***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

:wave: tääkin tuli vaan uutta pinoo korkkailemaan. Neuvolaan ois kohta puoliin lähdettävä ja nyt ei kyl huvittais yhtään ku tietää et painoo tullu liikaa :| muutenkin noi neuvolareissut on sellasii kiitos ja näkemiin ku siellä on sellanen sijainen joka ei ees silmiin kato ku piipittää, mitään selvää ei saa puheesta ja mitään se ei uskalla sanoo suoraan.. tahtois oman terkkarin takas mut saa nähdä tuleeko tän raskauden aikana ku se on ollu saikulla joulusta asti. hirmusesti huvittaa ees puhuu tolle tätskylle mitään kun ei sitä kiinnosta mikään mitä sille sanoo.. mut joo, käydään nyt kattoo paljonko paino noussu...

pikkumökö+elmo

Lista päivitetty ja tänään saa varmaan päivittää vielä useampaan otteeseen ...
Ultra - uutisia lisää odotellessa :D

Ihanaa että saadaan lisää tyttöjä tähänkin pinoon , ettei vallan ennätykseksi mene poikavoittoisen pinon johdosta :LOL:

Ihanaa kun on aamulla herätessään jotain tekemistä (kuten tää lista ja päivitteleminen) , eikä pelkästään lasten kanssa kinastelu :saint:

Nuorimmainen kaipaa päikkäreille , joten taidan mennä itsekin huilaamaan (kuka ottaisi tuon 4v:n siksi aikaa ???? :D )

neitim

Ultrassa käyty ja siellä se pikkuinen viuhtoi kovasti :heart: Kaikki näytti kunnossa olevan. Istukka mulla tossa edessä, niin selittää sen, että en liikkeitä pahemmin tunne. Ensin katsoivat, että istukka tulis vähän tuohon kohdunsuulle, mutta sitte kun katsoivat uudestaan, niin olivatkin sitä mieltä, että onkin turvallisella alueella. Jotenkin jäi silti vähän vaivaamaan mieltä, kun ensin noin sanovat. En tosiaan halua mitään ylläreitä synnytykseen, että sitte katotaankin ettei tää ees voi alakautta syntyä. :/
Nyt vasta tajusin, että ei sanottu mittään painoarviotakaan, mutta mitat ainakin vastas ihan viikkoja.
Sukupuolesta ei varmuutta saatu, että ehkä sitte sinne 4D ultraan varmistelemaan vielä, että istukka tosiaan on oikeessa paikassa ja sukupuolikin jos varmistuis.
Kätilö sanoi, että jos hänen jotain pitäis veikata, niin ehkä sitte poikaa. Mutta ei tosiaan ollut varma asiasta, niin en tiedä voiko tuota sanoo muuta ku poikaveikkaukseksi lupauksen sijaan. :D

onnea muillekin ultrassa käyneille :heart: :flower:

Katjuska ja sintti 20+5 :heart:

Oletteko te muut jo tehneet paljon hankintoja vauvalle ja mitä?
Meillä kun tämä on neljäs lapsi niin valmiina on jo esim pinnasänky,vaunut(jotka ei oo vielä kahtakaan vuotta vanhat..oon säilyttäny sisällä ja pitäny tosi hyvin ni on kuin uudet =) ),kylpyamme,hoitopöytä/vaatelipasto,hoitoalusta,vaatteita,harsoja,.Oikeestaan melkein kaikki on mutta sitterin ostamme uuden kun tuo on jo aika nuhjuinen.Ollut kolmella lapsellamme ja myös näiden serkulla.Sitten turvakaukalon ostamme myös uuden ku myytiin vanha lasten serkulle.Tiedänkin jo minkä haluan.Nyt on vaan ollut niin paljon hankintoja näille isommille ja yhä on kevätvaatetta ym ostamatta joten nuo vauvan hankinnat jää varmaan aika viimetippaan.Ois kiva kun sais sen sukupuolen ultrassa parin viikon päästä tietää niin vois sitten vauvalle jotain vaatettakin ostella =) Musta on ihana shoppailla lasten vaatteita :D
Viimeyönä muuten taisin tuntea vauvan liikkeitä ja se olikin sitten eka kerta,ihanaa!!

