***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
huuh, sunshinella on tosi rajuja synnytyksiä :hug: Mä ottasin kyllä yhteyttä synnärille tuossa asiassa, ja pyytäisin et varmistelis, tai sit neuvolan kautta. Miten muuten, missä tilanteissa ambulanssia pyydetään paikalle?? Mä jotenkin kuvittelen suorastaan itte ajelevani sairaalalle heh... ja mitä se lysti maksaa, siis ambulanssilla kuljeskelu??
Kait sitä sitten hätänumeroon pitäis soittaa. Näin oma neuvolantäti opasti. Se ei jostain syystä halua, että menisin tuonne synnytyssairaalaan juttelemaan. Perusteli sillä, että käynnistys on niin raju eikä välttämättä etene niin hyvin kuin luonnollisesti käynnistynyt. Mä kyl voisin tällä neljännellä kerralla jo haluta koittaa vaikka niitä kuuluisia kivunlievityksiäkin. :D

Täytyy kitistä sille tuosta, että haluan käydä synnärillä juttelemassa kun on seuraava käynti. Rakenneultrassa kun kätilö sanoi, että ovat pitkänmatkalaisilta käynnistelleet synnytyksiä ihan sen vuoksi ettei synny matkalle. Viimeks tuli vähän alle kolmenkympin lasku siitä ambulanssikyydityksestä kun veivät mut ja vauvan sitten sinne oikeaan synnytyssairaalaan. ;)
 
ootteko miettiny jotain isosisko/veli lahjoja? Joo, oon "pikkasen" höyrähtäny..
Kun meidän esikoisesta tuli isoveli sai poju silloin uudelta pikkusiskolta isoveli lahjaksi Franklin saa pikkusiskon-kirjan. Nyt oon miettiny että mitähän nää muksut vois nyt saada isosisko ja isovelilahjaksi :D
 
Neitim ostin sen synnytys..öljyn tuolta life:sta.

Joskus alunperin ostin sitä just sen takia ettei tarvis hieroa (suuressa äitiyskirjassa kehotetaan vanuttamaan ja venyttämään), mut tuossa pullossa olikin samanlaiset ohjeet..no anyway en kyllä koskaan hieronut sitä öljyä vaan jätin vaan vaikuttamaan ihan hyvällä tuloksella. Kai se auttaisi enemmän, jos sitä hieroisi :LOL: mut jotain rajaa raskaudessakin :LOL:

Emppux mulla oli perjantaina just tuollainen olo, vaikka vauva on jo laskeutunut tosi alas. Epäilisin et mun kohdalla se johtui siitä, että söin vähän liikaa (en päivällä ehtinyt syödä) + join hiilihappoja. Ei tuo ruoka enää sula enää ripeästi ja nyt kun tuo vatsa on niin täynnä muutenkin, niin taitaa painaa jo keuhkoja. Ihan tuskaa oli ja meinasin lähteä takas polille, mut sitten se meni ohi. Muutenkin tuntuu, että nää matalapaineet pihalla saa keuhkot tosi ahtaalle (astman takia). Mut jos nuo jatkuu ni täytyy varmaan kysyä joltain.
Niistä pehmusteista ja verhosta jos pupujussikoiltakaan ei löydy, niin en kyllä keksi mistä sais. Itse etin tosi kauan tavalliseen pinnikseen, mutta en löytänyt mitään kivaa. Sen uudinverhon ompelin lopulta itse tai siis käytin lähinnä palttausnauhaa (en osaa ommella) ja sit sen reunapehmusteen vein ompelijalle. Ostin itse kankaat ja kerroin mitä haluan. Lopputulos oli tosi kiva eikä maksanut paljoa. Suosittelen :D

Murske Et välttämättä tarvitse putkikassia :D mulla oli viimeeks oma imetystoppi ja lököhousut mukana, mut muuten vetelin sairaalakamoissa. Eikä (ainakaan esikoisen) kanssa välttämättä kannata ottaa kilotolkulla ajanvietettäkään mukaan, kun se aika saattaa mennä siellä sairaalassa muutenkin tosi nopeasti :) ainakin itse olin niin ihmeissään etten huomannutkaan ajan kulua :D

Upsydaisy Ihanaa kun otit puheeksi tuon isovelilahjan (unohdin totaalisesti koko homman). Musta se on ihana ajatus ja täytyis alkaa miettimään mitä tuolle isoveikalle ostaisi. Eilen hän osti siskolle kaikki tutit ja tuttipullot ym. ja on nyt niin polleana uudesta "virastaan" :heart:

