***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Synnytyksestä.. just eilen kaverin kanssa synnytyksestä puhuttiin (hänellä on 3 kuukauden ikäinen poika) ja totesin et taaskin mua enemmän pelottaa tuo että joudun ottamaan jonkin piikin. vaikka kait sitä sitten joku kipupiikki tulee otettua jos ihan kamalalta tuntuu. esikoisesta kun synnytin pelkällä ilokaasun voimalla. Mitenkäs muuten kun ei enää oo ensisynnyttäjä niin kuinkahan nopeesti sinne sairaalaan tarvii lähteä? Kaveri kun sanoi että mun pitää muistaa lähteä silloin kun supistukset tulee 10min välein..
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
luultavasti mä nakkaan vaan fleecepeiton sitten vauvalle, ja ehkä semmosen ison tyynyliinan siihen fleecen päälle, ikäänkuin pussilakanaksi.
mikä loistoidea!! Mulla on ollut flanellia peittona, mutta sehän vois tosiaan olla tyynyliinan kokoinen, niin olis pussilakanat siinä...
tai sit kangaskauppaan hakeen kivoja kankaita.
Pinnistekstiilit tarvis hankkia, ku noi punaset Pupujussikat ei oikein nyt enää toimi ;)
Oon miettinyt ihan jotain taviskankaista ja väsätä ite.

Sitteriä en muuten oo ees aatellut... huomaa, ettei oo tullut paljon siis käytettyä.. :whistle: kuopus oli paljon sylissä, liinassa ja sit lattialla, vaikka oli meillä joku sitterikin kai. Esikoisella oli baby björnin sitteri ja siitä tykkäsin. (se tosin oli viime vuosituhannella.. ) kuopuksella Bumbo syrjäytti loputkin sitteristä sit vähän vanhempana. Oi näppärä suihkussa ja kiinteitä syodessä. mutta en mä siinä istuttamalla istuttanut

pikku3nen/kestoilu: mä kestoilen rennosti kaupan vaippojakin käyttäen. Mä tykkään kuorivaipoista ja niihin sit harsoja/imuja. Jssain sanottiin, että 3-5 kuorta/kokoluokka olis riittävä
AIO:ja ja taskuvaippoja tarviikin sit enempi, ku ne meinee aina pesuun. Kuoret ei. Lisäinfoo mm. http://www.kestovaippainfo.fi ja
http://www.kestovaippayhdistys.fi/index.php

 
kun tuntuu siltä että pitää mennä =) olis mun ohje, riippuen tietysti esm miten nopeesti on synnytys aikaisemmin mennyt, onko ollut ongelmia yms.

omalla kohdalla mietin myös hieman sairaalaan lähdön ajankohtaa, kun molemmat synnytyksen on ollut nopeita vaikkakin avustettuja, esikoinen syntyi 1½h ja toinen 3-5h, josta luulen syynä olleen että molemmat käynnistettiin ja toinen syntyi vielä lasketulla ajalla ilman ongelmia, mutta silti lykättiin kaikki mahdollinen. ensimmäisen kohdalla kaikkien suosima epiduraali ei edes ehtinyt vaikuttaa, toisen kohdalla se vain hankaloitti kaikkea.

minun mielestä kannattaa lähteä vasta kun tuntuu siltä, mutta mulla on "ongelmana" se että Vihaan sairaaloita ja "ei onnistuneet" synnytykset, toisin sanoen mun mielipiteiden kysymättömyys ja se ettei kerrottu mitn. :p
 
maijamehi juu noinhan ne neuvoo uudelleensynnyttäjiä, että kun supparit tulee 10 min välein, niin pitäis mennä. Kummasti sitä vaan aina silti empii, että ihanko sitä nyt niinkuin pitäis mennä vai. :whistle: onneks meillä mies hätäsempi, niin patistaa mua sitte aina lähtemään sinne, kun ite viel mumisen, että jos nyt viel hetki katseltais. :LOL:

Täällä kans menee tuo kyljen kääntäminen yöllä niin, että pakko ottaa miehestä vähän tukea ja siitä sitte keveästi ähisten ja puhisten. :kieh:

neitim No olipas tylsää, että noin alkoi vuotamaan tutkimuksen jälkeen. varmasti säikäyttää. :hug:

Pyykin pesu Aika nopiaan on mennyt niitä vaatteita sekaisin tuonne koneeseen, kun inhoon sitä, että jää pyykkejä tonne roikkumaan kauheesti. Että yleensä kone pyörimään kun kone on täynnä. Vauvan vaatteetkin niin pieniä, että saisin niitä keräillä ennen kuin kone ois täynnä.
alkuun sitä on yrittänyt erilleenkin pestä, mutta tosiaan aika nopeasti oon siitä hommasta luopunut.

