heinis1
(Kuules oletko minkä kaavan mukaan tehnyt niitä sisävaippoja ja kuoria? )
Mä oon tehny vaippoja suurenkäsityölehden kaavan mukaan ja sitten mummut kaavan mukaan .... mummut kaava löytyy netistäkin http://www.kestovaippainfo.fi/tsi/vaipat/16/
Sisävaippoja en oo jaksanut itse väkertää kauheasti , kun tykästyin enemmän noihin taskuvaippoihin joissa pul päällinen .. mut imsevimsen flanelletit on hyvät ja muutamia sisävaippoja oon ostanut käytettyinä ... tosin voisihan tehdä ihan tavallisesti taskuvaipan sisävaipaksikin ilman kosteus-sulkua ulkopuolelle ..
(Joku sanoi, että imsevimse vaipat olis ainakin hyviä, onko kokemuksia?
Kokeilin niiden kaavojen mukaan tehdä S koon vaippoja. Tuntuu vaan tosi pieniltä.)
Noi vaipat on kooltaan vaan 3-6kg , xs-kokoa siis .. s- koko yleisesti taitaa olla n.7- 8kg:hen saakka...
(Miten tuo villahousujen neulominen, millä mallilla olette tehneet? Kokeilin tuota ottobren mallia, onkohan se hyvä? )
Myöskin villahousuista taisi olla joskus käsityölehdessä ohjetta , mutta jätin tuon ompelemisen "mummu-puolelle" , sellaiset ohjeet ovat hyviä missä on hieman punttia , puntittomia en suosittele
ja saahan noitakin sitten hieman muutettua , esim korkeampi malli tms.
Mä just kävin läpi kestovaippa varastoani ja noi mitä jäi vaiheeseen (n. 20 s-koon pul kuorta sisäkankaineen) tarvitsisi ommella , mutta jotenkin ei nyt oo saanut aikaiseksi
Pitäisi vaan ottaa itseään niskasta kiinni !!! JOtenkin on nyt aika mennyt tässä muutossa ...
Ja noi vanhat vaipat mitä oon käyttänyt ja ostanutkin käytettyinä ajattelin pikkuhiljaa alkaa hävittämään .... kun vaan saa aikaiseksi niin tulee kuitenkin tehtyä uusia ja noi vanhat vaan pyörii kaapissa tms. vanhat imut tosin säästän kaikki !
neitim poks poks 35+