***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Mimosalle onnittelut prinsessasta :)

Eilen illalla supisteli 1½h. En jaksanu ruveta kellottaan ku olin varma että ei sitä lähtöä vielä tule ;)

Eilen kans tajusin sen että enintään kolme viikkoa ja vauva on maailmassa. Mutta toisaalta sais kyllä ruveta jo syntyyn niin kerkeis mieskin olla pitempään sitten kaverina. Pitäs vaan miehen kans käydä vielä kahestaan jossain ku kohta tulee sitten taas pitkä tauko ennen ku mihinkään pääsee.

Marlin ja Justiina 38+4
 
Huomenta kaikille!

Ahkerasti edelleen luen teidän kirjoituksia mutta harvoin saan aikaiseksi kirjoittaa itse. Jospa kuitenkin päivittelyä laitan vähän.

Vaikka eipä tänne mitään ihmeellistä kuulu. Viimeiset viikot menossa ja tuntuu jotenkin epätodelliselta että meillekin on vauva tulossa =) .

Alkuraskauden (rv 22 asti kestänyt) pahoinvointi ja keskiraskauden supistukset ja sairauslomat on tehny tän raskauden hankalan tuntuiseksi, mutta nyt kun täysiaikaisuus alkaa lähestyä niin olen elämäni kunnossa :LOL: . Ei supistuksia, ei kipuja, ei närästystä, ei vuotoja, ei turvotuksia. Ei MITÄÄN! Paitsi jumalattoman iso maha joka tekee olon välillä kömpelöksi. Helle on täällä etelä-suomessa ollut raastavaa, varmaan monelle ei-raskaana olevallekin. Se on ollut ainut iso miinus juttu tässä heinäkuussa. Auringossa ei oikein kestä olla ja maksaläiskiä tulee tosi herkästi. Mutta uimassa oon käyny llähes päivittäin, se on ihanaa! Pari kertaa jopa uimahallissakin kun siellä on niin ihanan viileetä :LOL: . Nukkuminen oli vielä viikko-pari sitten aika hankalaa mutta nyt sekin on parantunut??!! Viime yönäkin heräsin vain kaksi kertaa vessaan ja muutoin nukuin klo 23-07 ihan sikeesti. (Ihan epänormaalia!?)

Neuvolassa kaikki on ollu ihan ok. Koko raskauden paineet ollu alhaiset ja pissa puhdas. Painoa tullu kaiken kaikkiaan 14 kg! Sf-mitta huitelee yläkäyrillä. Rv 36+1 sikiön painoarvio oli 2,95kg.

Ainut omituinen juttu on että haavat, hyttysenpuremat ym ruhjeet ei MILLÄÄN parane eikä vaalene nyt raskausaikana. Jalat on ihan kamalan näköiset. Onko kukaan havainnu samankaltaista ilmiötä?

No, vauvan syntymää odotan malttamattomasti niinkuin muutkin tietysti! =) Tosin nyt toivon ettei missään tapauksessa viikkoon syntyisi, koska siippa on moottoripyöräreissulla pohjoisessa, mummo ja vaari on lomalla ja toinen lapsi futsiturnauksessa. Eli jos lähtö tulisi niin olisi suuri kysymysmerkki mihin tämän yhden koululaisen laittaisin?!! Tosin kotiinhan hän nyt voisi jäädä hetkeksi mutta en oikein tiedä kenelle soittaisin että pliis, voisitko käydä hakemassa poitsun kun mä jouduin lähtee synnyttämään :LOL: . No, kai sitä jollekin sitten vaan soittaisi. ja varmaan lähden itse autolla sairaalaan jos tilanne tulee. MUTTA eihän se nyt siis vielä synny, ELOKUUSSA VASTA! :whistle:

No, galluppiin veikkaus että syntyy 6.8 (vähän ennen laskettua aikaa?) ja painaa 3780g. Jännää tää arvuuttelu!