Jaksamista kaikille jo masun kanssa tuskaileville :hug: Kohta ne pikkuiset sieltä syntyy =)

Katjuska ja sintti 33+6 :heart: (tänään taas maha ihan lässähtänyt, että missähän se sintti tuolla luuraa :eek: )
 
Monia galluppeja taas menossa.

Aion kestovaippailla parhaani mukaan. Lisäksi on paketti Eco nappyja ostettuna hätävaraksi. Jos olisi edes hieman ympäristöystävällisempi vaihtoehto kuin pampersit ja vastaavat, jotka ei maadu ikinä...

Painoa tullut alusta 10 kg, ihan sopivasti kai normaalipainoiselle. Mutta eiköhän tässä ehdi vielä näillä lämmöillä kunnon turvotuksetkin tulemaan :kieh:

Marjoista, hedelmistä ja vihanneksista pesen kaikki tuoreet hyvin. Viime kesänä pakastettuihin ei voi enää oikein vaikuttaa (ei pesty ennen pakastusta), niin ne menevät alas sellaisenaan.

Tylsää alkaa olemaan vähitellen, mies on vielä viikon töissä ennen kuin jää kesälomalle. Sitten toivotaan, että vauva syntyy sopivasti (viimeistään laskettuna aikana), että voisi jäädä suoraa kesälomalta isyyslomalle.

(.) Toissayönä oli karu herätys kovaan ukkoseen. Sitten pitikin kipittää vessaan ja oli maha ihan sekaisin. Ja tuon vessareissun jälkeen sitten taisi tulla ekat kipeät supistukset (ainakin luulen, että kai ne supistuksia oli, kun ei ole aiempaa kokemuspohjaa). Alaselkää korvensi ja tuntui kuin joku olisi yrittänyt repiä häntäluuta irti, auts :( Meni kuitenkin onneksi nopeasti ohi.

Dino & Hobi 34+4 (tai 35+2 tai jotain siltä väliltä)
 
Tiqustiina
ootteko uudelleen synnyttäjät edellisissä raskauksissa tehnyt niitä "turhia käyntejä" sairaalaan loppu metreillä? Siis tuntunut että nyt syntyy ja sit pistetty kotiin?
Mulla ei oo edellisissä raskauksissa joita siis takana kaksi niin yhtään turhaa käyntiä.Nyt tuntuu että tässä odotuksessa tulee varmaan sellainen käynti kun on näitä oloja jo nyt niin paljon :ashamed:
 
Kiitos uudesta pinosta =)
Eilen hoksasin kun vauvan vaatteita silittelin että nythän on jo heinäkuu ja ensi kuussa on se odotettu päivä =) Tuli jotenkin tosi jännä olo.Vaikka pelko kyllä on että mulla taas menee yli lasketun joten sitten tää syntys vasta syyskuussa.Aijon kyllä käydä siellä vyöhyketerapiassa jos siitä ois apua synnytyksen käynnistymiseen.

Me käytiin nyt ostaan vaaville se turvakaukalo ja sitä valitessani tuli olo että kyllä meille ihan oikeesti on vauva tulossa kun sille turvaistuinkin ostetaan :D
Välillä kun on niin outo olo ettei oikeen ees tajua että vauva on tulossa.
Mut onneksi vauva liikkuu tosi paljon.
Nyt lapset taas järjesti mulle siivous hommaa joten jatkan myöhemmin

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami 31+3 :heart:
 
Heinäkuuta kaikille :wave: !

Kesän reissut alkaa olla takana, kyllä niitä kesäkuulle mahtuikin, vain 8 yötä nukuin omassa sängyssä. Särkänniemestä tultiin eilen, tuntui aika raskaalta kun oli aika kuuma eikä varjopaikkoja ollut, ainakaan vapaana, ihan hirveästi.

Kestovaipoista; minäkin ilmoittaudun mukaan siihen "yritän kestoilla"-sarjaan. Tosin mitään en ole vielä hankkinut.

Nukkuminen on hankalaa, lonkat väsyy ja kipuilee ja vessareissuja on riittämiin. Aamuyöllä on yleensä nälkäkin ja pitää taapertaa kaapille.

