***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Sann-81 - näin ymmärsin minun lääkärin puheista että kun lantiossa on tilaa niin silloin ei koon vuoksi käynnistetä. Muutenki halusi että käynnistellään vasta sillo 38 viikolla eikä aijemmin, koska aijemmin on isompi riski siihen että vauva tarjoutuu väärin ja voidaan sen vuoksi päätyä sektioon.
 
Onnea Tiqulle perheinenn pienestä pojasta

Nyt vaan ei jaksa muuta kommentoida, paha olo ollut pari päivää, liekkö helteistä vai mistä, kaiken lisäksi väsymys painaa, kun öisin ei kuumudelta pysty nukkumaan |O :headwall: :headwall:
 
Voi ei rakkaudesta äiti :hug:

Näköjään ainakin marsa22 on pahoinvointia ja olisinkin kysynyt, että onko muilla? Mulla on jo muutamia viikkoja ollut sellanen olo, ettei ruoka maistu yhtään ja välillä tulee tosi oksettava olo. Voi tietysti johtua näistä helteistä, mutta normaalisti ainakin herkut muhun uppoo, jos mikä, mutta mitään ei tee mieli. Oon jo alkanut ajatella, että syöpääkö tässä sairastetaan raskauden ohella vai mitä? Painokin on vaan pudonnut nyt loppumetreillä, vaikka aiemmin tullut eniten just näin lopussa..

-Viher
 
:wave: Täällä yksi ketä vaivaa alituinen pahoinvointi jo neljättä päivää! Mikään ei maistu, vatsa kuralla ja koko ajan heikottaa. Neuvolantäti oli sitä mieltä et voimakkaat supistukset voi tehä tätä ja niitä kyllä on ollutkin.. Synnytys kaiketi alkaa oleen aika lähellä.
 
RV 39 TASAN !!! -poksahdus-

Tiqulle isot onnenhalit :heart: !

Eipä kummempia olotilassa... same old, same old. Aika matelee, kun koko ajan toivoo, et tulis jotain uutta merkkiä siitä et synnärille sais alkaa suuntaamaan.

W :wave:
 
Voi mahoton kun täälä on tullut vauvoja!! :eek:
Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille!
Mun päivät on olleet semmosta hulinaa,etten ole joutanut kirjotteleen tännekkään pitkään aikaan. Tiistaina oli neuvola kun Anni pitää punnita viikon välein kunnes painaa sen 3kg.
Anni painoi 2330g :) Hyvin kasvaa ja masuvaivojakin oli kun tultiin kotiin sairaalasta mutta ne loppuivat kun vaihdoin korvikkeen ja ostin cuplatonia.

On se vaan ihana ku on pikku rinsessa kotona <3 Ja poikakin hoitelee ja tykkää vaavista. Jos imetän tai hoitelen vauvaa niin poika kerjää mun huomiota heti ja saattaa alkaa tekemään ilkeyttä eli semmosta mustasukkasuutta on havaittavissa mut onneksi ei vauvaa kohtaan ole mitenkään ilkeillyt. Aika ei käy pitkäksi kyllä missään vaiheessa :D
Yöt on vielä vähän levottomia ku ei saa ite nukuttua ja vauvaki heräilee miten sattuu vielä ku ei ole sitä rytmiä kehittyny vielä mut sekin ajallaan :)

sirri81 ja Anni
 
Tiqulle onnittelut pienen pojan johdosta!!! =)

rakkaudesta äiti :hug: Toivottavasti kaikki kääntyisi parhain päin!!!

sirri81 ihana kuulla, että Anni voi hyvin ja olette saaneet nyt pienen prinsessan kotiin. :)

Tänne ei mitään uutta. Yhdessä kasassa ollaan edelleen...

