***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

tin
moonalle: joku -Aukusti loppunen tuli mullekki mieleen, entäs Veeti- Aukusti. Tykkään kyllä tosta Veeti- Valtteristaki!

(o)
Äitipolilla kaikki ok, vauski tosi laskeutunu uudelleensynnyttäjäksi ku pää ihan alhaalla. Siks sf pudonnu. Painoarvio nyt 2,9 kg. Keskikäyrän alapuolella, mutta isompi ku veikkansa syntyes. Ihana lääkäri oli, mulle uus tuttavuus. Nyt odotellaan vaan et käynnistyy itekseen, kontrolleja ei tarvita. Kohdunsuu sormelle auki.

rakkaudesta äiti ja giraffe :hug:
olisko me9 jo nyytin kans? :)

Nyt mökkeilemään ja nettipimentoon viikonlopuksi. Ma varmaan vauvoja on vaikka ja kuinka :)
tin ja lyly 37+5
 
:wave: Täällä myös ollut pahoinvointia. Välillä ihan oksennukseen asti. En kylläkään ole yhdistänyt suppareihin muuta kuin vatsan liukkaan toiminnan. Paha-/etova olo saattaa yllättää kun syömisestä on aikaa, mutta yhtä lailla myös ruuan päätteeksi.

Olipa ihanaa nähdä hyvää ystävää ja käydä vähän kaupungilla pyörimässä. Muutamia kohtuu napakoita, mutta kivuttomia suppareitakin jopa sai aikaiseksi. Pienestä sitä taas toivo herää :saint:

Sipsunen & nalle 38+5 :heart:
 
Sirri: Ihanaa kuulla kuulumisia, miten kotona on alkanut arki rullaamaan! :heart:

--

Tänään oli siis nla rv 37+2: (viime nla oli rv 34+2, 9.7.2010)

Paino: 80,60 (80,95) -117 g/vko
RR: 110/70 (117/75)
Pissa: Puhdas (Puhdas)
Hemoglobiini: 122 (115)
Kohdunpohjankorkeus: 31 (32)
Tarjonta: RT (RT)
Sykkeet: 130 (140)

Paino oli onneksi hieman laskeutunut, onneksi. On mulla hirveä urakka synnytyksen jälkeen laihduttaa 60 kg, josta olisi vielä tarkoitus tiputtaa 55 kg.. Sitä, kun pitää olla ylipainoinen jo, kun alkaa odottaa. Aloituspaino 74 kg.

Hemoglobiini noussut ihan ittekseen, ilman rautatabletteja :eek: .
Kohdunpohjankorkeus pienentynyt ja oli kuulema jo laskeutunut hieman, mutta pää vielä liikkuu, eli ei vielä kiinnittynyt.

Sykkeet näkyy liikkuvan koko ajan 130-140. Liikkuvainen kaveri, ku koko ajan liikkui niin, että hyvä, että sai sykkeet kuuluviin.

Seuraavan ajan sain kahden viikon päähän rv 39+0. Kuulema viikottain nyt olisi, mutta kysyi minun mielipidettä, että haluanko tulla viikon päästä, mutta ajattelin, että sama kai tuo on mennä tuonne, ku ei sen ihmeemmät olotilat oo. Eihän sitä kyllä koskaan voi tiedä, milloin lähtö tulee.
Sanoi, että ihan hyvin voi olla parin viikon päästä, ku mulla on kaikki hyvin.

--

Tänään kävin kangaskaupasta ostamassa kangasta, että verhoilen sänkykopan.. Katsotaan mitä siitäkin tulee. Paras onnistua, ku sen verran kallista oli kangas.. Jota luultavasti tuli liikaakin..

Ostin sitten kaksi tuttipulloa, kaksi tuttia ja vaippoja uudelle tulokkaalle. Mietin kyllä, että mitä mie pulloja, tutteja uudelle tulokkaalle hommaamaan, ku niitä kyllä löytyy, mutta oon jokaisella muutaman uuden hankkinut :D.

Yritin etsiä neutraalia hattuakin, joka sopisi sekä tytölle että pojalle, mutta täällä ei missään kaupassa iskeny silmään. Pitää viel joku päivä käydä kahtelemassa uudelleen.

--

Mutta nyt jatkamaan!

RD & Pörriäinen 37+2 :heart:
 
Onnea Tigulle vauvasta :flower:

Jennik Ei vielä ole äippäpoliaikaa. Ens torstaina mulla vasta eka lääkäri, yksityiselle menossa. En sit tiedä mut luulisin et nopeesti äippäpolille aikaa laittavat mut saas nähdä. Tää vauveli välillä käy "pystyssäkin" mut hupsahtaa vähän ajan päästä takas entiselleen.

