikana jo tullut tosi paljon tehtyä asioita, jotka väistyvät kun vauva-arki alkaa, esim. käyty ravintoloissa syömässä ja tavattu ystäviä. Tää olis jo ihan valmis vauvan tuloon.. heh, niin taitaa aika moni muukin olla. Mieli on vähän parantunut eilisestä ja aamusta, mutta varmaan masentaa taas aamulla, jos yön aikana ei mitään tapahdu.

Tsemppiä kaikille ja mukavaa perjantai-iltaa!! :hug:

ansuli ja kullanmuru 40+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Voi källi! Neitim, jos haluat ne kestot vielä, niin laita yyveetä, osote siis lähinnä - olin ihan unohtanu ne kokonaan!! Siis siten kuin ehdotit, on ok =)

Hemmetti mun pää ei muista enää mitään.....

Juu, voi kun noita kuvia kattoo, niin tulee semmonen olo että ai kun meilläkin olis jo tuossa tilanteessa, kotona ja tuhnukka sylissä
:heart: Ihana pieni tyttö teillä, olikos teillä poikia aiemmat vai mitenkä?? dementia vaivaa tässäkin suhteessa....Mutta toisaalta, mulla on niin paljon tekemistä ens viikolle, että hyvä vaan jos pysyttelee tuolla masussa vielä.

Olis muuten kiva kuulla jo synnyttäneiltä, jäikö laitokselle mimmoset määrät kiloja? Mulle on nyt tullu 14 kg painoa ja ei varmasti kaikki sinne jää... :whistle:

Mulla on 1 poika ja nyt 4 tyttöä .. nykyisen miehen kanssa nää 2 viimeistä . Eli yhteisiä molemmat nuoremmat tytöt ...

Synnärille jäi n.7-8kg , toivottavasti ei tuu heti takas ...

neitim


kävin just vaalla ja vuorokaudessa lähtenyt se 7-8 kiloa, olisin toivonut enemmän :eek:
 
mmiilia :hug:

tervetuloa uudet =)

onnittelut vauvoista :flower:

mä oon vähän töks töks väsyny.... viime yönä kävin rivakan lenkin ku halusin synnyttämään. sain palkakseni 4 tunnin kipeet supistukset, jotka tuli 3-5 minuutin välein. ajattelin ootella aamuun, ennenkuin hätäilen soitella kenellekään tai mihinkään. no nehän loppu sitte... :headwall:
oli niissä nyt kipua ja säännöllisyyttä, toisinkuin harkkasupparit, mutta ei nuokaan supparit nyt sitte riittäny. koko yön sai hypätä pissalla ja kakalla. muuta siitä ei tullutkaan aikaseks :kieh:

mua on pari päivää viluttanu. väliin tulee väristyksiä, vaikka onki lämmin sää ollu. saunassa ja suihkussa kans värisyttää :eek:

POKS 38+0 :D

Sinimarja ja Ipana 38+0

 
Onnittelut vauvoista! :flower: Tervetuloa uudet! En nyt jaksanut vielä kaikkea lueskella...

Täällä ei yhtään mitään tuntemuksia vielä, paitsi että vauvan pää painaa välillä niin että vihloo kävellessä. Mietin et pitäiskö koko ajan käydä vatsantyhjennyksellä ettei paina...? Kai se voi olla sitäkin etten tarpeeks liiku. Kuumuus tekee laiskaksi, ja 3 poikaa... Ens viikon tiistaina alkaa koulu ja eskari, saa nähdä päästäänkö sinne asti. Jos vanhat merkit pitää paikkansa ni pääsen vielä seuraavalle viikollekin.

Kaiken "hauskan" keskellä mies sairastui keuhkokuumeeseen
:headwall: No, kyl se siitä pikkuhiljaa antibiootilla. Mut eilen piti ravata lääkärissä ja keuhkokuvauksessa: niiden välillä matkaa 30 km... Sen siitä saa kun asuu syrjässä. Ihmeen hyvin jaksoin ajella, ei mitään tuntunu. Pakkohan se oli, kun ei toista voi lähes 40 asteen kuumeessa laittaa itekseen liikenteeseen. Ja olihan mullakin neuvola samalla, ja kuopuksella. Kaikki ihan normaalisti, pissa puhdas jne. Ei ole vauvan pää kiinnittynyt. Hassua kuitenkin, jos taas menee ainakin viikon yliaikaiseksi.