Painoa on tullut kaikkiaan 13 kg, kaikki puolen välin jälkeen joten tahti ollut kilo/viikko. Uh!!! Turvotuksia on vähän, ei mitenkään kamalasti. Maksaläiskiä on tullut lisää, muutoinkin iho on ruskettunut aika helposti. Sääret on täys itikanpuremia jotka ei parane millään, kamalan näköiset!!

Mitään erityisiä vaivoja ei ole, tavanomaiset supistelut jne tietty. Siirsin tämän viikon neuvolakäynninkin ensi viikolle kun ei ole mitään tarvetta sinne nyt mennä. Terkka on joustava ja antaa mun aika pitkälle itse määritellä käyntitiheyteni. Nyt on 3 viikkoa edellisestä nla-käynnistä. Tarviiko vielä käydä enempi kuin kerran =) ? Synnytystapa-arvio on parin viikon päästä äitipolilla, se nyt on ainakin ihan tarpeellinen käynti. Synnytystä tai sairaaalassaoloa en juuri mieti, kumpikaan ei kauhistuta. Kassiakaan en osaa kuvitella pakkaavani ennen kun on lähtö. Pitäisköhän ryhdistäytyä ja ennakoida kuitenkin?

Vauvan vaatteet pyykkään muun pyykin seassa. En ihan ole vieläkään ymmärtänyt miksi ne pitäisi pestä erillään. Viisaammat saa kertoa. Josko sitten muuttaisin tapani =) . Enpä usko että silitänkään niitä vaatteita. Kun nyt vaan keksisi mihin hyllylle tai kaappiin vauvan vaatteet asettelisi. Hoitopöytää kun en aio hankkia, hoitoalusta saa olla pesukoneen päällä.

Sittereitä meillä on kaksin kappalein, sikäli tarpeellisia kun koirasta lähtee ainakin nyt niin hirveästi karvaa että vauva on helpompi laskea sitteriin käsistään kuin lattialle peiton päälle. Eikä vauvan peittoa voi tuolla lattialla pitää koko aikaa kun tuo koiruus asettelee itsensä siihen heti jos silmä välttää.

Jaa, nurmikkoa pitäisi lähteä leikkaamaan. Onneksi on pilvistä ettei ihan suoraan porota toi aurinko. Voikaa hyvin kaikki!

Tirliina rv 34+jotain.
 
Tiqustiina ei oo koskaan kotiin enää laitettu kun sairaalaan oon menny. kakkosesta tosin sitte jouduin siellä sen 2 vrk nököttämään ja odottamaan, että synnytys kunnolla käynnistyis, mutta eivät nuo kotiinkaan enää päästäneet.

oon mä sitte joskus käynyt ihan tarkistuskäynnillä, että onko lapsivettä mitä valuu tai kun on ollut veristä vuotoa noissa poikien raskauksissa.
 
Heipsan!

Maksa- ja sappihappokokeissa käyty aamusta.. Tänään tyttö lähdössä mummolaan yökyläilemään joten saadaan miehen kans kahdenkeskistä aikaa..luultavasti viimisen kerran pitkään aikaan. =)
Kirjottelen lisää myöhemmin.

Jonetta ja pikku-veeti 35+5
 
Esikoisesta en kyllä mennyt ns. turhaan sairaalaan, vaikkkakin pelkäsin vielä synnärin ovella et mut käännytetään takas kotiin odottamaan. Mut olin sit kuitenkin jo sairaalaan päästessäni auki noin 4-5cm, joten saliin mentiin.
Nyt on sellainen olo et varmaan käyn turhaan näyttämässä itseäni siellä.. vielä olis jokunen viikko aikaa ennen kuin tää masuasukki syntyy:) Esikoinen synty rv 39+6, saa nähdä mitenkä tämä sitten syntyy.
 
IIK! Meillä on vessassa tällä hetkellä "vieraspotta", eli ei ole käytössä. Siivosin tuossa ja huomasin, että siellä asui sairaan iso HÄMPPY pesueineen!!!! Asiaa ei auta, että mulla on ihan hirveä araknofobia. No, sain kuskattua ton potan sisältöineen pihalle, mies saa hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä kun tulee kotiin. Piti käydä kuumassa suikussakin, kun tuntui, että joku kävelee pitkin niskaa ja päänahkaa! YÖÖÖK! :x

Niin ja pyykin pesusta. Vauvan vaatteet varmaan tulee pestyä vaippapyykin kanssa erillään, kun noiden PUL-kankaiden kanssa ei saisi käyttää aineita joissa on zeoliittia.
 
månsdottir: Meillä eka tulossa niin luulis lääkärin tajuavan et ei me niist mitää tajuta. :D Näytti se sentää niit kasvukäyriä nyt koneelta.