Rakkaudesta äiti ja Aarre 18+2

Olen taustalta seuraillut jonkin aikaa ja viimeksi alkuvuodesta aktiivisesti kirjoitellut. Mutta siis muistatte varmaan :) Ihan ensiksikin kaikille hyviä uutisia tässä välissä saaneille onnittelutr ja niitä huonompia uutisia saaneille iso rutistus halaus.

Meilläkin oli eilen ultra ja kaksosvauvathan meille on tulossa. Pelkäsin ja jännitin ultraa viikko tokulla etukäteen ja olin jo lähes hermoraunio eiliseen mennessä. En tosiaan mennyt ultraan vaan sukupuolta veikkailemaan koska lähipiirissä on tullut useampia huonoja uutisia juurikin vasta rakenneultrassa. Olin siis realisti enkä ole juuri uskaltanut kirjoitella tännekään kun koko ajan olen ollut varma että jotain pahaa kuitenkin tapahtuu. Meillä siis raskaat lapsettomuushoidot takana ja jotenkin en ole niistä lukuisista pettymyksistä vieläkään kunnolla toipunut.
Mutta siis ultrattiin ja pikkuisilla oli kaikki hyvin :heart: :heart: Olivat 340g ja 350g kokoiset, kaikki rakenteet syynättiin tarkasti ja kaikki oli raja-arvoissa jotkut jopa ihan hieman käyrän yläpuolella joten tosi hyvin asiat. Kätilö myös tiedusteli halutaanko tietää sukupuolta molemmilta jos sen pystyy näkemään. Me halusimme tietää vaikka mielestäni ihan sivuseikka. Toisaalta kiinnostavaa =)

A vauva on tyttö ja B vauva on poika :heart: :heart:

Ihan käsittämättömän ihanaa, tätähän me tietysti olimme salaa toivoneetkin mutta silti niin uskomatonta että kaikki menee niin kuin olimme kaukaisissa haaveissa toivoneet. Tuntemuskin oli juuri tuo :D

Meillä on tästä eteenpäin ultrauksia kerran kuussa ja jo 4 viikon päästä päästään kurkistelemaan vauvoja uudestaan. Silloin onkin keskusrairaalassa lääkäri ultraamassa ja seuranta on kyllä tosi tiivistä. Kahden viikon välein on joko neuvolaa tai ultraa. Kyllä tuntee olevansa hyvissä käsissä :)

Nyt taas katselemaan almanakasta sopivia tyttöjen sekä poikien nimiä......, ihanaaaa :heart:

Katriina77 + kaksosvauvat Jaki ja Nuka rv 20+4

Onnea ihanista ultrakuulumisista kaikille ja tyttö- sekä poikalupauksista! :flower:

Meilläkin se ultra tänään tosiaan oli, ja kaikki oikein hyvin pienoisella! :heart: Painoarvio oli 337g muistaakseni (sitä ei kirjotettu mihkään ylös), vai olisko sittenki ollu 370..? Noh, ei sen nyt niin väliä, kun kaikki kuitenkin oli hienosti! Vastasi viikkoja ja kaikki tarvittava ja tärkeä löytyi oikeilta paikoiltaan. Hubbis viuhtoi menemään ja potkutteli koko ultran ajan ja istu välillä hassussa risti-istunnassa :D sukupuolta kysyttiin, ja aluks ei meinannut ton hassun asennon takia näkyä mitään, mut oli tosi kiva ultraaja ja hän sit vähä kauemmin tiiraili jalkoväliä ja pieni sitten vaihto asentoa niin, että näkyi suoraan alhaalta päin jalkoväliin, ja ei siellä mitään "ylimääräistä" ollut, tyttölupaus siis saatiin! :heart: Aivan ihanaa, että meidän poju saa pikkusiskon! Vaikka eihän noihin aina voi 100% luottaa, mutta silti.. :)

On kyllä tosi onnellinen olo ku kaikki oli hyvin! Niin ja saatiin 2 kasvokuvaa pienestä, toisessa se hymyilee! :heart:

mmiilia ja hubbis-neiti 20+3

Heissan!

