no joo kauheet sepostukset kirjotin ja ne hävis..mut lyhykäisyydessään, mikä sulla on sf-mitta, kun noin isoa vauvaa on povattu?? Koska mulla oli 34+6 sf-mitta 37!! Esikosta rv 40+5 oli 36,5 ja syntyessään rv 42+4 paino 3954g joten ELI tää tuleva painais jo nyt jotain 3,6 kai??? vaikka täälläkin moni sanonu et toi sf-mitta kerro oikeestaan mitään koosta, siks kiinnostaskin toi sun mitta?? Apua! Mulla synnytystapa arvio vasta rv 37+5, onko liian myöhään?? kun samalla olis painokontrolli joka tuli siis ylimääräsenä asiana nyt eli pitäskö aikaa aikastaa??? koska jos sullakin käynnistetään 38+2?? mutta EI siis koon takia??Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:Tigu - jeeeeeeeeee B) Mullaki sais kohta alkaa lorahteleen
Tänään oli polikäynti ja aika ihme fiilikset on. yks ja puol' viikkoa sitte sama lääkäri teki painoarvion ja se oli 3000g, nyt 3700g!!!!! Ja mulla on viikot vasta 36+5. Aivan kamala!! Meinas vaan että viimeks ois tullu virhe kun niin usein nyt mittas :/ Käynnistys ajan sain 9.8 eli 38+2 viikolle. Sanoi että parempi ois jos itsekseen sitä ennen jo tulis mutta tilanne on täysin epäkypsä Että meillä kaikki maholliset ässät nyt tehokkaaseen käyttöön.
Mikäs taika siinä oluessa sit on? Ootteko ihan alkollista uskaltanu ottaa? Joku oli vissiin punkkuakin kokeillu? Mitäs muita vinkkejä ois. Tänään lääkäri yritti ärsyttää kohdun suuta, jospa sais suppareita aikaan, mutta tuohon ei taideta ite alkaa
-UD ja jättiläiskokoinen Fiina-neiti
Elikkäs ison koon takia ei edes käynnistettäs vai?? Mä kun en tiedä, onks noi muutenkin sairaalakohtasia asioita, itehän synnytän Kätilöopistolla...mietin tässä vaan, et pitäsköhän mun soittaa tota aikaa aikasemmaks?? Kun se tosiaan on vasta rv 37+5, mutta miten hermo kestää??Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:Sann-81 - mulla on viikolla 34 ollu tuo sf mitta 35cm, eli ihan yläkäyrän yläpuolella menty. Terkkari vaan sano että johtuu vauvan asennosta kun on niin kovin korkealla, mutta eipä se sitä sitten ollukkaan. Sen jälkeen ei tuota sf mittaa ole otettu.
Mulla tosiaan tuo käynnistys on silloin 38+2 ihan muiden syiden vuoksi. Mulla on siis jo viikkotolkulla kiusannu tää raskaushepatoosi ja nyt vielä lievät raskausmyrkytysoireet niin on ehkä jopa ihme että näin pitkällä olen. Kiitos siitä hyvin auttaneen lääkityksen. Ja onhan mulla tuo raskausdiabeteskin että sekin vauvaa ilmeisesti kasvattanut vaikka mulla arvot onki ollu kunnossa
Kauhistelin lääkärillekkin tuota painoa niin se sanoi vaan että hyvin mahtuu tulemaan, että vaikka ehtis kerätä painoa 4,4 kiloon niin vieläkin mahtuu.. Itse olen kyllä ihan kauhuissani :ashamed: Uskaltaakohan sitä seuraavaan kymmeneenpäivään syödä muuta ko salaattia ja porkkanaa..