Jaksamisia kaikille, Tirliina rv 37+ jotain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Pitäs vaan miehen kans käydä vielä kahestaan jossain ku kohta tulee sitten taas pitkä tauko ennen ku mihinkään pääsee.
Juur eilen juttelin miehelle tästä, että kun vielä oon yksilö (enkä kaksilo ;D ), niin olis kiva tehdä jotain aikuisten juttuja kahestaan.
Yritin sit selittää pien itku silmässä miehelle, että eihän se sen arkea muuta niin niin niin radikaalisti. Se voi lähtee kauppaan, reeneihin, kattoon kaverin uutta jotakin jne jne. Mun tarvii järkätä esim suihkukin sopivaan kohtaan...
Ja toki muistin hällekin tähdentää, että niin se vaan menee ja on ihan ok ja on ihana ja raksu vauva, mutta mun menemiset on jäissä "tovin" ja siks olis kiva nyt vielä jotain yhdessä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sandeliini:
^^Täälläkin nukutaan nykyään hyvin kun ilmat viileni. Oon nyt pari yötä nukkunut n. klo. 24-9.30 ja kerran herännyt välissä vessaan, ihan luksusta! Pitää siis nauttia nyt kun vielä voi =)
Kateellinen sun yöunista... itse kun heräilen aamuyöllä enkä meinaa millään saada uudestaan unenpäästä kiinni, tänä aamusti olin pari kolme tuntia hereillä ja sit menin uudestaan nukkumaan.
 
ME9BONUS mun terkkarin mukaan ainakin prot + ihan norm loppuraskaudessa lisääntyneen valkovuodon takia. 2 selvää raskmyrk oir pitää olla. turvotukset myös ihan norm loppuraskaudesta. siis pienet merkit harvemmin tarkoittaa myrkytystä, usein ne on selkeet, oireet siis.

IHANA ilma tänään :) mies lähti lasten kanssa hoploppiin ja iltapäivällä tiedossa 2 synttärikutsua. harmi kun ensi viikolle taas luvattu 30+ mutta ei voi mitään...

nyt imuroimaan koko taloa...

korvapuusti 36+1
 
Runttis & Chevanne: Ok :D. Minulla tässä raskaudessa sykkeet olleet 130-140 ja tyttöjen aikaan 150-160. Voisikohan tässä pieni toivonkipinä olla, että olisi poika :D.

Me9jabonus: Raskausmyrkytys saattaa tulla ihan yllättäen ja vaikka aikaisemmissa raskauksissa sitä ei olisi ollutkaan. Nuo näköhäiriöt kuulostaa pahalta. Sinuna soittaisin nla:n.

Jonetta: Ei oo mennyt synnytykset tasatahtia, että olisivat suurin piirtein syntyneet samoihin aikoihin. Esikoinen 36+4 (käynnistetty raskausmyrkytyksen takia), toka 38+2 (käynnistivät, kun kys:iin jouduin tarkistukseen, ja sanoin, etten halunnut enää mennä takas kotio), kolmas menikin sitten yli 41+1.

Mut nyt pakkailee kassia, että lähen lasten kanssa kyläilee kaverin luokse.
 
mmiilia - mulla on kans turruutta oikean käden nimettömässä ja keskisormessa. Aamulla sai hetkisen hieroskella ennenkuin tunto palautui. Uskosin että mulla johtuu siitä että niskat olleet jumissa.

Me9 - mulla nuita sahalaitoja toisinaan näkyy ja on päänsärkyä. Kaippa se on ihan migreeniä, joka aijemmissakin raskauksissa lisääntynyt loppua kohti. Mulla vaan löytys niitä muitaki myrkytysoireita (prot +, rr koholla) mutta seurataan vaan (niinkuin myös sokeria ja maksa-arvoja). Jotenki alkaa oleen niin väsy kaikkeen seuraamiseen..