Runttipulla dementia vaivaa täälläkin, aaargh. Välillä etstitään rouvan avaimia, eilen lähdettiin pojan kanssa reissuun ilman puhelinta, viikonpäivät on aina ihan hakusissa ja autolla ajaminen pitää kohta varmaan lopettaa, kun en enää muista mihin olen menossa ym. Yks päivä pamautin kahdesti vasemmalla jalalla jarrun pohjaan oikein kunnolla. Meillä on kumminkin ollut automaatti yli 3 vuotta ja sitä ennen ajelin automaatilla neljä vuotta satunnaisesti. Eipä ole ennen sattunut moista. Aivan uskomatonta ja vähän pelottavaakin :/

Nyt pihalle odottelemaan mittarin nousemista lähes 30 asteeseen :D

Ruuth ja pikkulikka 33+6
 
Kuumat huomenet elomammoille!! B)

Just kirjoittelin kuulumiset heinäkuisiin pitkästä aikaa ja nyt ilmineeraan kuulumiset myös tänne. Olen lukenut päivittäin juttuja mutta kommentointi vaan jää, täällä on niin aktiivista porukkaa että tipahtaa helposti jutusta jos ei itse aktivoidu :ashamed:

Ensin taas tsempitykset sitä tarvitseville :hug: Loppusuora häämöttää jokaisella ja ennenkuin huomaakaan se todella loppuu, siis ihanan kamala raskaus. Sen jälkeen se vasta alkaakin :D

Itse olen kaksijakoisella mielellä, toisaalta jo odottaa kovasti että pieni olisi sylissä ja toisaalta olo on että "Ei vielä!!! Haluaisin viel hetken nauttia yksin esikoisesta ja antaa hälle jakamatonta huomiota ja sit taas tekis mieli jo ottaa uusi pikku veikka/sisko remmiin mukaan.. Äh, tajuuko kukaan mitä mä höpisen??

Oma olo on hyvä ja lähes "oireeton". Sellaisia kestosupistuksia on nyt ruvennut oleen missä maha vetää kivikovaksi ja kestää mielestäni kauan. Olo on niiden aikana tukala,ei kivulias. Onko muilla?
Olen huomenna menossa äpolille kokoarvioon, kun 2 viikkoa sitten mahan ympärys mitta olijotenkin epäsuhta pään ja reisiluun mittaan verrattuna. sain seurailla viikon sokereitakin mutta ei niissä kyl ollu mitään heittoja mihinkään suuntaan. Tiedä sitten mistä johtuu??

Nyt menis taas jatkaan möhnöttelyä, eli oleilemaan.
Tulee hikinen päivä ja vaatteita alkaa oleen hintsumman lailla, kone pyöriipäivittäi et saa puhdasta päälle :headwall:

Hyvää sunnuntai päivän jatkoa kaikille :flower:
 
tääl olis sit ollu periaattees tänään juhlapäivä mut mä jaksanu :ashamed:
kun on asunnon näyttöpäiväkin.. sitäkin karataan mökille kattoremppaan :whistle:

nyt oli viime yö ekan kerran semmonen että ravasin vessassa, tähän asti oon nukkunu tyytyväisesti aamuun asti, mut nyt oli pakko juosta yöllä kolmeen kertaan vessaan ja silti aamusti samanlainen hätä ku normisti. tätä vaihetta en ole odotukses kaivannu :eek:

tääl olis sitte kalenterin mukaan 31+4 jä äirin syndet sekä raksun kans 1 vuotis kihlapäivä
tarkotus oli todellaki yhdistää noita "juhlii" ku tytär täytty 1. päivä 2vuotta, mut eipä tullu mitään. ko eilen oli jotn en tie mitä masukin kans, tökki itteään kovasti alaspäin niin että oli koko ajan kova paineen tunne alhaalla, kas kun ei läpi tullu, samoin menkkamaista kipuu..
supistukset on kyl vähän jäänyt onneks, ainoo mikä muistuttelee niin pientä vihlasuu välil on mut mitn kipeitä ole. mut juu päivän saldo

giraffe+Jasu 31+4
giraffe 24v
jasun äitee ja isi 1v kihlajaiset =)
 
Giraffe onnitteluja sinne kovasti :flower:

Täällä aika hankala yö kans, kun oli niin kamalan kuuma taas. Vasta joskus aamuyöstä sai nukuttua ja sittenkin meillä oli sintin kanssa erimielisyyksiä mun asennon suhteen. :kieh: Olisin niin mielellään nukkunut puoliksi mahallaan, mutta sintti ei sitte tykänny yhtään ja muksi mua kipeesti kylkiin päin.

