Elokuiset 2010 joulukuussa

Moikka!

Normi ultra varattu ja menee tammikuun puoleenväliin.
Yksityispuolen ultra vk päästä ( painin vielä rahapuolen kanssa, mennäkkö vaiko ei )
Neuvola tammikuun alussa.

Järkyttävää etovaa oloa pitkin päivää, tulee nopeasti, mutta menee myös nopeasti ohi.

Eilen oli aivan järkyttävää huimausta (ei koskaa aik.ollut)

Rinnat ovat nyt kipeytyneet.

Joulula ajattelimme sukulaisille kertoa (noh, joulupöydässähän sehän nyt olisi joka tapauksessa paljastunut :) ),,, voih kun tekee mieli graavilohta!!!

Rhiannon:Salasanaa voi tännekkin lähettää!

Ihanaa masun kasvatus v-loppua

Huomenta! Mulla oli eilen niin epätodellinen olo ja mietin et jos nuo aikasemmat n. 5 raskaustestiä on antanutkin väärän positiivisen jostain syystä.. niimpä kipasin apteekista hankkiin vielä digitestin joka näytti raskaana 3+ mikä siis tarkoittaa että raskausviikkoja on 5+. Nyt kai se on pakko uskoa. Omien laskujen mukaan tänään mennään 5+5. Mä kerroin eilen anopille, oli pakko. Se oli niin onnellinen että alkoi itkemään.. toki sanoin ettei kannata vielä liikaa innostua ku tää on näin alussa vielä. Muille me ei vielä kerrota. Odotan niin kovasti jo keskiviikkoa ku silloin on eka neuvola :) Rhiannon laittaisitko mulle yv:nä sen salasanan ku mä en tiiä mistä voin aloittaa kirjoittaan yv:tä.. tyhmä kun olen :ashamed: ihanaa viikonloppua jokaiselle ja tarrasukkia kaikille masuasukeille!!!

Tervetuloa mukaan sintti08 ja onnea plussauksesta :flower:

Mulla ei ole ollut muita oireita kuin viikko oviksesta alkanut ajoittainen alaselän jomotus ja nyt rintojen kosketusarkuus. Alamasun nippailuja ja muita tuntemuksia, välillä tekee kipeääkin, on ollut vaihtelevasti. Yleensä vatsa turvottaa ja nippailee iltaa kohden. Nyt viime päivinä pahaolo on vain häivähtänyt, kadoten samoin tein, joten nähtäväksi jää milloin alkaa. Myös huimausta on ollut muutaman kerran aamuisin ja pissahätä yllättää öisin useamman kerran.

Joulun alla olevaa varhaisultraa jännitän kovasti ja aika tuntuu matelevan.
Ihanaa odotusaikaa kaikille :heart:

Kovin laiska olen kirjoittelemaan, mutta lukemassa käyn juttujanne päivittäin. Jonetta
sinäkin olet siirtynyt tuolta syksyllä yrityksen aloittavien pinosta tänne :wave: Minullakaan ei oikein ole kunnon oireita ja huolestuttaa. Minäkin tein viime sunnuntaina tuon viikkonäyttödigitestin ja siihen tuli 3+. Silloin oli oman veikkauksen mukaan viikkoja 5+2. Joten kyllä siellä kohdussa jotain tapahtuu, mutta huolestuttaa, että onko ketään elävää kyydissä :/

