En enää muista, mihin kaikkeen on pitänyt jotain kommentoida, kun on niiiin paljon tekstiä.
Ainakin tosta lisäraudasta tuli mieleeni, että suositus on aloittaa rauta ainakin silloin, jos Hb on alle 110. Mutta ei siitä haittaa ole, jos raskausaikana pientä lisää syö muutenkin. Ihan alkuraskaudessa sitä ei suositella, mutta loppua kohti voi kyllä mielestäni turvallisesti ottaa. Tässä on rautainfon sivuille linkki raskaus- ja imetysasioista.
http://www.rautainfo.fi/index.php?k=6748
Ja lämpimät onnittelut kaikille, jotka ovat aarteensa jo saaneet syliinsä!!
:heart: :hug:
Monilla näyttää olleen aika rankkoja ja yllättäviä ja pelottavia kokemuksia, mutta onneks suurimmalla osalla kaikki sitten lopulta ollut hyvin.
Täytyy siitä kyllä silti vaan kiittää tätä suomalaista osaamista ja hyvää hoitoa.
Ja hei tähän väliin kysymys tosta
vadelmateestä . Mulle tuo on ihan uus juttu, mutta moni näyttäis sitä juovan... Millasta vadelmateetä sen pitäis olla? Käykö siis ihan kaupan vadelmatee....? Vai onko se ihan eri asia....? :ashamed: Ja meillä itelläkin vadelmaa kasvaa pihassa, niin mitenkäs niistä lehdistä sitä nopeimmin kuivais...? Oon ihan urpo näissä asioissa. Ja onko teillä ollut jotain vaikutuksia sitten nähtävissä?
Mulla on täällä nyt parina iltana ja yönä ollut jo aika mojovia supisteluita, mutta ei sitten loppujen lopuks oo kauaa sitä iloa kestänyt.... Polttelua, kunnon supistuksia ja sellasta "puukon heilutusta lantiossa" on ollut havaittavissa ihan irvistelylle asti. Ja jännästi nyt eilenkin ne supistukset alkoi sillä, että oli ensin vaikea hengittää, kun alkoi YLÄVATSALTA sellainen kiristys, mikä sitten levisi alavatsaan polttaen ja aiheutti sitä terävääkin kipua tonne alapäähän. Jotenkin se mun omasta mielestä tuntuu aika lupaavalta.
Mut en sitten tiiä. Mitäs mieltä muut on?
Ja hassua, kun sain edellispäivänä tehtyä kotona vaikka mitä! Siivosin, ompelin verhot ja pesin ainakin sata koneellista pyykkiä ja silitin.... Sitten taas eilen haukottelin koko päivän ja oli työn takana saada mitään aikaiseksi. :/ Tänään on siskonpoika kylässä ja hänestä on onneksi ihanasti seuraa tolle meen 3v esikoiselle, ja saa ite keskittyä muuhun.
Hyviä vointeja kaikille!!!
Ja vielä
N11nalle iiiso hali!! :hug: Tuttu tunne täälläkin, että kokee olevansa ihan mitäänsanomaton...
Ei kiva tunne... Mutta ei ne miehetkään aina tarkota, mitä sanoo, eikä sano, mitä tarkottaa...
Mutta oikein mielelläni ottaisin vastaan myös edes JOSKUS jotain positiivisia ja kehuvia sanoja. Ne on aika harvassa. Ei ne miehetkään aina vaan tajua, mitä nainen tarvis, vaikka rautalangasta vääntäis.
Ja kiitos päivityksistä ja vielä tervetuloa minuakin uudemmille.
Tiinuz ja vaavi 36+5