Kyllä sitä kovasti jo se synnytys pyörii mielessä ja just se, että mitenköhän tällä kertaa käynnistyy. vesien meno jotenkin selkeempää, mutta ei mulla oo siitäkään oikeestaan kokemusta, kun tihkumalla vaan on aina alkuun tullut. Viimeks sitte lähdin näytille suppareiden perusteella ja kalvot puhkaistiin vasta salissa.
Eilen tuli faktalta katseltua tippa linssissä synnytyksiä. oli näitä ennenaikaisia pikkuisia siinä ohjelmassa.voi että kun olivat pieniä. :heart:

kai sitä pitäis alkaa ruokaa miettiä, kun meillä on taas noustu ihanasti kello 7 aamulla ylös :kieh: Oisin kyllä voinu nukkuu ihan mielellään vielä, mutta pojat oli eri mieltä. :whistle:

Katjuska ja sintti 34+1 :heart:
 
heipsan.

täytyy vissiin alkaa tänne kirjoitteleen,koska heinämammat saavat vauvojaan jo kovaa vauhtia,itsellä ei tietoakaan lähestyvästä synnytyksestä.mulla la on 27.7.siellä puolella mahdan olla viimosten joukossa joka saa vauvansa.eli jos teitä ei haittaa että käyn tälläki puolella niin hyvä juttu =)
 
POKS 36+0 :heart: :heart:

Ei tuu mitään tästä hikoilusta..aivan karseeta..aamukahvin jälkeen alko hikoiluttaan niin että täytyy lähtee paidan vaihtoon..ällöä :$

Mulla on aikalailla samanlaiset synnytykset ku sunshinella, kiva ku on kohtalotovereita. Kovasti pelkään minäkin et joudun autoon tällä kertaa synnyttään. Vaikka on aina lähdetty ekoista suppareista kiireellä yöllä liikenteeseen, mulle ei tuu mtn ennakkovaroituksia vaan heti rytisee niin on ehditty suoraan saliin ja ponnistaan. Pelottaa ihan sikana..täälläkin terkka neuvolassa sanoi että aika herkästi sit tilaamaan lanssia. Mut mulla on kyllä iso kynnys lähtee ambulanssilla :/ Ja kovasti toivon minäkin että saisin jotakin helpotusta tässä neljännessä ja viimesessä synnytyksessä, koskaan en oo ehtiny mtn saamaan ja tuskat on olleet ihan sairaat..hyvä että tajuissani oon pysyny ja nopeuden takia ei oo päässy kunnolla juttuun mukaan vaan sitä on ollu ihan kivun vietävänä :/ Mut eiköhän siitä taas selviä jotenkuten.

Mut nyt pukeutuun suihkun kautta että ois vähän raikkaampi olo.

Jonnuli ja hertta 36+0
 
Jos kerkiääs vähä kirjoitteleen kuulumisia. Poijat uiskentelee uures uimaaltaas. Mies tyhjää kökkäporukan kans tuota isoahallia. Sitten sen pitää mennä heinäntekoon. :/ Niinkuin kotona ei olis tarpeeksi mitään tekemistä. Mutta vuoroin "vieraissa" auttamassa. Illalla vaan pitää olla aijjoos kotona, kun mennään kuuntelemaan Lauri Tähkää & Elonkerjuuta. :)

Mulla on nykyyään liikkeelle lähtö vaikiaa, kun on noita liitoskipuja. Muuten onneksi pärjää niitten kans. Supisteluja on ruvennut oleen joka päivä. Mielen kiinnolla orottaa ens perjantain äitipolia niin saa nährä onko ollut vaikutusta ja välillä tuntuu, että vauva yrittää kaivaa ittiänsä jo pihalle alakautta. Mahas on tilaa jonkun verran, mutta silti mietityttää minkä kokoinen vauva on. Erelleen viihtyyy tuolla alhaalla.

