***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Sorry, dementikko kuittaa..ei voi muistaa yhteen viestiin laittaa kaikkea eli ööö..mitähän mun piti vielä "sanoa"....ai niin nukkumisesta..se on ihan pyllystä nykyään. En saa unta ja sit kun saan tulee karsee levottomat jalat..kusella täytyy käydä kolmesti yössä..kun laitan maate, ahistaa henkeä ihan simona, vaikka kuin korkeella tyyynyllä nukkus. Vauva valuu aina toiselle puolen kylkeä ja jystää patjaa vasten..täytyy kääntää kylkeä ja ottaa ukkokullasta kiinni että voi "keveästi" :LOL: pyörähtää toiselle kyljelle..välillä käyn istullaan ja vaihdan kylkeä..että ei oo heleppua jos on vaikiaa :snotty:
 
merkkistä :wave:

Kiitti uudesta pinosta :heart: :flower: Ens kuussa onki sitte meidän kuu!! huih! :eek: :D
Matkalla ollaan edelleen, joten jättelen vaan merkin. Laivalle menossa =)

vauvis ja aksu 32+3 :heart:

Ja voin kertoa, etten enää ikinä, en ikinä lähe loppuraskaudesta viikon reissuun joka sisältää paljon kävelyä, kiertelyä ja tallaamista....kyllä paikat huutaa hoosiannaa!! |O :headwall:
 
Tänään oli kauan odottamani neuvola-lääkäri ja katsottiin samalla tuo kohdunsuun tilannekin ..
Vauva ei ollut enää niin alhaalla , vaan päinvastoin sanoi että on todella ylhäällä !!! Kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä , eipä ole lauantainkaan supistukset tehneet mitään !!!!! kohdun korkeuskin oli taas noussut . 2 viikossa 5cm , eli nyt viikkoja 34+5 ja kohdunpohjan korkeus oli 36 cm !
Mutta kovin kovakouraisesti tutki tuo naislääkäri ja palkkioksi sain verta . Kävin toimenpiteen jälkeen heti vessassa ja housut olivat jo veressä , onneksi minulla oli yksi side mukana ja laitoinkin sen heti . Nyt muutama tunti tutkimuksen jälkeen , edelleenkin oli tullut verta , nyt sai käydä pesulla ja vaihtaa siteen uuteen ! Ja pyyhkiessäkin tuli kirkasta verta ja hyytymiä . huoh ! Soitin jo äippäpolillekin ja kysyin asiaa , että onko ihan normaalia että sisätutkimuksen jälkeen tulee kirkasta verta , tuhrutusta tiedän kyllä että voi tulla , mutta kirkasta verta ja vieläkin ja pyyhkiessä myös 2-3 paperiin . Sanoi ,että seuraisin tilannetta vuorokauden , jos huomenna vielä vuotaa niin uudelleen yhteyttä tai jos muuttuu yönaikana runsaammaksi , runsaammaksi kuin kuukautisvuoto .. sanoin , että mulla on kyllä aika runsaat kuukautiset , no mutta tiedät kyllä . Seuraa tilannetta , kyllä sen pitäisi tästä sitten rauhoittua !
Supistuksia ei toimenpide kuitenkaan lisännyt ja sanoi , että ei tää täältä oo kyllä vielä pitkään aikaan tulossa , että ota ihan rauhallisesti vaan !
Mutta olisi kyllä jotain edistystä saanut tapahtua ja olisi tuo vauva voinut ainakin pysyä siellä alhaalla , kun kerran siellä jo oli !

neitim
 
se olisi sitten heinäkuu nja viisi ja puoli viikkoa laskettuun aikaan :eek:

synnytystapa-arvio parin viikon päästä ja sitten päätös tuleeko leikkaamalla vai normiteitsi :D '

lihomisesta meinasin itse kirjoittaa myös;
gallup, kuinka monta kiloa alusta tullut, täällä 10 kg, jaiks

nyt siis merkkaillaan uusi hieno pino :)

huisi ja pikkuinen 34+2
 
Täälläkin seurantaultrassa käyty ja oli vähän hassu lääkäri.. Ultraili vaan muutaman minuutin, sen verran et sai mitat otettua ja vähän otti käyrää ja katto virtaukset. Kaikki on kunnossa, vähän keskikäyrän yläpuolella mennään, 2060g oli painoarvio.

