***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

huomenta! Tigustiinalle onnea :flower:
Tulipa nukuttua taas hyvin... noh nyt on menkkakipua aika reippaasti ja ihan vetistä limaakin tuli
saa nähä mitä tästä päivästä tulloo :eek: jos viimeyö enteili jotain? hauskaa päivänjatkoa kaikille :wave:


lolu38+3
 
POKS 37!

Täälläkin ollaaan nyt täysaikaisia. Niin ihmeellistä! Välillä haluaisin jo lähteä synnyttämään, mutta ensi viikolla olisi vielä sen verran tekemistä, että toisaalta toivoisin, ettei ihan vielä. Me ollaan ensi viikolle suunniteltu meidän lapsien yhteisssynttäreitä sukulaisille ja kavereille ja ollaan varattu miehen kanssa hotellihuone helsingistä yhdeksi yöksi - vähän luksusaikaa kahdestaan ennen vauvan tuloa. Lapset pääsee mummilaan yökylään :)

Meillä (siis etenkin mulla) on alkanut sellanen ajatus nostaa päätään, että olis ihana tästä vanhasta omakotitalosta luopua ja muuttaa johonkin uuteen rivi/paritaloon, jossa ei tarvitsis koko ajan olla remppaamassa jotain nurkkaa. Niissä tuppaa vaan olemaan aika pienet pihat, kun haluaisin kuitenkin jonkinlaisen kasvimaan omalle pihalle perustaa..
Varsinkin kun on kolme alle viis vuotiasta kohta jaloissa, niin ei jaksais kamalasti aikaa ja vaivaa uhrata jatkuvaan pieneen nikkarointiin ja suuren pihan hoitamiseen yms. yms.

No yks asia kerrallaan :) Jos sais tän pikkusen ensin ulos masusta turvallisesti :heart:

viher ja tiitiäinen 37!
 
onnea Tiqu ja Tiqun poppoo :heart: :flower: :heart:

Mä koitan viettää hiljaista eloo ja matalan profiilin viikonloppua (niinku muutenkaan olisin hirveesti täsä rehkiny... :whistle: ). Mies lähtee polttareihin, tosin autolla, mutta silti ja pidemmän ajomatkan päähän.
Ollaan puhuttu nyt paljon synnytyksestä ja muisteltu viime kertaa. Pyöriihän tuo mielessä, päivittäin.
Kaverit kyselee joko mua jännittää ja pien pilke silmäkulmassa vastaan, että enempi se synnytyksen jälkeinen elämä... ;) :D Mun nuorimmainen menee kuitenkin jo eskariin ja aloitan taas vähän niinku uuden kierroksen, sen kolmannen..
Hatunnosto ja tsemppihalitukset pienen ikäeron äideille!!

Månsku 36+6 ja hei, huomenna se itse asetettu ("hyvän mielen" ) takaraja 37... jiihaa!!!!
(mutta jos vielä ainakin viikon tai pari... :D on niin kovin paljon tekemistäkin vielä )
 
Tiqulle onnea pienestä pojasta :flower:

Täällä kyllä niin kateellisina luetaan näitä ku jollain on hetki lähellä. Ihan oikeesti rupee vatuttaan :ashamed: Itellä ei mitään merkkiä taas. Ei suppaile ei mitään.

Rupee oleen kaikki poppakonstit kokeiltu. Eilen saunan jälkeen join yhen oluen, eikä mitään. Punkkua en viitti nyt sitten kokeilla ku vasta viikon päästä jos sittenkään. Saan siitä päänsäryn eikä viitti yhen lasin takia pulloa ostaa. Seksi ei mulla aiheuta enään suppareita :headwall: Vaikka oonki asennoitunu siihen että aikasintaan viikon päästä synnytän, niin kyllä silti rupee jo tuntuun että syntys jo. Pitää vielä tuota tulista ruokaa kokeilla, ja jos ei mitään niin sitten kait se on vaan uskottava että syntyy ku on syntyäkseen.

