***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

huh hellettä, mut en valita B) ihanaa ku kroppa saa vähä väriä ku niin valkee normaalisti.
Tää päivä on kyl muuten ollu vähä outo.. suppaa n.10min välein, nyt sellasen 3h tullu noita, kipeempää tekee ku tähän asti ku aiemmin ollu vaan kovettumista mut ei nyt viel mitään ongelmaa kestää. Mutta..kun tämä lapsi nyt vaan ei voi vielä syntyy.. liikaa keskeneräisiä hommia ja huomenna ois muuttotuarkastuskin, mut kaipa tää tästä ohi menee. Jos kymppiin asti jatkuu samanlaisena, ku mies tulee töistä ni täytyy kyl näytillä käydä ku kuitenki 3. ja jo toka edisty aika vauhdilla. nyt jo alaselkä ihan turta ku selänpuolelle enemmän käy ku mahaan.. huh huijaa..ja taas lähtee kiristyy... täytynee ottaa yks panadol.

pikkumökö+ elmo 35+4..kaipa..

 
virpi1980 kyllä tänne mahtuu kirjoittelemaan , onhan joukossamme muutenkin muutama heinäkuinen ja jokunen elokuinen on saamassa vauvansa jo heinäkuussa :=)
Lisäänkö sinut listaan ???

neitim+ tytsy 35+1
 
pikkumökö , kuulostaa jo siltä , ettei toi synnytys oo sulla kyllä kaukana ...

Turvotuksesta Ensimmäinen raskaus jossa minäkin tiesän mitä on turvotus ja varsinkin juuri nilkoissa ... mansikoita syön päivittäin ja koitan juoda mahd. paljon .
Lisäksi on vielä jääkaapissa ananasviipaleita , jos alkaa kovasti turvottamaan . ja sitten tuo magnesium+ kalium poistaa turvotusta , (yhdistelemällä nuo )
Ja jalat ylös mahdollisimman usein !!!! Tänään ei ole ollut läheskään niin paljoa turvotusta kuin muutamana muuna päivänä ..

neitim
 
Magnesiumia multa kyllä löytyy kaapista, muttei kaliumia.. Mut jos koittaisin edes tota magnesiumia, jos siitä yksinään olis jotain apua. Mansikat ei mulla toimi ja suu ei kestä ananasta:( Ja vesi alkaa maistua vähän puulta.. Tarvis varmaan koittaa ostaa sitruunaa ja laittaa muutama viipale aina kannuun ja vesikannu jääkaappiin
 
tää kävi sit uimas tänään :D
aika hyvin tuo kelluke tuossa toimii :LOL:

oltiin koko päivä mökil auttaas rempassa ja mä tietty lököötin nurtsil pitkin pituutta aurinkoo ottaen ku toiset paino piipun korjausta :LOL:

no joo, huomenna uusiks, luvattiin yhtä hienoo hellettä niin, jos käyn päiväl pyörähtää poris ostoksil, jos rahat ny huomen tulee ja sit kolme jälkee ukon kans mökil takasi remppaa :D
 
Upsydaisy ihana toi sun viikkojen kulumisen juhlistaminen :)

Ituhippikö oli saanit ihanat yllärikekkerit? :heart:

ja jollakin oli vuosipäivä tänään. onnea :flower: :)ashamed: nimimuistille )

turvotusta havaittu täälläkin, etenkin vaa´alle noustessa,, Sillon ku makailin, ei ollut moista ongelmaa. Eilen olin jaloillani kuumassa paljon ja tässä kiitos... :eek:
konsteja vedenjuonti, ananas, mansikka ja jalkoja ylös
ja liikkuminen, mutta ei tuo kovin lupaavalta näyttänyt, että ku vähän lähtee enempi liikkeelle niin tyrkkää vaan turpeeks....
??

Rakensin säkkituolista ja tyynyistä paikan löhötä mahallaan auringossa. Oli autuasta! oikeesti. lukasin yhden kirjan ja sain selkäpuolellekin väriä :D
nyt vois perata ja pakastaa sen mitä ekasta mansikkalaatikosta on jäljellä..