Tervetuloa kaikki uudet :wave:
Minulla on nyt välillä valkovuodon seassa paperissa näkynyt vähän ruskeaa tai muutama pienen pieni veriviiru :( Tiedän, että runsaampikin vuoto voi olla ihan normaalia alkuraskaudessa, mutta kun tähän yhdistää vielä oireettomuuden niin kyllä pelottaa. kuopusta kun odotin niin vuotelin viikolle 12 saakka lähes päivittäin niin että usein oli käytettävä pikkuhousunsuojaakin. Kuitenkin viikoilla 6+ ja 8+ näkyi elävä pikkuinen ultrassa joten kaikki oli hyvin ja loppuun asti raskaus meni :heart: Oireita oli kyllä silloin heti plussatestistä lähtien paljon joten siksi ei vuodot niin pelästyttäneet. Nyt ei muuta edelleenkään kuin nännit arat ja välillä vihlaisu tai repäisykipuja esim. venytellessä. Niitäkään ei päivittäin. Neuvolaan en ole vielä soittanut, mutta pakko ensi viikolla soittaa kun maanantaina on edellisistä menkoista laskien viikkoja 7+0. Pitää mennä täällä ajoissa jotta ehtii laittaa lähetteen niskapoimu-ultraan. Ajattelen koko ajan, että inhottavaa sitten perua neuvola-aikaa jos kuitenkin menee kesken. No soitettava sinne kuitenkin on. Noita viikkoja ei todellisuudessa ole kyllä noin paljon. Anteeksi tämmöinen valitus ja omanapaisuus :ashamed: On vaan aina ollut pelkästään huonoja kokemuksia oireettomista tai vähäoireisista raskauksista. Aina menneet kohdallani kesken. Kuitenkin onneksi monilla oireettomuus ei ennusta tulevaa keskenmenoa! En halua pelotella ketään. Hyvin yksilöllistähän tuo on. En olisi ikinä osannut kuvitella, että kaipaan pahoinvointia ja oikein odotan milloin aamukahvi käy ällöttämään :LOL: No lähdempä nyt kahvia keittämään...

adama ja ehkä 6+1

Johan te ootte ehtiny muutamassa päivässä turinoimaan. Olipa urakka kahlata viestit läpi..
Kiitos uuden ketjun väsäämisestä!

Vai pikkujouluvinkkejä. Jollei halua valehdella antibiottikuureista/aamumenoista/olla kuskina -> aloittelee korkatuilla sidukoilla (sisällä non alc. tavaraa) ja baarissa pokkana tilailee alkoholittomat drinksut. Kunhan huolehtii, ettei tutut oo tiskillä kuulemassa.. Omat pikkujoulut menee ihan totuuden kerronnalla, pienellä läheisellä kaveriporukalla vietetään tänään perinteisiä tyttöjen pikkujouluja ja "sisäpiiri" saa siis tietää tänään.

Työkaverit tietää suurin osa odotuksesta. Jotenkin helpompaa, ku ei tarvii töissä yrittää tsempata ja toisaalta helpompaa, jos jotain sattuukin niin tietävät odotuksesta.

Jonna82 kovasti pidetään peukkuja! Täällä oli joku muukin "ei niin perinteisellä tavalla raskautunut", noi on niin ihania uutisia, kun pitkien hoitojen jälkeen onnistutaan. :heart:

NeitiKat, kiitos linkistä! Pitää yrittää käydä.. Piti muuten ihan tarkistaa, mikä toi Phil&Teds oikeen on :D

Adama: mulla on tullut kummankin edellisen odotuksen yhteydessä heikkoa vuotoa rv 7-8 aikaan, nyt tuli toissapäivänä ruskehtavaa limaa.. Eihän vähäiset vuodot ja muut vaarallisia ole, vaikka tietty niistä kovin huolestuukin. Kovasti toivotaan, että menee kaikki hyvin!

Ja joo, niitä kerhotunnuksia vois laitella tännekin.. Rhiannon niitä tais jakaa?

Omanapaisuutta ja oireilua: etova olo jatkuu. Toissapäivänä katoin ihan kellosta, peräti puoli tuntia oli ruuan jälkeen hyvä olo! Tää on ihan järkkyä.. Vaan kestettävä on, tosin toivon että kohta jo helpottais. Väsymyskään ei oo väistyny, pojat oli kotona to&pe vatsataudin takia ja torkuin puolet torstaista ku en siis päässy töihin.. Ja silti illalla väsytti.
Peitonalaiset puuhastelut on alkaneet maittaa enempi ja paremmalta.. Samaa kävi edellisissä raskauksissa, ihan kiva oirehan tuo on.

Sain sovittua kevään ratsastuksetkin mukavasti, voin käydä tunneilla niin kauan ku hyvältä tuntuu ja ikäänkuin jatkaa sitten kauden lopun syksyllä kun leikkaushaava kestää. Onneksi tallinomistaja on ymmärtäväinen ja joustava!

Nyt vietävä esikko kiekkokouluun, palaillaan
Kepsukka + salamatkaaja

Hellou!

VÄSYTTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!! :headwall:
Ei riitä et o raskausajan väsymystä mut meitin pikkuinen neiti on kipeenä ja on nyt 3 yötä nukkunu = pyöriny, itkeny, kitissy, kutitellu, kiemurrellut, tuhissut, ähissyt ymsyms vieressä...

sintti08 http://www.babybabyonline.co.uk/4_Wheelers/Quinny_Buzz_4_Pushchair_Package_2
Niil on viel Sportit tarjouksessa, 35puntaa maksaa toimitus Suomeen...

Käytiin vaunu-aitassa tänään tutkiskelee nuita P&T vaunuja ihan livenä ja edelleen haluan ne!!! Tosi näppärät varsinkin kaupunkiolosuhteisiin ja julkisilla liikkumiseen...

Rhiannon, eihän meillä ole kuin 2pv eroa nuissa LA ajoissa joten... =) Hyvin voi olla et ollaan samaan aikaan siellä Jorvissa... Pitää sit "yrittää" päästä samaan huoneeseen ja jos ei onnistu niin tehdään lounastreffit keittiöön :D

K :wave:

Sartsa83
Hei!

Tulipas sitten tänään plussattua ekan kerran. :D Kp 32/31... ja jos oikein laskin niin rv 4+3. Eli esikoinen ois sitten pantu aluilleen vihdoista viimein ja laskettu aika on fertility friendin mukaan 16.8.2010. :) Elikäs tää niinku ilmottautus tänne pinoon. ;)

Jos MäOisinSä
Noopu siellä etusivulla pitäisi olla kohta hae jäsenyyttä,sitä kautta haet sen jäsenyyden joka sitten hyväksyy kerhon aloittaja.siitä tulee yksärillä sitten viestii.

Tervetuloa Sartsa!! Kävinkin jo vakoilemassa tuolla esikoista kuumeilevista, että plussa tuli..;) :heart: Tervetuloa myös kaikille muillekin uusille!

Paljon tullut taas uusia kuulumisia..:) Olen varmaan aivan pöljä, mutta ostin riskillä tänään valmiiksi äippäfarkut...Iltapäivästä lähtien mahaa turvottaa niin kovin jo nyt, että kohta ei pysty farkkuja käyttämään. Tosin en voi vielä vähään aikaan käyttää noita julkisesti. Töissä oon pitäny hametta.

Iltaa kaikille :) Ja uusille tervetuloa!

Mein pienimmän 1v. pippalot on onnellisesti ohi. Hän ei ole enää vauva, vaan taapero :heart: Jotenkin haikea mieli jäi, kun tajusi asian.

Josko laittaisitte mulle sitä yksityisviestiä kerhon salasanasta, niin pysyisin kärryillä :D

(.)Mulla ei edelleenkään ole oikeastaan mitään oireita :eek: Pitäskö tässä olla huolissaan vaiko ilonen sitten =)
Mietin tuossa, että varaisko sitä ultraan aikaa vaiko käviskö sitten kipuineen päivystyksessä... Kas siinä pulma.

Rhi + Salama 5+3

Tervetuloa uudet! :flower:
Lisäilin tietoja tuonne etusivun listaan. =)

Kerhosta:
Salasanan jolla voi kirjautua kyseiseen kerhoon saa Rhiannonilta. Kerhon sivulla on sitten erillinen kohta; Hae jäsenyyttä. Täytä lomake, jonka kerhon perustaja eli Rhiannon sitten vahvistaa. Vastauksen saat omaan y-viestilokeroon joka taas on tuolla ylhäällä kirjautumisen vieressä. Saitko Noopu selvää? =)

Omassa olossa ei ihmeitä... Se tässä kummastuttaakin!
Molemmista aikasemmista raskauksista olen ollut tosi pahoinvoiva jo tässä vaiheessa... :eek:

viivi ja vagner 6+1

Viivi ja vagner! Noin mä teinkin, mutta siinä oli hieman häikkää ja se herjas koko ajan punasella tekstillä siitä salasanasta. Nyt kokeilin uudelleen ja onnistu :)

(.) Taidettiin jäädä kiinni tänään :LOL: Oltiin mun kummipojan synttäreillä ja eiköhän siellä heti ensiksi tempastu skumppalasi käteen... Piti sit kohteliaasti kieltäytyy ja selitellä kaikee autolla ajamisesta ja "ei maistu muutenkaan kun eilen oli pikkujoulut"... noh... eiköhän tarjottavana ollu sitte mäti-leipiä :$ Tää on vaikeeta!

