***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Neitikat Meijän pieni on viikolta 26 ollut rt:ssa, ultrallakin on tarkisteltu ainaki pariin
otteeseen se. Ja muistaakseni neuvolassa sanottu että ois jopa kiinnittyny? en oo
kyllä varma. Silti peppua puskee heti kylkiluiden alta "tarjottimeksi" :)
Neuvolassa ne on naureskellu kun pieni löytäny hyvän kolon mun
kylkiluiden alta, vois kuvitella että hirvittävä jättiläinen masussa, mutta
polin kokoarvioiden mukaan vaavi kasvaa aivan alakäyrällä, eli korkeintaan 3 kilonen
tapaus jos laskettuun (9.8) asti päästään.
Mulla varressa mittaa 165cm, persjalkanen pitkäselkä :D senki puolesta ajattelin että hirveen kokonen mötkö masussa! Ennen kokoarviota
pelkäsin itekkin että synnyttämään ku mennään niin sitä vauvaa vaan tulee ja tulee.

mulla myös tuntuu kunnon viiltoja alakerrassa ja tuntuu et joku yrittäis
repiä lantiota kahtia. Suppareitakin tulee jo sellasia jotka saa selän jomotteleen vielä pitkään jälkeenpäin. Saas nähä, kunhan ennen joulua sais synnyttää |O
 
Missähän ne mun supistukset on?? toisaalta kunhan vaan tulisivat sitten siten että pääsis tosi toimiin.. mieluiten pian, mut tyytyväinen oon kunhan tulis edes lasketun ajan tienoilla.

Aamupäivällä oli tosi hienoa kun oli niin vilpoisaa ja nyt sit on kauheen kuuma:(
 
Copper, mulla huomattiin alkuraskauden aikana (en nyt muista tarkkaan millä viikoilla) oireeton vti, johon jouduin antibioottikuurin syömään. Lääkäri sanoi silloin, että se on aika yleistäkin naisilla, eikä sinänsä ole vaarallista, mutta raskaana olevilta ehdottomasti hoidetaan kun kaikki tulehdukset voi aiheuttaa supistuksia. Olin kans ihan huuli pyöreenä, kun ei niin minkäänlaisia oireita ollut. Vessassa jouduin tosin usein ravaamaan, mutta kuvittelin sen johtuvan vaan raskaudesta...

Chevanne, verenpainemittareista sen verran, että mun käsittääkseni nuo digitaalimittarit voi joskus temppuilla, jos on kovasti esim turvotusta tai sitten ylipainosta johtuvaa massaa käsivarren ympärillä. Voihan niitä kai olla muitakin syitä, mutta nämä ainakin tuli mieleen.
 
epplu Juu kävin. Ihan siisti ja iso paikka, tosin pöytiä vielä aika paljon tyhjänä. Mutta eiköhän se pikkuhiljaa rupee täyttyyn ku ihmiset sen löytää. Ja siellä on myös lasten leikkihuone, lastenhoitohuone ja wc. Varsinki tuo vessa on omasta mielestä plussaa näin viimesillään raskaana :D
 
Murske hyvä, että sait miehen kotio. =)

Chevanne Mulla noi laitteet kans välillä temppuilee. Mutta mulla on terkkakin sanonut, että ihan jostain kaukasuudesta kuuluu äänet kun mittaa verenpainetta. Pitää olla ihan hiljaa ja joutuu painamaan vähän kovemmin, jotta yleensä kuulee sitä sykettä ollenkaan. :kieh: Mutta tosiaan noi digitaaliset sitte välillä tota erroria tunkee mulla varmaan sen takia, kun ei saa järkevää tulosta kun sykkeet tulee jostain kaukaisuudesta.

Aika monikin taitaa vauvansa saada syliin jo tän kuun puolella :heart: menee aika nopeemmin kun saa jännätä muiden puolesta. :whistle:

JEEEEE....tääl tuli hetken vettäkin alas :D piti oikeen mennä tohon terassille sateeseen. Ois sitä enemmänkin saanut tulla, mutta parempi tääkin kuin ei mitään. =)
 
Aikaisemmin työskentelin vuodeosastoilla ja siellä huomasi, että verenpainemittarit näyttivät erroria jos paineet oli hyvin matalat tai sitten jos rytmi oli epäsäännöllinen. Ei tarvitse olla mitään vakavia häiriöitä rytmissä, mutta nuo laitteet ovat niin herkkiä.
 