M & I 33+1
 
ysin maissa sit supparit rauhottu, kiristelee viel välillä mut ei mitään pahaa.. josko vaan vähä paikkoja valmistelee tulevaan koitokseen. Tosin anoppi jo pelotteli et hällä ollu sillo ton mun miehen kaa just samanlainen päivä, sit seuraava päivä ok ja sitä seuraavana yönä toi syntyny, 5viikkoo etuajassa... mut katsellaan katsellaan...

oi tääkin tahtois mansikoita :heart: yhtään en oo viel syöny mut tykään!!!!! :heart:
 
moi.
nyt jos pari sanaa "jaksais".
mulle annetiin viime parjantaina jonkunlainen "eräpäivä": 12.7 menen äippäpolille ja kassi käskettiin ottaa mukaan. :heart: :heart: eli käynnistystä tiedossa 7 yön päästä.
Mulla on kyll supistellut tosi paljon ja monena iltapäivänä/iltana oon kellosta katsellut välejä ja tooooosi kipeitä tulee jokunen joukossa. eilen illalla tuli taas monta tuntia 9-15 min välein. kävin kuumassa suihkussa ja siksi aikaa ne rauhoittui, mutta palasivat sitten vähän ajan päästä.
ei tässä minnekään synnärille lähdetä ennen kuin niitä on tullut alle 10 min välein 2-3 tuntia; joten sitä odotellessa. heräsinkin niin kipeisiin kivistyksiin 05 jälkeen, ettei "nukkumisesta" tullut mitään. Nyt ei kyllä ylösnousun jälkeen ole tullut yhtään varsinaista supistusta, ja kohta oon sentään ollut pystyssä 45min. vatsa kyllä taas eilen illalla tyhjeni kuten tänä aamunakin; just ehdin pytylle. ja eilen tosiaan tuli tooodella pitkiä pari supparia ja olo meni kyllä aika hurjaksi: oksetti ja SATTUI.
No, mutta sainpa nukuttua hiukan sohvalla; uusi päivä ja katsellaan mitä se tuo tullessaan.
Perjantaina ä-polilla tsekattiiin paikat ja kanava on hävinnyt tosin ihan kiinni oli vielä: lääkäri vähän ihmetteli, että miksi ei oo yhtään auennut näillä suppareilla. *huokaus* taidan olla aika kovaa tekoa... ei tajua toi alakerta, että sieltä ne tarvis ulos punkea. :headwall: :saint: :LOL:

No, kunhan nyt hiukan sais nää supparit jotain aikaiseksi; kyllä mä sitten jaksan sinne maanantaille odottaa! :heart:

dreamer78 + hipsunipsut *poks poks* 36
 
.. kylläpä monia supistuttaa ja .. turvottaa.. tosi ikävää..

mulla oli esikoisesta tosi rajua turvotusta .. jalkapöydän luutkin oli niin hellinä aamusta että hyvä että pääsi kävelemään ja onneks kukaan ei nähny miten pidin auton ratista kiinni kun sormet ei taipunu ;)

mulla ei ole ollut vielä rajua turvotusta eikä supisteluja.. illasta tuntuu ulkona sukkapuikkoja alakerrassa mutta niistä selviää..
mutta suonevetoa on alkanut tulla :| oon lisännyt aamulle 2 magnesiumia ja illalle 2 kalsiumia yhden sijasta .. nyt on parissa päivässä ainakin tuo tuntunut helpottavan. SUOSITTELEN kOKEILEMAAN

Meillä alkoi mansikka aika :p meillähän kasvatetaan itsepoimijoille torjunta-aineetonta mansikkaa, ja voin ihan itse kehua että on HYVÄÄ =)

joo verta tulee täälläkin nokasta lähes joka päivä :/ noi allergia suihkeet on ohentaneet limakalvot entistä herkemmiksi..

Mulla on kohta jalkahoito B) aikas luksusta.. pakko oli varata ku ei ite kertakaikkiaan enää taivu hoitamaan itteään..

eilen illasta aloitin sen "alavärkkiöljyn" levityksen :D mulla on kummastakin pojasta tehty isohko episometria haava joka on parantuntu tooosi hitaasti.. ni toivottavasti tästä ois apua.

ääh mä en enää oikein pääse kaupunkiin imetysliivi ostoksille enkä ettimään imetyspaitoja.. ni tilasin netistä kasan sovitukseen.. saahan niistä rahat takaisin sitten mitä ei jätä..
ja muuten suosittelen boobin paitoja ne on tosi kestäviä ja laadukkaita .. mulla on pari jopa esikon ajalta vielä jäljellä ja ovat vieläkin hyvässä kunnossa tosin tilasin nyt muutaman siistimmän paidan paremmaksi pidoksi..

hei.. lähtikö me9 jonnekin.. ku siltä ei oo tullu viestiä hetkeen.. :wave:

Suppis 33+2
 
Turvotus: Täälläkin ihan tajuttomat turvotukset jaloissa ja lisäksi myös käsissä. Iltasella tekee jo ihan todella kipeää painon varaaminen jaloille. Katsoin eilen huvikseen, että päivän aikana oli tullut painoa 2,9kg aamuun verrattuna, vaikka olin syönyt kevyesti ja heilunut uuden asunnon remontin keskellä. Vettä olen pyrkinyt juomaan joka välissä. Tukevat tukisukat laitoin yöksi jalkaan ja juoksin yöllä vessassa. Koivet ovat nyt lähes normaalit ja vaa`an lukemat laskeneet takaisin. Eilen illalla en kyennyt erottamaan edes polviani selkeästi. Mulla on siis normisti ihan hoikat jalat, mutta nyt helteillä muistuttavat tukkeja. Kädet ovat aamuisin turvoksissa ja sormet ihan turrat. Loppuisivat jo helteet :kieh:

Todella toivon, että remppa on perjantaina valmis ja pääsemme viikonloppuna muuttamaan uuteen kotiin. Olemme nyt väliaikaismajoituksessa isäni luona ja tässä pikku kämpässä on kuuma! ARGH!