Täällä kanssa yöllä kääntyminen aivan täyttä tuskaa. Ja kylkeä on pakko kääntää n. sata kertaa yössä. En paljoa puolta tuntia enempää pysty olee samalla kyljellä. Onneks aamuyötä kohden alkaa helpottamaan toi kääntyminen.

Painoa on tullut 5kg ja siitä pitäs pari kiloo saada pois. Lähtöpaino kun sen verran paljon et ei tosiaan yhtää tartteis painoa tulla. Nyt on kyllä ihan kamalat turvotukset että sekin varmaan vaikuttaa tuohon painon nousuun. On meinaa tullu nyt kilo/viikko...

Nyt pitäis ruveta pesemään vauvan vaatteita...

rv 31+4
 
No olipa Me9:llä taas jännitysmomentteja, onneksi kaikki oli kuitenki hyvin. Sulla on muuten tosi kaunis ja kiinteä maha!

Täällä huonosti nukuttu (tai pikemminkin valvottu) yö takana. Aamulla torkahdin sit vähäks aikaa ja heräsin kamalaan kokojalka-suonenvetoon, eli pepusta varpaaseen asti veti |O Vieläki on sellanen olo, että jos panee nilkan vähänki väärään asentoon, niin suonenveto voi alkaa millä hetkellä hyvänsä. Onhan nuo yöt muutenki jo melko hankalia. Pissalla käyn tunnin-kahden välein, ja keksiä pitää saada mussuttaa joka toisella vessakäynnillä (jos en syö, ei tuu muka uni) :ashamed:

No, ettei menis ihan valitukseksi, niin onpas kiva kun on pilvinen päivä. Tykkään toki aurinkoisistakin, mutta näitä pilvisiä oon nähny viimeisten 1,5 vuoden aikana niin vähän, että niissä on jotain kiehtovaa. Eilen ukkosti ja satoi rakeita, ja mää vahtasin ikkunassa ihan mielissään! :D

Nyt pitäis lähteä ostamaan turvakaukalo. Sain jo tosi hyvän tarjouksen Maxi Cosin Cabriofixistä, mutta paskat ku siinä ei oo sitä tarraa, joka vaaditaan monissa lentokoneissa (Finnair hyväksyisi, mutta esim. Lufthansa ei), joten täytyy ostaa se 80 euroa kalliimpi Pebble, josta se tarra löytyy... rahanmenoa ei voi estää... :/

Painosta galluppiin: Paino noussu alusta n. 9-10 kiloa kai. Vaaka vaihtui välillä, niin vaikea tietää..

Murske 34+6 (jee, huomenna poksuu!)
 
Tuskailee jo etukäteen huomisista ristiäisistä, tai lähinnä siitä että mitäs sitä laittais päällensä. Kengistä jo totesin itsekseni et ei taida olla paljoo vaihtoehtoja ku jalat on sen verran turvoksissa.. Lisäks ne on vissiin luvannu huomiseks aikas lämmintä ilmaa, joten varmaankin tarvii laittaa jotain kevyttä päälle, kunhan vaan tietäis et mitä.
 
Hips, nyt olen imuroinu ja mopannu lattiat ja tiskannu plus kuurannu keittiön pintoja. Illemmalle jätän pölyjen pyyhkimisen, kohta silittelen vielä eiliseltä jääneet kamat ja illalla pistän koneeseen kasan vaatteita. Tytön haen ip hoidosta ja illalla ajattelin tilata pizzan. Mies läks äsken tuskaan, mun tuska lyheni sunnuntain mittaseks käynniksi kun meidän porukat tai lähinnä äiti taas teki omat mukavat temppunsa, eli päättikin ettei tule. Anoppi tulee huomenna tänne ja hoitaa sitten tyttöä sunnuntain, pitkä settihän sunnuntaina siellä ei olekaan, kemut taitaa loppua jo seiskan aikoihin illalla. Toisaalta, tänään ja huomenna siellä ei oikein mun mieleisiä bändejä olekaan.