Teki myös sisätutkimuksen kun mullakin noi kipeitäkin supistuksia nyt on ollut.. Kiinteä ja kiinni oli, mut lyhentyny, ku ennen oli 3cm niin nyt on 2cm. Ei paljoa lääkäri mitää puhunu ja hoitaja muutenkin muistutteli sille asioita koko ajan. Se kun meinas painoarvionkin unohtaa katsoa. Oli kyl aika nuori et ehkä se ei hirveesti oo noit hommia tehny.

Seuraavaks oiskin sit muutaman viikon päästä vauvan kasvukontrolli ja sitte synnytystapa-arvio TYKS:sissä.. Ihan kiva mennä sinne kun en oo kovin pätevää kuvaa tuolta Salon sairaalasta nyt saanut. :D

rv 31+3
 
Humpsis, galluppiin, tasan 12 kg on nyt tullut. Osa on kyllä turvotusta. Ei tarviis enää montaa kiloa kyllä tulla, alkaa olemaan todellakin raskas olotila.

Ja siitä kotonaolosta, nyt meinasin olla vähintään 2 vuotta, luultavasti 3 ja todennäköisesti kattelen muita töitäkin, eli en varmaan mene vanhaan työpaikkaan. Vaikka pomo tossa jo vähän aikaa sitten soitteli ja kyseli kuulumisia ja vihjaili taas töihin paluun ilmottamisesta (kun en ole sanonu muuta kuin, että en tule vanhempainvapaalta töihin vaan jään siitä vielä opintovapaalle joksikin aikaa)..... njääh, jos meille ei tule enempää lapsiakaan niin nyt on senkin puolesta hyvä hetki kattoa että mihin päin sitä nenän suuntaa tulevaisuudessa. Plus tietty että saa nauttia muksuista, tää on niin ainutkertaista aikaa ja töitä ja uraa voi rakennella sitten myöhemminkin taas kun on sille enemmän ajatuksilla tilaa.

 
Jospa yrittäisin nyt paremmalla onnella kirjotella kun eilen kirjotin pitkät rimpsut ja kaikki hävisvät taivaan tuuliin :(

Sirrin Annista sulosia kuvia.

Monet päässeet jo ultriin, oon ihan kade! Itsellä vasta ens viikon perjantaina.. Millään jaksaisi odottaa! Sf-mitta taas pompsahtanu omille teilleen, joten senkin perusteella odotettavissa iso vauva. Tässä raskaudessa vaan tuntuu ettei se kiinnosta ketään, ei edes sokereiden heittelytkään.. Hieman eri meininki ollut kahdessa ekassa raskaudessa! No reilun viikon päästä viisaampina. Ja itseäni harmittaa kun näillä helteillä tekisi mieli uimaan, niin en uskalla mennä kun en tiedä onko paikat auenneet vai kuinka..

Onko kellään tietoa mistä saisi korisänkyyn kivan reunapehmusteen ja uudinverhon? Saatiin korisänky lainaan mutta vermeet uupuu..

Muuten vauvan tavarat alkaa olla pian laitettu, vaatteet pesty ja silitetty kaappiin. Kotiintulovatteet valittu, ovat kokoa 50-56cm. Mietin vain et oonkohan ainut kuka on pessyt vauvan vaatteet heti jo muun pyykin seassa? Esikosta pesin aluksi erillään. Mutta pian oli helpompaa pestä sekasin ja siintä lähtien niin tehtykin.

Onko kellään kokemusta ruskovillan silkkimyssystä? Sitä on vaan kuultu kehuttavan..

Jonetalla inhottavaa tommoinen kohtelu :(

Muita tuntuu enemmän hirvittävän ajan nopea kulku, mutta itse en jaksaisi odottaa enää yhtään!! Haluisin vaan nukkua synnytykseen saakka, oon ollu ihan puhki näiden ilmojen takia! Yöllä saan joten kuten nukuttua kiitos ilmalämpöpumpun ja tuulettimen, mutta vessassa saa ravata useasti, etenkin kun on pakko juoda aika paljon, ettei huono olo iske.. Vähempikin kuumuus riittäisi vallan mainiosti.