Neitim kiitos uudesta pinosta ja uusille ja taustailleelle tervetuloa ja onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Me kotiuduttiin eilen budapestistä ja tänään oli ultra, joten ei ehtinyt pahemmin jännäilemään (paitsi mun ruokamyrkytys pisti vähän mieltä matalalle kun olin satavarma että nyt sattui jotain pahaa). Ultrassa siis kaikki oli oikein mainiosti, hyvin on sytkylä kasvanut ja velmuili paljon masussa. Istukka on etuseinämässä joten siksi potkut mullakin tuntuu harvakseltaan, kovasti se siellä potkutteli enkä tuntenu kyllä yhtään mitään! Niin ja siis meille melkosen varma POIKA tulossa! Olin ihan varma että on tyttö mut pojaksi sanottiin, näkyi kaikki vehkeetkin ihan selvästi... eli pääsee sitten poikavaatteita hankkimaan urakalla =) Mitenköhän erilaista sitä onkaan hoitaa pojua, meillä ei lähisuvussa ole ainoatakaan poikaa niin olen ihan p-ihalla! :LOL: Painoarviota ei NKL:lla sanottu kuin että jotain 300 g pintaan paino on, ettei sitä tiedetä. Mutta tarkasti ultrasi ja hyvä mieli tuli kun kaikki näytti olevan kunnossa.

Nyt viettämään vapaailtaa, huomenna kirjottelen dippatyötä koko päivän ja sitten lauantaina saan pesueen takaisin kotiin. Mies ja tyttö lähti mummolaan (kertomaan myös uutisia) ja mä sain jäädä lepuuttamaan selkää ja jalkoja, sen verran paljon tuli taaperrettua Budapestissä. =)

runttis ja sytkylä 20+ jotain :heart:

Kiitos neitim uudesta pinosta!

Onnea katriinalle tytöstä ja pojasta, ihanaa että molemmat voivat hyvin! Onnea myös muille ihania uutisia saaneille :)

Täällä edelleen samaa rataa... Pääsiäinen tulee kohisten ja miehen synttärit viikonloppuna. Touhua siis riittää. Pikkunenkin jo vetelee masussa hirveetä rallia.

Kävästiin tytön kanssa kaupassa, kylläpä oli kiva hyppiä vesilätäköissä! Aivan älytöntä tuo loskan ja veden määrä... Ja vesisaetta ainakin tänne ouluun luvannut koko pääsiäisen ajaksi :( höh...

Meillä ois ultra keskiviikkona, kiva päästä katsomaan onko pikkusella kaikki hyvin!

Hankinnoista Me ei olla tehty vielä mitään hankintoja.. tytöltä jää kaikki tarpeellinen.. Eipä tuo oo vielä mieli tehny mitään uutta vaatettakaan ostaa, sen verran rahatilannekki tiukilla. Ultrassa jos näkyy kumpi tulee, ja etenkin jos poikalupaus saadaan, voi olla että kaupoista pitää muutama vaate hakea :)

Hauskaa pääsiäistä kaikille!

Onnea taas kaikille hyvistä ultra kuulumisista. Mukavaa että saadaan lisää tyttöjäkin tänne joukkoon, eikä vallan poikia vaan :) Ja uusille sekä taustailleille tervetuloa :wave:

Nää on kyllä niin tympeitä kelejä ku joka paikka täynnä vettä ja loskaa. Ei huvita paljon ulkonakaan olla. Mua on ruvennu pelottaan että jos lumet tulee katolta päälle ku tuosta ovesta lähtee. Onhan siellä toki ne lumiesteet. Takapihalle lumet tuli jo yläkerran parvekkeen katolta, onneks ei mies ollu tupakalla tai ois voinu tulla kiirus.