Ei mulla koskaan ennen noi laitteet oo temppuillu ku nyt vast raskauden aikana. Läskiä on kyllä käsivarren ympärillä ja nyt oon turvoksissa ku pallokala mut laitteet kyl temppuili jonkin verran jo ennen turvotusta. Mut ei tosiaa koskaa ennen raskautta...

Paineet oli neuvolassa 125/85-90 sillä elohopeamittarilla, kotona kun lopulta saa mitattua niin about 110/75..
 
Neuvolassa eilen käväsin ja kaikki edelleen mallillaan.Pissa puhdas,paineet ok, turvotusta jonkin verran,mut ei ihme näillä helteillä. Vauvan sykkeet 145 tuntumassa.Sf oli 31 cm, 4 cm lisää parissa viikossa.Keskikäyrällä suunnilleen tällä hetkellä tuo sf.Nyt onkin sitten viikon välein neuvola,ensi ti lääkäri ja parin viikon päästä normineuvola.

Ollaan mökillä oltu tämä viikko ja toistaiseksi ainakin ollaan, päivä kerrallaan ihmetellään mitä tehdään. Kuumuus on minuakin vaivannut,tänään pikkasen viileämpää ja heti parempi olla.

-mennis ja aukusti 34+6-
 
Kiitos vastauksistanne tohon ku kysyin et voiko synnytys käynnistyä vaikka vauva ei oo laskeutunut.. loi vähän toiveita itelle et synnytys vois mahdollisesti olla jo lähellä vaikka vauva ylhäällä.
Ihana kun murske saanut miehen luokseen!!!

Jonetta ja pikku-veeti 37+4
 
äitipoli käynti takana...
ensin oli kätilön ultraus, -> "liian" pieni muksu -> lääkärille virtauksien + vauvan sydänäänten seurantaan... ne oli sit ok ja lääkäri totes muutenkin et kaikki ok -pieni mutta pippurinen tapaus. kontrolliaika kuitenki laskettunapäivänä jos päästään sinne asti... tarkisti sit samalla kohdunsuun, kanavaa 2cm jälellä ja 2cm kohdunsuu auki..sano ettei tuu ainakaan yli menee. Jotenkin tänään vasta ekan kerran tajus et hitto kohta täytyy synnyttää.. meinas alkaa iskee paniikki ku istu siel odotushuoneessa :/ Sit toi alapäätutkimus sai vähän verenvuotoo aikaan ja kivan määrän suppareita.
Sit soittelin neuvolaan niistä pissanäytetuloksista :/ toinen näyte puhdas, toisesta täytyy viedä uusinta näyte ku vissii valkovuotoo mukana ku jotai se oli herjannu..
Ja ainii tän hetkinen painoarvio muksulla on 2600g, joka vastaa noin reilua viikkoa pienempää. Istukassa vähä jo rappeumaa.

pikkumökö + elmo 36+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Copper:
Murske Hienoa että miehesi on vihdoin täällä! Jäi vaan vähän vaivaamaan/kiinnostamaan että mitä hälle oli tapahtunut :D
No mää en kato vissiin saa tarkkaan kertoa, tai en tiiä. Puhe oli eilen ainaki, ettei vanhempia ym. sukulaisia turhaan huolestuteta kertomalla siitä, kun kaikki kuitenkin meni hyvin loppujen lopuksi... mutta olisi voinut käydä todella huonosti...

Voi että mää oon niin onnessaan, kun mies ehti tänne ja vauva pysyi mallikkaasti mahassa, vaikka enteilikin välillä aikaisempaa syntymistä! Ainoa ärsyttävä asia tällä hetkellä on se, ku joudutaan asuun täällä mun äidin luona (ku meillä ei oo Suomessa enää kämppää ), ja meillä ei oo äitin kans hyvät välit. Koko ajan suoraan sanottuna *****ttaa, mutta onneksi saan miehestäni lohtua ja piristystä, muuten olisin varmaan koko ajan negatiivisella päällä...