Jaksuja kaikille!

Emppux 35+4 ja Aarre
 
Piti vielä lisätä että meidän kokemukset ultran painoarviosta. Esikoisesta pa oli rv39+2 3,9kg ja poika syntyi 40+4 painaen 4625g, joten arvio heitti alakanttiin! Toisen kohdalla arvioitiin rv 38 tasan että 3,5-3,6kg ja ja kun syntyi käynnistettynä 38+2, painoi 3630g, et se meni nappiin! :) Ultraava lääkäri sanoi arvioiden heittävän +-500g ja sanoi mitä isompi vauva sen enemmän heittoa voi olla.. Saas nähä tän kolmosen kohalla..
 
Nukkumisesta vielä, se lidlin tyyny on ainakin mulle ihan taivaan lahja, kun olen saanu jopa 5 h putkeen nukuttua =) =) Ja nukun sohvalla, koska se on kovempi selälle ja siten parempi plus et ilmalämpöpumppu saa nyt sit töhöttää viileetä ilmaa, ja se sattuu just sopivasti sohvan eteen.

Just silitin tytön ja vauvan vaatteet, aika paljon noita uusia sit kuitenkin tuli hankittua. Tytöllä oli kyllä enemmän, mutta jäi ihan hirveästi pitämättä, joten jospa nyt olis vähän enemmän jo järkeäkin tuossa hommassa. Ja riippuuhan se puklailujen määrästäkin, et minkä verran niitä sit tarvii. 62 cm on ihan järjetön kasa, mut muistan et ne meni aika pitkään sit meidän tytölläkin, kun jotenkin se koko harppaa siinä 62 ja 68 välissä.

Ruskovillan silkkimyssy meillä on, se on ainoo mikä on vielä pesua vailla. Se pitää pestä käsin, niin on jääny... mutta siis oli kyllä ihanan tuntunen sillon tytönkin päässä, ja nyt samaa pipaa käytetään.

Mitähän vielä... niin joo, tänään käytiin tytön kanssa rattailla "lähikaupassa" jäätelöt ostamassa ja voi juma mitkä supistukset ja kivut sain siitä palkaksi. Mieskin tajus olla sit töiden jälkeen muutaman tunnin tässä sisällä, kun huomas et nyt on ihan tosi kipeet paikat. Meni kyllä levolla ohi, mutta ei ollu mitään aaltomaista kiristelyä vaan ihan kunnon polttoa, joka kesti toista tuntia.


Iso vauva pelottaa täälläkin - ihan vaan siksi, kun magneettikuvissa olen käyny ja on sanottu että on ahdas lantio. Isoa jölliä en tee mitenkään päin alakautta, eli jos kovasti alkaa nelikiloiselle näyttämään, niin leikkuriin tulee lähtö. Mutta toisaalta, kun ekakin oli alle kolmikilonen, niin ei kai sit yhtäkkiä toka ole hirvittävän iso?

nyt pötkölleen, on taas mahassa semmonen jumppa kyllä käynnissä et saa unta odotella ihan tosissaan...
 
vauvahaaveita - todellakin on paikat jumissa. Tänään on ollu kyllä hankala päivä. Täältä huoneistolta lähdettiin ideaparkkiin ja kun sinne päästiin niin mulla iski armoton migreeni. Siinä sitten silmät vilisten lasten kanssa lelukauppoihin jne. Onneks se alkoi sitten helpottaan mutta ihan höntti olo koko päivän. Tietysti sitten ekana pelkää että onko ne maksa-arvot nyt ihan hirveet ja alkaako kehittään raskausmyrkytystä. Siispä olen ihan tyytyväinen että lähes viikon kestänyt reissu alkaa olemaan ohi ja auton nokka kääntyy huomenna kohti pohjoista.