Alkuperäinen kirjoittaja Noopu:
JMOS En mä pääse edes hakemaan jäsenyyttä, sillä se herjaa jo etukäteen et tarvitsee kirjautua ja olla salasana. En ymmärrä :headwall:
Sun pitää olla kirjautuneena 2+ saitille kokonaisuudessaan. Mulla ei näy kirjekuoren kuvaa, jos en ole täydellisen kirjautunu sisään.

Jäseneksi sut on hyväksytty, joten kokeilepas uudelleen :)

Sartsa83: Onnea, onnea :heart: Minäkin olen sinua käynyt jo vakoilemassa vauvakuume puolella. Tervetuloa tänne ja vielä kerran paljon onnea!

Noopu: Sama on tullut humattua, että alkosta kieltäytymis selittelyiden ohella on joutunut esittämään jo nirsoakin :LOL:

Ainiin.. mulle voi päivittää listaan esikoinen ja ikää 28v.

Sipsunen rv 4+5 :heart:

Jos MäOisinSä
tervetuloa uusille :heart: Mukavaa saada tänne enemmän jännäilee tätä mukavaa raskausaikaa :p
Niin ja Ihanaa itsenäisyyspäivää,miten meinaatte viettää juhlapäivän?
Me ei erityisemmin juhlita.Käydään tuossa pojan lätkätreeneissä ja sitten appiukolle syömään lounas.Muuten ollaan kotona.Varmaan pitäis vähän siivoilla yms,että ens viikolla ei tarvii töiden jälkeen alkaa aina ahertaa.Vaikka sotkuahan noi saa heti siivouksenkin jälkeen. :saint: Kauhee kahvihimo,aamusin pakko saada kahvia.Kuola oikein valuu :p
Ihanaa ens viikolla pääsen taas salille ja jumppaan.Tässä on ollut nyt muutaman kuukauden tauko,ennen kävin aktiivisesti 3krt/vko salilla+ jumpat päälle. Nyt aloitin kevyesti ja varasin heti 3 jumppaa ens viikolle :D jos sitten salille kävis vielä hakee 10kerran kortin ettei mene hukkaan jos tuleekin kunnon pahoinvointia yms,ettei pysty käymään.kk kortin yleensä osta mutta jos nyt tän kerran suostun tuohon 10kertakorttiin =)
Tilasin eilen ensimmäiset joululahjat 4kpl, vielä vissiin joutuu ostella :D
Mä ajattelin tosissaan peruuttaa sen huomisen ultran ja koittaa varata sen loppuviikolle,koska en halua mennä sitten sinne pettyy jos ei sydänäänet kuulukkaan vielä tms.Jos viikot meneekin taaksepäin tai jos siellä ei olekkaan mitään :|
Nyt jatkan aamutoimia että ehditään sinne lätkään.
Mukavaa päivää naiset :heart:

JMOS & Tintti rv 6+2(kö) hakusessa vielä mites nuo viikot vaihtu :)

Sartsa83
Hih, kiitos Edda ja Sipsunen :heart: :heart: Tää on niin uskomatonta että joudun tekee vielä huomenna yhden testin varmistaakseni jotta voin sitten soittaa hormooni- ja lapsettomuuspolille että näin kävi tällä kertaa. :) AIVAN TAUTISEN MAHTAVAA!!!!!!!!!!!!! Fiilis on aivan uskomaton.... sanoin kuvaamaton. *huokaa tippa linssissä*

Uskaltaisikohan jo ilmoittautua virallisesti.. :D En malttanut enään odottaa ja tein testin aamulla ja ihan vaaleanhaalea viivahan siihen ilmestyi :D Eli kai sitä raskaana ollaan =) Ei hitto en voi uskoa tätä todeksi... Saatiin silloin aikoinaan 2 käyttökelpoista alkiota, toinen on nyt reilu 2v (elokuinen 07) ja toinen nyt ilmeisesti kasvaa masussa kovaa vauhtia. Eli mun tiedot voi lisätä listaan: jonna82..... toinen.......27v......18.8?...... PHKS :D On tää NIIIIIIN ihanaa!!!!!!!!