Kuulin tänään ilouutisen: ilman pitäis vihdoin viiletä ens viikon alussa. Sitä odotellessa...

Oinas ja Heppu 39+0 POKS
 
Terve tyttö syntyi eilen, 39+4, siro, pitkä ja tumma; 3250g ja 50cm. Synnytyksestä 90% oli helppoa mutta viimehetken alasuisen (kasvot ylhäällä ) tarjonnan takia päädyttiin 45min. Kestäneeseen imukuppiponnistukseen joka oli raju ja ikävä ja järkyttävä. Ikinä en enää alakautta synnytä! Myös imetyksen alku sattui niin paljon että se päättyi vain hysteeriseen itkukohtaukseen. En osannut ajatellakaan että rintani ovat niin herkät. Eli alku täynnä draamaa!

 
Ihania kuvia pikkuisista Neitim ja Huisi :heart:

Onnea tytöstä Venda :flower:

Tervetuloa uusille!

Äitivaan ja mmiilia :hug:

En nyt pysty enempää kommentoimaan. Täällä suppaillut aika napakasti ja kipeästikin 10min välein klo. 06.00 alkaen. Limatulppaakin olin bongaavinani vessareissulla. Saas nähdä montako päivää vielä kärvistelään vai jatkuvatko nämä miten... :saint: Eivät ainakaan ole kyllä merkittävästi muuttuneet kivuliaammiksi tms. Joten pahoin pelkään niiden kohta katoavan. Jotain hyvää sitten sentään, että ekat säännölliset supparit bongattu.

Sipsunen & nalle 39+6 :heart:
 
AnQ
Vendalle suurensuuret onnittelut pienestä prinsessasta :flower: :heart: Hurjalta kuulostaa kyllä teidän alku, toivottavasti pääset purkamaan synnytystä vielä sairaalan henkilökunnan kanssa! :hug:

Sipsunen
, tsemppiä, jos siun vuoro olisi nyt ;)

Täällä on vaan jotenkin plääh -olo. Kauhulla odotan, kuinka korkeaksi lämpötila nousee tänään - nyt taitaa iltapäivälle luvata 34 astetta. Hohhoijaa, taidan linnoittautua alakertaan..

AnQ + tyyppi 38+3
 
Onnitteluja neitikat ja venda pikkuisista kääröistä :heart: :flower:

Ja Sipsuselle toivotaan, että pääsisit jo tositoimiin. :whistle:

Ihania kuvia täällä on ollut jo syntyneistä kääröistä :heart:

Eilen oli jotenkin raskas päivä ja etenkin ilta oli rankka, kun oli kovia kipuja alamahalla taas, niin että jalat meinas lähtee alta ja liikkuminen oli tosi vaikeaa. :/ tällaista kipua en muista muissa raskauksissa edes olleen ja se kyllä aiheuttaa mulle tän turhautuneen olon ja tulee olo, että ei tää täältä synny.

uusiakin oli taas tullut mukaan, joten tervetuloa =)

katjuska ja sintti 39+0 :heart: *poks poks*
 
Huomenia vaan kaikille mammoille!

Tervetuloa Jensspa! Meillä onkin sama laskettu aika :)

Onnea venda ikävä kuulla ettei synnytys mennyt toivotulla tavalla :hug:

Äitivaan voimia viimisiin päiviin.. odottelu tuntuu varmasti pitkältä, mutta eihän se enää voi kauaa kestää?!?!

Sipsuselle paaaljon supparituulia :whistle:

Muakin hirvittää noi helteet vaikak tänne ouluun onkin luvattu "vain" 28 astetta :LOL: se on ihan liikaa mulle! onneksi joku vinkkas että alkuviikosta viilenee :)

Kumman pirteä Copper ja pirpana 38+5
 
kiitos tsemppihaleista :hug:

Uusille tervetuloa! :flower:

Vendalle isot onnittelut! :flower: :heart: kuulostaa rankalle sun synnytys, kannattaa tosiaan pyytää jos pääsisit läpikäymään sitä vielä kunnolla kätilön kanssa, ettei jää niin kovasti kaihertamaan.