Mukavaakin on kyllä ollut, illalla käytiin koko perheen voimin vielä ravintolassa syömässä :p Lapsetkin käyttäyty todella esimerkillisesti (ihme ;) ) Äitin kullat :heart:

Nyt vois vielä laitella jotain tavaroita kasaan ja sitten untenmaille. Kiitokset myös uudesta ketjusta :wave:

UpsyDaisy ja Fiina-neiti 32+5
 
:wave:

voisin tosta nukkumisesta, ihmeen hyvin saan nukuttua yöt, asentojakin saa vaihdeltua suht hyvin vaikka vaivallosta nivuskipujen takia, asentovaihtoehdot hyvät molemmat kyljet tai selällään, eilen kyl tosin makasin sohvalla mahallani :whistle:

paino tuntuu nousevan tasasesti, sunnuntaina kävin vaa'alla ja painoo jotain 62,9kg, tiistaina 63,3kg ja eilen 64kg. mistä nää kilot kertyy :eek:

huomasin tuosta listan päivityksestä että mul puuttuu tuo synnytyssairaala soon SatKS.

eilen olin illalla lypsyllä ja kävin vielä saunaski nauttimas löylyistä (pakko :D ) eikä yhtään supistuksii.

kävin sitten tänäänkin iltalypsyllä, ei supistuksia, nivuset vaan kipeemmät. en tie sit mikä supistelu kausi tos oli.. *koputtaa puuta*

joku pökkii alaspäin ja maitoa on alkanut herumaan, vähän johonkin jotenki jää välii niin juu kyl varmaa valuu pitkin mahaa/paitaa yms. kasvanutki enemmä ku viime odotuksis, toivottavasti ny pystyy imettääki sit kauemmin ku nyt jo alkaa koko ja heruminen vaivaamaan..

Giraffe+Jasu 31+1 tai 2 :whistle:
 
Viime neuvola käynnillä niin ekasta neuvolapunnituksesta oli tullut 500grammaa lisää. enkä tykkää yhtään, vaikka ei ton enempää ookkaan tullut, mutta jotenkin käy luonnon päälle, kun tota ylipainoa on ihan hirveesti jo ennestään.

Jospa vaikka kohta koittais mennä nukkumaan..
 
huomenia

Ruuth81
:) mutta sain kokosinisestä selvää.. Se selällään oleminen ilmeisesti saattaa painaa noita suonia ja estää/vaikeuttaa hapen kulkua. Mutta että ite huomaan kuulemma ensin.

Mulla tulee autossa käsittämättömän paha ja pyörryttävä, sumea olo.
oon miettinyt, onko se istuma-asento mulle sit epämukava/-sopiva
tosin oli muutenkin sellasta ylhäällä huimaa -oloa ti-ke tietämillä. Saan tänään verenpainemittarin lainaks, voi sit kotikonstein tarkkailla tuota. Vielä ei neuvolassa kyllä oo ollu mitään ongelmia paineitten kans.
Tai sit se on toi helle..

Alkuperäinen kirjoittaja jonnuli:
täytyy kääntää kylkeä ja ottaa ukkokullasta kiinni että voi "keveästi" :LOL: pyörähtää toiselle kyljelle..välillä käyn istullaan ja vaihdan kylkeä..että ei oo heleppua jos on vaikiaa :snotty:
toi asennon vaihtaminen/kyljen kääntäminen ei suju täälläkään ihan simpsakasti enää.. Mies usein kommentoikin että "aika hiljanen sää oot" ku meitsi tuhisee ja ähkii, puhisee ja puhkuu :D

neitim hui, taatusti pysäytti/säikäytti! toivottavasti on rauhoittunut jo tuo tilanne.

viimesimpänä tosta Chevannen jutusta umpio-lääkäristä:
olettaakohan jotkut, että kyllä toi tietää ja varsinkin jos/kun on niin ja niin mones lapsi jo tulossa..? Mun mielestä se, että joku asia on mainitsemisen arvoinen, ei voi ohittua minkään takia..
Selittävä ja "osallistava", siitä minä tykkään. Ei tarvi sit ite jäädä pähkiin, että mitähän toi nyt sit voi tarkottaa jne.
Toki voi ite kysyä, mutta entäs jos ei (varsinkaan siinä hetkessä ) osaa kysyä "oikeita"/tarvittavia kysymyksiä..?

Maijamehi: wau. Tosi himppasilla kiloilla oot päässyt!! :flower:


kävin eilen pikapyörähdyksellä alennusmyynneissä. Olin vähän pettynyt tarjontaan, mutta toki muutama vaatekappale jäi siltä reissulta käteen. :D
äitipolikäyntiä odotellessa..