Mutta taas on yks viikko lisää eli 36+0 JEEEE :heart: ehkä sinne synnyttämään pääsee joskus ihan oikeesti ;)

-UD
 
Hui kun alkaa porukalla tulla viikot tosiaan täyteen. :eek: :D

Mua niin oikeesti harmitti yöllä sekin, kun kerrankin ei ollut kuuma ja sen puolesta ois saanut nukuttua hyvin, niin kaikki muu sitten menikin pieleen. :headwall: :kieh:

Tiistainamulla ainakin oli viel pissa ihan puhdas, mutta kaipa niitä tulehduksia voi nopeestikin tulla. No jos tänään viel tekee samaa, niin sit meen päivystykseen pissimään purkkiin vaan. keskiviikkona on jokatapauksessa se lääkärineuvola vielä, niin silloin ainakin saa varmuuden. :)

Jonkin verran supistellut nyt aamusta, mutta ei mittään ihmeemmin kuitenkaan. Kohta mä raahaan nuo pojat tonne päiväunille ja nukun itse kans, niin josko sitä heräis vähän herttaisempana ylös sitten :whistle: Pinna vähän kireellä kans kun väsyttää :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja månsdottir:
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Pitäs vaan miehen kans käydä vielä kahestaan jossain ku kohta tulee sitten taas pitkä tauko ennen ku mihinkään pääsee.
Juur eilen juttelin miehelle tästä, että kun vielä oon yksilö (enkä kaksilo ;D ), niin olis kiva tehdä jotain aikuisten juttuja kahestaan.
Yritin sit selittää pien itku silmässä miehelle, että eihän se sen arkea muuta niin niin niin radikaalisti. Se voi lähtee kauppaan, reeneihin, kattoon kaverin uutta jotakin jne jne. Mun tarvii järkätä esim suihkukin sopivaan kohtaan...
Ja toki muistin hällekin tähdentää, että niin se vaan menee ja on ihan ok ja on ihana ja raksu vauva, mutta mun menemiset on jäissä "tovin" ja siks olis kiva nyt vielä jotain yhdessä...
Näinhän se on. Ja varsinkin jos imetys onnistuu niin mitenpä sitä mihinkään pitemmäksi lähtee ilman että tissit räjähtää :LOL:
 
Kyllä tää mamma meinaa jo ens viikon neuvolakäynnillä sanoa etten ainakaan loppuun asti tätä raskautta halua odottaa :ashamed:

Mieli menee taas aivan älytöntä vuoristorataa, maha kireellä ja täynnä vauvaa ja vettä. Tuo 2,5 veekin vaan saa hirveitä raivokohtauksia ja äiti on ihan väsyny :snotty: rautaa syön jo toista laatikkoa mutta hb edelleen siellä 100 pinnassa...

Taas kun on väsynyt ja niin toivoton olo niin tuntuu että miten tästä selviää ikinä... nousis edes tuo hb niin jaksais paremmin!
 
Joku kyseli pienestä vauvasta, täällä painoarvio rv 38+2 oli 2600g. Paino oli alkanut taittua ja lapsivettä edelleen vähän, mutta raja-arvoissa kuulemma... Turhaan siis otin sairaalakassin mukaan, vaikka edellisviikolla veikkailivat että käynnistetään :kieh: Ärsyttää, kun muka vielä voi viikon odottaa, eli ensi viikon perjantaina kuulemma viimeistään käynnistetään, mutta silti maanantaina pitää mennä jo sydänkäyrille taas makaamaan. Hyvähän se on että seuraavat, mutta jos kerran kaikki kunnossa, niin miksi jo maanantaina käynti. Vauva on kuitenkin täysiaikainen (vaikkakin pieni) ja kalvot ois kuulemma saanut puhkaistua jo nyt... No sanoi, että teki kovakouraisemman sisätutkimuksen, että jos vaikka lähtis itsestään (esikoinen syntyi 39+0) ja ainahan se ois parempi jos itelleen lähtis käyntiin.
Meillä vaan tuota lapsenvahti ongelmaa ja eiliselle oli kaikki sovittu valmiiksi, ensi viikon perjantaille ei saada ketään, eli mies ei sitten pääse mukaan jos sinne asti menee :( Kyllä mä pärjään itsekseenkin, mutta oishan tuo halunnut mukaan tulla...
Johan oli omaa napaa, sorry :ashamed:

Tsempit kaikille kellä vaivoja ja ONNEA Mimosalle!!