Mä en ole vieläkään listassa ;) LA 27.7. viides vauva ja EKKS
mulla venähti eilen niskat saunan jälkeen ja tsiisus miten kipeät ne o olleet siitä' asti. Pään kannattelusta asti kaikki sattuu...
kuopuskin tuli kunnolla kipeeksi ja oireet viittaa possuun vaikka rokotteen saikin 2 viikkoa sitten. Toivottavasti alkas pian helpottaa.
Tervetuloa uusille, taidan pysytellä täällä avoimella puolella kun harvakseltaan kirjoittelen.

Eä ja lapanen 6+5

Hyvää Itsenäisyyspäivää täältäkin!

Meillä tää viikonloppu on sujunut flunssaa potien, poika aloitti pe ja nyt on sit miehen vuoro. Mä oon ainakin toistaiseks pysyny terveenä, saas kattoo miten käy..

Mä yritin perjantaina varailla neuvola-aikaa, mut siellä oltiin lomalla, tiistaina yritän uudestaan. Me ollaan täällä pohdittu, et mennäänkö yksityiselle varhaisultraan, mä haluisin kovasti, tulis tää odotus ehkä hitusen verran konkreettisemmaks :)

Mulla oireilu on pysynyt ihan maltillisena, rinnat ovat edelleen arat, pienen pientä yökötystä aamuisin, jos pystyssä pidemmän aikaa ennen aamupalaa...

No nyt esikko taitaa heräillä päikyiltä, arkitoimiin siis takas!

Mukavaa iltaa kaikille :)

Niiti ja Tintti 4+6

Fiilistelin tuossa äskön esikoisen vauva ajan vaatteilla. Voih, kun ne on pieniä :heart: !!! Voi ihanuus sentään!!!

Huomenna soitan neuvolaan varatakseni ekan neukku ajan.

).( pientä ällötystä vain aamuisin ja nännit ovat arat.

Nyt meidän pikku touhukas vaatii äidiltä huomiota, joten hyvää itsenäisyyspäivän jatkoa kaikille masunkasvattajille :heart: !

wallay ja tiitiäinen 5+1

Heips! :wave: mahtuuko mukaan? Lueskelin pinoa ja mietin pitkään uskallanko mukaan,kun taidan olla ainut jolle tämä vauvauutinen ei ole niin iloinen ja positiivinen ja pitkään odotettu :ashamed: mutta kyllä meille vauva mahtuu, ei siinä mitään =) onhan tässä aikaa totutella ajatukseen ja tänään huomasin jopa että selailin lastenvaunusivuja & tätä pinoa :D joten eiköhän tämä tästä iloksikin vielä muutu ;)

ainoat raskausoireet on rintojen arkuus ja väsymys (joka ei sekään vielä ole sitä luokkaa kuin esikoista odottaessa) ja jotenkin maha täyttyy äkkiä :eek: en tiedä kyllä onko se jokin oire vai muuta häikkää? en tahdo jaksaa syödä kovin paljoa kun maha on jo täynnä ja alkaa ällöttää olo... mutta ei mitään pahoinvointia vielä, uskon kyllä että kerkeää tulla ja rajuna, jos aijempiin raskauksiin on vertaamista ;) sitä kyllä pelkään... huimaa (mutta niin tekee muutenkin),näkö on huonontunut (niinkun muissakin raskauksissa) ja vähän ollut sellasta itkuherkkyyttä. että taitaa perus oireet olla :D mahaa "repäisee" jos liikahtaa nopeasti, liekö normaalia?
neuvolaa en ole varannut vielä, mihin viikkoon mennessä se pitää olla varattuna? en muista :snotty: entäs missä espoolaiset synnyttää? jorvissakon?

No joo,tämmöistä omaa napaa täältä. Paneudun ketjuun vähän paremmin ajan kanssa ja kommentoin sitten muidenkin juttuja :) onnea kaikille plussasta! :flower:

-amelie-

Yhteistyössä