Månsku ja Iivari 32+6
 
AnQ
Huomenta!

Omalta osaltani korkkaan uuden pinon, kiitos taas :flower: Ei tarvitsekaan tälle odotuspuolelle enää montaa tehdä ;)

Nukkumisen
kanssa ei ole täällä mitään ongelmaa. Toissayönä oli tosi painostava ilma ja sen takia heräilin vähän väliä ihan hiestä märkänä, mut nyt viime yö sujui taas normaalisti - nukuin kuin tukki. Ei tarvitse edes vessassa ravata :eek: Asennon vaihtaminen tuntuu välillä vähän tuskalliselta, kun juilii selkään, mut muuten on aika hyvä olo. Selälläänkin voi olla ilman ongelmia.

Painoa
on tänne tullut nyt ekasta neuvolasta 13 kiloa, taitaa miun 15 kg raja poksua, huh! En tiedä, mistä tätä massaa taas kerään, esikoiselta paino nous ihan hulluna (tosin enemmin puolenvälin tienoilla) vaikken syönyt mitenkään erikoisen huonosti. Nyt painonnousu pysyi kurissa aika pitkään ja nyt vasta viime viikkoina on alkanut tulemaan kilo/viikko -tahtia.

Kiva lukea ultrakuulumisia, täällä tuskin mihinkään ultraan enää pääsee. Ne on ne kaks ja jos ei ongelmaa ole, ei ole asiaa muihin - saa toki itsensä pulittaa yksityisellä kipeäksi.. Miekin haluaisin tietää, minkä kokoinen napero on - välillä pelottaa, että tulee ihan jätti ja toisaalta pelkään, et entäs jos onkin liian pieni :D Esikoiselta pääsin st-arvioon, mutta koska mitään ongelmaa ei synnytyksessä tullut, tuskin nyt tarkistavat mitään.

Miulla on alkanut olemaan kans olo, et vois vähitellen jo synnyttää - vauvan olisi tosi hyvä olla mahassa vielä, mut jotenkin välillä ahdistaa tää sotanorsun ulkomuoto. Enkä tietysti tosissani toivo vauvan vielä syntyvän, aika vaan sais mennä nyt tosi nopeasti ainakin neljä viikkoa eteenpäin :D Pitäis vaan malttaa nauttia joka hetkestä ja monotuksesta, niitä tulee kuitenkin ikävä, mut ihan siihen miekään en kyllä pysty, huh!

Tän päivän jälkeen olis enää 7 päivää töitä, jee. Kotona tekemistä onkin kasaantunut sit sen verran, et vauvalla kyllä ei olis mitään asiaa meille ennen aikojaan :LOL:

AnQ + tyyppi 33+2
 
Huomenia, mies vei tytön vielä hoitoon (on nyt sitten 3 vkoa lomalla kotosalla) ja sitten on vielä elokuun lopulle hoidossa, jotta saan täällä hissun kissun siivoilla. Ja käväsen kaupassa kans jos vaan jaksa ja kerkeen, se pinniksen patja pitäis käydä ikeasta kipasemassa.
Mua ahdistaa tää vetinen valkkarivuoto (joksi sitä siis oletan), kun tuntuu koko ajan et oliko tää nyt jotain lapsivettä ja pitäiskö olla huolissaan ja mitä tää nyt on jne. Miksei toi valkkari voi olla ihan normaalia tukevampaa tavaraa, että huomais eron?? :attn: Eilenkin iltayön juoksin veskissä tarkistamassa ja en kyllä hullua hurskaammaks tullu. Mietin jo, että mistähän sais semmosen liuskan et vois tarkistaa, hullukshan tässä tulee :headwall:

Ja joo kääntyminen on kyllä ainakin mulle kamalaa, joka kerran kun lähden kääntymään, se pitää suunnitella huolella, kun tuntuu aina että jotkut luut tuolla lantiossa vaan katkee, rutina vaan käy. Ja koskee ihan huolella. Onneks ei niin pahasti satu istuessa, ei tulis tästä elämästä yhtään mitään.

Tänään käyn hakemassa carenan pehmeän kantokopan, jonka huutiksesta ostin. Se mahtuu niihin tupliin eikä ollu kallis ja pitäis olla vielä käyttämätönkin. Eipähän tarvii punkea sitten sitä isompaa koppaa väkisin noihin tupliin.