UpsyDaisy Minä siis oon kokeillu tuota III-olutta, mutta ei vaikutusta. Kävin esikosta painoarviossa 36+6 ja sillon oli 3.6kg. Lasketulle arvioi 4kg, mutta 40+3 synty ja paino 4430g. Että onneks sulla sentään käynnistetään jo ennen laskettua. Mutta ei sillä, en halua kuitenkaan pelotella :hug:

Marlin ja Justiina 39+3
 
Marlin - joo ei mullakaan tuon painon vuoksi käynnistetä vaikka itse olisin just sen vuoksi voinu jäädä vaikka heti pukkaamaan ;) Ison vauvan oot kyllä tehny. Itseäni oon tässä yrittäny nyt tsempata että kyllä isompiki ulos tulee :whistle:
 
Tiqulle isot onnittelut pienestä pojasta!! :flower: :heart:

Ja huomenta kaikille!

Vähän paremmin nukuttu yö takana, tosin valvoskelin mä silti ainakin pari tuntia ku sade ropisi niin kovaa ikkunoihin, mutta siis pitkästä aikaa sain suht tarpeeksi unta :)

Mä oon jotenki sen äippäpolikäynnin jälkeen (jossa todettiin et paikat on ihan epäkypsät kaikista supistuksisa ja tuntemuksista huolimatta!) luovuttanut.. Siis tuntuu etten mä pääse varmaan koskaan synnyttämään. Se tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta, että tämä pieni rakas haluis itestään täältä masusta ulos tulla. Mä vähän veikkaan, että jos tässä nyt ei mitään myrkytystä tms. tuu minkä takia vauva "otettais" vähä aiemmin pois masusta, niin menee reilusti yliaikaiseksi, eikä sillonkaa oo mitään muutoksia kohdunsuulla, ja sit yritetään käynnistellä yliaikaisuuden takia, eikä taaskaan käynnistely-yritykset tehoa mun kroppaan vaan mennään taas sektioon. Huoh, näin mä vaan veikkaan..

Ottaa ihan päähän, ku tuntuu ettei mun kroppa toimi niinku pitäisi! Voiko se olla niin, että joillain ei vaan yksinkertaisesti kohdunsuu aukene vaikka tulis kuinka kovia supistuksia? Esikoisestakin ku käynnisteltiin rv 38 niin oli ihan järkyttävän tuskaiset supistukset, mutta ei vaan auennut kuin johki 4cm asti :/ 2vrk kärvistelin ja sitte mentiin sektioon.

On niin kova vauvankaipuu jo, että olisin ikionnellinen jos tämä päättäiskin äitin yllätykseksi pian jo itsestään ulostautua :heart:

mmiilia ja hubbis-typy 37+4
 
Tänään on se suuri päivä eli täydet neljäkymmentä viikkoa takana...huoh, tästä alkaa piiiiiitkät ja puuduttavat lisäpäivät :headwall:

Ei kehtaa enää ihmisten ilmoillekkaan mennä, kun kaikki vaan päivittelee ja säälii mun olotilaa ja tukaluutta...ja patistelee laitokselle!!! Niinkun se minusta ois kiinni se meno prkl.

Onnea tiqulle :heart:

Äitivaan 40+0
 
Suuret onnittelut Tiqulle perheineen pikku-miehen johdosta
Mua niin vi****aa ku ei täällä tapahdu mitään :( Esikoinen syntyi 39+5 mut mulla ei oo enää mitään toiveitakaan et tää syntyis ennen la:ta.. maanantainen käynnistys taitaa olla tiedossa :ashamed:

Jonetta ja pikku-veeti 39+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Tigu - jeeeeeeeeee B) Mullaki sais kohta alkaa lorahteleen :LOL:

Tänään oli polikäynti ja aika ihme fiilikset on. yks ja puol' viikkoa sitte sama lääkäri teki painoarvion ja se oli 3000g, nyt 3700g!!!!! Ja mulla on viikot vasta 36+5. Aivan kamala!! Meinas vaan että viimeks ois tullu virhe kun niin usein nyt mittas :/ Käynnistys ajan sain 9.8 eli 38+2 viikolle. Sanoi että parempi ois jos itsekseen sitä ennen jo tulis mutta tilanne on täysin epäkypsä :( Että meillä kaikki maholliset ässät nyt tehokkaaseen käyttöön.