ansuli ja kullanmuru 39+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Marlin - joo ei mullakaan tuon painon vuoksi käynnistetä vaikka itse olisin just sen vuoksi voinu jäädä vaikka heti pukkaamaan ;) Ison vauvan oot kyllä tehny. Itseäni oon tässä yrittäny nyt tsempata että kyllä isompiki ulos tulee :whistle:
Joo kyllähän tuo ihan kiitettävän kokonen oli :whistle: Tosin hyvin mahtu tulemaan ettei onneks siinä ongelmia. Nyt vaan hirvittää että minkäs kokonen tää neiti on ku nyt on arvioitten mukaan semmonen 3.7kg, ja jos vielä kaks viikkoo kasvaa niin yli 4 kilon taas menee :( Itekki rupee jo sitä käynnistystä toivoon jos ens viikolla sinne äitipolille kerkeen ;)
 
onnea tiqu!!! :heart: :flower:

Eilen illalla ei tullu sit 4h supistussessiota mut se alko nyt... sisäinen kelloni jätättää hiukan.. eli ku tonne vajaaseen kuuteen taas kärvistelee ni helpottaa :/ Mut nää on jotenki jänniä ku esim.panadolit ei auta ollenkaan, suihku jeesii vähä mut tuntee kuitenki supparit selkeesti. ja välit tosiaan sen 3-4min ja kesto 45sekkaa.. Pitäs lähtee käymää kaupassaki, pitäsköhän taas kiusata itteesä ja lähtee sinne irvistelee :D

pikkumökö + elmo 39+2 (39)
 
Tigu onnea pienestä pojasta! :heart:

Aamulla kävin siellä äippäpolilla ja seuraavaksi vasta 20.8 eli viikoilla 40+5, mutta toivottavasti jää aika käyttämättä. Nimittäin tuolloin olis tarkoistus synnytystä ruveta käynnistelemään, kun on tuo rd, ettei vauva pääse kovin isoksi. Nyt arvioit paino 3400-3600g syntyessään, samaa lupaili viimmeksikin. Eli sooivan kokoinen tulossa. :heart:
Paineista ei tarvi "huolehtia" jos ei muita oireita tuu. Oma neuvola täti soitti tuos äsken ja oli aivan "paniikissa", kun ei uutta aikaa noitten paineitten takia annettu. Oli jo tyrkyttääs mulle pissa liuskoja kotiakkin, että sais seurata. Kiva mennä ens viikolla sille neuvolaan, kun tietää kuinka tarkka on. (paineet valmiiksi jo aivan kauhiat, kun sille menee.) Toisaalta hyvä, kun ollaan tosi tarkkoja, mutta saa itellekkin paniikin aikaiseksi. :|

On mun supistukset jotain saanut aikaaseksi, ulkosuuauki mutta kanavaa jäljellä ja sisäsuu kiinni. Kunhan vaan kovenee supistukset niin tietää, että jotain tapahtuu. :)

Täällä tuli äsken kauhia sadekuuro ja mä tohelo olin jättänyt autonikkunat auki, kun niin kuuma kun kävin kaupas. Onneksi ei pahoin kerinny kastua, kun mies huomas.

Nyt täällä käyy vähä väliä lurkkiis. :heart:

Elli Ja Öttis 37+5
 
Vainotaampa teitäkin mammat täällä. Eli suuhun sopiva nimi meidän tulevalle herralle on vielä hakusessa. Veeti-Valtteri olisi mahtava. Mutta kun kumpikin nimi löytyy tällä hetkellä suosikki nimien listan yläosasata. Niin haluaisin nimen jota ei joka toisella saman ikäisellä ole.

Oma pää lyö tyhjää niin uusia ideoita haeskelen. Kotoa löytyy nyt Leevi-Mikael ja Oona-Lotta. Joten nimi saisi olla väliviivalla. Vaikkakin käytetään vaan ensimmäistä nimeä puhuttelu nimenä. Auttakees vähän tätä mammaa. :D
 
:wave: tääl olis kans yks pahoinvoinnista kärsivä... mut on ollutkin kovia supistuksia muutamia päiviä..