Me9jab, mä mietin semmosta pientä peittoa kans, sehän sais olla lähes nuken peitto kun ei helteillä isoon kaapuun tarvii kääriytyä... jos olisin ompelutaitoinen, niin surauttaisin kangaskaupoista myytävien ohkasesta vanupeitekankaista semmosen, mutta kun en ole, niin luultavasti mä nakkaan vaan fleecepeiton sitten vauvalle, ja ehkä semmosen ison tyynyliinan siihen fleecen päälle, ikäänkuin pussilakanaksi.

Mitäs laitatte kopan pohjalle? Meillä kun on edellinen talvivauva niin oli niin simppeliä, topinkia oli niin paljon ettei tarvinnu mitään erityistä... siis pehmusteeksi tms????

Ja taas kysymyksiä pukkaa, sitteri pitäis varmaan meidän kattoo uus (en tosin ennen syntymää sitä hanki, katon miten hommat lähtee tytön ja vauvan kanssa rullaamaan..) Meillä on emman sitteri, joka ajoi asiansa siihen, kun ei paljoa tarvinnu pitää vauvana tyttöä siinä. Olen vain kuullut, että moni pitää sitterissä pientä "turvassa" vähän isommalta jos esim. ruokaa tms laittelee, joten jos sitten on enemmän käyttöä semmoselle sitterille, niin pitäis varmaan olla vähän ergonomisempi kuin mitä ne emman perusjutskat on.

Jees, nyt pitäis suunnitella siivoushommia jotta ei mene tämä päivä hukkaan, kun kerran tyttökin on hoidossa tänään.

 
Äplk käynti takana: paino arvio eilen 36+1 3200g. RT. Uusinta käynti vielä katsottu ennen l.a:ta, jos ei ole tullut niin käynnistellään, joten heinäkuun vauva meille nyt tulee =)
Kun tosiaan edellinen neitonen syntyessään 40+ oli 4700g ja ultralla arvio oli 36rv+ 3020g, joten jossain mätti ja pahasti. Nyt jännittää vielä isompi arvio vauvan koosta joten huojentavaa, ettei ainakaan yliaikaiseksi anna mennä.
1cm auki, pehmentynyt ja lyhentynyt 2cm.
Sain vihdosta viimein ostettua vattuteetä ja toivotaan että sillä jotain vaikutusta :)

Mansikoista / mustikoista kyssäri, kuinka tarkkoja olette, kun marjat suositellaan huuhdottovaksi ennen syömistä, huuhdotteko??
 
Tiqustiina
Rv35 poks :heart:
Mä en pysty enään muuta kuin valittaa.Oon niin väsynyt ja kypsä tähän oloon.Viime yönkin supisteli tosi kovasti.Heräsin siihen aina kun ei pystynyt edes liikkua kun sattuu niin saatanasti.Hyvä kun vessassakaan pystyy istumaan ilman että pitää irvistää,olisko vauva sitten laskeutunut ?Tuntuu siis sellainen paine alapäässä.
Kyllä totesin tossa että erittäin pitkät viisi -seittemän viikkoa tulee jos tätä tahtii supistaa yöt ja päivät.Sana lepo sillä ei oo mitään tekemistä mihinkään,kun nukkuessakin supistaa.
|O
 
Täällä tänään tasan rv 32. Monella on jo toosi paljon enemmän!

Neuvolassa alkuviikosta kaikki ok. Painoa on tullut alusta n. 10 kiloa (viimeisen kuukauden aikana 500g/vko...). Sf oli 30 cm ja vauva on edelleen hyvissä asemissa pää alaspäin. Sykkeet on olleet vauvalla koko ajan jotain 140 luokkaa ja liikkeitä tuntuu kovasti. Hemoglobiini oli nyt 119 ja verenpaineet normaalit. Siinäpä oleellisimmat. Harmi kyllä lääkäri ei ollut saanut vielä keskussairaalasta vastausta siihen, voiko vääntynyt häntäluu johtaa sektioon. Odottelua siis sen suhteen edelleen.