Johtuneeko rempan keskellä hyörimisestä vai kuumuudesta tai sitten molemmista, tänä aamuna tuli pitkästä aikaa oksennuskin. Onneksi paha olo helpotti ja aamiainen on pysynyt sisällä.

Mutta tosiaan, tänään ensimmäinen äityisloman päivä ja voin keskittyä rauhassa omaan ja vauvan hyvinvointiin. Tällä viikolla saadaan vihdoin tilaamamme vaunutkin.

Sipsunen & nalle 35+1 :heart: :heart: :heart:
 
POKS 34+0 B)

Ja hyvää huomenta vaan kaikille!

Tsempit turvotuksesta kärsiville :hug: mulla ei hirveästti turvota, ainoastaan jos syö jotain suolaista niin sormissa tuntuu. Ja pitkillä automatkoilla jaloissa..

Mahtavaa tiqu että jaksat vielä liikkua! Mulla ei tulis enää mitään... Saan jo niin paljon hyötyliikuntaa tuon tytön kans että illalla oon ihan väsy :LOL:

Maijamehi hae vaan tukisukat, mulla ainaki vähän helpotti viime raskaudessa! Heti kun vaan muistaa aamulla vetästä ne jalkaan..

Mulla oli eilen tosi kipee ilta :/ selkää särki, supisteli, mahaan sattui ja vielä tuonne alakertaan.. tyttö on nyt kääntänyt päänsä varmaan tuonne lähtöasemiin kun tuntuu koko ajan kohdunsuulla painetta. Vähän kyllä alkoi eilen hirvittään! Itku meinasi tulla, tai tulikin oikeastaan, oli niin hankala olla. Kaiken lisäksi tyttö vielä alkoi aijeeraamaan nukkumaanmenon kanssa, tunnin tappelin hänen kanssaan eikä vielä silloinkaan nukuttu.. Ja hermothan siinä meni, kun itekkin olin niin kipeä. Onneksi mies tuli hätiin ja kävi nukuttamassa tytön.

Pitäisi jo hiljentää tätä tahtia mutta mitenkäs tuollaisen 2,5 veen kanssa voi?! Kämppä on edelleen ku pommin jäliltä, pitäis kunnolla siivota et sais jotkut matotki lattiaan.. pyykkiä on taas kaapissa ainakin 3 koneellisen edestä ja vauvan sänkykään ei ole läheskään valmis... Mitenhän saan tuon tytön kanssa kaiken tehtyä :eek:
 
AnQ
Oijoi, dreamerilla oli ihania uutisia :heart:

Tsemppiä kaikille supistuksista yms. krempoista kärsiville - onneksi ei ole enää pitkä aika! :flower:

Tänne ei ole turvotukset rantautuneet, enkä osaa kuvitella, että kovin pahaksi menisikään. Esikoista odotin samanlaisilla ilmoilla, turposin kyllä muuten - se oli kaikki kyllä läskiä, heh :whistle:

Meillä oli pihahommia koko viikonloppu ja tapahtui jotain, mitä ei ole koskaan aiemmin tapahtunut; meikän selkä paloi! Ihan omituista, mut onpa nyt tämäkin koettu.. Vielä olisi pihalla hommaa, mut onneks pääsen tänne töihin karkuun :D

AnQ + tyyppi 33+5
 
Sipsunen: Täällä myös oksennettu pitkästä aikaa parina aamuna. Olisko kuumuudesta tosiaan? Ihan samantyylistä oli kun silloin kun vielä aamuoksenteluista kärsin. Muutenkin nyt loppuraskaudesta tullut helpommin huono olo. Pitää muistaa syödä tosi säännöllisesti.

Dreamer: Jännät paikat! Tiedä vaikka käynnistyisi tässä itsestäänkin!