En kyllä tierä kans mistä sais noita pehmusteita sais. Ite pitää mennä kans ostaan siihen kehtoon ja pinnasänkyyn patjat. Ja meille kesäpeitot uuret...vanhat onkin jo 14 vuotta vanhoja. :whistle:

Kelläs oli juhlia urakalla! Onnea valtavasti! =)

Saas nähä kuinka on painonoussu seuraavaan neuvolaan, kun grillailtu aika mukavasti. Ja nyt nää helteet turvottaa. Ekan kerran jouduin ottaa raskauden aikana sormukset pois, kun turvottaa. :/
Mutta ei saa valittaa, enemmin otan nää helteet, kuin kovat pakkaset, kun sitten ei olis vaatteita mitkä mahtuis päälle. :LOL:

Elli Ja Öttis 34 tasan. :heart:
 
moro B) mä sain kans nyt kaikki tavarat pakattua ja laitettua :D ,helpottaa kun ei tarvii miettiä niitä enään.Nyt täytyy sanoa et on kuuma :ashamed: vaik ei sais valittaa,mutta kyllä tän mahan kanssa on jo aika rankkaa...heti kun olen pitemmän ajan jalkeilla niin tuntuu et se repeytyy irti,ja jalkoja särkee vaikka ei turvotusta.alkaa kohta olla viimehetket hollilla aika menee tosi nopsaa. kohta taas pakko mennä huilaa sohvalle :LOL: aurinkoista päivää kaikille :wave:

lolu34+5
 
Onkohan tää nyt ihan normaalia.. mulla jaloissa ihan älytön turvotus ja nyt tota toista jalkaa jopa hieman pistelee ja kiristää kun sitä liikuttaa??
Keskiviikkona olis neuvolalääkäri, tarvinnee häneltä sitä kysyä..

Maijamehi ja Toukka rv 36+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja virpi1980:
heipsan.

täytyy vissiin alkaa tänne kirjoitteleen,koska heinämammat saavat vauvojaan jo kovaa vauhtia,itsellä ei tietoakaan lähestyvästä synnytyksestä.mulla la on 27.7.siellä puolella mahdan olla viimosten joukossa joka saa vauvansa.eli jos teitä ei haittaa että käyn tälläki puolella niin hyvä juttu =)
Moikkamoi!
Tervetuloa mukaan virpi kirjoittelemaan. Mulla samana päivänä laskettu aika kun sulla. Olen vaan jäänyt tänne elokuisten pinoon, kun alkuperäinen la olis ollu elokuun alussa. Kyllähän tänne kirjoittelijoita mahtuu. Heinäkuussa tosiaan alkaa olla jo monilla pikkuisia :heart:
Olis se ihanaa kun olis se synnytys takana. Vähän hirvittää tuleva...
Heinis ja Pikkubotti 36+5
 
Täälläkin 26 varjossa lämmintä, melko tukalaa oli pihalla kun ei paljoa edes tuullut.. Mieluummin siis sisätiloissa ollaan. Tulee jotenki tosi huono olo tuolla lämmössä ja alkaa supisteleen.

Täälläki on päivittäin sellasia kestosupistuksia, maha kovettuu eikä sit millään "pehmene" takas.. yleensä sit yön aikana rauhottuu noi supistelut.

Tsemppiä kaikille! Kyl mäkin mieluummin nyt odotan ku talvipakkasilla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Onkohan tää nyt ihan normaalia.. mulla jaloissa ihan älytön turvotus ja nyt tota toista jalkaa jopa hieman pistelee ja kiristää kun sitä liikuttaa??
Täällä on ihan sama juttu. Turvotus ei laske enää edes yön aikana.
Tässäpä tän hetkinen kuva mun jaloista, jotka muistuttaa yhä enemmän kahta pallokalaa. :eek:



Ja tiedän, et iltaa kohden tää vaan pahenee tästä. Kiristys pahenee ja varsinkin jalkapohjiin alkaa sattua niin että käveleminen on aika tuskaista.
Ja tätä pitäis jaksaa vielä n. puoltoista kuukautta... :(

Mulla kanssa huomenna neuvola. Pitää kysyä, josko tähän vaivaan ois mitään apukeinoa. Epäilen kyllä... :/ Vettä tulee kitattua varsinkin nyt helteillä paljon, et senhän pitäis periaatteessa kai auttaa, mut...