En muista onko täällä ollut jo aiemmin puhetta siitä, kuinka moni aikoo kestovaippailla? Meillä on kummallakin tytöllä ollut käytössä kertikset, mutta nyt ajattelin kokeilla kestoja. Muutamia oon jo saanut kaverilta käytettyinä, mutta mietityttää kuitenkin, että kuinka paljon noita vaippoja tarvii vastasyntyneen kanssa? Osaisko kukaan neuvoa?
 
Mulla on kans ongelmia tuon sängyssä kääntymisen kanssa, varsinkin kun vasemmalta kyljeltä yritän kääntyä. Tekee niin älyttömän kipeetä:( sit yritän nukkua suurimman osan yöstä oikeella kyljellä ja alkaa olee jo paikat aika jumissa. No jos nyt ei enää ihan kovinkaan montaa viikkoa enää.

Mitenkäs vaan saisin itseni ymmärrettyä ettei tässä enää kovinkaan montaa viikkoaa oo... jotenkin sitä on kokoajan sitä mieltä et kyllä tässä vielä paljon aikaa on..

Maijamehi ja Toukka rv 35+5
 
punakaneli noista marjojen pesusta, en ol ikin pessy mitään marjoi hedelmii, yms ennen syömistä, mutta olenkin tapoihin piintynyt ja teen kaiken väärin :eek:

pikku3nen mä ilmottaudun tähän et haluisin/yritän kestoilla tämän kanssa mikä nyt syntyy, kahden ekan kanssa ollaan menty kertiksillä, nuorempi käyttää vieläkin, esikoinen oppinut kk sisään käymään vessassa, ei tarvitse yövaippaakaan lainkaan.

kestoista löytyy todella hyvin tietoa, vaippojen määrässä mun käsityksen mukaan kannattaa iettii minkälaisia käyttää, jos ostaa muutaman/yhden kaikkia ja niistä kokeilee mikä tuntuu omalta ja ostaa niitä sitten lisää, olen käsittänyt niin että ne menevät kuitenkin vähän se vauvan painon mukaan niin, vastasyntynyt kerää kuitenkin suht nopeasti painoa niin ei tarvitse varmaan aluksi kuin 4-5 vaippaa, kuorta+kaikki muut päälle, oikaskaa joku jos olen väärässsä :/

onko kukaan miettinyt synnytystä? aiotteko synnyttää ihan itse vai lääkkeiden "avustuksella"?
kun lueskelin eilen illalla noita juttuja ja totesin että mulla on molemmat synnytykset käynnistetty kysymättä multa yhtään mitään, ei oo ees kysytty tarviiko puudutusta on vaan laitettu, ja vaikka molemmat on ollut nopeita ne on ollut jumalattoman kivuliaita, vaikka on ollut puudutukset.
tällä kertaa oikeesti haluan että tehdään niinkuin itse haluan, ei lääkkeitä tänk juu. ja mahd mukaan kaikkee tekemistä siin sivus. mulla kuitenkin todella korkea kipukynnys.

edellisissä synnytyksissä kuitenkin tokassa mentiin liian aikasin sairaalaan ja heti käynnistivät ja piikittivät. ei inspaa enää.

giraffe+Jasu 31+3
 
Painoa tullu plussauksesta 7kg. Vielä pitäs loppuaika jaksaa tsempata ettei rupee lipsuun.

Pitäs ruveta esikoinen opettaan isojenpoikien sänkyyn niin sais vauvalle laittaa pinniksen valmiiksi. Ajattelin nyt tällä kertaa nukuttaa vauvaa ensin siinä äitiyskopassa, vaikka esikoinen ei nukkunukkaan siinä.

Minä en kyllä enään tiiä yhtään että miten päin tuo tyttö tuolla mahassa on. Aamuyöstä tuntu että monottelee taas kylkiin, ku en usko että käsissä on niin paljo voimaa että ois niin lujaa tuntunu. Vaan jospa tajuais kääntyä oikein päin ennen ku syntyy. Sektiota en kyllä missään nimessä haluais :/

Pitänee varmaan ruveta pakkaamaan ja laittamaan kämppä siihen kuntoon että sunnuntaina viittii tulla kotiin. Saas nähä miten sitä selviää sunnuntain eläintarhakierroksesta ku kauheita helteitä luvattu sillon.

Marlin ja Justiina 35+3
 

Yhteistyössä