Itsellänihän irtosi limatulppa muutama päivä sitten, niinkuin täällä kirjoittelin. Nyt sitten ei ole tässä välillä mitään erityisiä merkkejä ollut, paitsi viime yönä!! Lähes kivuttomia supistuksia tuli aivan läpi yön. Kävin vessassa ainakin yli viisi kertaa yön aikana ja joka kerta kun heräsin, niin maha oli aivan pinkeellä ja kovettunut. Sen verran ne toivat nipistystä, että heräsin tunteeseen usein. Kivuliaiksi niitä ei kuitenkaan voi sanoa! Luin jostain lähteestä, että joillakin harjoitussuppareita on loppuajasta juuri öisin tiheästi, mutta jotenkin tuntui oudolle, kun aiemmin ei ole ollut ja nyt noin säännöllisesti. Onko kellään ollut vastaavaa?

Edda ja pienoinen 36+0 POKS!! :heart:
 
Huomenet täältä kans. :) Tyttö läks leirille ja me jäätiin poikien kanssa kateellisina tänne kotio. Tosin kyllä jaksais lähtee just nyt taas mihkään kun heikottaa. Alkanut taas nyt tulemaan näitä heikkoja oloja melkein päivittäin. no keskiviikkona neuvola taas, niin joskos siellä selkiäis jotain.

Ihanaa kun kohta niitä vauvoja alkaa tulla rytinällä :heart: itsellä ei kyllä vielä oiretta, että ois lähelläkään synnytys ja ei nyt ihan viel tarvii ollakaan. =)

Turvotuksista kärsiville :hug: täällä turvottaa jonkin verran, mutta ei mitenkään älyttömästi kuitenkaan.

Nyt ei järki juokse :wave:

Katjuska ja sintti 34+2 :heart:
 
Dreamerilla alkaa sitten eräpäivä lähestymään. Varmaan jännää kun tietää jo etukäteen koska vauvat syntyy, ellei nyt etukäteen jo käynnisty itsekseen.

Edda mulla oli esikoisesta niin, että supisteli ihan säännöllisesti, mutta kivuttomasti noin kolmen päivän ajan, siis yötä päivää, kunnes sitten muuttui kivuliaiksi ja seuraavana päivänä syntyi.

Täälläkin on nautittu nyt näistä helteisistä ilmoista ja rannalla on tullut oltua. Ihan mukavaa kun saa vähän väriä ihoon. Keskiviikkona pitäisi sitten suunnistaa taas naistenklinikalle kontrolliin erikoislääkärille. Toivottavasti nyt varmistuisi sitten se että vauvan sydämessä ei ole mitään poikkeavaa. Vähän tässä tulee tietysti jännitettyä sen vuoksi.

sintyli ja sälli 35+6
 
Huomenta ja kivaa maanantaita =)

..Viikonloppuna oltiin reissussa, miehen veljen luona Espoossa ja käytiin lauantaina pyörähtämässä Korkeasaaressa. Voi elämä että oli kuuma!!
Kiva reissu kuitenkin kaiken kaikkiaan, enkä synnyttänyt matkalla xD

Eilen pyörähti uusi viikko taas käyntiin eli tänään nyt sitten 36+1 !
Lapsihan on valmis syntymään rv 37 jälkeen tai ainakin katsotaan täysiaikaiseksi..
Meinaako porukka ruveta 'käynnistelemään' synnytystä lasketunajan lähestyessä?
Itse ainakin olen ajatellut tekeväni suursiivouksen, saunan pesun vanhempien luona ja käydä juoksemassa pieniä spurtteja :D Onkohan järkevää?

Meillä on ohjelmaa vielä pitkälle loppu heinäkuuhun joten ei ainakaan kauheesti tarttis etuajassa tulla..

Hoitopöytä asia selkiintyy tällä viikolla, mun vanhemmat lupasivat sen hankkia :) Ihanaa!

No eipä mulla kai muuta.. :)

Rebeska ja vaavi :heart:


 
Edda Mulla on kans noita yöllisiä supistuksia... Maha pinkeenä ja vessaankin vaikea nousta ylös. Monesti herään kylkeä kääntäessä kun on niin hankalaa. Mutta kivuliaiksi ei tosin voi sanoa, paitsi viime yönä (varmaankin taas rankan päivän päätteeksi) oli koko maha arkana ja tuonne alakertaan painoi ja pisti!

Täytynee lähtä tytön kans taas ulos, kämppä jäi taas järkkäämättä kuntoon, mut pakko päästää tuo rasavilli purkaan energiaa.. pyykkikone sentään laulaa jo..
 
Huomenta:)
Eilis iltaan verrattuna jalat on hiukan paremmat, mut luulenpa että äkkiä nää tästä taas muuttuu:( Tarvii varmaan käydä kaupassa hakees jonkinlaiset tukisukat.

Tsemppiä kaikille joita supistelee :hug: Itselläni ei kyllä oo tietoakaan supistuksista.

Jospa sitä sitten yrittäis alkaa tekee jotain järkevää...

Maijamehi ja Toukka rv 36+1
 

Yhteistyössä