Peppi ja Hertta 35+4
 
jaahas , iltapäivä , klo on kohta puol kuus illalla . Suppareita alkoi tulemaan tossa 2½ tuntia sitten , n. 10 min välein , mutta ne eivät tuntuneet missään . Klo n. 16:30 ,kävely pellon poikki naapuriin sai supistuksiin hieman vauhtia .Ja supistukset alkoivatkin vahvistumaan ja yhtäkkiä suppareita tulikin jo muutaman minuutin välein ja tuntuivat jo selässä asti ja alkoi jo hieman tuntumaan mahassakin .. klo n. 17 -> suppareita tulee edelleenkin tiheään n. 2-6 min välein , mutta on lyhytkestoisempia eikä niin kipeitä ! Saa nähdä tuleeko tästä lähtöä vai ei !? Lastenhoitajalle laitoin viestiä , että jos supparit tästä vahvistuu yms. niin myöhemmin tarvittaisiin lapsenvahtia . en mä nyt toista halua turhaankaan tänne hätyyttää !!!
No koitin ottaa tossa vielä luontaistuotetta , ns. synnytystippoja , joiden pitäisi vaikuttaa polttoihin ja kipuun , toivottavasti ei nyt vielä koko suppareita vaan antaisi kropan hieman levähtää ja auttaisi paikkoja avautumaan !!!
klo 17:34 .. kohta voisi ottaa uuden annoksen synnytystippaa ja koittaa mennä sinne suihkuun ..

neitim+ tytsy 38+6
 
mä kans mietin missä me9 on ollunna..eiks hällä ollu poli aika varattuna tälle päivälle..vai muistanko taas mitä sattuu..
Aika iisi kauppareissu takana, suppaili kyl mut ei niin paha ku toissailtanen, nyt ne alkaa taas helpottaa -mikä hitto toi 4h on!!??? kestää aina just sen.

moona:
Eemi
Eeka
Otto
Aati
toisianimiä:
-oskari
-antton
-oliver
-lukas

pikkumökö + elmo
 
rakkaudesta äiti ja giraffe :hug: :hug: :hug: sinne teille kovasti.

Ja sirri mukava kun teillä jo noin mukavasti menee pikkuisen kanssa :heart:

mulla kans tuota huonoa oloa. joka aamu sellainen etova olo ja ruoka ei kans oikeen meinaa maistua millään.

Täällä sellaista kivuliasta vihlontaa aina välillä tuolla alakerrassa, mutta enemmänkin tuntuu siltä, että toinen meinaa väkisin sielä puskea läpi kuin, että supistais. jotain pientä supisteluakin välillä on, mutta ei mitään säännöllistä eikä tarpeeks kivuliasta ja kestoltaankin liian lyhyitä. :kieh:
mutta siis noi vihlonnat meinaa jalat viedä alta ja isäntä tykkää kun irvistelen täällä ja se ois vähän väliin jo lähdössä näytille. Mutta eipä sitä vielä kannata mihkään lähteä. :whistle:

Jännät paikat taas monella ja toivottavasti neitim saa sen lastenhoitajan soittaa tänään vielä paikalle :whistle: :D

vauvauutisia ootellessa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
rakkaudesta äiti ja giraffe :hug: :hug: :hug: sinne teille kovasti.

Ja sirri mukava kun teillä jo noin mukavasti menee pikkuisen kanssa :heart:

mulla kans tuota huonoa oloa. joka aamu sellainen etova olo ja ruoka ei kans oikeen meinaa maistua millään.

Täällä sellaista kivuliasta vihlontaa aina välillä tuolla alakerrassa, mutta enemmänkin tuntuu siltä, että toinen meinaa väkisin sielä puskea läpi kuin, että supistais. jotain pientä supisteluakin välillä on, mutta ei mitään säännöllistä eikä tarpeeks kivuliasta ja kestoltaankin liian lyhyitä. :kieh:
mutta siis noi vihlonnat meinaa jalat viedä alta ja isäntä tykkää kun irvistelen täällä ja se ois vähän väliin jo lähdössä näytille. Mutta eipä sitä vielä kannata mihkään lähteä. :whistle:

Jännät paikat taas monella ja toivottavasti neitim saa sen lastenhoitajan soittaa tänään vielä paikalle :whistle: :D

vauvauutisia ootellessa :heart:
Mulla taitaa olla samanlaisia tuntemuksia kuin sulla. toivotaan et ne supistuksetkin joskus löytäis perille.