 
Alkuperäinen kirjoittaja iippanen:
Murske Eikös sulla ollut kanssa vähäisen lapsiveden lisäksi myös pieni vauva? Onko sulle puhuttu käynnistyksestä tai käytkö kontrolleissa seuraamassa vauvan kasvua ja veden määrää? Oot voinut kirjoitellakin näistä asioista, mutta nyt en muista :ashamed: Meinaan vaan, että mulla kontrolli siis viikon päästä perjantaina ja käskivät pakata kamat mukaan, vai vaihteleeko käytännöt taas näin reilusti paikkakunnasta ja lääkäristä johtuen :eek: Vai milläs viikoilla sä olit menossa, voihan tosissaan johtua raskausviikoistakin, mulla nyt 37+1.
Joo, minä se olin, jolla tuo samainen tilanne. Kävin sillon vk 34(?) ä-polilla ja seuraava kontrolli annettiin vasta rvk 40+1 :eek: Kyllä kovasti haluttais tietää lapsiveden ja vauvan koon tilanne tässä ennen sitäkin! Mutta tosiaan mistään käynnistyksestä ei mulle puhuttu.. Käytännöt näimmä vaihtelee!
Mä oon siis nyt vk 36+5, eli melkeen samassa ku sää.

 


Joo, minä se olin, jolla tuo samainen tilanne. Kävin sillon vk 34(?) ä-polilla ja seuraava kontrolli annettiin vasta rvk 40+1 :eek: Kyllä kovasti haluttais tietää lapsiveden ja vauvan koon tilanne tässä ennen sitäkin! Mutta tosiaan mistään käynnistyksestä ei mulle puhuttu.. Käytännöt näimmä vaihtelee!
Mä oon siis nyt vk 36+5, eli melkeen samassa ku sää.

[/quote]

Onpas outoa, että noinkin paljon heittelee käytännöt... Aika pitkän ajan päähän sulle kontrolli annettiin. No kaipa nuo lääkärit tietää, vaikka onhan se inhottavaa olla epätietoisuudessa. Mulle määrättiin lisäksi se liikelaskenta ja jos vauva hiljaisempi kuin ennen tai en saa 10 liikettä/ tunti, niin voin mennä suoraan sairaalaan. Nyt sitten kokoajan kuulostelee ja stressaa... No onneksi kaikki ollaan jo loppusuoralla

=)
 
Tiqustiina
Täällä kanssa kontrolloidaan vauvan kokoa (pieni siis ).Ens tiistaina on taas käynti ja oon nyt ravannut polilla 2vko välein asiasta.Ens viikolla sitten selvii käynnistetäänkö koon takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Murske:
Alkuperäinen kirjoittaja Copper:
Murske Hienoa että miehesi on vihdoin täällä! Jäi vaan vähän vaivaamaan/kiinnostamaan että mitä hälle oli tapahtunut :D
No mää en kato vissiin saa tarkkaan kertoa, tai en tiiä. Puhe oli eilen ainaki, ettei vanhempia ym. sukulaisia turhaan huolestuteta kertomalla siitä, kun kaikki kuitenkin meni hyvin loppujen lopuksi... mutta olisi voinut käydä todella huonosti...

OK, ymmärrän =) :flower:
 
Huh, mikä päivä. Siis että olen poikki, enkä ole tehny oikeastaan mitään - imuroin ja moppasin lattiat ja järkkäilin keittiötä (joka tuntuu vaan joka päivä olevan pommin jäljiltä, oli miten siivottu tahansa...) ja kävin nyt illemmalla vielä jumbossa kummitytön lahjaa katsastamassa.
Mun mahaa ja käsivarsia alko kutittamaan siellä jumbossa ihan hulluna, siis oikein hävetti kuin piti raapia kahnuttaa itteänsä.. varmaan ihmiset katto että mikä syyhy tuolla oikein on. Ilmeisesti vatsanahka venyy nyt vieläkin reipasta tahtia, liekö siitä sitten kutina.

Täällä satoi ihan kivasti vettä, mutta ilma on kuin missäkin tropiikissa, aika erikoista, ettei sade raikasta ilmaa juuri lainkaan???

Mites muuten tuttipullojen tuttiosat, te joilla on ennestään niitä,niin ostatteko uudet niihin tulokkaalle vai keitättekö vanhat? Meillähän vielä keväällä ne oli tytöllä käytössä, joten vanhoja ei ole, mutta pitäisköhän ostaa uusia... pari uutta pientä aventia ostin jo, niissä on tutit mutta mietin, heitänkö noi vanhat mäkeen. Rintakumeja en ainakaan ala uusia ostamaan, jos niitä vähän aikaa tarvii niin saa luvan kelvata noi "vanhat".

Nyt lukemaan romaania ja nautiskelemaan alkoholittomasta siiderijuomasta.

=) koittakaahan mammat jaksaa!
 

Yhteistyössä