äitivaan voima :hug: onneksi ei voi mennä enää montaa päivää kun pieni syntyy, mutta osaan vain kuvitella kuinka raskasta ja tuskaisaa on mennä noin paljon yliajalle. Ja ehkä se vyöhyketerapia kuitenkin jotain auttoi, vaikkei heti laittanutkaa synnytystä käyntiin :hug:

Mä tässä puntaroin, että yritänkö varailla tälle päivälle kans vyöhyketerapia-aikaa synnytyksen toiveissa, vai meenkö tänään valittamaan tätä oloa synnärille ja toivon että alettais käynnistellä...? Mä vaan niin toivoin, että saisin tällä kertaa kokea luonnollisen käynnistymisen, mut ei kait se mun kohdalla onnistu. Päätä särkee ihan kamalasti, oksettaa ja näkyy valopilkkuja.. Silti mä vaan pelkään, että jos meen synnärille niin ne siellä käännyttää mut vaan kotiin lepäämään ja odottelemaan.

Niin, ja Jensspa meilläkin sama laskettu :)

Nyt yrittäis saada jotain aamupalaa nassuun, vaikka oksuttaaki.

mmiilia ja hubbis-typy 38+5
 
Neitim, noniin, mun pää on siis kuin harakan pesä :D Kenenköhän poikakatraaseen mä sekotin...

Mutta juuh, Vendalle onnea tytöstä!!! :flower: Tuosta imukupista olen kuullut vain pelkkää kamaluutta, tuntuu, että kaikilla on aika traumaattinen kokemus ollu (siis mun tutuilla) jos siihen on jouduttu.

Äitivaan, tsemppiä, sun päivät voi jo melkein laskea tunneissa kuitenkin - vaikkei varmasti yhtään lohduta asiaa. Toivotaan että olisit seuraavana "vuorossa" :hug:

Mä heräsin yöllä monesti kun koski vähän joka paikkaan, ja kovaa. Monta kertaa piti käydä vessassakin ja aamulla kun istuin sohvalla, lurahti pikku pläntti lakanoiden yms vuorausten päälle. Ilmeisesti valkkaria kuitenkin, kun enempää ei tullu. Pitänee nyt sit alkaa pitämään jonkin sortin sidettäkin, mähän olen ollu kuiva kuin aavikon sahara ton vuotamisen suhteen, mitä nyt silloin tällöin tullu pikkusen jotain.
Ai niin, tulipa kiva "ylläri", kiinteistöverolaput postissa... meillä on nyt 6 vuoden aikana yli tuplaantunu, lähes kolminkertaistunu kiinteistövero. Tänä vuonna meitä ilahdutettiin yli tuhannen euron laskulla. :headwall: Suoraan sanottuna vi**ttaa tämä kaupungin persaukisuus, kun joka asiasta vedetään se ylin ja viimeisin sallittu määrä rahaa, mitä vaan voidaan ottaa. Kaikissa, kunnallisissa palveluissa yms on ylimmät maksut käytössä ja silti talous ihan kuralla - kiitos varsin päättömän politikoinnin ja päätöstenteon takia. Grrhh.. hermot menee.

Ja Mmiilia, mene synnärille =)

Nyt vissiin pitäis taas rautakauppaan lähteä, kunhan eka taas siivoan tätä keittiötä. Tuntuu että mä asun täälläkin nykyään ja vaan siivoan ja siivoan....

runttis ja sytkylä 38+4
 
mmiilia :hug: :hug:
vendalle onnea! :flower: :heart:

tervetuloa jensspa :wave: :wave:
sipsunen jospa sä lähet pientä hakemaan tämän päivän aikana :D :heart:

tänne ei kummosempaa...huonosti nukuttu yö taas takana...yhtä pyörimistä ja vessassa ramppaamista. |O |O No, menin sitte yöllä sohvalle nii siellä sai vähän paremmin jatkettua unta :ashamed:

vauvis ja poju 37+5 :heart:
 
Huomenia!!....
meidän pikku käärö jo 1vk 3pv, ja uskokaa vaan että mulla on kamala ikävä mahaa =)
synnytys meni käynnistyksellä ja ihan ilman puudutteita, kun tuli sitten niin ryminällä etten mitään kerennyt saamaan,,,, olipahan kokemus

Stemppiä vielä loppu koitokseen kaikille!!!
 

Yhteistyössä