Meillä ei oikein ole noita hoitajia tytölle, joten jännäks menee sitten se synnytyskin, saanko olla siellä ihan itekseen. Toisaalta ei kai miehestä nyt paljoa siinä apua ole, ja onhan siellä ainakin kätilö sitten jeesimässä.

Noista vauvanvaatteiden erikseen pesuista, mä pesen alkuun kokonaan erikseen siksi, että käytän just hajutonta ja jos olis herkkäihonen, niin ei ainakaan sitten siitä sais nahkaa ruvelle. Muutoin kun tykkään tuoksuvista pyykinpesuaineista. Sit toinen juttu on, että tytöllä on aika punavoittosta vaatetusta, joten ne menee aina erillään kun en halua sotkea niitä muiden värien kanssa. Ja mehän miehen kanssa enimmäkseen mustiin ja tummiin pukeudutaan, niin ne menee sillä tapaa vähän niinkuin luonnostaan. Tummemmat likan vaatteet pesen kyllä samassa meidän vaatteiden kanssa. Ja kaikki vaaleat aina samassa kasassa.

Jaaha, nyt pitänee huitasta tuo nakkikeiton jämä nassuun ja silitellä pyykit, sitten hakemaan sitä patjaa ja kantokoppaa ja sit tyttö kotios - ja vielä tytön kans varmaan ruokakauppaan, jotain pitää väsätä tytsyllekin =)

Ainiin, Me9jab, just tota luiruttelua ja valumista mäkin tässä valittelin - tuntuu että on ihan epätietonen olo mitä tää nyt oikein on. Ja mulla se on tietysti just iltasin ja öisin, ettei voi neuvolaankaan soitella, ja sit aamusta ei enää olekaan mitään. Mutta hermoheikoksi tämä tekee :headwall:
 
supistuksista ja sairaalaan lähdöstä

Sitä vaan kyselisin muilta jo aiemmin synnyttäneiltä tosiaan siitä sairaalaan lähöstä eli kun supistelee 10 minuutin välein niin pitäs mennä, ok, mutta...Olen siis uudeleen synnyttäjä tyttö vm.2008, mutta kun se raskaus käynnisteltiin sairaalassa kolme päivää ensin cytoteceillä yhteensä jtn. 8 kappaletta/kolme päivää ja sit saatiin lopulta puhkastua kalvot ja eikun tippaa suoneen :kieh: aika kauheeta, supparit alko kun tykin suusta ihan kamalina!! Joten kun ei oo sellasesta normi synnytyksestä kokemusta, että miltä niiden supistusten pitäs tuntua, et osais lähtee??? Kun nyt tässä raskaudessa on tullu jo ihan säännöllisiä tuntuvia suppareita tunninkin putkeen, välejä en oo laskenu ja öisin oon saattanau herätä...mut et pitäskö ne olla jo aika kamalia kun on lähtö?? Siis sellasia et "ai prkl kun sattuu :kieh: vai mitä häh? oon ihan pihalla, kaikkihan toki sanoo et kyl sä sen ite tiiät parhaiten...niin kai sitten... mutta haluaisin kuitenkin päästä ajoissa sairaalaan, et sais sitä ilokaasuu ja epiduraalia! Esikon synnytyksessä AINOO hyväpuoli oli se, että kipulääkkeet eli mun tapauksessa ilokaasu oli heti saatavilla!!

Sann-81 ja rv 31+2
 
Mulla on edellisestä synnytyksestä yli 7 vuotta aikaa, joten en ihan luota siihen et mun tarvis heti lähteä kun supistuksia tulee 10 min välein.. Mut kaipa sitä kroppa sit kertoo koska on mentävä, tai sitten synnytetään kotiin tai ambulanssiin.. Silloin ku esikoinen synty ni lähdin kotoa ku ei enää tuntunut hyvältä, oltiin vähän jälkeen puolen yön sairaalassa ja poika syntyi sitten 4.28. mielestäni just sopivan ajan oltiin sairaalassa ennenkuin poika synty
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Mulla on edellisestä synnytyksestä yli 7 vuotta aikaa, joten en ihan luota siihen et mun tarvis heti lähteä kun supistuksia tulee 10 min välein.. Mut kaipa sitä kroppa sit kertoo koska on mentävä, tai sitten synnytetään kotiin tai ambulanssiin.. Silloin ku esikoinen synty ni lähdin kotoa ku ei enää tuntunut hyvältä, oltiin vähän jälkeen puolen yön sairaalassa ja poika syntyi sitten 4.28. mielestäni just sopivan ajan oltiin sairaalassa ennenkuin poika synty
kuullostaa ihanan nopeelta synnytykseltä, kumpa mullakin olis.... :p edellisessä olin salissa yhteensä kalvojen puhkasusta laskettuna noin 18 tuntia ja saldo 6 senttiä auki :LOL: no joo ei sillon paljo naurattanu! Mutta näin, mulla on siis joku kireä frengas tossa kohdunsuulla, et en edes aukee helposti, sekin on vasta nyt selvinny kun oon käyny pelkopolilla jo kaks kertaa yhen kerran ennen tätä raskautta ja toisen kerran tossa puolivälissä ja kohta vielä vikan kerran....että näin....kerkesitkö muuten kipulääkettä saamaan noin nopeella aikataululla??
 