Onneksi ollaan kaikki jo loppusuoralla =)
 
Päivää! Ihanaa kun viilentynyt tuo ilma :heart: jalkapöydänturvotuskin laskenut ihan huomattavasti,ja tietty jaksaakin paremmin.Nukkuminen oli paljon parempi viimeyönä kun muutamaanviikkkoon(kiitos helteiden) Sit sitä vaan tulee kärsimättömäks,mä jo odotan jotain merkkejä tapahtuvan et pääsisin synnärille jo :D tietty kun sitä toivoo et vaik ensvkolla ni menee varmasti pitemmälle. välillä vihloo tuolta alhaalta ja on menkkamaista särkyä(yleensä iltaisin myöh.tai yöllä) jaksuja kaikille :hug:

lolu37+4
 
Mimosalle vaaleanpunaiset onnittelut :heart: :flower: !!

Jonetta, mulla on syntyneet aikalailla täsmällisesti nämä, esikoinen rv 39+6, keskimmäinen 40+0 ja kuopus 38+6. Muut lähtenee itekseen syntyyn mutta kuopusta vauhditti lääkärin rajuhko sisätutkimus ku kokeili josko lähtis syntyyn ku meinas mun verenpaineet kohoilla ja istukan virtaukset heiketä. Joten odottelen tätäkin syntyväksi ensi viikon aikana.

Tänään tai huomenna teen mansikkarahkaa taas josko se käynnistäs taas synnytyksen, ja minähän se oli jolla kaks synnytystä on tuolla rahkalla käynnistyny :D Mulla luultavasti se kerma laittaa mahan ripatille ja se on menoa sit..toivottavasti. Muuten täällä ei näy supistuksia eikä juuri vihlontoja :kieh: Ei mitään ongelmia taikka vaivoja, eilen käytiin shoppaileen ja illalla sirkuksessa eikä mtn tuntemuksia että oltais jo näin pitkällä. Aamulla kävelytin koiria lenkuran, ei mitään |O Eli malttamattomuutta ilmassa täälläkin, vaikka masusta on niin haikea luopua, lähinnä siksi sais jo alkaa syntyyn ku miehellä on ens viikko vielä lomaa ja pitää sit vauvan synnyttyä 2 viikkoa isyyslomaa ja jos ens viikolla syntys niin ois enempi aikaa sit jakamassa vauva-arkea. Hope so!! Seksistäkään ei tuu supistuksen supistusta, murrr..

Mutta niin jänniä aikoja elellään et kuka jakaantuu meistä seukkina, ihanaa ja jännittävää!!!

Jonnuli ja hertta 38+6
 
Mietin kanssa aina kun avaan listaa , että jokos joku on taas poksahtanut :)
Ja tietenkin toivon että seuraavana olisin minä itse :saint: :D

Täällä on jalat edelleen turvoksissa polvista alaspäin ja kipu ..... on kuin olisi pohkeissa kesto-kramppi kokoaika :(
Tänään saunaan ja ajattelin upottaa nilkat kylmään veteen samalla B)
täällä ei ole kylmenevistä ilmoista tietoakaan ... aamulla oli vain reilut 10 astetta ja olin jo että jes ! Mutta kun päästiin poriin ja piti hieman kävellä ja käydä vileä kertaalleen jazz kadulla niin lämmöt nousivat ja yhtäkkiä olikin jo yli 22 astetta lämmintä ... huoh ....

neitim + tytsy 38+
 
Täällä taas ihan kivasti suppaillu tän päivän. Mutta nyt iltaa kohti sitten vähän helpottanu. Pitää kävästä pikku kävelyllä kuhan poika laittaa nukkuun. Ajattelin tuossa ens viikolla uskaltaa yhen saunaoluen nauttia, jos se vaikka sais jotain aikaan ;)
 
Me9, tsemppiä!! :hug: Itsekin kilpirauhaspotilaana tiedän nuo oireet, eivät ole kivoja :/ Onneksi oot hyvässä hoidossa.

(.) Viime yön unisaldo alle 2 tuntia. Päikkäreitä oon yrittäny ottaa, mutta ei vaan tuu uni. Toissayönä myös unisaldo n. 2 tuntia, sitä edellisenä n. 4 tuntia.... Nyt tuntuu siltä, etten jaksa yhtään mitään, edes ajatella, ennen kuin saisin yhden yön nukuttua. Toivo elää ensi yössä... Sori tää valivali...
 

Yhteistyössä