mulla kyllä hankkii olla stressimaha et on kipee kun stressaa joistain asioista, mut nyt on kyl varmaa joku sattumien summa, ku on noita kipeitä supistuksia ja se auton tallissa makaaminen kun on rikki...
isäntä ei pääse täihin kun ei ole autoa, neuvola lääkäri 4.8 ja lapset täytyis hakee samal reissul, mut milläs haet kun ei ole autoa.. :headwall: kauppaankaan ei pääse...

nää supistukset on rassaavia... ei tarvi ku nousta ylös niin supistaa ja kovaa..

täytyis kämppä siivota, kun isäntä ei sitä näköjään tee, tääl kahlataan kohta nilkkoja myöten pölypallois ja hiekas...
marjapuskista täytyis marjat kerätä yms.

mutmut... aamulla kyl tavaraa keräilin lattioilta ja pientä siivousta yritin alotella, mut siitä ei tullut kuin vihaiseksi kovien supistusten takia. nyt alkaa ärsyttää vielä enemmän kun joku puhuu vaan jonnekin mökille menosta kun siel on niin paljon tekemistä vielä :$ onko se sattumoisin huomannu et tätä kämppää ei oo siivottu kk kun en oo pystyny ja joka vapaa aika ollaan sitä mökkiä laittamas, niin eikö olis jo aika siivota tätäkin :kieh:

alkaa tälläi allergisella olla tämä nukkuminen pölypallojen keskellä jo rankkaa kun ahdistaa.

alkaa oleen kiukku taas sillä tasolla et tulee itkun puuska kun kaikki vaan kasautuu, mieli muutenkin välillä niin maassa kun tulee masennuspiikkejä mitä yritän kovasti pitää loitolla.. mutmut joskus ei vaan pysty... :headwall: :'(

väsynyt giraffe ja jasu 35+3
 
Onnea Tiqulle pienestä miehestä :heart: :flower:

Rakkaudesta äiti :hug:

Sirri, kiva kun kävit kuulumisia kertoileen!! =)

Täällä on tosi hankala ollut eilisen ja tämän päivän kun näin kamalan kuuma..nyt tekee jo tiukkaa nämä olotilat..hirveen hankala hengittää ku ei tuulenvirekkään käy :( Tuli vielä joku fucking kesälunssa päälle. Yöllä tuntu taas mahassa kummalle mut mtn ei tapahtunu..sain unenpäästä kiinni vasta aamuseitsemältä ja nukuin puoli kymmeneen, siinä viime yön unisaldo..pää on ihan pönttö ollu koko päivän..Voi kun pääsis nyt pian synnyttään tämän sisäisen patterin ulos..huoh..eräpäivä lähestyy uhkaavasti.

Jonnuli ja hertta 39+5 :xmas:
 
jokos Me9 oli päässy laitokselle? Ei ainakaan juttuja ole kirjotellu.

Itse täällä yritän siivoilla esikoisen synttäreitä varten eikä sekään ässä näytä auttavan. Tulee vaan hemmetin kuuma, mutta ei yhtään supparia.. Sais jo jäähtyä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Vainotaampa teitäkin mammat täällä. Eli suuhun sopiva nimi meidän tulevalle herralle on vielä hakusessa. Veeti-Valtteri olisi mahtava. Mutta kun kumpikin nimi löytyy tällä hetkellä suosikki nimien listan yläosasata. Niin haluaisin nimen jota ei joka toisella saman ikäisellä ole.

Oma pää lyö tyhjää niin uusia ideoita haeskelen. Kotoa löytyy nyt Leevi-Mikael ja Oona-Lotta. Joten nimi saisi olla väliviivalla. Vaikkakin käytetään vaan ensimmäistä nimeä puhuttelu nimenä. Auttakees vähän tätä mammaa. :D
jos ottais tuplavokaalisen alkuosan, ni vaiks..
Seeti-Samuel
Eeli-Oliver
Peetu-Matias
Eeti-Ilmari
Jooa-Oskari
Veetu-Elias
Jaani-Aukusti ;) elokuinen kun taitaa olla
Eemu-Kasperi



 

Yhteistyössä