Mulla sama juttu tuosta sairaalaan lähdöstä, kun esikoinen leikattiin ja oli leikkausaika varattuna. Yhtään kipeätä supistusta ei ehtinyt tulemaan, joten ei aavistustakaan millon on aika mennä. Toivon, että vedet menis hulahtamalla niin se olis ainakin jonkinmoinen merkki siitä et millon mennään. Kai... tai sitten pitää mennä jos taju meinaa kivusta lähteä???? :whistle:
 
Pikaisesti ennen kuin nuorimmainen herää ( joka ei kauaa ole enään nuorimmainen ,huoh .. :heart: )

Onneksi vuoto lakkasi sitten iltaa myöden ja yöllä ei enään tullut mitään .. huh .. kyllä pelästytti ! :(

Kestovaipoista Nuorimmaisella koitin kestoja heti alussa (ja edelleen osakestoillaan) .
Alussa tykkäsin noista flanelleteista ja sisävaipoista , molempii kuoret tai villahuosut päälle ...
Meillä neiti on ollut aina kova kakkaamaan , joten lähes joka vaippa oli kakkavaippa ... ja vaipanvaihtoväli n. 2h .. joten jo päivässä meni 6-8 vaippaa + 2-3 kuorta ,joita sitten kuivateltiin , ja jos ei heti illalla halunnut ruveta pelkkiä vaippoja pesemään niin niitä oli oltava enemmän ... meillä oli ihan ekoja vaippoja n. 15kpl ja kuoria n. 5 kpl . paljon riippuu siitä kuinka monta vaippaa ajattelee itse päivässä käyttää kestoja ja kuinka monta kerttistä ... yöt menin vallan kertakäytöillä ja edelleenkin ! sitten kun lapsi kasvaa niin ei noita vaippoja tarvitse ihan niin usein vaihdella kun vastasyntyneen vauvan .

sairaalaan lähdöstä . ekasta lähdin innokkaasti kun supistukset oli tasoittuneet siihen n. 10 min ,ei mitenkään kovin kivuliaita
tokasta lähdin kun supistukset olivat olleet tasaisia n. 1½-2 h ja kivut tulivat kunnolla vasta automatkalla ...
kolmannesta lähdin kun supisteli n. 1-1½h tasaisesti , mutta ei kivuliaita (siis kesti kivun) ja eipä ollutkaan piakat auki tms. ja sairaalassa oltiin 3vrk , joista koitettiin vahvistaa supistuksia toisena päivänä tableteilla ja kolmantena tipalla , vasta kun tippa oli täysillä niin alkoi avaamaan paikkoja ja sitten puhkaistiin kalvot
neljännestä olin 2vrk kotona supistuksissa , kun eivät olleet kovin kivuliaita ja kolmantena vuorokautena lähdettiin näytille ... no paikat auki vaan 1cm ja kanavaa jäljellä , mutta vedet meni sairaalassa .. taas tippaan ja synnytettiin n.7 tuntia vielä sairaalassa ... nyt en kyllä aio lähteä ennen kun tuntuu että kivuilta en enään pärjää kotona ja jos vedet menee niin odottelen silti hetken , jotta kivut alkaisivat kunnolla , jotta avaa paikat .... huoh .. saa nähdä miten tää synnytys oikeen loppupeleissä menee .. mutta mulla ei oo kukaan koittanut tulla syöksyllä , joten aikaa on ollut ihan kivasti sairaalaan lähteä .

neitim + tytsy 34+6
 

Yhteistyössä