***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

voi luoja... :'( :'( Dinolle ja perheelle syvät osanotot ja voimia jaksaa tätä raskasta aikaa :hug: Ei voi ymmärtää miten tälläistä voi tapahtua.. niin väärin, niin väärin!! En saa muuta sanottua.. Enkeleitä teidän perheellenne!

Täälläkin kyyneleet valuu.. ei pysty käsittämään.
 
Täällä kanssa taustailija ilmoittautuu ja ajatteli pitkästä aikaa kertoa kuulumisia. Mutta sitten lukikin täältä näin kauheita kuulumisia. Voi Dino :hug: Ei voine sanoa muuta kuin että päivä kerrallaan ja Käpy Ry:hyn yhteyttä. http://www.kapy.fi/ Parhaalla ystävälläni kavi samalla tavalla raskausviikolla 36. Se on suru jota kantaa mukana koko elämänsä. Parhaiten saat varmasti apua vertaisryhmästä. Voi Dino! Jokaisen äidin suurin painajainen tapahtui sitten sinulle. Voi kun voisimme jotenkin auttaa.

****

Tätä kyselin tuolla Mitäs nyt -palstalla, mutta kysytään nyt teiltäkin, vaikka tyhmältä tuntuu Dinon tapauksen perään enää kysyä mitään.

Kotimaan matkailu rv 36-40?
Raskausviikolla 36+4 ollaaan täällä, ensimmäinen supistus taisi tulla tänään. Kaikki paikat vielä kiinni. Vointi hyvä.

Mieltä hiertää nyt sellainen kysymys kuin että miten paljon tässä vaiheessa uskaltaa matkustaa? Siis kotimaassa. Oletteko pysytelleet näillä viikoilla vain kotikaupungissanne vai käyneet kauempanakin? Me asutaan Helsingissä ja mietitään miten sitä enää uskaltaa liikkua. Mieli tekisi, tuntuu tyhmältä täällä hengailla kun mitään viitteitä synnytyksen käynnistymiseen ei ole, mutta ei tahtoisi ottaa mitään turhia riskejäkään.
 
POKS 35+0

TÄRINÄ voi hikan lisäksi johtua siitä että vauva ravistelee päätään. samalla tavalla kun syntymän jälkeen etsii rintaa. ihan normaalia. luin sen just kirjasta :)

VIIMEINEN LÄÄKÄRINAIKA mulla polilla kahden viikon päästä eli rv 36+5. ollut muittenkin kanssa samoilla viikoilla.

LIMATULPPAPALANEN irtosi taas. itse tulpan irtomisesta nyt reilu viikko. eli ei taida mun tapauksessa enteillä synnytystä, läihnnä paikkoja pehmenemistä. luin just että seksiä ei sais harrastaa tulpan irtomisen jälkeen infektioriskin takia, onko kukaan kuullut samaa?

jatkan kommentoimista kunhan luen ensin muutaman sivun...

korvapuusti 35+0
 
AFI tai miten se lapsivedenmäärä nyt lasketaan, en oo aikaisemmin kuullukaan, vasta kun joku täällä puhui. no, kirjasta tänään luin siitä. eli yli 25 on normaalia, 5-8 on vähentynyt lapsivesi ja alle 5 vaarallisen vähän lapsivettä.

VEDENMENOSTA jos ei ola laskeutunut niin napanuora voi mennä pään ja kohdunsuun väliin, puristua ja se aiheuttaa vauvalle hapettomuutta. harvinasta on mutta mahdollista.

VAUVAN LASKEUTUMINEN on mulla molempien kanssa tapahtunu vasta kun synnytys alkanu. oon kantanu vatsaani korkeasti loppuun saakka...

korvapuusti 35+0
 
:hug: :heart: :hug:

kaikkea voimia toivon teille dino ja perhe, ei voi käsittää ...
mulla ei yksinkertaisesti muuta sanottavaa tähän, toivon että löydät tukea mahdollisimman pian kohtalotovereilta, se auttaa jaksamaan :hug:

olet ajatuksissani :heart:

huisi ja pikkuinen 36+3
 
Tiqustiina
Dino ollut koko päivän mielessä :'( Vielä kerran voimia :hug:

Millos pitää sinne synnärille soittaaa uudelleen synnyttäjän?
Nyt tullut 5min välein 1h15min supistuksia ja aika napakoita mutta ei kuitenkaan satu niin että taju lähtis.Supistus ei helpota vaikka liikkuis tms. kun luin jostain että harkkarsuppari loppuu heti jos vaihtaa asentoa tai liikkuu.
Täällä samalla kokkailem mokkapaloja ja irvistelen.Huomenna olis lasten synttärit sukuloisille.