Neuvolassa käyty, kaikki ok. tosin verenpaine hiukan koholla, tarvii mittailla ennen seuraavaa neuvolakäyntiä ja jos nousu suunnassa niin aiemmin sit jo neuvolaan yhteyksissä.

Maijamehi ja toukka rv 39+5
 
Tiqulle Paljon onnea pienestä pojasta! :flower:
Ja Neitim on sitten vissiin seuraava lähtijä... Tsemppiä sinne!

Tänään on käyty taas neuvolassa:

* rv 37+2 (36+1)
* Paino/vko: + 1663g :eek: (+750g)
* Rr: 132/69 (128/80)
* Pissa U-Gluk. ++ (++)
* Sf-mitta: 36,5cm (36cm)
* Syke: +145 (+136)
* Liikkeet: ++ (++)
* B-Hb: 127 (125 rv 30+0)
* Turvotus ++ (+)
* Tarjonta: rt (rt)

Siis mä en kestä ku mulla toi paino nousee aina vaan kamalaa vauhtia. Taas reippaasti yli kilo tullu viikossa. Siis onhan mulla tätä hirveetä turvotusta, mut silti... :$
Esikoisen kanssa painoa tuli kokonaisuudessaan n. 13kg, josta sairaalaan jäi jo n. 8kg.
Nyt painoa on tullu jo melkein 18kg ja jos tässä vaikka vielä useammankin viikon joutuu synnytystä odottelemaan, niin mihin hirveisiin lukemiin se kerkiikään nousta. :eek:

Ai niin, mulle neukkalääkäri sano viime viikolla, et poju olis jo kiinnittyny ja nyt terkka taas sanoi, että vielä vähän pää liikkuu. No se lääkäri oli kyllä niin hätänen tapaus, ku olin sen koko 10min sillä reissulla sillon, et... Ja harvemminhan se vauva uudelleensynnyttäjillä kiinnittyykään ennen synnytyksen alkua. Eikä mulla kyllä esikoinenkaan ollu kiinnittyny sillon ku sairaalaan menin lapsivesien mentyä.
Kättäriltä tosiaan sai sen synnytyskertomuksen kahtena kappaleena mukaan. Joku sitä täällä kaipaili aiemmin. Mä oon tota omaa kertomustani lueskellu täällä läpi, kun ei enää kaikkea muista.

Hendu ja herra A 37+2
 
Taitaa neitim päästä seuraavaksi itse asiaan. Uskon kyllä kans Me9 on jo tositoimissa kun ei ole täälläkään näkynyt.

Te, kenellä vauva on jo sylissä, niin lähetelkääpä ne jälkisupparit tänne meille joilla ei supparin supparia ole ollut :D
 
annalalle onnea !

Täällä vielä .. suppareita tulee edelleenkin , nyt n. 5 min välein tai hieman enemmän ... mutta ei kipeitä , en siis ole vielä lapsenvahtia soittanut , kun en halua päivätolkulla synnärilläkään olla !!!! Vaikka lapsenvahti pyysikin ilmoittamaan hyvissä ajoin .
Panadollin oon jo ottanut ja kuuman suihkun ja nyt koitan välillä hieman istahtaa .. kävellessä tai pystyssä noissa suppareissa oli kyllä enemmän puhtia ... huoh ... kauheaa kun ei tiedä että onko tää nyt sitä vai ei ...
Isäntä meni nukuttamaan nuorimmaista ja nukkumaan itsekin jos lähtö tuleekin niin jaksaisi paremmin !
neitim
 
Annala, onnea pienestä pojasta! :heart:

Täällä ei muuta ku jokapäivästä menkkajomotusta..missähän se supparit on?? Tämä vimonen meinaa sitte vissiin jäädä masuun asumaan..Yöllä kyllä tulee jos jonkilaista oiretta ettei vain saa nukutuksi mutta päivällä mennään ihan normisti..plääh..tää kuumuus ja kosteus on niin perseestä ettei voi ku valittaa..ihanan nihkeä ja hikinen olo koko ajan..hyi ällötys. Tempasin just kolmos-olvin yhen ja maistupa hyvältä pitkään aikaan, josko siitä on mihinkään avittamaan..

Lisää vauvauutisia odotellessa,

Jonnuli ja hertta 39+5
 

Yhteistyössä