Mikäs taika siinä oluessa sit on? Ootteko ihan alkollista uskaltanu ottaa? Joku oli vissiin punkkuakin kokeillu? Mitäs muita vinkkejä ois. Tänään lääkäri yritti ärsyttää kohdun suuta, jospa sais suppareita aikaan, mutta tuohon ei taideta ite alkaa :LOL:

-UD ja jättiläiskokoinen Fiina-neiti
no joo kauheet sepostukset kirjotin ja ne hävis..mut lyhykäisyydessään, mikä sulla on sf-mitta, kun noin isoa vauvaa on povattu?? Koska mulla oli 34+6 sf-mitta 37!! Esikosta rv 40+5 oli 36,5 ja syntyessään rv 42+4 paino 3954g joten ELI tää tuleva painais jo nyt jotain 3,6 kai??? vaikka täälläkin moni sanonu et toi sf-mitta kerro oikeestaan mitään koosta, siks kiinnostaskin toi sun mitta?? Apua! Mulla synnytystapa arvio vasta rv 37+5, onko liian myöhään?? kun samalla olis painokontrolli joka tuli siis ylimääräsenä asiana nyt eli pitäskö aikaa aikastaa??? koska jos sullakin käynnistetään 38+2?? mutta EI siis koon takia??

Sann-81 ja rv 35+1
 
Empä uskonut, että pääsis moisia oireita pohtimaan, mut kai se on pakko! :D

Eilen illalla oli pari tosi kivuliasta kramppia ylävatsalla... Mulla on kokemusta vaan sellaisista supistuksista, jotka tuntuu selässä, joten pistin nuo jonkun mahanpurun piikkiin... Yöllä oli selkä niin pieun kipee, just sellasta menkkamaista kipua |O Nyt aamulla maha ainakin tyhjeni täysin ja on tosi huono olo! mahassa tuntuu edelleen sellasia enempi vatsanväänteitä kuin supistuksia, jut lopputulos on se et koko vatsan alue on ihan hellänä... Nyt täällä sit pohdin, et onko näillä jotain tekemistä sen käännösyrityksen kanssa...? En tiiä mitä on, mut kipeetä tekee!

Onko kellään tuntunu supistukset ylävatsalla vai onko ne kivut aina siellä alavatsalla/selässä???

Toivottavasti menis ohi ja ei nyt enteilis ihan vielä mitään =)
 
Tigu: Oikein Paljon Onnea Koko Perheelle!!!! :flower:

iippanen: Esikoisen ja toisen lapsen ikäero on 1,5v ja arki sujui kyllä hyvin. Ei mitää valittamista. Mitä enemmän tulee ikää, ni sitä pahemmaksi ovat alkaneet muuttua. :whistle: Taitaa olla ihana uhma meneillään molemmilla.

--

Viime yön nukuin todella huonosti. Klo 5 olen jo heränny ja 00.00 jälkeen menin vasta nukkumaan..

Minulla ei ainakaan ananas ole saanut mitään aikaiseksi, koska olen monta purkkia syönyt. En tosin ole kyllä ajatellutkaan, että ananas saattaisi laittaa synnytyksen käyntiin :whistle: .

Eilen sain pakkauksen vaatteet pestyä talvivaatteita vaille & pinnasängyn laitettua sänkyineen valmiiksi. Eli jotain olen saanut vauveliinille valmiiksi. Vielä pitäisi käydä ostamassa kangasta, ku aattelin tehdä uuden verhouksen sänkyyn. Ja sitten pitäisi aikaisemmat pakkaukset hakea varastosta, ku siellä ois hieman nätimpiäkin vaatteita.

Tänään olisi nla. Katsotaan, mitä siellä tänään tulee. Toivottavasti kaikki olisi hyvin eikä ainakaan mitään myrkytyksen oireita olisi ilmestynyt.

Mutta nyt suihkuun!