Yöt on menny muuten vähän kivuttomammin sen Lidlin vartalotyynyn ansiosta. Et kannatti ostaa! :)

Hendu79 ja herra A 33+4
 
Mulla hiukan laskee öisin vielä toi turvotus,mut näyttää hyvin tulevan näin päivällä pahempana takaisin:( ei auta mansikat eikä vesi, joten tarvii varmaan vaan kärsiä. No eihän tässä enää niin kamalasti aikaa ole... eihän :LOL:
 
turvotuksesta täällä kans kauhee turvotus jaloissa...ihan limput jalat :LOL: ei oikein auta juominenkaan. öisin laskee vähän mutta ei kyl kovinkaan paljoa. Olen yrittänyt välttää tosiaan jaloilla olemista, kun iltaisin varsinkin alkaa jo jalat pohjasta sattuakin... Mut kai tämä vielä normaalia on, kun muillakin samaa ;)

elovena79 & masuasukkineiti 33+3
 
Tiqustiina
Turvotus aika hurjan näköistä on kyllä kun turvotus tulee jalkoihin. itselläni ei ole kyseistä vaivaa ollut missään odotuksessa,mutta voin kyllä kuvitella että tuskaista on.kovasti tsemppiä turvotuken kanssa taisteleville :hug:

Mä kävin ostaa sitä vadelmanlehtiteetä ja ekan kupin oon kohta juonut.Pakko sanoa että aika karseeta litkua,yöks :x Taitaa jäädä ekaks ja vikaks kupiksi jos tohon makuun ei totu :whistle:

Eilen oltiin perheen kanssa puuhamaassa.Tuli käveltyä koko päivä ja jaloissa tuntuu kyllä.
Mukavasti sai rusketustakin pintaan. Lapset tykkäs kovasti :heart:

Ostettiin ihka ekat vaipat tänään kotiin.Tuleva isosisko ylpeänä kantoi vaipat kaupasta kotiin :D

Mites vielä muilla liikunta? Itse vetelin kyllä ihan aktiivisesti vieläkin pumpin parissa,koska ei tuo mitään kipuja tms. Toki supistukset on riivannut mutta ne ei pahemmin katso päivää milloin tulee,että ei täysin rasituksen syytä.
Mies on aina pitänyt tota mun pumppia ihan huuhaana,no tänään pistin sen tekee saman ohjelaman mitä itse vedän. Eihän se jaksanut ees kunnolla vetää ja hoki koko ajan että tää on ihan hullua :D Eli nyt tajus viimeistään että se on puhdasta lihaskuntoa ja todellakin rankkaa treeniä ;) Ehkä sitä hävetti hieman kun vaimoke viimeisillään vetää koko ohjelman eikä luovuta kun taas Iso mies luovutti melkein heti :LOL:

Tiistaina on muuten se painokontrolli polilla,jännittäää

Tiqustiina & Tiqu rv 35+2
 
Kylläpä on lämmin päivä! B) Aika ihanaa olis muuten, jos ei toi turvotus olis näin hurjaa.. "Onneksi" muillakin tuntuu olevan sama vaiva. ;)

Mulla oli eilen aivan mahtava päivä! Olin sopinut näkeväni puistossa yhtä kaveria pitkästä aikaa, enkä siitä mitään sen ihmeellisempää ajatellut, mutta mikä yllätys kun menin sinne! Mun ihanat kaverit olikin päättäny järjestää mulle vauvakemut ja siellähän olikin koko porukka kuoharien kanssa vastassa. Vähän aikaa siellä sitten istuskeltiin, ja sitten mua lähdettiin viemään johonkin, määränpäätä ei kukaan mulle paljastanut. No syömäänhän ne mut sit vei vähän hienommin ja oikein kunnolla pitkän kaavan kautta. Olivat hankkineet lahjojakin ja vähän hassuja vauvaan liittyviä arvuutteluleikkejäkin oli ohjelmassa. Mä olin aivan hirvittävän liikuttunut, en olisi mitään tollasta odottanut todellakaan! Kyllä saa olla onnellinen, että on noin ihania ja rakkaita ystäviä olemassa! :heart: :heart: :heart: Mieskin oli tiennyt tuosta, mutta mitään ei mulle paljastanut vaikka muuten hiukan hölösuun vikaa onkin! :LOL: Olin sitten kotona vasta yöllä 1 aikoihin (ei malttanut millään lähteä kotiin, kun oli niin mukavaa), ja tänään on kyllä puhti täysin pois fyysisesti, mutta mieli tuhat kertaa iloisempi!! :D

Ihanasti yllätetyt Ituhippi ja vaavi 35+3
 

Yhteistyössä