Huomenna lähetään rovaniemelle miehen kotiin. Ihanaa ku pääsee vaihtaan maisemaa hetkeks. Miehen veli puolisoineen tulee kans, niin pääsee jutteleen toisen raskautuneen kanssa :D

Keskiviikkona ois sitten neuvolaki. Hirvittää taas tuon painon takia mennä sinne. Se on kumma ku ei saa itteensä niskasta sen vertaa kiinni että vaihtas suklaan hedelmiin ja marjoihin :ashamed:

Mutta täytyneepä lähtä laittaan pyykit kuivuun, ja sitten kattoon satuhäitä tippa linssissä :D Jännä että tuo Subin meidän häät ei saa samanlailla tunteita pintaan.

Oikein munarikasta pääsiäistä kaikille mammoille ;)

Marlin ja papu 22+2

Runttipulla!! mistä sä sen ruokamyrkytyksen sieltä budabestistä sait??
mä olen jo kovasti miettinyt mitä siellä voi syödä ja mitä ei.. esim yli 95% unkarin siipikarja on salmonellan saastuttamaa..!!!

myö lähdetään maanantai aamuna.. mitä paikkaa suosittelet==

Onnea rutkasti kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille! :flower:

Meillä olis ultra vasta ens viikon tiistaina ja sitä ennen olis siivottava meidän talo remontin jäljiltä ja muutettava tavarat takaisin... Meillä siis ollut iso homeremontti meidän omakotitalossa :kieh: Ärsyttävää ja turhauttavaa. Luottamus mennyt koko taloon, mutta sinne on muutettava.. Haluttiin alunperin toi omakotitalo sen ison pihan takia, jossa voi sitten toteuttaa puutarhaunelmia. Mä oon aina haaveillut omasta kasvimaasta... ja haaveilen edelleen :)

No mutta elämässä pitää edetä askel kerrallaan!

Mäkin haluaisin jo kovasti tehdä hankintoja vauvalle. Rahat on vielä vähän tiukilla... Täytyy varmaan lohkasta miehen palkkapussista vaimon tyytyväisenäpitokassaan =) Mitään isoja hankintoja ei meilläkään tarvitse tehdä (vaunut vaihdettiin Phil&Tedseistä käytettyihin Emmaljungiin), mutta jotain kivaa pientä vauvalle olis kiva hankkia. Varsinkin, jos olis poika tulossa. No odotellaan nyt rauhassa ainakin siihen tiistain ultraan.
Onko ketään, jolla olis ollut POP:n keväthaalari käytössä? Ja onko tietoa minkälaista laatueroa Reimatecin haalariin? Meillä Reimat ollu ennen käytössä, mutta tuntuu, että varsinkin tolla esikoisella (kohta 4v.) kuluu polvista yms. aika nopeasti vaikka ollut tec:iä.

Viherpikkurilli ja Tiitiäinen 19+6

Suppis, mä luulen että just kanasta sain. Toivottavasti ei ole salmonellaa, luulsin että se oireilis enemmän kuin 4 h oksennusputken... Jos kenkiä meinaat ostaa niin semmonen paikka kuin sk'ala oli hyvä, niitä on useampi siellä. Ja jeans club oli edullinen vaatehankinnoille. Mammutissa oli benetton jossa mammavaatteita, ja westendissä oli alimmassa kerroksessa mammavaateliike. Noi ostoskeskukset on tosin ihan suomen hinnoissa, mutta siellä on sit semmosia liikkeitä mitä ei kaikkia täältä löydy. Vaci utcalla on paljon kans kauppoja mut siellä ei kyllä kantsi syödä, ellei halua maksaa ylihintaa.

Kiraly utcalla on ihan kivoja ravintoloita ja niiden poikkikaduilla. Se trofea grill oli siellä kiralylla ja sielläkin käytiin maanantaina kun sain sen oksun, mutten tiedä tuliko se sieltä kun se oli kuitenkin siisti ravinteli...tosin noutopöytä siellä oli kyllä.

Mukavaa reissua =)

nyt pötkölleen!

Yhteistyössä