RD & Pörriäinen 37+2 :heart:
 
Sann-81 - mulla on viikolla 34 ollu tuo sf mitta 35cm, eli ihan yläkäyrän yläpuolella menty. Terkkari vaan sano että johtuu vauvan asennosta kun on niin kovin korkealla, mutta eipä se sitä sitten ollukkaan. Sen jälkeen ei tuota sf mittaa ole otettu.
Mulla tosiaan tuo käynnistys on silloin 38+2 ihan muiden syiden vuoksi. Mulla on siis jo viikkotolkulla kiusannu tää raskaushepatoosi ja nyt vielä lievät raskausmyrkytysoireet niin on ehkä jopa ihme että näin pitkällä olen. Kiitos siitä hyvin auttaneen lääkityksen. Ja onhan mulla tuo raskausdiabeteskin että sekin vauvaa ilmeisesti kasvattanut vaikka mulla arvot onki ollu kunnossa :(

Kauhistelin lääkärillekkin tuota painoa niin se sanoi vaan että hyvin mahtuu tulemaan, että vaikka ehtis kerätä painoa 4,4 kiloon niin vieläkin mahtuu.. Itse olen kyllä ihan kauhuissani :ashamed: Uskaltaakohan sitä seuraavaan kymmeneenpäivään syödä muuta ko salaattia ja porkkanaa..
 
Onnea Tigu :flower:

Mulla esikoinen on syntynyt 39+6, eli jos sillai ajattelis niin huomenna syntyis. Näkee sitten koska on valmis luopumaan yksiöstään :kieh: alan kyllä olee kanssa aika valmis. Varsinkin kun tuo painoarvio oli viikko sitten sen 3,7kiloa eikä siellä edes puhuttu mitään käynnistämisestä. eli nyt sitten vaan odotellaan koska toukka päättää luopua yksiöstään. Tänään neuvolaan, jospa toi meidän neuvolatäti osais paremmin pohtia tätä asiaa.

Maijamehi ja Toukka rv 39+5
 
Paljon onnea Tiqulle ja perheelle pienen pojan johdosta!! :flower: :hug:

Täällä meni taas yö nukkuessa, mutta aamusta loppu uni JO kymmeneltä.. ;) tytöt nukkuu vielä.
Nyt ois tasan samat viikot,joilla meijän esikoinen syntyi,mutta taitaa tää menää lähemmäs laskettua aikaa,ellei ylikin niinku veikkasin!

Viileempi aamu ainaki tänään,toivottavasti pysyyki viileeämpänä.Ukkosta ei täällä oo näkyny,eikä toivottavasti näykään-mä niin pelkään sitä!!! :|

Jään taas taustalle seuraamaan kuka on seuraava..?!? :attn: :hug:

Hepetius ja pikku-ukko 37+3 :heart:
 
Jennik: Mulla ei ole kokemusta ylävatsalla tuntuvista supistuksista ( tai siis niitä kovettumisia on ollut koko vatsalla ), mutta noista vatsan väänteistä kylläkin. Vatsa tyhjentynyt taas tänä aamuna ihan huolella ja vääntää taas ihan kuin jännittäisi aivan kamalasti. Siis semmoinen muurahaispesä vatsassa/ takalistossa tunne. Vaikea selittää :LOL: Myös menkkamaisia jomotuksia on ajoittain ja silloin yksi yö oikein polttavia aaltoja oli selässä. Nuo menkkamaiset pikku jomotukset ainakin piirtyivät ä-polilla käyrille, samoin kuin ne kiristelyt joita luulin vauvan kovaksi möyryämiseksi.

Niin ja taas tänä aamuna ollut huono olo. Semmoinen häilyvä krapula olo, kuin alkuraskaudessa ennen kunnon pahoinvoinnin alkamista. Yöks.

Sipsunen & nalle 38+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Sann-81 - mulla on viikolla 34 ollu tuo sf mitta 35cm, eli ihan yläkäyrän yläpuolella menty. Terkkari vaan sano että johtuu vauvan asennosta kun on niin kovin korkealla, mutta eipä se sitä sitten ollukkaan. Sen jälkeen ei tuota sf mittaa ole otettu.
Mulla tosiaan tuo käynnistys on silloin 38+2 ihan muiden syiden vuoksi. Mulla on siis jo viikkotolkulla kiusannu tää raskaushepatoosi ja nyt vielä lievät raskausmyrkytysoireet niin on ehkä jopa ihme että näin pitkällä olen. Kiitos siitä hyvin auttaneen lääkityksen. Ja onhan mulla tuo raskausdiabeteskin että sekin vauvaa ilmeisesti kasvattanut vaikka mulla arvot onki ollu kunnossa :(

