Huomenta kaikille!
Ahkerasti edelleen luen teidän kirjoituksia mutta harvoin saan aikaiseksi kirjoittaa itse. Jospa kuitenkin päivittelyä laitan vähän.
Vaikka eipä tänne mitään ihmeellistä kuulu. Viimeiset viikot menossa ja tuntuu jotenkin epätodelliselta että meillekin on vauva tulossa =) .
Alkuraskauden (rv 22 asti kestänyt) pahoinvointi ja keskiraskauden supistukset ja sairauslomat on tehny tän raskauden hankalan tuntuiseksi, mutta nyt kun täysiaikaisuus alkaa lähestyä niin olen elämäni kunnossa
. Ei supistuksia, ei kipuja, ei närästystä, ei vuotoja, ei turvotuksia. Ei MITÄÄN! Paitsi jumalattoman iso maha joka tekee olon välillä kömpelöksi. Helle on täällä etelä-suomessa ollut raastavaa, varmaan monelle ei-raskaana olevallekin. Se on ollut ainut iso miinus juttu tässä heinäkuussa. Auringossa ei oikein kestä olla ja maksaläiskiä tulee tosi herkästi. Mutta uimassa oon käyny llähes päivittäin, se on ihanaa! Pari kertaa jopa uimahallissakin kun siellä on niin ihanan viileetä
. Nukkuminen oli vielä viikko-pari sitten aika hankalaa mutta nyt sekin on parantunut??!! Viime yönäkin heräsin vain kaksi kertaa vessaan ja muutoin nukuin klo 23-07 ihan sikeesti. (Ihan epänormaalia!?)
Neuvolassa kaikki on ollu ihan ok. Koko raskauden paineet ollu alhaiset ja pissa puhdas. Painoa tullu kaiken kaikkiaan 14 kg! Sf-mitta huitelee yläkäyrillä. Rv 36+1 sikiön painoarvio oli 2,95kg.
Ainut omituinen juttu on että haavat, hyttysenpuremat ym ruhjeet ei MILLÄÄN parane eikä vaalene nyt raskausaikana. Jalat on ihan kamalan näköiset. Onko kukaan havainnu samankaltaista ilmiötä?
No, vauvan syntymää odotan malttamattomasti niinkuin muutkin tietysti! =) Tosin nyt toivon ettei missään tapauksessa viikkoon syntyisi, koska siippa on moottoripyöräreissulla pohjoisessa, mummo ja vaari on lomalla ja toinen lapsi futsiturnauksessa. Eli jos lähtö tulisi niin olisi suuri kysymysmerkki mihin tämän yhden koululaisen laittaisin?!! Tosin kotiinhan hän nyt voisi jäädä hetkeksi mutta en oikein tiedä kenelle soittaisin että pliis, voisitko käydä hakemassa poitsun kun mä jouduin lähtee synnyttämään
. No, kai sitä jollekin sitten vaan soittaisi. ja varmaan lähden itse autolla sairaalaan jos tilanne tulee. MUTTA eihän se nyt siis vielä synny, ELOKUUSSA VASTA!
No, galluppiin veikkaus että syntyy 6.8 (vähän ennen laskettua aikaa?) ja painaa 3780g. Jännää tää arvuuttelu!
Jaksamisia kaikille, Tirliina rv 37+ jotain.