Tiqustiina ja Tiqu rv 37
 
tiqustiina koita panadollia ja vettä päälle runsaasti ja lepäämään , jos ei helpota niin tervemenoa synnärille ! :)

Dino Osanottoni suruun ! Itse sain ensimmäiseni enkelinä rv 16+ jotain ... aina se on mielessä , mutta kipu helpottaa jossain kohtaa . Tuki ja puhuminen auttaa ja toivottavasti vielä uskallatte yrittää uutta lasta , kun on sen aika . :hug:

neitim+ tytsy 36+6
 
ai niin unohtu kysyä, et onkos teillä ollut sellaisia ihmeellisiä vihlasuja tuolla alhaalla kun ootte kävelleet et on joutunut oikeen pysähtymään ku on sen verran paljon tunnahtanut? Mulla kävi tänään niin kauppareissulla, enkä ymmärrä miks. Muutaman kerran riitti et hiukan vaan hidasti vauhtia, mut kerran jouduin oikeen pysähtymään ja varmaan samalla tuli jonkinlainen irvistys :LOL:
 
Huokaus, olen ihan jumissa Dinon surullisen uutisen myötä, mietin kaikkea ja koitan olla miettimättä. Tulee niin huono omatunto kaikista aiemmista ajatuksista, elämästä vauva-arjen kanssa, omasta jaksamisesta yms.. kylläpä pysäytti tosiaan. Vaikka mullakin on ihan lähellä kokemusta siitä, kuinka asiat eivät mene kuten on suunniteltu, niin hävettää oma itsestään selvyytenä pitämä asia, että kaikki menisi hyvin. Kun mitä tahansa voi tapahtua - ja milloin tahansa. Toivottavasti Dino sai Caribbeen ajatuksista voimia ja hiukan valoa tunneliin, sillä vertaistuki ja muut saman kokeneet lienevät parasta terapiaa, näin ainakin kuvitttelisin.

Voi että, taas mua alkaa itkettämään, pitää lopetella... :'( Myötäelän kyllä tätä surua parhaani mukaan :hug:

runttis
 
Kyllä todella laittoi miettimään omia valituksia tuo Dinon suru-uutinen, vielä kerran osanotto täältä :hug:

Jotenkin ehkä itsekin nyt tarkemmin kuulostelee vauvaa, mulla kun se liikelaskenta sen vähäisen lapsiveden takia. Tänään on ollut maha oudosti kipeänä ja nyt illalla tuntuu, että on koko ajan vatsa kova ja kiristää tai ihan kuin joku puristaisi vatsaa, en osaa oikein selittää. Samaten alaselkää särkee. Onko muilla ollut tälläista? Onko ihan normaalia vai pitäisikö tässä huolestua?
 
Dino :'( :hug: jaksamista suureen suruun.

Äitipolilla käyty ja kaikki ok. Ei oo raskausmyrkystä. 2 viikonpäästä kuitenkin uurestaan, silloin viikkoja kasassa 37+5.

iipanen mulla tuntuu supistukset alaselässä ja pakaroissa. Vois sullakin olla sitä, kun mahakin kovettuu.

Vauva on nyt muutamana päivänä pitänyt kunnon jumpat mahassa. Tuntuu, että tulee läpi.
Nyt on ruvennut jatkuun vanhat vaaliat raskausarvet punaisella. Mahan nahka venyy lisää, ja saas nähä kääntyykö napa väärin päin.

Kaikille :hug: ja hyvää viikonloppua!

Elli Ja Öttis 35+5
 
Maijamehi Esikoisen aikaan tuota vihlomista kysyin neuvolassa, ja meinas että johtuu siitä ku paikat kypsyy. Sillon alko muistaakseni kuukautta ennen laskettua, ja nyt on jo varmaan parin kuukauden ajan tullu sillon tällön nuita.

Täälläkin on muutama uus arpi havaittu ja samoten muutama vanha arpi on jatkunu. Ei siis päästy ilman arpia, mutta aika hyvin ku nyt vasta tullu ekat. Esikoisen aikaan ekat arvet tuli jo ennen viikkoa 20 :/
Myös tuota navan pullistumista ootan, puoliksi jo on pullahtanu. Kun taas esikoisen aikaan oli vielä viimesilläänki puolen sentin kuoppa :whistle:
 

Yhteistyössä