Kauhistelin lääkärillekkin tuota painoa niin se sanoi vaan että hyvin mahtuu tulemaan, että vaikka ehtis kerätä painoa 4,4 kiloon niin vieläkin mahtuu.. Itse olen kyllä ihan kauhuissani :ashamed: Uskaltaakohan sitä seuraavaan kymmeneenpäivään syödä muuta ko salaattia ja porkkanaa..
Elikkäs ison koon takia ei edes käynnistettäs vai?? Mä kun en tiedä, onks noi muutenkin sairaalakohtasia asioita, itehän synnytän Kätilöopistolla...mietin tässä vaan, et pitäsköhän mun soittaa tota aikaa aikasemmaks?? Kun se tosiaan on vasta rv 37+5, mutta miten hermo kestää??

:eek: jaa-a...itehän sen ajan halusin noin myöhään mut se nyt oli ennen tätä isoa sf-mittaa!! Hitto ku en tiiä...käynnistyskokemuksetkin on huonot, edellinen päätty sektioon pysähtyneen synnytyksen takia...eli epäonnistunut käynnistys yritys takana...joten ei kyllä houkuttele sekään....vaikeeta on! Mahdollisimman myöhään itte haluisin mennä et olis mahdollisimman "luotettava" painoarvio, kun eihän se ultralla tehtykään niin todenperänen aina oo....

Sann-81 ja korjaus eli nyt rv 35+2 =)
 
:'( Täällä yksi todella surullinen äiti.Eilen illalla jo tuli yksi inhottava uutinen jonka takia itkeä pillitin silmäni turvoksiin ja nyt aamulla uusi huono uutinen kun aloin maksamaan laskuja.Tilillä ei ollutkaan rahaa ja kelan sivuilta kun kävin kattoon niin tän kuun kotihoidontuki oli laitettu ensi kuun loppuun!!!!!!!!!!!!!!!!!! Siis aivan älytöntä.Oisin nyt rahattomana koko ensi kuun ja laskutkin jäis tältä kuulta lainanlyhennystä myöten maksamatta :'( Huomenna piti lähtä tytön kans ostaan ekaluokkaa varten vaatteita,reppua ym ja vauvalle vielä jotain hankintoja myös ja samoin itelle siteitä,liivinsuojia ym. Nyt on kyllä niin kamala olo että |O Vauva voi olla syntynyt jo ennen tuota 31.8 (millon on laskettu päiväkin) ja koululainen on alottanu koulunsa ilman reppua ja vaatteita(onhan sillä siis jotain vaatteita mut suurimmaks osaks kaikki niin pieniä et siirelty jo valmiiks pikkusiskon kaappiin ja jotain puuttuu mitä koulussa varmaan tarvii ..liikuntavaatteita ym).
Nyt kelalle "märiseen" jos ne sais jotain aikaseksi ja ku niiden syytä tää on ku kuulemma(soitin sinne jo) on niillä vähän myöhästyny päätökset..vaik me toimitettu kaikki ajoissa.

Tiqulle ONNITTELUT POIKAVAUVASTA :heart:
Pikkuinen poika oli..milläs viikoilla syntyi? Ihanaa kun kuitenkin nää vauvauutiset tuo piristystä päivään.

Itse toivon ettei tää vauva ainakaan nyt ennen sitä 37 viikkoa syntys ku miehellekki oon aivan raivona yhestä jutusta enkä todellakaan ottas sitä nyt ees synnytykseen mukaan.Sori tää valitus :headwall:

iippanen onnea matkaan :hug:

äitivaan onnittelut eräpäivästä =) Toivotaan et pikkuinen lähtis pian syntyyn!

Jonetta Toivotaan että synnytys pian käynnistys et ei tarvis käynnistellä.Tosin voin lohduttaa että mun kaverilla kaks synnytystä käynnistetty ja ne on menny oikein hyvin toisin kuin hänen eka synnytyksensä jota ei käynnistetty

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 35+3
 

Yhteistyössä